Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-18, 19:16   #136

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 1031
Standard

Känner att jag vill säga mitt i debatten. Jag vill absolut ha kvar V7 men jag spelar aldrig V 7.Utdelningen har blivit så mycket bättre på 6 och 5 rätt. Jag vet att alla tycker man är dum i huvudet om man inte spelar V7. Jag tror helt enkelt att det handlar om att acceptera sitt eget kunnande och nivå. Tänk om atg istället införde V6 och V5 dvs att man avstod vinster i andra potter. om jag inte minns fel så är procentfördelningen 40,20,40. Då skulle man kunna avstå 5 och 7 rätt och få gånger 5 på 6rätt. Jag vet att jag skulle tappa chansen till miljoner men jag skulle kunna leva bra på mina 6or. Ni som nu tycker jag är ute och cyklar får gärna förklara vad jag gör för fel. Jag sätter 7an en till två ggr om året men jag har nog 6 rätt ca 35 ggr på ett år. Jag har tippat trav i 30 år och jag använder mej av reduceringsprogram.
Gammal 2014-08-18, 19:32   #137

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 964
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av riga Visa inlägg
Känner att jag vill säga mitt i debatten. Jag vill absolut ha kvar V7 men jag spelar aldrig V 7.Utdelningen har blivit så mycket bättre på 6 och 5 rätt. Jag vet att alla tycker man är dum i huvudet om man inte spelar V7. Jag tror helt enkelt att det handlar om att acceptera sitt eget kunnande och nivå. Tänk om atg istället införde V6 och V5 dvs att man avstod vinster i andra potter. om jag inte minns fel så är procentfördelningen 40,20,40. Då skulle man kunna avstå 5 och 7 rätt och få gånger 5 på 6rätt. Jag vet att jag skulle tappa chansen till miljoner men jag skulle kunna leva bra på mina 6or. Ni som nu tycker jag är ute och cyklar får gärna förklara vad jag gör för fel. Jag sätter 7an en till två ggr om året men jag har nog 6 rätt ca 35 ggr på ett år. Jag har tippat trav i 30 år och jag använder mej av reduceringsprogram.

Det är bara när det är en Jackpot-omgång som det alltid är matematiskt korrekt att spela V7. ( Och inte ens då om raderna har "ensam vinnare"-potential. )

I övrigt gäller att det är korrekt att spela V7 på de enkelrader som man har i sitt system som med stor risk ändå inte ger utdelning på 5 rätt om de går in.

Utöver det så handlar det mest om att vara macho, eller i något enstaka fall för kända storspelare att inte behöva tala om hur stort systemet var.

På rader som har "ensam vinnare"-potential så har det t o m varit mer eller mindre korkat att spela V7.

Nu lär ju inte ATG ändra sig ändå, men detta gäller även för V6 som de av någon märklig anledning inte tycker är samma typ av spel.

Senast redigerad av Strappa71 den 2014-08-18 klockan 19:34.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 07:45   #138

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

/Ronden 2014-08-19
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+50), almen (+50), X-ray (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 13:08   #139

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Claes växer allt mer som krönikör i mina ögon. Det får mig att hoppas
Att hästsporten har en framtid trots att ATG istället för att optimera sina bästa affärsystem minimerar dess framtida möjligheter.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 13:31   #140

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 48
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg

/Ronden 2014-08-19
Tack, Claes!

X-ray
X-ray är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 13:46   #141

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Prova att Citera med spoiler nästa gång. Blir så här smidigt.
Spoiler:

Sen hade vi fattat ditt Tack, Claes! ändå utan att du skickat med texten.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 14:28   #142

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg

/Ronden 2014-08-19
Mycket bra skrivet!
Gammal 2014-08-19, 15:16   #143

Wagners avatar

Standard

Tar det en gång till så att alla ser.

Såg ni det inte ändå. Nu då?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Zniper (+10), clarund (+4), Sprite (+2)
Gammal 2014-08-19, 15:23   #144

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg

Tar det en gång till så att alla ser.

Såg ni det inte ändå. Nu då?

