Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-12, 22:40   #1

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1961
Standard

V86 Delad spelomgång 13/8

Fanns ingen tråd så jag startar en, får väl bjuda på några tankar också då.

Analys avd7 2640a

Favo: ALFAS DA VINCI fantastisk utveckling i år, en riktigt bra stayer som har sämsta möjliga läge, då han är långsam ut, garderas.

Spets: SPONSOR är hygglig ut och kan försvara sig mot Danskarna,
i alla fall 3an & 4an, 6an är svårbedömd men VÄSTERBO N är snabbare
frågan är om man vill köra i spets, jag gissar man släpper till Mikko.

Vem vinner: Spets är aldrig fel och från ledningen är ART ON LINE mitt bud (känns som en sprinter men har bra statistik på 2640),
ALFAS blir dock svår att stå emot om han kommer bra på det,
VÄSTERBO och SPONSOR är vinnarhålet och 3e invändigt, farliga med lucka.
OVERTAKER BY SIB, har varit väldigt bra efter vilan, mkt tidig.

Vem vinner inte: Tror inte Danskarna räcker till här (ovanligt) IVAR SÅNNA såg ut som en blivande världsstjärna sist, vilket han mkt väl kan vara, dåligt läge och siktet inställt på derbyt gör han får stå tillbaka här men vilken häst.
ZINEDINE BOB ? Nja i ett annat gäng en annan dag.

Rank: A 8, 1, 9 B 7, 2 C 12 D 11, 6, 10, 4, 3

::
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+1), Farnod (+5), Trinity (+1)

Senast redigerad av qwerta den 2014-08-12 klockan 22:47.
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 22:51   #2
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

Max Bob gjorde fint lopp senast efter gallopp, håller upp ledningen initialt men lär släppa till favoriten när denne ställer frågan?
Nästan alla på framspår är rätt så snabba ut.

Senast redigerad av trance_error den 2014-08-13 klockan 01:15.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 22:57   #3

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rambo Flex sistarankad? Med invändig resa och lucka i tid kan den skrälla.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-12, 23:42   #4

Standard

Bjuder på en spik också :-)

Analys avd2 1640a

Favo: Förbryllande nog jämt spelat mellan CAPTIVATING ÅS (27%)
QUEASY (25%) och UNDERPAID HANOVER (23%) gissar dock att
Underpaid blir rätt stor favorit när det närmar sig start och det med all rätt.
Står väldigt bra inne här, och har sett lysande ut hos Goop, ja om man räknar
bort galopperna då ;-) var dock inte direkt osäker hos Frode och jag hoppas
det funkar hos Goopapojken nu också, kapacitet är mycket hög vilket han visat i
alla starter hos Björn (kolla avslutningen under Elitloppslördagen, fina grejer).

Spets: 1an och 2an är inte snabba nog att försvara sina spår,
WANNACMYGUNS kommer förbi dessa, men har ingen chans mot
HAMRAS ONE MORE som är rejält startsnabb, vad gör Goop?

Vem vinner: UNDERPAID HANOVER är hästen frisk och inte galoppera
slår han dessa, kanske blir han släppt till spets? Är han inte frisk eller
galopperar så är HAMRAS ONE MORE det roliga krysset och vettig
1a reserv, vinnarhålet eller spets och 2,5% av sträcken? Ja man tackar!
CAPTIVATING ÅS & WANNACMYGUNS därefter den sistnämnda står lite hårt inne men visar bra form i allafall.

Vem vinner inte: QUEASY känns överspelad med det för honom dåliga
läget, LONG NIGHT står bra inne men verkar formlös + övriga som också
får jaga platserna bakom vinnaren :-)

Rank A: 7 B: 4, 2, 3 C: 1, 6, 9 D: 10, 8, 5

----

btw Bägge dessa analyser är skrivna innan intervjuer och stalltjöt kommit igång
vilket ju kan ändra en hel del :-)
alle (+1), Farnod (+5)

Senast redigerad av qwerta den 2014-08-12 klockan 23:48. Anledning: Glömt rank :-)
Gammal 2014-08-13, 07:05   #5

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5400
Standard

Bra och spelvärd omgång på V86.
Två spikar som är bra att bygga systemet på.Även att de är favoriter...
Avd 3 Habito, klassklättrare har sett den både på Vaggeryd och Jägersro.
Avd 4 Ametrin, spets, dämpa och snabb avslutning.
Skrällstrecken.
Avd 7 12 Ivar Sanna,laddar för derbyt, men i den grymma formen han är i så
Springer han runt dom,rygg på 11,9 och avgör i spåren sista 600
Avd 8 12 Hankypanky pagan, Den starkaste och bästa hästen,med Sveriges bästa tränare och en formstark gubbe i sulkyn
Gammal 2014-08-13, 08:55   #6

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Omgångens mest överstreckade måste vara Big Bill Bac på 19%!
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 09:00   #7

Sharp$: 2301
Standard

Art On Line är bra, men har sämsta kusken, har Mikko någonsin vunnit från annat än ledningen? Tycker han är taktiskt obegåvad och lyckas alltid bli slagen om han inte har en överlägsen häst!
Men hästen är riktigt bra och 2% är väldigt lite..
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 09:09   #8

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13311
Standard

Avd2 Spik på Captivating Ås
avd3 Max Bob kan får en kanon resa sedan lucka då sitter draget ikväll

Var inne på spika VÄSTERBOONTHENEWS är normalt väldigt tidig men Puro är
osäker på formen

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av capone den 2014-08-13 klockan 09:11.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 09:14   #9

Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av capone Visa inlägg
Avd2 Spik på Captivating Ås
avd3 Max Bob kan får en kanon resa sedan lucka då sitter draget ikväll

Var inne på spika VÄSTERBOONTHENEWS är normalt väldigt tidig men Puro är
osäker på formen
Jag var också inne på VÄSTERBOONTHENEWS men puro ligger väldigt lågt! Annars är det upplagt för SOS, men nu har jag lite svårt att läsa loppet!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 09:51   #10

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Omgångens mest överstreckade måste vara Big Bill Bac på 19%!
Japp, känns totalt chanslös, på kort distans+bakspår, mot detta gäng.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 09:59   #11

Sharp$: 1352
Standard

Nån som har info kring Frederiks Laukko?? Den har ju fina tider i raden och ett hyffsat läge att komma ner på stretchen.....startsnabbhet?
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 10:10   #12
Banned

Standard

Lutfi ligger lågt med Dante Boko, invänta intervjuer.
Gammal 2014-08-13, 10:13   #13
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Nån som har info kring Frederiks Laukko?? Den har ju fina tider i raden och ett hyffsat läge att komma ner på stretchen.....startsnabbhet?
Tränaren trodde på platschans.

Fred laukko gick kanon sist o har toppform. Spyderbike och bf ro. Smyger med och hoppas på bra resa. Spurtar bra, men tufft emot. Plats

Senast redigerad av trance_error den 2014-08-13 klockan 10:17.
Gammal 2014-08-13, 10:14   #14

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5188
Standard

Knivig omgång. Lurigt att känna in tidiga spel. Följde dock
den nyktra impulsen att det är dags för 2 Lindo Eden med Jocke.
Importerad från Tyskland i år och tycker den står på tur för vinst nu.

bet släppte nyss oddsen och 7.00 känns väl som normalodds, typ - ok då.

Bygger upp lite inför stundande brunch-lunch med strömmimg/mos - paprikabiffar
och greksallad -- men hunnit titta lite på DD-loppen.

Tankar just nu:

DD1: Ser svårt och garderingsvänligt ut. Då brukar Övertaker By Sib vinna - så spikar den

DD2: Ruggigt svårt och då är ju Ruggiada Dei Rex självskriven - liksom Speedy Foxy Vicane och Qvinette

Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 11:50   #15

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Jag var också inne på VÄSTERBOONTHENEWS men puro ligger väldigt lågt! Annars är det upplagt för SOS, men nu har jag lite svårt att läsa loppet!
samma här. overtaker by sib känns het då det är en del som verkar vilja köra snällt här. Är det nån som har koll på hur han tränat västerbo? Har han fått några snabbare banjobb i honom?
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 12:05   #16

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58077
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
Knivig omgång. Lurigt att känna in tidiga spel. Följde dock
den nyktra impulsen att det är dags för 2 Lindo Eden med Jocke.
Importerad från Tyskland i år och tycker den står på tur för vinst nu.

bet släppte nyss oddsen och 7.00 känns väl som normalodds, typ - ok då.

Bygger upp lite inför stundande brunch-lunch med strömmimg/mos - paprikabiffar
och greksallad -- men hunnit titta lite på DD-loppen.

Tankar just nu:

DD1: Ser svårt och garderingsvänligt ut. Då brukar Övertaker By Sib vinna - så spikar den

DD2: Ruggigt svårt och då är ju Ruggiada Dei Rex självskriven - liksom Speedy Foxy Vicane och Qvinette
Bet365 släppte Lindo Eden till 12 ggr. Hade tänkt spela men trots att jag var på hugget kl 10 hann det sänkas till 7 ggr. Fick upp 12 ggr men när spelet skulle bekräftas kom det upp OBS oddset ändrat . 12 ggr var spelbart Max 5 sekunder men jag tror inte ens så länge. Lirade inte till 7 ggr
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 12:12   #17

Skubb14s avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Tror mycket på Jocke Lövgrens häst i första nr 2 Lindo Eden. Hästen har verkligen sett jättefin ut på slutet.
Perfekt läge idag och distans.

Hela vägen Jocke!

Blev också imponerad utav Ready to glide senast på Åby, dock tveksamt om den kommer förbi Johans (nr1) från start. Men absolut spelvärd!!

I sista tycker jag Qvintette imponerade senast när man slog en av Finlands bästa hästar.

Tino Ärling upp idag och nog gasar man mot spets här!?

Kör hårt och lycka till alla!
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 12:21   #18

putte64s avatar

Sharp$: 8333

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

De visste Unibet skulle släppa sitt till 7.50, och då får man aldrig lira till 12 ggr.

