Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-08-01, 21:55   #61

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2648
Standard

kan inte dragon tooma flyga till spets med startgasglada jennifer tillman och på något sett låsa fast BBS sugarlight?!?! eller är det bara jag som drömmer mig bort ??
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-01, 22:12   #62

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4743
Standard

Allt är möjligt men NEJ tror inte på tillman
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-01, 22:45   #63

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lite tankar om omgången;

V75-1;

Omgången inleds med ett rent uppvisningslopp där vi ska få se hur spänstig och fin BBS Sugarlight är när den bara sticker ifrån resten av hästarna över upploppet, för det kommer den utan tvekan att göra. BBS Sugarlight är omgångens bästa men också tråkigaste spik.

Bakom denna tycker jag tre hästar höjer sig över mängden, men tyvärr har dessa tre fått dåliga lägen allihopa. Det är 8 Mellby Apollo som sett riktigt fin ut i regi Reijo Liljendahl, 9 Nato Dream som det äntligen släppt lite för och 10 Global Offshore som för första gången ska gå barfota runt om i den nya regin imorgon. Mest tror jag på Mellby Apollo av dessa tre och då läget kan bli oddshöjande tror jag det kan vara intressant att dra en rak tvilling i form av 1-8 i V75;ans inledning, kan nog ge en 6-7 gånger pengarna.

V75-2;

I andra avdelningen har vi en stor favorit i form av 9 Dominator och jag ställer mig lite frågandes till detta. Senast när den fick jobba i dödens var det faktiskt nära förlust för denna topphäst och det var mot mycket billigare motstånd än vad morgondagens är. Även om Dominator är given på kupongen tror jag faktiskt hästen får svårt att förlänga sin segerrad imorgon, även om jag är säker på att han gör en bra insats igen.
Det troliga loppscenariot är att Anthologie eller Maxmillan Trotter sitter i ledningen efter några hundra meter och att Björn sedan sänder fram Dominator till dödspositionen. Gör han inte det kan det bli långt fram och då är det en väldigt sårbar favorit.
Från dödens kanske han krossar ledaren men då är frågan om han står emot dem bakifrån också, och det är jag högst osäker på. Det handlar om hästar som 8 Antonio Am och 6 Speed Delicious som kommer utmana och det är inga lusar direkt.

Visst kan Dominator vinna, men jag tycker man gör säkrast i att ta med 4 andra. 2 Anthologie som kan leda hela vägen, fruktansvärt mycket bättre senast med racerbalans, 5 Maxmillan Trotter, som suttit fast två gånger irad nu, med fritt utrymme denna gång kan det räcka långt, 6 Speed Delicious som mycket väl kan vinna ett sånt här lopp och 8 Antonio Am som jag personligen tycker är fältets bästa häst. Tänk tänk om Uffe laddar framåt och får överta, då jäklar blir det åka av!

V75-3;

Lågklassig gulddivision över 1640 m med endast sju hästar till start men ändå tycker jag loppet ser ganska öppet ut. Klar fördel Beer Summit på läget och den höga spetschansen, men med tanke på hur usel hästen var senast är det givet att gardera.
3 On Track Piraten gör hela tiden bra lopp men det känns som att hästen inte vinner så ofta och det är ett orosmoln. OTP är nog bästa hästen i fältet men formen är inte lika bra som den varit och om Björn kör för ledning och inte kommer dit kan det bli jobbigt att ta ner dem till slut. Måstestreck ändå.
4 Kadett C.D. spikade jag förra veckan mot liknande motstånd och jag tror mycket på den nu igen. Helstängt på och Bergh vill verkligen till ledningen, och även om jag inte tror Kadetten kommer dit tror jag ändå hästen är bra nog för att vinna denna gulddivision.
Väljer att plocka med ytterligare två hästar som får vara "dragen" och det är 5 Disco A.E och 7 BWL Champion. Disco A.E. såg mycket mycket finare ut senast än tidigare och då flera andra av Stall Melanders hästar funnit formen tror jag även Disco AE kan ha gjort det, och då blir den att räkna med här. 7 BWL Champion har ett lopp i kroppen efter vila nu och den har tidigare bevisat att den duger i sådana här sällskap och till 2 % är den helt klart intressant då det kan bli en utdragen spetskörning mellan 2, 3 och 4.

