Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-17, 08:32   #121

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 981
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Nu har jag funderat på det här. http://www.solvalla.se/trav-nyborjar...ar-begrepp.asp

V75 är ett spel med 3 vinstpooler. Punkt.

Dom skulle aldrig ha infört det här från första början. Vill man spela med bara en vinstpool så finns det massor av alternativ. Tror ni Svenska Spel kommer införa möjligheten att bara delta i 13-poolen på stryktipset någon gång? Nää precis och det här var lika dumt det.

Jackpott vara eller icke är en annan komplexare fråga och den lägger jag mig inte i. Något får ni lösa själva.

Givetvis ska det vara lika för V64 och jag väntar fortfarande på deras argument för beslutet. Men att dom skulle göra allt rätt på en gång var väl att hoppas på för mycket. Lägg ner skiten och gå tillbaka till enbart V65 istället. Vi kommer förmodligen hamna där ändå innan kulan slutat snurra.
Det går inte att dela på frågan "endast alla" och jackpot. Den enda problematik som existerar är att de tillsammans skapar en mycket orättvis situation.

"Endast alla" infördes för att göra spelomgångar, som med stor sannolikhet resulterar i 1- eller 2-fel-jackpotar, spelbara ändå.

Endast 13 på Stryktipset skulle vara en utmärkt idé. Inte för att överutnyttja när det är jackpot utan för att alltför många omgångar slutar med Jackpot på 10orna.
Gammal 2014-08-17, 08:58   #122
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Så länge sedan var det inte Svenska spel hade dubbel utdelning för 13rätt. Kostade 25öre per rad har jag för mig för att få den bonusen. Men denna togs ju bort senare med...
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 09:18   #123

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Så länge sedan var det inte Svenska spel hade dubbel utdelning för 13rätt. Kostade 25öre per rad har jag för mig för att få den bonusen. Men denna togs ju bort senare med...
Inte för att det blev orättvist utan för att det var ogenomtänkt och dyrt.

Samma sak med dubbla utdelningen på "Ensam V5-vinnare". Det blev kortvarigt eftersom det gav extrema odds på de svåraste raderna.

Att välja att spela för endast alla rätt finansierar sig självt ( så länge inte man har det ständigt orättvisa jackpotsystemet som ställer till det ).
Gammal 2014-08-17, 10:11   #124

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Dyrt var det knappast. Ja för spelarna då så klart. 25 öre extra och 25 % vinstchans ger inga extra fördelar.

Citat:
Dubbelvinsten
Tidigare fanns möjlighet att tippa på antalet mål i första matchen genom att betala 25 öre extra för per tippad rad. Man angav om man trodde att det skulle bli 0-1, 2,3 eller fler än 3 mål. Rätt gissning gav dubbel utdelning på kupongens vinstrader
http://www.svenskaspelguiden.se/stryktipset/

Citat:
Varje vecka är det ungefär 1,3 miljoner svenskar som spelar på Stryktipset, trots att utbetalningsgraden är mycket lägre än den som erbjuds av de stora internationella sajterna för sportsbetting. Svenska Spel höjde nyligen utbetalningsprocenten, det vill säga hur mycket av intäkterna som går tillbaka till spelarna, från 46% till 65%, men det är ändå lågt med tanke på att de flesta internationella spelbolag erbjuder en återbetalningsgrad på långt över 90% för sina spel. Anledningen till den låga återbetalningsgraden är framförallt att Svenska Spel ägs av staten och använder sina pengar till allmännyttiga ändamål.
Brutal ärlighet! Fast sista stycket är ju ren bullshit.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 15:29   #125

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 6278
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Ni som spelar V7/V8 ska inte ha en gräddfil till miljonerna! Ni ska betala samma insats som jag gör på fem rätt och sex rätt för att uppnå sjuan! End of story!
Gräddfil?! Varför ska vi göra som du? Varför spelar inte du i "gräddfilen"?
clarund (+1)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 17:24   #126
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Nej men du är troligen ingen gambler, du vågar inte gå all in på ett drag, du vill alltid ha nötter innan du ställer. Du lipar över din utdelning på 25kr på 5 rätt det, du vill ha tillbaka din fjuttiga 20krona.
Registrerat spel

Datum: Söndag 2014-08-17
Bana: Tingsryd
Spelform: V64, omg. 156

V6 - endast vinst vid 6 rätt

Avd Ordinarie hästar
1 1, 3, 8, 10, 11
2 1, 2, 4, 5, 7, 9
3 1, 4, 6, 8
4 1, 3, 4, 6, 9, 11, 15
5 3 Slide So Easy*
6 5, 8

Vadet gäller startnummer

1 680 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 1 680,00 kr

Kvittonummer: AB8C 255C 0333 1045

Utbetalt: 72 528,00 kr

Vill du se på mer bevis? Hade varit nöjd med hälften också.
Ante30 (+10), NicklasJ (+5), Fulsprit (+5)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 17:35   #127

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Det enda detta beslut betyder är att omsättningen hos kunskapsspelare kommer bli lägre. Plundringen från de riktiga orättvisorna fortsätter.
clarund (+1)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-08-17 klockan 17:52.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 17:36   #128

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Snyggt Robust.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-17, 17:56   #129

Standard

Jag skrev ett email till Hasse Svennehed i ärendet. Men han ville vidarebefordra det till Skarplöth istället.

Mitt brev:
"Då har vi rett ut historien på ett bra sätt.

Sedan kommer den andra delen av mitt första mail istället.

Jag förstår helt och hållet att ATG känner att man måste agera när det gäller kombinationen

av Jackpot+”Endast alla rätt”.

