Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-12, 01:01   #91

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Är detta deras system rakt av?
Nej valde deras lilla system 162 rader , spädde på med några fler
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+1)
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 01:09   #92

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 20
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Tror inte Ludde vet vad prepare innebär. Hans alterego är för stort för att missa en chans att INTE synas
Vadå Ludde. Det är Adrian som kör
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 01:14   #93

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dzeno Visa inlägg
Vadå Ludde. Det är Adrian som kör
Det känns ju mer spelvärt.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 02:40   #94

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2553
Standard

Nog visade Adrian att både han och hästen är mogna en sån här uppgift när dom vann storloppet i Östersund, är ju inte värre motstånd nu vad jag kan se.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 07:20   #95

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Finns bara 2 sorters omgångar man älskar
- Topptrav
- Ovissa omgångar

Det är nu jobbet man lägger ned ska löna sig
Jag ger dig 5 stjärnor för inlägget. Du förtjänar vinst denna veckan.

Själv är jag precis lika svag för breddtrav(nya benämningen för lopp med hästar som utstrålar härligt trav, men ringa kapacitet) i min geografiska region. Ofta flera lopp samma dag med gamla kämpar (hästar), som man följt under årens lopp. Följehästar som åter hamnat i lämplig omgivning, fast synnerligen ofta blir härligt bortglömda. Då försöker jag vara på plats!

Apropå utstrålning och dagens V75: Venkatesh är en häst som bär kapacitet, men är väldigt ojämn när det kommer till att helt övertyga. Nu ska hästen gå på väntan och spurta sent. Hultman tror det är melodin för hästen(Vass eller Kass). Örjan i förarsätet med det upplägget, vad kan då gå fel?
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 08:43   #96
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nä, men Ludde har väl sagt under alla år att Hugo Åbergs är ett av de absolut största loppen för honom, och man kan ju inte maxa en häst till varje start. Därför tror jag det finns viss risk att inte hästen är absolut toppad till i morgon efter en dryg månads vila och med trolig Åbergs start om två veckor.
Kan ej komma på någon gång Kolgjinis inte kört max, 99% av alla hästar forceras mot spets och där går dom så länge lampan lyser.
Han brukar ju t.o.m maxa stjärnhästarna i 20000 kr-lopp så dom vinner med ett upplopp.
Adrian kör idag, som att han inte vill vinna det loppet? Han kommer ladda allt för att spetsa och där kommer hästen gå tills den galopperar/tröttnar eller vinner.

Senast redigerad av DIF den 2014-07-12 klockan 08:47. Anledning: misade sista
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 09:03   #97

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1373
Standard

Gjorde systemet tidigare i veckan och låter det vara som det är.
Är favoritbetonat men inga av mina spikar är favoriter, Dock andrahandare.

1: 1,2,5,6,9,10,11
2: 1,3,4,5,8,11,12,13,14
3: 7
4: 4
5: 4
6: 2,10
7: 1,2,3,5,8,9,10

882 raders = 441 kr
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 09:52   #98

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8331

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Sjöstrand: http://www.bjertorptrav.se/sida.asp?id=79&sid=6&did=6
Gammal 2014-07-12, 10:14   #99

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8331

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Senast Venkatesh startade var första gången han kördes på det sättet.
Han spurtade bäst av alla över upploppet, men hade inte hunnit upp vinnaren.
Kör man så igen är man beroende av att det gått lite för fort så de tröttnar därframme.

Lurigt med spikarna den här gången.
När man tycker de bästa spikarna finns på bakspår vet man samtidigt att det kan skita sig hur mycket som helst därifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Jag ger dig 5 stjärnor för inlägget. Du förtjänar vinst denna veckan.

Själv är jag precis lika svag för breddtrav(nya benämningen för lopp med hästar som utstrålar härligt trav, men ringa kapacitet) i min geografiska region. Ofta flera lopp samma dag med gamla kämpar (hästar), som man följt under årens lopp. Följehästar som åter hamnat i lämplig omgivning, fast synnerligen ofta blir härligt bortglömda. Då försöker jag vara på plats!

Apropå utstrålning och dagens V75: Venkatesh är en häst som bär kapacitet, men är väldigt ojämn när det kommer till att helt övertyga. Nu ska hästen gå på väntan och spurta sent. Hultman tror det är melodin för hästen(Vass eller Kass). Örjan i förarsätet med det upplägget, vad kan då gå fel?
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 10:29   #100

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37818
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Kan ej komma på någon gång Kolgjinis inte kört max, 99% av alla hästar forceras mot spets och där går dom så länge lampan lyser.
Han brukar ju t.o.m maxa stjärnhästarna i 20000 kr-lopp så dom vinner med ett upplopp.
Adrian kör idag, som att han inte vill vinna det loppet? Han kommer ladda allt för att spetsa och där kommer hästen gå tills den galopperar/tröttnar eller vinner.
Det har hänt hur många gånger som helst att Ludde inte kört max, han kör även i ryggar osv. Men många har en märklig uppfattning om honom som inte stämmer.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 10:35   #101

