Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-06-16, 16:15   #1

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

V75 KALMAR SÖNDAG

V75-1: 2.3.5.12
V75-2: 1.7.10
V75-3: 1.5.6.9.12
V75-4: 1.7.11.12
V75-5: 2.7.14.15
V75-6: 10 Keeping Julia
V75-7: 15 Alfas da Vinci

960 rader / bolagsspel 10 pers 50kr

Spiken: 15 Alfas da Vinci
Chansspik: 10 Keeping Julia
Bedövare: 10 Windson Yankee

Senast redigerad av spalato den 2014-06-16 klockan 21:02.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-16, 19:51   #2

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1388
Standard

du är inte lite ivrig...
TravRenen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-16, 20:57   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravRenen Visa inlägg
du är inte lite ivrig...
Dt gäller att brinna för dt man håller på med. Passion alltså! Satte v75:an i lördags! nåja, mina första intryck således ovan

Senast redigerad av spalato den 2014-06-16 klockan 21:40.
Gammal 2014-06-17, 06:27   #4

Standard

Förstår inte poängen med att vara klar med sitt V75-system måndag kl 16:15? Finns inget värde alls i att lämna in 5-6 dagar före start, allt kan hända under veckan. Om din spik Alfas blir struken? Blir ett helt annat lopp. Själv älskar jag att analysera och studera, skaffa information under veckan, lyssna på tränare, utrustningsändringar, skoryck, kuskarnas syn med mera.
DET ÄR ATT BRINNA FÖR DET MAN GÖR LILLGRABBEN!
Gammal 2014-06-17, 08:46   #5

Standard

Citat:
Förstår inte poängen med att vara klar med sitt V75-system måndag kl 16:15? Finns inget värde alls i att lämna in 5-6 dagar före start, allt kan hända under veckan. Om din spik Alfas blir struken? Blir ett helt annat lopp. Själv älskar jag att analysera och studera, skaffa information under veckan, lyssna på tränare, utrustningsändringar, skoryck, kuskarnas syn med mera.
DET ÄR ATT BRINNA FÖR DET MAN GÖR LILLGRABBEN!
I spelet finns inga regler lillgrabben! Självklart gör jag system precis innan start, men har vunnit på v75 genom att lämna in tidigare. Sant! Ibland är dt slumpen som avgör för dt mesta. Ett risktagande som jag har råd med. Nuförtiden lyssnar jag mest på mig själv, utan att låta alltför egoistisk. Tur att dt finns såna personer som du att övertyga, men låter helst bli. Behöver eg. inte skriva på forumet efter ditt lilla påhopp med lillgrabbe. Vad är du då? Lill-farsan??? Snälla sköt ditt i fortsättningen. En orsak varför jag lämnar in tidigt är att man kan bli påverkad av media o andra sajter. Därför kan man inte skylla sin otur på andra längre. Vi får se. TT får ju oxå ta mkt skit, men dom tar inte åt sig. Dom VET att dt finns folk som ryggar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
narmi (+11)

Senast redigerad av spalato den 2014-06-17 klockan 08:50.
Gammal 2014-06-17, 08:54   #6

Standard

orka.. Om du plussar på att lämna in dina V75 system på måndagar så fortsätt med det, om du tycker det är en vinnande taktik! Hoppas du vinner massa deg! OVER AND OUT
Gammal 2014-06-17, 11:57   #7

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7915
Standard

Spik på Keeping Julia. Iskallt. Tror att Västerbo Collect kommer att bli bortglömd igen. Ska ta betalt på den här gången.
Edit:Kollade inte ens vilka som stog på start. Inte helt lätt att ta 20 på.

Senast redigerad av draken den 2014-06-17 klockan 12:01.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-17, 15:28   #8

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Spik på Keeping Julia. Iskallt. Tror att Västerbo Collect kommer att bli bortglömd igen. Ska ta betalt på den här gången.
Edit:Kollade inte ens vilka som stog på start. Inte helt lätt att ta 20 på.
Tror du har vaskat fram en guldklimp i Västerbo Collect. Jag tar rygg på dig och streckar.
Tar en snaps för den på midsommarafton.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-17, 16:58   #9

Standard

Har ägnat mig åt videotittande. Måste resa bort över midsommar och utnyttjar all ledig tid att läsa på.

V75-3. Låset 5 Oasis Bi och 9 Truculent känns bra
5 Oasis Bi skrek jag ut på denna sida varje dag i veckan inför Östersundspokalen till 10 ggr i odds. Blev "bara" trea. Nu blir han favorit.
9 Truculent såg enorm ut i försöket till Elitloppet från hopplöst läge. Bra 17 %-are.
12 Magic Tonight får bli reserv.

Senast redigerad av mackpeter den 2014-06-17 klockan 17:30.
Gammal 2014-06-17, 17:22   #10

Standard

Har även kollat V75-2

Antingen följer man kollektivet och spikar 5 Defi's Victory - dagens största favorit.
Eller streckar 1,2,3 och 5.

1 Harpos Rockybalboa blev senast överfallen och öppnade på idiotiska 1,07,5 första 500 och 1,09 1000 m. Höll tappert till tredjeplats. 3 %
2 Even's First Boy spurtade bra senast efter svår resa. 6%
3 Paleo Pride imponerar i varje lopp på Bjerke. Kan vinna trots att han måste släpa på cementsäcken Moberg. 7 %
5 Defi's Victory imponerar varje gång. Kan få tungt lopp denna gång. 74 %

9 Only The Winner imponerar inte riktigt. Blir reserv.
Gammal 2014-06-17, 17:35   #11

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Har även kollat V75-2

Antingen följer man kollektivet och spikar 5 Defi's Victory - dagens största favorit.
Eller streckar 1,2,3 och 5.

1 Harpos Rockybalboa blev senast överfallen och öppnade på idiotiska 1,07,5 första 500 och 1,09 1000 m. Höll tappert till tredjeplats. 3 %
2 Even's First Boy spurtade bra senast efter svår resa. 6%
3 Paleo Pride imponerar i varje lopp på Bjerke. Kan vinna trots att han måste släpa på cementsäcken Moberg. 7 %
5 Defi's Victory imponerar varje gång. Kan få tungt lopp denna gång. 74 %

9 Only The Winner imponerar inte riktigt. Blir reserv.
Ingen ide att referera till streckprocent när omsättningen inte ens är en halv miljon. Annars trevligt att de redan är igång diskussion till söndagen.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-17, 18:55   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Ingen ide att referera till streckprocent när omsättningen inte ens är en halv miljon. Annars trevligt att de redan är igång diskussion till söndagen.
Jovisst. Men en halv miljon i omsättning ger en hyfsad fingervisning om vartåt det barkar. Jag tror, att Oasis Bi blir favorit i guld och Defi's Victory dagens mest streckade på söndag. Jag tror också, att Takter kör Defi's och inte "missar planet". Och spekulerar i att hästarna startar tills de blivit strukna.

Eftersom jag fokuserar på V75 och vill ägna tid åt mina vänner på fredag och lördag har jag valt att börja läxläsningen redan nu med de förutsättningar, som gäller idag. På söndag fattar vi beslutet och lämnar in.

Jag har funderat över om man ska publicera sig så här tidigt. Men jag gillar, att andra sharpsare talar om för mig, när jag är ute och cyklar.

Glad Midsommar!
Gammal 2014-06-18, 13:28   #13

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Eftersom vår kära Olle inte själv verkar posta sin suveräna sammanställning (postat på TP) med tidiga, intressanta, aviserade utrustningsändringar - så gör jag det

Härliga lopp på söndag. Ingen värme i midsommar enligt prognoserna men ser ändå inte ut att bli någon fara med vädret i Kalmar.
Det viktigaste från travronden, V75 Guiden, vi tippa, expressen och några källor till. Observera att detta inte är någon rank eller tips utan en redogörelse av den spelinformation som är intressant att beakta.

V75-1

Mr Chicago gick med bakskor i Norge på Bjerkes dåliga bana. Låter som att det blir samma nu trots att Kalmar har en kanonbana oftast. Bäst barfota runt om (och i någon intervju säger man att det finns en chans att det ändå blir så).
Arazi Boko står med spetschans nu och ska för första gången tävla med halvstängt huvudlag för att man verkligen vill till ledningen och köra där (brukar gå med helstängt men stallet tror den ska bli snabbare med hallvstängt när den ser dom andra hästarna).
Joker Stursk ska tävla med bakskor på söndag vilket är ett minus fartmässigt.
Jag satte stora ++ intrycksmässigt på October Kronos årsdebut på Jägersros genomusla banunderlag. Stor optimism från Kolgjinistallet inför söndagen trots att den står tufft inne i loppet. Låter som att Ludde kommer köra mycket offensivt vilket såklart ger kunskapsspelarna huvudbry (spetshästen lär inte få bestämma i ledningen) och loppet lite skrällpotential.

V75-2

Paleo Pride: En häst de flesta har noll koll på då den mest startat i Norge. Jag har fiskat fram följande i alla fall. Den har fått mycket tuffa lopp i Norge så det har inte varit några bluffsegrar men motståndet där ett frågetecken. Tränaren har stora förväntningar på sin häst och har matchar den för derbyt. Hästen ska ut på sin första långresa med övernattning vilket är ett frågetecken. Har enligt uppgift tävlat barfota runt om i Norge (skandalöst att norska travförbundet ännu år 2014 inte infört balansinfo) men ska på söndag tävla med skor fram pga distansen.

Dernier Viking ska på söndag för första gången någonsin tävla barfota runt om. Veijo snackade om det senast men körde då med skor. Mycket intressant för när Veijo plockar av skorna på sina hästar ffg ger det ofta enorm effekt. Senaste exemplet Solvato som det var ruggigt spelvärde på i Olympiatravsförsöket när alla skorna åkte av ffg och hästen blev totalförvandlad.

Defi´s Victory blir omgångens största favorit. Många spelare tänker kanske att det är risk för preparé inför V75 finalen nästa helg, men enligt tränaren avstår man att resa till Norrland. Hästen har vunnit med oryckta tussar på slutet så där finns en extra växel om det behövs.

Triompe D Inverne gick senast med urryckare för första gången och ska gå likadant nu. Första långresan med övernattning. Barfota runt om senast. Nu barfota bak.

Windson Yankee matchas mot sprintermästaren om några veckor.

Hallas Julex är det superintressant info på. Gick med vanlig vagn senast men med jänkarvagn i de två startena innan när den vann. Jätteplus med jänkarvagn och ska nu dessutom för första gången någonsin tävla barfota runt om. Björn Goop i jänkarbiken är ju heller inget minus precis.

V75-3

Oasis Bi fälldes av det usla banunderlaget i Östersund enligt stallet. Man tror Kalmars fina banunderlag kommer vara ett stort plus och man siktar på spets och slut. Optimal balans, dvs barfota runt om, helstängt och jänkarbike

El Mago Pellini lämnar Ludde kanonintressant info på i en intervju. Man planerar att köra den barfota runt om för första gången någonsin. Gick med skor på alla hovarna senast i Norge och brukar göra det.

Truculent är redan inbjuden till Åbergs. Detta är ett led i matchningen mot storloppet på Jägersro och det låter inte som att det är jätteviktigt att vinna på söndag. Men detta är en häst som i år utvecklats till en världsstjärna och skulle Ludde köra offensivt med en barfota dansande EMP kan loppet öppna sig.

Magic Tonight fick skitspår och man ska inte köra med optimal balans utan bakskor som i Bollnäs. Tänk dock op att den mest mötte norrlandshästar i det loppet.

V75-4

Här är det viktigaste för spelarna nog att försöka räkna ut om Jarl Of Solnäs håller spets, för gör den det utan riktigt överpace är det toppchans. Hästen har gått i spets 3 gånger och aldrig torskat. Senast lämnade Untersteiner avslag på den från skitläge på Åby. Nu låter det annorlunda.

Men Anders Svanstedt säger att han kommer göra allt för att spetsa med Valentino Gowan och det talar för att det kommer gå väldigt fort första halvvarvet.

Alec Hornline brukar gå som bäst efter vila som det nu handlar om. Dessutom aviserar Roger nu helstängt huvudlag och full gas.

Tänk på att Indian Nalan är klar för final på Bergsåker 6 dagar efter detta lopp i klass 2. Nu klass 1 och man kan ju misstänka att detta lopp på hemmaplan bara handlar om en genomkörare inför finalen.

Global Oasis ska ffg på ett bra tag tävla barfota runt om på lördag. Skoryck från Stig H stallet alltid intressant.

Sugar Neo ska gå med skor runt om på lördag enligt Walmann. Stort minus.

Com Z gick barfota runt om senast och det är således fel i barfotainfon från Jägersrostarten. Samma nu.

V75-5

Borga Effect har man siktat på detta lopp med och man siktar även på spets.

Nissan Broline gör första starten i volt i nuvarande regi vilket såklart är ett frågetecken.

