Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-30, 23:51   #316

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Ja, äntligen vann det lite favoriter på V75...,surprise, surprise. Numera är man ju förbannad redan innan omgången avgjorts.

Förr eller senare kommer perioder med många låga utdelningar (och inga miljonutdelningar). Kan vara en tillfällighet att vi är inne i en sådan just nu, men det kan komma att bli ett problem för V75-spelet om utvecklingen går mot allt lättare lopp o spelomgångar att tippa.

Jag tillhör de få som tyckte det var rätt att skrota möjligheten att spela V7, men man måste följa upp med att göra något åt jackpotsystemet och att se till att loppen är spelmässigt intressanta. Dags att börja skriva ut autolopp med 15 hästar och s.k. spårtrappa?

Just nu har vi 24 raka omgångar utan miljonutdelning.

Hmm, jag ser nu i mina papier att det faktiskt bara varit 4 utdelningar över 100 000 under den perioden. Topputdelningen på 456 000.

Tror faktiskt jag ska kolla om en sådan högutdelningstorka någonsin inträffat tidigare.

Någon kanske redan har såna uppgifter?
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 23:52   #317

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1690
Standard

Färgblinda då?

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Snälla. Jag önskar att ni har fyrverkerierna/badkarstravet i en egen tråd, så kan dom som önskar ta del av det och resten slippa.

Hjälper föga med nr och färg om man är färgblind... #justsaying
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
scunnert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 23:56   #318

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Ja, äntligen vann det lite favoriter på V75...,surprise, surprise. Numera är man ju förbannad redan innan omgången avgjorts.

Förr eller senare kommer perioder med många låga utdelningar (och inga miljonutdelningar). Kan vara en tillfällighet att vi är inne i en sådan just nu, men det kan komma att bli ett problem för V75-spelet om utvecklingen går mot allt lättare lopp o spelomgångar att tippa.

Jag tillhör de få som tyckte det var rätt att skrota möjligheten att spela V7, men man måste följa upp med att göra något åt jackpotsystemet och att se till att loppen är spelmässigt intressanta. Dags att börja skriva ut autolopp med 15 hästar och s.k. spårtrappa?

Just nu har vi 24 raka omgångar utan miljonutdelning.

Hmm, jag ser nu i mina papier att det faktiskt bara varit 4 utdelningar över 100 000 under den perioden. Topputdelningen på 456 000.

Tror faktiskt jag ska kolla om en sådan högutdelningstorka någonsin inträffat tidigare.

Någon kanske redan har såna uppgifter?
håller med dig till viss del, att loppen måste vara lite kluriga!
MEN 15 hästar och spårtrappa är det tråkigaste jag vet, inför hellre monté (inte helt sant, men nästan).
Finns massor med andra lösningar för att få loppen mer kluriga, tex fler långlopp och med flera volter.
overpace (+5)
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-31, 06:29   #319

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5452
Standard

OK länge sedan miljonerna nu men inte så superextremt Hösten 2013 fr 14e september till 26e dec - 16 omgångar utdelning enl nedan

2012 hade vi 13 miljonutdelningar, dvs 1 i månaden, i år hittills 3

( PS räknar ej extra omgångarna )

6 561
63 112
120 275
467 448
137 573
43 384
218 699
670 528
21 502
27 056
604
11 711
3 505
8 514
806 041
30 744
overpace (+1)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-31, 08:03   #320

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Jag tror att vi kommer få se färre miljonutdelningar framledes. Inte för att loppen i sig är enklare, utan för att spelarmönstret förändras. Den omsättningsminskning ATG upplevt har handlat om de "dumma" pengarna. Harry Boy-spelare, sömmersketips och de som spelar sällan. Jag tror många ombud konverterat en hel Harry-spelare till andelssspelare istället, och det är så klart så att ett system på 2000 rader med 10 andelar vinner mer än 10 spelare skulle gjort med vardera 200 rader. V75 Tillsammans har hjälpt till i den utvecklingen. "Dumma" rader med roliga namn, telefonnummer, turkuskar och liknande har minskat i takt med att svärtan på skandalrubrikerna blivit att mörkare.