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Bet365 släppte Lindo Eden till 12 ggr. Hade tänkt spela men trots att jag var på hugget kl 10 hann det sänkas till 7 ggr. Fick upp 12 ggr men när spelet skulle bekräftas kom det upp OBS oddset ändrat . 12 ggr var spelbart Max 5 sekunder men jag tror inte ens så länge. Lirade inte till 7 ggr
Gammal 2014-08-13, 12:25   #19

AndyMarts avatar

Standard

Har samlat lite tränarintervjuer till ikväll, från olika tränarsidor; Innehåller även nyttig utrustningsinfo.

V86-1;

1 Trust Launcher var helt okej senast i en snabb avslutning. Allt ser bra ut efteråt, men det är inte sannolikt att han kan hålla ledningen även om jag ska göra ett försök, säger Peter.

2 Lindo Eden spurtade helt ok senast över full distans, normalt sett tycker jag att han är avsevärt vassare på kort. Han är dessutom rätt bra från start och det var ett väldigt intressant läge vi drog här, däremot mötte vi ju Trust Launcher på Axevalla och jag tror att den kan bli svår att ta en längd på, men vi får se lite hur det utvecklas. Jag är i alla fall väldigt nöjd med min häst och tycker att han ska ses med lite chans normalt sett. Det blir inga ändringar alls.

3 Broslätts Rapide håller fin form och har ett bra läge. Kan öppna ganska snabbt och hamnat säkert vettigt på det. Dock ser det ut att finnas några bra emot och jag håller honom som en platsaspirant i första hand, barfota runt om som senast, säger Mats Rånlund.

4 Ringo Mosebo er ved at være der efter sin kastration. Er meldt op og møder gode heste. Går i et lukket hovedlag og han kan være hurtig bag vognen og kommer forhåbentligt til inderbanen og kan derfra tage en god præmie.

5 Dante Boko har inte startat på ett tag och har fått lite uppträning inför Derbykvalet så det här är ett lopp inför den uppgiften. Han ska kunna räcka långt även om det kommer viktigare lopp, säger Preben Sövik.

6 Eklas Super Peach fick igen ett dåligt startspår.. Idag är motståndet tuffare än förra gången och i med att han har svårt bakifrån kommer Conni testa köra till ledningen. Platschans

7 Ne Me Quitte Pas; Han har verkligen ingen tur med spårlottningarna och står återigen med ett kallt läge. Det är kort distans så det behöver klaffa mycket men formen är bra så visst finns chansen. Johan lägger upp taktiken men visst borde vi ligga lite lågt med tanke på läget. Inga ändringar.

8 Snappy Rose; - Han gjorde det mycket bra senast, men tyvärr klantade kusken till det lite. Ett åttondespår bakom startbilen över kort distans är givetvis inte vad man hade önskat sig, men han är snabb ut och jag laddar vad som går för att försöka hitta ner i en så vettig position som möjligt. Jag är dock medveten om att det handlar om tufft motstånd och det är pengar som gäller i första hand. Men skulle det lösa sig maximalt och om vi får de rätta ryggarna är han kanske ändå inte helt borta och det blir barfota runt om som senast.

11 Dame Ella var Tomas Malmqvist nöjd med senast, blir bättre och bättre för varje start.

10 Big Bill Bac har varit riktigt bra i två raka starter och känns fortsatt fin. Vi har kastrerat hästen samtidigt som han fräschats upp i framknäna. Han har varit besvärlig bakifrån tidigare så läget sätter ned förväntningarna en aning samtidigt som kort distans är ett frågetecken. Han har i alla fall form för att vinna, säger Ola Samuelsson.

V86-2;

1 Queasy gick okej senast och nöter på bra varje gång. Det är intressanta förutsättningar och det känns som att han är en av dem som kan vinna, säger Tommy Berghagen i Stefan Hultmans stall.

2 Captivating Ås fick för långt fram sist. Gick fullt godkänt, bra spår o distans imorn. Bf fram o jvagn. Räknas absolut

4 Hamras One More gjorde det bra efter ett struligt lopp senast. Han är startsnabb och kusken får bestämma taktiken, säger Mikael Selin.

7 Underpaid Hanover har tränat på helt okej inför detta och har hoppat bort två tätplaceringar i sina två ­senaste starter. Han är behandlad efter senaste starten och nu får han också en käk på sig för att få mer stöd till slut och det har slagit väl ut i träningen här hemma. Hästen har grym kapacitet, men spåret och att han kanske behöver lopp i kroppen gör att jag vill ligga lite lågt, säger OIa Frissell i Björn Goops stall.

8 Prince Elliot var mycket bra senast och hade vunnit från framspår enligt Calle Lindblom. Från det här läget kan vi omöjligt vinna. Skor runt om

9 Dragon Tooma kom bort senast och den starten kan vi glömma. Han har gjort det bra hela tiden och trivs med smyglopp. Jag ­tycker att han möter lite enklare motstånd än tidigare och hoppas att han kan sluta långt framme, säger Henrik Larsson.

10 Magnifik Gelj mycket bra senast men tuffare emot nu. Passiv styrning.

V86-3;

1 Max Bob är riktigt på gång och han gick väldigt bra efter galopp senast. Målsättningen är att hålla ledniningen och det borde vara goda förutsättningar till att vi lyckas.

2 Caddie Girl gjorde ett riktigt bra lopp senast, kusken hade inte riktigt koll på tempot. På en dålig bana gick det 1.11 första varvet... Hon har tagit loppet på bra sätt och kändes fin i helgens finslipande jobb. Nu har vi en kusk som kan klockan och läget är bra, hon är snabb ut och det blir barfota igen, säger Linda Allercrantz.

3 Hubby Star - Han hoppade med en framskjuten placering på gaffeln senast och vi tror att formen är intakt. Han kan öppna bra och vi hoppas han kommer ner på innerspår och får ett fint lopp nu när distansen är 500m längre än sin favoritdistans. Han möter bättre hästar än han gjort på slutet så en plats känns som det mest realistiska här. Inga ändringar.

4 Bonnies Napoleon
har varit strulig bakom bilen ­utan att jag vet orsaken. Det är femtio-femtio att han ­sköter sig, men felfri kan han springa. Vi kommer att ändra lite i balansen och det blir ny kusk också, säger ­Johan Lejon.

6 Habito är min klart bästa chans under hela kvällen, han fortsätter att leverera varenda gång och vann enkelt senast utan att gå i botten. Det var första gången han gick barfota runt om då och jag kan konstatera att det fungerade bra, hur mycket överväxel det sedan var är jättesvårt att säga eftersom han känts så fin och gått så bra hela tiden. Det är i så fall nyanser. Hur som helst siktar vi på barfota runt om igen för han har fina fötter. Vi har spår en bit ut precis som senast men min plan är att ladda det som går framåt igen och sedan får vi se om vi släpps hela vägen till front. Jag kommer att göra ett rejält försök i alla fall eftersom han fortfarande är lite stänkrädd och visar sitt ogillande med att springa i ryggar. I front tar han i och löper ut på ett helt annat sätt. Jag är ganska stor optimist på honom, särskilt om vi skulle komma till ledningen.
7 Salina; - Hon vann väldigt enkelt senast och det handlar faktiskt om en riktig topphäst som har skött sina jobb på ett fortsatt fint sätt inför denna start. Hon är ganska kvick från start, men även för hennes del gäller ett tråkigt startspår varifrån man måste ha en del tur. Jag har inte järnkoll på de svenska hästarna, men däremot vet jag att Razor Blade är riktigt bra, men han står ju nästan sämre till än vad vi gör. Hon gör sina bästa lopp barfota och tillåter banan blir det så.

8 Leave M All Behind; Den 6 årige Super Arnie vallak har imponeret stort for Nicole og Anita Bakkegård Hansen med en sejrs procent på 50 i 22 starter, hvor det iøvrigt er blevet til 5 anden pladser. Formen er i top med frisk sejr på NFT i gode 1.15,2 2140 ma.Opgaven onsdag er på samme distance og den gode præmiesum i løbet har tiltrukket kompetent modstand, hvor vi lægger ud fra spor 8 bag bilen. / Kenneth Nielsen

9 Bigtime Exploit ska ges ett snällt lopp. Nöjd med en peng.

10 Gibbe Roni har gått i tuffa lopp på sistone och formen är bättre än de tre nollor han har i raden. Barfota fram och jag hoppas få med mig en peng hem, säger Roger S Nilsson.

11 Razor Blade er virkelig godt gående, men fik anden række og møder meget gode heste. Med tempo på løbet, er han en god pladschance. / Knud

12 Quick Fix var lite vek senast och har fått lite tid att hämta sig. Han är behandlad efteråt och har varit fin i jobb. Han fick ett trist läge och får nog svårt att segerstrida, säger Preben Sövik.

V86-4;

1 Pastor Dee; Går jämt och bra utan att ha fått vinna. Bra läge men möter kanske några för bra här. Möjligen ett platsbud. Osäker hur bra han kan öppna.

3 Ovivas Mystiqe är allt som det ska med och hon har gjort det jättebra varje gång. Hon är halvsnabb bakom bilen och jag hoppas på en liknande insats som senast, säger Ulrika Claesson.

4 Sapajou; - Att han skulle prestera en 1.14-tid och vinna senast var överraskande för mig. Han har i träningen inte visat något som har vittnat om den kapaciteten. Men det finns, glädjande nog, flera exempel på hästar som är tröga och slöa i jobb och som skärper sig i tävling. Loppet senast tyder på att Sapajou tillhör den sorten. Efteråt har han tränat precis som innan och han ska åtminstone inte vara sämre nu. Jag tror att det blir barfota fram igen.

5 Ready ribb är en häst jag gillar men är svår. Hoppas han sköter sig då är han bra. Skor ro och custom jvagn. Kapacitet finns, måste sköta sig. Nu gör vi några ändringar och jag hoppas att han ska bli ­lite stabilare från start / Reijo

7 Cassano Bob har gjort två lopp efter halsoperation utan att fungera som vi önskat. Vi provar lite utrustningsändringar och han känns fin i träningen, men innan jag vågar hoppas på något vill jag se hästen fungera i lopp också, säger Peter.