Man ska rycka framskorna nu och köra med rycktussar vad gäller Pelican Flyer

Fleetfoot Hanover har mött tuffa hästar i Norge. Såg grymt fin ut i billigt lopp i Halmstad senast när man satte på Jänkarvagn. Nu gått i träning hos PU och jänkarvagn på igen. Dessutom ska man på söndag rycka alla skorna på hästen. Speedig.

Stylish Hanover ska på söndag tävla med skor på alla hovarna vilket bör vara ett stort minus. Däremot ska man sätta norskt huvudlag och urryckare ffg.
Miraflores har enligt uppgift gått med bakskor i alla de tre senaste starterna (i Danmark). Nu aviseras barfota runt om.

Saharah Fairytaile ska ev gå med vanlig vagn istället för jänkarvagn denna gång, men verkar inte vara helt bestämt så håll koll på den sena infon.

V75-6

Lineup du Jape verkar vara i toppform nu. Intressant att den på söndag ffg på mycket länge ska tävla med jänkarvagn.

Acriter har blivit som en ny häst sedan den kom till riktig tränare (kanske man skulle prova detsamma med Calvados Crane ?). Enormt intryck senast och näst senast gick den med punktering hela loppet.

Royal Fighter tävlade senast för första gången i livet barfota runt om och snacka om förvandling. Nu låter det som att det blir skor.

V75-7

Nescafé debuterade för RL senast i Norge. Gick då barfota fram på Bjerkes dåliga banunderlag. Nu pratas det om att ev köra hästen barfota runt om men inte helt bestämt i den tidiga infon. Håll koll på detta. Står nästan på kronan rätt inne i loppet

Quirre tyckte jag såg fantastiskt fin ut senast när den tävlade barfota runt om för första gången och om man lyssnade på segerintervjun med Erik A så var den verkligen kanonfin på alla sätt. Ska gå barfota runt om igen och nu ensamt springspår i volten. Det är nog inte alls fel att köra med ett singelstreck här och hoppas att hästen klarar resan bra och är lika fin som senast. Då torskar den knappast.

Alfas Da Vinci har varit enorm hos Jocke Lövgren. Nu står den stentufft inne pengamässigt. Fel skoinfo näst senast på solvalla. Den tävlade då barfota fram precis som senast och det låter som att det blir samma igen även om stallet i någon intervju säger att det finns en liten chans att man väljer att rycka alla skor denna gång.

Detta var det viktigaste från den info som finns tillgänglig i nuläget.

Lycka till nu med liren till denna fantastiskt fina V75 omgång.

MatsE (+2), tyr (+10), jocklon (+5), Trinity (+5), DIF (+5), akkes (+6)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-18, 14:01   #14

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Gediget arbete
Man undrar vem som sagt de siktar på spets med Borga Effekt?
Hur ska det gå till?

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Eftersom vår kära Olle inte själv verkar posta sin suveräna sammanställning (postat på TP) med tidiga, intressanta, aviserade utrustningsändringar - så gör jag det

Härliga lopp på söndag. Ingen värme i midsommar enligt prognoserna men ser ändå inte ut att bli någon fara med vädret i Kalmar.
Det viktigaste från travronden, V75 Guiden, vi tippa, expressen och några källor till. Observera att detta inte är någon rank eller tips utan en redogörelse av den spelinformation som är intressant att beakta.

V75-1

Mr Chicago gick med bakskor i Norge på Bjerkes dåliga bana. Låter som att det blir samma nu trots att Kalmar har en kanonbana oftast. Bäst barfota runt om (och i någon intervju säger man att det finns en chans att det ändå blir så).
Arazi Boko står med spetschans nu och ska för första gången tävla med halvstängt huvudlag för att man verkligen vill till ledningen och köra där (brukar gå med helstängt men stallet tror den ska bli snabbare med hallvstängt när den ser dom andra hästarna).
Joker Stursk ska tävla med bakskor på söndag vilket är ett minus fartmässigt.
Jag satte stora ++ intrycksmässigt på October Kronos årsdebut på Jägersros genomusla banunderlag. Stor optimism från Kolgjinistallet inför söndagen trots att den står tufft inne i loppet. Låter som att Ludde kommer köra mycket offensivt vilket såklart ger kunskapsspelarna huvudbry (spetshästen lär inte få bestämma i ledningen) och loppet lite skrällpotential.

V75-2

Paleo Pride: En häst de flesta har noll koll på då den mest startat i Norge. Jag har fiskat fram följande i alla fall. Den har fått mycket tuffa lopp i Norge så det har inte varit några bluffsegrar men motståndet där ett frågetecken. Tränaren har stora förväntningar på sin häst och har matchar den för derbyt. Hästen ska ut på sin första långresa med övernattning vilket är ett frågetecken. Har enligt uppgift tävlat barfota runt om i Norge (skandalöst att norska travförbundet ännu år 2014 inte infört balansinfo) men ska på söndag tävla med skor fram pga distansen.

Dernier Viking ska på söndag för första gången någonsin tävla barfota runt om. Veijo snackade om det senast men körde då med skor. Mycket intressant för när Veijo plockar av skorna på sina hästar ffg ger det ofta enorm effekt. Senaste exemplet Solvato som det var ruggigt spelvärde på i Olympiatravsförsöket när alla skorna åkte av ffg och hästen blev totalförvandlad.

Defi´s Victory blir omgångens största favorit. Många spelare tänker kanske att det är risk för preparé inför V75 finalen nästa helg, men enligt tränaren avstår man att resa till Norrland. Hästen har vunnit med oryckta tussar på slutet så där finns en extra växel om det behövs.

Triompe D Inverne gick senast med urryckare för första gången och ska gå likadant nu. Första långresan med övernattning. Barfota runt om senast. Nu barfota bak.

Windson Yankee matchas mot sprintermästaren om några veckor.

Hallas Julex är det superintressant info på. Gick med vanlig vagn senast men med jänkarvagn i de två startena innan när den vann. Jätteplus med jänkarvagn och ska nu dessutom för första gången någonsin tävla barfota runt om. Björn Goop i jänkarbiken är ju heller inget minus precis.

V75-3

Oasis Bi fälldes av det usla banunderlaget i Östersund enligt stallet. Man tror Kalmars fina banunderlag kommer vara ett stort plus och man siktar på spets och slut. Optimal balans, dvs barfota runt om, helstängt och jänkarbike

El Mago Pellini lämnar Ludde kanonintressant info på i en intervju. Man planerar att köra den barfota runt om för första gången någonsin. Gick med skor på alla hovarna senast i Norge och brukar göra det.

Truculent är redan inbjuden till Åbergs. Detta är ett led i matchningen mot storloppet på Jägersro och det låter inte som att det är jätteviktigt att vinna på söndag. Men detta är en häst som i år utvecklats till en världsstjärna och skulle Ludde köra offensivt med en barfota dansande EMP kan loppet öppna sig.

Magic Tonight fick skitspår och man ska inte köra med optimal balans utan bakskor som i Bollnäs. Tänk dock op att den mest mötte norrlandshästar i det loppet.

V75-4

Här är det viktigaste för spelarna nog att försöka räkna ut om Jarl Of Solnäs håller spets, för gör den det utan riktigt överpace är det toppchans. Hästen har gått i spets 3 gånger och aldrig torskat. Senast lämnade Untersteiner avslag på den från skitläge på Åby. Nu låter det annorlunda.

Men Anders Svanstedt säger att han kommer göra allt för att spetsa med Valentino Gowan och det talar för att det kommer gå väldigt fort första halvvarvet.

Alec Hornline brukar gå som bäst efter vila som det nu handlar om. Dessutom aviserar Roger nu helstängt huvudlag och full gas.

Tänk på att Indian Nalan är klar för final på Bergsåker 6 dagar efter detta lopp i klass 2. Nu klass 1 och man kan ju misstänka att detta lopp på hemmaplan bara handlar om en genomkörare inför finalen.

Global Oasis ska ffg på ett bra tag tävla barfota runt om på lördag. Skoryck från Stig H stallet alltid intressant.

Sugar Neo ska gå med skor runt om på lördag enligt Walmann. Stort minus.

Com Z gick barfota runt om senast och det är således fel i barfotainfon från Jägersrostarten. Samma nu.

V75-5

Borga Effect har man siktat på detta lopp med och man siktar även på spets.

Nissan Broline gör första starten i volt i nuvarande regi vilket såklart är ett frågetecken.

Man ska rycka framskorna nu och köra med rycktussar vad gäller Pelican Flyer

Fleetfoot Hanover har mött tuffa hästar i Norge. Såg grymt fin ut i billigt lopp i Halmstad senast när man satte på Jänkarvagn. Nu gått i träning hos PU och jänkarvagn på igen. Dessutom ska man på söndag rycka alla skorna på hästen. Speedig.

Stylish Hanover ska på söndag tävla med skor på alla hovarna vilket bör vara ett stort minus. Däremot ska man sätta norskt huvudlag och urryckare ffg.
Miraflores har enligt uppgift gått med bakskor i alla de tre senaste starterna (i Danmark). Nu aviseras barfota runt om.

Saharah Fairytaile ska ev gå med vanlig vagn istället för jänkarvagn denna gång, men verkar inte vara helt bestämt så håll koll på den sena infon.

V75-6

Lineup du Jape verkar vara i toppform nu. Intressant att den på söndag ffg på mycket länge ska tävla med jänkarvagn.

Acriter har blivit som en ny häst sedan den kom till riktig tränare (kanske man skulle prova detsamma med Calvados Crane ?). Enormt intryck senast och näst senast gick den med punktering hela loppet.

Royal Fighter tävlade senast för första gången i livet barfota runt om och snacka om förvandling. Nu låter det som att det blir skor.

V75-7

Nescafé debuterade för RL senast i Norge. Gick då barfota fram på Bjerkes dåliga banunderlag. Nu pratas det om att ev köra hästen barfota runt om men inte helt bestämt i den tidiga infon. Håll koll på detta. Står nästan på kronan rätt inne i loppet

Quirre tyckte jag såg fantastiskt fin ut senast när den tävlade barfota runt om för första gången och om man lyssnade på segerintervjun med Erik A så var den verkligen kanonfin på alla sätt. Ska gå barfota runt om igen och nu ensamt springspår i volten. Det är nog inte alls fel att köra med ett singelstreck här och hoppas att hästen klarar resan bra och är lika fin som senast. Då torskar den knappast.

Alfas Da Vinci har varit enorm hos Jocke Lövgren. Nu står den stentufft inne pengamässigt. Fel skoinfo näst senast på solvalla. Den tävlade då barfota fram precis som senast och det låter som att det blir samma igen även om stallet i någon intervju säger att det finns en liten chans att man väljer att rycka alla skor denna gång.

Detta var det viktigaste från den info som finns tillgänglig i nuläget.

Lycka till nu med liren till denna fantastiskt fina V75 omgång.

Gammal 2014-06-18, 14:14   #15

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Tränaren säger det i bl a intervjun i Guiden, men han säger samtidigt att han inte är säker på att hon kan hålla den.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-18, 14:19   #16

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Inget fel vara optimist, goop kanske kan trolla ?
Men den är inte speciellt startsnabb

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Tränaren säger det i bl a intervjun i Guiden, men han säger samtidigt att han inte är säker på att hon kan hålla den.
Gammal 2014-06-19, 11:21   #17

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

2,3,5,12
1,5,6
3,5,9
1,3,7,12
6
2,5,6
6

Inlämnat och klart...eller ja, klart och klart...det blir ju ändå en femtiolapp till på söndag, men man ändrar ju så förbannat mkt om man läser allt som sägs...
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-19, 12:45   #18

drakens avatar

Standard

Mina tidiga tankar för stora pengar på Söndag. Blev för stort för att vara så chansartat så jag bantar ner det till ett gratissystem med potential men liten vinstchans.

Första loppet tycker jag är vidöppet. Streckar på.

Andra hoppas jag att de andra har så pass mycket respekt för favoriten så jag tror det blir en promenad i parken från spets.

Tycker att guld för en gång skull är helt vidöppet om nu inte Oasis bara dånar till spets och leder runt om men då får jag stå där med dumstrut. Claes imponerar inte som kusk. Jag chansspikar Trucelent som kan få loppet

4e vinner Pu om han håller ledningen utan alltför hård mangling men tycker det ser ut att kunna bli en riktig tokkörning mellan gasglada kuskar och vad passar då bättre än att spika den tokigaste av de alla. Claes tar revange för fadäsen med Oasis. Såååklaart.

5e Tycker att Västerbo visade rejäl form när hon flög fram till 4e platsen. Senast inte så imponerande med en gunga.. Tror att hon borde komma rätt bra på det från start och med rätt lopp fäller hon det här gänget med en vänster på upploppet. Behöver inte ens använda högern. Dock mycket rädd för Borga Effekt och framför allt för kusken bakom Västerbo. Tycker inte att det är någon höjdare men vafan, jag kör.

6e är ytterligare ett vidöppet lopp. Fick nästan bli peka och blunda. Bar Plombier gillas hårt. Acriter har blivit som ny häst och Flemmings duo är riktigt vass. Med rätt ryggar kan någon av de dyka upp där framme.

Sista tror jag att nescafe eller Quirire kan leda i stort sett runt om men garderar med Opitergium som kan allt ibland.

