Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-14, 15:11   #1

LudvigBs avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 307
Standard

Vinstbevakning

Kan man hämta ut vinstbevakade spel hos ombud vid ev. vinst nu? Detta måste jag ha missat. Betalas tydligen inte ut till ens ATG-konto direkt längre?

Står följande på kvitto jag fick idag:

Vinstbevakat med ATG-kort ****7923. Kan inte överlåtas. Vinst utbetalas t.o.m. 2014-07-24 av ATG-ombud. Efter detta överförs vinst automatiskt till ATG-konto.

Aldrig varit med om detta tidigare???
LudvigB är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 15:15   #2

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 132
Standard

Man måste ange lösenord för att få in det till atg-kontot innan 21 dagar har gått.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 15:21   #3

LudvigBs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Man måste ange lösenord för att få in det till atg-kontot innan 21 dagar har gått.
Aha, är det så enkelt?? Verkar dock vara 10 dagar nu. Men hur går det till om jag ska hämta ut vinst i butik nu då? Bara att dra fram bongen och visa leg eller? Lite förvirrad.
Gammal 2014-07-14, 15:23   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LudvigB Visa inlägg
Aha, är det så enkelt?? Verkar dock vara 10 dagar nu. Men hur går det till om jag ska hämta ut vinst i butik nu då? Bara att dra fram bongen och visa leg eller? Lite förvirrad.
Ja, bara att klicka på bongen under konto och välja "Lös in".
Jag var lika förvirrad när jag såg det men de frågar bara efter leg när du ska lösa in.
Gammal 2014-07-14, 15:25   #5

LudvigBs avatar

Standard

Citat:
Ja, bara att klicka på bongen under konto och välja "Lös in".
Jag var lika förvirrad när jag såg det men de frågar bara efter leg när du ska lösa in.
Så jag kan lägga över vinsten på ATG-kontot manuellt också?
Gammal 2014-07-14, 15:30   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LudvigB Visa inlägg
Så jag kan lägga över vinsten på ATG-kontot manuellt också?
Ja det var det första jag beskrev
Gammal 2014-07-14, 15:36   #7

LudvigBs avatar

Standard

Citat:
Ja det var det första jag beskrev
Tack
Gammal 2014-07-14, 19:07   #8

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 971
Standard

Vinstbevakade ( och atg.se-spelade ) spel gick att lösa ut hos ombud redan tidigare.

Upp till 10000 kr / vecka har det gått att få ut mha ATG-kortet.

Den här "förbättringen" måste vara bland de mest onödiga förändringar som ATG har lagt ner energi på.

Det är ju t o m så att det är att betrakta som en säkerhetslucka om någon skulle göra om "platsspelskuppen" på ett mer genomtänkt sätt.

Den enda skillnaden är ju i praktiken att det räcker med bongen för att få ut vinsten istället för ATG-kortet ( och i sällsynta fall att man får ut mer än 10000kr om ombudet har möjlighet att ge ut så stora summor. En del har det och andra inte. )
Gammal 2014-07-15, 10:14   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Vinstbevakade ( och atg.se-spelade ) spel gick att lösa ut hos ombud redan tidigare.

Upp till 10000 kr / vecka har det gått att få ut mha ATG-kortet.

Den här "förbättringen" måste vara bland de mest onödiga förändringar som ATG har lagt ner energi på.

Det är ju t o m så att det är att betrakta som en säkerhetslucka om någon skulle göra om "platsspelskuppen" på ett mer genomtänkt sätt.

Den enda skillnaden är ju i praktiken att det räcker med bongen för att få ut vinsten istället för ATG-kortet ( och i sällsynta fall att man får ut mer än 10000kr om ombudet har möjlighet att ge ut så stora summor. En del har det och andra inte. )
Onödigt håller jag med om men du måste visa giltig legitimation för att få ut vinsten med bongen.
Gammal 2014-07-15, 10:52   #10

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 971
Standard

Citat:
Onödigt håller jag med om men du måste visa giltig legitimation för att få ut vinsten med bongen.
Ok. Det hade jag missat. Bra så iaf av ATG då.
Gammal 2014-07-16, 11:19   #11

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

En extra notering i ämnet är att kunden måste antingen dra spelkort eller använda sig av id/körkort för att få ut vinsten i kontanter. Vinsten ligger i 10 dagar på kvittot och den 11e dagen betalas det ut till kontot alternativt kan man antingen gå in till ombud och välja att den ska betalas ut till konto eller göra det på hemsida/mobilsida.

EDIT: dvs att det är inget ID krav utan räcker med atg kortet

Senast redigerad av boozty den 2014-07-16 klockan 11:21.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-16, 11:47   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
En extra notering i ämnet är att kunden måste antingen dra spelkort eller använda sig av id/körkort för att få ut vinsten i kontanter. Vinsten ligger i 10 dagar på kvittot och den 11e dagen betalas det ut till kontot alternativt kan man antingen gå in till ombud och välja att den ska betalas ut till konto eller göra det på hemsida/mobilsida.

EDIT: dvs att det är inget ID krav utan räcker med atg kortet
Ok, mig krävde de på körkortet trots att jag hade atg-kortet med. Vet inte om det var för att jag vinstbevakat med körkortet.
Gammal 2014-07-16, 16:28   #13

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

"Om du som ombud försöker skanna in en vinst som är vinstbevakad så får du upp ett meddelande ”Dra kort för vinstbev. vinst”. Detta innebär att du behöver aktivera vinstbevakning för den aktuella kunden. Tryck på ”korttjänster”, nere i vänstra hörnet i ATG Terminalen. Välj om kunden vill använda ATG-kort, körkort eller ID-kort. När vinstbevakningen är aktiverad skannar du in vinsten som därmed lägger sig i varukorgen. Betala ut som vanligt, antingen genom kontant utbetalning eller insättning på ATG-kort."

Saxat ur deras instruktioner till ombuden så du ska ej behöva ID, däremot pratas det om att man ska längre fram i tiden kunna göra insättning av vinst direkt på visa/mastercard och då kommer det krävas ID. (detta är inget som är 100% klart att det blir men ryktesvägen har jag hört att dom jobbar på det)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td