Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-06-22, 16:39   #211
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Jag hade också platsspel på Online D'Amour och denna gång hade det kanske hjälpt till en pallplacering om han gått ut. Ser dock inget större fel i styrningen, han chansade eftersom det gått så pass sakta. Dessutom visar det knappt något om hur mycket krafter hästen hade kvar när han satt i rygg på en häst som va tom.
Trav ska ju diskuteras inte dras i långbänk, men är det inte större anledning att bege sig just om det gått sakta? Desto större chans orka hela vägen fram till mållinjen...
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 16:43   #212
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Trav ska ju diskuteras inte dras i långbänk, men är det inte större anledning att bege sig just om det gått sakta? Desto större chans orka hela vägen fram till mållinjen...
Nej. När det gått sakta så kan du ju räkna med att alla andra också har krafterna kvar. Om då ledaren + dödenshästen dessutom anses vara av de mer kapabla så kan man förmoda att det kommer gå undan sista 500 och då är det inte ovanligt att det är bättre att sitta kvar än att gå ut i spåren.

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-06-22 klockan 17:31.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 16:48   #213
 
Voltstarts avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 2 413
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Nej. När det gått sakta så kan du ju räkna med att alla andra också har krafterna kvar. Om då ledaren + dödenshästen dessutom anses vara av de mer kapabla så kan man förmoda med att det kommer gå undan sista 500 och då är det inte ovanligt att det är bättre att sitta kvar än att gå ut i spåren.
Ok. Jag anser att först o främst gäller det att ge hästen chansen. Min syn är att vid låg fart förblir du just totalt fast om du inte rattar iväg på bortre lång. En 6-7 plats har du möjlighet nå ändå. Kul diskussion, undra hur Goop, Adielsson eller Svanstedt resonerar?

Senast redigerad av Voltstart den 2014-06-22 klockan 16:49.
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 19:38   #214
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 100
Sharp$: 1388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
BOLAGSSPEL (bjuder på detta travrenen!)
V75-1: 2.5.7.11
V75-2: 5 spik
V75-3: 1.3.5.6.9.11.12
V75-4: 1.3.4.6.12
V75-5: 1.2.4.8
V75-6: 4 spik
V75-7: 2.4.5.6.13

2800rader
najs, fyra rätt räknar jag till...
TravRenen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 21:05   #215
 
tornados avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 601
Sharp$: 3825
Standard

Renen är dirty!
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-23, 08:00   #216
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 295
Sharp$: 2113
Standard

Ni som hade Jaguar Broline på V75-1,vilket ju var flera, kan ni berätta hur ni analyserade fram den?

Försöker lära mig och förstå men fattar inte. Flemming sade inget i intervjuerna som visade att man skulle se upp för den. Tyckte inte jag såg något i senaste starten heller, den hade då bra spår och galopperade.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-23, 09:52   #217
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 40
Sharp$: 3035
Standard

Det jag vet om Flemming är att han är minst sagt en försiktig general, skall man lyssna på vad han säger så behöver man inte strecka någon utav hans hästar........... På sista tiden har han vunnit med dom han legat lågt med och inte vunnit när han trott på lite chans.
Stekis0757 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-23, 10:02   #218
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekis0757 Visa inlägg
Det jag vet om Flemming är att han är minst sagt en försiktig general, skall man lyssna på vad han säger så behöver man inte strecka någon utav hans hästar........... På sista tiden har han vunnit med dom han legat lågt med och inte vunnit när han trott på lite chans.
Ofta är vi spelare mer pålästa än både tränare och kuskar och därför kan vi bli lurade av vissa tränare. De kan tycka att hästen är chanslös men då har de inte lika bra koll som oss på motståndet som kan vara lika dåligt. Lyssnar man för mycket på tränarnas värderingar är det med andra ord lätt att bli lurad och därmed göra fel i sina system.

Det viktigaste med tränarintervjuerna är hur hästen tränat och vilken utrustning hästen utrustas med, värdera vinstchansen kan man göra på ett bättre sätt själv.

Sen finns det såklart vissa tränare som är pålitliga, lämnar t.ex. Stig H klartecken då är det bara att spika, tyvärr lämnar han inte klartecken så ofta..
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-23, 10:15   #219
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 295
Sharp$: 2113
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Ofta är vi spelare mer pålästa än både tränare och kuskar och därför kan vi bli lurade av vissa tränare. De kan tycka att hästen är chanslös men då har de inte lika bra koll som oss på motståndet som kan vara lika dåligt. Lyssnar man för mycket på tränarnas värderingar är det med andra ord lätt att bli lurad och därmed göra fel i sina system.

Det viktigaste med tränarintervjuerna är hur hästen tränat och vilken utrustning hästen utrustas med, värdera vinstchansen kan man göra på ett bättre sätt själv.

