|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-07-29, 23:15 | #361 | |
Citat:
Du som blandar ihop äpplen och päron nu Jag drog Timoko/Björn som exempel på att man satt upp svensk kusk, någon där hade tänkt till där och då. Nu säger jag natti till dig. Gillar inte din cykeltur eller tonläge. |
||
2014-07-29, 23:26 | #362 |
Att du inte ser en "störning" i form av galopp eller liknande beror på att både Magic Tonight och Johan U har tillräckligt självbevarelsedrift för att inte "hålla emot" och bli överkörda.
Bara för att man inte har högsta farten eller massor med krafter kvar så betyder det inte att man inte längre har rätten att köra exakt rakt fram i ett och samma spår på upploppet. Nivard skapar sig en lucka långt tidigare än den annars skulle ha uppstått och skaffar sig en enligt svenska regler otillåten fördel. Om det fortfarande är något du inte förstår så får du förtydliga det.
2014-07-29, 23:29 | #363 | |
Citat:
Min poäng är att det efter dagens diskning - rätt eller fel - blir svårt att få hit världsartisterna inom travet till de svenska storloppen. Vad gäller nykterheten kan jag utan problem gå igenom en trafikkontoll nu. Vad det nu har med frågeställningen att göra. Nattipanatti. |
||
2014-07-29, 23:35 | #364 |
Hade detta extra system på atg tillsammans
1-5.8 2-4 3-5.7.9 4-1 5-6.15 6-6 7-1.2.4 Kosta som sagt bara 18kr. Vad skulle sjuan gett om de inte blivit en diskning av 6an i avd6. Kan de blivit 20-30k eller vad tror ni. |
|
2014-07-30, 00:04 | #365 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8324Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Keke.
Jag har tänkt på det hela kvällen Ingen här har diskuterat utifrån regelverket. Frågam är, hade störd häst varit längre fram utan störning? Har inte sett reprisen, mem fick känslan den var på retur Tappade den inte? Citat:
2014-07-30, 00:13 | #366 | |
Citat:
I andra hästsportdiscipliner flyttar man helt enkelt ner den störande hästen till placeringen efter den förfördelade hästen. I det här fallet skulle det ha blivit till en 5e-plats. Många ggr skulle en sådan regel få rimligare utfall.
2014-07-30, 00:17 | #367 |
Guest
|
Hade nu 6:an vunnit i sjätte och 1:an i sjunde, så hade ni fått dela på runt 10.000kr om ens det...
|
2014-07-30, 00:31 | #368 |
|
|
2014-07-30, 01:10 | #369 | |
Citat:
I detta fall gick Nivard ut snävt - dock utan att MT felade. Den tveklöst bästa hästen-vilket jag tjatat om hela veckan på denna sida - vann överlägset. Men diskades. Den ev störda hästen Magic Tonight fick nu 100' kronor. Om Un Mec.... inte diskats hade MT fått 50'. Detta är en domarfråga och avgör ca 45 mkr för oss spelare. Vad tycker de franska ekipagen? I Ryssland vinner de ryska brottarna...... Tror ni att utländska ekipage kommer hit till de svenska storloppen? |
||
2014-07-30, 01:12 | #370 |
Sharp$: 8324Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Kanske bara jag, men kan det inte finnas någonting mitemellan ?
Alla har en åsikt, men det är liiite skillnad på 0 och en mille, samt eventuella böter. Byt regelverk, NU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tycker det var en störning, men diskningen stör mig som travfreak.
2014-07-30, 01:14 | #371 | |
Jag tänker som du, reglementet är tight.
Vet inte vem som har rätt, glad jag inte är domare. Citat:
2014-07-30, 01:43 | #372 |
Ja hade det exempelvis varit örjan som gjort likadant kan vi ju alla räkna ut att det inte blivit någon diskning. Dock ett uselt exempel då Örjan förmodligen inte hade gjort så. Tycker diskningen är oerhört tråkig för både loppet och travsporten.. Hugo blev ju ett antiklimax när en tvåa kammar hem potten. (om han ens var tvåa)
|
|
2014-07-30, 05:39 | #373 |
Lite humor är det trots allt att det var just Bergh/Ed You som vinner loppet, det ekipaget som själva blev diskade i Lilla Elitloppet för just trängning.......
" Det jämnar ut sig " sa kärringen som sket på sig när hon var ute och cyklade... |
|
2014-07-30, 06:19 | #374 |
Om man tittar på målfotot så förstår man varför det diskades. Commander Crowe kom aldrig förbi Truculent, Magic Tonight och Commander Crowe (samt Oasis Bi ute i banan) slåss om samma placering med centimetrar som skiljer dem. Un Mec d'Heripre satt ju bakom Commander Crowe och skulle utan sin bredsida mot Magic Tonight knappast ens fått pengar. Occhione Jet hade heller inte fått någon lucka.
Det är ju mycket stora pengar som fördelas om i sådana här lopp när hästar generas och tappar placeringar. Magic Tonight hade nog klarat av Oasis Bi och varit tvåa i mål utan den här incidenten. Nu blev han fyra, en skillnad på 300.000kr.
2014-07-30, 10:00 | #375 |
Jag tycker inte diskningen är solklar men måste jag välja sida så tycker jag domslutet är rätt. Men det är enormt nonchalant av Nivard. Han skulle naturligtvis gjort som Björn Goop i Elitloppsförsöket med Timoko, bara markerat 3:e spår när Magic T kommer i tredje. Det hade räckt med att sätta ut hjulen en meter. Regelvidrigt absolut, men något vi ser varje dag, Örjan och BG är experter på detta, man hade dock aldrig vågat diska för detta.
Loppet som sådant blev ju riktigt billigt. Segertiden 10,1 men varvning på 09,6 är ju riktigt dålig, samma segertid som Obi Wan i avd 1. Det gick således sakta genom sista sväng och jag är helt övertygad om att Nivards häst vinner enkelt med tredjespår tidigare. Han ökar ju markant försprånget mot övriga hela upploppet och är i mina ögon överlägsen gårdagens motstånd. Jag tycker det är anmärkningsvärt att Commander Crowe är så nära "eliten" efter en sån resa som igår. Man får vara impad av CC men tycker det snarare är ett svaghetstecken för övriga. |
|
|