8 ECLIPSE BOKO, är en lovande treåring som vann i fin stil senast. Han är under utveckling och han kommer bara att bli bättre för varje lopp han får i kroppen. Trots det trista utgångsläget tillhör han en av dem som gör upp om segern.

10 This Is Alex är på väg uppåt efter att som alla mina hästar varit nere i källaren. Bakspår är en klar nackdel då hästen är snabb från start och jag hoppas vi kan tjäna en fin peng, säger Erik.

12 Quality Q.C. blev behandlad inför förra starten då det fanns krafter kvar. Han känns uppåt i träningen efteråt och jag kommer köra mer offensivt samtidigt som det blir urryckare för första gången, säger Markus.

V86-5;

1 Monique Bråten var jättefin i försök och final senast. Allt verkar bra efteråt och hästen kan öppna bra så jag hoppas att spåret inte blir någon fälla. Jag tror på bra segerchans, säger Johan. BFRO och Jänkarvagn.

2 Ready To Glide var vi nöjda med senast. Jag hade bestämt mig för att komma till ledningen och när vi blev släppta dit fick hon lunka på i eget tempo. Jag vet inte riktigt vad vi möter, men hon känns fin för dagen, barfota bak igen, avslutar Linda Allercrantz.

3 Take Tanic var väldigt bra senast och tränar fint efteråt. Spåret är bra, men hon har aldrig mött så här tuffa hästar tidigare och det blir svårt att vinna, säger Catrin.

5 Global Paranoia är uppanmäld och möter bättre hästar än normalt. Vi har kört med rycktussar de senaste starterna, men nu blir det nog första gången vi använder oss av dem. Jag ligger lågt, säger Michael.

6 Wingait Ida känns ok i jobben. Hon vann senast men låg på lite för mycket med det helstängda huvudlaget så jag kommer köra henne med norsk gas denna gången. Det är ett bra bra emot så hon kanske kan vara en outsider. Barfota runt om och vanlig vagn

7 Daisy Boko
var jag nöjd med senast, men hon är inte så startsnabb och det är stor risk för vingel. Hon har nyttig form, men att vinna blir ändå svårt, säger Peter.

10 Shesa Vixi er i topform, men det bliver ikke let med anden række på sprint. Med overpace på løbet, slår hun mange til slut. God segerchans.

11 Glamour Håleryd var lite seg senast utan att vi har någon bra förklaring så hon får prova igen. Det blir svårt att vinna från dåligt läge, säger Peter Untersteiner.

V86-6;

1 Hamras Pirat har fått ett bra spår men är ojämnt startsnabb. Han har inte någon superform och slår knappast Ametrin, säger ­Mikael Selin.

2 Silvinho Bob ute på lite för djupt vatten, pengar i första hand. / Linda

3 New Approach
gjorde ett bra lopp senast och fick inte ­riktigt fritt till slut. Han var normal i måndagens jobb och hästen har fin form, ­säger C-G Björkroth.

4 Ametrin har fin form, galoppen senast var överraskande men efteråt gick hon väldigt fort. Känns fortsatt fin och här kör vi framåt så snart vi kan, bör vara en vettig chans att vi är med på målfotot.

7 Zorro Idzarda är jag väldigt osäker på var han står för dagen och det här blir en värdemätare inför framtiden. Jag ligger superlågt då han inte gått något snabbare i jobben, säger Jan Nordin.

8 Sugar Neo har fått ett uselt spår och här blir det nog svårt att nå en framskjuten placering även om det är en bra sprinter. / Roger

9 Fredericks laukko gick kanon sist o har toppform. Spyderbike och bf ro. Smyger med och hoppas på bra resa. Spurtar bra, men tufft emot. Plats

10 Offshore Man hade krafter sparade senast. Han är startsnabb och missgynnas av bakspår. Vi får smyga med och hoppas att de kör lite för fort där framme, säger Ulrika Wällstedt.

12 Staro Family;
- Duktig senast vid vinsten. Inte troligt att det löser sig lika bra i detta lopp från uselt läge. Vid kraftig överpace och fin resa kan hon rassla till med en bra spurt till slut. Tävlas med skor runt om denna gång.

V86-7;

- 1 Alfas da Vinci är egentligen ingen bra voltstarthäst, men eftersom uppgifterna sett ut så hela året så har det blivit så bara och han har lärt sig efterhand. Numera känns han i alla fall ganska stabil även om han fortfarande är ganska långsam ut. Att det nu är bilstart ser jag som ett klart plus i förhållande till de andra hästarna, men innerspår är i princip sämsta tänkbara och han lär inte spetsa. Dels är han inte tillräckligt snabb, men dels är han också ganska svår att ladda då han kan slå ihop och fela då. Senast fick han sin första plump i protokollet på mycket länge men loppet blev fel och det är bara att glömma. När jag sökte mig framåt så skärptes tempot markant samtidigt och det går inte att vinna på den här nivån när man hänger i spåren i 1600 meter. Det är svårt att säga hur han har tagit det eftersom han bara går rätt lugnt mellan starterna men av allt att döma ser han bara fin ut. Vi kör barfota fram och med samma grejer igen och chansen är svårbedömd. Det är ingen tvekan om att han duger men det är ett riktigt strulläge han dragit.

2 Sponsor blev lite sliten och har vilat efter senaste starten, men känns helt okej i träningen och kommer nog att göra ett bra lopp. Det är smygresa som gäller här och även om han är svårbedömd tror jag det blir svårt att räcka mot de bästa, säger Peter.

8 Art on Line känns pigg efter senast då han gjorde ett väldigt bra lopp. Distansen passar fint. Skor runt om och vi kanske kan överraska, säger Mikko.

9 Overtaker by Sib
känns starkare för varje start och han var bra på Åby senast. Hästen har vunnit V75 på distansen tidigare, säger Johan.

10 Zinedine Bob fick press framme i ledningen senast och det var inte mycket att säga om att krafterna tröt. Jag tyckte ändå att han höll väldigt bra och i fredagens backintervaller fick man hålla i sig… Det är många bra emot och jag måste ligga lågt. Barfota fram och öppet huvudlag, säger Nicklas Dyhrberg.

11 More Than Enough; - Givetvis var jag nöjd med honom senast då han noterade en fin tid, men kanske att han skulle ha slutat tvåa för att jag skulle ge högsta betyg. Han har skött sina jobb på ett fortsatt föredömligt sätt, men från spår elva ser det tufft ut. Kanske att medeldistans är hans bästa, men han klarar 2 640 meter utan problem och hålls bara tempot uppe så ökar givetvis chanserna. Han får liksom mina övriga tre V86-hästar ses som en outsider och det blir barfota fram igen.

12 Ivar Sånna
visade allt senast. Det väntar Derbykval snart och även om man vill vinna alla lopp kommer vi att köra i ryggar den här gången, säger Jan Hellstedt.

V86-8;

2 Little Miss Sweden startar ikväll i sista v86 avdelningen. Hon har gjort 2 bra lopp på slutet och känns fortsatt fin.
Spår 2 borde kunna bli en vettig resa och jag hoppas hon kan fixa en bra slant i detta tuffa sto lopp jag själv kör.

5 Qvintette var väldigt bra senast och slog banrekordet på Marie­hamn utan att vara tom i mål. Min häst är inte sämre än någon av de andra, ­säger Ulf Eriksson.

6 Speedy Foxy Vicane känns bra i ordning och jag tror på en liknande insats som vid senaste segern. Då ska det kunna räcka långt och distansen är en fördel gentemot senast, säger David Källgren. Barfota fram.

9 Raring To Go har galopperat mycket. Vi kör ett snällt lopp härifrån och hoppas på lite utdelning till slut.

10 Rugiada dei Rex avslutade på bästa sätt senast. Hon ska kunna sluta långt framme om det stämmer lite från bakspåret. Två lopp i kroppen är en plusfaktor, säger Tommy Berghagen.

11 Anastacia Trot var jättebra senast och det var synd att hon inte fick vinna. Allting verkar bra efteråt, men från det här läget är det svårt att tro på en framskjuten placering. Eventuellt kan det blir skor runt om, säger Henrik.

Det var allt för tillfället, lägger till om jag hittar mer info!
varre (+10)

Senast redigerad av AndyMart den 2014-08-13 klockan 14:56.
Gammal 2014-08-13, 13:26   #20

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

Blev till att slänga in en tidig D.D på lunchrasten bara för att gå direkt på sin magkänsla
9 Overtaker by Sib och i andra 12 Hankypanky Pagan x 100kr

Hoppas på att hinna hem till första loppet början men osäkert så slängde även in raden redan nu för säkerhets skull

1) 1-2-3-5-10-12
2) 1-2-7
3) 6 Habito
4) 4-5-6-8
5) 1 Monique Bråten
6) 4 Ametrin
7) 1-3-7-9-12
8) 1-5-6-8-10-12
Plus reserver så klart

Har dessvärre ingen tid att skriva ut tankarna mer än att skriva ut raden.
Gammal 2014-08-13, 13:52   #21

Kyodais avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jagar inte odds på det sättet - det känns mest spänt och stressigt. Men var faktiskt med klockan 10 idag, då jag bara hade ett spel att lägga - dvs på Lindo Helen. Kollar inte i några kvällstidningar heller så jag visste inte vilket odds de gått ut med. Bedömde själv 7 ggr som medelodds men acceptabelt. Tror på hästen och spelade därför 200 sekiner vinnare.

Gammal 2014-08-13, 14:17   #22
Banned

Standard

Någon som vet vilka spelvärde spikar?
Pma gärna
Tacksam.
Dem spikar en 2%.
Art on line?

Senast redigerad av trance_error den 2014-08-13 klockan 14:21.
Gammal 2014-08-13, 14:23   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Pma gärna
Tacksam.
Dem spikar en 2%.
Art on line?
Typiskt av dom att rygga mig (om det nu är så :-) )
Farnod (+1)
Gammal 2014-08-13, 15:05   #24

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Lövgrens intervjuer i samarbete med Spelarservice.se

Det är spännande chanser som stallet selar ut ikväll och här är startkommentarerna – i samarbete med spelarservice.se.