Sen finns det såklart vissa tränare som är pålitliga, lämnar t.ex. Stig H klartecken då är det bara att spika, tyvärr lämnar han inte klartecken så ofta..
Tackar för eran input.
Surfade runt efter Jaguar Broline och då hittade jag en amerikansk analys där de valt ut Jaguar och där det stod att hästen är stark och tål att göra en del. Det hade kanske gett mig en liten hint.
http://v75usa.com/

Man kanske måste surfa runt och försöka hitta mer om varje häst istället för att lita för mycket på intervjuerna?
Men det är ju över 70 hästar att sätta sig in i och surfa efter uppgifter om för varje V75-omgång...måste ta flera timmar varje dag vid sidan av ett heltidsjobb?

Senast redigerad av shasha den 2014-06-23 klockan 10:18.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-23, 10:18   #220
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har du lopparkivet så kan du på egen hand kolla hästarna där.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-23, 14:05   #221
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Ni som hade Jaguar Broline på V75-1,vilket ju var flera, kan ni berätta hur ni analyserade fram den?

Försöker lära mig och förstå men fattar inte. Flemming sade inget i intervjuerna som visade att man skulle se upp för den. Tyckte inte jag såg något i senaste starten heller, den hade då bra spår och galopperade.
Jaguar Broline startade senast i V75 final i silver på Valla, då han hoppade. En häst som kvalificerat sig till final skall man se upp med. I det loppet blev Mr Chicago tvåa. Igår var han favorit tillsammans med Arazi Boko, som hoppade i finalen. Arazi är ytterst ojämn och det var för mig obegripligt, att han utnämndes till ensam A-häst av båda spelsidorna TT och SS m fl.

Därmed kunde vilken tipsidiot som helst - inkl mig själv - inse att loppet var svårlöst. Det var väl bara Zjanti River och Rica Neo, som var chanslösa.
Den som lyssnade på Vass eller Kass hörde, att Jennifer Tillman underströk att Jaguar Broline var ett MÅSTE på kupongen (liksom October Kronos).

I atg.se och i TV sa Lennart Forsgren, att avd 1 är svårlöst. Han föreslog att strecka många - inkl Jaguaren.

Nu blev ju loppet överpacat i början. Favoriterna hoppade. Joker Stursk och October kördes som om två hästtjuvar stulit dem. I exakt rätt ögonblick kör Flemming Jensen. Bra exempel på kuskseger. Han visade åter i avd 2 prov på sin körförmåga med en trög men stark häst Even's First Boy, som slog de två betydligt bättre - men här slutkörda - motståndarna.

Analysen säger, att loppet har svaga favoriter, är svårlöst och skall garderas. Jaguaren är absolut ingen spik.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-23, 17:23   #222
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 295
Sharp$: 2113
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jaguar Broline startade senast i V75 final i silver på Valla, då han hoppade. En häst som kvalificerat sig till final skall man se upp med. I det loppet blev Mr Chicago tvåa. Igår var han favorit tillsammans med Arazi Boko, som hoppade i finalen. Arazi är ytterst ojämn och det var för mig obegripligt, att han utnämndes till ensam A-häst av båda spelsidorna TT och SS m fl.

Därmed kunde vilken tipsidiot som helst - inkl mig själv - inse att loppet var svårlöst. Det var väl bara Zjanti River och Rica Neo, som var chanslösa.
Den som lyssnade på Vass eller Kass hörde, att Jennifer Tillman underströk att Jaguar Broline var ett MÅSTE på kupongen (liksom October Kronos).

I atg.se och i TV sa Lennart Forsgren, att avd 1 är svårlöst. Han föreslog att strecka många - inkl Jaguaren.

Nu blev ju loppet överpacat i början. Favoriterna hoppade. Joker Stursk och October kördes som om två hästtjuvar stulit dem. I exakt rätt ögonblick kör Flemming Jensen. Bra exempel på kuskseger. Han visade åter i avd 2 prov på sin körförmåga med en trög men stark häst Even's First Boy, som slog de två betydligt bättre - men här slutkörda - motståndarna.

Analysen säger, att loppet har svaga favoriter, är svårlöst och skall garderas. Jaguaren är absolut ingen spik.
Jösses vad mycket information det fanns därute som pekade på Jaguar som en av de tänkbara!

Får nog börja läsa på lite i tid så kanske det går bättre i spelandet.

Brukar titta i lopparkivet men gör inte en häst en helt fantastisk prestation, så att även en novis som jag fattar att den ska med, då verkar nästan varenda häst ha en chans. Jag har ofta svårt att skilja dem åt.
Åh andra sida lär jag mig massor utifrån vad alla skriver här på Sharps så jag kanske lär mig med tiden.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td