Men det känns mer än märkligt att ni kommer med argument som “rättvisa” när ni samtidigt

behåller det orättvisaste av allt.

Dvs Jackpot överhuvudtaget och framförallt pga låga utdelningar i de lägre vinstgrupperna.

Jag förstår även såklart att ATG ogärna vill göra sig av med en av sina ( den ENDA? ) marknadsföringsplojar.

Men jag anser att det inte håller att komma med rättviseargument när ni behåller en mycket större orättvisa.

För mig är det självklart att jackpots inte hör hemma på kunskapsspel överhuvudtaget. Med V7 eller inte

så ger det en överdriven nackdel för dem som spelar favoritbetonat på flerpottsspel.

Hur orkar ni tala om rättvisa när ni behåller den största orättvisan av alla?

Fanns det ens med i diskussionen att det kanske är JACKPOTarna som gör det hela orättvist och inte “Endast alla”?
"

Ska bli intressant att se vad svaret blir.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 02:21   #130

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Kommer ett garanterat ett ickesvar, vi anser att detta är verkningsfullt och förbättrar för småspelarna, vi ska naturligtvis fundera över ditt förslag. Tack för att du kommer med ideer osv yada yada
clarund (+1), Fulsprit (+1)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 12:20   #131

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Men för tusan V7 V8 är något som tillkom för några år sedan, nu har det visat sig att detta har en del negativa effekter som man vill inte vill ha.

Märk att en gång i tiden la man ut jackpotten på alla vinstpolerna i nästa omgång, idag lägger man det endast i 7 rättspotten.

Att några drabbas för att kollektivet skall få mer jämlika villkor är väl ofrånkomligt.

Bäst vore om ATG kunde visa siffrorna bakom beslutet.

Men gläd er åt att jackpottarna framöver blir större och förmodligen fler.

( V7 spelarna måste nu lägga sina insatser i alla potter, dvs dessa potter blir större och när det blir jackpot på 5 rätt är 5-potten större, Stora system som tidigare spelade V7 kommer att få massor av sexor oh femmor varför utdelningen sjunker på dessa dvs fler jackpots )
Återigen felet/bölden/stölden/orsaken/roten till allt ont stavas JACKPOT.

Det du säger om att den lades till alla potter är inget jag minns, däremot minns jag tiden med V65 då 5 rättspotten gick till 6 rätt om det blev under en viss summa i utdelning och utdelning gavs på 5 och 4 rätt om ingen hade 6 rätt.

-------------

Hoppas och tror även att V64 försvinner från spelsortimentet, värre jackpotgenerator har inte skådats, dessutom är alternativet V65 överlägset på alla vis, gärna med ursprungliga regler.

ATG frågade alltså publiken som sade V64 efter någon fånig yra där de lyckades gå igenom två veckor utan 4-rättsjackpot (kors i taket).

De drog även slutsatsen att omsättningsökningen var för att folk gillade spelet, inte den massiva kampanjen

Varför man använder en "marknadsundersökning"(fråga publiken) för att fatta ett viktigt strategiskt beslut som påverkar hela verksamheten och mer därtill är något svårt att förstå men man ville väl ha uppbackning för något som annars varit svårt att motivera rationellt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 12:23   #132

clarunds avatar

Standard

Kan tillägga att "experimentet" yran för V64 naturligtvis inleddes i samband med löning

>> Fyran :

"All marknadsföring ska kunna mätas....."

Det där med "mätningar" har jag som naturvetare aldrig varit någon stor vän av, de tenderar att vara som statistik i allmänhet, man visar det man vill visa...

Hur ATG gör.... jag pekar på saker jag snappat upp, hur de gör i allmänhet vågar jag inte tänka på.

Marknadsundersökningar kan i bästa fall ge lite ledning men imo används de istället för grundliga analyser för att motivera diverse beslut som narcissistiska chefer vill driva igenom.

.

Senast redigerad av clarund den 2014-08-18 klockan 12:38.
Gammal 2014-08-18, 12:49   #133

clarunds avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det går inte att dela på frågan "endast alla" och jackpot. Den enda problematik som existerar är att de tillsammans skapar en mycket orättvis situation.

"Endast alla" infördes för att göra spelomgångar, som med stor sannolikhet resulterar i 1- eller 2-fel-jackpotar, spelbara ändå.

Endast 13 på Stryktipset skulle vara en utmärkt idé. Inte för att överutnyttja när det är jackpot utan för att alltför många omgångar slutar med Jackpot på 10orna.
Klart det går.

Precis som att man kan ge smärtstillande istället för amputation (av jackpot).

Vad resultatet på sikt blir är däremot en annan fråga.

EDIT:
- nu kan det inte bli värre sa pessimisten
- JODÅ det kan det sa optimisten

Senast redigerad av clarund den 2014-08-18 klockan 12:52.
Gammal 2014-08-18, 13:17   #134

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg
Klart det går.

Precis som att man kan ge smärtstillande istället för amputation (av jackpot).

Vad resultatet på sikt blir är däremot en annan fråga.

EDIT:
- nu kan det inte bli värre sa pessimisten
- JODÅ det kan det sa optimisten
Tvärtom va?
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-18, 13:50   #135

clarunds avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Tvärtom va?

I fallet ATG tycks de ha mottot "Reaktivt framför Proaktivt" .

De gör en sak (trial and error and error and GIGANTIC ERROR) och försöker sedan (re)agera på dess följder istället för att någon gång försöka tänka efter innan.

Edit: en apa skulle ha minst lika stora framgångar som ATGs chefsstrateger (ja jag vet att något sådant inte existerar men ändå)

Senast redigerad av clarund den 2014-08-18 klockan 13:51.
Svara

td