|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-08-11, 10:17 | #16 |
Höstbo Fredrik diskad flera timmar efteråt !!!
Startade i fel 20-metersfålla & man undrar var både kusk & banpersonal var ? |
|
2014-08-11, 11:12 | #17 |
va i helvete?? Nog bland det sämsta jag sett på länge.. HUR är det möjligt!?????
Men alla v5or är väl redan utbetalda? eller betalar dom ut alla som hade mino också eller? |
|
2014-08-11, 11:44 | #18 |
|
|
2014-08-11, 11:52 | #19 | |
Citat:
|
||
2014-08-11, 12:16 | #20 |
Typiskt misstag inom travet, och samtidigt förstår inte ATG varför omsättningen minskar.
|
|
2014-08-11, 12:47 | #21 |
Otroligt! "Tur" att jag missade båda mina spikar - annars hade huvuden rullat, det kan jag lova!
ATG, kan detta bolag till och med vara sämre skött än SJ?!
2014-08-11, 12:52 | #22 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8331Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Det är intressant att banan inte har något som helst ansvar.
Trodde i min enfald att startpersonalen ansvarar för att ingen tjuvstartar, och 20m före kallar jag för en grov tjuvstart.
2014-08-11, 14:05 | #23 |
Jag tror inte vi kan anklaga ATG för detta! Men jag tycker de som förlorat på misstaget borde kompenseras!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1) |
|
2014-08-11, 14:31 | #24 | |
Citat:
Ja, och då blir det ATGs ansvar - något de inte kommer ta, trots möjligheten till en massa "goodwill" i tider där de verkligen behöver all positiv kritik de kan få... Håller dock med om att ATG inte kan lastas för själva fadäsen, det är ju helt och hållet banan och banpersonalens fel... Inte ens kuskens fel/ansvar - han gjorde det med 99% säkerhet av misstag, men även vid en rövare så är det inte hans fel... Detta kan väl vara något av århundradets "flygande" start...
2014-08-11, 18:26 | #25 |
Vilka tomtar! Jag kan förstå om vissa situationer kan bedömas lite märkligt ibland beroende på en rad omständigheter, men det här?
Tar inte funktionärerna sitt uppdrag på allvar? Förstår de inte att de allra flesta lopp idag är involverat i höga omsättningar på en rad olika spelformer? Måste inte funktionärerna blåsa i alkotestaren innan de går ut och gör sitt jobb?
2014-08-11, 19:27 | #26 |
Inför spelarna måste ATG alltid vara ansvariga.
Då det är Årjäng som har gjort fel så är just det en sak enbart mellan ATG och Årjäng. Spelarna har ingått ett avtal med ATG om spel. Då kan inte ATG skylla på tredje parts slarv. Jag har svårt att tro att det håller för ATG i ett skadeståndsmål om det inte finns skrivet i det finstilta. Om det senare är fallet så visar det bara på ATG´s totala nonchalans gentemot spelarna avseende spelsäkerheten. Vi får inte tillåta att ATG kommer undan med detta. Almen Senast redigerad av almen den 2014-08-11 klockan 20:04. |
|
2014-08-11, 21:34 | #27 |
Jag har gjort vad jag har kunnat, krönika, anmälan till LI osv. Samt skrivit ett antal inlägg på twitter.
Men det ser ut som endast kusken ska belastas med ansvar enligt ST,ATG och Årjäng, vilket naturligtvis är sällsynt korkat. Spelarkollektivet har dessvärre ingen som för deras talan, vilket gör att spelarkollektivet alltid blir sittande med svarte petter och ständigt blir påsatta av alla aktörer. Pinsamt! |
|
2014-08-11, 22:22 | #28 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8331Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Det finns flera ansvariga.
Kusken har ansvar att befinna sig på rätt ställe, men inte ansvaret att kontrollera sig själv och utdömma sitt eget straff. I tävlingsreglementet står att startpersonalen har ansvar att kalla till omstart om något ekipage vunnit fördel på otillåtet sätt. Jämför samhället i övrigt, medborgarna har ansvar att inte begå brott, men polis / domstolsväsende har ansvar att kontrollera om någon bryter mot reglerna och utdömma straff. Man kan inte komma undan sitt ansvar, genom att bara skylla på förövaren. Då behöver vi ingen som dömmer. Citat:
2014-08-11, 23:07 | #29 |
Jag känner kusken i detta fallet och har pratat med honom angående detta. Han brukar alltid vara rätt i volten då han är en mkt bra startskust i voltstart, topp 10 i Sverige? ?? De e min syn :-). Han tycker att startpersonalen är under all kritik. Han har sagt för mkt så ifjol sa dom till han att låt startpersonalen göra sitt jobb, för dom vet vad dom gör! Han fråga startpersonalen var han skulle volta. Trots att han visste var han skulle vara. Det eftersom han inte får längre/ eller vill kommentera dom. Dom visa att han skulle starta från 40 istället för 60 tillägg. Det är inte bara spelarna som drabbas. Hästen hade en 1a högt upp i raden. Men nu diskad o en nolla istället för en etta. Det är oklart hur de blir eftersom hästen vann. I raden kommer det att stå d. Vilket jag tycker är helt katastrof. Tycker att loppet borde strykas för hästen i raden. Synd för alla inblandade är det iaf...
Senast redigerad av valla94 den 2014-08-11 klockan 23:18. |
|
2014-08-11, 23:13 | #30 |
Årjängspektaklet
Så har då återigen travet gjort ett uppseendeväckande "självmål". Det femtioelfte i ordningen? Inkompetensen är ännu en gång blottlagd. ATG är denna gång inte direkt ansvarig för debaclet på Årjäng men är ändå ansvarig inför sina kunder - spelarna. Händelsen är ju så unik att den inte hänt tidigare enligt sportchefen Petter Johansson på Svensk Travsport. I varje fall inte med stora hästar som han så finurligt uttrycker det. Hästägare och tränare hålls skadeslösa av ST på bekostnad av det felande ekipaget vilket givetvis är helt riktigt. Hästägaren som anlitat en tränare som anlitat en kusk som inte vet från vilken distans han ska starta ska kompenseras enligt Årjängstravets chef Roger Moström. Samme Moström som är ansvarig för den startpersonal som i söndags inte var i stånd till att hålla reda på varifrån ekipagen skulle ha startat. Tränaren Mats Andersson säger följande till travronden.se: – Tyvärr åker en seger bort i programraden och han får en diskning i stället vilket påverkar den fortsatta matchningen. Varken i Aftonbladets Trav365 eller i Expressen nämns ett ord om de förfördelade spelarna. ATG-direktiv? Däremot nämns kompensationen och Anderssons klagan. Man kan ju tycka att ATG åtminstone ska hålla de spelare som kan visa att de spelat rätt skadeslösa. De har spelat efter programuppgifter som inte ska tillåtas att de ändras (distansen för respektive häst). ATG skiter dock hittills fullständigt i spelarna. Det är något som uppenbarligen sitter i väggarna i ATG-huset - föraktet för spelarna. Jag bryr mig inte om vad ATG säger/påstår. Jag dömer efter deras handlingar. Sällsynt korkat av ATG menar jag. Speciellt som händelsen är så unik att den aldrig hänt tidigare. Det är ju inte dopning det handlar om. I stället för en viss goodwill-återhämtning drar man på sig ännu mera badwill. Zlatan-klass på det målet ATG - fast i fel bur. Almen |
|
|