V75-4;

I den fjärde avdelningen har spelarna gjort 2 Remote Control till favorit och det tycker jag är helt rätt. Det är toppchans från detta spetsläge och jag tycker den borde vara större favorit än den är i nuläget, även om den inte är helt klar då det finns risk för att en viss Claes Eskilsson förstör morgondagen för Samuel Rehn genom att ladda något fruktansvärt med sin ögonsten som egentligen aldrig bevisat något men ändå blivit brakfavorit på V75 två gånger.

Personligen väljer jag att gardera Remote Control då jag är rädd för att det blir en för tuff spetskörning och de jag väljer att ta med är 1 UPW Sund och 10 Nakoda Goj. 1 UPW Sund duger i klassen och senast var den nästan favoritspelad men då galopperade den. I samma lopp stod Remote Control i 17 ggr pengarna, något som är värt att beakta.

10 Nakoda Goj gillar jag, det är en riktig allround-häst som gör sitt jobb och dessutom levererar den fina prestationer varje gång. Fint intryck senast från ledningen och med rätt resa kan den mycket väl vinna.

7 Persos Smokie har sett fin ut i billigare gäng och har man råd kan man plocka med den.

8 On Track Piraya är nog en av fältets bästa hästar men läget är katastrofalt och dessutom står den stenhårt inne i loppet, vilket gör att jag väljer att skippa den på systemet.

9 Paparazzi M kan man ta med om man har råd men jag ställer mig ändå lite tveksam till morgondagens uppgift, står tufft inne pengamässigt och dessutom har den inte riktigt funkat på slutet. Kajsa Frick upp inom risktoton är inte heller något som gör att man vill "spela spela".

12 Oscar Ribb är ett jättedrag man kan plocka med om man tar många.

V75-5;

Kallblodslopp på V75 är inget jag gillar särskilt mycket men det är som det är. Imorgon ser det iallafall lättlöst ut för en gångs skull och jag väljer att spika.

Det är 15 Rokne Eld som jag spikar och jag fattar ingenting när jag ser att hästen står i endast 12 %. Det är en riktig kanon som varit före hästar som Tekno Odin och Månprinsen A.M. i mål och nu menar folk att den inte ska kunna ta in 40 meter på några halvbra sto? Visserligen är det kort distans men om Örjan inte hoppar utan bara kör rakt framåt bör segern ros i hamn ganska enkelt. 40 m över kort distans är en tuff uppgift men de bästa kallbloden brukar klara det.

2 STCC Faksa och 3 Pave Loma är inte mer än "bra" kallblod och jag förstår inte varför den förstnämnde blivit så stor favorit. Troligtvis tar Pave Loma ledningen och varför ska Ulf Eriksson sedan släppa till Stcc? Nä, det troliga är en utdragen spetskörning mellan dessa och att båda två blir statister när de lite bättre hästarna kommer under slutrundan. Sist stod Pave Loma i 108 ggr men en andraplats som medhängare har nu gjort att den nästan är mer spelad än 15. STCC Faksa är överskattad, vinner bara om den får bestämma där framme i lugnt tempo och bakspårshästarna körs passivt.

Värst emot är istället 8 Trippa Undan och 11 Flex. Trippa Undan ska gå med jänkarvagn igen vilket den fungerade ypperligt med senast och den kan mycket väl skrälla om de bästa inte hinner fram. 11 Flex är tillsammans med Rokne Eld den med bäst vinstchans trots tilläggen men då Flex inte är särskilt snabb ut och Robban kör själv (istället för TJ) är det fördel Rokne Eld.

Rokne Eld ska gå bfro.

V75-6;

Dagens Dubbel loppen imorgon känns som de mest svårlösta, iallafall på förhand. I DD-1 har vi en favorit i form av 9 Curtsy Hanover och även om det är den jag tror mest på vågar jag absolut inte spika ett fyraårigt sto mot äldre hingstar.
Känns verkligen öppet bakom då några av de hårt betrodda är svaga. Troliga ledaren 3 Trixarn kommer ge sig om den får ett för tufft lopp och 1 Polar LB riskerar att bli fast. 10 Trust Launcher är nog tillsammans med Curtsy den bästa hästen i loppet men den kan hamna för långt bak för att vinna.