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1352
Standard

Mina funderingar till Årjäng:
avd1: Mycket snack om 9,10 i travtipsen men jag tror att 6 kommer till ledningen Walmann är menar att hästen är mycket snabb ut och tror på seger. ska eventuellt gå med aluminiumskor men det ka inte ha någon betydelse. SPIK!
avd2: inget snack om att 13 är bästa hästen men vi har ju kusken åxå...inte bra....men just denna typen av lopp då han (<adrian) kan gasa hela vägen tror jag passar honom bra. SPIK på 13! Ta med 1 och 3 om du garderar.
avd3: Lite lurigt lopp men på 2640 brukar ofta bästa hästen vinna, i detta fall Venkatesh. Jag tar även med två till Order to Fly (sitter nog tidigt i ledning) samt en rolig 9 Mårten Marje. Schas som vanligt på Fet-Veijo då han tillhör de mest streckade.
Avd4; Roligt lopp där omgångens största spelvärde finns i nr 12. Min ranking i loppet: 9,12,1,4,10.
Avd5: otroligt svårt lopp! Årets schas hittar vi på nr1 som ska köras av Gubben Olle Goop (har inte tagit en seger på v7 senaste 4 åren). U på norsken (nr9), vad kan lurige J-O Persson göra mina sina 6?!? hästar i loppet? Borde ha en plan för att förstöra för favoriterna. Jag plockar med alla (utom Gamm-Goopens då) och hoppas på en skräll. Alternativet är att spika norrbaggen.
Avd6: trodde jag skulle ha ett bra drag i nr 10 detta lopp men "alla" verkar spika den. Står iof bara i 16% nu men vad är insatsfördelningen? Schaas i vilket fall på favoriten som precis kommit in i klassen och står på bakspår. 5 Vici lane höll modigt senast och kan komma att få bestämma i ledning nu. 9 Hannibal såg sjukt bra ut senast och kanske inte behöver ledning för attvinna nu. 7 Art on Line har mycket hög kapacitet (när stod den i 2% på framspår senast?
Avd7: Ja hur faan reder man ut detta? Jo det finns två scenarier som jag tror på; Oasis bi sitter i ledning med en pressande Adrian på utsidan= ingen av dem vinner loppet och 8,9 10 gynnas. Scenarie 2; Democrat tar ledning och släpper till magic tonight som vinner loppet. Alltså räcker det med 5,8,9 ocg 10.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 11:07   #102

Sharp$: 128
Standard

Hej alla travvänner!
Mycket intressant spelomgång, här kommer några roliga rader:

Avd 1. 2, 5, 6, 9, 10
Avd 2. 2, 8, 10, 12, 13, 14
Avd 3. Spik 7
Avd 4. Spik 9
Avd 5. 1, 4, 7, 9, 13
Avd 6. 5, 10
Avd 7. 1,2,3 5, 8
Lucka till!
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 11:18   #103

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1599
Standard

Fick bli en liten rad innan man hoppar på båten till öster om några timmar.

V75-1
2.Paramount
5.Twigs Voici
9.Bear Dancer
10.KLM Buymethemoon

Nog för att Curtsy H kan lägga iväg från start, men ser inte hur hon ska kunna landa i spets. Tror att hon kan få en lite dryg första sväng i 3:e spår, fr.f.a. då Kontio sitter invändigt, om nu inte Örjan backar direkt. Paramount har ju krånglat lite, men sitter med spetsläge, passas väldigt noga på det. T.V. har det varit lite "hausse" om sista tiden, men är tappad nu. Absolut bästa läge och hästen har form. Uppåt värre kring Bear Dancer även fast läget ät uselt. KLM B. gör alltid bra lopp i Sverige, och är alltid lika tappad som nu.

V75-2
5.Lightning Photo
12.Bethel Hanover
13.Archangel AM

Love You Silvio surras det ju lite om, och Erik i volten är ju positivt, men hästen har ju inte visat så himla mycket. Veijo är uppåt värre kring Lightning Photo, och hästen är ju bra. Bethel Hanover är en speedkula och kan få rygg på Archangel AM under sista varvet, och B.H. är ingen man vill ha sittandes i rygg när det drar ihop sig. Väljer Adrian att styra på relativt tidigt i loppet och landar i den främre träffen så torde detta dock vara klart. Helt klart bästa hästen. Anar att Adrian kör med lite självförtroende numera och vågar lita på hästen.

V75-3
2.Oscar Ribb
4.Rydens Indigoblue
11.Venkatesh

Som Sjödén påpekar, Oscar Ribb är galet glömt på strecken. Snabb ut och kommer förbi Veijos pråm på insidan. Släpper till Rydens Indigoblue som jag ser det, och denna skall ju köras i ledning. Riktigt bra häst som även den är tappad. Venkatesh gillar jag skarpt och i min högst partiska mening så är det hästen i gänget. Läget skall vara en fördel och Örjan kan sitta i kön och avvakta. Om Order To Fly tror jag icke. Luktar vingel och stökig inledning då den inte kan vara med om någon spetskörning, och då det finns snabbare hästar innanför som vill köra i ledning så hamnar han nog i maskin.

