|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-06-24, 15:40 | #1 |
V75 Lördag Bergsåker..
Skapar en tråd redan nu. Någon får ju börja..
avd1. Gillar Maxi men blir tok för stor och bränner han är spelvärdet ruskigt! eftersom hela Sverige trillar av stolen om det händer. Motbudet är nr 3 som var riktigt bra från dödens senast spelvärdet blir riktigt bra på denne och att hästen är så här mitt i veckan streckad på 3% kanske man inte ska ta så hårt men jag tror inte hästen blir mer än 6%are på lördag. Vill man vinna stort måste man våga gå emot strömmen även om det ibland verkar omöjligt avd2. Gillar Going Kronos avkomman och hästen har visat både speed och att hon är stark. Körs offensivt från fint läge och övertar spets efter 300 körda om inte snabbare? måste vara hästen att slå. avd3. Öppet och här får Harry hjälpa till... kör nämligen en flex.. Första strecket får Örjan med nr 13 som såg riktigt fin bakom Nahar senast, kan kanske gå trots allt. avd4. Helt bortglömd av spelarna jag tänker på Memory som öppnar snabbt när han vill. Visade dock form senast efter en vass spurt. Siktar kanske på att leda loppet runt om i annat fall kan man sikta på en bra rygg. Får man luckan så... avd5.Spik nr 2 är 6 Octupus som flög fram senast och vann tämligen enkelt. Flyger till spets och leder loppet runt om!? avd6. Spik nr 1 obesegrad i spets 5 av 5... Leder loppet runt om!? tvåa blir 3an? avd7. Robert får kanske defilera med Paying G som trivs på Åkern... Senast redigerad av Klanke den 2014-06-24 klockan 16:26. |
|
2014-06-24, 20:17 | #2 |
Tidiga tankar innan man snurrar bort sig för mycket i alla intervjuer och "experter".
Avd1: Med tanke på att Jeppas Maxi högst troligt inte bara går och tar ledningen så kan det mycket möjligt vara så att han inte vinner loppet. Blir han däremot släppt till ledningen så får de andra vara nå överjävligt bra för att ta ner honom. Den enda som höll jämna steg över upploppet förra gången var Elegance Brodde men då hade Jeppas gått i tredje spår i ett drygt halvt varv. Kan inte tänka mig något annat än som sämst dödens/andra par utvändigt för honom och då är det nog bara vinnarhålet som tar ner Jeppas Maxi. Kommer rygg ledaren ens ut? Nej troligtvis gör han inte det. Som jag ser det så borde Jeppas Maxi bli släppt till ledningen och därifrån tar ingen av dessa kusar ner honom. Han förlorar bara om Robert Bergh anser att hans häst är så satans mycket bättre än Jeppas Maxi att han ska ligga och trycka i 11-11.5 tempo första 1000.. Vem som vinner loppet isåfall? Happygangster GL eller Coldtown. Hoppas man på galopp så kan man även strecka Elegance Brodde med Robban. Dels för att han har hemmabana och han vinner alltid när det är Bergsåker och dels för att Robban har en jävla snurr på stallet nu. Avd2: Ser ganska svårlöst ut. Dels är det ston och dels är det ett helt knippe djur med ganska bra form. Mitt val blir att strecka många, men hästar som jag tycker sett bra ut är 1,2,4,6,10,12 Avd3: Svårt att se att loppet ska stå mellan några andra än 8,9,10,11,12,13. Ariel Boko är väl en av de hästarna med chans som troligtvis blir mest bortglömd av spelarna. Djuret gör alltid bra långlopp men det kanske blir för svårt att ta ner Kadetten och Canaka BF. Det där reder nog ut sig efter ett gäng intervjuer och när Robban har tokförnekat vinst och som vanligt ser jävligt lurig ut! Startvolten? Nej kan verkligen inte se någon häst leda runt om här. Det skiljer för mycket i klass mellan volterna. Avd 4: Västerbo Paymyday vinner inte särskilt ofta men har sett väldigt mycket förbättrad ut på slutet. 7 Maverick Man ser alltid bra ut och förra loppet var inget undantag. Spåret sist ställde väl till det en del och nu när han är framme på vingen kan det bli svårt för de andra att rå på honom. 