Så vem är det som skräller då? Ja, om inte någon av de betrodda nu får en perfekt resa och bara vinner så kan någon av 6 Yes We Can, 8 Ne Me Quitte Pas och 11 Sandra Volo ställa till med en överraskning. Yes We Can gör bra lopp hela tiden och nu är det lättare emot än på längre, 8 Ne Me Quitte Pas är helt ärligt en av de bästa i fältet och om Bergh lyckas servera hästen en fin resa kan den vinna och 11 Sandra Volo är ungefär lika bra som Curtsy Hanover, och den är ju favorit. Går CH bfro är den dock den bättre av de två.

V75-7;

Ojojoj, vilket kanonlopp som avslutar Rättviks V75-omgång.

Även detta känns väldigt öppet på förhand och jag vill framförallt varna för en här och det är 9 Rolex Bigi. Svanstedts stjärna såg mycket bra ut i avslutningen senast mot fyraåringstoppen och imorgon blir han helt bortglömd, endast 4 % i nuläget. För två starter sedan var den favorit mot Nescafe som blir betrodd imorgon. Alltid svårt för fyraåringar att slå äldre på rikstoton men det händer och imorgon känns det inte helt omöjligt om Rolex Bigi lyckas få en bra resa för en gångs skull. 4 % är iallafall grymt intressant!

Även 4 Lucky Luke Zenz är ju otroligt bortglömd. Den var bättre än andrahandaren 3 Poker Kronos i senaste starten men trots det väljer spelarna att tro mycket mer på Poker. Extremt intressant till 2 %, kan mycket väl vinna om det inte blir en alltför tokig resa. Ska med!

14 Nahar blir storfavorit och det känns tufft. Att plocka in 40 m med en häst som är långsam ut över medeldistans där de där framme är oerhört bra och kan gå 13-tider blir jobbigt. Med skor runt om blir det jättejobbigt, så håll koll på hur Bergh gör. Måstestreck ändå, vi vet ju hur bra den är när den funkar.

1 Hallas Judex gick bfro och med jänkarvagn senast och som ni vet funkade det perfekt. Går likadant imorgon och trots tuffare motstånd är den given på kupongen.

Andra hästar som ska med är 6 Venkatesh som är stark och rejäl, 11 Acriter som höll jämna steg med Jeppas Maxi (!) senast och 12 Nescafe som har en oerhörd långspurt!

Bästa spiken; BBS Sugarlight
Näst bästa spiken; Rokne Eld

Spetsspiken; Remote Control

LYCKA TILL!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TurTure (+1), akkes (+3)

Senast redigerad av AndyMart den 2014-08-01 klockan 22:47.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-01, 22:48   #64

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jellybelly Visa inlägg
Mitt enda bidrag i omgången är 3. Pave Loma i avd 5 som startade förra lördagen. Det var startsnabb då och kom tvåa bakom Titan Tabac. Nu är det 1640m och den bör ta spets och jag ser ingen anledning till att de ska släppa denna gång. Jag tycker S.T.C.C Faksa är för stor favorit och den galopperade senast den var i Sverige.

Blir min chansspik i omgången då de startar vecka/vecka måste de vara optimistiska. Hoppas på runt 10% bra rens även om BBS vinner.
Örjan brukar måtta in kallblodshästar. 15 Rokne kan bli fint framdragen av Farmbaron och hinner dit?
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-01, 22:53   #65

Standard

Ett bra tvillingspel kan 1 BBS Sugarlight/ 2 Longnight vara!
Gammal 2014-08-01, 23:09   #66

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1961
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jellybelly Visa inlägg
Mitt enda bidrag i omgången är 3. Pave Loma i avd 5 som startade förra lördagen. Det var startsnabb då och kom tvåa bakom Titan Tabac. Nu är det 1640m och den bör ta spets och jag ser ingen anledning till att de ska släppa denna gång. Jag tycker S.T.C.C Faksa är för stor favorit och den galopperade senast den var i Sverige.

