|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-06-16, 16:15 | #1 |
V75 KALMAR SÖNDAG
V75-1: 2.3.5.12
V75-2: 1.7.10 V75-3: 1.5.6.9.12 V75-4: 1.7.11.12 V75-5: 2.7.14.15 V75-6: 10 Keeping Julia V75-7: 15 Alfas da Vinci 960 rader / bolagsspel 10 pers 50kr Spiken: 15 Alfas da Vinci Chansspik: 10 Keeping Julia Bedövare: 10 Windson Yankee Senast redigerad av spalato den 2014-06-16 klockan 21:02. |
|
2014-06-16, 20:57 | #3 |
Dt gäller att brinna för dt man håller på med. Passion alltså! Satte v75:an i lördags! nåja, mina första intryck således ovan
Senast redigerad av spalato den 2014-06-16 klockan 21:40. |
|
2014-06-17, 06:27 | #4 |
Förstår inte poängen med att vara klar med sitt V75-system måndag kl 16:15? Finns inget värde alls i att lämna in 5-6 dagar före start, allt kan hända under veckan. Om din spik Alfas blir struken? Blir ett helt annat lopp. Själv älskar jag att analysera och studera, skaffa information under veckan, lyssna på tränare, utrustningsändringar, skoryck, kuskarnas syn med mera.
DET ÄR ATT BRINNA FÖR DET MAN GÖR LILLGRABBEN! |
|
2014-06-17, 08:46 | #5 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
narmi (+11) Senast redigerad av spalato den 2014-06-17 klockan 08:50. |
||
2014-06-17, 08:54 | #6 |
orka.. Om du plussar på att lämna in dina V75 system på måndagar så fortsätt med det, om du tycker det är en vinnande taktik! Hoppas du vinner massa deg! OVER AND OUT
|
|
2014-06-17, 11:57 | #7 |
Spik på Keeping Julia. Iskallt. Tror att Västerbo Collect kommer att bli bortglömd igen. Ska ta betalt på den här gången.
Edit:Kollade inte ens vilka som stog på start. Inte helt lätt att ta 20 på. Senast redigerad av draken den 2014-06-17 klockan 12:01. |
|
2014-06-17, 15:28 | #8 | |
Citat:
Tar en snaps för den på midsommarafton. |
||
2014-06-17, 16:58 | #9 |
Har ägnat mig åt videotittande. Måste resa bort över midsommar och utnyttjar all ledig tid att läsa på.
V75-3. Låset 5 Oasis Bi och 9 Truculent känns bra 5 Oasis Bi skrek jag ut på denna sida varje dag i veckan inför Östersundspokalen till 10 ggr i odds. Blev "bara" trea. Nu blir han favorit. 9 Truculent såg enorm ut i försöket till Elitloppet från hopplöst läge. Bra 17 %-are. 12 Magic Tonight får bli reserv. Senast redigerad av mackpeter den 2014-06-17 klockan 17:30. |
|
2014-06-17, 17:22 | #10 |
Har även kollat V75-2
Antingen följer man kollektivet och spikar 5 Defi's Victory - dagens största favorit. Eller streckar 1,2,3 och 5. 1 Harpos Rockybalboa blev senast överfallen och öppnade på idiotiska 1,07,5 första 500 och 1,09 1000 m. Höll tappert till tredjeplats. 3 % 2 Even's First Boy spurtade bra senast efter svår resa. 6% 3 Paleo Pride imponerar i varje lopp på Bjerke. Kan vinna trots att han måste släpa på cementsäcken Moberg. 7 % 5 Defi's Victory imponerar varje gång. Kan få tungt lopp denna gång. 74 % 9 Only The Winner imponerar inte riktigt. Blir reserv. |
|
2014-06-17, 17:35 | #11 | |
Citat:
|
||
2014-06-17, 18:55 | #12 | |
Citat:
Eftersom jag fokuserar på V75 och vill ägna tid åt mina vänner på fredag och lördag har jag valt att börja läxläsningen redan nu med de förutsättningar, som gäller idag. På söndag fattar vi beslutet och lämnar in. Jag har funderat över om man ska publicera sig så här tidigt. Men jag gillar, att andra sharpsare talar om för mig, när jag är ute och cyklar. Glad Midsommar! |
||
2014-06-18, 13:28 | #13 |
Eftersom vår kära Olle inte själv verkar posta sin suveräna sammanställning (postat på TP) med tidiga, intressanta, aviserade utrustningsändringar - så gör jag det
