|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-07-09, 14:46 | #16 |
Banned
|
Senast redigerad av trance_error den 2014-07-09 klockan 14:49. |
2014-07-09, 14:52 | #17 |
Skulle vinklad vinge vara ett plus för honom menar du??
|
|
2014-07-09, 14:57 | #18 |
Banned
|
|
2014-07-09, 14:59 | #19 |
Ja men du pratade om Alec Hornline...
|
|
2014-07-09, 15:01 | #20 |
Banned
|
|
2014-07-09, 15:08 | #21 |
Nu kom Lövgrens SS intervjuer på hemsidan.
Stallet har flera riktigt fina chanser på milebanan Tingsryd ikväll och så här ser vi på chanserna, publicerat i samarbete med spelarservice.se: - 6 Holiday Sund (lopp 1) har famlat efter formen länge och inte fått till det i år, hon har haft problem med både fräschör och form egentligen. Nyligen var hon dessutom struken för smågrejer så det har blivit lite långt mellan starterna. Nu har hon i alla fall den bästa uppgiften på länge framför sig och tränar faktiskt förbättrat, hon var bra provlopp för 14 dagar sedan då hon gick 1.17 full väg i ganska bra stil. Jag vill dock ändå se att hon tävlar förbättrat också innan man kan tro så mycket på henne. Det är inget nytt planerat och inga konstigheter. - 4 Panic Launcher (V86-2) gick i ledningen senast och var inte alls bra Hon fick förvisso lite småtryck på sig och blev lite allmänt stressad, hon blev trött till slut helt enkelt men galoppen berodde på att hon blev i det närmaste överkörd – men då var hon redan trött och slagen och hon brukar aldrig galoppera. Hon tränar i alla fall riktigt bra efter det och har full form, nu är det dessutom perfekta förutsättningar då hon är klart gynnad av kort både psykiskt och fysiskt. Hon har gått med skor så här långt men eventuellt blir det första barfota runt om nu, vi ska i alla fall värma så och sedan får vi se. Hon har gått ganska tungt balanserad tidigare så man hoppas ju på en ganska bra effekt då det blir stor viktmässig skillnad och hon är mer redo nu, det passar dessutom bra att rycka skor för första gången på en milebana då kurvorna inte är lika krävande och svåra. Vi kör med samma grejer i övrigt. Jag tycker alltid att det är lurigt när de kommer från en plattmatch men normalt sett så borde hon ha bra chans här om den nya balansen fungerar. - 2 Bone Machine (V86-4) kändes lite tung i steget senast och jag var inte nöjd men han har vaknat till i jobben efteråt och jag hoppas och tror att han ska vara bättre nu. Man ska också komma ihåg att det var tufft emot sist och dessutom drogs han med en del trafikproblem. Han har gått ganska lugnt i jobben efteråt men visar väldigt fin spänst och det känns bra. Vi gör inga ändringar, han har bra förutsättningar, och jag kör det som går från början. Det är bara andra gången med framspår bakom bilen för hans del och i debuten var han lite trevande första stegen, men även om han inte testat eller övat något mer sedan dess så bör det hjälpa at han i alla fall provat en gång och han bör kunna öppna lite bättre nu. Det är platschans i första hand. - 1 I Wont Dance (V86-5) var fullt godkänd senast bakom en bra häst, den som vann gick 09,9 med tussarna kvar och var helt överlägsen så det är inte mycket att säga om. I Won´t Dance var precis lika fin som vid segrarna men blev däremot lite sliten av resan även om det inte var hela världen – men han fick stå över något jobb precis då han kom hem. Han ser fin ut i jobben nu igen och jag är inte det minsta orolig. Innerspår är dessutom perfekt och det blir full laddning här. Innerspår är perfekt och trots att det är startsnabba hästar emot så får man ett bra anlopp från innern bakom bilen på Tingsryd och jag tror att det blir svårt att lugga oss på ledningen, där vill jag så klart köra sedan. Det