Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-06-24, 15:40   #1

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

V75 Lördag Bergsåker..

Skapar en tråd redan nu. Någon får ju börja..

avd1. Gillar Maxi men blir tok för stor och bränner han är spelvärdet ruskigt! eftersom hela Sverige trillar av stolen om det händer. Motbudet är nr 3 som var riktigt bra från dödens senast spelvärdet blir riktigt bra på denne och att hästen är så här mitt i veckan streckad på 3% kanske man inte ska ta så hårt men jag tror inte hästen blir mer än 6%are på lördag. Vill man vinna stort måste man våga gå emot strömmen även om det ibland verkar omöjligt

avd2. Gillar Going Kronos avkomman och hästen har visat både speed och att hon är stark. Körs offensivt från fint läge och övertar spets efter 300 körda om inte snabbare? måste vara hästen att slå.

avd3. Öppet och här får Harry hjälpa till... kör nämligen en flex.. Första strecket får Örjan med nr 13 som såg riktigt fin bakom Nahar senast, kan kanske gå trots allt.

avd4. Helt bortglömd av spelarna jag tänker på Memory som öppnar snabbt när han vill. Visade dock form senast efter en vass spurt. Siktar kanske på att leda loppet runt om i annat fall kan man sikta på en bra rygg. Får man luckan så...

avd5.Spik nr 2 är 6 Octupus som flög fram senast och vann tämligen enkelt. Flyger till spets och leder loppet runt om!?

avd6. Spik nr 1 obesegrad i spets 5 av 5... Leder loppet runt om!? tvåa blir 3an?

avd7. Robert får kanske defilera med Paying G som trivs på Åkern...

Senast redigerad av Klanke den 2014-06-24 klockan 16:26.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-24, 20:17   #2

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Tidiga tankar innan man snurrar bort sig för mycket i alla intervjuer och "experter".

Avd1:

Med tanke på att Jeppas Maxi högst troligt inte bara går och tar ledningen så kan det mycket möjligt vara så att han inte vinner loppet. Blir han däremot släppt till ledningen så får de andra vara nå överjävligt bra för att ta ner honom.

Den enda som höll jämna steg över upploppet förra gången var Elegance Brodde men då hade Jeppas gått i tredje spår i ett drygt halvt varv. Kan inte tänka mig något annat än som sämst dödens/andra par utvändigt för honom och då är det nog bara vinnarhålet som tar ner Jeppas Maxi. Kommer rygg ledaren ens ut? Nej troligtvis gör han inte det.

Som jag ser det så borde Jeppas Maxi bli släppt till ledningen och därifrån tar ingen av dessa kusar ner honom. Han förlorar bara om Robert Bergh anser att hans häst är så satans mycket bättre än Jeppas Maxi att han ska ligga och trycka i 11-11.5 tempo första 1000.. Vem som vinner loppet isåfall? Happygangster GL eller Coldtown.

Hoppas man på galopp så kan man även strecka Elegance Brodde med Robban. Dels för att han har hemmabana och han vinner alltid när det är Bergsåker och dels för att Robban har en jävla snurr på stallet nu.

Avd2:

Ser ganska svårlöst ut. Dels är det ston och dels är det ett helt knippe djur med ganska bra form. Mitt val blir att strecka många, men hästar som jag tycker sett bra ut är 1,2,4,6,10,12

Avd3:

Svårt att se att loppet ska stå mellan några andra än 8,9,10,11,12,13.

Ariel Boko är väl en av de hästarna med chans som troligtvis blir mest bortglömd av spelarna. Djuret gör alltid bra långlopp men det kanske blir för svårt att ta ner Kadetten och Canaka BF. Det där reder nog ut sig efter ett gäng intervjuer och när Robban har tokförnekat vinst och som vanligt ser jävligt lurig ut!

Startvolten? Nej kan verkligen inte se någon häst leda runt om här. Det skiljer för mycket i klass mellan volterna.

Avd 4:

Västerbo Paymyday vinner inte särskilt ofta men har sett väldigt mycket förbättrad ut på slutet. 7 Maverick Man ser alltid bra ut och förra loppet var inget undantag. Spåret sist ställde väl till det en del och nu när han är framme på vingen kan det bli svårt för de andra att rå på honom. 9 Bandit Hornline är heller ingen häst som prenumererar på vinsterna men gjorde ett väldigt bra lopp på Bodens travbana och var före Raz Mackenzie och Maverick Man i mål. Denna gången har dessa båda kusar fått sämre spår än Maverick Man och Raz lär verkligen inte vara med i segerstriden denna gången.

11 Bartender In kommer från tre raka segrar men spåret är inget att hurra för. Hoppas man på favoritfall här (förutsätter att spelarna gör Maverick Man till favorit) så är Bartender In, Remember My Name, Trust Launcher och Västerbo Paymyday alla tänkbara vinnare.

Avd 5:

7 Vendi gör rätt hyfsade lopp hela tiden och snart måste hästen få segra. Nu vet jag inte om finalen i silver kanske är rätt ställe att göra det på men visst måste hästen streckas då den inte kommer få många kronor på sig.

11 Food Money, "blockethästen", gör fina lopp gång på gång och vinner även då och då. Med "rätt" lopp så kan han nog vara med på målfotot ännu en gång, tror dock inte att chansen är speciellt stor från bricka 11.

12 Tresor d'Inverne har både fel spår och fel distans. Ska den med på systemet så blir det ett lyxstreck.

6 Octopus är väl egentligen kanske ett singelstreck efter vad den visade på Mantorp från bricka 8, men ska det bli några pengar så krävs det nog att denna hästen torskar. Risk att den blir stor favorit här. Vinner inte favoriten så är det ganska öppet bakom.

Avd 6:

Ytterligare ett lopp som på förhand kanske ser lätt ut men det är treåringar vi snackar om och orutinen hos hästarna kan öppna upp loppet på alla möjliga olika sätt. Finns nog ganska många hästar som kommer bli vansinnigt bortglömda. Som det ser ut nu så blir Al Dente storfavorit i detta loppet och det är nog en sund favorit, men jag anser att det är en favorit i fara. Goop, Lennartsson, Kontio, Ohlsson är alla tidiga på kupongen.

Avd 7:

Har man råd så streckar man 2,3,4,5,7,12!
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-24, 20:52   #3

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1388
Standard

någon som har spalatos måndags-system?
TravRenen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-24, 21:52   #4

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravRenen Visa inlägg
någon som har spalatos måndags-system?
Dt kommer snart.....du brydde ju inte dig , sa du! Keeping Julia kom trea och var inte iskall, trots allt. 1-0 till mig gubben.....själv fick jag 3 st femmor på v75. Hur gick dt för dig, då? Spika du favven i andra kanske , femman,???

Senast redigerad av spalato den 2014-06-24 klockan 22:15.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-24, 22:16   #5

Standard

Nu kommer min analys trots invändningar från Trav-Renen. Men vem bryr sig? Fråga Bosse Knop , han vet! Ej för känsliga ögon denna analys alltså!

V75-1
Favoriten 5 Jeppas Maxi kommer att få många anhängare. Given på systemet. Garderar dock upp med 10 Leif , som fick ett styggt lopp men höll strålande som trea. Bäst i spets?Nummer tolv verkar inne nu på V75, och kan absolut upprepas med 12 Cold Town, som kan få revansch på favoriten sen sist. Se upp! Sista strecket går till 4 Elegance Brodde med hemmatränaren Robert Bergh. Har nu framspår och kan skrälla. Skulle kunna räkna upp ett par till som kan vinna, men vi nöjer oss med dessa fyra.

V75-2
I nuläget har jag ingen superkoll , men går på känsla. Pekka Korpis båda hästar
är givna liksom Souchong och sista-strecket går till 10 Ahsoka. Bergh igen! Plugga på!

V75-3
Mer än halva fältet kan vinna detta stayer-lopp. Nämner tre i nuläget. 8 Qiud Pro Quo var rullig senast och man fick sätta på boots. Barfota runt om en klar fördel. Ej favorit nu. Tipsetta! 13 Porthos Amok har springspår på tillägg och kan sitta bra till direkt. Örjan är mästare på att ge hästar optimala lopp och rygg på någon av dom starka tillgäggshästarna kan vara nyckeln till seger. 1 Bankers Garcon har fått ett ypperligt läge. Måhända tufft motstånd nu ,men hästen är bra och är loppets bedövare!

V75-4
6 Västerbo Paymyday gick bra senast. Går bra för Jorma. Kan vara veckans bästa spik! Plugga på ändå......

V75-5
Också ett öppet lopp. 10 Elit Håleryd avslutade snabbt senast , men av någon anledning kommer tre andra före i nuläget. 1 Long Night är mkt bättre än raden och kan få loppet. Streckvärd! 4 A. Hannibal är startsnabb liksom några andra i detta lopp, men är hästen på humör kan han leda runt om! Gick bra som trea på V75 på Gävle från ett åttondespår!12 Tresor har toppform och kan fälla allt med klaff trots spåret. Favorit? Plugga på....

V75-6
1 Al Dente är ett spikförslag, men dubblar med 12 Origo Tilly. Spårlottningen var nog en missräkning för Tobbes del , men platsar ändå på kupongen!

V75-7
halva fältet bör ha chans att vinna detta lopp, men tispnicken går ändå till favoriten (?) Betterthancehckers. Från ledningen toppchans! 6 Vici Lane kan sätta käppar i hjulet för favven, och Christoffer är inte så offensiv som Kolgjini-pågarna, eller? 3 Paying Guest är inte så tokig. Gick en bra repa senast och kan överraska. 10 My Ovi satt fast med krafter bakom en överlägsen Carmella B.F. Loppets bedövare! Plugga på!

Systemförslag
V75-1: 4.5.10.12
V75-2: 1.2.5.10
V75-3: 1.8.13
V75-4: 6 Västerbo Paymyday spik!
v75-5: 1.4.12
v75-6: 1.12
v75-7: 5 Betterthancheckers spik!

144kr

Senast redigerad av spalato den 2014-06-25 klockan 01:02.
Gammal 2014-06-24, 23:57   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Dt kommer snart.....du brydde ju inte dig , sa du! Keeping Julia kom trea och var inte iskall, trots allt. 1-0 till mig gubben.....själv fick jag 3 st femmor på v75. Hur gick dt för dig, då? Spika du favven i andra kanske , femman,???
nej jag hade inte spik på favven i andra Defi's, jag spelar inte så. Men jag missade redan i avd 1 så det gjorde inget. Spikade JarlAfSolnäs i avd 4 men vad gjorde det.. Återkommer med mitt spikförslag till lördag senare under veckan
Gammal 2014-06-25, 00:28   #7

Standard

Citat:
nej jag hade inte spik på favven i andra Defi's, jag spelar inte så. Men jag missade redan i avd 1 så det gjorde inget. Spikade JarlAfSolnäs i avd 4 men vad gjorde det.. Återkommer med mitt spikförslag till lördag senare under veckan
Kämpa på nya tag hela tiden
Gammal 2014-06-25, 01:09   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Tidiga tankar innan man snurrar bort sig för mycket i alla intervjuer och "experter".

Avd1:

Med tanke på att Jeppas Maxi högst troligt inte bara går och tar ledningen så kan det mycket möjligt vara så att han inte vinner loppet. Blir han däremot släppt till ledningen så får de andra vara nå överjävligt bra för att ta ner honom.

Den enda som höll jämna steg över upploppet förra gången var Elegance Brodde men då hade Jeppas gått i tredje spår i ett drygt halvt varv. Kan inte tänka mig något annat än som sämst dödens/andra par utvändigt för honom och då är det nog bara vinnarhålet som tar ner Jeppas Maxi. Kommer rygg ledaren ens ut? Nej troligtvis gör han inte det.

Som jag ser det så borde Jeppas Maxi bli släppt till ledningen och därifrån tar ingen av dessa kusar ner honom. Han förlorar bara om Robert Bergh anser att hans häst är så satans mycket bättre än Jeppas Maxi att han ska ligga och trycka i 11-11.5 tempo första 1000.. Vem som vinner loppet isåfall? Happygangster GL eller Coldtown.

Hoppas man på galopp så kan man även strecka Elegance Brodde med Robban. Dels för att han har hemmabana och han vinner alltid när det är Bergsåker och dels för att Robban har en jävla snurr på stallet nu.

Avd2:

Ser ganska svårlöst ut. Dels är det ston och dels är det ett helt knippe djur med ganska bra form. Mitt val blir att strecka många, men hästar som jag tycker sett bra ut är 1,2,4,6,10,12

Avd3:

Svårt att se att loppet ska stå mellan några andra än 8,9,10,11,12,13.