- 2 Lindo Eden (V86-1) spurtade helt ok senast över full distans, normalt sett tycker jag att han är avsevärt vassare på kort. Han är dessutom rätt bra från start och det var ett väldigt intressant läge vi drog här, däremot mötte vi ju Trust Launcher på Axevalla och jag tror att den kan bli svår att ta en längd på, men vi får se lite hur det utvecklas. Jag är i alla fall väldigt nöjd med min häst och tycker att han ska ses med lite chans normalt sett. Det blir inga ändringar alls.

- 6 Habito (V86-3) är min klart bästa chans under hela kvällen, han fortsätter att leverera varenda gång och vann enkelt senast utan att gå i botten. Det var första gången han gick barfota runt om då och jag kan konstatera att det fungerade bra, hur mycket överväxel det sedan var är jättesvårt att säga eftersom han känts så fin och gått så bra hela tiden. Det är i så fall nyanser. Hur som helst siktar vi på barfota runt om igen för han har fina fötter. Vi har spår en bit ut precis som senast men min plan är att ladda det som går framåt igen och sedan får vi se om vi släpps hela vägen till front. Jag kommer att göra ett rejält försök i alla fall eftersom han fortfarande är lite stänkrädd och visar sitt ogillande med att springa i ryggar. I front tar han i och löper ut på ett helt annat sätt. Jag är ganska stor optimist på honom, särskilt om vi skulle komma till ledningen.

- 1 Alfas da Vinci (V86-7) är egentligen ingen bra voltstarthäst, men eftersom uppgifterna sett ut så hela året så har det blivit så bara och han har lärt sig efterhand. Numera känns han i alla fall ganska stabil även om han fortfarande är ganska långsam ut. Att det nu är bilstart ser jag som ett klart plus i förhållande till de andra hästarna, men innerspår är i princip sämsta tänkbara och han lär inte spetsa. Dels är han inte tillräckligt snabb, men dels är han också ganska svår att ladda då han kan slå ihop och fela då. Senast fick han sin första plump i protokollet på mycket länge men loppet blev fel och det är bara att glömma. När jag sökte mig framåt så skärptes tempot markant samtidigt och det går inte att vinna på den här nivån när man hänger i spåren i 1600 meter. Det är svårt att säga hur han har tagit det eftersom han bara går rätt lugnt mellan starterna men av allt att döma ser han bara fin ut. Vi kör barfota fram och med samma grejer igen och chansen är svårbedömd. Det är ingen tvekan om att han duger men det är ett riktigt strulläge han dragit.

- 8 Hopeful Sund (lopp 6) galopperade omotiverat i andra ut senast i ett tidigt skede av loppet, det var en galopp som förvånade och överraskade mig mycket eftersom hon värmde och provstartade mycket bra och kändes snarare bättre än vanligt. Dessutom brukar hon ju inte galoppera. Hon ville väl bara visa oss att hon faktiskt är en häst helt enkelt, och dessutom en orutinerad sådan. Hon har inte hunnit göra så mycket efter det men täta starter är inga problem eftersom det inte blev något lopp senast. Vi kör med samma skor igen och kort distans är normalt ett plus för henne, men det chansartade läget kanske kompenserar ner det dock. Vi gör inga ändringar alls, senast hade bytt till ett öppet huvudlag och det fortsätter vi med.

- 1 Bubba Degato (lopp 8) tränar fortsatt bra och jag tycker nog att han var fullt godkänd senast som tempotorsk ute i spåren. Normalt sett tror jag knappast att han kan vara med och hacka om någon ledning från det här spåret, han hade ju innerspår för några starter sedan och hamnade då i tredje invändigt innan han blev trängd till galopp. Han bör dock i alla fall få ett bra lopp och borde rimligen vara med rätt så långt framme i ett sådant här lopp. Vi kör barfota bak som vi brukar och sedan brukar jag alternera lite mellan huvudlagen beroende på vilken typ av uppgift han har, men det lutar åt halvstängt denna gång. Lycka till!

Dom kanske fanns med ovan? Inte kollat. Nu jobbet, adjö och lycka till alla som lirar.

Senast redigerad av Helge den 2014-08-13 klockan 15:07.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 15:15   #25

AndyMarts avatar

Standard

Habito startar ikväll i V86-3 på Jägersro och han rekordtid i Sverige över medeldistans är 14,9, vilket absolut inte borde göra honom till favorit.

Men det man lätt bortser ifrån är hästens senaste lopp, där finns ingen tid angiven men det gick betydligt snabbare än hans rekord. Jag klockade Habito i det loppet och fick, tro det eller ej, fram 11.9 över 2140 m, och det i kanonfin stil. Var då till skillnad från tidigare starter barfota runt om och likadant blir det ikväll.

Enligt mig är hästen helt stenklar ikväll om motståndarna inte förstör helt för hästen.
Gammal 2014-08-13, 15:20   #26

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1140
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg

Analys avd2 1640a

alla starter hos Björn (kolla avslutningen under Elitloppslördagen, fina grejer).

CAPTIVATING ÅS & WANNACMYGUNS därefter den sistnämnda står lite hårt inne men visar bra form i allafall.

----

btw Bägge dessa analyser är skrivna innan intervjuer och stalltjöt kommit igång
vilket ju kan ändra en hel del :-)
Du har klart för dig ikväll! God tur!
Farnod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 15:25   #27

chrisso84s avatar

Sharp$: 2158

Chrisso
Stats: 5 - 9 - 0
ROI: 121.01%
Vinstprocent: 35.71%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Pma gärna
Tacksam.
Dem spikar en 2%.
Art on line?
Jag kan också tänka mig spiken PMad i byte mot sharps!
chrisso84 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 15:25   #28
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1770
Standard

Tidig inlämning, då det är derbydax, låt oss få smiska upp råtta ik idag!!
Först en löprunda och skaka av sig nervositeten.
Dragen:
Max Bob
Klöver all over
More than Enough
Lindo Eden

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 7, 10 (5, 1)
2 1, 2, 3, 4, 7 (6, 9)
3 1, 2, 6, 7, 11 (12, 8)
4 4, 5, 6 (8, 1)
5 1, 9, 10 (2, 6)
6 4, 6 (3, 9)
7 9, 11 (8, 12)
8 6 Speedy Foxy Vicane (10, 5) - kör ej ihjäl denna i början nu....

Alltid oavsett, för evigt Djurgården!
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 15:33   #29

oinkks avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1065
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Tidig inlämning, då det är derbydax, låt oss få smiska upp råtta ik idag!!
Först en löprunda och skaka av sig nervositeten.
Dragen:
Max Bob
Klöver all over
More than Enough
Lindo Eden

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 7, 10 (5, 1)
2 1, 2, 3, 4, 7 (6, 9)
3 1, 2, 6, 7, 11 (12, 8)
4 4, 5, 6 (8, 1)
5 1, 9, 10 (2, 6)
6 4, 6 (3, 9)
7 9, 11 (8, 12)
8 6 Speedy Foxy Vicane (10, 5) - kör ej ihjäl denna i början nu....

Alltid oavsett, för evigt Djurgården!
Själv ser man fram emot att ifrån Östra se hur vi kör över lillebror dif

God tur med travet iaf!

oinkk
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 15:34   #30

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 892
Standard

Tidig Jokerinlämning för mig också tuvärr:-(

A= 7 B= 1,2,3,5,10 C= 12

2 CAPTIVATING ÅS (7-1)

A= 11 B= 2,7,12 C= 6

B= 4,5 C= 11

B= 1,7,9,10 C= 6

4 AMETRIN (9-3)

11 MORE THAN ENOUGH (9-1)

A= 6 B= 5,7,10,12 C= 11

A= 1-2
C= 0-2
krilla18 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 15:36   #31
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oinkk Visa inlägg

God tur med travet iaf!

oinkk
Jag är rädd att du har rätt vi är kass nu, inget talar för oss!!
Det är väl den enda som talar för oss.....ärligt räknar jag med pisk men hoppas att spelarna taggar till och inte viker ner sig. Derby är derby och svårt att tippa.
Önskar dig all lycka med travet och allt elände för gnaget
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 15:42   #32

oinkks avatar

Sharp$: 1065
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Jag är rädd att du har rätt vi är kass nu, inget talar för oss!!
Det är väl den enda som talar för oss.....ärligt räknar jag med pisk men hoppas att spelarna taggar till och inte viker ner sig. Derby är derby och svårt att tippa.
Önskar dig all lycka med travet och allt elände för gnaget
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 16:05   #33

AndyMarts avatar

Standard

Någon som vet om man kan lösa de nya spelkvittona på banorna?
Gammal 2014-08-13, 16:09   #34

Sharp$: 129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Någon som vet om man kan lösa de nya spelkvittona på banorna?
Ja det går iaf på solvalla. De hade en separat kassa för det + att de kan knappa in kvittonumret
sigh är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 16:12   #35

2018

Standard

Någon som sitter på spelvärdes ranking?

Edit: Nvm, hittade!

Senast redigerad av oggeb den 2014-08-13 klockan 16:16.
Gammal 2014-08-13, 16:22   #36

2018

Standard

Spelvärde spelar följande tvillingar:

V86-2: 3-4 (100:-)
V86-6: 1-6 (200:-)
V86-7: 7-8 (300:-)
Gammal 2014-08-13, 16:23   #37

Kyodais avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oinkk Visa inlägg

God tur med travet iaf!

oinkk

He he - var tvungen kolla spelschemat och tydligen handlar det om Gnaget mot Järnkaminerna...

Ni måste nog vara stockholmare för att hålla på såna lag..

fast nog unnar man aik att få hem några points här - särskilt efter det sjukt hemska 0-3 hemma mot ett lag från Kazakhstan.... Vet ni ens vart det ligger??

oinkk (+5)
Gammal 2014-08-13, 16:29   #38

Kyodais avatar

Standard

Jaha då har både snoken och spelvärde 2 lindo eden som tipsetta...

förvånar mig ringa om bet-sidornas 7 ggr plötsligt förefaller ok...