2,3,5,7,8,10,12
5
9
10
9
5,6,10,12
3,6,13

Senast redigerad av draken den 2014-06-20 klockan 14:08.
Gammal 2014-06-19, 17:19   #19

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Inget fel vara optimist, goop kanske kan trolla ?
Men den är inte speciellt startsnabb
Kollar man på statistik så här hästen aldrig vunnit i voltstart, och är inte snabb ut..så jag instämmer!
Gammal 2014-06-20, 09:32   #20

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 473
Standard

Jag spikar Bar Plombier Stark häst ...Längre än så har jag inte kommit ännu
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-20, 14:28   #21

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1880
Standard

Alfas Da Vinci...kanske inte så smart med tidig inlämning trots allt. Nu vinner Nescafe!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-20, 14:30   #22

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tror snarare Quirire vinner nu när Alfas blev struken. Goop hittar till ledningen och sen svarar han allt och alla, för att sedan åka ifrån över upploppet. Hästen har höjt sig flera klasser över vintern och detta är en passande uppgift. Värst emot är de andra två mest spelade, Nescafe och Opitergium.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-20, 14:33   #23

AndyMarts avatar

Standard

Fel
Gammal 2014-06-20, 14:34   #24

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 58
Standard

Det finns ingen direkt sanning i att en häst som är klar för final som går ut i ett lopp veckan innan bara skulle köra preparé inför finalen. Jag följde detta för några år sedan, och spelade t.o.m. emot alla som var klara och gick ut i start veckan innan finalen. Det finns vinnare i veckan innan final som också även lyckats vinna finalen. Men det är så individuellt från häst till häst hur de hanterar täta starter. T.o.m. hästar från bakre spår som man kunnat misstänka skulle bara smyga med har vunnit som finalklara i starten veckan innan finalen. Så att någon bara går ut för att göra ett preparélopp är inte sann.
Bästa förberedelsen inför en final är nog att inte starta veckan innan, och startar man veckan innan är nog planerna att gå för seger eller en större del av priskakan ändå.
Travknekten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-20, 16:09   #25

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travknekten Visa inlägg
Det finns ingen direkt sanning i att en häst som är klar för final som går ut i ett lopp veckan innan bara skulle köra preparé inför finalen. Jag följde detta för några år sedan, och spelade t.o.m. emot alla som var klara och gick ut i start veckan innan finalen. Det finns vinnare i veckan innan final som också även lyckats vinna finalen. Men det är så individuellt från häst till häst hur de hanterar täta starter. T.o.m. hästar från bakre spår som man kunnat misstänka skulle bara smyga med har vunnit som finalklara i starten veckan innan finalen. Så att någon bara går ut för att göra ett preparélopp är inte sann.
Bästa förberedelsen inför en final är nog att inte starta veckan innan, och startar man veckan innan är nog planerna att gå för seger eller en större del av priskakan ändå.
Intressant tanke, en amatör undrar då, hur vet jag vilka av veckans hästar som är klara för final? De som vunnit V75 senaste två veckorna eller?
Gammal 2014-06-20, 16:13   #26

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Klart de vill vinna, men de vill inte ge hästen ett tungt lopp.
Kör man på chans så blir det förstås chansartat, men med rätt resa kan det gå vägen ändå

Citat:
Ursprungligen postat av Travknekten Visa inlägg
Gammal 2014-06-20, 16:20   #27

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Intressant tanke, en amatör undrar då, hur vet jag vilka av veckans hästar som är klara för final? De som vunnit V75 senaste två veckorna eller?
Finns listor på svensk travsport.
Annars fungerar det så att man får poäng per placering i försöken, och de med mest poäng kommer med i finalen
Andra tävlingar än v75 har andra regler
Gammal 2014-06-20, 16:58   #28

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 58
Standard

Som sagt, på travsport.se finns listor med finalklara.
Man hittar det genom att klicka på Övre raden "Tävlingar" sen klicka i listan som kommer upp nedanför till vänster: "Tävlingsserier & tabeller", sen i listan till höger under: "Relaterade dokument" finns listor för de som är för stunden finalklara. (säger "för stunden" då någon kan kvala in till finalen i det aktuella loppet innan finalen). Det finns olika listor för de vanliga klasserna och Diamantstoet, Kallblod etc. Som Putte64 säger så är det poängen i försöken som avgör om man kan få direktplats till finalen.
hugotheboss (+10)
Travknekten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-20, 17:57   #29

hugothebosss avatar

Standard

Hela resonemanget sätts ju verkligen på sin spets i avd 2 då. Defi's Victory är ju mest streckad på V75 och klar för finalen. Så om han nu inte skulle vilja vinna kunde en gardering löna sig i det loppet....
Gammal 2014-06-20, 18:03   #30

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Hela resonemanget sätts ju verkligen på sin spets i avd 2 då. Defi's Victory är ju mest streckad på V75 och klar för finalen. Så om han nu inte skulle vilja vinna kunde en gardering löna sig i det loppet....
Gammal 2014-06-20, 20:00   #31

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2528
Standard

Varför inte 3 Örbäckens Cruella i V75 1?! Lycka till!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-20, 20:20   #32

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8832
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky Visa inlägg
Varför inte 3 Örbäckens Cruella i V75 1?! Lycka till!
Ja varför inte
3 Örbäckens Cruella (Claes Svensson) borde ha vunnit senast om hon varit i samma form som i vintras. Det är bara konstatera att det är en höst/vinter-häst. Jag kör gärna i ryggar för att utnyttja hennes speed och stämmer det till hundra procent i loppet samtidigt som konkurrenterna inte har sin bästa dag kan vi vinna, säger Claes.
Gammal 2014-06-20, 22:07   #33

Standard

grattis, spiken struken på måndags systemet

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
V75-1: 2.3.5.12
V75-2: 1.7.10
V75-3: 1.5.6.9.12
V75-4: 1.7.11.12
V75-5: 2.7.14.15
V75-6: 10 Keeping Julia
V75-7: 15 Alfas da Vinci

960 rader / bolagsspel 10 pers 50kr

Spiken: 15 Alfas da Vinci
Chansspik: 10 Keeping Julia
Bedövare: 10 Windson Yankee
Gammal 2014-06-21, 00:58   #34

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

3 System...

Avd-1: 1, 2, 3, 5, 9
Avd-2: 5 Defi's Victory
Avd-3: 1 Monster Drive
Avd-4: 1, 3
Avd-5: 1, 2, 3, 6, 10
Avd-6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 11
Avd-7: 2, 5, 6, 12, 13

Totalt: 2000 rader x 1 x 0,50 kr =
1 000,00

Avd-2: 1, 2, 4, 5
Avd-3: 1, 3, 5, 6, 9
Avd-4: 1 Jarl af Solnäs
Avd-5: 2, 6
Avd-6: 5, 6
Avd-7: 6 Quirire

Totalt: 400 rader x 1 x 0,50 kr =
200,00

Avd-1: 2, 5
Avd-3: 1, 3, 5, 9, 12
Avd-5: 1, 2, 3, 6, 8
Avd-6: 4 Naglo' del Nord (IT)
Avd-7: 2, 5, 6, 12

200,00

Senast redigerad av Klanke den 2014-06-21 klockan 19:10.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-21, 09:49   #35

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 607
Standard

Blir två system från och med denna helg då jag fick förfrågan om att göra andelspel till frugans gamla butik då han som gjorde det tidigare tyvärr avled ganska nyligen. (3600 raders)

Där spikade jag Truculent och Jarl Af Solnas eftersom jag är inne på att Truculent kan få loppet bakom Monster Drive och Oasis Bi och Jarl Af Solnas tror jag det blir SOS på.

Valde att försöka fälla storfavoriten i andra med att ta med 2 och 11 men kommer bli spik på min egna rad och där gardera Truculent istället.

5 loppet tycker jag ser riktigt klurigt ut så där blir det till att ta med många hästar.
En som jag tror kan skrälla i det loppet är Västerbo Collect.

Synd att min första tanke i sista avdelningen Alfas Da Vinci blev struken, hade med den på 5 hästar på andelsspelet.
Men nu tror jag att Goop tar hem det loppet i kamp med Nescafe

Spikar: Truculent/Defi´s Victory och Jarl Af Solnas.
Skrällen: Västerbo Collect

Senast redigerad av Tamuli den 2014-06-21 klockan 09:55.
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-21, 09:55   #36

Helges avatar

Standard

"Paleo pride gjorde några hostande i morse, han gjorde nån igår när vi körde honom också. Vi ringde till veterinär Nina Lundin och fråga om hon kunde hjälpa oss och kolla honom i halsen. Det gjorde hon och det visade sig att han hade en halsinfektion,så han kommer att bli struken på söndag."
/ http://www.jonasmoberg.com/
Gammal 2014-06-21, 10:07   #37

Standard

Kul när ens första tanke i loppen blir strukna, nu blev min första tanke i första avdelningen Rombo Di Canonne struken precis som första tanken i sista avdelningen.
Gammal 2014-06-21, 20:52   #38

mijo14s avatar

Standard

2 5 8 10 11
5
1 5 9 12
1
1 2 4
2 4 5 6 7 10
2 6

Inget att kommentera egentligen...ganska uddlöst och trist men kommer att sitta där!
Gammal 2014-06-21, 21:24   #39
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 71
Standard

Klanke vi har samma spikar på ditt stora system
sulle_80 (+150)
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-21, 21:56   #40

mijo14s avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Klanke vi har samma spikar på ditt stora system
ÄNDRA!
Gammal 2014-06-21, 21:57   #41

Melanders avatar

Sharp$: 4743
Standard

Var e Ivar?
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-21, 21:57   #42
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
ÄNDRA!
Neee
Gammal 2014-06-21, 22:05   #43
Banned

Standard

Bästa 0 procentare på hela omgång är broslätts rapide, om man nu får utse sånna drag
Gammal 2014-06-21, 22:57   #44

Standard

Citat:
Turordning gäller.....som sagt detta system endast uppvärmning. Har flera på lager....
Gammal 2014-06-21, 23:03   #45

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
3 System...

Avd-3: 1 Monster Drive
Avd-5: 1, 2, 3, 6, 10
Avd-6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 11
Avd-7: 2, 5, 6, 12, 13

Totalt: 2000 rader x 1 x 0,50 kr =
1 000,00

Avd-2: 1, 2, 4, 5
Avd-3: 1, 3, 5, 6, 9
Avd-4: 1 Jarl af Solnäs
Avd-5: 2, 6
Avd-6: 5, 6
Avd-7: 6 Quirire

200,00

Avd-1: 2, 5
Avd-3: 1, 3, 5, 9, 12
Avd-5: 1, 2, 3, 6, 8
Avd-6: 4 Naglo' del Nord (IT)
Avd-7: 2, 5, 6, 12

200,00
BOLAGSSPEL (bjuder på detta travrenen!)
V75-1: 2.5.7.11
V75-2: 5 spik
V75-3: 1.3.5.6.9.11.12
V75-4: 1.3.4.6.12
V75-5: 1.2.4.8
V75-6: 4 spik
V75-7: 2.4.5.6.13

2800rader
Gammal 2014-06-21, 23:06   #46

Standard

Hej Travrenen Ett till nöjd nu????

V75-1: 2.5.7
V75-2: 1.2.4.5.7.9.10
V75-7: 6 spik

2940rader
Gammal 2014-06-22, 05:39   #47

Sharp$: 3013
Standard

Citat:
Tycker inte det är så konstigt att man gör tidiga system på de första tankarna, gör det själv ibland. Men det beror såklart också på vilken budget man har, spelar man flera system så kan det vara givande att ha ett mindre system som är baserat på de första tankarna då man ibland dribblar bort sig bland all information som ska tas in. Men visst en kunskapsspelare förstår värdet av att vänta in värmningar och sista minuten information innan systemet komponeras.

Gällande denna omgång tycker jag den ser intressant ut och tycker det finns skrällpotential.

1. De stora tipstjänsterna går ganska hårt på 5 Arazi Boko och streckprocenten lär stiga under dagen. Kan ta spets men kan också galoppera och med tanke på det är det ingen jag vill spika i alla fall. Men tycker nog ändå att 2 Mr Chicago är spetsfavoriten och hästen att slå. Jag kommer dock att gardera vidare då loppscenariot alltid är klurigt när Mr Koljini är med i loppen. 8 October Kronos såg lysande ut senast och är en bra häst med hög segerprocent. Om nu ludde dundrar framåt och får svar öppnas loppet upp för skräll och helgardering är inte fel. Nämner framförallt 10 Zinedine Bob som verkligen hittat formen igen och tränaren tycker det ser klart ut.

2. Ny kusk på jättefavoriten 5 Defis Victory är väl det enda som skulle kunna vara ett skäl till att gardera men varför krångla till det? Hästen lär inte förlora än på ett tag. Barfota på 4 Dernier Viking såklart intressant och tidigast om man vill gardera. Favoriten släpps till spets och de andra kör för andrapriset som det låter.