Ariel Boko är väl en av de hästarna med chans som troligtvis blir mest bortglömd av spelarna. Djuret gör alltid bra långlopp men det kanske blir för svårt att ta ner Kadetten och Canaka BF. Det där reder nog ut sig efter ett gäng intervjuer och när Robban har tokförnekat vinst och som vanligt ser jävligt lurig ut!

Startvolten? Nej kan verkligen inte se någon häst leda runt om här. Det skiljer för mycket i klass mellan volterna.

Avd 4:

Västerbo Paymyday vinner inte särskilt ofta men har sett väldigt mycket förbättrad ut på slutet. 7 Maverick Man ser alltid bra ut och förra loppet var inget undantag. Spåret sist ställde väl till det en del och nu när han är framme på vingen kan det bli svårt för de andra att rå på honom. 9 Bandit Hornline är heller ingen häst som prenumererar på vinsterna men gjorde ett väldigt bra lopp på Bodens travbana och var före Raz Mackenzie och Maverick Man i mål. Denna gången har dessa båda kusar fått sämre spår än Maverick Man och Raz lär verkligen inte vara med i segerstriden denna gången.

11 Bartender In kommer från tre raka segrar men spåret är inget att hurra för. Hoppas man på favoritfall här (förutsätter att spelarna gör Maverick Man till favorit) så är Bartender In, Remember My Name, Trust Launcher och Västerbo Paymyday alla tänkbara vinnare.

Avd 5:

7 Vendi gör rätt hyfsade lopp hela tiden och snart måste hästen få segra. Nu vet jag inte om finalen i silver kanske är rätt ställe att göra det på men visst måste hästen streckas då den inte kommer få många kronor på sig.

11 Food Money, "blockethästen", gör fina lopp gång på gång och vinner även då och då. Med "rätt" lopp så kan han nog vara med på målfotot ännu en gång, tror dock inte att chansen är speciellt stor från bricka 11.

12 Tresor d'Inverne har både fel spår och fel distans. Ska den med på systemet så blir det ett lyxstreck.

6 Octopus är väl egentligen kanske ett singelstreck efter vad den visade på Mantorp från bricka 8, men ska det bli några pengar så krävs det nog att denna hästen torskar. Risk att den blir stor favorit här. Vinner inte favoriten så är det ganska öppet bakom.

Avd 6:

Ytterligare ett lopp som på förhand kanske ser lätt ut men det är treåringar vi snackar om och orutinen hos hästarna kan öppna upp loppet på alla möjliga olika sätt. Finns nog ganska många hästar som kommer bli vansinnigt bortglömda. Som det ser ut nu så blir Al Dente storfavorit i detta loppet och det är nog en sund favorit, men jag anser att det är en favorit i fara. Goop, Lennartsson, Kontio, Ohlsson är alla tidiga på kupongen.

Avd 7:

Har man råd så streckar man 2,3,4,5,7,12!
Robert Bergh är lurig. Vad har han i kikaren, månne? Vill han dölja hur bra nr 4 MR Q.L. är , samtidigt som han berömmer sin egen styrning 9 Kadett C.D.? I så fall kan MR Q.L. vara en luring att se upp med! Stallets andra-häst......totalt bortglömd!
Gammal 2014-06-25, 08:10   #9

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Robert Bergh är lurig. Vad har han i kikaren, månne? Vill han dölja hur bra nr 4 MR Q.L. är , samtidigt som han berömmer sin egen styrning 9 Kadett C.D.? I så fall kan MR Q.L. vara en luring att se upp med! Stallets andra-häst......totalt bortglömd!
Ännu troligare är att Bergh kastar ut en körordern till Jorma som gynnar Kadetten. Nu är ju inte Jorma den som vanligtvis är så väldigt lugn i loppen men jag tror nog han kommer försöka dra upp tempot för att gynna hästarna i den bakre volten om Bergh tror på segerchans.. Som sagt, intervjuer blandat med ansiktsuttrycket på Robban får avgöra strecken.

I övriga lopp anser jag att man ska strecka alla Berghs hästar i den mån man har råd.. Allt för många gånger har Robban sänt fram Ulf Eriksson för att köra slut på favoriter för att sedan själv bara defilera hem loppet..
Gammal 2014-06-25, 08:14   #10

2018

Standard

Citat:
Spelar inte så..? Menar du att du aldrig kan singla största favoriten i omgången? Annars förstår jag inte alls vad du menar med tanke på att Jarl af Solnäs var väldigt stor favorit han med så borde du inte singlat honom heller. Isåfall hade Nissan Broline eller Quirire varit bättre spikar.
Gammal 2014-06-25, 08:37   #11

Standard

Citat:
Ännu troligare är att Bergh kastar ut en körordern till Jorma som gynnar Kadetten. Nu är ju inte Jorma den som vanligtvis är så väldigt lugn i loppen men jag tror nog han kommer försöka dra upp tempot för att gynna hästarna i den bakre volten om Bergh tror på segerchans.. Som sagt, intervjuer blandat med ansiktsuttrycket på Robban får avgöra strecken.

I övriga lopp anser jag att man ska strecka alla Berghs hästar i den mån man har råd.. Allt för många gånger har Robban sänt fram Ulf Eriksson för att köra slut på favoriter för att sedan själv bara defilera hem loppet..
Bra tänkt. Du har en poäng där. Dt kan ju vara så oxå, att Bergh anser att Kadetten tål göra grovgörat (senaste loppet i dödens !) även om dt inte är hästens likör, men hästar utvecklas. Då får Jorma körorder alias smyglopp. Skrällen ett faktum.
Gammal 2014-06-25, 10:47   #12
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1770
Standard

Med tanke på hur bra Valentino Strix var senast känner jag mig tvungen att ta med den. Vet att han möter en kanon från bästa spåret och att Veijo aldrig vinner, samt att han har bricka 7. MEN jag ger mig fan på att han har en kanon till där! 3% är sjukligt lågt.

Jeppas Maxi - endast galopp emot, hästen är sjukt bra. MEN inga träd växer till himlen, det kan bli gunga och då är alla andra bakom skrällar. Ytterst få som tar 5 raka varav 3 i v75.

Food Money - om dom rycker skorna, 11% i nuläget är alldeles för lite.

Mycket trevlig omgång måste jag säga, man får fundera noga på hur spelet ska läggas upp. Och man får fortsätta beakta Robbans djur noga.

Vi får väl hoppas att dom kan kan göra service på auto-bilen i god tid.....
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-25, 12:54   #13

Standard

Bedövarlappen
V75-1: 5 Jeppas Maxi
V75-2: 2,11
V75-3: 4.6.7.9
V75-4: 6 Västerbo Paymyday
V75-5: 11 Food Money
V75-6: 1.12
V75-7: 8 Amiral D' Inverne

10kr (med avgift)
Gammal 2014-06-25, 13:25   #14

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58075
Standard

V75-finaler på lördag som inte alls håller samma klass som finalerna under elitloppshelgen då de flesta försöken i detta meeting liksom finalerna körs i Norrland. E3 finalerna är såklart höjdpunkten på lördag. Tänk på att det är flera hästar som ska ut på sin första långresa med övernattning. Kolla därför stallbacksinfon om hur det gått på lördag. En av de största favoriterna på lördag, Octopus, fälldes ju enligt stallet näst senast av att den rest och övernattat mycket dåligt. Hoppas att det var något som Nurmosstallet även gick ut med till spelarna innan loppet då (var själv inte i Sverige då och vet inte vad som rapporterades).
Den viktigaste spelinfon från facktidningar mm har jag försökt sammanställt nedan. Observera att det inte är någon rank eller tips utan sådant som kan vara värt att tänka på när man ska göra sin egen rank och värdering av loppen. Man bör såklart sen även på fred-lörd kolla sen info samt göra en spelvärdesanalys av insatsfördelningen när lite mer spelats.
Bergsåker som väl tidigare var en bana där det oftast blev låg utdelning på V75 har blivit rena högutdelningsbanan numera. De senaste 5 gångerna V75 körts på Bergsåker har utdelningen på 7 rätt varit mellan 467 000 kr och 7,2 miljoner kr. Om den trenden fortsätter på lördag så är det bara att börja såga de överspelade storfavoriterna i denna omgång.

.............................

V75-1

Allt talar för att Jeppas Maxi blir gigantisk favorit då alla facktidningarna spikar. Går de tunga betaltjänsterna på samma linje på fredag så är det en häst som kommer ge mycket lågt utgångsvärde vid vinst. Inget nytt på den vad gäller utrustning, men det finns het info på några andra i detta lopp som gör det intressant för dom som inte vill bygga V75 system på hästar som har 70-80 procent av insatserna.

Xanthis Cornelis hade lättats rejält i balansen (från tunga järnskor till lättmetallskor) senast när den som 70 oddsare vare trea bakom Jeppas Maxi. Ska ev lättas ytterligare på lördag.

Screen Height gick med ”motionshuvudlag” senast pga spåret. Nu pratas det om stängt huvudlag och intressant med Björn Goop i vagnen ffg.

Aibohphobia ska tävla med norskt huvudlag ffg.
Starcane Harvester är en av två som det är mest intressant på vad gäller ändringar. Har gått med tunga järnskor i alla starter hittills men nu snackas det om barfota runt om. En enorm lättning i balansen i så fall.

B.B.S Pelleshan är den andra det är väldigt intressant info på. Jättesnackis i Boden och den vann där. Nu ska den troligen ffg någonsin tävla med jänkarvagn och dessutom pratas det om att plocka av alla skorna på hästen på lördag.

...............................

V75-2

Treåringarna i sitt första riktiga storlopp. Då bör man hålla ögon och öron extra öppna vad gäller utrustningsändringar

Walmannstallet säger i de tidiga intervjuerna att man troligen kommer vänta med att lätta megafavoriten Souchong i balansen, men håll ögonen öppna, för dom har ändrat sig förr.

Littlemissunshine lättade man däremot i försöket. Nära galopp men fartmässigt ett plus. Samma på lördag.

Caviar Sisu var det rätt mycket surr om inför försöken. Var inte som bäst då och det visade sig att hästen haft dåliga blodvärden. Nu låter det mycket uppåt. Man ska göra allt för att komma till spets, i så fall köra där och man ska ffg i år rycka bakskorna. Hästen ska ffg tävla med urryckare.

Some Summit ryckte man skorna på ffg senast och satte på helstängt huvudlag ffg och det gav stor effekt enligt stallet. Samma på lördag.

Kickans Girl ska på lördag ffg tävla med stängt huvudlag.

Face ém ska man rycka alla skorna på för andra gången på lördag. Första gången blev den störd till galopp i starten. Dessutom ska den på lördag ffg någonsin tävla med Jänkarvagn.

........................

V75-3

Hela 250 tkr i förstapris. Tror inte Bergsåker är särskilt nöjda med startfältet med tanke på det. Inte så mycket intressant att rapportera här heller

Banker´s Garcon ska troligen testas med helstängt huvudlag och man ska försöka komma till spets och köra där låter det som

Quid Pro Quo ska ev gå med skor på lördag, men det låter inte som att det är bestämt. Man pratade i den tidiga infon inför Boden också om skor men då blev det barfota runt om.

Ariel Boko barfota runt om på lördag vilket nog är ett rejält plus men det är ett sto som ofta startar i rätt klena lopp där uppe nu mot hingstar.

Porthos Amok ska tävla barfota runt om enligt C Lundström men troligen med bakskor enligt M Schön.

...............................

V75-4

På förhand ett rätt öppet lopp och de flesta V75 spelare som gör sina vanliga lördagssystem för någon eller några hundralappar garderar här varför insatserna kommer att vara rätt spridda och värdeökningen begränsad oavsett vad insatsprocenten säger.

Trust Launcher ska övernatta borta för första gången. Är väl ingen raket ut men om den skulle kunna köras till spets vore det sannolikt ett klart plus då den vunnit samtliga fyra gånger den körts där.

J.C Memory kunde inte gå barfota runt om senast men det ska den kunna nu enligt stallet. Det pratas dessutom om skygglappar på nu istället för öppet huvudlag som den brukar ha.

Divas Revansch ska ev tävla med jänkarvagn för första gången på ett bra tag.

Västerbopaymyday har inte vunnit på lördagens distans på 22 försök.

Maverick Man ska testas med murphybländare på lördag för ett den inte som senast ska springa och kränga i kurvorna.

Raz Mackenzie gick med lite ny utrustning senast i Boden (halvstängt huvudlag ffg och utan jordbländare) och det blir samma nu. Fortfarande ska denna Love You häst dock gå med skor och brodd. Det är väl inte så många hästar som går broddat mitt i sommaren annars.

Walter Bishop har slitna hovar och måste gå med skor runt om på lördag. Troligen minus.

Bartender In har blivit som en ny häst när man ryckt alla skorna i de tre senaste loppenmen läget på lördag är väl ett stort frågetecken. Galopprisk också därifrån enligt stallet.