Filade till DD:n lite som blev 8-9-11-12 mot 6

(odds på ub ex 11-6 >> 46.75 och 12-6 >> 34.00 - en hundring vardera på dessa)

Senast redigerad av Kyodai den 2014-08-13 klockan 16:49. Anledning: DD
Gammal 2014-08-13, 16:46   #39

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 102
Standard

Spikar Sapajou ikväll, såg ruskigt stark ut vid vinsten senast .
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 17:15   #40

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
Jaha då har både snoken och spelvärde 2 lindo eden som tipsetta...

förvånar mig ringa om bet-sidornas 7 ggr plötsligt förefaller ok...

Filade till DD:n lite som blev 8-9-11-12 mot 6

(odds på ub ex 11-6 >> 46.75 och 12-6 >> 34.00 - en hundring vardera på dessa)
Vad får du på spelvärdes dubbel, 8-6? På Unibet dvs
Gammal 2014-08-13, 17:15   #41

V75fahlles avatar

Sharp$: 4945
Standard

V86 - 2 system idag.

1 1, 2
2 2, 3, 4, 7, 9
3 6 Habito*
4 4 Sapajou
5 1, 8, 10, 12
6 4 Ametrin
7 1, 2, 8, 9, 11
8 5, 6, 10

600 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 150,00 kr

Kvittonummer: CF2A xxxx xxxx 9445

---

1 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12
2 2 Captivating Ås
3 6 Habito*
4 4 Sapajou
5 1, 2, 9, 10, 12
6 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10
7 9 Overtaker by Sib
8 5, 6, 10

1 320 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 330,00 kr

Kvittonummer: 0DAC xxxx xxxx 9201

---

Och liten till jackpotten till V65:

1 4 Ametrin
2 5, 6, 10
3 8, 10, 11
4 5, 9
5 6 Love You Silvio
6 3 Mellby Beautiful

18 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 18,00 kr

Kvittonummer: 07C2 xxxx xxxx 9005
Gammal 2014-08-13, 17:38   #42

AndyMarts avatar

Standard

Är det 50 kr i inträde på V86 xpress? Har inte fixat stallbiljetter eftersom jag inte tänkte gå men det kan ju vara mysigt att ta en runda på Jägers även idag.
Gammal 2014-08-13, 17:41   #43

jevfritzs avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 692
Standard

Registrerat spel

Datum: Onsdag 2014-08-13
Bana: Solvalla / Jägersro Tr
Spelform: V86, omg. 18

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 3, 6
2 2 Captivating Ås
3 6 Habito*
4 4 Sapajou
5 1, 2, 5, 6, 7, 9, 10
6 4 Ametrin
7 1, 8, 9, 11, 12
8 6, 10, 12
jevfritz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 17:43   #44

Kyodais avatar

Standard

Citat:
Vad får du på spelvärdes dubbel, 8-6? På Unibet dvs
Antecknade tidigare bet 36.00 och ub 38.25 på dd 8-6

Med atg nu 71.50 las just det liret där (finns ju viss marginal neråt...)

Gammal 2014-08-13, 18:02   #45

Kyodais avatar

Standard

v86 slutade med att 3e spiken gjordes om till två-hästars lopp x 2...
Habito/Salina och Ametrin/Klöver All Over

Avd Ordinarie hästar

1 2, 3, 7, 10, 12
2 7 Underpaid Hanover*
3 6, 7
4 4, 5, 6
5 1 Monique Bråten
6 4, 6
7 7, 8, 9, 11, 12
8 5, 6, 7, 10

Vadet gäller startnummer

1 200 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 300,00 kr

Kvittonummer: Mest för att vara med..

Gammal 2014-08-13, 18:05   #46

dirteehs avatar

Sharp$: 216
Standard

haha varför tror ingen på ludde i första?
dirteeh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 18:15   #47

Sharp$: 1145

Standard

Vilken var det Reijo dissade i Liven nyss, kom in i slutet och missade hästnamnet...
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 18:26   #48

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 15731
Standard

han dissa ready ribb
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 18:31   #49
Banned

Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dirteeh Visa inlägg
haha varför tror ingen på ludde i första?
För att ludde själv inte tror på den, vilket inte är så vanligt....nä chanslös
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 18:32   #50

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av elwiz Visa inlägg
han dissa ready ribb

Nej, redan spelat denne och tänkte spika på V86 - hmmm...! Men, tack för infon...

Gammal 2014-08-13, 18:33   #51

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1374
Standard

1: 1,2,3,5,6,7,11,12
2: 7
3: 2,6,7
4: 3,4,5,6
5: 1
6: 4
7: 1,7,8,9,11,12
8: 6

Lycka till!
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 18:33   #52

Standard

Någon mer som ATG-Live laggar för?
Gammal 2014-08-13, 18:36   #53

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
För att ludde själv inte tror på den, vilket inte är så vanligt....nä chanslös
Tyckte inte det lät som att han inte trodde på hästen i intervjun han nyss gjorde i liven. "Om hästen är på humör så vinner den med 10 meter. Vi ska ladda allt som går.."
Gammal 2014-08-13, 18:39   #54

Standard

Lite kul att svenskarna vid intervjuer alltid börjar med ordet "nej", medan danskarna oftast börjar med "ja"...

tomtom2 (+10)
Gammal 2014-08-13, 18:43   #55

Standard

Okey, nu kan ni dunka på Ready Ribb då jag bytt spik från denne till Sapajou...

Jag kan inte negligera Reijos diss utav Ready Ribb och galoppen i bilprovstarten...
Gammal 2014-08-13, 18:47   #56
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Tyckte inte det lät som att han inte trodde på hästen i intervjun han nyss gjorde i liven. "Om hästen är på humör så vinner den med 10 meter. Vi ska ladda allt som går.."
Ladda lär han göra sen får vi se om han stannar med 50 lr 100 m kvar
Gammal 2014-08-13, 18:47   #57

2018

Standard

Big Bill Bac kommer galoppera innan första kurvan!
Gammal 2014-08-13, 18:49   #58

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Tänker spela V65 idag för första gången. Där tänker jag i 2 avd plocka bort Rugiada Dei Rex. Tror lite mer på Nice and easy och ger Anastacia trot en chans liksom Talk the talk.

Det får bära eller brista helt enkelt
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 18:50   #59

Shooters avatar

Sharp$: 37834
Standard

1) 1,2,5,10,12
2) Spik 7 - Underpaid Hanover
3) 1,6,7,11
4) 4,6,8
5) Spik 1 - Monique Bråten
6) 3,4,6
7) Spik 9 - Overtaker By Sib
8) 5,6,7,10,12
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 18:53   #60

Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 3, 5, 7, 10
2 1, 2, 3, 7, 9
3 7, 11
4 4 Sapajou
5 1, 2, 5, 6, 10
6 4 Ametrin
7 1, 7, 9, 12
8 6 Speedy Foxy Vicane

Vadet gäller startnummer

1 200 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 300,00 kr

Kvittonummer:
Gammal 2014-08-13, 18:59   #61

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5480
Standard

Hann inte ändra systemet i tid till inlämningen. Så idag blev det lite väl många tvåhästarslås. Men Bara att hålla tummarna.

Registrerat spel

1, 2, 5, 7, 10
2, 7
1, 6, 7, 11
4, 8
1 Monique Bråten
4, 6
1, 2, 7, 8, 9, 11, 12
6, 10
Gammal 2014-08-13, 18:59   #62

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2648
Standard

ludde är helt klar i första
lycka till med era spel

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 5 Dante Boko
2 3, 7, 9
3 1, 2, 6, 7, 11
4 4, 6, 8, 9
5 1, 2, 6, 9, 10
6 4 Ametrin
7 7, 8
8 6 Speedy Foxy Vicane

Vadet gäller startnummer

600 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 150,00 kr

Kvittonummer: 2F06 4D43 0573 9045
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 19:00   #63

2018

Standard

Registrerat spel

Bana: Jägersro Tr, omg. 32
Lopp: 1
Spelform: Tvilling

Hästar: 1, 2, 5
U-hästar: 2 Lindo Eden

Vadet gäller startnummer

2 x 30,00 kr Totalt: 60,00 kr
Gammal 2014-08-13, 19:01   #64

2018

Standard

Citat:
Det slår fan aldrig fel med den hästen!
Gammal 2014-08-13, 19:02   #65

Shooters avatar

Standard

Synd att Peter skulle hinna dit. Hade med den såklart, men 12:an hade varit mumma.
oggeb (+1), Trinity (+1)
Gammal 2014-08-13, 19:03   #66
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ladda lär han göra sen får vi se om han stannar med 50 lr 100 m kvar
ber om ursäkt, han stanna 500 kvar
Gammal 2014-08-13, 19:03   #67

Standard

Puuhh, tog bort Snooppy strax före start...
Flickepojken (+1)
Gammal 2014-08-13, 19:03   #68

Standard

Registrerat spel

Lopp: 1

Hästar: 1, 6, 7, 8, 12
U-hästar:

Vadet gäller startnummer

10 x 20,00 kr Totalt: 200,00 kr

fasiken att inte 8an hann dit hehe
Fulsprit (+3)
Gammal 2014-08-13, 19:03   #69

Standard

Citat:
Helt riktigt

Bra avslutning av Trust Launcher. Synd inte 12 höll hade ju varit bättre för systemet.
Gammal 2014-08-13, 19:05   #70

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2205
Standard

Citat:
Förstår att du såg något vid uppvärmningen som avslöjade det. Du får gärna dela med dig av din kunskap
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 19:07   #71

Voltstarts avatar

Sharp$: 9633
Standard

Loppen görs mindre intressanta. Alltså...skämtet till referent på Jägers kan inte se skillnad på Jan Hansen och Nicolaj Andersen! Var är kompetensen? För övrigt är killen usel rakt över. En massa felgissningar mestadels rakt igenom loppen överlag. Sämsta jag hört i sydsverige under 30 år...
Fulsprit (+1)
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 19:10   #72

