Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-15, 20:22   #136

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Förstår inte hur Reven kan vara favorit i V75-1.

1. De säger de ska köra i ledningen, då är den helt chanslös eftersom Ludde också vill dit. Är tempot lågt trots Ludde kör Örjan fram och Reven pallar aldrig hela vägen in i mål med lite press.

2. Den behöver maxklaff för att kunna vinna mot dessa. Solvato och CC är mycket bättre och starkare hästar än Reven, även Surprise Lord är en bättre häst.

Och sen fattar jag ingenting med Juliano Rags, den är inget speciellt. Fick stryk senast av Support Justice som fått tugga i dödens hela vägen.

Even's First Boy 6 % är helt underbart, toppchans trots läget!

My Gliding Angel har jag fått upp ögonen för, tar rygg på Backfire som får press av Single Sock och sen spurtar den ner en trött Backfire och en vinglande Single Sock, samtidigt som den håller undan knappt men säkert före en halvskenande Red Rose America. Tänkbar chansspik, annars 3,9,11,4.

Quid Pro Quo tar jag inte med förrän den visar sig vara på topp, för det duger inte att vara 80 procentig och hoppa hela tiden mot eliten. Topphäst i grunden men formen vet jag inte med.

Caramella B.F., Jaguar Broline och Mellby Apollo tar ner rubbet över upploppet efter att Kolgjini Jr skrämt livet ut resten av hästarna.

Och så omgångens bästa spik, Royal Fighter. Bara kör rakt fram Tillman!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 20:42   #137

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2553
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Vi har tack och lov rätt att gilla/ogilla Luddes, Örjans, Witasps, Jonas Mobergs, osv sätt att köra.
Själv gillar jag Peter Ingves. Framåt, vårdade, vågade och vakna styrningar. Tar hänsyn till sin häst. Blir glad som en jerka, när han vinner.
Örjan är mästerlig i större lopp. Håller tummarna för honom och Commandern på lördag. Förra Åby Stora var de tvåa i båda heaten slagna av Save The Quick respektive Sebastian K. De står på tur att vinna nu!
Håller med dig om Ingves, han är klart underskattad som kusk. Däremot tillhör inte Örjan mina favoritkuskar precis, visst, han vann i Paris, men det var knappast hans förtjänst, tur som en tokig som kom ut från det invändiga läget.
Sedan unnar jag verkligen inte den franske gristränaren att vinna nåt storlopp här i Sverige, hade hellre sett att han stått vid sitt ord och hållit sig borta från Sverige helt.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 20:47   #138

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Hur jag ser på att Åby stora överhuvudtaget, i det format det körs, är med på en V7 kupong, ska vi lämna därhän..

Ang QPQ, svårbedömd för mig, även för stallet. Han har inte fungerat i år och aldrig varit egentligen bra en enda gång hittills. Om man behöver ta med honom? Denna avdelning är helt omöjlig att sia om, allt beror på hur resultatet i första blir. Som du märker, jag har inget svar alls åt dig..
Och jag tror inte nån annan har nåt bra svar heller, rent löjligt att spåna här heatlopp som Åby´s Stora ska vara med på V7, inget av försöken har där att göra alls, bort med skiten.
Gammal 2014-08-15, 20:50   #139

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Vad älskad Jennifer kommer att vara när hon vinner med Royal Fighter i sista avdelningen på lördag.
Löjlig kommentar, varför skulle hon va mer älskad än någon annan som vinner lopp på V75? Men du kanske är sarkastisk och menar att folket på Kanal75/Tv4 kommer att gå i spinn som dom alltid gör när någon tjej råkar vinna ett lopp....
Gammal 2014-08-15, 21:10   #140
Jao

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 667
Standard

Går denna in... Blir det en bra dag imorgon.

4 Juliano Rags*
2, 4, 5, 8, 9
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9
5, 9, 12
5 Juliano Rags*
2, 5, 11
2 Royal Fighter
Jao är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 21:21   #141

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37818
Standard

Slängt in en egen tidig 75:a.

1) 1,3,5,8
2) Spik 9 - Poker Kronos!
3) 1,2,4,5,7,10
4) 4,5
5) 1,3,4,6
6) Spik 5 - Arazi Boko
7) Spik 2- Royal Fighter
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 21:41   #142

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Blandat SS, Snoken, TT, Spelvärde, Sydsvenska Dagbladet, Ögat, Travronden

1.2.4.5.8
2.8.9
2.3.7
4.5.12
1.3.4.5
5.11
2.5

Senast redigerad av spalato den 2014-08-15 klockan 22:07.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 23:18   #143

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Varför ska man strecka Juliano Rags? Vad har hästen gjort som gör han streckvärd i detta gäng?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 23:37   #144

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Varför ska man strecka Juliano Rags? Vad har hästen gjort som gör han streckvärd i detta gäng?
Ja du, fick ge sig knappt mot Support Justice senast, och den torska ju knappt mot BBS Sugarlight..
Gammal 2014-08-15, 23:38   #145

Fyrans avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 160
Standard

Citat:
Jag antar att det är skoryck som gäller igen, då har hästen visat sig duglig. Sprang iaf 09.3 som femma i ett Elitloppsförsök, utan skor.