V75-4
4.Ridgehead Hurricane
5.Paleo Pride
8.Novel Broline
10.Speed Delicious

Chansar bort favoriten helt eftersom jag försöker fälla. Kan stå mig dyrt, men procenten på mina streck lockar extremt. Det viskades något om rycktussar på Speed Delicious och att det skulle ha en brutal effekt. Har inte hört något definitivt, men streckas på ryktet. Norska hästen är bra, och Ridgehead som är ett hett spetsbud och Paleo som är en rejäl häst åker med.

V75-5
9.Doktor Jaros

Avskyr kallblodslopp, men detta ska det väl inte vara något snack om? Var det första strecket jag plitade ned i omgången när jag gick igenom startlistorna och då all info som har kommit fram under veckan har varit positiv så blir det första spiken.

V75-6
1.Nantucket
6.Rombo Di Cannone
11.Arazi Boko

Har vridit och vänt, tänkt och tänkt om gällandes detta lopp och nådde i princip punkten att jag konstaterade att ingen häst kan vinna det här loppet...Plusfaktorer på hästarna med dåliga lägen, minusfaktorer eller ej tillräcklig kapacitet på de hästarna som har läget. Caramella BF har ju varit riktigt bra, men som debutant i silver, näst fattigast, dåligt läge osv så måste jag gå emot. Arazi är det som sagt skrik på, men det är ett ordentligt kuskplus nu och Örjan har bra statistik på denne. Rombo Di Cannone har varit bra på slutet, och jänkarvagnen kanske får det att lossna för honom. Nantucket är ju ett riktigt långskott, men får ju en fin resa. Formen ska finnas där och Balogh låter lite positiv.

V75-7
9.Nahar

Be mig inte att motivera denne...Hästen hoppade upp ur startlistan när jag gick igenom den och jag MÅSTE bara gå på det. Läget är ju inget vidare, banan kanske inte passar, loppet kanske inte blir kört åt honom. Men...det kan komma att gå undan i detta lopp och jag hoppas att Oasis Bi gör så som tränaren har snackat om - tar spets och kör där, då kommer det att bli fart. Och eftersom Ed You kan lägga iväg från start så skulle jag inte vara förvånad om TJ har fått körorder om att ladda allt som går från start, vilket även det skulle bidra till ett högt tempo. Som sagt, satsar allt på ett kort (att det blir tempo) och att en barfotadansande Nahar flyger lågt över upploppet.

Kanske inte helt sannolikt att detta går in, men man måste ju prova.

Fred!
Metatrone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 11:19   #104

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37818
Standard

V75-1: Curtsy Hanover låter det intressant på och jag tror Örjan kör till och får överta spets. Dock ett fyraårigt sto mot äldre hingstar. Beardancer är också en fyraåring mot äldre hästar, men kan absolut ta ner de här. Paramount och K.L.M.Buymethemoon duger. Twigs Voici varnas det för, men den har inte klarat av Curtsy tidigare och borde vilja ha rygg. Men Jorma dundrar ju ofta på, så vi får se. Womanizer är också startsnabb och släpper nog gärna tilL Curtsy. Fördel Örjan, men liten brasklapp för att hon möter hingstar och äldre.

V75-2: Archangel AM Har naturligtvis toppchans att ta ner det här gänget. Det som oroar är att hästen inte startat i volt på rätt länge och ovanan kan innebära galopprisk. Finns många roliga skrällbud om han hoppar bort sig.

V75-3: Tror mest på Venkatesh. Det dåliga läget vägs upp lite av lång distans. Många bud där bakom.

V75-4: Antonio AM med niondespår och i V75. Reijos bästa chans för dagen. Känns dock lite väl mycket streckad.

V75-5: Här hittade jag min spik direkt jag såg startlistorna: Doktor Jaros! Har ju varit hur bra som helst tidigare i Sverige. Värst emot tycker jag att Hulte Magnus och Fetter’n T.G. är. Därefter favoriten.

V75-6: Kul lopp. Flera tippare chansspikar Uhlan Noir och tror på S&S. Jag är inte så säker på det då Adrian vill till spets med Vici Lane och jag tycker nog att Westholm borde släppa i så fall. Stig H. kan ha en riktigt bra häst här, men ligger som oftast lite lågt. Lurar han åter spelarna? Bakspåren 9,10 och 11 kan få loppet om det blir körning.

V75-7: Så återstår frågan om Claes släpper med Oasis Bi till Adrian. I så fall är loppet över och Mosaique Face vinner. Annars har Adrian ändå en bra chans, men loppet blir öppnare. Oasis Bi, Masaique , Nahar, Orechietti och Magic Tonight är givna om man inte spikar. Ed You är en riktig snackis idag, men får nog svårt mot de här.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 11:22   #105

Sharp$: 1150
Standard

Streckprocent som förvånar/streckvärda enligt mig:
avd1. 10 K.L.M.Buymethemoon 8%
Avd4. 8 Novel Broline 4%
Avd5. 7 Krusen 3%
Avd6. 12 Navigator Sib 1% (Dalborg upp o barfota anmält såg jag nu)
Avd7. 10 Digital Ink 3%
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td