Remember My Name tävlade senast för första gången någonsin barfota runt om och det gav en ruskig effekt kombinerat med helstängt huvudlag (som man testade i starten innan med framgång) och det blir maxat utrustningsmässigt även på lördag. Läget ?

.......................

V75-5

Här blir Octopus stor favorit. Näst senast var den det också men då underpresterade den kraftigt efter att ha rest och övernattat dåligt. Jag var inte i Sverige då men hoppas att den infon kom ut till spelarna. I så fall märkligt att den stod i 18 för 10. Sen vann den mycket lätt senast till otroliga 17 ggr pengarna i ett överpacat lopp. Därmed noll spelvärde på den på lördag igen.

Dragon Tooma har Östersundstravet rapporterat fel balans på enligt stallet. Den ska ha gått barfota fram precis som vanligt senast och ska så göra även på lördag.

A Hannibal låter det bra på. Ska gå med maxbalans, dvs barfota runt om och jänkarvagn, och senast var den bara femma i ett taktiklopp men den gick sista 700 på 08,5 i tredjespår utan rygg.

Vendi har nog lite smygform. Låter bra från stallet. Senast galopp efter strul i Boden och näst senast mycket pigg avslutning i loppet som Octopus vann.

Food Money lät det verkligen på senast som att det inte var iordningställt utan att det bara handlade om att få ett lopp i kroppen inför denna final. Nu låter det helt annorlunda och det blir minst barfota bak. I någon intervju pratas det tom om att plocka av alla skorna. Kan spurta så om t ex Åke Lindblom har offensiva planer på lördag är det inte säkert att det blir en lugn resa i spets för Octopus och då kan Food Money bli intressant.

...........................

V75-6

Här ser Al Dente ut att bli gigantisk favorit. Det som talar för är att Örjan fick välja spår och valde innerspåret så han är nog ganska säker på att hålla spets. Det som talar för gardering är att Al Dentes fyra senaste vinster tagits just från spets och i samtliga har han fått dragit ner på tempot efter en snabb öppning. Det låter inte som att det blir så denna gång (se nedan).

Digital Frame har vunnit två ggr i rad från dödens. Näst senast gick den barfota runt om ffg och imponerade stort på mig när den kördes fram från skitspår och krossade packet från dödens. Senast skor fram men det låter som att man har planer på att plocka av alla skorna nu igen.

Othello Tilly säger Björn Goop i någon intervju att man har planer på att köra barfota runt om för första gången. I sin krönika idag i AB skriver han att ändringen på lördag blir att den ska gå med rycktussar för första gången. Håll koll på vad han säger senare i veckan för det lär väl står barfota runt om ffg i skoinfon till kort innan start om det stallet ens yppar att det skulle kunna bli så.

Veijo låter mycket uppåt på Valentino Strix. Gick med helstängt huvuslag senast och samma nu. Han säger att galoppen då var mycket oväntad. Inget skoryck (vilket varit extra intressant) men han lovar att hästen med lopp i kroppen kommer vara kraftigt förbättrad och han utlovar en mycket offensiv styrning a la Dernier Viking i lördags. Det är främst denna info som gör att man bör fundera på om Al Dente är en bra megafavorit.

Sägs i någon intervju att Orion Tilly av ska gå med jänkarvagn på lördag men inget Björn G säger något om i sin AB krönika idag.

.........................

V75-7

Constatantisoldi tränarkörd på lördag vilket borde vara ett minus även om Risto har bra statistik på den. Men det har väl funnits anledning till att han satt upp toppkuskar på den på V75 på slutet. Vann lätt näst senast och senast chanslös från bakre regionerna i ett mindre viktigt lopp trots 08,5 sista 700 m.

Caramella B.F ska tävla barfota runt om denna gång vilket är ett plus.

Betterthancheckers står egentligen stenhårt inne i loppet tack vare tvångsprissumma. Gjorde senast andra starten för Nurmos, barfota runt om ffg i Sverige, och vann lätt sedan den fått bestämma i spets. Distansen troligen ett minus nu, speciellt om den får mangling i dödens av Vici Lane. Det lilla man kan se så har den i Ryssland och Tyskland bara vunnit kortlopp tidigare men torskat på längre distanser vilket inte är ovanligt för jänkare. Hästen är fortfarande Rysslandsägd så vet inte om den bara tillfälligt är hos Nurmos.

Vici Lane har nu två lopp i kroppen och Kolgjinistallet hade väl inte skickat iväg den på en 100 mil lång resa enkel väg om man inte trott på den (andra hästen han har till start i helgen i Sundsvall). Ludde låter mycket uppåt i de tidiga intervjuerna. Stark häst som det blir offensiva körorder på. CE har kört den två gånger tidigare och det har båda gångerna slutat med galopp.

O.Ps Flirt imponerade senast i Boden även om motståndet var klent där uppe. Barfota runt om, helstängt och jänkarvagn har verkligen gett effekt. Nu låter det som att balansen inte blir optimal på lördag. Till ronden säger Pihlström optimal balans, men till vi tippa säger Karin Nilsson i stallet att den måste gå med bakskor pga slitna hovar och till V75 guiden säger Pihlström att man troligen måste plasta bakhovarna och då är det väl i alla fall enligt skolistan barfota runt om igen. Håll koll på vad dom säger i den sena infon.

Ruth Reerstrup har bara Danska och norska starter i programraden och därmed ingen info alls om t ex utrustning. Men den har enligt uppgift tävlat barfota runt om och med jänkarvagn och ska så göra igen. Pisk ska vara en fördel enligt tränaren. 3 starter i Sverige kan man hitta vid lite mer sökande. I december i fjor vann den ett V75 lopp på Axevalla över kort distans låst vid 625 tkr. Tävlade då barfota runt om. Gjorde även två starter i Sverige 2012, på Solvalla och Åby och vann båda. Den är således obesegrad i Sverige efter tre starter och därmed kanske man ska ta åt sig det där med att den ska vara gynnad av piska lite extra.

Knifetown Action ska troligen tävla med skor nu. Barfota fram senast.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+100), AndyMart (+5), putte64 (+100), satori (+10), luggen77 (+20), boozty (+100), draken (+50), whalz (+20), Tamuli (+5), zamora_79 (+20), karpafan (+5), AbbeAce (+10), Klanke (+15), Rickart (+22), plumma (+5), scunnert (+5), TOBYTYKE (+15), Ponken (+5), Cleon_9 (+5), drakdead (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-25, 13:31   #15

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Härligt Olle! Kanonbra sammanfattning av tidiga infon som vanligt av dig
Toppen att du postar den här med och inte bara på TP.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-25, 13:34   #16

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Härligt Olle! Kanonbra sammanfattning av tidiga infon som vanligt av dig
Toppen att du postar den här med och inte bara på TP.

Ja, när man lagt ner ca 15 timmar på det sedan i söndags kväll vill man ju att så många som möjligt ska läsa det. Tyvärr innebär det att jag har noll koll på veckans trav i övrigt. Är ju t ex fotbollsfritt på fred kväll och även då en mycket trevlig V6 omgång på Bergsåker. Ska lägga den tid som blir över för travet på dom loppen nu.
Helge (+5)
Gammal 2014-06-25, 14:45   #17

Standard

Citat:
Spelar inte så..? Menar du att du aldrig kan singla största favoriten i omgången? Annars förstår jag inte alls vad du menar med tanke på att Jarl af Solnäs var väldigt stor favorit han med så borde du inte singlat honom heller. Isåfall hade Nissan Broline eller Quirire varit bättre spikar.
När "hela Sverige" bankar en häst, typ Defi's och gör den till nästan 80% försöker jag välta direkt. Förut spelade jag efter teorin "man kan bara ha sju rätt och det ger vad det ger i utdelning", mina system då såg ut som alla andras, två spikar ofta dom största, fem gadd lopp, och mina system kostade ca 500 kr och hade en potential att ge 5000-20.000kr och jag kanske satt V75an 5 ggr på ett år. Nu har ändrat tankesätt, nu går jag min egen väg, schas med expertnas och medias spikar, dom har nästan aldrig 7 rätt dom heller. Nu lirar jag efter en egen teori som heter "när sju rätt sitter ska systemet ha potential att ge miljonvinst". Då tycker jag inte att man ska spika typ Defi's 80%, utan hellre chansa o vält! Jag sitter just nu och försöker hitta en egen spik till lördag och tror jag hittat nåt intressant i avd 3, återkommer.. Puss
Gammal 2014-06-25, 15:15   #18

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7923
Standard

Citat:
När "hela Sverige" bankar en häst, typ Defi's och gör den till nästan 80% försöker jag välta direkt. Förut spelade jag efter teorin "man kan bara ha sju rätt och det ger vad det ger i utdelning", mina system då såg ut som alla andras, två spikar ofta dom största, fem gadd lopp, och mina system kostade ca 500 kr och hade en potential att ge 5000-20.000kr och jag kanske satt V75an 5 ggr på ett år. Nu har ändrat tankesätt, nu går jag min egen väg, schas med expertnas och medias spikar, dom har nästan aldrig 7 rätt dom heller. Nu lirar jag efter en egen teori som heter "när sju rätt sitter ska systemet ha potential att ge miljonvinst". Då tycker jag inte att man ska spika typ Defi's 80%, utan hellre chansa o vält! Jag sitter just nu och försöker hitta en egen spik till lördag och tror jag hittat nåt intressant i avd 3, återkommer.. Puss
Antar att du bara lämnar in några V75:or per år. Finns väl ingen som tror att det blir miljoner varje vecka eller?. Måste väl finnas någon typ av analytisk förmåga också bakom spelen.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-25, 15:28   #19

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8331

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Antar att du bara lämnar in några V75:or per år. Finns väl ingen som tror att det blir miljoner varje vecka eller?. Måste väl finnas någon typ av analytisk förmåga också bakom spelen.
Den första analysen är att inge häst är värd 80%
De vinner helt e kelt inte så ofta, bättre sikta på de 50% omgångar då de förlorar
Gammal 2014-06-25, 15:30   #20
DIF

Standard

Citat:
Var och en blir salig på sin tro... Vad som är rätt eller fel går ej att säga.
Om man själv känner sig "säker" på att ett djur ska vinna och man i princip "vet" att så är fallet, så resonerar jag ändå att den bör spikas. Men ibland infaller det som man drömmer om, dvs att i ett sånt lopp där det finns en brakfavorit så startar en annan som faktiskt TROR på, och inte bara garderar för att man VILL ha en skräll. Som jag skrev förut i tråden, jag måste ta med Valentino Strix, skitsamma att jag dubblar systemet, den ska med.
Om du nu spikar samma som alla andra och du tror dig sätta ett system som ger 1000-5000 kr, så får du väl köra ett v7 på få rader och många gånger.
Nåväl, lycka till
Gammal 2014-06-25, 15:51   #21

Standard

Tror man att en häst som har 80 procent av insatserna på ett spel med 35 procents spelavdrag inte kan förlora så är väl det bästa att avstå spel såvida man inte har några väldigt bra och spelvärda vinnare i andra lopp på samma streckspel. Vinner en sådan gigantiskt favorit och man spikat den är det bara resultaten i andra lopp som avgör om man ska vinna något av värde.
Gammal 2014-06-25, 19:27   #22

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 286
Standard

a.hannibal kommer SJÖA riktigt friskt på lördag kommer ge mig obegränsat med LAX
Pappersnunnan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-25, 20:59   #23

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnunnan Visa inlägg
a.hannibal kommer SJÖA riktigt friskt på lördag kommer ge mig obegränsat med LAX
Pappersnunnan = Laxdasen?

Så klart, ingen kan kopiera han så exakt frivilligt

Eller hans största levande wanna be ever
whalz (+10), Zniper (+5), scunnert (+5)
Gammal 2014-06-26, 12:15   #24

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Tre tokiga spikar till veckans V75:

Avd 2 nr 5
Avd 3 nr 9
Avd 7 nr 4

Sedan är det bara resten kvar...i övrigt så kommer jag att köra en liten Harry med spikar på 3 favortier, det är ändå finaler, inget regn på gång så angående föregående debatt om att inte spika favoriter, lämnar man in en Harry med egna idéer för en femtiolapp så är det okay att få 75:- tillbaka för 6 rätt...

5
2,5
9,13 Ö
6,7 Ö
6
1
1,4,5

Resten är som vanligt en jäkla massa tur!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-26, 15:56   #25

Helges avatar

Standard

Screen Height V75-1 och Bandit Hornline V75-4, ska båda ut i Sprintermästarförsöken, 5 dagar efter V75 starten. Där kan det bli 2 lopp på samma dag, = 3 lopp på 5 dagar.
hugotheboss (+5)
Gammal 2014-06-26, 16:29   #26
DIF

Standard

Skjuter iväg ett tidigt långskott.
Datum: Lördag 2014-06-28
Bana: Bergsåker
1 5, 9 (3, 10)
2 2, 4 (5, 10)
3 8, 9, 12 (13, 10)
4 6, 7 (9, 3)
5 3, 4, 6, 7, 11, 12
6 7 Valentino Strix (1, 5)
7 1, 4, 5, 7 (2, 3)
Kom igen nu Veijo! 134:e gången gillt, nu tar vi dom
Gammal 2014-06-26, 22:38   #27

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jeppas Maxi kan jag tyvärr inte se förlora och jag gillar att inleda omgångar med spik.