Standard

Var han inte lite väl passiv i ledningen under upploppet?
Gammal 2014-08-13, 19:12   #73

Standard

Lite väl dålig anslutning, va less man blir på dessa omstarter
Gammal 2014-08-13, 19:12   #74

Standard

Var det galopp på Underpaid Hanover månne i omstarten?
Gammal 2014-08-13, 19:16   #75

Shooters avatar

Standard

Härligt Goop! Första spiken inne.
Flickepojken (+1)
Gammal 2014-08-13, 19:16   #76

Standard

Två fina avslutningar av segrarna idag..men luktar favoritomgång lång väg nu.. :/
Gammal 2014-08-13, 19:18   #77

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg

Analys avd2 1640a

Varsågoda ;-)

:
Fulsprit (+1)
Gammal 2014-08-13, 19:23   #78

Standard

Registrerat spel

Lopp: 2

Hästar: 7, 11
U-hästar:

Vadet gäller startnummer

1 x 100,00 kr Totalt: 100,00 kr

Kvittonummer: AFE4 4D45 0D77 1245
Gammal 2014-08-13, 19:27   #79

Shooters avatar

Standard

Trist att Jeppes skulle hoppa, därmed blev det inget lopp.
Gammal 2014-08-13, 19:28   #80

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Trist att Jeppes skulle hoppa, därmed blev det inget lopp.
Ja det var ju lugna gatan och full kontroll efter det. Trodde dock inte Habito skulle vara så snabb från start.
Gammal 2014-08-13, 19:33   #81

Standard

synd att Caddie girl skulle hoppa. vass upphämtning
Gammal 2014-08-13, 19:33   #82

Shooters avatar

Standard

Lirar vinnare på Eclipse Boko.
Gammal 2014-08-13, 19:34   #83

Standard

Vad håller dom på med! SKANDAL!!!
Gammal 2014-08-13, 19:34   #84

Standard

Är ju för dåligt att dessa rutinerade kuskar inte kan vara uppe vid bilen i tid...
Skön kommentar: de borde få böter allihop

Senast redigerad av Tamuli den 2014-08-13 klockan 19:36.
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 19:36   #85

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

GÖR NÅGOT NUUUU!!!! Två omstarter i autostart på orten är vardag men denna epidemi sprider sig!! Fyyyy faaaaan vad DÅÅÅÅÅÅÅLIGT!!!!
Fulsprit (+5)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 19:39   #86

doobs avatar

Standard

Galet! Både 5 och 8 vinner felfria! Jag spyr!
Gammal 2014-08-13, 19:40   #87

Standard

Synd på galoppen på jormas...blev ju öppen gata för Erik nu

Först en passiv kusk i första och nu två galopper som gör att favoriterna vinner, surt för systemet men men

Senast redigerad av Tamuli den 2014-08-13 klockan 19:41.
Gammal 2014-08-13, 19:40   #88

Standard

Så jävla skönt att Ready Ribb tog en sedvanlig galopp
Gammal 2014-08-13, 19:41   #89

Standard

Registrerat spel

Bana: Solvalla, omg. 56
Lopp: 2
Spelform: Plats

Hästar: 3 Ovivas Mystiqe

Vadet gäller startnummer

1 x 119,00 kr Totalt: 119,00 kr

Bra odds på denna nu tack! (helvete jag har inte nerver för trav)
Voltstart (+5), doob (+5)
Gammal 2014-08-13, 19:41   #90

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli Visa inlägg
Synd på galoppen på jormas...blev ju öppen gata för Erik nu
Ja, det är som vanligt när man lirar Jorma.
Gammal 2014-08-13, 19:41   #91

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Habito startar ikväll i V86-3 på Jägersro och han rekordtid i Sverige över medeldistans är 14,9, vilket absolut inte borde göra honom till favorit.

Men det man lätt bortser ifrån är hästens senaste lopp, där finns ingen tid angiven men det gick betydligt snabbare än hans rekord. Jag klockade Habito i det loppet och fick, tro det eller ej, fram 11.9 över 2140 m, och det i kanonfin stil. Var då till skillnad från tidigare starter barfota runt om och likadant blir det ikväll.

Enligt mig är hästen helt stenklar ikväll om motståndarna inte förstör helt för hästen.
Så görs en analys! Solklara spikar på streckspelen e ju alltid önskvärt!

Självklart ska Love You Silvio jobbas bort på V65...
Gammal 2014-08-13, 19:41   #92

Standard

Ready Ribb var klar när denne hoppade...
barner (+1)
Gammal 2014-08-13, 19:42   #93

Sharp$: 1620
Standard

V86:5) Ser ut som en lättfunnen trio där, 1-2-9 x 50
Gammal 2014-08-13, 19:43   #94

Standard

Otroligt! Hade vinnarspel på nätet på Ready Ribb, ändrade mig när jag hörde Reijo, spikade då Eriks. Tvilling hade jag på Eriks och Jormas...

Surt!
Gammal 2014-08-13, 19:45   #95

linfres avatar

Standard

Suck vilken tråkig omgång. Får inte insatsen tillbaka för alla rätt idag
Gammal 2014-08-13, 19:45   #96

Sharp$: 2544
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Loppen görs mindre intressanta. Alltså...skämtet till referent på Jägers kan inte se skillnad på Jan Hansen och Nicolaj Andersen! Var är kompetensen? För övrigt är killen usel rakt över. En massa felgissningar mestadels rakt igenom loppen överlag. Sämsta jag hört i sydsverige under 30 år...
Man sparkade Bengt Larwik för hans politiska åsikter och ersatte honom med det här j-a stolpskottet, helt sanslöst....
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 19:46   #97

Standard

Global Paranojja!
Gammal 2014-08-13, 19:48   #98

Standard

Visst höll väl Johan undan?? Hade spik där
Gammal 2014-08-13, 19:48   #99

Sharp$: 832
Standard

stolpe ud hvergang
barner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 19:48   #100

doobs avatar

Standard

Driv då för fan med Lizette Sisu!!!!
Gammal 2014-08-13, 19:49   #101

Shooters avatar

Standard

Snyggt Johan, men lite vanskligt att släppa ut nian. Andra spiken hemma i alla fall.
Gammal 2014-08-13, 19:50   #102

Standard

Får hoppas på två skrällar i sista två när man nu har spik på Ametrin i nästa
Gammal 2014-08-13, 19:53   #103

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Man sparkade Bengt Larwik för hans politiska åsikter och ersatte honom med det här j-a stolpskottet, helt sanslöst....
saknar 100 meter kvar till start
Gammal 2014-08-13, 19:54   #104

Shooters avatar

Standard

Klöver All Over får ett vinnarspel.
Gammal 2014-08-13, 19:55   #105

Standard

Fredrik Laukko får ett smärre lir
Gammal 2014-08-13, 19:56   #106

Shooters avatar

Standard

Nog fan lyckas även Björn köra gunga, liksom bägge mina andra streck i loppet!
Gammal 2014-08-13, 19:57   #107

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
saknar 100 meter kvar till start
Precis, men när Larwik sa det så lät det " Hundrrrrrra meterrrrr kvarrrrr till starrrrrrt
Gammal 2014-08-13, 19:57   #108

linfres avatar

Standard

Bra lopp, sitter med Ametrin, Klöver all Over och New Approach på V65. HUR FAN KAN ALLA GALOPPERA??

Fyfan vilken jävla kass omgång!
Gammal 2014-08-13, 19:58   #109

Voltstarts avatar

Standard

Trav är trav!
Gammal 2014-08-13, 19:59   #110

Standard

Skrällälskare som jag är så tog jag bort 5an innan start för att ha råd med favoriterna. Jaja

Fast! Det är säkert inte mycket som sitter ändå

Registrerat spel

Bana: Solvalla
Spelform: V65, omg. 157

Avd Ordinarie hästar
1 4, 6
2 1, 7, 11
3 3, 8, 10
4 5, 12
5 4, 9
6 4, 9, 10

Vadet gäller startnummer

216 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 216,00 kr
Voltstart (+1)

Senast redigerad av Flickepojken den 2014-08-13 klockan 20:00.
Gammal 2014-08-13, 19:59   #111

Standard

Surt när de två stora konkurrenterna galopperar så får spiken gunga också :/
Gammal 2014-08-13, 20:00   #112
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

inte så jävla svårt det här med trav, mohaaaa

Registrerat spel

Lopp: 3

Hästar: 3, 4, 5, 6, 9
U-hästar: 10 Offshore Man

Vadet gäller startnummer

5 x 20,00 kr Totalt: 100,00 kr

Kvittonummer: 10 lakan smakar bra
Flickepojken (+10), Flickepojken (+10), Tamuli (+5), Fulsprit (+5)
Gammal 2014-08-13, 20:02   #113

Standard

Citat:
inte så jävla svårt det här med trav, mohaaaa

Registrerat spel

Lopp: 3

Hästar: 3, 4, 5, 6, 9
U-hästar: 10 Offshore Man

Vadet gäller startnummer

5 x 20,00 kr Totalt: 100,00 kr

Kvittonummer: 10 lakan smakar bra

Lätt att jag håller mig till den spelformen. LÄTT!

Snyggt Robban!
Gammal 2014-08-13, 20:03   #114

Standard

DD
9 Overtaker By Sib - 10 Rugiada Dei Rex x 100 Kr
2 Sponsor - 5,6,10 x 20
Gammal 2014-08-13, 20:03   #115

Standard

7,9 - snabba räviga vicane kvar för 8 rätt då
Gammal 2014-08-13, 20:04   #116

Shooters avatar

Standard

DD: 9-7!
Gammal 2014-08-13, 20:06   #117

Voltstarts avatar

Standard

DD.

Inget spel jag prioriterar dd, men:

Så som Johans hästar går för stunden och det ruskiga intrycket på Overtaker senast så får det bli ett spel...