Härliga lopp på söndag. Ingen värme i midsommar enligt prognoserna men ser ändå inte ut att bli någon fara med vädret i Kalmar. Det viktigaste från travronden, V75 Guiden, vi tippa, expressen och några källor till. Observera att detta inte är någon rank eller tips utan en redogörelse av den spelinformation som är intressant att beakta. V75-1 Mr Chicago gick med bakskor i Norge på Bjerkes dåliga bana. Låter som att det blir samma nu trots att Kalmar har en kanonbana oftast. Bäst barfota runt om (och i någon intervju säger man att det finns en chans att det ändå blir så). Arazi Boko står med spetschans nu och ska för första gången tävla med halvstängt huvudlag för att man verkligen vill till ledningen och köra där (brukar gå med helstängt men stallet tror den ska bli snabbare med hallvstängt när den ser dom andra hästarna). Joker Stursk ska tävla med bakskor på söndag vilket är ett minus fartmässigt. Jag satte stora ++ intrycksmässigt på October Kronos årsdebut på Jägersros genomusla banunderlag. Stor optimism från Kolgjinistallet inför söndagen trots att den står tufft inne i loppet. Låter som att Ludde kommer köra mycket offensivt vilket såklart ger kunskapsspelarna huvudbry (spetshästen lär inte få bestämma i ledningen) och loppet lite skrällpotential. V75-2 Paleo Pride: En häst de flesta har noll koll på då den mest startat i Norge. Jag har fiskat fram följande i alla fall. Den har fått mycket tuffa lopp i Norge så det har inte varit några bluffsegrar men motståndet där ett frågetecken. Tränaren har stora förväntningar på sin häst och har matchar den för derbyt. Hästen ska ut på sin första långresa med övernattning vilket är ett frågetecken. Har enligt uppgift tävlat barfota runt om i Norge (skandalöst att norska travförbundet ännu år 2014 inte infört balansinfo) men ska på söndag tävla med skor fram pga distansen. Dernier Viking ska på söndag för första gången någonsin tävla barfota runt om. Veijo snackade om det senast men körde då med skor. Mycket intressant för när Veijo plockar av skorna på sina hästar ffg ger det ofta enorm effekt. Senaste exemplet Solvato som det var ruggigt spelvärde på i Olympiatravsförsöket när alla skorna åkte av ffg och hästen blev totalförvandlad. Defi´s Victory blir omgångens största favorit. Många spelare tänker kanske att det är risk för preparé inför V75 finalen nästa helg, men enligt tränaren avstår man att resa till Norrland. Hästen har vunnit med oryckta tussar på slutet så där finns en extra växel om det behövs. Triompe D Inverne gick senast med urryckare för första gången och ska gå likadant nu. Första långresan med övernattning. Barfota runt om senast. Nu barfota bak. Windson Yankee matchas mot sprintermästaren om några veckor. Hallas Julex är det superintressant info på. Gick med vanlig vagn senast men med jänkarvagn i de två startena innan när den vann. Jätteplus med jänkarvagn och ska nu dessutom för första gången någonsin tävla barfota runt om. Björn Goop i jänkarbiken är ju heller inget minus precis. V75-3 Oasis Bi fälldes av det usla banunderlaget i Östersund enligt stallet. Man tror Kalmars fina banunderlag kommer vara ett stort plus och man siktar på spets och slut. Optimal balans, dvs barfota runt om, helstängt och jänkarbike El Mago Pellini lämnar Ludde kanonintressant info på i en intervju. Man planerar att köra den barfota runt om för första gången någonsin. Gick med skor på alla hovarna senast i Norge och brukar göra det. Truculent är redan inbjuden till Åbergs. Detta är ett led i matchningen mot storloppet på Jägersro och det låter inte som att det är jätteviktigt att vinna på söndag. Men detta är en häst som i år utvecklats till en världsstjärna och skulle Ludde köra offensivt med en barfota dansande EMP kan loppet öppna sig. Magic Tonight fick skitspår och man ska inte köra med optimal balans utan bakskor som i Bollnäs. Tänk dock op att den mest mötte norrlandshästar i det loppet. V75-4 Här är det viktigaste för spelarna nog att försöka räkna ut om Jarl Of Solnäs håller spets, för gör den det utan riktigt överpace är det toppchans. Hästen har gått i spets 3 gånger och aldrig torskat. Senast