Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-14, 22:39   #16

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Då har de freeroll i 60-120 veckor nu då
Ja, för att gå runt måste man sätta en schysst vinst då och då när man spelar som de gör. En V75:a eller V86:a som ger 25.000 spelar de upp på några veckor.

Det gäller inte bara Spelvärde, de har ju i alla fall vänligheten att inte försöka sälja spel alla dar i veckan, utan alla tipstjänster har samma problem. De spelar stort och ofta, och för den som för bok över resultaten blir det snabbt skrämmande stora underskott.

Det här var dock skickligt spelat, jag är imponerad. Sedan får vi får väl se hur de lyckas utveckla sig över tiden.
Gammal 2014-07-14, 22:46   #17

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Detta spelvärde.se som har varit så kritiserat här i forumet av "alla" Sharp$-staketkuskar om att dom saknar just spelvärde på deras system har nu fått in en rejäl vinst på V75!

Detta mejlet kom precis:

Grattis till er som ryggade oss i lördags! Vilken braksuccé det blev!

565.095 kronor plussade det stora reducerade V75-systemet och totalt lördagsnetto för samtliga spelförslag blev 607.932 kronor !

Vi vill tacka för glada tillrop på sms, telefon, twitter, mail och andra vägar! Det ger oss positiv energi och driver oss vidare i vårt stenhårda arbete att alltid förmedla bästa tänkbara information och tips till våra kunder.

Mot fler framgångar!

/ "Timo", Kristofer, Gustaf

Jag har försvarat Spelvärde.se sedan starten.
Det passar inte favorit tipparna men då behöver man ju ingen tjänst som denna.
Dom pluggar hårt, är väl pålästa i alla lopp V86/V75, till skillnad från SS/TT som erbjuder tips varje dag.
Intervjuerna är dom 100% bäst på idag, tidigare hade SS det mandatet.

Glad dom fick pricka in denna helgen jag jobbade
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), NicklasJ (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 23:12   #18

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Men en sak fattar inte jag. Om man nu har spelat länge och väl och är så bra som det sägs, varför då behöva göra ett så stort system?
Okej säljer man en produkt så vill man väl vara "säker" men många har ju system för flera tusen, är det verkligen nödvändigt tänker jag.
Dessutom reduceringsprogtam.

Vart tar kunskapen vägen isåfall?
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 23:29   #19

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Men en sak fattar inte jag. Om man nu har spelat länge och väl och är så bra som det sägs, varför då behöva göra ett så stort system?
Okej säljer man en produkt så vill man väl vara "säker" men många har ju system för flera tusen, är det verkligen nödvändigt tänker jag.

V75 är svårt, och antalet möjliga kombinationer är mycket stort. Om vi räknar med 12 hästar i varje lopp är det teoretiska antalet rader c:a 35,8 miljoner. Genom statistik kan man lära sig att drygt 0,8 miljoner rader räcker för att täcka upp 75-80% av alla omgångars rätta rader. Det är fortfarande väldigt mycket att lämna in, kostar över 400.000kr varje vecka. Så man försöker göra olika utdrag ur de där raderna för att hitta rätt. Ibland fiskar man till och med bland de där 35 miljonerna rader som bara har 20-25% av alla vinster.

Stora ramar och reduceringsprogram behövs, jag lovar. Det är ändå inte särskilt enkelt.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-14, 23:59   #20

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7924
Standard

Tycker att raden gav bra betalt för sin "enkelhet". Själv rankade jag den på 720 kr rakt system men det hjälper ju inte om man ändrar det 17 ggr och lämnar in något helt annat.
Då var det inte efter något spelvärde utan som jag såg som vinstchansranking. Rankade alltså för att spela för det förbjudna 7 rätt,inte spelvärdet.
Hade deras system vart lika bra om Paramount inte diskats?
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 00:14   #21

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Vem som vinner loppet har inget med spelvärde att göra. Startar Orechietti och Indigious och en massa klass 1-hästar i samma lopp kommer det garanterat vara ett ordenligt övervärde på Indigious, men självklart har Orren största vinstchansen så man går oftast bom när man spikar värdehästen.

Nu var inte jag påläst så värst mycket om Årjängsomgången i allmänhet eller "Spelvärdes" rank för den delen, men ger systemet i sin helhet övervärde är det såklart ett bra system. Sen får man ta ställning till om man vill vinna sällan och stort (och har kassa till det) eller vinna mer sällan men mindre och offra lite av spelvärdet. Där har vi väl skillnaden mellan spelvärdes tjänst och konkurrenterna. Tipstjänsterna har det inbyggt att de sabbar värdet för sina egna spel, men de som går sin egen väg sabbar det såklart mindre. Dessutom har man naturlig edge av att spela reducerat jämfört med matematiskt, det säger ju sig självt, men genomsnitts-spelaren varken fattar poängen eller mekaniken bakom reducerade system eller vet hur man lirar dem så det finns ingen stor marknad att bearbeta på den kanten.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 08:38   #22

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 981
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg

Du underskattar förmodligen turfaktorn. Genom att gå upp i insats så minskar man turfaktorn.

