Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-15, 14:45   #61

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 980
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Stig H. om ämnet:

Jag såg, bara snabbt, att ATG tar bort alternativen V7 och V8. Vet inte vad det får för konsekvenser men någre storspelare finns det säkert som inte tycker att det är bra. Anledningarna som Hans Skarplöth gav lät rimliga. Man värnar om spelarkollektivet i stort. Jag tror nog också på det. Vi får hoppas att det är ett vettigt drag och att det får massan att komma tillbaka. Om det blir mer intressant att spela om de är med på lite samma nivå.
Stig Hs uttalanden om spelsidan väger lika lätt som hans uttalanden om det sportsliga väger tungt.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 15:43   #62

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37834
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Stig Hs uttalanden om spelsidan väger lika lätt som hans uttalanden om det sportsliga väger tungt.
Nja, jag tycker det är ett sunt uttalande. Vi får se om det får någon effekt på spelet helt enkelt. En del tycks ju tro att travspelet i Sverige kommer gå under pga. av detta. Jag tycker inte det är så alarmerande.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 16:01   #63

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nja, jag tycker det är ett sunt uttalande. Vi får se om det får någon effekt på spelet helt enkelt. En del tycks ju tro att travspelet i Sverige kommer gå under pga. av detta. Jag tycker inte det är så alarmerande.
De som drabbas står för runt 10% av insatserna. En rimlig bedömning är att spelet på V86+V75 sjunker med 1-3%.

Hur lägre utdelningar på 1+2 fel ska locka fler småspelare har jag mycket svårt att förstå.

Att som Stig H tycka att vi får se hur det blir är ju sunt. Något annat kan vi ju ändå inte göra eftersom vi inte sitter i styrande positioner. Bara en sån sak som att det bara är storspelare som förlorar på förändringen visar att man inte förstår särskilt mycket alls. Favoritbetonade rader som är de som småspelare oftast väljer ut är de som har MEST att förlora på att inte kunna välja V7/V8 längre. I ivern att försvåra för storspelarna har man skadat småspelarna ännu mer.

Att de flesta småspelare inte förstår att deras rader oftast mår bäst av att spela V7/V8 rätt ut är ett helt annat problem.

Det jag menar har lågt värde är Stig Hs värderingar av de argument som framförts. Argument som skjutits i sank på fler än ett ställe. Det enda som ATG har lyckats få rätt är problemuppställningen.

Senast redigerad av Strappa71 den 2014-08-15 klockan 16:05.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 16:06   #64

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 632
Standard

Det jag saknar är uppföljning av gjorda satsningar och vilka slutsatser man kan dra av dessa.

Hur mycket har olika idéer/kampanjer gett spelmässigt och sportmässigt, saker som:

* Reklamfilmen från USA
* Vinnarfesten
* Vinnie ( https://www.youtube.com/channel/UC_F...t3WO5pLsO6FLbQ )

Blir det någon reflektion vid utebliven effekt från insatserna eller skyller man på att travet ändå är i nedåtgående trend och hade sjunkit ännu mer förutom dessa? Detta är såklart omöjligt att veta om man inte jobbar inom ATG.

Känslan är att idéerna skapas av reklambyråer i Stockholm av personer som egentligen inte har så stort intresse av själva sporten utan vill komma på en ny revolutionerande pitch som kan ge pris vid nästa gala
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5)

Senast redigerad av Crotalus den 2014-08-15 klockan 16:08.
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 16:11   #65

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crotalus Visa inlägg
Det jag saknar är uppföljning av gjorda satsningar och vilka slutsatser man kan dra av dessa.

Hur mycket har olika idéer/kampanjer gett spelmässigt och sportmässigt, saker som:

* Reklamfilmen från USA
* Vinnarfesten

Blir det någon reflektion vid utebliven effekt från insatserna eller skyller man på att travet ändå är i nedåtgående trend och hade sjunkit ännu mer förutom dessa? Detta är såklart omöjligt att veta om man inte jobbar inom ATG.

Känslan är att idéerna skapas av reklambyråer i Stockholm av personer som egentligen inte har så stort intresse av själva sporten utan vill komma på en ny revolutionerande pitch som kan ge pris vid nästa gala
Din känsla ligger nog närmare verkligheten än du anar.
Gammal 2014-08-15, 16:43   #66

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Crotalus Visa inlägg

* Reklamfilmen från USA
* Vinnarfesten

Jag tycker att reklamkampanjer måste få vara lite nyskapande och "häftiga". En tråkig skylt och en speakerröst som berättar att "på Lördag är det Jackpot med trettiofnutton miljoner i potten" är inte så kul. Jag tror inte det lockar några nya alls.

Reklam handlar ju om att krypa innanför skinnet på folk, sätta sig fast i hjärnan. Naturligtvis är långt ifrån alla reklammänniskor insatta i travets värld (eller så är de insatta, men har fastnat på sin grej inom det), och de kläcker idéer. Försöker få fram det unika med travet. Jag tycker i allmänhet att man lyckats med det. Travets folk får se till att hålla emot om det blir för flummigt eller för långt ifrån kärnan.

Man måste få misslyckas med idéer också. Vinnarfesten var ett gigantiskt misslyckande. Det var ett experiment där TV4 var lite sugna på att försöka hitta en kategori tittare som man trodde fanns där ute. Dem som är på väg ut på lokal, de som lagt köttet i marinad, de som blandat sig en redig grogg efter att ha klippt gräsmattan eller ett glas vitt efter att ha rensat grönsakslandet. Men den tittargenren var inte så stor.