9 Bandit Hornline är heller ingen häst som prenumererar på vinsterna men gjorde ett väldigt bra lopp på Bodens travbana och var före Raz Mackenzie och Maverick Man i mål. Denna gången har dessa båda kusar fått sämre spår än Maverick Man och Raz lär verkligen inte vara med i segerstriden denna gången. 11 Bartender In kommer från tre raka segrar men spåret är inget att hurra för. Hoppas man på favoritfall här (förutsätter att spelarna gör Maverick Man till favorit) så är Bartender In, Remember My Name, Trust Launcher och Västerbo Paymyday alla tänkbara vinnare. Avd 5: 7 Vendi gör rätt hyfsade lopp hela tiden och snart måste hästen få segra. Nu vet jag inte om finalen i silver kanske är rätt ställe att göra det på men visst måste hästen streckas då den inte kommer få många kronor på sig. 11 Food Money, "blockethästen", gör fina lopp gång på gång och vinner även då och då. Med "rätt" lopp så kan han nog vara med på målfotot ännu en gång, tror dock inte att chansen är speciellt stor från bricka 11. 12 Tresor d'Inverne har både fel spår och fel distans. Ska den med på systemet så blir det ett lyxstreck. 6 Octopus är väl egentligen kanske ett singelstreck efter vad den visade på Mantorp från bricka 8, men ska det bli några pengar så krävs det nog att denna hästen torskar. Risk att den blir stor favorit här. Vinner inte favoriten så är det ganska öppet bakom. Avd 6: Ytterligare ett lopp som på förhand kanske ser lätt ut men det är treåringar vi snackar om och orutinen hos hästarna kan öppna upp loppet på alla möjliga olika sätt. Finns nog ganska många hästar som kommer bli vansinnigt bortglömda. Som det ser ut nu så blir Al Dente storfavorit i detta loppet och det är nog en sund favorit, men jag anser att det är en favorit i fara. Goop, Lennartsson, Kontio, Ohlsson är alla tidiga på kupongen. Avd 7: Har man råd så streckar man 2,3,4,5,7,12! |
|
2014-06-24, 20:52 | #3 |
någon som har spalatos måndags-system?
|
|
2014-06-24, 21:52 | #4 |
Dt kommer snart.....du brydde ju inte dig , sa du! Keeping Julia kom trea och var inte iskall, trots allt. 1-0 till mig gubben.....själv fick jag 3 st femmor på v75. Hur gick dt för dig, då? Spika du favven i andra kanske , femman,???
Senast redigerad av spalato den 2014-06-24 klockan 22:15. |
|
2014-06-24, 22:16 | #5 |
Nu kommer min analys trots invändningar från Trav-Renen. Men vem bryr sig? Fråga Bosse Knop , han vet! Ej för känsliga ögon denna analys alltså!
V75-1 Favoriten 5 Jeppas Maxi kommer att få många anhängare. Given på systemet. Garderar dock upp med 10 Leif , som fick ett styggt lopp men höll strålande som trea. Bäst i spets?Nummer tolv verkar inne nu på V75, och kan absolut upprepas med 12 Cold Town, som kan få revansch på favoriten sen sist. Se upp! Sista strecket går till 4 Elegance Brodde med hemmatränaren Robert Bergh. Har nu framspår och kan skrälla. Skulle kunna räkna upp ett par till som kan vinna, men vi nöjer oss med dessa fyra. V75-2 I nuläget har jag ingen superkoll , men går på känsla. Pekka Korpis båda hästar är givna liksom Souchong och sista-strecket går till 10 Ahsoka. Bergh igen! Plugga på! V75-3 Mer än halva fältet kan vinna detta stayer-lopp. Nämner tre i nuläget. 8 Qiud Pro Quo var rullig senast och man fick sätta på boots. Barfota runt om en klar fördel. Ej favorit nu. Tipsetta! 13 Porthos Amok har springspår på tillägg och kan sitta bra till direkt. Örjan är mästare på att ge hästar optimala lopp och rygg på någon av dom starka tillgäggshästarna kan vara nyckeln till seger. 1 Bankers Garcon har fått ett ypperligt läge. Måhända tufft motstånd nu ,men hästen är bra och är loppets bedövare! V75-4 6 Västerbo Paymyday gick bra senast. Går bra för Jorma. Kan vara veckans bästa spik! Plugga på ändå...... V75-5 Också ett öppet lopp. 10 Elit Håleryd avslutade snabbt senast , men av någon anledning kommer tre andra före i nuläget. 