|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-06-22, 17:39 | #211 | |
Citat:
|
||
2014-06-22, 17:43 | #212 |
Nej. När det gått sakta så kan du ju räkna med att alla andra också har krafterna kvar. Om då ledaren + dödenshästen dessutom anses vara av de mer kapabla så kan man förmoda att det kommer gå undan sista 500 och då är det inte ovanligt att det är bättre att sitta kvar än att gå ut i spåren.
Senast redigerad av NicklasJ den 2014-06-22 klockan 18:31. |
|
2014-06-22, 17:48 | #213 | |
Citat:
Senast redigerad av Voltstart den 2014-06-22 klockan 17:49. |
||
2014-06-22, 20:38 | #214 |
|
|
2014-06-23, 09:00 | #216 |
Ni som hade Jaguar Broline på V75-1,vilket ju var flera, kan ni berätta hur ni analyserade fram den?
Försöker lära mig och förstå men fattar inte. Flemming sade inget i intervjuerna som visade att man skulle se upp för den. Tyckte inte jag såg något i senaste starten heller, den hade då bra spår och galopperade. |
|
2014-06-23, 10:52 | #217 |
Det jag vet om Flemming är att han är minst sagt en försiktig general, skall man lyssna på vad han säger så behöver man inte strecka någon utav hans hästar........... På sista tiden har han vunnit med dom han legat lågt med och inte vunnit när han trott på lite chans.
|
|
2014-06-23, 11:02 | #218 | |
Citat:
Det viktigaste med tränarintervjuerna är hur hästen tränat och vilken utrustning hästen utrustas med, värdera vinstchansen kan man göra på ett bättre sätt själv. Sen finns det såklart vissa tränare som är pålitliga, lämnar t.ex. Stig H klartecken då är det bara att spika, tyvärr lämnar han inte klartecken så ofta.. |
||
2014-06-23, 11:15 | #219 | |
Citat:
Surfade runt efter Jaguar Broline och då hittade jag en amerikansk analys där de valt ut Jaguar och där det stod att hästen är stark och tål att göra en del. Det hade kanske gett mig en liten hint. http://v75usa.com/ Man kanske måste surfa runt och försöka hitta mer om varje häst istället för att lita för mycket på intervjuerna? Men det är ju över 70 hästar att sätta sig in i och surfa efter uppgifter om för varje V75-omgång...måste ta flera timmar varje dag vid sidan av ett heltidsjobb? Senast redigerad av shasha den 2014-06-23 klockan 11:18. |
||
2014-06-23, 11:18 | #220 |
Har du lopparkivet så kan du på egen hand kolla hästarna där.
|
|
2014-06-23, 15:05 | #221 | |
Citat:
Därmed kunde vilken tipsidiot som helst - inkl mig själv - inse att loppet var svårlöst. Det var väl bara Zjanti River och Rica Neo, som var chanslösa. Den som lyssnade på Vass eller Kass hörde, att Jennifer Tillman underströk att Jaguar Broline var ett MÅSTE på kupongen (liksom October Kronos). I atg.se och i TV sa Lennart Forsgren, att avd 1 är svårlöst. Han föreslog att strecka många - inkl Jaguaren. Nu blev ju loppet överpacat i början. Favoriterna hoppade. Joker Stursk och October kördes som om två hästtjuvar stulit dem. I exakt rätt ögonblick kör Flemming Jensen. Bra exempel på kuskseger. Han visade åter i avd 2 prov på sin körförmåga med en trög men stark häst Even's First Boy, som slog de två betydligt bättre - men här slutkörda - motståndarna. Analysen säger, att loppet har svaga favoriter, är svårlöst och skall garderas. Jaguaren är absolut ingen spik. |
||
2014-06-23, 18:23 | #222 | |
Citat:
Får nog börja läsa på lite i tid så kanske det går bättre i spelandet. Brukar titta i lopparkivet men gör inte en häst en helt fantastisk prestation, så att även en novis som jag fattar att den ska med, då verkar nästan varenda häst ha en chans. Jag har ofta svårt att skilja dem åt. Åh andra sida lär jag mig massor utifrån vad alla skriver här på Sharps så jag kanske lär mig med tiden. |
||
|