Fördelen med att robotspelen kom upp på tapeten var att vanliga Svensson fick upp ögonen för en del statiska samband. Den utbildningsfasen pågår fortfarande, men numera verkar i alla grunderna sitta hos de flesta om hur en V75-rad egentligen brukar se ut. Det leder också till att man är med lite bättre, och tar udden av miljonpotentialen.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-31, 09:22   #321

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

v75 är sönderanalyserat av allt o alla. Finns det inte potential i omgången är det bara att stå över. Som spelare har jag personligen styrt om mina insatser till v86 som fokus, som spelas varje vecka. där brukar det ge ganska bra med deg på 8a rätt. Sen finns det ju även v65, v64, och v5. Får man syn på nån omgång som ser intressant ut så lirar man. Se på eskilstunas v65 a igår tex som gav en halv mille utan att man behövde ta ner månen direkt. Där gick väl knappt ut nån info alls på liven då de koncentrerat sig på v75an. Då är det läge att lira om man själv ha koll på kusarna som startar förstås.
overpace (+1)
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-31, 09:39   #322

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
v75 är sönderanalyserat av allt o alla. Finns det inte potential i omgången är det bara att stå över. Som spelare har jag personligen styrt om mina insatser till v86 som fokus, som spelas varje vecka. där brukar det ge ganska bra med deg på 8a rätt. Sen finns det ju även v65, v64, och v5. Får man syn på nån omgång som ser intressant ut så lirar man. Se på eskilstunas v65 a igår tex som gav en halv mille utan att man behövde ta ner månen direkt. Där gick väl knappt ut nån info alls på liven då de koncentrerat sig på v75an. Då är det läge att lira om man själv ha koll på kusarna som startar förstås.
Ganska given princip egentligen o gäller ju även sportspel, -Lira där du har koll o inte så många andra har det
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-31, 12:15   #323

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
OK länge sedan miljonerna nu men inte så superextremt Hösten 2013 fr 14e september till 26e dec - 16 omgångar utdelning enl nedan

2012 hade vi 13 miljonutdelningar, dvs 1 i månaden, i år hittills 3

( PS räknar ej extra omgångarna )

6 561
63 112
120 275
467 448
137 573
43 384
218 699
670 528
21 502
27 056
604
11 711
3 505
8 514
806 041
30 744
Ja, såna här perioder dyker ju upp med jämna mellanrum. Dock lite skillnad med 0 av 24 (hittills) och 4 av 24 över 100 000, jämfört med 0 av 16 och 6 av 16 över 100 000.

Jag har med extraomgångarna och det påverkar nog åt det lättare hållet.

Har nu kollat bakåt till november 2008 utan att hitta en period som ens kan matcha nuvarande.
Gammal 2014-08-31, 12:16   #324

Standard

Någon som har en webbsida med gamla V75-utdelningar samlade?
Gammal 2014-08-31, 12:33   #325

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 476
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
håller med dig till viss del, att loppen måste vara lite kluriga!
MEN 15 hästar och spårtrappa är det tråkigaste jag vet, inför hellre monté (inte helt sant, men nästan).
Finns massor med andra lösningar för att få loppen mer kluriga, tex fler långlopp och med flera volter.
Det räcker med att säsongen ändrar till vinter och luriga banor...svårare än så behöver det inte vara. Fina sommarbanor ger mera favoritsegrar
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-31, 14:39   #326

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8372
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror att vi kommer få se färre miljonutdelningar framledes. Inte för att loppen i sig är enklare, utan för att spelarmönstret förändras. Den omsättningsminskning ATG upplevt har handlat om de "dumma" pengarna. Harry Boy-spelare, sömmersketips och de som spelar sällan. Jag tror många ombud konverterat en hel Harry-spelare till andelssspelare istället, och det är så klart så att ett system på 2000 rader med 10 andelar vinner mer än 10 spelare skulle gjort med vardera 200 rader. V75 Tillsammans har hjälpt till i den utvecklingen. "Dumma" rader med roliga namn, telefonnummer, turkuskar och liknande har minskat i takt med att svärtan på skandalrubrikerna blivit att mörkare.

Fördelen med att robotspelen kom upp på tapeten var att vanliga Svensson fick upp ögonen för en del statiska samband. Den utbildningsfasen pågår fortfarande, men numera verkar i alla grunderna sitta hos de flesta om hur en V75-rad egentligen brukar se ut. Det leder också till att man är med lite bättre, och tar udden av miljonpotentialen.
Jag tror mycket även handlar om informationen idag mott förr. Nu vet alla om hästarna springer med skor/barfota, jänkarvagn/vanlig vagn osv. Tränarna använder twitter och publicerar träningsrapporter på sina hemsidor. Det är klart det blir lättare för alla ju mer information man har.
Gammal 2014-08-31, 15:10   #327

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Jag tror mycket även handlar om informationen idag mott förr. Nu vet alla om hästarna springer med skor/barfota, jänkarvagn/vanlig vagn osv. Tränarna använder twitter och publicerar träningsrapporter på sina hemsidor. Det är klart det blir lättare för alla ju mer information man har.
Jag tror inte det blir lättare för alla, men visst är det lättare att sortera ut möjliga skrällar när informationen är tillgänglig för alla.

Ytterligare en faktor att ta med är pengarnas urholkade värde. 50 öre/rad när V75 startade borde vara 65-70 öre idag för att hänga med inflationen, även om den varit låg. 100kr 1993 hade samma köpkraft som 132kr har idag.

td