MEN, om det bara handlade om att satsa stort så skulle ju "alla" göra det. Det är först när man är verkligt skicklig som den ökade insatsen verkligen ökar den förväntade återbetalningen mer än ökningen av inlämningskostnaden.

Samma sak gäller för reduceringsprogram. Visst hjälper de till även för mindre skickliga spelare. Men den skicklige spelaren har mer nytta av programmen än vad en mindre skicklig spelare har.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 08:43   #23

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 981
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Tycker att raden gav bra betalt för sin "enkelhet". Själv rankade jag den på 720 kr rakt system men det hjälper ju inte om man ändrar det 17 ggr och lämnar in något helt annat.
Då var det inte efter något spelvärde utan som jag såg som vinstchansranking. Rankade alltså för att spela för det förbjudna 7 rätt,inte spelvärdet.
Att du gör om ditt system är ju i praktiken samma sak som att du gör om din rank.

Det är väl inte förbjudet att ranka efter vinstchans eller "för att spela för 7 rätt"? T ex så är det helt korrekt att tänka så i tävlingar som t ex VM i V75.

Att det inte är ett vinnande spel i längden eftersom du inte bryr dig om oddsen är en helt annan femma. ( Om du går plus eller minus är helt slumpmässigt när du spelar "i blindo" ).

När du säger att du rankade raden på 720kr ( 1440 rader ) så antar jag att det är det antal hästar i varje avdelning som du behövde ta med från din rank? "Bäst häst för dig" vann i alla sju loppen? Jag har spelat i 25 år och aldrig fått uppleva det på V75.

Senast redigerad av Strappa71 den 2014-07-15 klockan 08:45.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-15, 10:05   #24

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58078
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
V75 är svårt, och antalet möjliga kombinationer är mycket stort. Om vi räknar med 12 hästar i varje lopp är det teoretiska antalet rader c:a 35,8 miljoner. Genom statistik kan man lära sig att drygt 0,8 miljoner rader räcker för att täcka upp 75-80% av alla omgångars rätta rader. Det är fortfarande väldigt mycket att lämna in, kostar över 400.000kr varje vecka. Så man försöker göra olika utdrag ur de där raderna för att hitta rätt. Ibland fiskar man till och med bland de där 35 miljonerna rader som bara har 20-25% av alla vinster.

Stora ramar och reduceringsprogram behövs, jag lovar. Det är ändå inte särskilt enkelt.
Precis. De flesta spelar V75 varje vecka för någon eller några hundralappar och matematiskt trots att det är en spelform som kräver enormt mycket större system för att bli slagkraftiga. Ännu värre är det med V86 som också många småspelare ger sig in på. Bästa streckspelen om man är beredd att satsa 100-500 kr är helt klart V4 och V5.
Att bygga en V75a på tre favoritspikar som många småspelare gör innebär inte ett slagkraftigt system och att bygga det på tre chansspikar gör att chansen är oerhört liten att lyckas. På V4 och V5 räcker det med en spik och då har man ändå råd att få med både betrodda och outsiders i övriga 3-4 lopp för några hundralappar.

Hur stort det optimala V75 systemet ska vara beror såklart på omgången, men det krävs nog åtminstone 5-10 000 rader + ett reduceringsprogram för att få till det där systemet med bra potential utan att man för den skull ska behöva chansa vilt i flera lopp. På V86 är loppen ofta mer ojämna och det syns nästan varje onsdag att de flesta system ser ungefär likadana ut. Ligger vinnarna inom dessa ca 1000 rader blir renset minimalt, medan det ofta blir enormt när vinnarna ligger utanför de normala ramarna.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 16:14   #25

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Nej nu jäklar gubbar och gummor!

Våra duktiga tippare Farnod och Nicklas har blivit uppraggade och avlönade av Spelvärde.se nu.

Riktigt roligt

http://www.spelvarde.se/om
Migge (+1), monimaker1 (+1), Trinity (+2), Flickepojken (+2), mr_stylez (+5), Sprite (+5), Cleon_9 (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 18:40   #26

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Nej nu jäklar gubbar och gummor!

Våra duktiga tippare Farnod och Nicklas har blivit uppraggade och avlönade av Spelvärde.se nu.

Riktigt roligt
Riktigt roligt att se. Deras ord läser jag alltid och tar till mig här på Sharps.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 19:17   #27

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8372
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Riktigt roligt att se. Deras ord läser jag alltid och tar till mig här på Sharps.
Det är väl det enda tråkiga med nyheten att du inte kommer kunna läsa deras ord här på sharps så mycket efter detta. Synd men NiklasJ förtjänar det mest av alla här. Grym är han och det var bara en tidsfråga tills han skulle kunna ta betalt för sitt gedigna arbete
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 19:37   #28
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

Önskar Nicklas lycka till..
Han är värd det jobbet.
NicklasJ (+1)
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 20:58   #29

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Tack allihopa för alla fina ord!
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-24, 21:21   #30

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 4030
Standard

Gott att se för deras skull speciellt Niklas men synd för forumet. Nu kommer med bli ännu fler system och oneliners utan innebörd
Zniper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td