Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-08, 22:29   #1
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

10/4 V75 Mantorp


Börja spekulera! Främst efterlyses spikförslag (som det inte verkar vara helt lätt att vaska fram många solklara den här omgången), en bra analys av guldloppet, och en idé om vem som kan utmana Maharajah (eller vem som tar hem det om han skulle göra bort sig). Någon som har koll på varför Maharajah galopperade förra gången förresten?

Senast redigerad av Stekel den 2010-04-08 klockan 22:37.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 07:56   #2
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 178
Sharp$: 892
Standard

Min bästa spik i omg. är 2 VICTORY LOVE i 6:e
krilla18 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 15:53   #3
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Mina spikförslag är:

Izara - tror Untersteiner Jr sitter i spets ganska omgående och sen är det förhoppningsvis slut.

Coldplay pellini - Samma visa Uhrberg träffar rätt från springspår och sitter i spets innan kurvan, spets & slut.

Som jag läser lopp1 så spetsar Johnny för att sedan släppa till Maharaja, örjan dämpar till 14 första tusen. Har man tur så kan Johnny utmana när luckan kommer, annars har man slösat ett par streck. Skulle Maharaja göra bort sig tror jag att Johnny väljer att köra i spets, då vill man nog ha med Noras Bean (2%!!!) och Vanessa du Ling på kupongen. Reven d'amour gillar jag skarpt men jag tror han körs passivt i årsdebuten, spring erom kommer inte till. Dansken på bricka ett är en liten luring som jag måste läsa på lite om.

Guld blir streckkrävande, om man nu inte tror på spets & slut för Finders Keepers, vilket jag inte gör. Tror att både Dust all over och Acclaim trycks av från start, vilket kan få lite solfjädereffekt in i första kurvan för FK. Access Tooma och Star Running är roliga drag lååångt ner i strecklistan.

Lopp4 är ett skitlopp som man plockar med så mycket man har råd med.

Silver vinner väl Åke alla dagar i veckan om bara Victory Love har lite av den form han visade förra våren, Ridgehead ska ju med och man kan ju inte plocka bort Tom Raider på 15%.

Avlutningen kommer det bli åka i. Med dårarna Daniel olsson och Klaus Kern på start kommer det gå undan. Här blir det till att måla.

Summa summarum:

Spikar - Coldplay Pellini & Izara
Ev. utgångar - Maharaja & Victory Love, Ridgehead Cahore
Heltäckt i lopp 4 & 7

Kan såklart ändras när man kollar det sisat i looparkiv etc.
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 16:21   #4
 
fiddes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 180
Sharp$: 1423
Standard

Vill utfärda en varning för 6 Kansas Rock V75 4.

Var tydligen riktigt fin i årsdebuten i finland på vinterbana då den vann plättlätt.

Sören Englund GP/GT tipsexpert har kikat in det loppet och han utfärdar varning.

14% rensar fint. Kan bli ledning direkt eller vinnarhålet. Den skall med.

Håller med föregående talare om Victory Love V75 6.
Den förlorar inte detta loppet. Var ju enorm i sin årsdebut som 2a då han gick strax över 1.12 sista varvet. Här blåser Åke till 700 kvar och vinner med en gäspning

Lycka till imorgon med systemen !!
fidde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 16:54   #5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1
Sharp$: 87
Standard

Vad tror ni om chanserna för Frillan i 6e? Har ju varit riktigt het i slutet nu.
norrbin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 20:24   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

jag gör det nog lätt för mig i Avd1, maharaja är väl årets snackhäst för 4-5 året irad
skulle kännas riktigt skönt att fälla honom här, men är helt inne på att spika just nu

avd 2 ser öppen ut, kanske en 5-6 hästar här
klondyke BB avslutated 2009 bra har jag för mig
Gills Abbe likaså


avd3
Acclaim har kört varenda kval till Olympia, och satsar nog järnet denna gång,
fårhoppas det räcker, access tooma är en rolig häst som ska få en chans också
men tror det står mellan åke och örjan

Avd4
dax för propeller denna gång? vill nog ha med 5 hästar iaf

avd 5
är inne på att spika flax avenue, men en natts sömn kan förändra det
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 22:19   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Tabacco Master och Gany du Ling streckade på 10 resp 12% i andra, någon som kan förklara det för mig?

Utgång Boman i fjärde, Harry Haythrow härdad och bra, fint läge också. Royal Viking skrällbud, svårt att se honom räcka från läget dock. Helgardering känns aktuellt som någon nämnde.

Gardera guldloppet. Plocka med Santana Ås, vass om det blir uppullat, väldigt låg vinstchans, men inte så låg som de 1% som den troligtvis blir streckad på.

Spik Victory Love om Åke lämnar "klartecken".