3. Björn Goop har kört både 1 Monster Drive och 5 Oasis Bi och han håller 5 som knapp spetsfavorit och på den infon kan 5 vara en chansspik. Men gillar verkligen 12 Magic Tonight och blir det tempo tror jag den kan vinna. Tarzan hävdar i sin krönika att Walmanns springare är sveriges bästa häst?! Men tyvärr sitter inte sveriges bästa kusk bakom och det drar ner chanserna. 9 Truculent är bra men känns ändå lite bortlottad och det låter inte jättepåställt. Ludde är med även här och skulle det blir bfrom på 4 El Mago Pellini blir jag inte förvånad om han kör offensivt och det kan öppna upp för bakspårshästarna.

4. Anders Svanstedt brukar hålla vad han lovar och det kommer bli full laddning för spets med 3 Valentino Gowan. Detta öppnar upp loppet och även om 1 Jarl Af Solnäs har imponerat och har chans till sos vill jag gardera med tanke på Svanstedts satsning från start. Dessutom är både Takter och Malmqvist offensiva av sig och det luktar verkligen körning här. Tror inte så mycket på bakspåren trots risk för tufft tempo. Sista minuten info får avgöra vilka som får plats på kupongen. 4 Claudius F jätteintressant om barfota rom.

5. Tränaren till 3 Pelican Flyer vill att den ska köras i spets där den går bäst. Denna information tyder på att 2 Nissan Broline inte får en lätt väg till spets. Annars tyckte jag det såg upplagt ut för Untersteiner då den var min favorit i Drottnings Silvias pokal efter en imponerande vinst i försöket. Tycker nog ändå att 2 och 1 Borga Effekt står bra till men kanske kan löna sig att hitta någon roligare streckmässigt? Berghs stallform går inte att bortse ifrån och 8 Kiss Me Kemp är tidig för mig. Springspår på tilläggen är alltid intressanta att hålla ögonen på. 10 Unique Gowan är Svanstedt ganska uppåt på och framförallt 9 Västerbo Collect kan vara en kantboll, är inte så mycket sämre än stallkamraten men bara 1% på strecken. 4 Fleetwood Hanover lär bli ett av skriken och hamnar på 15-20 % till slut?

6. Brons är denna vecka en av godbitarna i omgången. Hög sportlig klass och svårt att förutse troligt loppscenario. Både 6 Acriter och 5 Bar Plombier hoppas kunna köra sig till spets. Men innanför gasar Lugauer med 2 For Pleasure As och han släpper aldrig om han lyckas komma först fram för att överta från den troligt initialt spetsande 3 Line Up du Jape. 4 Naglo Du Nord spikar TT på allt och de kanske vet något om startsnabbheten? Om 4 är spetsaktuell är den såklart extra intressant. För övrigt är 11 Royal Fighter väl bortglömd på de tidiga strecken med tanke på att det kan gå undan här från start. Om skor såklart minus men visad toppform och ingen B.B.S Sugarlight i startlistan denna gång.

7. Snabba sommarbanor gynnar hästarna där framme. I detta lopp har jag svårt att se någon från bakvolten blanda sig i segerstriden. Tror inte de vill offra sina hästar med tidiga avancemang i spåren utan kör nog till slut. Då blir det svårt att ta längder trots lång distans. 2 Nescafé och 6 Quirire såklart givna och framförallt 6 från spets. Men även 1 Bazir Dimanche och 4 Hertig Shim är streckvärda då deras tränare tror på vinstchanser och formen finns bevisligen där. MEN Mr Koljini är även med i detta lopp och trots svårbedömd form kan han kanske köra offensivt och då ställa till det för de där framme. Men lågt spelvärde då han fått extra streck på sig av de som tidigt spikade 15 Alfas Da Vinci . Av de på mellanvolten tycker jag 8 Online D'amour är bäst och gör de om insatsen från näst senast är den intressant som lågprocentare.

Bästa spiken: Såklart Defis Victory

Möjliga spikar: Oasis Bi, Nissan Broline, Quirire

Skrällar: Zinedine Bob, Magic Tonight, Claudius F, Kiss Me Kemp, Västerbo Collect, Royal Fighter, Bazir Dimanche, Hertig Shim och Online D'amour.
korpo (+1), johanl (+10), jazboy (+1)

Senast redigerad av legolasse den 2014-06-22 klockan 06:40.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 08:23   #48

hugothebosss avatar

Standard

Lite förvånad över allt snack om Arazi Boko, visst en bra häst i sina bästa stunder, men samtidigt har inte Daniel Ohlsson vunnit med hästen på tio starter nu...och det är ju ingen lysande statistik.
Gammal 2014-06-22, 09:49   #49

Standard

"Keeping Julia" (avd 6) ligger man halvlågt med denna gången men man var mkt nöjd med hennes insats på Solvalla där hon gick runt 1.11 sista varvet"
Gammal 2014-06-22, 09:51   #50

Sharp$: 23
Standard

Citat:
"Keeping Julia" (avd 6) ligger man halvlågt med denna gången men man var mkt nöjd med hennes insats på Solvalla där hon gick runt 1.11 sista varvet"

10 Keeping Julia (Johnny Takter) gjorde ett riktigt fint lopp senast, men fick inte samma utdelning som insatsen var värd. Hon har tidigare visat att hon duger bra i klassen och tål också att göra en del jobb själv i loppen. Jag tycker att hon kan vara en liten rysare, säger Flemming Jensen.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 09:51   #51

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Klart att det är konstigt.
Gör systemet, men lämna inte in det i förväg.
Blir din spik struken kanske du inte alls vill spika i det loppet om alla bakom är jämna.
Då har du alltså betalat för något du inte vill ha.
Är det ok så använd tärningar när du tar ut hästar.
Om du skiter i om du förlorar, spela inte

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Tycker inte det är så konstigt att man gör tidiga system på de första tankarna, gör det själv ibland. Men det beror såklart också på vilken budget man har, spelar man flera system så kan det vara givande att ha ett mindre system som är baserat på de första tankarna då man ibland dribblar bort sig bland all information som ska tas in. Men visst en kunskapsspelare förstår värdet av att vänta in värmningar och sista minuten information innan systemet komponeras.

Gällande denna omgång tycker jag den ser intressant ut och tycker det finns skrällpotential.

1. De stora tipstjänsterna går ganska hårt på 5 Arazi Boko och streckprocenten lär stiga under dagen. Kan ta spets men kan också galoppera och med tanke på det är det ingen jag vill spika i alla fall. Men tycker nog ändå att 2 Mr Chicago är spetsfavoriten och hästen att slå. Jag kommer dock att gardera vidare då loppscenariot alltid är klurigt när Mr Koljini är med i loppen. 8 October Kronos såg lysande ut senast och är en bra häst med hög segerprocent. Om nu ludde dundrar framåt och får svar öppnas loppet upp för skräll och helgardering är inte fel. Nämner framförallt 10 Zinedine Bob som verkligen hittat formen igen och tränaren tycker det ser klart ut.

2. Ny kusk på jättefavoriten 5 Defis Victory är väl det enda som skulle kunna vara ett skäl till att gardera men varför krångla till det? Hästen lär inte förlora än på ett tag. Barfota på 4 Dernier Viking såklart intressant och tidigast om man vill gardera. Favoriten släpps till spets och de andra kör för andrapriset som det låter.

3. Björn Goop har kört både 1 Monster Drive och 5 Oasis Bi och han håller 5 som knapp spetsfavorit och på den infon kan 5 vara en chansspik. Men gillar verkligen 12 Magic Tonight och blir det tempo tror jag den kan vinna. Tarzan hävdar i sin krönika att Walmanns springare är sveriges bästa häst?! Men tyvärr sitter inte sveriges bästa kusk bakom och det drar ner chanserna. 9 Truculent är bra men känns ändå lite bortlottad och det låter inte jättepåställt. Ludde är med även här och skulle det blir bfrom på 4 El Mago Pellini blir jag inte förvånad om han kör offensivt och det kan öppna upp för bakspårshästarna.

4. Anders Svanstedt brukar hålla vad han lovar och det kommer bli full laddning för spets med 3 Valentino Gowan. Detta öppnar upp loppet och även om 1 Jarl Af Solnäs har imponerat och har chans till sos vill jag gardera med tanke på Svanstedts satsning från start. Dessutom är både Takter och Malmqvist offensiva av sig och det luktar verkligen körning här. Tror inte så mycket på bakspåren trots risk för tufft tempo. Sista minuten info får avgöra vilka som får plats på kupongen. 4 Claudius F jätteintressant om barfota rom.

5. Tränaren till 3 Pelican Flyer vill att den ska köras i spets där den går bäst. Denna information tyder på att 2 Nissan Broline inte får en lätt väg till spets. Annars tyckte jag det såg upplagt ut för Untersteiner då den var min favorit i Drottnings Silvias pokal efter en imponerande vinst i försöket. Tycker nog ändå att 2 och 1 Borga Effekt står bra till men kanske kan löna sig att hitta någon roligare streckmässigt? Berghs stallform går inte att bortse ifrån och 8 Kiss Me Kemp är tidig för mig. Springspår på tilläggen är alltid intressanta att hålla ögonen på. 10 Unique Gowan är Svanstedt ganska uppåt på och framförallt 9 Västerbo Collect kan vara en kantboll, är inte så mycket sämre än stallkamraten men bara 1% på strecken. 4 Fleetwood Hanover lär bli ett av skriken och hamnar på 15-20 % till slut?

6. Brons är denna vecka en av godbitarna i omgången. Hög sportlig klass och svårt att förutse troligt loppscenario. Både 6 Acriter och 5 Bar Plombier hoppas kunna köra sig till spets. Men innanför gasar Lugauer med 2 For Pleasure As och han släpper aldrig om han lyckas komma först fram för att överta från den troligt initialt spetsande 3 Line Up du Jape. 4 Naglo Du Nord spikar TT på allt och de kanske vet något om startsnabbheten? Om 4 är spetsaktuell är den såklart extra intressant. För övrigt är 11 Royal Fighter väl bortglömd på de tidiga strecken med tanke på att det kan gå undan här från start. Om skor såklart minus men visad toppform och ingen B.B.S Sugarlight i startlistan denna gång.

7. Snabba sommarbanor gynnar hästarna där framme. I detta lopp har jag svårt att se någon från bakvolten blanda sig i segerstriden. Tror inte de vill offra sina hästar med tidiga avancemang i spåren utan kör nog till slut. Då blir det svårt att ta längder trots lång distans. 2 Nescafé och 6 Quirire såklart givna och framförallt 6 från spets. Men även 1 Bazir Dimanche och 4 Hertig Shim är streckvärda då deras tränare tror på vinstchanser och formen finns bevisligen där. MEN Mr Koljini är även med i detta lopp och trots svårbedömd form kan han kanske köra offensivt och då ställa till det för de där framme. Men lågt spelvärde då han fått extra streck på sig av de som tidigt spikade 15 Alfas Da Vinci . Av de på mellanvolten tycker jag 8 Online D'amour är bäst och gör de om insatsen från näst senast är den intressant som lågprocentare.

Skrällar: Zinedine Bob, Magic Tonight, Claudius F, Kiss Me Kemp, Västerbo Collect, Royal Fighter, Bazir Dimanche, Hertig Shim och Online D'amour.
Gammal 2014-06-22, 09:56   #52

capones avatar

Sharp$: 13308
Standard

Kalmar omg. 30
Söndag 2014-06-22
HÄSTAR
1 2, 3, 5, 8, 10
2 5 DEFI'S VICTORY
3 1, 5, 9, 11
4 1 JARL AF SOLNÄS
5 1, 2, 4, 6, 8
6 2, 4, 11
7 1, 2, 6, 11

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 09:58   #53

Standard

Citat:

Klockren analys. Mera sånt! Mvh Spalato
Gammal 2014-06-22, 09:58   #54

astockels avatar

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 347
Standard

Mr.Chicago, SOLKLAR spik. Finns INGEN som helst anledning till att gardera. Punkt slut.
astockel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 10:01   #55

hugothebosss avatar

Standard

Jorma angående:
"5 Bar Plombier (V75-6/DD-1) är en häst med bra styrka som jag gillar. Han är oöm för positioner och han tål att göra grovjobbet själv. Nu har vi ett vettigt utgångsläge och det kommer att bli ett offensivt upplägg. Jag tror på en bra segerchans och han känns som ett sunt spikförslag."

Sund spik enligt Jorma alltså!
Gammal 2014-06-22, 10:03   #56

hugothebosss avatar

Standard

Reijo Liljendahl är uppåt på två av sina tre hästar.
- 1 Monster Drive (V75-3) håller mycket bra form och har ett perfekt läge. Den här gången kommer han att gå barfota runt om och det är ett litet plus. Jag tror en hel del på honom.