9 mot 6 och 10 till lagom insats.
Gammal 2014-08-13, 20:07   #118

linfres avatar

Standard

Tvilling på Overtaker by sib och Sponsor nu testas.
Gammal 2014-08-13, 20:07   #119

Standard

Gjorde en koll och konstaterade att Snoken håller stilen som den klart bästa tipssajten, dom är fortfarande med och kan få 8 rätt på stora systemet
Edit: Och där var det roliga slut även för deras del, Alfas da Vinci var första häst utanför systemet.....
Edit Edit: haha, ja jävlar, då var dom med i leken igen, spik på Speedy Foxy Vicane i sista

Senast redigerad av tomtom2 den 2014-08-13 klockan 20:19.
Gammal 2014-08-13, 20:09   #120

Standard

Vem var idioten som släppte ut lövgren nudå...
Gammal 2014-08-13, 20:12   #121

Voltstarts avatar

Standard

Det är en ren njutning med en sådan finishkörning...
Gammal 2014-08-13, 20:13   #122
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Vem var idioten som släppte ut lövgren nudå...
ingen som släppte ut, han tryckte ut nr 9
Gammal 2014-08-13, 20:13   #123

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1373
Standard

mm diska han. Trycker ju bara ut Johan.
Isaksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 20:14   #124

Standard

Inte sant - spelade Alfas och kommer bli diskad med mitt flyt - första kurvan, när faan diskede de för detta senast?!
Gammal 2014-08-13, 20:14   #125

Standard

Citat:
ingen som släppte ut, han tryckte ut nr 9
mm, såg det nu.
Diska för i helvete!!!
Gammal 2014-08-13, 20:14   #126
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

ja enligt reglementet är det solklar diskning, sen om de vågar pga att det sker såpass tidigt i loppet är en annan sak, förmodligen inte
Gammal 2014-08-13, 20:15   #127
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Hur kan man bli instängd när loppet är 2640m? Att ens tänka den tanken är fel från början.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 20:15   #128

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Hur kan man bli instängd när loppet är 2640m? Att ens tänka den tanken är fel från början.
Lövgren hade visst de tankarna när han kände att han måste tränga sig ut..

Sen kan man ju undra över Mikko Aho.. försök vinna loppet iaf...
Gammal 2014-08-13, 20:18   #129
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Men det är bra att man diskar för trängning även om jag åkte nu på min spik.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 20:19   #130

Voltstarts avatar

Standard

Helt unik diskning i min värld... På tiden!

Slut med att fuska sig fram tidigt i loppen.
Gammal 2014-08-13, 20:19   #131

Standard

Nej, jag lägger ner denna skit!
Gammal 2014-08-13, 20:19   #132

Standard

var ju verkligen en solklar diskning, synd man bara har chans på 7 rätt
Gammal 2014-08-13, 20:20   #133

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
ja enligt reglementet är det solklar diskning, sen om de vågar pga att det sker såpass tidigt i loppet är en annan sak, förmodligen inte
... bara om det kan anses vara avgörande för ordningsföljden... det brukar de inte anse sig kunna avgöra så tidigt i loppen TIDIGARE, TYVÄRR...
Gammal 2014-08-13, 20:20   #134

Standard

Fy, faan, så löjligt - jag är självklart partisk, men detta sker alltid... Får vi då se detta hela tiden nu då!!!
Gammal 2014-08-13, 20:22   #135
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Hah hah... sju rätt igen då.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 20:23   #136

Voltstarts avatar

Standard

Vilket dj-kla lopp! Robban hade bäst tränat som vanligt...
Gammal 2014-08-13, 20:23   #137

Standard

ja synd man missade i 6:e, blev 7 rätt iaf till slut men lär ju inte ge många kronor dock

549 kr tillbaka, så V86 insatsen tillbaka igen..

Senast redigerad av Tamuli den 2014-08-13 klockan 20:28.
Gammal 2014-08-13, 20:23   #138
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Inte för att det spela mej ngn roll denna gång, men Tino Ärling måste verkligen tillhöra bottenskrapet.

Han sitter alltså bakom en häst som är betrodd, går allra bäst i ledningen, han tar ledningen (lr får överta), för att sedan släppa till en skräll.

& letar sedan lucka hela upploppet
Gammal 2014-08-13, 20:25   #139

Standard

Fy, faan vad jag är trött på denna godtycklighet! Fram för proffissionella domare NU, för i helvete!!!
Gammal 2014-08-13, 20:26   #140
Banned

Robfri Expertrekar

Standard

Citat:
... bara om det kan anses vara avgörande för ordningsföljden... det brukar de inte anse sig kunna avgöra så tidigt i loppen TIDIGARE, TYVÄRR...
Fast relativt avgörande för ordningsföljden får vi väl ändå anse att det var denna gång....

4e inv kontra 2a utv. Men visst, jag förstår hur du tänker. Klart det är svårt att avgöra så tidigt, men misstänker att måldomarna tänkte ngt liknande kring min teori i detta fall.
Gammal 2014-08-13, 20:29   #141

Sprites avatar

Sharp$: 8372
Standard

Skönt att domarna har börjat följa reglementet. Som de gjort tidigare kan man ju jämföra med att inte blåsa för frispark på egen planhalva i fotboll för man kan inte spekulera i om det hade blivit mål eller inte om spelaren inte tacklat motståndaren
Gammal 2014-08-13, 20:29   #142

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Fy, faan vad jag är trött på denna godtycklighet! Fram för proffissionella domare NU, för i helvete!!!
Ta dem på slutet nu istället Fulsprit

Senast redigerad av Flickepojken den 2014-08-13 klockan 20:33.
Gammal 2014-08-13, 20:32   #143

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Håller inte alls med dig i det här fallet, jag tycker domarna agerade klart professionellt som hade modet att diska Lövgren. Solklar diskning i mina ögon.
Gammal 2014-08-13, 20:34   #144

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Fast relativt avgörande för ordningsföljden får vi väl ändå anse att det var denna gång....

4e inv kontra 2a utv. Men visst, jag förstår hur du tänker. Klart det är svårt att avgöra så tidigt, men misstänker att måldomarna tänkte ngt liknande kring min teori i detta fall.
Jag har alltid tänkt att de borde straffat för liknande tilltag i alla tider, men tyvärr har överlägsna ekipage fått lov husera som de vill om de så önskar...

Nu hoppas jag det är slut med det...
Sprite (+2)
Gammal 2014-08-13, 20:40   #145

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Håller inte alls med dig i det här fallet, jag tycker domarna agerade klart professionellt som hade modet att diska Lövgren. Solklar diskning i mina ögon.

Och jag håller inte med dig - diskar man för detta då skall man ALLTID diska för liknande förseelser, vilket INTE görs...!!! Man skall då också diska för flygande starter, halvspårskörningar och faan vet alllt - men detta görs INTE!!!

Man väljer att ibland visa sin "handlingskraft" och många gånger så skiter man TOTALT i reglementet!!!

Det där gamla liket till måldomare som de visade upp är lika provocerande som skitdomarna i våra domstolar, runt om i landet!!! Fram för proffs och yngre förmågor - dessa gamla lik hinner inte med och är så djävla okonsekventa så det finns inte!!!

Gammal 2014-08-13, 20:41   #146

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Skönt att domarna har börjat följa reglementet. Som de gjort tidigare kan man ju jämföra med att inte blåsa för frispark på egen planhalva i fotboll för man kan inte spekulera i om det hade blivit mål eller inte om spelaren inte tacklat motståndaren

Detta var nog den sämsta och infantila liknelse jag någonsin sett - avgå, din jöns!!!

Gammal 2014-08-13, 20:41   #147

putte64s avatar

Sharp$: 8333

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag är glad fler börjar se det.
Killen har hyllats av alla Sveriges enögda journalister.

Citat:
Inte för att det spela mej ngn roll denna gång, men Tino Ärling måste verkligen tillhöra bottenskrapet.

Han sitter alltså bakom en häst som är betrodd, går allra bäst i ledningen, han tar ledningen (lr får överta), för att sedan släppa till en skräll.

& letar sedan lucka hela upploppet
Gammal 2014-08-13, 20:42   #148

Standard

Är det första fallet sen Lugauergate?
Gammal 2014-08-13, 20:43   #149

Voltstarts avatar

Standard

Diskningen och domarkommentar...eftersom att det var ett sånt kompakt fält hela vägen anser vi att det påverkade ordningsföljden!!!!

Hög tid att ändra reglerna till att felaktig styrning innebär diskning. Nu är det bara ett flummigt antagande ifrån olika domarteam. Loppet kunde ha blivit helt annat kört med Jocke inlåst. Andra ekipage kanske börjat dra då de hamnat ett steg längre fram och luckan kommit ändå... ALLTSÅ: Ett stort flummande. Röker de på?

Jag säger som Conrad: "SKANDAL!"
Fulsprit (+10)
Gammal 2014-08-13, 20:48   #150

muumiins avatar

Sharp$: 1613

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Folk som enbart blir irriterade/förbannade för att "deras" häst förlorar på en korrekt diskning är patetiska. Nuff Said!
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 20:52   #151

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Är det första fallet sen Lugauergate?
Lugauergate...var ju att det var fritt att klippa benen på invändig motståndare på väg till ledning i starten. Conni tog bara seden dit han kom och undrade sen vad som pågick... Trist för Conni men bra för travet!

(Jag minns Equalizer när Staffan klippte benen på Stig H:s Abano As, tror det var en Åbergskväll... lirade vinnare på Staffan!)
Gammal 2014-08-13, 20:52   #152

AndyMarts avatar

Standard

Kostade mig 5500 på DD men visst var det en korrekt diskning.
Gammal 2014-08-13, 20:53   #153

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
Folk som enbart blir irriterade/förbannade för att "deras" häst förlorar på en korrekt diskning är patetiska. Nuff Said!
Nä det är inte nuff said...reglerna är åt skogen, nämligen! Likadant som en gång var med Lugauergate...
Gammal 2014-08-13, 20:55   #154

Standard

Citat:
Lugauergate...var ju att det var fritt att klippa benen på invändig motståndare på väg till ledning i starten. Conni tog bara seden dit han kom och undrade sen vad som pågick... Trist för Conni men bra för travet!