Sen tror jag det blir 2 utgångar på Maverick Man och Ruth Reerstrup varav en av de måste vinna. Två riktigt bra chanser tycker jag att det är.

Senast var Maverick Man riktigt bra som trea och det såg ut att vara mycket krafter kvar i mål då den gick med full fart över mål. Här kommer Erik ladda framåt och ser inte det som ett omöjligt scenario att hästen sitter i ledningen efter 500 körda, och då är vinsten hemma. Hästen duger i klassen och även om det blir dödens tror jag på chans.

Ruth Reerstrup visade verkligen hur bra den är på V75 på Bjerke, då den plockade ner You Talking To Me från dödens. Här kan hästen få en gynnsam resa i tredje, fjärde ytter och då jag tror det blir stenhård körning där framme har Ruth god chans att speeda ner samtliga till slut efter draghjälp av Costatantisoldi!

Ruth är väldigt gynnad av körspö, har varit i Sverige tre gånger och aldrig åkt hem som en förlorare, den sviten förlängs på Lördag!

Senast redigerad av AndyMart den 2014-06-26 klockan 22:42.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 00:48   #28

2018

Standard

Ska man spika Jeppas Maxi kan man nästan lika gärna lägga sina stålar på en V5a..
scunnert (+5)
Gammal 2014-06-27, 09:04   #29

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Eftersom jag inte har tid imorgon så får jag slänga in ett litet sytem redan nu.
Vill vara med om jeppas skulle vara sjuk eller liknande så kör en utgång på den och satsar på 2 lite roligare matematiska spikar.

A 5 B 3-4-7-9-12
5
8-9-10-12-13
2-3-5-6-7-9-11-12
A 11 B 3-4-6-7-9-12
1-3-4-5-7
4

min 1 A häst
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 09:28   #30

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 1190
Standard

Citat:
Ska man spika Jeppas Maxi kan man nästan lika gärna lägga sina stålar på en V5a..
Det lär ge bra cash även om han vinner ifall 2-3 låg % går in som ligger mellan 0-5 i de andra avd.
Amadeus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 10:13   #31

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus Visa inlägg
Det lär ge bra cash även om han vinner ifall 2-3 låg % går in som ligger mellan 0-5 i de andra avd.
Absolut! Lycka till att hitta två-tre 0-5% på ett fåtal hästar. Jag vet inte vad din spelekonomi är men jag tänker inte lägga 10 lax reducerat på att hitta bottenskrapet i alla andra avdelningar när det räcker att fälla en för att det ska bli hyfsad avkastning!
Gammal 2014-06-27, 10:20   #32

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 1190
Standard

Citat:
Absolut! Lycka till att hitta två-tre 0-5% på ett fåtal hästar. Jag vet inte vad din spelekonomi är men jag tänker inte lägga 10 lax reducerat på att hitta bottenskrapet i alla andra avdelningar när det räcker att fälla en för att det ska bli hyfsad avkastning!
Räcker inte med att bara fälla en för att det ska ge bra. BBS sugerlight var väl på 80% när det losa för ett antal v sedan o det gav väl ca 45000 kr o det är inte mkt i mina ögon iaf. Där är ett antal intressant låg % denna gången för mig iaf.
Amadeus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 11:21   #33

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Streckvärda enligt Unibet:

Coldtown,
Fashion Duo, Secret Service, Arctic Model,
Quid Pro Quo, Kadett CD, Ed You, Porthos Amok,
Bandit Hornline, Trust Launcher, Västerbo Paymyday, Divas Revansch, Remember My Name,
A Hannibal, Dance Photo, Food Money,
Digital Frame,
Costatantisoldi, OPs Flirt, Ruth Reerstrup, You Talking To Me, Caramella BF.

I den ordningen...

Senast redigerad av putte64 den 2014-06-27 klockan 11:52.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 12:59   #34

Sharp$: 4126

Standard

Då tid är en brist vara, så får detta bli helgens investering till pensionen.

1, 5,9
2, 2,4,5,6
3, 9 Kadett C.D. tveksamheter på motståndet.
4, 1,2,3,5,7,9,11,12
5, 2,4,6
6, 1,3,7
7, 1,4,5,7,9

2880 rader

luring: J.C Memory inte sämre än övriga. Läge +, Streck + pga kusk.
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 14:45   #35

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 79
Standard

Snoken dragen nån
Morrisl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 15:54   #36

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morrisl Visa inlägg
Snoken dragen nån
Finns på Service Plays nu.

Gammal 2014-06-27, 17:28   #37

drakens avatar

Standard

........

Senast redigerad av draken den 2014-06-27 klockan 19:51. Anledning: kass
Gammal 2014-06-27, 17:31   #38

Helges avatar

Standard

De senaste fem V75-omgångarna på Bergsåker har utdelningen blivit:

548.506 kr sedan två favoriter vunnit.
806.041 kr sedan en favorit vunnit.
467.448 kr sedan två favoriter vunnit.
7.248.030 kr sedan två favoriter vunnit.
1.498.703 kr sedan en favorit vunnit.

/Spelvärde.se
Gammal 2014-06-27, 17:50   #39

drakens avatar

Standard

....

Senast redigerad av draken den 2014-06-27 klockan 19:52. Anledning: kass
Gammal 2014-06-27, 18:06   #40

Helges avatar

Standard

Såg på twitter Solvallas banskötare skulle dit i tre dagar och jobba.
Antar då givetvis för att fixa till en perfekt bana...
Gammal 2014-06-27, 18:11   #41

drakens avatar

Standard

......

Senast redigerad av draken den 2014-06-27 klockan 19:52.
Gammal 2014-06-27, 20:29   #42

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

Usch är alltid lika värdelös på att uttrycka mina analyser på ett bra sätt men försöker iaf

Känns ju inte särskilt kul att inleda morgondagens system med spik på storfavoriten men har väldigt svårt att se hur Jeppas Maxi ska förlora så får bli en spik iaf och hoppas på att man lyckas pricka in skrällar i några av de andra loppen.

Förhoppningsvis kommer skrällen redan i andra genom Caviar Sisu (rycktussar för första gången läste jag någonstans) men kommer självklart ha med både favoriten 2, 4 med en Goop i läskig form och 5

Här borde det ju stå mellan bakspårs hästarna, hade spikat min favorithäst Canaka B.F om det inte var för att det är blott andra gången i Reijos regi som hon går upp emot hingstar och förra gången blev det blott en 6:e plats. Borde funka med 7 (Goop ska bara med på systemet),8,9,10,12,13

Här kommer min roliga chansspik i 2 Trust Launcher en häst som gör bra ifrån sig hela tiden så väljer att ta ställning och chansa lite här.

Sista spiken blir 6 Octupus som jag tror stenhårt på.
Visst favorit men väljer istället att försöka fälla en ännu större favorit i nästa

Al Dente borde väl också bara precis som Jeppas Maxi vinna detta lopp men av de två väljer jag att försöka fälla Al Dente som självklart ska med på kupongen med garderar upp med bägge Goops egentränad hästar 4,5 (med tanke på stallformen), 3 Digital Frame och 7 Valention Strix. Här kan det ju gärna smälla till ordentligt.

Sista ser öppet ut men tror det står mellan 2,4,6,7 och väljer att även ta med Goops You Talking To Me och 9 Ruth Reerstrup.

På andelen jag gör till den lokala butiken spikade jag Jeppas Maxi och Octupus.

Senast redigerad av Tamuli den 2014-06-27 klockan 20:32.
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 21:44   #43

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 3987
Standard

Helge har du koll på om Ivar kommer med sina tips?
ajvide är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 23:27   #44

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2594
Standard

Citat:
Bästa spiken, Leif!
Njaa
Gammal 2014-06-27, 23:47   #45

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Vilket är Sveriges bäste travjournalist, Sören Englunds, drag?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 00:02   #46

Klankes avatar

Standard

Mitt bolag

avd1. 5 Jeppas Maxi
avd2. A 2-5 B 1-4-5-6-7-9-10
avd3. 8-9-12
avd4. 2-5-7-9-11-12
avd5. 4 A Hanibal
avd6. A 1 B 2-3-4-5-6-7
avd7. 1-2-3-4-5-6-7-9
krav minst 1 A.

Gammal 2014-06-28, 00:29   #47

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Mitt bolag

avd1. 5 Jeppas Maxi
avd3. 8-9-12
avd4. 2-5-7-9-11-12
avd5. 4 A Hanibal
avd6. A 1 B 2-3-4-5-6-7
avd7. 1-2-3-4-5-6-7-9
krav minst 1 A.

Har du gjort ett system, där i V75-5 nr 4 A. Hannibal med Åke Lindblom skall vinna. Vad kostar detta bolagssystem?
Jag har sett 300 meters lopp i galoppen. Ett sådant kortlopp kan Hannibal vinna. Men tror du så starkt, att han leder och vinner 2140 meter i V75 konkurrens?
Gammal 2014-06-28, 00:43   #48

Klankes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Har du gjort ett system, där i V75-5 nr 4 A. Hannibal med Åke Lindblom skall vinna. Vad kostar detta bolagssystem?
Jag har sett 300 meters lopp i galoppen. Ett sådant kortlopp kan Hannibal vinna. Men tror du så starkt, att han leder och vinner 2140 meter i V75 konkurrens?
favoriten Octupus blir säkert favorit av spelarna innan det är klart. Han är kvick från start och har imponerat vid sina segrar, han var dock sämre vid sin långresa näst senast. Nu ska han upp till Sundsvall och det finns inga garantier. Jag väljer att chansa lite och lämnar A hanibal ensam på kupongen det är en formstark häst som senast mötte ett tufft gäng och därför inte hann med trots 1.08,5/700. Hanibal är kvick bakom bilen och trivs i den främre träffen. Loppet i sig håller ingen högre klass och känslan säger att Åke Lindblom kan vinna det här loppet fler vägar än spets. Han har gått med en murphybländare på insidan en längre tid och nu kommer han i stället att gå med helstängt huvudlag. Det bör betyda att han öppnar ännu vassare och då tror jag att han är först fram för att överta täten av Dragon Tooma. Annars ska han gå barfota runt om som senast och med en jänkarvagn. Optimal utrustning alltså. I spets trivs femåringen bra och utsätts han inte för toktryck räknar jag med att han leder hela vägen. En klart prisvärd spik till ca 10 procent.

Senast redigerad av Klanke den 2014-06-28 klockan 00:54.
Gammal 2014-06-28, 00:46   #49

Klankes avatar

Standard

har en plats ledig, skicka pm snarast... Vi är 29 st i bolaget nu.
Gammal 2014-06-28, 00:49   #50

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1690
Standard

Citat:
Vilket är Sveriges bäste travjournalist, Sören Englunds, drag?
200 V #4 Secret Service (Formstark Goop får chansen ffg på min idé) Expressen, 26.06.2014
mackpeter (+3)
scunnert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 01:10   #51

Standard

Ni som är matematiska begåvningar såhär på fredagnatten: Liksom halva Sverige tänker jag spika storfavoriterna i avd I och II. Är det bättre att bara spela V5 och avstå från V75?
Gammal 2014-06-28, 01:28   #52

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 971
Standard

Citat:
Ni som är matematiska begåvningar såhär på fredagnatten: Liksom halva Sverige tänker jag spika storfavoriterna i avd I och II. Är det bättre att bara spela V5 och avstå från V75?
Riktigt så enkelt är inte beslutet. Hästarna är ju sällan eller aldrig exakt lika hårt spelade på V5 som på V75.

Vad som är bäst för dig behöver inte vara bäst för någon annan.

Om du använder dig av reduceringsprogrammet HPT så kan du kolla vilka utdelningsintervall du kan räkna med för dina system.
Gammal 2014-06-28, 01:48   #53

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Spelteoretiskt är det förmodligen bättre att skippa V75.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 02:53   #54

Sharp$: 1409
Standard

Kopia!

