|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-08-17, 08:32 | #121 | |
Citat:
"Endast alla" infördes för att göra spelomgångar, som med stor sannolikhet resulterar i 1- eller 2-fel-jackpotar, spelbara ändå. Endast 13 på Stryktipset skulle vara en utmärkt idé. Inte för att överutnyttja när det är jackpot utan för att alltför många omgångar slutar med Jackpot på 10orna.
2014-08-17, 08:58 | #122 |
Sharpest
|
Så länge sedan var det inte Svenska spel hade dubbel utdelning för 13rätt. Kostade 25öre per rad har jag för mig för att få den bonusen. Men denna togs ju bort senare med...
|
2014-08-17, 09:18 | #123 | |
Citat:
Samma sak med dubbla utdelningen på "Ensam V5-vinnare". Det blev kortvarigt eftersom det gav extrema odds på de svåraste raderna. Att välja att spela för endast alla rätt finansierar sig självt ( så länge inte man har det ständigt orättvisa jackpotsystemet som ställer till det ).
2014-08-17, 10:11 | #124 | ||
Dyrt var det knappast. Ja för spelarna då så klart. 25 öre extra och 25 % vinstchans ger inga extra fördelar.
Citat:
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|||
2014-08-17, 15:29 | #125 |
Gräddfil?! Varför ska vi göra som du? Varför spelar inte du i "gräddfilen"?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1) |
|
2014-08-17, 17:24 | #126 | |
Guest
|
Citat:
Datum: Söndag 2014-08-17 Bana: Tingsryd Spelform: V64, omg. 156 V6 - endast vinst vid 6 rätt Avd Ordinarie hästar 1 1, 3, 8, 10, 11 2 1, 2, 4, 5, 7, 9 3 1, 4, 6, 8 4 1, 3, 4, 6, 9, 11, 15 5 3 Slide So Easy* 6 5, 8 Vadet gäller startnummer 1 680 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 1 680,00 kr Kvittonummer: AB8C 255C 0333 1045 Utbetalt: 72 528,00 kr Vill du se på mer bevis? Hade varit nöjd med hälften också. |
|
2014-08-17, 17:35 | #127 |
Det enda detta beslut betyder är att omsättningen hos kunskapsspelare kommer bli lägre. Plundringen från de riktiga orättvisorna fortsätter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+1) Senast redigerad av NicklasJ den 2014-08-17 klockan 17:52. |
|
2014-08-17, 17:56 | #129 |
Jag skrev ett email till Hasse Svennehed i ärendet. Men han ville vidarebefordra det till Skarplöth istället.
Mitt brev: "Då har vi rett ut historien på ett bra sätt. Sedan kommer den andra delen av mitt första mail istället. Jag förstår helt och hållet att ATG känner att man måste agera när det gäller kombinationen av Jackpot+”Endast alla rätt”. Men det känns mer än märkligt att ni kommer med argument som “rättvisa” när ni samtidigt behåller det orättvisaste av allt. Dvs Jackpot överhuvudtaget och framförallt pga låga utdelningar i de lägre vinstgrupperna. Jag förstår även såklart att ATG ogärna vill göra sig av med en av sina ( den ENDA? ) marknadsföringsplojar. Men jag anser att det inte håller att komma med rättviseargument när ni behåller en mycket större orättvisa. För mig är det självklart att jackpots inte hör hemma på kunskapsspel överhuvudtaget. Med V7 eller inte så ger det en överdriven nackdel för dem som spelar favoritbetonat på flerpottsspel. Hur orkar ni tala om rättvisa när ni behåller den största orättvisan av alla? Fanns det ens med i diskussionen att det kanske är JACKPOTarna som gör det hela orättvist och inte “Endast alla”? " Ska bli intressant att se vad svaret blir.
2014-08-18, 02:21 | #130 |
Kommer ett garanterat ett ickesvar, vi anser att detta är verkningsfullt och förbättrar för småspelarna, vi ska naturligtvis fundera över ditt förslag. Tack för att du kommer med ideer osv yada yada
|
|
2014-08-18, 12:20 | #131 | |
Citat:
Det du säger om att den lades till alla potter är inget jag minns, däremot minns jag tiden med V65 då 5 rättspotten gick till 6 rätt om det blev under en viss summa i utdelning och utdelning gavs på 5 och 4 rätt om ingen hade 6 rätt. ------------- Hoppas och tror även att V64 försvinner från spelsortimentet, värre jackpotgenerator har inte skådats, dessutom är alternativet V65 överlägset på alla vis, gärna med ursprungliga regler. ATG frågade alltså publiken som sade V64 efter någon fånig yra där de lyckades gå igenom två veckor utan 4-rättsjackpot (kors i taket). De drog även slutsatsen att omsättningsökningen var för att folk gillade spelet, inte den massiva kampanjen Varför man använder en "marknadsundersökning"(fråga publiken) för att fatta ett viktigt strategiskt beslut som påverkar hela verksamheten och mer därtill är något svårt att förstå men man ville väl ha uppbackning för något som annars varit svårt att motivera rationellt.
2014-08-18, 12:23 | #132 |
Kan tillägga att "experimentet" yran för V64 naturligtvis inleddes i samband med löning
>> Fyran : "All marknadsföring ska kunna mätas....." Det där med "mätningar" har jag som naturvetare aldrig varit någon stor vän av, de tenderar att vara som statistik i allmänhet, man visar det man vill visa... Hur ATG gör.... jag pekar på saker jag snappat upp, hur de gör i allmänhet vågar jag inte tänka på. Marknadsundersökningar kan i bästa fall ge lite ledning men imo används de istället för grundliga analyser för att motivera diverse beslut som narcissistiska chefer vill driva igenom. .
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av clarund den 2014-08-18 klockan 12:38. |
|
2014-08-18, 12:49 | #133 | |
Citat:
Precis som att man kan ge smärtstillande istället för amputation (av jackpot). Vad resultatet på sikt blir är däremot en annan fråga. EDIT: - nu kan det inte bli värre sa pessimisten - JODÅ det kan det sa optimisten
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av clarund den 2014-08-18 klockan 12:52. |
||
2014-08-18, 13:17 | #134 |
Tvärtom va?
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2014-08-18, 13:50 | #135 |
I fallet ATG tycks de ha mottot "Reaktivt framför Proaktivt" . De gör en sak (trial and error and error and GIGANTIC ERROR) och försöker sedan (re)agera på dess följder istället för att någon gång försöka tänka efter innan. Edit: en apa skulle ha minst lika stora framgångar som ATGs chefsstrateger (ja jag vet att något sådant inte existerar men ändå)
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av clarund den 2014-08-18 klockan 13:51. |
|
|