- 2 Nescafe (V75-7) är jag väldigt nöjd med för dagen. Det är en stark och rejäl häst och lång distans passar honom perfekt. Jag har svårt att ranka vem som är bästa chansen av Monster Drive och Nescafe, jag hoppas bägge är i segerstriden.
Gammal 2014-06-22, 10:51   #57

Voltstarts avatar

Sharp$: 9633
Standard

Jag räknar med 4ggr pengarna och att det är Valentino emot:

Registrerat spel

Datum: Söndag 2014-06-22
Bana: Kalmar, omg. 14
Spelform: Raket, system: enkelt

Lopp Spelform Häst
3 PLATS 8 (Jerns Vendela)
6 PLATS 5 (Defi´s Victory)
8 PLATS 3 (Valentino Gowan)
9 PLATS 2 (Nissan Broline)

Vadet gäller startnummer

1 x 100,00 kr Totalt: 100,00 kr

Kvittonummer: XXX0 8XX8 9230 944X

Bra hästar med chans till låg % i V75-omgången så som jag ser det:

Avd 2 7 Young Farmer... har bara varit bäst i sina vinstlopp.(Jag låser med 5:an & kanske 1:an)
Avd 4 12 Com Z har varit kanon i regi Lars I.
Avd 5 4 Fleetwood Hanover (Flygmaskin) låter det ruggigt uppåt på.
Avd 6 7 Eketorpets Tess (Flygmaskin) Låg % och har spurtat sylvasst, nu attackeras det bakifrån?

+ lillvarning för 8 Online D´Amour i sista... (Glöm inte av att "lira på trav" är ett maraton... se tiden an och gå på era idéer, mestadels.)
MikaF (+5)
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 11:37   #58

whatons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1361
Standard

Skummat igenom det och hittar två bra drag idag till pengarna avd5:Jitanes och avd5: Bailey sweet grim lycka till idag!!
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 11:42   #59

Sharp$: 2301
Standard

Claudius F i fjärde avdelningen tror jag spurtar ner allihopa om det blir hård körning, vilket det låter som! Min A-häst!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 12:06   #60

Sharp$: 784
Standard

Spers slut och låga nummer

Registrerat spel

Bana: Kalmar
Spelform: V75, omg. 30

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 5
2 1, 2, 5
3 5 Oasis Bi
4 3 Valentino Gowan
5 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9
6 1, 2, 3, 4, 5
7 6 Quirire

Vadet gäller startnummer

315 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 157,50 kr
barkman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 12:07   #61

Standard

Jag tror Quirire är omgångens bästa spik.. spets och slut!
Gammal 2014-06-22, 12:22   #62
DIF

Sharp$: 1766
Standard

V7 - endast vinst vid 7 rätt
1 2, 5 (8, 10)
2 5 Defi's Victory (1, 2)
3 1, 9 (5, 12)
4 1, 3, 4, 6, 12
5 1, 2, 4, 8 (5, 6)
6 4, 5 (6, 2)
7 6 Quirire (2, 13)
160 rader x 2 x 0,50 kr Totalt: 160,00 kr
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 12:34   #63
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Jag tror Quirire är omgångens bästa spik.. spets och slut!
Kan va så o den ska streckas, men rekommenderar att man kollar på senaste loppet Nescafe gjorde på bjerke.

Senast redigerad av trance_error den 2014-06-22 klockan 12:36.
Gammal 2014-06-22, 12:36   #64

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Kan va så o den ska streckas, men rekommenderar att man kollar på senaste loppet Nescafe gjorde.
Hade själv spikat Nescafe då, men ett lås med de 2 mest streckade känns inte jätte kul! Ledaren i loppet vinner, och jag tror Björns häst är snabbare!
Gammal 2014-06-22, 12:38   #65
Banned

Standard

Citat:
Hade själv spikat Nescafe då, men ett lås med de 2 mest streckade känns inte jätte kul! Ledaren i loppet vinner, och jag tror Björns häst är snabbare!
Kör hårt
alle (+10)
Gammal 2014-06-22, 12:54   #66

drakens avatar

Standard

Lämnar WO idag. När min mordvinnare i 4e blev struken så lessnade jag totalt. Skiter i det i dag. Lycka till alla.
Gammal 2014-06-22, 13:01   #67

hugothebosss avatar

Standard

Kör ett litet idag:

1,2,5
5
1,5,9
1,3
2,4
2,6
2,6

Tror att det blir en rätt låg utdelning och satsar på det! Endast V7 får det bli!
Gammal 2014-06-22, 13:30   #68

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5475
Standard

V75-6: 10 Royal Fighter nu barfota på 7% jo jag tackar Visserligen bakspår men hästen slog trots allt BBS Sugarlight senast. Måste bara med på min lapp.

Sen skriver Lars I Nilsson att de har siktat på detta loppet sen elitloppet med Traculent i V75-3. Jag chansspikar.

Senast redigerad av linfre den 2014-06-22 klockan 13:33.
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 13:37   #69

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
V75-6: 10 Royal Fighter nu barfota på 7% jo jag tackar Visserligen bakspår men hästen slog trots allt BBS Sugarlight senast. Måste bara med på min lapp.

Sen skriver Lars I Nilsson att de har siktat på detta loppet sen elitloppet med Traculent i V75-3. Jag chansspikar.
Just den bfro anmälan är inte 100% (Royal Fighter).
"Barfotabalansen senast var ett plus, men hur det blir den här gången vet jag inte förrän efter värmningen."
Gammal 2014-06-22, 13:39   #70

linfres avatar

Standard

Citat:
Just den bfro anmälan är inte 100% (Royal Fighter).
"Barfotabalansen senast var ett plus, men hur det blir den här gången vet jag inte förrän efter värmningen."
Tack Helge, avvaktar värmningen och tar beslut då
Helge (+3)
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 13:44   #71

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 937
Standard

Avd1risk att det blir tokörning mellan Lindblom Olsson Ludde som säger att han skall köra offensivt Mr Chikago ej vunnit sen Åke flyttade Arazi Boko ej vunnit på länge med Daniel se upp med Zinedine Bob o Jaguar Broline
leffa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 13:49   #72

Shooters avatar

Sharp$: 37778
Standard

Ser ut som en rätt överkomlig omgång. Finns många spikar att välja bland, så det gäller att det skräller i rätt lopp. Vi testar så här:

1) 2,3,5,8,9,10,11
2) Spik 5 - Ingen som vill tävla!
3) 1,3,5,6,9,10,12
4) Spik 1 - Runt om!
5) 1,2
6) Spik 5 - Bra chans!
7) 1,2,4,6,8,11,13
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 13:59   #73

Standard

så här får det bli idag:

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 3, 4, 5, 11 (8)
2 5 Defi's Victory (2, 11)
3 1, 5, 9, 10 (12)
4 1 Jarl af Solnäs (3, 6)
5 1, 2, 4, 6, 8, 9, 12, 14 (10)
6 5 Bar Plombier (6, 2)
7 2, 4, 6, 11 (13)

Vadet gäller startnummer

640 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 320,00 kr

Kvittonummer:

Och andelssystemet:

1) 2-3-5-8-11
2) 2-5-11
3) 9 Truculent
4) 1 Jarl Af Solnas
5) 1-2-6-8-9-12-14-15
6) 2-3-5-6-7-11
7) 2-4-6-11-12
Gammal 2014-06-22, 14:01   #74

AndyMarts avatar

Standard

BOLAGSSYSTEMET;

1 1, 2, 5, 8, 10, 11, 12
2 5 Defi's Victory
3 1, 5, 9, 12
4 1, 4, 6, 11, 12
5 1, 2, 4, 6
6 2, 5, 6, 11
7 6 Quirire

2240 RADER x 1 x 0,50 KR
Totalt: 1 120,00 kr
Gammal 2014-06-22, 14:05   #75

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1367
Standard

1: 2,5,8,10,11
2: 5
3: 5
4: 1,3,9
5: 1,9
6: 11
7: 2,3,5,6,8,11

Lycka till!
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 14:10   #76

Standard

Mitt bolagssystem:

1) 1,2,3,5,7,8,10,11,12
2) 5
3) 1,3,5,9,12
4) 1
5) 1,2,8,9
6) 2,5,6,7
7) 1,2,6,13

1 440:-.
Håller tummarna för att några här på Sharps tar hem en rejäl slant!

Lycka till med era kuponger!
Gammal 2014-06-22, 14:14   #77

Sharp$: 3983
Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 2, 5, 7, 10, 11
2 5 Defi's Victory
3 1, 5, 9, 12
4 1, 3, 4, 6, 12
5 2 Nissan Broline
6 2, 4, 5, 6, 12
7 1, 2, 5, 6

Vadet gäller startnummer

2 000 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 1 000,00 kr

Kvittonummer: Lycka till alla
ajvide är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 14:16   #78

astockels avatar

Sharp$: 347
Standard

Torskkkk

Senast redigerad av astockel den 2014-06-22 klockan 14:35.
astockel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 14:22   #79

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 20
Standard

Det fick bli så här

Kalmar Omg 30,
2014-06-22
Ordinarie Reserver
V75-1) 2, 5, 10 (8, 11)
V75-2) 5 (1, 2)
V75-3) 1, 9, 12 (5, 3)
V75-4) 1, 3, 4, 6, 9, 12 (11, 8)
V75-5) 1, 2, 4, 6, 8 (14, 15)
V75-6) 3, 4, 5 (2, 7)
V75-7) 6 (2, 1)
810 rader x 1 x 0,50 kr = 405,00 kr

2014 TSN: xx

Lycka till alla
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 14:23   #80

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
BOLAGSSYSTEMET;

1 1, 2, 5, 8, 10, 11, 12
2 5 Defi's Victory
3 1, 5, 9, 12
4 1, 4, 6, 11, 12
5 1, 2, 4, 6
6 2, 5, 6, 11
7 6 Quirire

2240 RADER x 1 x 0,50 KR
Totalt: 1 120,00 kr
Jag har större krav på dig som tippare...

När du ändå garderar i avd 6 tar du inte med 4 och 7 efter insatserna närmast...

...AMAZING!
Gammal 2014-06-22, 14:24   #81

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Testar en liten Plats på Rica Neo
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 14:25   #82

Standard

inleder med att prova på en liten tvilling

Registrerat spel

Lopp: 5
Spelform: Tvilling

Hästar: 2, 4, 11
U-hästar:

Vadet gäller startnummer

3 x 20,00 kr Totalt: 60,00 kr

Kvittonummer:
Gammal 2014-06-22, 14:25   #83

Sharp$: 610
Standard

1-2,10,12
2-4,5
3-1,5,9,11
4-6
5-2,3,4
6-2,3,4,5,6,7,11
7-1

Lycka till nu allihopa så kör vi strax
David_one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 14:26   #84

Sharp$: 2199
Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 10, 11 (8, 1)
2 5 Defi's Victory (4, 1)
3 5, 9 (1)
4 1 Jarl af Solnäs (3)
5 1, 4, 7 (3, 2)
6 3, 5, 11 (6, 4)
7 2, 5, 6, 8, 9 (4, 12)

Vadet gäller startnummer

270 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 135,00 kr

Kvittonummer:
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 14:28   #85

Tobbe-Travkarls avatar

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 36
Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 2, 5, 8, 12
2 5 Defi's Victory
3 5, 9
4 1 Jarl af Solnäs
5 1, 2, 4, 8
6 4, 5, 11
7 2, 6

Vadet gäller startnummer

192 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 96,00 kr

Denna lilla kan räcka idag

Tobbe-Travkarl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 14:30   #86

linfres avatar

Standard

Registrerat spel 1

2, 5, 10 (3)
5 Defi's Victory (4)
9 Truculent (5)
1, 3, 4, 6, 9, 12 (11)
1, 2, 4, 10 (8)
1, 2, 4, 5, 6, 7, 11 (8)
1, 2, 6 (13)

Registrerat spel 2

2, 5, 10, 12
5 DEFI'S VICTORY
1, 5, 9, 11, 12
1, 3, 4, 6, 9, 12
2, 4
2, 4, 5, 6, 11
6 QUIRIRE
Gammal 2014-06-22, 14:31   #87

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 832
Standard

Kör på dessa!

2.10.11.12
4.5
1.9
3
1.2
4.5
6

2.4.5.8.10.11
4.5.6.10
1.5.12
3
2
5
6
peters2727 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 14:32   #88

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3440
Standard

Lycka till alla idag
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 14:35   #89

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 458
Standard

Boom så ska de se ut
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 14:35   #90

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Bra rens i första
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 14:35   #91

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3574
Standard

jag fattar inte Torbjörn vad e det för kusk .... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! gärna om han kan sluta o köra hästar igår svek han med stor favorit v641 o idag han svarade inte alls jensen häst skit vad e det för svag kusk
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 14:36   #92
Banned

Sharp$: 2099

Standard

Registrerat spel

Avd Ordinarie hästar
1 2, 5, 7, 8, 12
2 5 Defi's Victory
3 9 Truculent
4 1 Jarl af Solnäs
5 1, 2, 4, 8
6 1, 2, 4, 5, 6, 12
7 6 Quirire

Vadet gäller startnummer

120 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 60,00 kr

Kvittonummer:
BignBlessed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 14:37   #93

mijo14s avatar

Standard

Sistaminutentips...