1 Long Night är mkt bättre än raden och kan få loppet. Streckvärd! 4 A. Hannibal är startsnabb liksom några andra i detta lopp, men är hästen på humör kan han leda runt om! Gick bra som trea på V75 på Gävle från ett åttondespår!12 Tresor har toppform och kan fälla allt med klaff trots spåret. Favorit? Plugga på.... V75-6 1 Al Dente är ett spikförslag, men dubblar med 12 Origo Tilly. Spårlottningen var nog en missräkning för Tobbes del , men platsar ändå på kupongen! V75-7 halva fältet bör ha chans att vinna detta lopp, men tispnicken går ändå till favoriten (?) Betterthancehckers. Från ledningen toppchans! 6 Vici Lane kan sätta käppar i hjulet för favven, och Christoffer är inte så offensiv som Kolgjini-pågarna, eller? 3 Paying Guest är inte så tokig. Gick en bra repa senast och kan överraska. 10 My Ovi satt fast med krafter bakom en överlägsen Carmella B.F. Loppets bedövare! Plugga på! Systemförslag V75-1: 4.5.10.12 V75-2: 1.2.5.10 V75-3: 1.8.13 V75-4: 6 Västerbo Paymyday spik! v75-5: 1.4.12 v75-6: 1.12 v75-7: 5 Betterthancheckers spik! 144kr Senast redigerad av spalato den 2014-06-25 klockan 01:02. |
|
2014-06-24, 23:57 | #6 |
nej jag hade inte spik på favven i andra Defi's, jag spelar inte så. Men jag missade redan i avd 1 så det gjorde inget. Spikade JarlAfSolnäs i avd 4 men vad gjorde det.. Återkommer med mitt spikförslag till lördag senare under veckan
|
|
2014-06-25, 00:28 | #7 |
Kämpa på nya tag hela tiden
|
|
2014-06-25, 01:09 | #8 | |
Citat:
|
||
2014-06-25, 08:10 | #9 | |
Citat:
I övriga lopp anser jag att man ska strecka alla Berghs hästar i den mån man har råd.. Allt för många gånger har Robban sänt fram Ulf Eriksson för att köra slut på favoriter för att sedan själv bara defilera hem loppet.. |
||
2014-06-25, 08:14 | #10 |
Spelar inte så..? Menar du att du aldrig kan singla största favoriten i omgången? Annars förstår jag inte alls vad du menar med tanke på att Jarl af Solnäs var väldigt stor favorit han med så borde du inte singlat honom heller. Isåfall hade Nissan Broline eller Quirire varit bättre spikar.
|
|
2014-06-25, 08:37 | #11 | |
Citat:
|
||
2014-06-25, 10:47 | #12 |
Med tanke på hur bra Valentino Strix var senast känner jag mig tvungen att ta med den. Vet att han möter en kanon från bästa spåret och att Veijo aldrig vinner, samt att han har bricka 7. MEN jag ger mig fan på att han har en kanon till där! 3% är sjukligt lågt.
Jeppas Maxi - endast galopp emot, hästen är sjukt bra. MEN inga träd växer till himlen, det kan bli gunga och då är alla andra bakom skrällar. Ytterst få som tar 5 raka varav 3 i v75. Food Money - om dom rycker skorna, 11% i nuläget är alldeles för lite. Mycket trevlig omgång måste jag säga, man får fundera noga på hur spelet ska läggas upp. Och man får fortsätta beakta Robbans djur noga. Vi får väl hoppas att dom kan kan göra service på auto-bilen i god tid..... |
|
2014-06-25, 12:54 | #13 |
Bedövarlappen
V75-1: 5 Jeppas Maxi V75-2: 2,11 V75-3: 4.6.7.9 V75-4: 6 Västerbo Paymyday V75-5: 11 Food Money V75-6: 1.12 V75-7: 8 Amiral D' Inverne 10kr (med avgift) |
|
2014-06-25, 13:25 | #14 |
V75-finaler på lördag som inte alls håller samma klass som finalerna under elitloppshelgen då de flesta försöken i detta meeting liksom finalerna körs i Norrland. E3 finalerna är såklart höjdpunkten på lördag. Tänk på att det är flera hästar som ska ut på sin första långresa med övernattning. Kolla därför stallbacksinfon om hur det gått på lördag. En av de största favoriterna på lördag, Octopus, fälldes ju enligt stallet näst senast av att den rest och övernattat mycket dåligt. Hoppas att det var något som Nurmosstallet även gick ut med till spelarna innan loppet då (var själv inte i Sverige då och vet inte vad som rapporterades).
