|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-07-18, 01:34 | #1 |
V75 SÖNDAG AXEVALLA
Vi ska ha lördagen färdiganalyserad först, men vill ändå starta en tråd inför V75 söndag. Sorry till alla som är irriterade. Här kommer en snabbgenomgång!
V75-1 4 Nescafe i toppform. Kommer att få många anhängare. Loppets ide hittar jag i 10 In Rock. Hemmatränaren Ulf Stenströmmers hopp. V75-2 1 Alvena Take it leder runt om! Värst emot är 4 Rigatoni. V75-3 Två hästar höjer sig. Tipsettan går till 6 Sally Hill. 3 Perfect Cash tapper i dödens senast. Givet streck! Skrällbudet i loppet är 9 Main Offender. Ludde låter helnöjd. V75-4 2 Digital Frame och 10 Baron d' Urzy strider om segern! V75-5 Helgardering eller chansspik på 14 Jula in Focus! V75-6 Loppets ide bland dessa överdjur är 5 Lady in Broadway. Nu tar vi betalt! V75-7 Öppet lopp där dt kan skrälla! Strecka så långt plånboken tillåter. |
|
2014-07-18, 02:30 | #2 |
Banned
|
Surras en del om Great Society på twitter.
Avd 6, tar inte Peter U spets där? För mig spikförslag då. Satt fast senast. Senast redigerad av trance_error den 2014-07-18 klockan 02:36. |
2014-07-18, 09:09 | #3 |
|
|
2014-07-19, 20:00 | #4 |
Tagit lite anteckningar till första och andra loppet;
1. SUPER PHOTOGENIC - gjort bra lopp på v75, hoppat mycket på slutet, stark häst, ok ut, liten chans 2. EKETORPETS TESS – spurtstark häst, stall i form, gör alltid bra lopp, bra läge, snabb ut, bra vinstchans 3. TORE – varit borta ett halvår, fått två lopp i kroppen, varit ok i dem inte mer, plats om klaff 4. NESCAFE – stark häst, bra långspurtare, bra läge, inte koll på hur snabb från start, reijo tror hårt på den, bra kusk, kan dock få jobba i dödens, bra chans iallafall 5. NE ME QUITTE PAS – bra läge, kommer från formstall, varit riktigt bra på slutet från dåliga lägen, vettigt läge nu, hyfsat snabb ut, varning! Kan vinna med rätt resa 4 % kan vara ett fynd. 6. PALERMO CAESAR – stark häst, distansen i kortaste laget, gjort det bra på slutet, inte snabb ut, för tufft emot 7. ZONGULDAK – ojämn häst, dålig kusk, dåligt läge, tufft emot, stark häst dock om den fungerar, ändå inget intressant, kommer få jobba för mycket 8. MONTE MAJOR – topphäst, dåligt läge, snabb ut, bra tränare, vinner ofta, kan vinna med rätt resa 9. JUNIOR TROY – fin debut senast, stark från dödens, varit ute i tuffa gäng på v75, gjort det bra, kan få loppet i tredje-fjärde ut, isåfall finns chans, inte omöjlig 10. IN ROCK – två lopp i kroppen efter lång vila, dålig i första, lite bättre senast, behöver nog nåt mer lopp innan formen kommer, duger inte än 11. POLAR L.B – gjorde det bra när den vann, såg riktigt fin ut då, inte lika bra senast då den fick jobba, ska den vara med blir det samma denna gång, nja, om man tar många så ja, annars inte 12. BLIXTODUNDER – ganska bra häst i grunden, sådär i årsdebuten senast, dåligt spår, går knappast 1. ALVENA TAKE IT – bra häst, varit ute i tuffa sällskap, bra läge, kan kanske hålla upp ledningen, god chans isåfall 2. SHEER BLISS – bra häst i grunden, lång vila innan förra starten, spurtade fint nu, inte helt borta 3. ETERNITY OF JOY – spurtade riktigt bra senast, tuffare emot nu, kan ändå vinna med perfekt resa, dålig stallform 4. RIGATONI – gör bra lopp hela tiden, får ofta otacksamma lopp, löser det sig denna gång har hästen bra vinstchans, dåligt läge, bra kusk, inte så bra stallform 5. LIBERTY V.H – helt ok häst, dåligt läge, möter för tufft