2 5 8 10 11 12
5
1 5 6 9 12
1 3 4 6 11
1 2 3 4 10
4
6

AB2E 4C28 3094 1241

BÖRJADE OPTIMALT!!!
Gammal 2014-06-22, 14:37   #94

Shooters avatar

Standard

Trist att åka på en första reserv igen, men det gick ju inte att räkna ut att Jansson skulle släppa spets till Flemming, men inte till Luddes tidigare i loppet.
Gammal 2014-06-22, 14:37   #95

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Jag har större krav på dig som tippare...

När du ändå garderar i avd 6 tar du inte med 4 och 7 efter insatserna närmast...

...AMAZING!
Ja, du kan såklart ha rätt men jag tror mer på de fyra jag har med. 4 och 7 har imponerat men det har även de jag har med gjort. Hade jag tagit fler hade de varit givna, men nu hade jag inte råd med Naglo och Untersteiners men reserver är de iallafall
Voltstart (+1)

Senast redigerad av AndyMart den 2014-06-22 klockan 14:39.
Gammal 2014-06-22, 14:39   #96

Standard

slänger in en V5 eftersom man rök på V7 i första

Registrerat spel

Spelform: V5

Avd Ordinarie hästar
1 1, 5, 9, 10
2 1 Jarl af Solnäs
3 1, 2, 6, 9, 12
4 5, 6, 7, 11
5 2, 6

Vadet gäller startnummer

160 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 160,00 kr

Kvittonummer:
Gammal 2014-06-22, 14:47   #97

AndyMarts avatar

Standard

Måste runda av kontot lite.

Registrerat spel

Lopp: 6

Hästar: 5, 7
U-hästar:

Vadet gäller startnummer

1 x 188,00 kr Totalt: 188,00 kr
Gammal 2014-06-22, 14:48   #98

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli Visa inlägg
slänger in en V5 eftersom man rök på V7 i första

Registrerat spel

Spelform: V5

Avd Ordinarie hästar
1 1, 5, 9, 10
2 1 Jarl af Solnäs
3 1, 2, 6, 9, 12
4 5, 6, 7, 11
5 2, 6

Vadet gäller startnummer

160 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 160,00 kr

Kvittonummer:
Själv tippade jag inte V7, då jag turas om med andra. Tänk att nästan alla här på sharp$ fick med 12:an trots 4%... Kul!

Jag ryggar dig med V5-spel, men spikar annorlunda och kör Joker denna gång. Då orkar jag inte redovisa systemet, då det blir en massa skrivande(Jobbigt).

Mina bedövare är 12 Com Z, 4 Fleetfoot H., 7 Eketorpets Tess och 8 Online D´Amour...
Gammal 2014-06-22, 14:51   #99

Shooters avatar

Standard

Citat:
Måste runda av kontot lite.

Registrerat spel

Lopp: 6

Hästar: 5, 7
U-hästar:

Vadet gäller startnummer

1 x 188,00 kr Totalt: 188,00 kr
Samma som jag har kört. Hoppas Uhrberg kommer bra på det från sjunde.
AndyMart (+1)
Gammal 2014-06-22, 14:51   #100

drakens avatar

Standard

Flemming visade direkt vart skåpet ska stå. Tror att han vinner DD1 också med någon av sina.
Gammal 2014-06-22, 14:51   #101

Standard

1,4,5 tvilling kör vi på.
Gammal 2014-06-22, 14:55   #102

Reg.datum: jan 2012
Standard

veijo gir den gas
barner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 14:56   #103

Standard

Oj vad nära 10an var att ta plats. synd på den.
Gammal 2014-06-22, 14:57   #104

AndyMarts avatar

Standard

Alltså helvete... Förra gången ger jag avslag på denna att den inte har tillräckligt med rutin och så spikar man idag. Pisseskit!
Gammal 2014-06-22, 14:57   #105

Sharp$: 488
Standard

Fan också va blöt Defis Victory var när den för första gången inte fick något gratis.
Gammal 2014-06-22, 14:58   #106

Standard

Citat:
1) 2-3-5-8-11
2) 2-5-11
3) 9 Truculent
4) 1 Jarl Af Solnas
5) 1-2-6-8-9-12-14-15
6) 2-3-5-6-7-11
7) 2-4-6-11-12
skönt att ha med den på 3 på andelsspelet, synd man missade första bara...
Gammal 2014-06-22, 15:00   #107

Tobbe-Travkarls avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalle82 Visa inlägg
Bra rens i första
Rätt bra rens i andra med

Gammal 2014-06-22, 15:02   #108

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe-Travkarl Visa inlägg
Rätt bra rens i andra med
Ja fy fan där vart man rökt! hade 4,5. Bara invänta dubbeln nu!
Gammal 2014-06-22, 15:03   #109

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ja fy fan där vart man rökt! hade 4,5. Bara invänta dubbeln nu!
Kan ge fint på 5 och 6 rätt också!
Gammal 2014-06-22, 15:03   #110

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2591
Standard

Är med!
Blir svettigt i slutet med 3 spikar nu dock,
Nissan
Bar
Quirre
Flickepojken (+2), Tamuli (+5)
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 15:05   #111

Standard

Citat:
Kan ge fint på 5 och 6 rätt också!
Sant vi leker hem oasis bi nu då
Gammal 2014-06-22, 15:05   #112

Tobbe-Travkarls avatar

Standard

Inte alls omöjligt att Flemming tar 3 raka

Gammal 2014-06-22, 15:05   #113

linfres avatar

Standard

Registrerat spel V5

9 Truculent
1, 3, 4, 6, 9, 12
4 Fleetfoot Hanover*
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12
1, 2, 6
Gammal 2014-06-22, 15:13   #114

Shooters avatar

Standard

V5:

1) 1,5,8,9,12
2) Spik 1
3) 1,2,4,6,8,10,11,14
4) Spik 5
5) 2,4,65
Gammal 2014-06-22, 15:13   #115

Sharp$: 2567
Standard

Citat:
Inte alls omöjligt att Flemming tar 3 raka
Nja, i så fall tror jag mer på Flemings andra häst, Obi Wan, som Uhrberg kör...
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 15:15   #116

Voltstarts avatar

Standard

Kom igen nu Oasis Bi!

Goooooooooooop!!!

Senast redigerad av Voltstart den 2014-06-22 klockan 15:18.
Gammal 2014-06-22, 15:16   #117

Reg.datum: dec 2013
Standard

12 nu
peters2727 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 15:16   #118

Standard

V5

1) 1,3,5,6,9,12
2) 1
3) 1,2
4) 2,4,5,6,7
5) 1,2,6,13

240:-. Lycka till!
Gammal 2014-06-22, 15:19   #119

Standard

sikke ussel monster var

Senast redigerad av barner den 2014-06-22 klockan 15:21.
Gammal 2014-06-22, 15:19   #120
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Hur många är kvar?
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 15:19   #121

Standard

vad f-n händer, alla betrodda sviker och bara låg% som vinner, inte en lätt omgång idag...
Gammal 2014-06-22, 15:22   #122

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Hur många är kvar?
inta jeg, faldt lige på monster drive blank
Gammal 2014-06-22, 15:22   #123

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3440
Standard

Jag hoppas på jackpot tills nästa vecka nu
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 15:23   #124

Standard

Citat:
Hur många är kvar?
Mindre än 1000 system kvar av drygt 1.2 milj inlämnade, här finns väl knappast någon som är kvar.....eller?
4,6 o 4% på vinnarna, inte så konstigt att nästan alla har åkt all världens väg redan nu

Senast redigerad av tomtom2 den 2014-06-22 klockan 15:24.
Gammal 2014-06-22, 15:23   #125

Standard

Citat:
vad f-n händer, alla betrodda sviker och bara låg% som vinner, inte en lätt omgång idag...
Det luktar jackpot. Bara att imponeras av Björn Goop som kusk och visst är hästen bra och lite underskattad.
Gammal 2014-06-22, 15:24   #126

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oblix Visa inlägg
Jag hoppas på jackpot tills nästa vecka nu
Jag med.

Behöver köpa nytt badkar med....
Gammal 2014-06-22, 15:25   #127

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7616
Standard

Citat:
Hur många är kvar?
Ska till mycket för att överleva detta.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 15:27   #128

Standard

Citat:
Jag med.

Ska jag skicka ett paket badskum. Kan vara skönt i dessa tider..

Senast redigerad av hanscrispi den 2014-06-22 klockan 15:30.
Gammal 2014-06-22, 15:30   #129

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Ska jag skicka ett paket badskumm. Kan vara skönt i dessa tider..
Ja, tack! Å lite nya badankor, allt har åkt ut nu!
Flickepojken (+2)
Gammal 2014-06-22, 15:34   #130

whatons avatar

Sharp$: 1361
Standard

Klev av nyss på 4 streck totalt jävla mörker kan verkligen inte med reven
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 15:34   #131

Standard

Citat:
Jag med.

Vaddå? Har Nybrink suttit i ditt och kört loppen?
Helge (+3)
Gammal 2014-06-22, 15:35   #132

Standard

1,6 tvilling
Gammal 2014-06-22, 15:35   #133

Standard

fint värde.. kul och sitta med 0 rätt
Gammal 2014-06-22, 15:38   #134

Standard

Citat:
samma här på mitt egna system
Gammal 2014-06-22, 15:38   #135

Standard

Citat:
Jag har två nu med Jarl af solnäs spik nu.
Gammal 2014-06-22, 15:38   #136

Standard

2 rätt så här långt, men gott om tid att torska och sluta på 4 rätt....
Gammal 2014-06-22, 15:39   #137

Shooters avatar

Standard

Testar vinnarspel på Global Oasis och hoppas på körning mellan dem där framme.
Gammal 2014-06-22, 15:39   #138

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Vaddå? Har Nybrink suttit i ditt och kört loppen?

Nej, ställt till det helt själv. Inte kollat Nybrinks tips, han har 100% säkert tippat bättre än mig iaf.

Gammal 2014-06-22, 15:42   #139

Tobbe-Travkarls avatar

Standard

Citat:

Nej, ställt till det helt själv. Inte kollat Nybrinks tips, han har 100% säkert tippat bättre än mig iaf.

Micke Nybrinks chanssystem

V75-1: 2 Mr Chicago (res 5–3)
V75-2: 5 Defi’s Victory (res 1–10)
V75-3: 1 Monster Drive (res 5–12)
V75-4: Alla tolv hästar (res 8–4)
V75-5: Alla 15 hästar (res 8–10)
V75-6: 6–5–2–4–7–10–11–12–1 (res 9–8)
V75-7: 6 Quirire (res 15–2)
1 620 rader/810 kronor

Nja,men nu fick Nybrink rätt med Jarl af solnäs!

Helge (+3), Helge (+3), tomtom2 (+3)

Senast redigerad av Tobbe-Travkarl den 2014-06-22 klockan 15:45.
Gammal 2014-06-22, 15:42   #140

Helges avatar

Standard

OJ, titta en favorit som vann som man garderat.

hahahaha
Gammal 2014-06-22, 15:43   #141

Shooters avatar

Standard

Den spiken satt, men det har jag ingen glädje av nu.
Gammal 2014-06-22, 15:46   #142

Standard

ska vi inte ta och fortsätta med lite skrällar nu, så vad sägs om 9 Västerbo Collect i nästa
Gammal 2014-06-22, 15:51   #143

Standard

Citat:
Micke Nybrinks chanssystem

V75-1: 2 Mr Chicago (res 5–3)
V75-2: 5 Defi’s Victory (res 1–10)
V75-3: 1 Monster Drive (res 5–12)
V75-4: Alla tolv hästar (res 8–4)
V75-5: Alla 15 hästar (res 8–10)
V75-6: 6–5–2–4–7–10–11–12–1 (res 9–8)
V75-7: 6 Quirire (res 15–2)
1 620 rader/810 kronor

Nja,men nu fick Nybrink rätt med Jarl af solnäs!
T.o.m Nybrink lyckas få med vinnaren när han streckar alla i loppet, imponerande
Gammal 2014-06-22, 15:51   #144

Standard

Nu ska Nissan Broline eller Kiss me Kemp vinna detta för att ha chans på 6 rätt.
Gammal 2014-06-22, 15:54   #145

Voltstarts avatar

Standard

Jag tror att 4 Fleetfoot Hanover kan vara någonting alldeles extra...