Citat:
Mitt bolag

avd1. 5 Jeppas Maxi
avd3. 8-9-12
avd4. 2-5-7-9-11-12
avd5. 4 A Hanibal
avd6. A 1 B 2-3-4-5-6-7
avd7. 1-2-3-4-5-6-7-9
krav minst 1 A.

känns som du läst av min lapp
Imself är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 07:10   #55

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 892
Standard

Ni där ute har ni koll på 9 RUTH REERSTRUP ?
Funderar på att spika den skrällen ?
Bra tider & enligt mig i "badkaret" får löpet efter hård körning i loppet?
krilla18 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 08:28   #56

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av krilla18 Visa inlägg
Absolut, kikat på den hela veckan, härliga %.
Gammal 2014-06-28, 08:32   #57

Sharp$: 892
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Absolut, kikat på den hela veckan, härliga %.
Vad vet du mer än att "tittat"
krilla18 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 08:36   #58

Sharp$: 128
Standard

Hej mina travvänner!
Här kommer ett system som kan ge mycket fina pengar
1) 3.5.9.12
2) 1.2.4.5
3) 1.3.6.8.9.10.11.12.13
4) Spik 2
5) Spik 6
6) 1.2.3.4.5
7) 4.7
Lycka till!! Mvh Chompipe
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 08:53   #59

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Vad vet du mer än att "tittat"
Har loppet från Bjerke sist på näthinnan, går en fin tid i dödens och bara krigar ner och vinner, kuskplus nu och körspö m.m.
Enda dåliga är ju spåret då... Hopas dom startkör som tokar, när det är klart lägger sig costa i dödens och pressar alla ur sina muster, panglopp för vår hjältinna!
Men spika vågar jag inte.
Gammal 2014-06-28, 09:23   #60

Rickarts avatar

Standard

Bandit Hornline startar ju både idag och på torsdag, vad tänker vi om det?
Gammal 2014-06-28, 09:40   #61

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ajvide Visa inlägg
Helge har du koll på om Ivar kommer med sina tips?
Jag har bara hört, att han tagit sig lite semester nu.
ajvide (+4)
Gammal 2014-06-28, 09:53   #62

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37818
Standard

Citat:
Självklart inte. Tror du hästarna bara vinner så spika dem. Det har blivit miljonutdelning med två storfavoriter tidigare på V75, när Järvsöfaks har vunnit. Lirar du V5 istället så måste du hitta andra spikar, sätter du dem på V75 så kan det få skrälla i övriga lopp.
mackpeter (+2)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 10:15   #63

Standard

Vem är bäst av Korpis i avd II? Arctic eller Fashion?
Gammal 2014-06-28, 10:20   #64

AndyMarts avatar

Standard

Att spika Souchong ser jag som chansartat. Stentuffa hästar emot, framförallt 5 Fashion Duo. Når Jorma ledningen slår ingen den hästen.
Gammal 2014-06-28, 10:20   #65

Sharp$: 1599
Standard

Vill minnas att jag läste att Korpi håller Fashion högre. Sen så lär dessutom Artic bli över då den inte är speciellt snabb ut, eller inte tillräckligt iaf.
Metatrone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 10:21   #66

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Att spika Souchong ser jag som chansartat. Stentuffa hästar emot, framförallt 5 Fashion Duo. Når Jorma ledningen slår ingen den hästen.
Jag spikar Secret service, den slår allt!
Gammal 2014-06-28, 10:32   #67

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

V75-1: Alla tjoar om Jeppas Maxi, men B.B.S Pelleshan då?

V75-2: Är Caviar Sisu inte en häst som smitit under spelarradarn och är med på målfotot?

V75-3: Ariel Boko, hemmaplan, gryende form, får allt serverat?

V75-4: Kan man ha bättre form än den som Bartender In har?

V75-5: Är det inte efter att ha bränt med några chanser som Bergh brukar åka ut och vinna från spår 12? Tresor d'Inverne har ju form i alla fall.

V75-6: Global Rebel vet jag inte riktigt vad han gjort för ont för att glömmas bort så här?

V75-7: Är inte det här ett ganska typiskt Björn Goop-lopp? Ganska öppet, och med en bra häst (You Talking To Me) från innerspår...
Gammal 2014-06-28, 10:32   #68

2018

Standard

Om någon är intresserad så spikar Spelvärde.se i V75-1 & 3 på de matematiska systemen och på reducerade så spikar dom endast Ed You i V75-3. V75-1 kan alla lista ut spiken.
fidde (+5)
Gammal 2014-06-28, 10:36   #69

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
V75-1: Alla tjoar om Jeppas Maxi, men B.B.S Pelleshan då?

V75-2: Är Caviar Sisu inte en häst som smitit under spelarradarn och är med på målfotot?

V75-3: Ariel Boko, hemmaplan, gryende form, får allt serverat?

V75-4: Kan man ha bättre form än den som Bartender In har?

V75-5: Är det inte efter att ha bränt med några chanser som Bergh brukar åka ut och vinna från spår 12? Tresor d'Inverne har ju form i alla fall.

V75-6: Global Rebel vet jag inte riktigt vad han gjort för ont för att glömmas bort så här?

V75-7: Är inte det här ett ganska typiskt Björn Goop-lopp? Ganska öppet, och med en bra häst (You Talking To Me) från innerspår...
Instämmer angående 11 i avd 3 och 1 avd 7....vill minnas att Goop har vunnit från bricka 1 med denna hästen förut och enligt Örjan är spår 1 ett väldigt bra spår på Bergsåker om man har en startsnabb häst. Vad det gäller Ariel Boko så fattar jag inte heller hur den kan bli så bortglömd.
Gammal 2014-06-28, 10:36   #70

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8832
Standard

Bergsåker

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 5, 12
2 2, 8, 11
3 7, 9, 10
4 1, 5, 7, 10
5 4 A.Hannibal (6, 3)
6 1, 9
7 5 Betterthancheckers* (1, 4)
Gammal 2014-06-28, 10:47   #71

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 4082
Standard

Är det någon som har "Vi Tippas Senaste nytt"?
PhilipBIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 10:56   #72

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipBIF Visa inlägg
Är det någon som har "Vi Tippas Senaste nytt"?
Vi tippa redaktionen gick på semester den här veckan och är inte tillbaka förrän första veckan i aug.
Gammal 2014-06-28, 11:08   #73

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Arctic Model är startsnabb, men om den kan hålla ut Caviar Sisu är lite osäkert.

Citat:
Ursprungligen postat av Metatrone Visa inlägg
Vill minnas att jag läste att Korpi håller Fashion högre. Sen så lär dessutom Artic bli över då den inte är speciellt snabb ut, eller inte tillräckligt iaf.
Gammal 2014-06-28, 11:09   #74

drakens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Njaa
Menar du att du citerat ett inlägg 5 timmar efter att jag har tagit bort det. Kul. Varför skulle jag spika Leif. Pajas. Kapa någon annan
Gammal 2014-06-28, 11:11   #75

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Fins inte mycket spelvärde där
Dessutom felar han var 7e start, det var mycket nära senast

Citat:
Om någon är intresserad så spikar Spelvärde.se i V75-1 & 3 på de matematiska systemen och på reducerade så spikar dom endast Ed You i V75-3. V75-1 kan alla lista ut spiken.
Gammal 2014-06-28, 11:21   #76

drakens avatar

Standard

Jag skrev att jag kommer att gå för stora pengar och gardera de 3 stora favoriterna samt att göra en flerbong utifall de snubblar in som etta.
Inte nämnt Leif någon gång.
Tänkte spika Ed You och Hannibal på chanssystemet.Men när alla gör det så vet i fan om det är så kul.
Tog bort allt för att jag var helt ute och cyklade i går. Troligen även i dag.
Gammal 2014-06-28, 11:23   #77

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Registrerat spel

Spelform: V75, omg. 31

1 3, 5
2 4 Secret Service (2)
3 8, 11, 13
4 2, 7, 9, 11, 12
5 3, 4, 6, 11
6 1 Al Dente
7 9 Ruth Reerstrup*

Vadet gäller startnummer

120 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 60,00 kr

Kvittonummer: 0D8A 5403 D278 9045
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 11:37   #78

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Menar du att du citerat ett inlägg 5 timmar efter att jag har tagit bort det. Kul. Varför skulle jag spika Leif. Pajas. Kapa någon annan
Skojar ju bara! Ljusna upp! Lycka till idag om du ska spel!
Gammal 2014-06-28, 11:42   #79

Helges avatar

Standard

Höörninini

TUTTIFRUTTI!

Enligt Laxdasen är vi alla nötter som skriver här

Senast redigerad av Helge den 2014-06-28 klockan 11:52.
Gammal 2014-06-28, 11:53   #80

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Höörninini

TUTTIFRUTTI!

Haha, han verkar vara för go. Kollade igenom hans twitter och det är inte mycket som stämmer..
Helge (+3), mr_kusk (+5)
Gammal 2014-06-28, 11:55   #81

clarunds avatar

Sharp$: 437
Standard

Citat:
Jag skrev att jag kommer att gå för stora pengar och gardera de 3 stora favoriterna samt att göra en flerbong utifall de snubblar in som etta.
Inte nämnt Leif någon gång.
Tänkte spika Ed You och Hannibal på chanssystemet.Men när alla gör det så vet i fan om det är så kul.
Tog bort allt för att jag var helt ute och cyklade i går. Troligen även i dag.
Gaska upp dig Draken, idag är en ny dag !

Ed You är fortfarande endast 16% insats så det stämmer inte att "alla" spikar honom, och definitivt inte i kombo med Hannibal

Tror själv en del på Ed You.

Känns ju lite sådär med en omgång med så stora favoriter som Jeppas Maxi o Al Dente, i den förstnämndes fall är det väl mest fräschören som kan falera och på den sistnämndes möjligen innerspåret. 70% är väl smärtgränsen på dessa men det är precis där de ligger, illa för jag gillar Digital Frame men spik på den känns magstarkt . Vi får se hur det blir, Jeppas får man chansen att se i provstart men frågan är om det hjälper då den brukar se knölig ut...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 11:55   #82

Standard

Slänger in en flerbong redan nu så man kan fortsätta göra små pillet med systemet istället.

Registrerat spel

1 5 Jeppas Maxi (9)
2 2 Souchong (4)
3 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
4 2, 7
5 4, 6
6 1 Al Dente (5)
7 5 Betterthancheckers* (4)

Vadet gäller startnummer

28 rader x 20 x 0,50 kr Totalt: 280,00 kr

Kvittonummer:
Gammal 2014-06-28, 11:56   #83

clarunds avatar

Standard

Citat:
Höörninini

TUTTIFRUTTI!

All reklam är bra reklam

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Helge (+3)
Gammal 2014-06-28, 11:56   #84

hugothebosss avatar

Standard

En av dagens nötter tänker köra ett idiotsystem enligt följande:
3,5,12
2,4,5,10
8
7
4,6,11
1,3
1
Gammal 2014-06-28, 11:56   #85

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

http://stall-travtips.se/v75-tips/jo...-bergsaker-286
Gammal 2014-06-28, 12:03   #86

Sharp$: 2406
Standard

HEJ ! Här kommer dagen spel , en grund att utgå ifrån
avd.1......5-10
avd2...5-2-3
avd3...12-9-8-13-10
avd4...6-7
avd5..6
avd6...1
avd7..4-5
Jag kommer att vara på Bergsåker , åter kommer med värningsinfo!
zarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 12:24   #87

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

Ruth Reerstrup

Citat:
Hon har gjort 3 starter i Sverige vunnit alla vunnit två sist från dödens varit mkt bra kul drag
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 12:36   #88

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 2151

Standard

Citat:
Höörninini

TUTTIFRUTTI!

Denna underbart ödmjuka och allvetande individ alltså... Skevare självbild än vad han har är riktigt svårt att ha.

Såg honom spatsera runt helt ensam utanför Solvalla med sin Laxdasen-tröja och en systemetpåse i handen under Elitloppshelgen i år. Såg minst sagt vilsen ut... Ölmagen och storleken på tröjan gick inte hand i hand, om man säger så. Tror att han innerst inne insåg att han var för tjock för denna urtvättade tröja, men med sitt stora ego och narcissistiska självdyrkan bestämde han sig för att det var viktigare att visa upp för folk att det minsann är han som är den allsmäktige Laxdasen, än att faktiskt se presentabel ut. Det skrek ju inte direkt "framgångsrik spelare" om hans look om man säger så.
benny28hbg (+5), crossbow (+5)
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 12:37   #89

Standard

I V75-4 startar 3 JC Memory, 2 %.
Senast var han tvåa från spår 10 efter Bartender In. Gången innan var han med i finalen på Valla. 3 maj var han tvåa i Örebro V75 3 maj, då han slog Remember My Name.
Jag tar med Memory på min kupong.
Gammal 2014-06-28, 12:38   #90

Standard

Memory är given på lappen och en riktig bjudning streckmässigt!
Gammal 2014-06-28, 12:43   #91

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg
Denna underbart ödmjuka och allvetande individ alltså... Skevare självbild än vad han har är riktigt svårt att ha.