Men jag håller med dig, kan inte se den vinna något av heaten. Att den kan springa fort, det vet vi, men om den ska sticka nosen först i tuffare gäng... Det får vi nog vänta på...
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-15, 23:43   #146

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 367
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
"Diamantstoets final med 200.000 kronor till vinnaren går som lopp 14 på Åby. Att den finalen inte är med på V75-kupongen är inget annat än en skandal, ett hån mot hästägare, tränare och spelare.

Vilken trav- och spelkunnig person som helst hade givetvis lagt Diamantstoets final som V75-4, nu är den avdelningen vikt åt 4-åriga ston med 80.000 kronor till vinnaren. Hur kan ansvariga för sporten agera så klantigt?

Diamantstoets är ju något som spelarkåren följt under en längre tid, dit hästägare/tränare siktat men då det är dags för final hamnar racet absolut sist en V75-dag."

/ http://www.thomasuhrberg.se/index.ph...aby-16-augusti
Även Lyons lopp ligger utanför v7. Samma sak där, 200k till vinnaren. Och sen undrar ansvariga varför de tappar. Sopigt!
Det har skrivits en del om oki wan i tråden, jag gillar hästen men han borde väl inte räcka till nu? Han var ju längder bakom Magic tonight.

Senast redigerad av sally den 2014-08-15 klockan 23:47.
sally är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 00:06   #147

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jao Visa inlägg
Går denna in... Blir det en bra dag imorgon.

4 Juliano Rags*
2, 4, 5, 8, 9
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9
5, 9, 12
5 Juliano Rags*
2, 5, 11
2 Royal Fighter
Matchar lite system 40kr
2.4
2.4.8.9.12
2 L.K spik
4.5.9.12
5.7
11 spik
2 spik
Gammal 2014-08-16, 01:39   #148

Fyrans avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 160
Standard

Ok, ska försöka ge mig på en analys av V75-1:

1. Reven d'amour: Startsnabb och håller upp spets, om felfri. Har inte galopperat i "modern tid", enligt Varulv... Modern tid innebär i detta fallet maj-14. Innan dess hade hästen 4 g på 6 lopp... Kan självklart vinna detta försök, även om den inte spetsar, men då krävs nog vinnarhålet. Streckvärd.

2. Suprise Lord: Finlands bästa häst. Startsnabb men tar aldrig en längd på en felfri Reven. Kryper nog ner i rygg om/när möjligheten finns. Senast körde han rejält från start men fick svar av silverhästen Bret Boko. Sedermera andra ut och gick på 600 kvar och rundade ledarparet innan kurvan. Vann enkelt med 10 meter och skulle nog kunna sänka tiden några tiondelar. Kan vinna med vinnarhålet och OS. Övriga scenarior känns körda, även om den gjort några bra lopp från dödens. Streckvärd.

3. Joke Face: Var riktigt startsnabb på Hd, men kommer aldrig till spets, om alla är felfria. Kan sätta upp tempo men lär inte vinna på det. Struken efter Hd och inte startat sedan juni, vilket var årsdebut. Jag har svårt att se denna som vinnare, mtp avsaknad av lopp och risk för ett tungt lopp. Avslag.

4. Juliano Rags: Dålig koll på startsnabbheten men lär, enligt mig, inte rå på några av de inre spåren. Aviserat skoryck och har ändå visat en 9-tid, Så bevisat snabb, men jag anser att det är en medhängare, som helst vinner i enklare sällskap. Tror inget på denna och trots 2% tycker jag den är ointressant.

5. Commander Crowe: Gjorde ett bra lopp i Hugo Åbergs, från dödens. Brukar sällan släppa någon förbi sig när han väl är först. På Jägers spöade han spets men släppte 5 andra förbi sig till slut. Kan vinna men då krävs spets eller att Örjan lurar honom helt. Ser inget större streckvärde i CC, men på Örjan kanske det kan vara det...?

6. Quid Pro Quo: Hygglig häst med rasslig form. Går inte att tro på, även om Erik har trollat förr. Kan inte se att denna ska vinna ett försök och nej..!!

7. Obi Wan: Formen verkar uppåt men läget avskräcker. Aviserat skor i första försöket och det tar oxå ner chanserna. Sprang lika fort som vinnare i Hugo Åbergs, men i ett helt annat lopp. Fart finns, men läget är värre. Platschans men inget för streckspelarna, enligt mig.

8. Solvato: Topphäst med uselt läge. Absolut bäst utan skor och frågan är hur man kör i första försöket? En talang som är mer stark än snabb och som gynnas av vansinnesöppning, vilket inte verkar omöjligt..? Kan definitivt vinna med rätt lopp, får den det..? Solklart streck, tycker jag.
Fyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 02:16   #149

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Ja du, fick ge sig knappt mot Support Justice senast, och den torska ju knappt mot BBS Sugarlight..
Och du menar att BBS skulle vinna det här loppet?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-16, 02:31   #150

Standard

Citat:
Och du menar att BBS skulle vinna det här loppet?
Tänkte att du skulle ge mig ett svar på den frågan....dt är ju trots allt Ögat som tror på Juliano ......gav bara lite fakta,,,,Avgör själv

Senast redigerad av spalato den 2014-08-16 klockan 02:42.
Svara

td