(Jag minns Equalizer när Staffan klippte benen på Stig H:s Abano As, tror det var en Åbergskväll... lirade vinnare på Staffan!)
Jo jag minns men i slutändan så blir det samma.. Klippa benen är ju bara en trängning inåt.
Regelvidrighet tidigt i loppet
Voltstart (+1)
Gammal 2014-08-13, 20:56   #155

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg

Vågar du inte skriva ut mitt nick, din fegis?! Du är ett troll, likt ditt nick!!! Diskningen var horribel, sett till allt annat som sker i loppen!

Två fel gör inte ett rätt - men, faan vad okonsekventa domarkåren i Sverige är - en massa pensionärer som har närmre till döden än en djävla självmordsbombare!!!

Jag kokar av ilska - kostade mig multum och kommer enbart spela system på ATG-Tillsammans nu!

Skönt att slippa allt annat, djävla flummeri!!!

Djävla, rånare!!!

Gammal 2014-08-13, 20:56   #156

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Kostade mig 5500 på DD men visst var det en korrekt diskning.
Kul att se att spelflytet håller i sig! Du måste känna dig kompis med domarna där på "himmaplan"!

Du får revanschera dig på tisdag.
Gammal 2014-08-13, 21:09   #157

Standard

Citat:
Diskningen och domarkommentar...eftersom att det var ett sånt kompakt fält hela vägen anser vi att det påverkade ordningsföljden!!!!

Hög tid att ändra reglerna till att felaktig styrning innebär diskning. Nu är det bara ett flummigt antagande ifrån olika domarteam. Loppet kunde ha blivit helt annat kört med Jocke inlåst. Andra ekipage kanske börjat dra då de hamnat ett steg längre fram och luckan kommit ändå... ALLTSÅ: Ett stort flummande. Röker de på?

Jag säger som Conrad: "SKANDAL!"

Ja, det kunde lika gärna säga att Ludde var inte med i loppet så Lövgren hade suttit fast och inte vunnit loppet utan denna förseelse...!

Att diska redan över 2000 meter kvar är bara löjligt - INGEN kan veta hur loppet gestaltar sig utan denna incident - säg då som det är: Vi diskade ENBART för att han trängde sig ut, inget djävla flummeri om att fältet skulle vara tät och intakt loppet igenom, bara för att Jocke hamnat invändigt - ett löjets skimmer sänker sig återigen över dagens domarkår...

Om nu Johan kommit ner invändigt och Alfas vunnit från dödens, hade man diskat då?! Eller, om Jocke valt att gå ner igen, invändigt, efter ett tag och sedan ändå fått luckan och vunnit - hade man då diskat?!

Hade man diskat om han blivit tvåa? Knappast! Varför är det enbart vinnaren som skall bestraffas - hästägarna bakom vinnaren förlorar ju också stora pengar på att bli tvåa, trea eller fyra...

Handlar det enbart om att han fick ett perfekt lopp och vann, eller?

Gammal 2014-08-13, 21:21   #158

Voltstarts avatar

Standard

Lopp 7 Jägers:

Det känns som om flera kommer att galoppera och Ludde braka till ledning...plats!
Gammal 2014-08-13, 21:26   #159

Standard

Förlorar Foot On The Gas detta skall jag bränna ner alla måldomartorn i hela Sverige!!!
Isaksson (+5)
Gammal 2014-08-13, 21:32   #160

Standard

Burn, baby, burn!!!
Gammal 2014-08-13, 21:32   #161

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1373
Standard

FOTG Han var urusel.. :(
Fulsprit (+1)
Isaksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 21:46   #162

Standard

ALL IN på Croque!

Kör nu för i helvete, Per!!!

Pissa inte på dig nu...
Gammal 2014-08-13, 21:48   #163

Standard

Bra jobbat, Per!!! Avgå!!!
Gammal 2014-08-13, 21:56   #164

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Kul att se att spelflytet håller i sig! Du måste känna dig kompis med domarna där på "himmaplan"!

Du får revanschera dig på tisdag.
Ja man kan ju inte säga att Jägersros måldomarnämnd är med mig direkt. Blev väldigt förvånad över dagens diskning, aldrig varit med om att de diskar för en incident i första sväng.
Gammal 2014-08-13, 22:06   #165

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Bra och spelvärd omgång på V86.
Två spikar som är bra att bygga systemet på.Även att de är favoriter...
Avd 3 Habito, klassklättrare har sett den både på Vaggeryd och Jägersro.
Avd 4 Ametrin, spets, dämpa och snabb avslutning.
Skrällstrecken.
Avd 7 12 Ivar Sanna,laddar för derbyt, men i den grymma formen han är i så
Springer han runt dom,rygg på 11,9 och avgör i spåren sista 600
Avd 8 12 Hankypanky pagan, Den starkaste och bästa hästen,med Sveriges bästa tränare och en formstark gubbe i sulkyn
Två fina drag från i morse.....
Gammal 2014-08-13, 22:06   #166

Standard

Hoppas nu att ALLA kuskar som tycker detta var en självklar diskning, särskilt Untersteiner Junior och Uhrberg föregår med gott exempel och ALDRIG mer tar sig en flygande start, kör i halvspår, tränger sig inåt eller utåt - gör de de något av detta är de inte mer än STORA hycklare, särskilt som de gråter ut så efter loppet gått i mål!!!

Kan redan nu säga att de kommer INTE leva som de lär - djävla patrask och hycklare av stora mått!

Nu avgår jag, hehe!!!

Gammal 2014-08-13, 22:57   #167
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Kom hem precis och såg loppet nu. Alltså den där diskningen var hård. Trodde att situationen var mer kompakt med flera ekipage i båda leden. Det där hade Alfas Da Vinci vunnit ändå, även om han hade backat sist och rundat hela fältet. Den såg ju helt okörd ut i mål.
Fulsprit (+5)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-13, 23:11   #168

AndyMarts avatar

Standard

Var ute på Jägersro med familjen idag och tyckte det var riktigt trevligt, inte så värst mycket folk men det var bara skönt. Vi kom inte förrän precis innan lopp 2 på grund av lite förseningar men det blev bra ändå!

Spelmässigt blev det en bra kväll även om det kunnat bli så mycket bättre. På DD torskade jag en hel del då Alfas Da Vinci blev diskad och enligt mig är det en väldigt märklig diskning då jag sett hundratals liknande situationer som aldrig resulterat i diskvalifikationer.
Lämnade nämligen in en skrälldubbel idag då Habito infriade mina förväntningar och gav mig lite kosing med 1-3 mot 7-9-12 (12;an för att min kära sambo tjatade om att det var ett fräckt namn) som jag tänkte var intressanta rent spelmässigt men även dubblar. På just 1-12 som det blev (men ändå inte blev) hade jag 110 kr så det hade ju passat med några laxar om nu inte min favoritmåldomarnämnd (nä!) diskade Alfas.

Jag förstår att han tränger sig ut, men just denna motiveringen spyr jag på;

"Som vi läser loppet hade han aldrig fått luckan, eftersom det var ett väldigt kompakt fält. Då anser vi att han inte vunnit loppet utan den manövern. För att diska så tidigt i ett lopp måste man vara väldigt säker på att han ändrat ordningsföljden, och det är vi."

Vadå kompakt fält? Hur fan vet de hur resten av loppet kommer bli? Ren gissning, och därför är denna motiveringen helt värdelös. Katastrof.

Efter fjärde loppet var jag med andra ord ganska irriterad även om jag fortfarande låg på plussidan, men efter en hamburgare och en coca (65 spänn för en burgare, rena rånet) var jag på gott humör igen. Slängde därefter in ett litet vinnarlir på Thon som Jeppe Juel lät så positiv kring och det såg ju klart ut i sista sväng men i sista stegen fick den tyvärr ge sig.

Nya tag och i loppet efter tyckte jag Willie Blue såg fin ut så jag lirade 50/50 på den och det såg ju fint ut när han mosade brakfavoriten men tyvärr stumnade han av sista biten och torskade till och med tredjeplatsen.

Kände mig förföljd av oflyt men i de två sista loppen vände allt. 12 Gucci Degato såg smällfin ut i provstarterna och jag lirade såklart, blev en hundring vinnare och en annan plats, och in på upploppet var jag bara rädd för galopp. Men så blev inte fallet och jag blev lite rikare.
När jag var påväg mot spelluckorna och tänkte omsätta cirkus halva vinsten på Untersteiners Je Taime Ruinart i sista kom defileringsmusiken ut i högtalarna och jag tänkte "ah jag kollar provstarterna först också innan jag lirar", och tur var det!
1 Bubba Degato ägde banan och samtidigt var 12 Je Taime Ruinart inte särskilt glänsande så jag ändrade mig och lirade Lövets. Tyvärr för mig gick oddset på den ner kraftigt på slutet men det var väl på grund av hur den såg ut. När jag lirade hade jag 5,60, till slut ramla den ner till dryga 3,50.

Sammanfattning; Trevlig kväll, vrickad måldomarnämnd, god hamburgare!
Fulsprit (+5)
Gammal 2014-08-13, 23:17   #169

Standard

Har nu kollat reprisen på Alfas lopp och det är ju mycket pga. att Ken Ecce inte direkt går ner på innerspår som det blir en sorts halvspårskörning från denne och Jocke då ser sin chans att gå ut i rygg på denne - när han då gör detta så möts Jockes och Johans kusar i ett "ingemansland" - det är absolut ingen grov störning utan något som sker i princip i alla lopp. Det är alltså domarna som är boven i det hela och/eller regelsystemet!

Att diska med över 2300 meter kvar och hävda att de anser att Jocke skulle sitta fast utan dennes "manöver" och därmed inte kunna vinna loppet är ju bara för sorgligt och visar ännu en gång på behovet utav proffsdomare...

Kolla och bedöm - tyvärr skyms bilden utav den stora bildskärmen på innerplan då det mesta händer, men att detta skulle rendera i en diskning är bara för sorgligt!!!

Usch!!!

http://www.atgplay.se/lopp/20140813-...ersro-v86?id=7
qwerta (+10)

Senast redigerad av Fulsprit den 2014-08-13 klockan 23:20.
Svara

td