lämnade Untersteiner avslag på den från skitläge på Åby. Nu låter det annorlunda. Men Anders Svanstedt säger att han kommer göra allt för att spetsa med Valentino Gowan och det talar för att det kommer gå väldigt fort första halvvarvet. Alec Hornline brukar gå som bäst efter vila som det nu handlar om. Dessutom aviserar Roger nu helstängt huvudlag och full gas. Tänk på att Indian Nalan är klar för final på Bergsåker 6 dagar efter detta lopp i klass 2. Nu klass 1 och man kan ju misstänka att detta lopp på hemmaplan bara handlar om en genomkörare inför finalen. Global Oasis ska ffg på ett bra tag tävla barfota runt om på lördag. Skoryck från Stig H stallet alltid intressant. Sugar Neo ska gå med skor runt om på lördag enligt Walmann. Stort minus. Com Z gick barfota runt om senast och det är således fel i barfotainfon från Jägersrostarten. Samma nu. V75-5 Borga Effect har man siktat på detta lopp med och man siktar även på spets. Nissan Broline gör första starten i volt i nuvarande regi vilket såklart är ett frågetecken. Man ska rycka framskorna nu och köra med rycktussar vad gäller Pelican Flyer Fleetfoot Hanover har mött tuffa hästar i Norge. Såg grymt fin ut i billigt lopp i Halmstad senast när man satte på Jänkarvagn. Nu gått i träning hos PU och jänkarvagn på igen. Dessutom ska man på söndag rycka alla skorna på hästen. Speedig. Stylish Hanover ska på söndag tävla med skor på alla hovarna vilket bör vara ett stort minus. Däremot ska man sätta norskt huvudlag och urryckare ffg. Miraflores har enligt uppgift gått med bakskor i alla de tre senaste starterna (i Danmark). Nu aviseras barfota runt om. Saharah Fairytaile ska ev gå med vanlig vagn istället för jänkarvagn denna gång, men verkar inte vara helt bestämt så håll koll på den sena infon. V75-6 Lineup du Jape verkar vara i toppform nu. Intressant att den på söndag ffg på mycket länge ska tävla med jänkarvagn. Acriter har blivit som en ny häst sedan den kom till riktig tränare (kanske man skulle prova detsamma med Calvados Crane ?). Enormt intryck senast och näst senast gick den med punktering hela loppet. Royal Fighter tävlade senast för första gången i livet barfota runt om och snacka om förvandling. Nu låter det som att det blir skor. V75-7 Nescafé debuterade för RL senast i Norge. Gick då barfota fram på Bjerkes dåliga banunderlag. Nu pratas det om att ev köra hästen barfota runt om men inte helt bestämt i den tidiga infon. Håll koll på detta. Står nästan på kronan rätt inne i loppet Quirre tyckte jag såg fantastiskt fin ut senast när den tävlade barfota runt om för första gången och om man lyssnade på segerintervjun med Erik A så var den verkligen kanonfin på alla sätt. Ska gå barfota runt om igen och nu ensamt springspår i volten. Det är nog inte alls fel att köra med ett singelstreck här och hoppas att hästen klarar resan bra och är lika fin som senast. Då torskar den knappast. Alfas Da Vinci har varit enorm hos Jocke Lövgren. Nu står den stentufft inne pengamässigt. Fel skoinfo näst senast på solvalla. Den tävlade då barfota fram precis som senast och det låter som att det blir samma igen även om stallet i någon intervju säger att det finns en liten chans att man väljer att rycka alla skor denna gång. Detta var det viktigaste från den info som finns tillgänglig i nuläget. Lycka till nu med liren till denna fantastiskt fina V75 omgång. |
|
2014-06-18, 14:01 | #14 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Gediget arbete
Man undrar vem som sagt de siktar på spets med Borga Effekt? Hur ska det gå till? Citat:
2014-06-18, 14:14 | #15 |
Tränaren säger det i bl a intervjun i Guiden, men han säger samtidigt att han inte är säker på att hon kan hålla den.
|
|
2014-06-18, 14:19 | #16 |
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Inget fel vara optimist, goop kanske kan trolla ?