Registrerat spel

Lopp: 9
Spelform: Trio

1:a 4 Fleetfoot Hanover*
2:a 1, 2, 5, 6, 8, 10, 11, 14
3:a 1, 2

Vadet gäller startnummer

14 kombinationer x 2,00 kr Totalt: 28,00 kr

Kvittonummer: XXX8 8XX2 1AF4 920X
Gammal 2014-06-22, 15:55   #146

AndyMarts avatar

Standard

Avslutar med dessa spel;

100 V/P på Fleetfoot Hanover.

DD: (Min favoritspelform)

Royal Fighter
ALLA

x50 kr

&

2, 6, 11
2, 6

x100 kr
Gammal 2014-06-22, 15:55   #147
DIF

Standard

Stallformen säger spela Berghs djur. Så det gör vi då.
1:a 8 Kiss Me Kemp
2:a 1, 2, 4, 5, 6
3:a 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 14

Hästar: 2, 4, 5
U-hästar: 8 Kiss Me Kemp
Gammal 2014-06-22, 15:55   #148

Standard

Registrerat spel

Lopp: 9
Spelform: Trio

1:a 1, 4
2:a 1, 2, 4, 7, 9
3:a 1, 2, 7, 9, 12

Vadet gäller startnummer

29 kombinationer x 2,00 kr Totalt: 58,00 kr

Kvittonummer:
Gammal 2014-06-22, 15:57   #149

Standard

Citat:
Avslutar med dessa spel;

Royal Fighter
ALLA

x50 kr

&

2, 6, 11
2, 6

x100 kr
Du får ursäkta, men aldrig i livet att jag skulle låta Jennifer Tillman förvalta 700 spänn i ett V75 lopp, det är hon alldeles för dålig som kusk för.....
Gammal 2014-06-22, 15:57   #150

Shooters avatar

Standard

Kör vinnare på Aroma Grim.
Gammal 2014-06-22, 15:58   #151

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Du får ursäkta, men aldrig i livet att jag skulle låta Jennifer Tillman förvalta 700 spänn i ett V75 lopp, det är hon alldeles för dålig som kusk för.....
Då är det ju tur att det är jag som spelar.
MikaF (+5)
Gammal 2014-06-22, 15:59   #152

Standard

avslutar med detta spel

Registrerat spel

Spelform: Dagens Dubbel, omg. 344

Avd Ordinarie hästar
1 5, 7
2 6 Quirire

Vadet gäller startnummer

2 x 50,00 kr Totalt: 100,00 kr

Kvittonummer:
Gammal 2014-06-22, 16:00   #153

Standard

et lille spil på The editor
Flickepojken (+2)
Gammal 2014-06-22, 16:00   #154

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Vem tror du på TOMTOM? I DD1...
Gammal 2014-06-22, 16:00   #155

Tobbe-Travkarls avatar

Standard

Citat:
Har du aldrig hört om könskvotering?

Gammal 2014-06-22, 16:06   #156

Standard

Citat:
Tror du har vaskat fram en guldklimp i Västerbo Collect. Jag tar rygg på dig och streckar.
Tar en snaps för den på midsommarafton.
Bra tidigt drag av Draken. Tog iaf en tvilling.

Senast redigerad av mackpeter den 2014-06-22 klockan 16:11.
Gammal 2014-06-22, 16:08   #157

sirlarssons avatar

Sharp$: 2741
Standard

Nu ska Bar Plombier in!
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 16:09   #158

Shooters avatar

Standard

DD: 5-2.
Gammal 2014-06-22, 16:10   #159

Standard

Citat:
Vem tror du på TOMTOM? I DD1...
Jag tror Lugauer har bra chans med 2 FPA, perfekt läge och riktigt bra häst, dock har spår 2 riktigt minus i statistiken av någon konstig anledning. Hade det varit ett eller åtminstone ett halvt varv längre hade jag nog lagt min röst ( och mina pengar) på Bar Plombier
Gammal 2014-06-22, 16:11   #160

Standard

Citat:
Har du aldrig hört om könskvotering?
Jo, dessvärre.....
Gammal 2014-06-22, 16:12   #161

Standard

Gärna skräll tack i detta lopp!!! För att bli ensam på 6 rätt..
Gammal 2014-06-22, 16:13   #162

Standard

Och sen blir det ett "skrällplatsspel" på 3 Line up du Jape
Gammal 2014-06-22, 16:15   #163

Sharp$: 20
Standard

DD med lite olika insatser
1) 4,5
2) 1,2,6
dzeno är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 16:17   #164

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Jag tror Lugauer har bra chans med 2 FPA, perfekt läge och riktigt bra häst, dock har spår 2 riktigt minus i statistiken av någon konstig anledning. Hade det varit ett eller åtminstone ett halvt varv längre hade jag nog lagt min röst ( och mina pengar) på Bar Plombier
Ja, den var min stora värmningsvinnare under elitloppshelgen...Wow!!!

Spelmässigt måste jag bara lira tvilling med 7 Eketorpets Tess som utgång. Sto och hårdare emot, men spurtar som en demon bakifrån varje gång. "När Fantomen rör sig står blixten stilla" är vad jag hoppas på. Utmärkt platsspel när övrig kört sig möra, då jag hoppas på rejäl körning. Väntat på detta lopp hela dagen!
Gammal 2014-06-22, 16:18   #165

Standard

Citat:
Då är det ju tur att det är jag som spelar.
Men helt seriöst Andy så tror jag att hästarna med framspår är alldeles för bra för att någon med handikappet att stå bakspår ska vinna, ok, om det skulle bli riktigt rejäl körning så kanske....
Gammal 2014-06-22, 16:18   #166

Standard

Citat:
Jag håller med och tar rygg.
Rak DD 2-6 till 15 ggr.
Kanske även 2-13 till 50 ggr.
Gammal 2014-06-22, 16:18   #167

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1367
Standard

DDn
1: 6
2: 6
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 16:19   #168

Standard

Citat:
Ja, den var min stora värmningsvinnare under elitloppshelgen...Wow!!!

Spelmässigt måste jag bara lira tvilling med 7 Eketorpets Tess som utgång. Sto och hårdare emot, men spurtar som en demon bakifrån varje gång. "När Fantomen rör sig står blixten stilla" är vad jag hoppas på. Utmärkt platsspel när övrig kört sig möra, då jag hoppas på rejäl körning. Väntat på detta lopp hela dagen!
Ja, riktigt fint lopp, synd att Eketorpets Tess fick spår så långt ut på vingen bara...
Gammal 2014-06-22, 16:20   #169

Standard

DD 5,12 mot 4
Gammal 2014-06-22, 16:20   #170

drakens avatar

Standard

Det sved. Skulle ta betalt på skitet men det sved rejält mycket mer än det smakade om man säger så. Västerbo skit
mackpeter (+3)
Gammal 2014-06-22, 16:22   #171

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Men helt seriöst Andy så tror jag att hästarna med framspår är alldeles för bra för att någon med handikappet att stå bakspår ska vinna, ok, om det skulle bli riktigt rejäl körning så kanske....
Japp du kan såklart ha helt rätt! Alltid svårt att vinna från bakspår men jag hoppas Tillman hittar någorlunda rätt för då tror jag ekipaget kommer över upploppet. Körning där framme blir det med antingen Bar Plombier eller Acriter i dödens.
mackpeter (+5)
Gammal 2014-06-22, 16:23   #172

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Det sved. Skulle ta betalt på skitet men det sved rejält mycket mer än det smakade om man säger så. Västerbo skit
Jag rök i V75-2 som alla andra.
Men Med Västerbo Collect hade det kunnat bli rejäl utdelning på 5 o 6 rätt.
Gammal 2014-06-22, 16:24   #173

Voltstarts avatar

Standard

Vilken underbar öppning... Nu ska här blåsas förbi över upploppet! 7 eller 11?

Redigering: Grattis AM!

Senast redigerad av Voltstart den 2014-06-22 klockan 16:26.
Gammal 2014-06-22, 16:24   #174

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 789
Standard

Kunde spela när dom sprungit 500 meter redan, bra bra!
sirlarsson (+3)
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 16:26   #175

AndyMarts avatar

Standard

SÅDÄRJA!!
Voltstart (+25), Flickepojken (+5)
Gammal 2014-06-22, 16:26   #176

Standard

Vissa inlägg önskar man att man aldrig skrev, GRATTIS Andy
Flickepojken (+2)
Gammal 2014-06-22, 16:26   #177

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 789
Standard

Götttt!!

Registrerat spel

Spelform: Dagens Dubbel, omg. 344

Avd Ordinarie hästar
1 7, 11
2 12, 13

Vadet gäller startnummer

4 x 10,00 kr Totalt: 40,00 kr

Nu håller jag tummarna!
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 16:26   #178
DIF

Standard

Citat:
Avslutar med dessa spel;

Royal Fighter
ALLA

x50 kr

&

2, 6, 11
2, 6

x100 kr
Snyggt spelat, grattis!!
Gammal 2014-06-22, 16:26   #179

Standard

Citat:
Avslutar med dessa spel;

Royal Fighter
ALLA

x50 kr

&

2, 6, 11
2, 6

x100 kr
snyggt
Gammal 2014-06-22, 16:26   #180

sirlarssons avatar

Sharp$: 2741
Standard

Där fick ni på näsan. ROYAL!
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 16:27   #181

Tobbe-Travkarls avatar

Standard

Snygg AndyMart! Och jag hade med 11 på lappen... nu tar vi 5 rätt

Senast redigerad av Tobbe-Travkarl den 2014-06-22 klockan 16:28.
Gammal 2014-06-22, 16:28   #182

AndyMarts avatar

Standard

Lite flyt nu i sista så kan det bli fina pengar!

150 mot 2,6 och 50 mot resten!
Gammal 2014-06-22, 16:29   #183

Standard

Citat:
Japp du kan såklart ha helt rätt! Alltid svårt att vinna från bakspår men jag hoppas Tillman hittar någorlunda rätt för då tror jag ekipaget kommer över upploppet. Körning där framme blir det med antingen Bar Plombier eller Acriter i dödens.
Jag högaktar dig, som stod för din idé.
GRATTIS - det här var du värd!
tomtom2 (+5), AndyMart (+5), znipstern (+5)
Gammal 2014-06-22, 16:30   #184

Greven-plasts avatar

Sharp$: 1139
Standard

Citat:
Avslutar med dessa spel;

Royal Fighter
ALLA

x50 kr

&

2, 6, 11
2, 6

x100 kr
Bra där!
Greven-plast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 16:33   #185

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Jag högaktar dig, som stod för din idé.
GRATTIS - det här var du värd!
Att jag fick in 600 på plats och 600 på tvilling går omärkt förbi...

(Nåja, jag kunde ju ha redovisat spelkvittona...ej nöjt mig med att redovisa dagens idé upprepat.)
Gammal 2014-06-22, 16:34   #186

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Vissa inlägg önskar man att man aldrig skrev, GRATTIS Andy
Haha, det är ju bara kul med diskussioner!

Tack alla, nu får man hoppas på skräll men det är bra pengar med vem som än vinner.
Gammal 2014-06-22, 16:35   #187

Standard

Vore trevligt med en vinst till Online D'Amour nu. Krävs dock att de kör lite mot varandra på framvolten. Annars blir de svårslagna.
Gammal 2014-06-22, 16:38   #188

Standard

Nu får vi ta å jobba in 1.Bazir Dimanche så får man en fin dubbel och V5a
Gammal 2014-06-22, 16:42   #189

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av David_one Visa inlägg
Nu får vi ta å jobba in 1.Bazir Dimanche så får man en fin dubbel och V5a
Då får du nog jobba Ingenting i min värld som skulle göra den till vinnare.

Men lycka till
Gammal 2014-06-22, 16:42   #190

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 16:44   #191

Standard

V5

1-5,6,11
2-1,6
3-2,3,4
4-4,6,11
5-1,6

DD
1-2,3,4,6,7,11
2-1
Gammal 2014-06-22, 16:51   #192

Standard

4 rätt på v75 underbart jävla dåligt! Nu kickar vi igång fotbollen istället
Gammal 2014-06-22, 16:51   #193

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Vore trevligt med en vinst till Online D'Amour nu. Krävs dock att de kör lite mot varandra på framvolten. Annars blir de svårslagna.
Ja du, Takter... tillbaka till körskolan med dig!
Gammal 2014-06-22, 16:52   #194

AndyMarts avatar

Standard

Blev en bra dag iallafall, fyra femmor och 150 kr på dubbeln! Trevlig lördag med bra lopp förutom sista som var urtråkigt!
Tamuli (+5)
Gammal 2014-06-22, 16:52   #195

Tobbe-Travkarls avatar

Standard

Citat:
4 rätt på v75 underbart jävla dåligt! Nu kickar vi igång fotbollen istället
5 här

Gammal 2014-06-22, 16:53   #196

Standard

Citat:
Ja du, Takter... tillbaka till körskolan med dig!
Loppet va ju över så som det blev kört.
Gammal 2014-06-22, 16:53   #197

Standard

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, dagens sömnpiller, bra betalt med 100k för ett träningsjobb....
Gammal 2014-06-22, 16:54   #198

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Ja du, Nicke... knappast för mig som lirat plats och utgång på tvillingen...
Gammal 2014-06-22, 16:56   #199

Standard

Citat:
Visst var det så men det var ganska väntat.
Gammal 2014-06-22, 16:58   #200

Standard

Citat:
Med tanke på att vi pratar om de två överlägset mest streckade så ja ingen säger väl emot dig eller?
Gammal 2014-06-22, 16:59   #201

Standard

Citat:
Men Online D'amour såg fulltankad ut i mål och passas nästa gång.
Gammal 2014-06-22, 17:01   #202

Standard

Citat:
Med tanke på att vi pratar om de två överlägset mest streckade så ja ingen säger väl emot dig eller?
Tänkte mest på loppscenariot med att ingen skulle gå fram tidigt och pressa upp tempot. Var inte min mening att spela bror duktig utan mer kommentera loppscenariot. Har full respekt för spelet på Online D'amour som jag också hade lite skrällvarning på.
Gammal 2014-06-22, 17:03   #203

Helges avatar

Standard

Gammal 2014-06-22, 17:03   #204

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Vad har antal streck med saken att göra? Fler favoriter bränner än vinner...