Den viktigaste spelinfon från facktidningar mm har jag försökt sammanställt nedan. Observera att det inte är någon rank eller tips utan sådant som kan vara värt att tänka på när man ska göra sin egen rank och värdering av loppen. Man bör såklart sen även på fred-lörd kolla sen info samt göra en spelvärdesanalys av insatsfördelningen när lite mer spelats. Bergsåker som väl tidigare var en bana där det oftast blev låg utdelning på V75 har blivit rena högutdelningsbanan numera. De senaste 5 gångerna V75 körts på Bergsåker har utdelningen på 7 rätt varit mellan 467 000 kr och 7,2 miljoner kr. Om den trenden fortsätter på lördag så är det bara att börja såga de överspelade storfavoriterna i denna omgång. ............................. V75-1 Allt talar för att Jeppas Maxi blir gigantisk favorit då alla facktidningarna spikar. Går de tunga betaltjänsterna på samma linje på fredag så är det en häst som kommer ge mycket lågt utgångsvärde vid vinst. Inget nytt på den vad gäller utrustning, men det finns het info på några andra i detta lopp som gör det intressant för dom som inte vill bygga V75 system på hästar som har 70-80 procent av insatserna. Xanthis Cornelis hade lättats rejält i balansen (från tunga järnskor till lättmetallskor) senast när den som 70 oddsare vare trea bakom Jeppas Maxi. Ska ev lättas ytterligare på lördag. Screen Height gick med ”motionshuvudlag” senast pga spåret. Nu pratas det om stängt huvudlag och intressant med Björn Goop i vagnen ffg. Aibohphobia ska tävla med norskt huvudlag ffg. Starcane Harvester är en av två som det är mest intressant på vad gäller ändringar. Har gått med tunga järnskor i alla starter hittills men nu snackas det om barfota runt om. En enorm lättning i balansen i så fall. B.B.S Pelleshan är den andra det är väldigt intressant info på. Jättesnackis i Boden och den vann där. Nu ska den troligen ffg någonsin tävla med jänkarvagn och dessutom pratas det om att plocka av alla skorna på hästen på lördag. ............................... V75-2 Treåringarna i sitt första riktiga storlopp. Då bör man hålla ögon och öron extra öppna vad gäller utrustningsändringar Walmannstallet säger i de tidiga intervjuerna att man troligen kommer vänta med att lätta megafavoriten Souchong i balansen, men håll ögonen öppna, för dom har ändrat sig förr. Littlemissunshine lättade man däremot i försöket. Nära galopp men fartmässigt ett plus. Samma på lördag. Caviar Sisu var det rätt mycket surr om inför försöken. Var inte som bäst då och det visade sig att hästen haft dåliga blodvärden. Nu låter det mycket uppåt. Man ska göra allt för att komma till spets, i så fall köra där och man ska ffg i år rycka bakskorna. Hästen ska ffg tävla med urryckare. Some Summit ryckte man skorna på ffg senast och satte på helstängt huvudlag ffg och det gav stor effekt enligt stallet. Samma på lördag. Kickans Girl ska på lördag ffg tävla med stängt huvudlag. Face ém ska man rycka alla skorna på för andra gången på lördag. Första gången blev den störd till galopp i starten. Dessutom ska den på lördag ffg någonsin tävla med Jänkarvagn. ........................ V75-3 Hela 250 tkr i förstapris. Tror inte Bergsåker är särskilt nöjda med startfältet med tanke på det. Inte så mycket intressant att rapportera här heller Banker´s Garcon ska troligen testas med helstängt huvudlag och man ska försöka komma till spets och köra där låter det som Quid Pro Quo ska ev gå med skor på lördag, men det låter inte som att det är bestämt. Man pratade i den tidiga infon inför Boden också om skor men då blev det barfota runt om. Ariel Boko barfota runt om på lördag vilket nog är ett rejält plus men det är ett sto som ofta startar i rätt klena lopp där uppe nu mot hingstar. Porthos Amok ska tävla barfota runt om enligt C Lundström men troligen med bakskor enligt M