Tack
Gammal 2014-08-22, 13:14   #145

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5439
Standard

och igår gjorde "sydafrikanerna" rent hus på Bergsåkers jackpot v64

Tog mer än halva V6 potten, dvs svenskarna stod där med långnäsa med halverad utdelningen.

stoppa "utlänningarna" nu , de är "ringare" (svenskar)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-22, 17:29   #146
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Vi får väl se hur det blir med V6 i framtiden.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-22, 17:34   #147

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Vi får väl se hur det blir med V6 i framtiden.
Dom kan omöjligt ha kvar V64 och samtidigt ta bort V6. V64 är ospelat utan V6 och det vet dom om. I sånna fall blir det en återgång till V65.
clarund (+2)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-22, 18:39   #148

Wagners avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
och igår gjorde "sydafrikanerna" rent hus på Bergsåkers jackpot v64

Tog mer än halva V6 potten, dvs svenskarna stod där med långnäsa med halverad utdelningen.

stoppa "utlänningarna" nu , de är "ringare" (svenskar)
Men det var inte mycket betalt. 3,32 i rens på en 6-procentare i sista för att nämna något.

http://classic.atg.se/ResultatServle...=B&betType=V64
Gammal 2014-08-22, 23:19   #149

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 964
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Men det var inte mycket betalt. 3,32 i rens på en 6-procentare i sista för att nämna något.

http://classic.atg.se/ResultatServle...=B&betType=V64

Systemrenset är oväsentligt eftersom det inte speglar hur många rader varje kvarvarande system sitter kvar med.

Shiraz Brodde var spelad på 8.95% av de kvarvarande raderna ( det var 4880 rader kvar inför V64-6 ). Det är ett relativt stort överspel ( 50% mer än hur hästen var spelad på samtliga rader ) , men samtidigt är det bara ca 3 procentenheter och det är absolut ingen ovanlig avvikelse från det statistiskt förväntade värdet.

När det gäller raden som helhet så var det förväntade värdet enligt V64% inte så många hundra kronor högre än det verkliga utfallet.

Även om de sopade rent så har de inte skapat några uppseendeväckande avvikelser jämfört med spelprocenten.

Om man jämför med kvällens omgång på Romme så var medelsystemet nästan exakt lika stort. Däremot är det stor skillnad om man jämför hur många rader som medelsystemet hade kvar inför V64-6. På Bergsåker satt medelsystemet med 25% fler streck kvar i snitt än ikväll på Romme. Det innebär oftast att skrällarna inte rensar lika mycket som man tycker att de borde göra.

ATG gör alla en stor björntjänst när de envisas med att redovisa värdeutvecklingen i antal kvarvarande system. Vad som är "normalt" rens och inte mäter man bäst mha radrens och radnedräkning.
Gammal 2014-08-23, 00:38   #150

Wagners avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Systemrenset är oväsentligt eftersom det inte speglar hur många rader varje kvarvarande system sitter kvar med.

Shiraz Brodde var spelad på 8.95% av de kvarvarande raderna ( det var 4880 rader kvar inför V64-6 ). Det är ett relativt stort överspel ( 50% mer än hur hästen var spelad på samtliga rader ) , men samtidigt är det bara ca 3 procentenheter och det är absolut ingen ovanlig avvikelse från det statistiskt förväntade värdet.

När det gäller raden som helhet så var det förväntade värdet enligt V64% inte så många hundra kronor högre än det verkliga utfallet.

Även om de sopade rent så har de inte skapat några uppseendeväckande avvikelser jämfört med spelprocenten.

Om man jämför med kvällens omgång på Romme så var medelsystemet nästan exakt lika stort. Däremot är det stor skillnad om man jämför hur många rader som medelsystemet hade kvar inför V64-6. På Bergsåker satt medelsystemet med 25% fler streck kvar i snitt än ikväll på Romme. Det innebär oftast att skrällarna inte rensar lika mycket som man tycker att de borde göra.

ATG gör alla en stor björntjänst när de envisas med att redovisa värdeutvecklingen i antal kvarvarande system. Vad som är "normalt" rens och inte mäter man bäst mha radrens och radnedräkning.
Rena grekiskan för mig det där.

Det jag vet är att kusen i sista rensade till 3,32 och gav närmare 20 gånger på toton. Jag nöjer mig så.
Svara

td