Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-06-17, 12:13   #31

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2484
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror det finns marknad för en daglig prenumeration av speldata och resultat i bearbetningsbart format som man kan leka med själv i Excel eller annat program som man finner lämpligt.
Jo, det finns det:
http://www.travexcel.se

D.v.s. produkten finns. Om det sedan finns marknad för det är en annan sak.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-04, 17:25   #32

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 152
Standard

Finns det ingen möjlighet alls att hämta följande parametrar, de enda jag behöver.

Startnummer, streckfördelning, odds.

Att bara markera på atg.se funkar inte då man inte kan markera startnumren.

Hittar inte ens någon annan som visar info. Rätt stökigt att handknappa in den infon i excel.

/ J
odds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-04, 17:36   #33

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7695
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av odds Visa inlägg
Finns det ingen möjlighet alls att hämta följande parametrar, de enda jag behöver.

Hittar inte ens någon annan som visar info. Rätt stökigt att handknappa in den infon i excel.

/ J
Travankan.se visar infon. Har inte provat markera/kopiera där.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heuer (+100)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-04, 17:41   #34

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

Citat:

/ J
Enkelt handgrepp löser ditt problem att du inte får med startnummer:

1. Tryck på nr för att sortera på startnummer iställer för default som är procent i fallande ordning.
2. Markera nu streck, odds, i excel eller vart du nu klipper det lägger du enkelt till startnummer vid behov.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-04, 17:52   #35

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Enkelt handgrepp löser ditt problem att du inte får med startnummer:

1. Tryck på nr för att sortera på startnummer iställer för default som är procent i fallande ordning.
2. Markera nu streck, odds, i excel eller vart du nu klipper det lägger du enkelt till startnummer vid behov.
Schysst, tack för det briljanta tipset, har du möjligen tips på om man kopierar tabellen även får det att bli som tabell när man kopierar in det i excel också ?

Känns som det kanske finnas lösning på det i excel men jag kan inte hitta den.

/ J
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Gammal 2019-08-04, 19:01   #36

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

Citat:
Schysst, tack för det briljanta tipset, har du möjligen tips på om man kopierar tabellen även får det att bli som tabell när man kopierar in det i excel också ?

Känns som det kanske finnas lösning på det i excel men jag kan inte hitta den.

/ J
Inte så hemma på Excel, mer programmering för min del, men min gissning är att du via något importformat kan ställa in avgränsare för kolumner med teckenföljder, dock kan du behöva hjälp av någon mer insatt för den exakta lösningen, har du någon som begriper sig på "reguljära uttryck" etc eller själv kan läsa på?

Annars är ju alltid "Google din vän" och på diverse forum kan folk ha haft liknande problem, rätt nyckelord bara
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-04, 19:06   #37

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Inte så hemma på Excel, mer programmering för min del, men min gissning är att du via något importformat kan ställa in avgränsare för kolumner med teckenföljder, dock kan du behöva hjälp av någon mer insatt för den exakta lösningen, har du någon som begriper sig på reguljära uttryck etc eller själv kan läsa på?

Annars är ju alltid "Google din vän" och på diverse forum kan folk ha haft liknande problem, rätt nyckelord bara
Ja, hittade ingen avdelare, jag vill gärna ha med streckfördelningen med decimaler och det verkar inte finnas i tabellen.

Just nu testar jag att kopiera varje avdelning försig men behöver få till formlerna rätt, så startnumren hänger med rätt.

/ J
Gammal 2019-08-06, 08:17   #38

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Jo, det finns det:
http://www.travexcel.se

D.v.s. produkten finns. Om det sedan finns marknad för det är en annan sak.
Snyggt funnet!

Synd de bara var för de största spelen, själv föredrar jag v5 när de gäller trav samt skulle jag vilja komma över det för galopp rent generellt.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-09-23, 15:08   #39

Reg.datum: aug 2022
Sharp$: 67
Standard

Hej!

Skulle en SaaS vilken erbjuder möjlighet att göra 50-100 förprogrammerade [men med fria kombinationer] slagningar in i en "komplett" travdatabas vore av intresse för svenska travspelare?

Du kommer exempelvis kunna söka efter (historisk data + beräkningar returneras):

- Sannolikhet att en X-oddsare vinner, givet att den sitter i spets 1 000 m från mål.
- Historiskt EV för hästar som droppat mer än X % sista 15 sek.

...
BowTiedBettor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td