Såg honom spatsera runt helt ensam utanför Solvalla med sin Laxdasen-tröja och en systemetpåse i handen under Elitloppshelgen i år. Såg minst sagt vilsen ut... Ölmagen och storleken på tröjan gick inte hand i hand, om man säger så. Tror att han innerst inne insåg att han var för tjock för denna urtvättade tröja, men med sitt stora ego och narcissistiska självdyrkan bestämde han sig för att det var viktigare att visa upp för folk att det minsann är han som är den allsmäktige Laxdasen, än att faktiskt se presentabel ut. Det skrek ju inte direkt "framgångsrik spelare" om hans look om man säger så.
Tycker iofs det är lite onödigt att kommentera folks vikt, utseende och kläder men laxdasen skrev faktiskt på Twitter att magen hade blivit för stor för t-shirten.
AndyMart (+5), monimaker1 (+1), Tamuli (+5)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 12:44   #92

Shooters avatar

Standard

1) Spik 5
2) 2,3,4,5,6
3) Spik 9
4) 2,7,9,12
5) 1,3,4,6,11
6) 1,2,3,4,5,7,9
7) Spik 4
Gammal 2014-06-28, 12:49   #93

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Tycker iofs det är lite onödigt att kommentera folks vikt, utseende och kläder men laxdasen skrev faktiskt på Twitter att magen hade blivit för stor för t-shirten.
Ja, i normala fall håller jag mig ifrån sådana påhopp. Men det jag skrev om honom är ju absolut ingenting mot vad han själv har skrivit om en del andra på det här forumet. Han får helt enkelt tåla det. Karma, du vet...
Helge (+3), tomtom2 (+3), crossbow (+1)
Gammal 2014-06-28, 12:50   #94

AndyMarts avatar

Standard

Mina tankar om omgången;

V75-1

Jeppas Maxi ses som omgångens bästa spik av mig, bra läge, bra kusk och framförallt bra häst. Händer inget oförutsett (typ att den springer av banan) så vinner Jeppas Maxi oavsett position. Ska man inte spika är det många om budet bakom.

V75-2

E3 Final för ston och många spikar Souchong. Jag tycker dock inte att det är en bra spik, eftersom det finns riktigt bra motbud. Mest tror jag istället på Fashion Duo som jag tror tar ledningen direkt från det "startsnabba" femtespåret. Om Jorma nu når ledningen, vilket jag tror han gör, tror jag också segern är hemma. Vågar trots detta inte spika själv då det är treåringar som gör upp om segern och treåringar är alltid osäkra. Bakom Fashion Duo är såklart Souchong given på kupongen, men även Secret Service, Arctic Model och Ahsoka tycker jag man bör plocka med. Det är tre riktigt talangfulla hästar och om de får rätt resa kan de mycket väl vinna.

V75-3

Favorit här blir Canaka och det som jag som väldigt tveksamt. Visst är Canaka jättebra men denna gång är det mycket tuffare emot än vad hon brukar möta. Dessutom är det spår fyra i volt som gäller för henne vilket bäddar för en tuff resa och då ska det mycket till om hon ska slå dessa hingstar. Nej, Canaka platsar inte på min kupong även om det är en kanonhäst.

Jag tar fyra hästar, 8 Quid Pro Quo, 9 Kadett CD, 12 Ed You och 13 Porthos Amok. Tror loppet står mellan dessa fyra, vem som vinner har jag dock ingen aning om. Kanske dags för Ed You?

V75-4

Klass I final och "alla" tycker att Maverick Man är en kass favorit. Jag tycker helt tvärtom. Läget är visserligen dåligt, men om Erik laddar (vilket jag är säker på att han gör) så är det ingen omöjlighet att Maverick sitter i ledningen efter 500 meter, och då får de andra jobba för att ta ner honom. Tror mycket på hästen även om den inte når ledningen då detta är en riktig talang. Loppet är inte heller det tuffaste och värsta utmanaren Remember My Name har dragit spår 12. Kan vara en chansspik men annars tar man med 2, 5, 9 och 12. Eventuellt 1 och 11 också om man har råd med lyxstreck.

V75-5

Halvöppet lopp och jag är inte säker på att Octopus vinner, även om den såklart ska med på kupongen. Åke Lindblom kommer väl som vanligt svara ledningen i överljudsfart om det behövs och kanske får Octopus därmed tugga i dödens, och det är inge roligt över 2140 m. De jag tror mest på i loppet är 10 Elit Håleryd och 11 Food Money. Jag är ganska säker på att det blir rejäl körning där framme mellan Åke Lindblom och Ulf Ohlsson (kanske Jennifer också vill vara med?) och det bäddar för bakspårshästarna. Elit Håleryd spurtade riktigt fint senast och med Erik i vagnen igen kan det bli seger. Food Money tror jag på eftersom den har bevisat att den duger bra i klassen! Väljer att strecka fem hästar, 3, 4, 6, 10 och 11.

V75-6

Detta lopp låser jag på två hästar, 1 Al Dente och 3 Digital Frame. 1 Al Dente kommer väl troligtvis sitta i ledningen igen men denna gång är jag rädd för att hästen inte kommer att få bestämma då Veijo lovar offensiv styrning med Valentino Strix, och då är jag inte säker på att Al Dente klarar det om den får konstant massage loppet igenom av Veijos. Tar därför med Digital Frame som mycket väl kan plocka ner Al Dente till slut! Veijo tror jag inte på, kanske mosar han Al Dente men vinner gör han inte ändå, han är för kass som kusk.

V75-7

Här kommer omgångens roligaste drag och det är Ruth Reerstrup. Hästen är riktigt bra vilket den bevisade på Bjerke senast och den är kraftigt gynnad av körspö. Jag är ganska säker på att det blir körning där framme mellan Betterthancheckers, Vici Lane och O.P's Flirt och då är det upplagt för de som sitter i tredje, fjärde ytter. De hästarna tror jag blir Costatantisoldi och Ruth Reerstrup och jag tror de är dessa som gör upp om segern, dock blir Ruth den som avgör till slut hoppas jag! Chansspik, annars lås 2-9 eller 2-4-5-7-9!

Lycka till!
Gammal 2014-06-28, 12:55   #95

whatons avatar

Sharp$: 1361
Standard

stig h är kung " favoriten dödade andra handaren i loppet "
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 13:02   #96

Sharp$: 332
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av whaton Visa inlägg
stig h är kung " favoriten dödade andra handaren i loppet "
Andrahandaren tror vi iofs att han sa.
CVic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 13:09   #97

mr_kusks avatar

Sharp$: 1280
Standard

Citat:
Haha, han verkar vara för go. Kollade igenom hans twitter och det är inte mycket som stämmer..

så sant
mr_kusk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 13:12   #98

mr_kusks avatar

Sharp$: 1280
Standard

Omgångens bästa spikar vendi och costantantisoldi
mr_kusk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 13:12   #99

whatons avatar

Sharp$: 1361
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CVic Visa inlägg
Andrahandaren tror vi iofs att han sa.
oj förlåt att ja särskriver ibland ska sluta skriva
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 13:31   #100

Standard

Om man ska tro att dagen ska fortsätta som V4 gjort så blir det favoritbetonad V7 idag också...
Gammal 2014-06-28, 13:33   #101

Sharp$: 79
Standard

Citat:
Finns på Service Plays nu.

okej det låter härligt men kan tyvärr inte hitta det
Morrisl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 13:35   #102

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morrisl Visa inlägg
okej det låter härligt men kan tyvärr inte hitta det

In på Forum, sedan högst upp. (samma startsida som du hittade in här på)

Gammal 2014-06-28, 13:36   #103

Sharp$: 6036
Standard

vart väldigt imponerad av kadett cd sist på långt. fint spår i volten och det är bara att chanspika i ett jämnstreckat lopp.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 13:36   #104

Sharp$: 2528
Standard

4 Hannibal i avd 5 får bli min spik! Lycka till med era spel!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 13:42   #105

Standard

Så här blev mitt bolagssystem:

1) 5
2) 2,3,4,5
3) 8,9,10,12,13
4) 2,3,7,9,11,12
5) 6
6) 1,3,4,5,7,8
7) 2,4,5,7

Kostar 1440:-.

Lycka till med era spel!
Gammal 2014-06-28, 13:56   #106

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
vart väldigt imponerad av kadett cd sist på långt. fint spår i volten och det är bara att chanspika i ett jämnstreckat lopp.
Håller med dig till fullo.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 14:06   #107

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3575
Standard

tja allihopa det kan bli jackpot till torsdag
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 14:07   #108

Shooters avatar

Standard

Det kan alltid bli jackpot, men vi får hoppas att så inte blir fallet.
Gammal 2014-06-28, 14:08   #109

Standard

Så där inlämnat och klart, nu siktar vi mot bra slantar idag

Registrerat spel

1 5 Jeppas Maxi (9)
2 2, 4, 5, 6 (10)
3 7, 8, 9, 10, 12, 13 (11)
4 2 Trust Launcher (7)
5 6 Octopus (4)
6 1, 3, 4, 5, 7 (2)
7 1, 2, 4, 5, 7, 9 (6)

Vadet gäller startnummer

720 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 360,00 kr

Kvittonummer:
Gammal 2014-06-28, 14:23   #110

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1373
Standard

1: 5
2: 2,5
3: 12
4: 2,6,7,9,11,12
5: 1,3,4,6,10,11,12
6: 1
7: 1,2,4,5,6,7,9,10

Lycka till!
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 14:24   #111

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 789
Standard

Bara jag som inte kan föra över pengar?? Vafan är detta...
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 14:25   #112

Standard

när stenströmmer är uppåt så är det allvar. divas revansch rankas först i öppet lopp
Gammal 2014-06-28, 14:28   #113

Timotimos avatar

Sharp$: 2794
Standard

Registrerat spel

V7 - endast vinst vid 7 rätt

Avd Ordinarie hästar
1 5 Jeppas Maxi
2 2 Souchong
3 8, 12
4 2, 3, 6, 7, 9, 11, 12
5 3, 4, 6, 8
6 1, 3, 4, 5, 7
7 1, 2, 4, 5, 7, 9

Vadet gäller startnummer

1 680 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 840,00 kr

Kvittonummer: 8580 57H3 6381 1041
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 14:28   #114

mijo14s avatar

Sharp$: 1884
Standard

Så här blev det...lämnades igår.

5
2 4 5 6 10 11
9 10 13
2
1 2 3 4 6 11
1 3 4
4

god tur!
EF64 47C7 B430 1045

Senast redigerad av mijo14 den 2014-06-28 klockan 14:40.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 14:29   #115

Sharp$: 2648
Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 5 Jeppas Maxi
2 4, 5, 8, 9
3 9, 12, 13
4 3, 5, 6
5 11 Food Money
6 1 Al Dente
7 2, 4, 5, 7, 9

Vadet gäller startnummer

180 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 90,00 kr

Kvittonummer: 2782 9405 BCF8 9005
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 14:29   #116

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 789
Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 5 Jeppas Maxi
2 2, 5
3 8, 9, 10, 11, 12, 13
4 3, 7
5 1, 3
6 1 Al Dente
7 1, 2, 4, 5, 7, 9

Vadet gäller startnummer

288 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 144,00 kr
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 14:30   #117

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5479
Standard

Registrerat spel

5 Jeppas Maxi
2, 4, 5, 6, 10
9, 12
2, 7, 9, 12
1, 4, 6, 11
1 Al Dente
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 12

Registrerat spel 2

3, 4, 5
2, 4, 5, 6, 10
4, 9, 10, 12
9 BANDIT HORNLINE
6, 11, 12
1 AL DENTE
1, 2, 3, 4, 5, 7
Gammal 2014-06-28, 14:31   #118
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2100

Standard

Registrerat spel

1 5 Jeppas Maxi (3)
2 4 Secret Service (2)
3 8, 9, 10, 12, 13 (11)
4 2, 5, 6, 7, 9 (12)
5 3, 4, 6, 11 (2)
6 1 Al Dente (9)
7 7 O.P.'s Flirt (9)

Vadet gäller startnummer

100 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 50,00 kr

Kvittonummer: 0500 5241 9AF0 9445
BignBlessed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 14:34   #119

Standard

Ja Jeppas Maxi var ju helt enkelt bara bäst.
Gammal 2014-06-28, 14:37   #120

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli Visa inlägg
Ja Jeppas Maxi var ju helt enkelt bara bäst.
Ja, det blev precis som väntat. Nu ser jag gärna att favoriten åker dit i nästa lopp.
Gammal 2014-06-28, 14:38   #121

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 971
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeanpier007 Visa inlägg
tja allihopa det kan bli jackpot till torsdag
Nej det kan det inte bli. Helt omöjligt.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 14:40   #122

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Ja, det blev precis som väntat. Nu ser jag gärna att favoriten åker dit i nästa lopp.
Ja jag kan gärna ta Caviar Sisu
Gammal 2014-06-28, 14:43   #123

Sharp$: 610
Standard

De blev så här tillslut

1-5
2-2,4,5,9,10
3-8,13
4-6,9,12
5-4
6-1,3,4,5,7,8
7-1,2,3,4,5,7,9

Så får se vad som händer
David_one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 14:43   #124

linfres avatar

Standard

Om det är Berghs dag idag så ska jag inte missa att casha in

Senast redigerad av linfre den 2014-06-28 klockan 14:47.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 14:48   #125

Sharp$: 1145

Standard

Sitter inte Stall Pekka Korpi på leken i andra nu...? Tar spets med Artic Model och släpper till Faschion Duo och sedan skall det till en riktigt bra kuse för att slå denne från en löpning i andraspår...