Schön. ............................... V75-4 På förhand ett rätt öppet lopp och de flesta V75 spelare som gör sina vanliga lördagssystem för någon eller några hundralappar garderar här varför insatserna kommer att vara rätt spridda och värdeökningen begränsad oavsett vad insatsprocenten säger. Trust Launcher ska övernatta borta för första gången. Är väl ingen raket ut men om den skulle kunna köras till spets vore det sannolikt ett klart plus då den vunnit samtliga fyra gånger den körts där. J.C Memory kunde inte gå barfota runt om senast men det ska den kunna nu enligt stallet. Det pratas dessutom om skygglappar på nu istället för öppet huvudlag som den brukar ha. Divas Revansch ska ev tävla med jänkarvagn för första gången på ett bra tag. Västerbopaymyday har inte vunnit på lördagens distans på 22 försök. Maverick Man ska testas med murphybländare på lördag för ett den inte som senast ska springa och kränga i kurvorna. Raz Mackenzie gick med lite ny utrustning senast i Boden (halvstängt huvudlag ffg och utan jordbländare) och det blir samma nu. Fortfarande ska denna Love You häst dock gå med skor och brodd. Det är väl inte så många hästar som går broddat mitt i sommaren annars. Walter Bishop har slitna hovar och måste gå med skor runt om på lördag. Troligen minus. Bartender In har blivit som en ny häst när man ryckt alla skorna i de tre senaste loppenmen läget på lördag är väl ett stort frågetecken. Galopprisk också därifrån enligt stallet. Remember My Name tävlade senast för första gången någonsin barfota runt om och det gav en ruskig effekt kombinerat med helstängt huvudlag (som man testade i starten innan med framgång) och det blir maxat utrustningsmässigt även på lördag. Läget ? ....................... V75-5 Här blir Octopus stor favorit. Näst senast var den det också men då underpresterade den kraftigt efter att ha rest och övernattat dåligt. Jag var inte i Sverige då men hoppas att den infon kom ut till spelarna. I så fall märkligt att den stod i 18 för 10. Sen vann den mycket lätt senast till otroliga 17 ggr pengarna i ett överpacat lopp. Därmed noll spelvärde på den på lördag igen. Dragon Tooma har Östersundstravet rapporterat fel balans på enligt stallet. Den ska ha gått barfota fram precis som vanligt senast och ska så göra även på lördag. A Hannibal låter det bra på. Ska gå med maxbalans, dvs barfota runt om och jänkarvagn, och senast var den bara femma i ett taktiklopp men den gick sista 700 på 08,5 i tredjespår utan rygg. Vendi har nog lite smygform. Låter bra från stallet. Senast galopp efter strul i Boden och näst senast mycket pigg avslutning i loppet som Octopus vann. Food Money lät det verkligen på senast som att det inte var iordningställt utan att det bara handlade om att få ett lopp i kroppen inför denna final. Nu låter det helt annorlunda och det blir minst barfota bak. I någon intervju pratas det tom om att plocka av alla skorna. Kan spurta så om t ex Åke Lindblom har offensiva planer på lördag är det inte säkert att det blir en lugn resa i spets för Octopus och då kan Food Money bli intressant. ........................... V75-6 Här ser Al Dente ut att bli gigantisk favorit. Det som talar för är att Örjan fick välja spår och valde innerspåret så han är nog ganska säker på att hålla spets. Det som talar för gardering är att Al Dentes fyra senaste vinster tagits just från spets och i samtliga har han fått dragit ner på tempot efter en snabb öppning. Det låter inte som att det blir så denna gång (se nedan). Digital Frame har vunnit två ggr i rad från dödens. Näst senast gick den barfota runt om ffg och imponerade stort på mig när den kördes fram från skitspår och krossade packet från dödens. Senast skor fram men det låter som att man har planer på att plocka av alla skorna nu igen. Othello Tilly säger Björn Goop i någon intervju att