... Takters stryrning var av den sämre skolan oavsett... garanterat toppchans på 3:e platsen om han går ut när frågan ställs och som den såg ut vet man aldrig om andraplatsen heller... så överdrivet starkt gick inte Nescafe över upploppet... Lallarstyrning, för den sov han bort...
Gammal 2014-06-22, 17:05   #205

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Sätter tre spikar och lyckas ändå inte få sju rätt. Det är fan IG.. Satans Reven i guld sabbar allt!

Man kan bara trösta sig med dubbeln.. Men som vanligt när man ska jämna ut kontot så blir det inga större vinster.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 17:09   #206

Voltstarts avatar

Standard

Provstartstvilling:

Registrerat spel

Lopp: 12

Hästar: 2, 5, 9, 10, 12, 13
U-hästar: 5, 9

Vadet gäller startnummer

9 x 5,00 kr Totalt: 45,00 kr

Kvittonummer: XXX0 2XX2 D4F0 900X
Gammal 2014-06-22, 17:10   #207

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Sätter tre spikar och lyckas ändå inte få sju rätt. Det är fan IG.. Satans Reven i guld sabbar allt!

Man kan bara trösta sig med dubbeln.. Men som vanligt när man ska jämna ut kontot så blir det inga större vinster.
Samma här ganska rätt ute totalt sett men spikade jättefavoriten på allt och nästan skämskudde på efter det då det såklart var läge att gå emot. Men hade jag fått infon om Veijos offensiva taktik hade det vart ett annat läge. Men dubbeln räddade iaf upp det lite.
Gammal 2014-06-22, 17:24   #208

Standard

Citat:
Vad har antal streck med saken att göra? Fler favoriter bränner än vinner...

... Takters stryrning var av den sämre skolan oavsett... garanterat toppchans på 3:e platsen om han går ut när frågan ställs och som den såg ut vet man aldrig om andraplatsen heller... så överdrivet starkt gick inte Nescafe över upploppet... Lallarstyrning, för den sov han bort...
Jag hade också platsspel på Online D'Amour och denna gång hade det kanske hjälpt till en pallplacering om han gått ut. Ser dock inget större fel i styrningen, han chansade eftersom det gått så pass sakta. Dessutom visar det knappt något om hur mycket krafter hästen hade kvar när han satt i rygg på en häst som va tom.
Gammal 2014-06-22, 17:28   #209

Standard

Citat:
Tänkte mest på loppscenariot med att ingen skulle gå fram tidigt och pressa upp tempot. Var inte min mening att spela bror duktig utan mer kommentera loppscenariot. Har full respekt för spelet på Online D'amour som jag också hade lite skrällvarning på.
Ja scenariot va väl det mest troliga..
Gammal 2014-06-22, 17:33   #210

Voltstarts avatar

Standard

Så dj-kla tråkigt... incidenten mitt i loppet avgör fullständigt utgången. (Innan dess ska ju villigt påtalas att Åsa:s val, att välja invändigt istället för 3:e ut med mest kapabla hästen, är en stor gåta.):

Registrerat spel

Spelform: V3

Avd Ordinarie hästar
1 2, 4, 6, 8, 13
2 9, 10, 12, 13
3 9 Ojos del Salado

Vadet gäller startnummer

20 rader x 1 x 10,00 kr Totalt: 200,00 kr

Kvittonummer: XXXE AXX6 B2F8 100X

V3 är mitt favoritspel!
Gammal 2014-06-22, 17:39   #211

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Jag hade också platsspel på Online D'Amour och denna gång hade det kanske hjälpt till en pallplacering om han gått ut. Ser dock inget större fel i styrningen, han chansade eftersom det gått så pass sakta. Dessutom visar det knappt något om hur mycket krafter hästen hade kvar när han satt i rygg på en häst som va tom.
Trav ska ju diskuteras inte dras i långbänk, men är det inte större anledning att bege sig just om det gått sakta? Desto större chans orka hela vägen fram till mållinjen...
Gammal 2014-06-22, 17:43   #212

Standard

Citat:
Trav ska ju diskuteras inte dras i långbänk, men är det inte större anledning att bege sig just om det gått sakta? Desto större chans orka hela vägen fram till mållinjen...
Nej. När det gått sakta så kan du ju räkna med att alla andra också har krafterna kvar. Om då ledaren + dödenshästen dessutom anses vara av de mer kapabla så kan man förmoda att det kommer gå undan sista 500 och då är det inte ovanligt att det är bättre att sitta kvar än att gå ut i spåren.

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-06-22 klockan 18:31.
Gammal 2014-06-22, 17:48   #213

Voltstarts avatar

Standard

Citat:
Nej. När det gått sakta så kan du ju räkna med att alla andra också har krafterna kvar. Om då ledaren + dödenshästen dessutom anses vara av de mer kapabla så kan man förmoda med att det kommer gå undan sista 500 och då är det inte ovanligt att det är bättre att sitta kvar än att gå ut i spåren.
Ok. Jag anser att först o främst gäller det att ge hästen chansen. Min syn är att vid låg fart förblir du just totalt fast om du inte rattar iväg på bortre lång. En 6-7 plats har du möjlighet nå ändå. Kul diskussion, undra hur Goop, Adielsson eller Svanstedt resonerar?

Senast redigerad av Voltstart den 2014-06-22 klockan 17:49.
Gammal 2014-06-22, 20:38   #214

Standard

Citat:
BOLAGSSPEL (bjuder på detta travrenen!)
V75-1: 2.5.7.11
V75-2: 5 spik
V75-7: 2.4.5.6.13

2800rader
najs, fyra rätt räknar jag till...
Gammal 2014-06-22, 22:05   #215

tornados avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3825
Standard

Renen är dirty!
tornado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-23, 09:00   #216

Standard

Ni som hade Jaguar Broline på V75-1,vilket ju var flera, kan ni berätta hur ni analyserade fram den?

Försöker lära mig och förstå men fattar inte. Flemming sade inget i intervjuerna som visade att man skulle se upp för den. Tyckte inte jag såg något i senaste starten heller, den hade då bra spår och galopperade.
Gammal 2014-06-23, 10:52   #217

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 3057
Standard

Det jag vet om Flemming är att han är minst sagt en försiktig general, skall man lyssna på vad han säger så behöver man inte strecka någon utav hans hästar........... På sista tiden har han vunnit med dom han legat lågt med och inte vunnit när han trott på lite chans.
Stekis0757 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-23, 11:02   #218

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekis0757 Visa inlägg
Det jag vet om Flemming är att han är minst sagt en försiktig general, skall man lyssna på vad han säger så behöver man inte strecka någon utav hans hästar........... På sista tiden har han vunnit med dom han legat lågt med och inte vunnit när han trott på lite chans.
Ofta är vi spelare mer pålästa än både tränare och kuskar och därför kan vi bli lurade av vissa tränare. De kan tycka att hästen är chanslös men då har de inte lika bra koll som oss på motståndet som kan vara lika dåligt. Lyssnar man för mycket på tränarnas värderingar är det med andra ord lätt att bli lurad och därmed göra fel i sina system.

Det viktigaste med tränarintervjuerna är hur hästen tränat och vilken utrustning hästen utrustas med, värdera vinstchansen kan man göra på ett bättre sätt själv.

Sen finns det såklart vissa tränare som är pålitliga, lämnar t.ex. Stig H klartecken då är det bara att spika, tyvärr lämnar han inte klartecken så ofta..
Gammal 2014-06-23, 11:15   #219

Standard

Citat:
Ofta är vi spelare mer pålästa än både tränare och kuskar och därför kan vi bli lurade av vissa tränare. De kan tycka att hästen är chanslös men då har de inte lika bra koll som oss på motståndet som kan vara lika dåligt. Lyssnar man för mycket på tränarnas värderingar är det med andra ord lätt att bli lurad och därmed göra fel i sina system.

Det viktigaste med tränarintervjuerna är hur hästen tränat och vilken utrustning hästen utrustas med, värdera vinstchansen kan man göra på ett bättre sätt själv.

Sen finns det såklart vissa tränare som är pålitliga, lämnar t.ex. Stig H klartecken då är det bara att spika, tyvärr lämnar han inte klartecken så ofta..
Tackar för eran input.
Surfade runt efter Jaguar Broline och då hittade jag en amerikansk analys där de valt ut Jaguar och där det stod att hästen är stark och tål att göra en del. Det hade kanske gett mig en liten hint.
http://v75usa.com/

Man kanske måste surfa runt och försöka hitta mer om varje häst istället för att lita för mycket på intervjuerna?
Men det är ju över 70 hästar att sätta sig in i och surfa efter uppgifter om för varje V75-omgång...måste ta flera timmar varje dag vid sidan av ett heltidsjobb?

Senast redigerad av shasha den 2014-06-23 klockan 11:18.
Gammal 2014-06-23, 11:18   #220

AndyMarts avatar

Standard

Har du lopparkivet så kan du på egen hand kolla hästarna där.
Gammal 2014-06-23, 15:05   #221

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Ni som hade Jaguar Broline på V75-1,vilket ju var flera, kan ni berätta hur ni analyserade fram den?

Försöker lära mig och förstå men fattar inte. Flemming sade inget i intervjuerna som visade att man skulle se upp för den. Tyckte inte jag såg något i senaste starten heller, den hade då bra spår och galopperade.
Jaguar Broline startade senast i V75 final i silver på Valla, då han hoppade. En häst som kvalificerat sig till final skall man se upp med. I det loppet blev Mr Chicago tvåa. Igår var han favorit tillsammans med Arazi Boko, som hoppade i finalen. Arazi är ytterst ojämn och det var för mig obegripligt, att han utnämndes till ensam A-häst av båda spelsidorna TT och SS m fl.

Därmed kunde vilken tipsidiot som helst - inkl mig själv - inse att loppet var svårlöst. Det var väl bara Zjanti River och Rica Neo, som var chanslösa.
Den som lyssnade på Vass eller Kass hörde, att Jennifer Tillman underströk att Jaguar Broline var ett MÅSTE på kupongen (liksom October Kronos).

I atg.se och i TV sa Lennart Forsgren, att avd 1 är svårlöst. Han föreslog att strecka många - inkl Jaguaren.

Nu blev ju loppet överpacat i början. Favoriterna hoppade. Joker Stursk och October kördes som om två hästtjuvar stulit dem. I exakt rätt ögonblick kör Flemming Jensen. Bra exempel på kuskseger. Han visade åter i avd 2 prov på sin körförmåga med en trög men stark häst Even's First Boy, som slog de två betydligt bättre - men här slutkörda - motståndarna.

Analysen säger, att loppet har svaga favoriter, är svårlöst och skall garderas. Jaguaren är absolut ingen spik.
Gammal 2014-06-23, 18:23   #222

Standard

Citat:
Jaguar Broline startade senast i V75 final i silver på Valla, då han hoppade. En häst som kvalificerat sig till final skall man se upp med. I det loppet blev Mr Chicago tvåa. Igår var han favorit tillsammans med Arazi Boko, som hoppade i finalen. Arazi är ytterst ojämn och det var för mig obegripligt, att han utnämndes till ensam A-häst av båda spelsidorna TT och SS m fl.

Därmed kunde vilken tipsidiot som helst - inkl mig själv - inse att loppet var svårlöst. Det var väl bara Zjanti River och Rica Neo, som var chanslösa.
Den som lyssnade på Vass eller Kass hörde, att Jennifer Tillman underströk att Jaguar Broline var ett MÅSTE på kupongen (liksom October Kronos).

I atg.se och i TV sa Lennart Forsgren, att avd 1 är svårlöst. Han föreslog att strecka många - inkl Jaguaren.

Nu blev ju loppet överpacat i början. Favoriterna hoppade. Joker Stursk och October kördes som om två hästtjuvar stulit dem. I exakt rätt ögonblick kör Flemming Jensen. Bra exempel på kuskseger. Han visade åter i avd 2 prov på sin körförmåga med en trög men stark häst Even's First Boy, som slog de två betydligt bättre - men här slutkörda - motståndarna.

Analysen säger, att loppet har svaga favoriter, är svårlöst och skall garderas. Jaguaren är absolut ingen spik.
Jösses vad mycket information det fanns därute som pekade på Jaguar som en av de tänkbara!

Får nog börja läsa på lite i tid så kanske det går bättre i spelandet.

Brukar titta i lopparkivet men gör inte en häst en helt fantastisk prestation, så att även en novis som jag fattar att den ska med, då verkar nästan varenda häst ha en chans. Jag har ofta svårt att skilja dem åt.
Åh andra sida lär jag mig massor utifrån vad alla skriver här på Sharps så jag kanske lär mig med tiden.
Svara

td