Nja, här liras Pekka/Jorma och Fashion Duo - SSSÖÖÖRRRR, JORMA!!!

Senast redigerad av Fulsprit den 2014-06-28 klockan 14:52.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 14:52   #126

Sharp$: 20
Standard

Testar tvilling med Littlemissunshine
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 14:56   #127

Shooters avatar

Standard

Kunde man ju ha räknat ut, men den hamnade som första reserv hos oss.
Gammal 2014-06-28, 14:56   #128

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Sitter inte Stall Pekka Korpi på leken i andra nu...? Tar spets med Artic Model och släpper till Faschion Duo och sedan skall det till en riktigt bra kuse för att slå denne från en löpning i andraspår...

Nja, här liras Pekka/Jorma och Fashion Duo - SSSÖÖÖRRRR, JORMA!!!

Snyggt Pilkast
Gammal 2014-06-28, 14:59   #129

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dzeno Visa inlägg
Snyggt Pilkast

En bra analys var det, men när man inte är i flytet så lyckas man schabbla bort ALLT!!!

Hade vinnare till 6.5 på Bet365 på Fashion. Tvilling på Fashion och Soshong. Så inte en krona in...

Bra jobbat, Pilkast!

Gammal 2014-06-28, 15:01   #130

Standard

Och hur fasiken kan kommentatorn ge överbetyg till Fashion Duo?! Normalt sett vinner han detta lopp 9/10 efter hur detta blir kört... Nu "bara" tvåa efter att ha fått bestämma precis ALLT!!!

Djävla sopa, till kommentator!
Trinity (+1)
Gammal 2014-06-28, 15:01   #131

Voltstarts avatar

Sharp$: 9633
Standard

Vad hände? Kapade Littlemissunshine benen på Electric I? Hästen såg ju läckert laddad ut? Plats upp i rök för Haugstad?? Surt, i så fall...
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 15:02   #132

Standard

f-n den trodde jag inte alls på, men lever på polarens andelstrav. Han lyckades pricka in den.. får bli en V5 nu när man sprack på V7

Registrerat spel

Bana: Bergsåker, omg. 27
Spelform: V5

Avd Ordinarie hästar
1 7, 8, 9, 10, 12, 13
2 2, 7
3 6 Octopus
4 1, 3, 5
5 1, 2, 4, 5, 7, 9

Vadet gäller startnummer

216 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 216,00 kr

Kvittonummer:
Gammal 2014-06-28, 15:03   #133

Standard

Citat:
En bra analys var det, men när man inte är i flytet så lyckas man schabbla bort ALLT!!!

Hade vinnare till 6.5 på Bet365 på Fashion. Tvilling på Fashion och Soshong. Så inte en krona in...

Bra jobbat, Pilkast!

Ingen tvilling eller, trode du satte massor på den
Gammal 2014-06-28, 15:08   #134

Standard

Citat:
Vem är bäst av Korpis i avd II? Arctic eller Fashion?
Så gjorde man bort sig. Trots att man tänkte rätt. Streckade Fashion. Arctic förstareserv.
Gammal 2014-06-28, 15:09   #135

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dzeno Visa inlägg
Ingen tvilling eller, trode du satte massor på den

Nope! Kom nyss hem så tanke och handling har inte ännu samma våglängd, hehe...

dzeno (+3)
Gammal 2014-06-28, 15:10   #136

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Så gjorde man bort sig. Trots att man tänkte rätt. Streckade Fashion. Arctic förstareserv.
Tänk om man satte alla förstareserver! Oh, the moneybag i would have!
Gammal 2014-06-28, 15:10   #137

sirlarssons avatar

Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Nope! Kom nyss hem så tanke och handling har inte ännu samma våglängd, hehe...

Lagom att sluta efterfesten vid 14,00 sen taxi hem på 30 och direkt på V75
Fulsprit (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 15:14   #138

Standard

Kör V/P på min favorithäst Canaka B.F även om jag tror det blir svårt för henne att vinna nästa men va f-n är hon en av favorithästarna så måste man ju
Gammal 2014-06-28, 15:15   #139

Shooters avatar

Standard

Kadetten ser smällfin ut! Spik på såväl V75 som V5.
Gammal 2014-06-28, 15:16   #140

Voltstarts avatar

Standard

Jag protesterar mot "liven". Marcus heter väl Schön, inte Kön???

Damma av dom nu Ed You!

Lysande kuskinsats!
Trinity (+1)

Senast redigerad av Voltstart den 2014-06-28 klockan 15:24. Anledning: Jansson!!!!
Gammal 2014-06-28, 15:20   #141

Shooters avatar

Standard

BerghvVar inte ett dugg intresserad av det här loppet. Det kunde de ha sagt i intervjuerna på förhand.
Gammal 2014-06-28, 15:23   #142

Standard

Vilken start Ed You fick, grymt kört av Jansson. 'Hans dag idag
Gammal 2014-06-28, 15:25   #143

Standard

Så här blev V5 an

1) 10,12
2) 2,3,7,9,11,12
3) 6
4) 1,3,4,5,7
5) 1,2,4,5,7

300:-
Lycka till!
Gammal 2014-06-28, 15:25   #144

Standard

Detta blir en "stolpeut-dag"... Spelade Quid Pro Quo här som vinnare, såklart och Ariel Boko, plats - tror Bergharn förstörde för mig här sista 2-300 metrarna genom att köra lite småfult och smånöta/gnaga sig ut, lite Suarezstyle där... Inte lika uppenbart, dock, hehe...

Gammal 2014-06-28, 15:27   #145

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Vad hände? Kapade Littlemissunshine benen på Electric I? Hästen såg ju läckert laddad ut? Plats upp i rök för Haugstad?? Surt, i så fall...
Solskenet kvar som 4:a i resultatlistan, trots solklar kapning... visserligen har jag ny tid hos optikern i nästa vecka...
Gammal 2014-06-28, 15:35   #146

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
BerghvVar inte ett dugg intresserad av det här loppet. Det kunde de ha sagt i intervjuerna på förhand.
Hans häst vann ju
Gammal 2014-06-28, 15:37   #147

Standard

Håkan K. måste ha lämnat klartecken på 12:an som är så nedspelad från 12:e-spår mot kanonmotstånd...
Gammal 2014-06-28, 15:40   #148

Standard

Varför gick inte bergh ut???
Gammal 2014-06-28, 15:41   #149

Standard

Såja! Äntligen!
Gammal 2014-06-28, 15:43   #150

Standard

maxflyt för andra gången i rad för bandit o bergh. Lättförtjänta pengar för ägarna
Fulsprit (+1)
Gammal 2014-06-28, 15:44   #151

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Hur fan kan tommy enberg fått licens?
Och vem vill betala för det där?
Gammal 2014-06-28, 15:44   #152

Voltstarts avatar

Standard

Klasstyrning av Bergh och vinsten kom som ett brev på posten...

... Varför ska Roger Nilsson invändigt och gröta?! Raz såg helt makalös ut och den fångas nästa gång om en mer optimistisk inställning intas ifrån kuskhåll...
Fulsprit (+1)
Gammal 2014-06-28, 15:50   #153

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Hur fan kan tommy enberg fått licens?
Och vem vill betala för det där?
han fick väl en het häst va. inte mycket att göra då. hade han laddat max från start borde han väl tatt sig förbi halvsnabbe pompano
Gammal 2014-06-28, 15:55   #154

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
han fick väl en het häst va. inte mycket att göra då. hade han laddat max från start borde han väl tatt sig förbi halvsnabbe pompano
Skojar du?
Sätt hästen i rygg, är ju en mil till 3e häst
Gammal 2014-06-28, 15:56   #155

Standard

de frågade veijo vad de skulle ha frågat förra veckan. tycker du att du ha lika bra häst som favoriten? kanske de gjorde förresten med jag missade det i alla fall...
Gammal 2014-06-28, 15:57   #156

Standard

Citat:
Skojar du?
Sätt hästen i rygg, är ju en mil till 3e häst
han måste ju haft svårt att få stopp på han annars är det som du säger katastrofalt dåligt
Gammal 2014-06-28, 15:58   #157

Standard

Grymt snygga hjul på Vendis sulky...! Kanon...

Gammal 2014-06-28, 16:06   #158

Standard

Citat:
Mitt bolag

avd1. 5 Jeppas Maxi
avd3. 8-9-12
avd4. 2-5-7-9-11-12
avd5. 4 A Hanibal
avd6. A 1 B 2-3-4-5-6-7
avd7. 1-2-3-4-5-6-7-9
krav minst 1 A.

Klockren analys. Ser bra ut!
Gammal 2014-06-28, 16:07   #159

Standard

Härlig "DD" jag fick in på Bet365. En parlay med Dragoon Tooma mot Vendi och Long Night till 3.00/Bandit Hornline mot Thrust launcher/Maverick Man till 2.60 = 7.80...

Gammal 2014-06-28, 16:09   #160

Standard

får hoppas på dubbeln nu då.

1 mot 1,5,9 x 100 kr

och en skräll lapp för att avrunda kontot

5,7 mot 1,9 x 40 kr
Gammal 2014-06-28, 16:13   #161

Standard

Vill varna för My Ovi som gjorde en grymt bra lopp efter galopp senast - bortlottad men en rysare av rang...
Gammal 2014-06-28, 16:13   #162

Voltstarts avatar

Standard

Jag är inte bara frälst i Al Dente, utan även 5 Psycho! Hästen jobbade föredömligt på Goops drivning senast och jag kör en rak platsraket 500 spänn 5 Psycho - 2 Costatantisoldi!

Inställningsmässigt är Psycho pappa From Above upp i dagen. 2 Global Rebel har bara gjort kanonintryck på slutet...
Gammal 2014-06-28, 16:15   #163

AndyMarts avatar

Standard

Voltstart, var det du som sms:a in?
Gammal 2014-06-28, 16:17   #164

Standard

Blir en liten skrällDD idag... Toppform på alla och skall inte ha sämre chans än sina motståndare. Är inte helt övertygad om Al Dentes storhet ännu - har fått bestämma i ledningen i flera lopp och intetsägande segrar, ser dock ut som en stjärna...

Registrerat spel

Spelform: Dagens Dubbel, omg. 356

Avd Ordinarie hästar
1 3 Digital Frame
2 2, 10

Vadet gäller startnummer

2 x 50,00 kr Totalt: 100,00 kr

Kvittonummer:
Gammal 2014-06-28, 16:18   #165

linfres avatar

Standard

Origo Tilly kan få detta lopp serverat på guldfat. Kommer att gå snabbt mellan de där fram och sen vips så spurtar Jansson hem det

Måste testas till 25ggr pengarna på Bet365.
Gammal 2014-06-28, 16:20   #166

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Voltstart, var det du som sms:a in?
Nä, för f-n! Mina tankar är exklusivt för sharp$-gänget...
Fulsprit (+1), AndyMart (+1), Tamuli (+1)
Gammal 2014-06-28, 16:23   #167

Standard

Registrerat spel

Lopp: 10
Spelform: Vinnare

Hästar: 3 Digital Frame

Vadet gäller startnummer

1 x 50,00 kr Totalt: 50,00 kr

Kvittonummer: 2FAE FC67 38F8 9441
Gammal 2014-06-28, 16:26   #168

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Missbrukar Veijo är duktig
Gammal 2014-06-28, 16:27   #169

Standard

Bluffseger, igen, hehe!
Gammal 2014-06-28, 16:28   #170

Standard

Ja ytterligare en häst som bara var bäst helt enkelt
Gammal 2014-06-28, 16:28   #171

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Missbrukar Veijo är duktig
Var god utveckla... din svenska är i nivå Veijo Heiskanen...
Gammal 2014-06-28, 16:39   #172

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Var god utveckla... din svenska är i nivå Veijo Heiskanen...
Varför tror det allt gick åt helvete förra gången?
Missbruk är inte bra för affärerna.
Är man dessutom värdelös på att köra häst blir man ingen vinnare
Gammal 2014-06-28, 16:46   #173

Voltstarts avatar

Standard

Skönt att Marcus heter Schön i "liven"!