motstånd, jagar en slant 6. CLUMSY LAZY LOUSE – bra läge, kanonform, bra kusk, chans på ledning, kan absolut vinna 7. ALEXANDRA AM – bra läge, ok häst, stall i form, får nog ändå det tufft att vinna, möter några för bra 8. FLASH IT DIABLO – står hårt inne, kan bli instängd, lite dålig form, nja, bara om man tar många 9. STRUKEN 10. GAMEPLAYER – nerstruken till andraspår vilket är ett plus, bra på v75 senast även om det var en bra resa, ny kusk, med perfekt resa inte helt borta 11. SODA – ingen dålig häst, får ändå svårt att vinna på v75, platschans i bästa fall 12. TOP MODEL – gör bra lopp mest hela tiden utan att få vinna, ganska bra häst, inte helt borta med maxklaff, streckas om många 13. VIVA LA DIVA RICK – intressant häst, bra tränare, kan förbättras med körspö, många raka vinster på fint sätt i norge, varning! 14. VÄSTERBO MIXEDLOVE – bra häst, bra långspurtare, numret för litet här, jagar pengar 15. NICE AND EASY – fin vid segern senast, dåligt läge men om den har conrads-elsa flyt kan den vinna, bra kusk Senast redigerad av AndyMart den 2014-07-19 klockan 20:19. |
|
2014-07-19, 20:19 | #5 |
I första tanken känns det som man kan öppna med 3 spikar.
Nescafe - bäst, bör vinna från alla positioner. Clumsy Lazy Louse - Nu bra läge, BG, tar spets och vinner. Sally Hill - grymt kuskplus, klassen i gänget, bara vinner! Många spikar Digital Frame - inte jag, har råd att gardera den. Pelle L är ur form f.ö. I femte, verkar det vara 14,15 som gör upp, kommer nog strecka ett par där framme också. Garderar sto-loppet rejält. Avslutningsvis tror jag på en smäll i sista, oklart vem som får loppet? Åhhh så lätt det blev. |
|
2014-07-19, 20:20 | #6 |
Jeg spiller hvertfald ikk uden Wishing Boy i afd 4.. har været overlegen i DK indtil videre !
|
|
2014-07-19, 20:25 | #7 | |
Citat:
Själv kommer jag också spika Sally Hill men jag är även sugen på Lotuscherie i Stochampionatet, kommer väl hamna i 3e 4e utvändigt och så bra som hon såg ut i kvalet tror jag hon går runt dem. Annars blir det nog Nescafe spik. |
||
2014-07-19, 20:42 | #8 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8331Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Lotuscherie är startsnabb, hamnar längre fram
Citat:
2014-07-19, 20:42 | #9 | |
Citat:
Önas Ior har jag ingen koll på, men RS vinner ju inga lopp i riksTV. Dom säger att hästen är långsam ut och riskerar tung löpning, låter inte bra. Ska kolla den närmare. Tycker det som är på tillägg är klart bäst + nummer 4. |
||
2014-07-19, 20:46 | #10 | |
Citat:
|
||
2014-07-19, 20:48 | #11 |
|
|
2014-07-19, 21:42 | #12 |
Låter som om man är tveksamma på D´One, vilket är förståligt efter insatsen näst senast - senast fick hon bestämma i spets och rann undan, men prövades aldrig - detta kommer INTE ske nu och jag tror Örjan släpper ledningen tidigt och utan strid... Mötte det klart sämsta motståndet också...
Då är frågan om Lotuscherie eller Neonas Princess är snabbast ut?! Vem vågar offra mest speed i inledningen - jag tror på PU, vad tror ni? NP i spets blir inte lätt att slå - särskilt inte när varvet kommer gå på 1.14.5... Ingen kamikazepilot alá Ludde med i loppet, även om Fly The World lever på sin styrka och kommer mangla sista varvet så tror jag PU sitter på leken...
2014-07-19, 21:45 | #13 |
Stelina är första utmanare, enligt mig och tvillingen med NP bör ge runt 15 ggr fläsket!
2014-07-19, 21:49 | #14 | |
Citat:
|
||
2014-07-19, 21:50 | #15 |
|
|
|