är en saftig bonus för världsrekord, men det känns ändå långsökt trots att väderförutsättningarna kanske blir riktigt bra, men jag kör lite lagom och går för seger i första hand. Jag tror att I Wont Dance är klart gynnad av milebana, han har väl sprungit och sneddat i kurvorna hela sitt liv och att då få springa på stor bana känns som ett klart plus. Vi kör barfota och med samma grejer som vanligt, och det är också precis likadant som han gick senast. Han ska ses med vettig chans tycker jag, och det blir extra intressant mot Truculent som inte var bra senast och utan att det finns någon riktigt bra förklaring. - 4 Hobard (V86-6) svarade för sin bästa insats hittills i Sverige senast, vi hade inte ändrat något eller så, men jag peppade upp honom lite extra innan och kom direkt till ledningen – och han trivdes verkligen med det, han kändes väldigt stark och motiverad där helt enkelt. Jag vill därför så klart gärna dit igen om det går och jag försöker ladda tufft igen. I starten innan blev det strul med klämda hjul mot en konkurrent och dessutom missade vi sista provstarten. Den starten är med andra ord bara att glömma. Han ser fin ut efter senast, vi kör med skor igen och det blir inget nytt som det känns. Jag måste vara optimist, hästen är bra och har faktiskt en av de bästa löpskallarna i hela stallet! Dessutom är det ingen klockren tekniker så han är gynnad av milebana tror jag. - 3 Global Navigator (V86-8) känns också riktigt intressant bland flera bra chanser av mina ikväll. Det känns glädjande att hästarna är så bra i ordning men också att de alla begåvats med så fina lägen en sådan här kväll. Global Navigator har varit riktigt bra två starter i rad och är tillbaka nu, hon håller riktigt bra nivå igen – samma nivå som då hon sprang två 1.11-tider i rad för ganska jämnt ett år sedan, och hon känns bättre nu än när hon vann V75 i vintras. Allt är bara bra efter senast och vi gör inga ändringar alls. Hon är hyfsad första biten utan att vara någon blixt och är stor och även hon gynnad av stor bana. Lycka till! |
|
2014-07-09, 15:12 | #22 |
|
|
2014-07-09, 15:15 | #23 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Tingsryd har inte vinklad vinge.
Det är bara spår 6-8 bakom bilen som gynnas med vinklad vinge.
2014-07-09, 15:18 | #24 | |
Banned
|
Citat:
Vad tror du om spets i avd 7? Senast redigerad av trance_error den 2014-07-09 klockan 15:23. |
|
2014-07-09, 15:38 | #25 |
Favoriten i första är kraftigt gynnad av vinklad vinge tyvärr. Var det inte vinklad vinge Putte?. Tyckte det tjatades rätt mycket om det.
Inte tid med trav i denna smältvärme. Ska ut på sjön och jaga gös samt dricka ramlösa(troligt) hahaha. Blev ett snabbt litet skitsystem. Registrerat spel Datum: Onsdag 2014-07-09 Bana: Tingsryd Spelform: V86, omg. 3 Avd Ordinarie hästar 1 7 Charrua Forlan 2 3, 4, 13, 14 3 1, 2 4 7, 10 5 1, 8 6 4, 9, 12, 13 7 1, 2, 8 8 1, 7, 11 Vadet gäller startnummer 1 152 rader x 1 x 0,25 kr Totalt: 288,00 kr Kvittonummer: 0582 5420 1F54 Black såklart Senast redigerad av draken den 2014-07-09 klockan 15:56. |
|
2014-07-09, 15:56 | #26 |
Har tyvärr inte haft någon tid att gå igenom loppen till idag men jag behöver inte vara påläst för att inse att 5 Rajah Press är väldigt intressant här till bara 9% med helt perfekta förutsättningar. Omgångens bästa spik?
|
|
2014-07-09, 16:16 | #27 | |
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Fel av mig, man har vinklad vinge nuförtiden.
Förut hade man inte det. Citat:
2014-07-09, 16:22 | #28 |
|
|
2014-07-09, 16:26 | #29 |
Finns en risk att Shogun Dk fångar upp honom, annars var den heroisk senast.
2014-07-09, 16:29 | #30 |
Spännande, man har tillståndet i alla fall.