man har planer på att köra barfota runt om för första gången. I sin krönika idag i AB skriver han att ändringen på lördag blir att den ska gå med rycktussar för första gången. Håll koll på vad han säger senare i veckan för det lär väl står barfota runt om ffg i skoinfon till kort innan start om det stallet ens yppar att det skulle kunna bli så. Veijo låter mycket uppåt på Valentino Strix. Gick med helstängt huvuslag senast och samma nu. Han säger att galoppen då var mycket oväntad. Inget skoryck (vilket varit extra intressant) men han lovar att hästen med lopp i kroppen kommer vara kraftigt förbättrad och han utlovar en mycket offensiv styrning a la Dernier Viking i lördags. Det är främst denna info som gör att man bör fundera på om Al Dente är en bra megafavorit. Sägs i någon intervju att Orion Tilly av ska gå med jänkarvagn på lördag men inget Björn G säger något om i sin AB krönika idag. ......................... V75-7 Constatantisoldi tränarkörd på lördag vilket borde vara ett minus även om Risto har bra statistik på den. Men det har väl funnits anledning till att han satt upp toppkuskar på den på V75 på slutet. Vann lätt näst senast och senast chanslös från bakre regionerna i ett mindre viktigt lopp trots 08,5 sista 700 m. Caramella B.F ska tävla barfota runt om denna gång vilket är ett plus. Betterthancheckers står egentligen stenhårt inne i loppet tack vare tvångsprissumma. Gjorde senast andra starten för Nurmos, barfota runt om ffg i Sverige, och vann lätt sedan den fått bestämma i spets. Distansen troligen ett minus nu, speciellt om den får mangling i dödens av Vici Lane. Det lilla man kan se så har den i Ryssland och Tyskland bara vunnit kortlopp tidigare men torskat på längre distanser vilket inte är ovanligt för jänkare. Hästen är fortfarande Rysslandsägd så vet inte om den bara tillfälligt är hos Nurmos. Vici Lane har nu två lopp i kroppen och Kolgjinistallet hade väl inte skickat iväg den på en 100 mil lång resa enkel väg om man inte trott på den (andra hästen han har till start i helgen i Sundsvall). Ludde låter mycket uppåt i de tidiga intervjuerna. Stark häst som det blir offensiva körorder på. CE har kört den två gånger tidigare och det har båda gångerna slutat med galopp. O.Ps Flirt imponerade senast i Boden även om motståndet var klent där uppe. Barfota runt om, helstängt och jänkarvagn har verkligen gett effekt. Nu låter det som att balansen inte blir optimal på lördag. Till ronden säger Pihlström optimal balans, men till vi tippa säger Karin Nilsson i stallet att den måste gå med bakskor pga slitna hovar och till V75 guiden säger Pihlström att man troligen måste plasta bakhovarna och då är det väl i alla fall enligt skolistan barfota runt om igen. Håll koll på vad dom säger i den sena infon. Ruth Reerstrup har bara Danska och norska starter i programraden och därmed ingen info alls om t ex utrustning. Men den har enligt uppgift tävlat barfota runt om och med jänkarvagn och ska så göra igen. Pisk ska vara en fördel enligt tränaren. 3 starter i Sverige kan man hitta vid lite mer sökande. I december i fjor vann den ett V75 lopp på Axevalla över kort distans låst vid 625 tkr. Tävlade då barfota runt om. Gjorde även två starter i Sverige 2012, på Solvalla och Åby och vann båda. Den är således obesegrad i Sverige efter tre starter och därmed kanske man ska ta åt sig det där med att den ska vara gynnad av piska lite extra. Knifetown Action ska troligen tävla med skor nu. Barfota fram senast. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+100), AndyMart (+5), putte64 (+100), satori (+10), luggen77 (+20), boozty (+100), draken (+50), whalz (+20), Tamuli (+5), zamora_79 (+20), karpafan (+5), AbbeAce (+10), Klanke (+15), Rickart (+22), plumma (+5), scunnert (+5), TOBYTYKE (+15), Ponken (+5), Cleon_9 (+5), drakdead (+10) |
|
|