Håller med igen om helgardering i brons, känns som ett riktigt jävla getingbo med många i form och några dårar på framspår som sagt...helt jävla omöjligt att badkarsköra. Gillar Count Harry, han borde få utdelning någon gång snart. Tror Super Khan kan hålla undan hela vägen om Kern får för sig att köra smart för en gångs skull (troligt eller, jävla dåre), kommer fortfarande ihåg loppet när han och Åke (Master Danchip?) tokkörde för ett tag sen.

Fler spikförslag!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 22:36   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Ridgehead cahore blir min spik iaf
Angående Maharaja, visst inget snack om saken. Det är en häst som inte liknar någon annan. MEN den har aldrig vunnit en comeback. Den har förlorat regelrätt mot reven damour förra gången i årsdebuten. Jag tar med 3 hästar här iaf (3-4-6). Skulle rensa så fint Maharja lär hamna kring 88-90% strecket och det är han definitivt INTE värd.
Hamnar Maharaja i dödens så lär han få de tufft, riktigt tufft.
Hur som helst tror jag inte bakspårshästarna har någon chans. Antingen hamnar Maharaja i dödens och de andra ligger bakom, alternativt övertar han ledningen och saktar ner tempot. Med temposänkning så kommer inte bakspåren fortfarande att ha någon chans.

Nu gäller det att hitta nästa spik med
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 00:38   #9
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Intressant med spelarservice som spikar Ridgehead Cahore, dom har ju lite ingångar hos Åke och har ju rankat alla hans hästar väldigt högt de senaste veckorna. Iofs stigande form i stallet, men nu plockar dom bort den mest intressanta.

Blir nog till att ringa deras linje imorgon. Såg att dom rankade Half Breed högt.
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 00:39   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Ridgehead cahore blir min spik iaf
A

Känns Mycket intresant med tanke på vem som sköter spakarna
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 04:12   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fyllot Visa inlägg
Känns Mycket intresant med tanke på vem som sköter spakarna

Jag plockade ut den såfort jag fick se startlistan. Åke har kommenterat victory love på www.spelarservice.se dessutom, går att läsa intervjun där. jag ser det som ett 55%/45% lopp mellan RC och VL, att låsa på tvåhästar är inget jag gör utan väljer att spika så kan jag måla upp andra lopp väldigt bra istället

Ska man gardera måste man ta med Tom raider, som förvisso har 8espår men han slog RC förra gången, direkt i årsdebut dessutom!

Btw Storavinster.se har kört ett tvåhästarslås på sina system.
För att göra de loppet stenklart så har Micke Nybrink spikat Victory love på sitt system. Vi insatta vet ju att Nybrink's system/spikar/idéer är något som aldrig sitter
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 06:28   #12
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

7 Klara i avd5 är given vid gardering och kommer vara långt framme!

Mitt system ser ut såhär för tillfället
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 09:50   #13
 
johannesvs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 48
Sharp$: 119
Standard

Blir ett litet system i helgen bara. Hade jag gjort ett större så hade jag garderat upp Maharajah och tagit med några fler i sista men ibland får man tighta till det. Spelar V7 iaf.

6 Maharajah
1, 2, 3, 7, 9, 10, 12
1, 2, 3, 6, 7
3, 7, 10
5 Izara
5 Ridgehead Cahore
3, 5, 7, 10

420 rader
johannesv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 09:57   #14
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag plockade ut den såfort jag fick se startlistan. Åke har kommenterat victory love på www.spelarservice.se dessutom, går att läsa intervjun där. jag ser det som ett 55%/45% lopp mellan RC och VL, att låsa på tvåhästar är inget jag gör utan väljer att spika så kan jag måla upp andra lopp väldigt bra istället

Ska man gardera måste man ta med Tom raider, som förvisso har 8espår men han slog RC förra gången, direkt i årsdebut dessutom!

Btw Storavinster.se har kört ett tvåhästarslås på sina system.
För att göra de loppet stenklart så har Micke Nybrink spikat Victory love på sitt system. Vi insatta vet ju att Nybrink's system/spikar/idéer är något som aldrig sitter
Men även en blind höna kan hitta korn...
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 10:49   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Spiken blir Coldplay Pellini, spets direkt är förhoppningen och sedan tittar herr Uhrberg bara på klockan.
Har " ont i huvudet " av duellen mellan Victory Love och Ridghead Cahore, den ena säger si å den andra säger så. Tar nog båda och lägger till Roberto, Tom raider samt Energy Ås.
Får vara heltäckt på det!

Sista loppet är omöjligt enligt mig, någon som har en klaring där?:-)

I guld ska man inte ens spekulera med solfjäder etc för att hålla ut Finders keepers, hon tar spets om Åke vill, 100% klart. Hur är formen är frågan men det lutar väl åt seger och spik här.
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td