Blir min chansspik i omgången då de startar vecka/vecka måste de vara optimistiska. Hoppas på runt 10% bra rens även om BBS vinner.
Håller med känns underskattad, bättre prop denna veckan och def en känsla av att distansen passar, bra första häst! 2an är svår bedömd och det är även nr15, intressant med Örjan men dubbla tillägg verkar tufft.
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-01, 23:13   #67

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av heddari Visa inlägg
kan inte dragon tooma flyga till spets med startgasglada jennifer tillman och på något sett låsa fast BBS sugarlight?!?! eller är det bara jag som drömmer mig bort ??
Tror inte dom vågar "offra" något , men vore kul med lite krydda i loppet. 2 Longnight med Björn lär prova från start dock , för att sedan släppa till storfavoriten. Ett bra tvillingspel!
Gammal 2014-08-01, 23:16   #68

allaballakaitozs avatar

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1127
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Travronden = 1.9.2.2.3.3.3
Ögat = 1.5.4.1.15.4.3
TT = 1.2.4.2.15.1.11
Snoken = 1.2.2.9.2.3.3
Sydsvenskan = 1.9.3.6.2.9.14
SS = 1.5.2.9.2.3.3
Spelvärde = ? ( läggs ej ut)
Någon som har Spelvärde ? Inboxa!
Gammal 2014-08-01, 23:25   #69

Standard

http://m.imgur.com/LFlTn3d
Gammal 2014-08-01, 23:26   #70

Standard

http://m.imgur.com/nlcF9BV
Gammal 2014-08-02, 00:31   #71

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

AVD1
BBS en klass för sig...

AVD2
Peter har en intressant uppsittning Given utgång!

AVD3
Kadett möter ingenting. Bör vinna!

AVD4
Nakoda Goj har inte nått botten ännu. Kan krossa allt. Omgångens bästa drag!

AVD5
Pave Loma var ruskigt bra bakom Titan Tabac senast bör passas med toppform!

AVD6
Öppet! Draget är bl.a Conrads Elsa som vars smällfin senast. Polar Lb är på väg mot storformen, Bergh kör en häst som var riktigt bra vid segern inte helt borta trots dåligt spår.

AVD8
Öppet! Passa Val d amour som var bra senast och är bättre nu. 1% jisses hur kan man glömma förra starten så? tjänstefel av kollektivet. Bedövare!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-02, 00:31   #72

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37778
Standard

Väldigt tidig inlämning då jag ska iväg i morgon som vanligt.

1) Spik 1
2) 2,5,6,8,9
3) Spik 4
4) 1,2,6,8,10,12
5) 2,3,11,15
6) 1,3,5,6,9,10
7) Spik 3
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-02, 00:53   #73

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Kollar arkivet och Polar L.B har inte visat startsnabbhet, inte laddats? Nu helstängt och laddning och Goop säger spets och slut.

Trixaren är en bilföljare som verkar vara blixtsnabb ut, innan Goops snack fanns det inte för mig att polar L.B skulle kunna hålla upp. Fortfarande väldigt skeptisk, men Goop borde känna sin häst väl!?
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-02, 00:55   #74
ML2

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 1069
Standard

Så fick de bli!

Avd-1: 1
Avd-2: 2,7,8
Avd-3: 2,5
Avd-4: 2,6
Avd-5: 2,3,8,15
Avd-6: 3,11
Avd-7: 1,3,4,6,9,10,11,12
System: 1
768 rader * 1 * 0,50 = 384 kr
ML2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-02, 01:22   #75

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Kollar arkivet och Polar L.B har inte visat startsnabbhet, inte laddats? Nu helstängt och laddning och Goop säger spets och slut.

Trixaren är en bilföljare som verkar vara blixtsnabb ut, innan Goops snack fanns det inte för mig att polar L.B skulle kunna hålla upp. Fortfarande väldigt skeptisk, men Goop borde känna sin häst väl!?
Jag funderar på samma sätt sedan jag för två timmar sedan tittade på Björnkollen. TT har honom som ensam A-häst. Björn spikar sig själv.
Funderar på att spika på det stora systemet.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td