|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-08-14, 09:59 | #16 |
ATG har lyckats! Göra ett skicklighetsspel till ett turspel med lika möjligheter för alla.
Jag som spelat i mer än 30 år på trav för att det inte är rent lotteri kommer nog sluta för gott som det känns. |
|
2014-08-14, 10:33 | #17 | |
Citat:
Det hade varit MYCKET bättre om de hade eliminerat JP pga låg utdelning och istället alltid flyttade pengarna uppåt. Att få en 50%ig ökning av 7rättsutdelningen när det idag blir 5r-JP skulle säkert vara en mycket glad nyhet för småspelarna istället för att skyffla pengarna framåt till nästa omgångs allarättspott. Vid de tillfällen som det blir JP på både 6+5 så skulle ALLA med 7 rätt istället få x2.5. Det skulle alltså bara bli fördelar. Pengarna skulle delas ut i den omgång som de spelats. De som vill spela favoritbetonat kan göra det utan att begå speltekniskt självmord ( som det är att spela för bara 26% återbetalning! ). Osv osv......det skulle vara bra för ALLA. Ja, för alla utom ATGs marknasavdelning vill säga.
2014-08-14, 10:42 | #18 | |
Citat:
Dels ger det ingen matematisk fördel alls när det inte är jackpott, dels ger det alla spelare lika stor matematisk fördel vid jackpott, oavsett insats. Håller dock helt med om att det hade varit bättre att ta bort nuvarande jackpott-system istället.
2014-08-14, 10:48 | #19 |
Hinner väl inte införas till derbykvalen. Om så går ju alla dom som då spelar favoritflerbongar i alla poolerna in på en spelform med 26 procents återbäring om man lyckas få 7 rätt . Är väl rätt iskallt med spel där 74 procent av insatsen inte återförs till spelarna och tämligen omöjligt att långsiktigt gå plus på sådana spel.
|
|
2014-08-14, 10:55 | #20 | |
Citat:
Vad är nästa steg? Att inte få ta bort favoritrader? Man baxnar.... ( Jag håller inte med alls om att "endast alla" inte innebär någon fördel när det inte är JP. Det är ju en enorm fördel att kunna spela "endast alla rätt" på rader som förmodligen inte ger utd. på 1+2 fel Däremot är det korrekt att det inte är någon fördel om man spelar för höga utdelningar. Dvs den fördel som finns är det småspelarna som har mest nytta av. Storspelarna spelar oftast inte de raderna ändå.)
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2014-08-14 klockan 11:11. |
||
2014-08-14, 11:00 | #21 |
Nästa steg är väl att förbjuda reducerade system och filinlämning. Max 1 V75 bong per atg konto. Det blir ju mer rättvist för de spelare som har avancerade reduceringsprogram och behärskar att använda dom på ett optimalt sätt har ju en stor fördel mot dom som varje vecka lämnar in ett matematiskt system för 100 kr med tre favoritspikar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clarund (+5) |
|
2014-08-14, 11:06 | #22 |
Jag tror inte att det kommer ha så stor påverkan på spelet. De flesta spelare berör det inte, och de få det berör kanske protesterar i början. Sedan kommer de lira som vanligt på världens bästa spel V75 och V86.
|
|
2014-08-14, 11:35 | #23 | |
Citat:
Att de flesta spelare inte använder sig av möjligheten är deras eget problem. Problematiken med att utlandsbaserade storspelare tar alltför stor del av allarättspotterna har andra anledningar. Roten till de orättvisa förhållandena försvinner inte med den här åtgärden.
2014-08-14, 11:50 | #24 | |
Citat:
|
||
2014-08-14, 11:58 | #25 | |
Citat:
7-rättsutdelningarna kommer å sin sida att öka. Men det är bara på pappret eftersom många 7rättsvinnare nu kommer att ha x1 istället för x2.5. Men för småspelaren som sällan har 7 rätt kommer detta att bli sämre. Lägre utdelningar på de lägre vinstgrupperna. Oftare JP och inte ens ett val att spela mer korrekt.
2014-08-14, 12:07 | #26 | |
Citat:
2014-08-14, 12:08 | #27 |
Jag skulle vilja dra det så långt att det är tveksamt om Jackpot borde vara tillåtet överhuvudtaget i någon form i skicklighetsspel.
LI å sin sida hävdar att spel som Stryktipset och spel på trav inte alls är skicklighetsspel eftersom det finns ett betydande turmoment. Hur man kan ha definierat det på det viset är en gåta för mig. Givetvis bör man säga att spel med ett visst skicklighetsmoment som inte är helt turbaserade är skicklighetsspel av olika grad.
2014-08-14, 12:14 | #28 | |
Citat:
|
||
2014-08-14, 12:21 | #29 |
i hate bunnies
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188mackapär ver.0.8.1 Stats: 2879 - 3456 - 618 ROI: 100.19% Vinstprocent: 45.45% |
Ja jösses, när ska ATG inse att när vissa får betala mindre radpris blir det aldrig är hållbart i längden för spelformen?
Hur ATG än plåstrar om sina svulster kommer rabaterade priser alltid ha högre EV på samma rad än de som betalar rätt pris. Pengar kommer att rinna åt det hållet helt enkelt, är det svårt att förstå? Endera är ATG Sveriges mest idiotiska bolag eller så har de styrande egna intressen nånstans som gör att dom vägrar göra det hållbart och rättvist.
active: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. old: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
|
2014-08-14, 12:33 | #30 |
Det ATG måste förstå är att moderna spelare tänker på ett annat sätt än hur det var på den tiden då det köptes tvåkronorsbongar, och oddsvisningen var obefintlig. Tänker på ett annat sätt än på den tiden V5 infördes och radpriset på en krona (vilket motsvarar en köpkraft på väl över tio kronor idag).
Om man till varje pris skall göra travspelandet tråkigare, istället för att utveckla det, så kommer de lite mer medvetna spelarna att söka sig mot andra sorters spel. Det finns rätt många möjligheter till spelande på de mest skiftande idrotter där man genom att läsa på och sätta sig in i det hela kan vara med och hugga. Med spelavdrag på mellan 2-15% är det dessutom större möjligheter att prestera ett netto över tiden.