Registrerat spel

Spelform: V3

Avd Ordinarie hästar
1 2 Costatantisoldi*
2 3, 4
3 2, 3, 7, 10, 13

Vadet gäller startnummer

10 rader x 1 x 10,00 kr Totalt: 100,00 kr

Kvittonummer: XXXE BXXF B2B8 100X
Gammal 2014-06-28, 16:55   #174

Standard

jaha, inget som gick vägen idag, nya tag i veckan med V86 på Onsdag och V7 Torsdag/lördag
Gammal 2014-06-28, 16:57   #175

Standard

Citat:

Nu skall vi dock vara försiktiga med epiteten - vet du att Veijo har missbruksproblem, eller är du bara besviken över dagens spel...

Att han inte är en bra kusk kan jag hålla med om och detta kan man kritisera, men inte hans leverne, OM du nu inte har annan info...

tomtom2 (+5), Voltstart (+5)
Gammal 2014-06-28, 16:58   #176

AndyMarts avatar

Standard

Bolagssystemet satt!

Bergsåker omg. 31 ATG Team
lördag 2014-06-28 2014-06-28 13:09
Hästar Res
1 5 Jeppas Maxi
2 1, 2, 4, 5, 10
3 8, 9, 12, 13
4 2, 5, 7, 9, 12
5 3, 4, 6, 10, 11
6 1, 3
7 2, 4, 5, 7, 9

5000 RADER x 1 x 0,50 KR
Totalt: 2 500,00 kr
sirlarsson (+25), Fulsprit (+1)
Gammal 2014-06-28, 16:59   #177

Standard

Nu blir det ALL In på Tams Borgöl - lätta på tömmarna, Sören!!!

Gammal 2014-06-28, 17:12   #178

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Jag är inte bara frälst i Al Dente, utan även 5 Psycho! Hästen jobbade föredömligt på Goops drivning senast och jag kör en rak platsraket 500 spänn 5 Psycho - 2 Costatantisoldi!

Inställningsmässigt är Psycho pappa From Above upp i dagen. 2 Global Rebel har bara gjort kanonintryck på slutet...
Platsraketer är klart underskattat, tycker jag. Nu blev tyvärr Psycho "nersnackad" i tv-sändningen, men ändå helt okej odds.
Fulsprit (+1)
Gammal 2014-06-28, 17:15   #179

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Du tror väl inte jag skrivdr något jag inte vet?
Vet jag inte håller jag käften

Citat:
Nu skall vi dock vara försiktiga med epiteten - vet du att Veijo har missbruksproblem, eller är du bara besviken över dagens spel...

Att han inte är en bra kusk kan jag hålla med om och detta kan man kritisera, men inte hans leverne, OM du nu inte har annan info...

Gammal 2014-06-28, 17:24   #180

Voltstarts avatar

Standard

10 Polar Linus piskade faktiskt 7 Vladimir nyligen, så till detta höga odds blir det tvillingutgång!
Gammal 2014-06-28, 17:26   #181

Standard

Citat:

Vet att missbruk är utspritt inom travet i Sverige - men, jag är inte den som tror på ett anonymt inlägg på internet, därav är jag för luttrad - källa?

Jag vet att han haft dessa problem förut, men det betyder inte att det är så nu - har ju riktigt bra resultat att visa upp och att dessa enbart skulle vara för att han har bra personal som jobbar medan Veijo super, har jag svårt att se...

http://classic.atg.se/StartlistServlet

http://classic.atg.se/LicensDetaljSe...ganisation=STC

Gammal 2014-06-28, 17:26   #182

Standard

Citat:
Tala är silver - tiga är.....
Fulsprit (+1)
Gammal 2014-06-28, 17:42   #183

drakens avatar

Standard

Hade lite förväntningar på omgången men det rann ut ur sanden. Blev lite sur när Richard kapade mitt alias så jag sket i att skriva något mer. Spikade Ed You och Hannibal så systemet vart rätt bra men skrällde ju inget i loppen. Vart en rätt ljummen omgång. Favoriterna var för bra helt enkelt.
Gammal 2014-06-28, 17:51   #184

Standard

Citat:
Hade lite förväntningar på omgången men det rann ut ur sanden. Blev lite sur när Richard kapade mitt alias så jag sket i att skriva något mer. Spikade Ed You och Hannibal så systemet vart rätt bra men skrällde ju inget i loppen. Vart en rätt ljummen omgång. Favoriterna var för bra helt enkelt.

Va! Har du fått ditt alias kapat här på sharps...?! I vilket syfte...?
Gammal 2014-06-28, 18:03   #185

drakens avatar

Standard

Han tyckte väl att det var kul. Kanske jag också hade tyckt om jag vart på bättre humör på förmiddagen.
Gammal 2014-06-28, 18:58   #186

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Håller jag inte alls med om.
Allt som påverkar resultatet ska fram, det här är en spelsajt och inget annat.

Citat:
Tala är silver - tiga är.....
Gammal 2014-06-28, 18:58   #187

Helges avatar

Standard

Citat:
Han tyckte väl att det var kul. Kanske jag också hade tyckt om jag vart på bättre humör på förmiddagen.
Va, loggade han in på ditt konto, eller vad?
Gammal 2014-06-28, 19:06   #188

clarunds avatar

Standard

Citat:
Citatkapning antar jag
Fasen draken, gick det att missa med dina spikar !?

du fick väl åtminstone in något spel !?

Gammal 2014-06-28, 19:08   #189

Klankes avatar

Standard

Ja bolagssystemet satt

Bergsåker omg. 31 ATG Team
Lördag 2014-06-28 2014-06-28 11:08
HÄSTAR RES
1 5 JEPPAS MAXI
2 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10
3 8, 9, 12
4 2, 5, 7, 9, 11, 12
5 4 A.HANNIBAL
6 1 AL DENTE
7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9
1152 RADER x 1 x 0,50 KR
Totalt: 576,00 kr
0524 3C05 D678 9045

Hade hoppats på fler skrällar... :/
Gammal 2014-06-28, 19:23   #190

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg

AH, så klart. Tack!

Kom igen nu draken. Nya tag.
Gammal 2014-06-28, 20:23   #191

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Nu har jag läst samma kommentar mer än en gång där denna tränare kallas för missbrukare. Jag tycker det är obehaglig och personpåhopp och hör inte hemma i sporten. Jag uppfattar det som någon sorts personlig vendetta.

Dessutom tycker jag det börjar gränsa till brottslig och förstår inte varför moderator låter det passera gång på gång:

Den som utpekar någon som brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning gör sig skyldig till förtal enligt Brottsbalken 5 kap. 1 §. Det krävs att en uppgift lämnats, och inte bara ett allmänt värdeomdöme, och uppgiften ska ha lämnats till en tredje person.
Migge (+1)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 20:44   #192

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Snälla du
Det här är inget påhopp, utan välkänt fakta som stått i alla Sveriges tidningar
Säger du hagamannen är våldtäktsman är det inte heller ett påhopp utan sant

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Nu har jag läst samma kommentar mer än en gång där denna tränare kallas för missbrukare. Jag tycker det är obehaglig och personpåhopp och hör inte hemma i sporten. Jag uppfattar det som någon sorts personlig vendetta.

Dessutom tycker jag det börjar gränsa till brottslig och förstår inte varför moderator låter det passera gång på gång:

Den som utpekar någon som brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning gör sig skyldig till förtal enligt Brottsbalken 5 kap. 1 §. Det krävs att en uppgift lämnats, och inte bara ett allmänt värdeomdöme, och uppgiften ska ha lämnats till en tredje person.
Gammal 2014-06-28, 20:49   #193

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2204
Standard

Citat:
Snälla du
Det här är inget påhopp, utan välkänt fakta som stått i alla Sveriges tidningar
Säger du hagamannen är våldtäktsman är det inte heller ett påhopp utan sant
Det kanske är som du säger, ag har bara läst det här på sharps. Men kan du inte låta bli att säga det i alla fall även om du skulle ha rätt?
Jag tycker ändå det känns otrevlig.
Som någon påpekade vinner han ju ofta och det känns mer positiv att fokusera på det sportsliga och inte på det privata.
putte64 (+100), Helge (+5)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-28, 21:15   #194

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ja förlåt. Det var inte mening att förarga, du hade raderat dina inlägg så ville ju bara skojsa lite med dig.
Gammal 2014-06-28, 21:22   #195

AndyMarts avatar

Standard

Tycker vi kör lite kanon och kalkon efter dagens omgång;

Kanon: Jeppas Maxi's uppvisning.

Kalkon: Kenneth Haugstads styrning med Ruth Reerstrup, värsta jag sett.
Gammal 2014-06-28, 21:29   #196

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:

Det ska bli intressant och se hur många miljoner walman torskar på det här
Gammal 2014-06-28, 21:36   #197

Helges avatar

Standard

Citat:

Lade ned mini tid på Bergsåker V75 och mer på Vaggeryd V65 på kvällen.
Utdelningsmässigt korrekt bedömt, men satte ingen V65 Vaggeryd för det.

Kan inte sluta undra varför folk förvånas över Jeppas Maxis uppvisningar = folket får kalkonen.

Kanonen, Poker Kronos utanför V75. Vilken förvandling hos Bergh. Kommer bygga staket i norrlandsluften.

Annars var hela V7 omgången en kalkon spelmässigt, snudd på även sportsligt.

zzzzzzz
Gammal 2014-06-28, 22:20   #198

drakens avatar

Standard

Citat:

Jodå Jag är rätt nöjd efter dagen men utdelningen var inget vidare och var lite blyg i vinnarspelet men inte gick jag back iaf
Helge (+10), clarund (+7)
Gammal 2014-06-28, 22:53   #199

clarunds avatar

Standard

Citat:
Gaska upp dig Draken, idag är en ny dag !

Ed You är fortfarande endast 16% insats så det stämmer inte att "alla" spikar honom, och definitivt inte i kombo med Hannibal

Tror själv en del på Ed You.

Känns ju lite sådär med en omgång med så stora favoriter som Jeppas Maxi o Al Dente, i den förstnämndes fall är det väl mest fräschören som kan falera och på den sistnämndes möjligen innerspåret. 70% är väl smärtgränsen på dessa men det är precis där de ligger, illa för jag gillar Digital Frame men spik på den känns magstarkt . Vi får se hur det blir, Jeppas får man chansen att se i provstart men frågan är om det hjälper då den brukar se knölig ut...
Ja du kan inte skylla på mig iaf att jag inte försökte muntra upp dig !

Gratulerar !

Helge (+3)
Gammal 2014-06-28, 22:59   #200

Helges avatar

Standard

Citat:
Ja du kan inte skylla på mig iaf att jag inte försökte muntra upp dig !

Gratulerar !
Försökt jag med.. men draken går inte att känna igen :(

Saknar min drake (även om jag kallas så hemma)

Kom igen draken!

Nykter eller full, bara älskar dig, du är härlig! ♥
Gammal 2014-06-28, 23:10   #201

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg

Det var en tragisk beskrivning, mycket. Nästan så man får en tår - men nej.
Han har varit jävligt elak mot flera och ingen slump han fick ett års
avstängning efter flera övertramp. Tog tid för mig att inse detta, bättre sent än aldrig.

Gammal 2014-06-28, 23:12   #202

drakens avatar

Standard

Det gör alla kvinnor. Det heter min också därifrån tog jag mitt nickname
Gammal 2014-06-28, 23:16   #203

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

En del kallar sina kvinnor för J35...
Gammal 2014-06-28, 23:27   #204

Helges avatar

Standard

Ger inga Sharps för tillfället pojkar
clarund (+2)
Gammal 2014-06-29, 01:12   #205

clarunds avatar

Standard

Allvarligt var/är jag lite orolig för draken, han var så jäkla ledsen lördag förmiddag, typ att spelet påverkat honom om inte annat.

Men oavsett om du lyckades vinna eller ej , hoppas du prickade, så hade du bra idéer och efter regn kommer solsken och vice versa så kämpa på !

Själv konstlade jag till det med min lilla lapp och spikade 3x Bergh till slut i avd 2, 3, 4 och åkte således i andra.

Colombia vann iaf andra matchen ikväll alltid något

Gammal 2014-06-29, 20:37   #206

drakens avatar

Standard

Du behöver inte vara orolig för mitt spelande. Tack för att du bryr dig men tro inte att vi ska duscha ihop bara för det.
Jag omsätter nog minst av alla här på forumet. Var bara full och irriterad i fredags och nykter i går och reagerade lite negativt på ett practikal joke. Ingen fara med mig alls. Finns nog andra som behöver empati mera i sådana fall. Spelmissbruk är rätt utbrett. Tänkte nästan citera några inlägg uppåt.
Men Tack iaf.

Senast redigerad av draken den 2014-06-29 klockan 23:00.
Svara

td