Berättelsen om Vinnie kan man nog inte skörda frukterna av förrän tidigast om ett halvår, kanske så långt fram som 2-3 år. Men bland all statisk reklam som är ständigt upprepande brukar folk gilla berättelser som man känner igen, men ändå förändras. ICA-reklamen är kanske mest klassisk, men också Telia hade en familj under några år som sålde in deras produkter. Jag tror det kan vara rätt att försöka. Det känns mycket mer fräscht än att bara ropa "Kom och köp konserverad gröt".

Senast redigerad av Viroid den 2014-08-15 klockan 16:45.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 18:00   #67

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5452
Standard

Tillbaka till ursprunget

inlämning av kupong senast fredag kl 18 på posten

ja ja
det gick det också, kanske var det tom mer jämlikt, vissa hade kanske lite stallinfo men ingen kunde se värmning och banunderlaget fick man gissa sig till, strecklista fanns ju inte heller.

Likväl spelade man då också, det var väl lika spännande som nu när man tog kupongen och väntade in sändningen i tipsextra.

Klart man måste täppa till skevheter, ganska uppenbart att många konton bara spelar när det är jackpot, ATG gav helt enkelt för bra förutsättningar.

men för mig kan man ta bort jackpot helt, dela ut pengarna bland de som gör insatserna i omgången
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 18:13   #68

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 5058
Standard

Har mailat, ringt och skrivit på deras FB om detta idiotiska beslut att ta bort V7 och V8. Kan vi inte gemensamt skapa något som vi kan lämna in till ATG där vi kan visa vårat missnöje?
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 18:17   #69

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Tillbaka till ursprunget

ja ja
det gick det också, kanske var det tom mer jämlikt, vissa hade kanske lite stallinfo men ingen kunde se värmning och banunderlaget fick man gissa sig till, strecklista fanns ju inte heller.

Likväl spelade man då också, det var väl lika spännande som nu när man tog kupongen och väntade in sändningen i tipsextra.

Klart man måste täppa till skevheter, ganska uppenbart att många konton bara spelar när det är jackpot, ATG gav helt enkelt för bra förutsättningar.

men för mig kan man ta bort jackpot helt, dela ut pengarna bland de som gör insatserna i omgången
Det var tider det. Först skulle raden jobbas in och sen fick man hoppas att ingen supit bort postsäcken på vägen. Man fick verkligen valuta (spänning) för pengarna. Det var som ett litet kinderägg.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fulsprit (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 18:32   #70

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Majoriteten bör jubla.

http://www.farjestadstravet.se/blog/...enfunderar/254
olle (+5), Migge (+1), shasha (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 18:53   #71

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Majoriteten förstår inte ens vad det handlar om.
https://www.sharps.se/forums/364468-post172.html
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Helge (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 19:01   #72

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Fällgren har oftast koll. Men när man läser honom ska man betänka att han inte ansåg att en eventuell rakeback var orättvis heller.

Här klankar han ner på Rickard Hansson för att inte ha koll på att pottstorlekarna ökar. Självklart blir de effekter som Hansson hänvisar till inte lika stora när man räknar med att V7-spelarna verkligen lägger till mer pengar i 1-2-felspotterna. Men likväl så talar vi här om VINNANDE SPELARE som spelar stora system. De kommer helt garanterat att ta mer hur 6+5-rättspotterna än vad de bidrar mer. Dessa vinster går naturligtvis inte att jämföra med hur mycket extra de vinner från 7rättspotterna mha x2.5-spel. Men likafullt så är det småspelarna som oftast inte får mer än 6 eller 5 rätt som kommer att få lägre vinster med den här förändringen.

Omsättningen kommer nästan helt säkert att sjunka den med. Exakt hur mycket är något vi får se framöver.
Gammal 2014-08-15, 19:21   #73

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58077
Standard

Jag gav inte Helge Sharps för att Fällgren nödvändigtvis har rätt utan för att han, jag menar hon, postade länken. Jag älskar att läsa bloggar som handlar om travpolitik (oavsett om man håller med eller inte). Har inte kollat hans blogg på ett tag.
Migge (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 19:38   #74
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Det här ska jag fira med Champagne, sen ska jag skita i o spela på V75 den här helgen. Hoppar även över vecka 34 och 35. Därefter ska jag börja bygga upp min förmögenhet på riktigt, nu när vi spelar på samma villkor.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 21:35   #75

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2544
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Tillbaka till ursprunget

ja ja

Tro mig eller ej, men det fanns faktiskt en strecklista på Text-TV, där visades streckprocent och oddsen, det var knepigt att hinna skriva av den innan jag fattade att man kunde stoppa sidrullningen på text-TV haha

Du har helt rätt, givetvis ska vinsterna fördelas bland dom som har satsat sina pengar i omgången, inte föras vidare till några snyltande spelare som bara går in med stora system när det är jackpot. Skrota allt vad jackpot heter, 20 mille i sjurättspotten som är det normala räcker bra. När det gäller V64 har ju jackpottarna blivit ett rent skämt, tror inte det är många som bryr sig det minsta om det längre, är ju JP i stort sett varannan dag, löjligt.....
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td