|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-06-18, 16:46 | #16 |
Det var naturligtvis inlånade funktionärer,huvudsakligen på frivillig basis enär hela Strömsholmsprojektet sker på frivillig basis.
Vilket inte innebär att SPELSÄKERHETEN ska vara frivillig. Detta är och förblir en stor skandal, men som tur är börjar några inse detta inom galoppen, främst Micke Almen på Täby Galopp som är en rutinerad man, men tyvärr jobbar i ständig motvind som det verkar. Nicholas Cordrey är ju före detta jockey, men det innebär INTE att man förstår spelsäkerhet. Men i grund och botten är det ju SG och ATGs ansvar att tillse spelsäkerheten är uppfylld, men tyvärr är det ytterst få som inser sitt ansvar. Som Viroid säger, Inkompetensen är vida spridd inom hästsporten, det kan egentligen bara bli bättre, men så länge svågerpolitik och inte kompetens är avgörande för anställning inom ansvarsfunktioner inom hästsporten så går det ytterligt långsamt. Vilket hela sporten blir lidande av enär spelarna efterhand tröttnar på att få sina pengar stulna från SydAffe och likasinnade som endast skor sig själva. Oavsett balans :-( |
|
2014-06-19, 15:09 | #17 |
Slår på datorn och ser sista loppet på Axevallas lunch... Omstart! "Blockeringsfel"!
Fylll gärna på här när hästsporten slarvar! Intressant att se en veckas iaktagelser! |
|
2014-06-19, 15:36 | #18 |
Så du tror att alla funktionärer är supermänniskor som ALDRIG gör fel? Vet du vad blockeringsfel är?
|
|
2014-06-19, 16:21 | #19 | |
Citat:
Jag kan tänka mig att göra undantag för breddloppen, då både kuskar och hästar kan vara lite ovana, men generellt sett vill jag se färre omstarter.
doob (+5) Senast redigerad av Viroid den 2014-06-19 klockan 16:23. |
||
2014-06-19, 17:14 | #20 | |
Citat:
Tror att om alla felaktigheter rapporteras här så kommer vi få en tråd längre än inför Elitloppshelgen! Ute efter omfattningen helt enkelt! |
||
2014-06-19, 18:25 | #21 |
Funktionärer
Du har bra inlägg Doob Jag jobbar som huvudstarter på Romme sen ett antal år det svåraste jobb som jag haft (tidigare jobb forskare chef psykiatrin) men det roligaste .Jag har haft många travhästar älskar travsport jag jobbar för att vi startpersonal och kuskar skall göra ett bra jobb tillsammans ibland gör jag fel men då erkänner jag det oftast är det illa ledd volt som leder till omstart .håller med Viroid att utrustningen på många travbanor är gammal svårt att jobba 2014 med utrustning som är 30 år .
|
|
2014-06-19, 18:40 | #22 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Blockeringsfel är misstag begånget av funktionär, dvs starpersonalen
2014-06-19, 19:44 | #23 | |
Citat:
Fick väl 20 papp för 6:or och femmor. Lär väl blivit en bra bit upp på den sexgradiga skalan utan fusk. Jo när loppet gick i väg så var nämligen röda flaggan uppe i luften men starten gick ändå. Känner du för att kompensera mig lite så här i efterskott så släng iväg ett PM.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Zniper (+20) |
||
2014-06-19, 20:00 | #24 | |
Citat:
Han lär ju inte jobbat där då om han även jobbat som chefsforskare inom psykiatrin... Så tror inte du kan lasta honom för denna fadäs. Och du har ju ingen aning om hur loppet slutat även om det inte föregåtts av ett ev. fel... Men, förstår att du bara ville lufta ditt missnöje, vilket är helt i sin ordning, hehe! Skulle jag också gjort, om än 20 år för sent...
2014-06-19, 20:59 | #25 | |
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1) |
||
|