Men den är inte speciellt startsnabb
2014-06-19, 11:21 | #17 |
2,3,5,12
1,5,6 3,5,9 1,3,7,12 6 2,5,6 6 Inlämnat och klart...eller ja, klart och klart...det blir ju ändå en femtiolapp till på söndag, men man ändrar ju så förbannat mkt om man läser allt som sägs... |
|
2014-06-19, 12:45 | #18 |
Mina tidiga tankar för stora pengar på Söndag. Blev för stort för att vara så chansartat så jag bantar ner det till ett gratissystem med potential men liten vinstchans.
Första loppet tycker jag är vidöppet. Streckar på. Andra hoppas jag att de andra har så pass mycket respekt för favoriten så jag tror det blir en promenad i parken från spets. Tycker att guld för en gång skull är helt vidöppet om nu inte Oasis bara dånar till spets och leder runt om men då får jag stå där med dumstrut. Claes imponerar inte som kusk. Jag chansspikar Trucelent som kan få loppet 4e vinner Pu om han håller ledningen utan alltför hård mangling men tycker det ser ut att kunna bli en riktig tokkörning mellan gasglada kuskar och vad passar då bättre än att spika den tokigaste av de alla. Claes tar revange för fadäsen med Oasis. Såååklaart. 5e Tycker att Västerbo visade rejäl form när hon flög fram till 4e platsen. Senast inte så imponerande med en gunga.. Tror att hon borde komma rätt bra på det från start och med rätt lopp fäller hon det här gänget med en vänster på upploppet. Behöver inte ens använda högern. Dock mycket rädd för Borga Effekt och framför allt för kusken bakom Västerbo. Tycker inte att det är någon höjdare men vafan, jag kör. 6e är ytterligare ett vidöppet lopp. Fick nästan bli peka och blunda. Bar Plombier gillas hårt. Acriter har blivit som ny häst och Flemmings duo är riktigt vass. Med rätt ryggar kan någon av de dyka upp där framme. Sista tror jag att nescafe eller Quirire kan leda i stort sett runt om men garderar med Opitergium som kan allt ibland. 2,3,5,7,8,10,12 5 9 10 9 5,6,10,12 3,6,13 Senast redigerad av draken den 2014-06-20 klockan 14:08. |
|
2014-06-19, 17:19 | #19 |
|
|
2014-06-20, 09:32 | #20 |
Jag spikar Bar Plombier Stark häst ...Längre än så har jag inte kommit ännu
|
|
2014-06-20, 14:28 | #21 |
Alfas Da Vinci...kanske inte så smart med tidig inlämning trots allt. Nu vinner Nescafe!
|
|
2014-06-20, 14:30 | #22 |
Tror snarare Quirire vinner nu när Alfas blev struken. Goop hittar till ledningen och sen svarar han allt och alla, för att sedan åka ifrån över upploppet. Hästen har höjt sig flera klasser över vintern och detta är en passande uppgift. Värst emot är de andra två mest spelade, Nescafe och Opitergium.
|
|
2014-06-20, 14:33 | #23 |
Fel
|
|
2014-06-20, 14:34 | #24 |
Det finns ingen direkt sanning i att en häst som är klar för final som går ut i ett lopp veckan innan bara skulle köra preparé inför finalen. Jag följde detta för några år sedan, och spelade t.o.m. emot alla som var klara och gick ut i start veckan innan finalen. Det finns vinnare i veckan innan final som också även lyckats vinna finalen. Men det är så individuellt från häst till häst hur de hanterar täta starter. T.o.m. hästar från bakre spår som man kunnat misstänka skulle bara smyga med har vunnit som finalklara i starten veckan innan finalen. Så att någon bara går ut för att göra ett preparélopp är inte sann.
Bästa förberedelsen inför en final är nog att inte starta veckan innan, och startar man veckan innan är nog planerna att gå för seger eller en större del av priskakan ändå. |
|
2014-06-20, 16:09 | #25 | |
Citat:
|
||
2014-06-20, 16:13 | #26 | |
Klart de vill vinna, men de vill inte ge hästen ett tungt lopp.
Kör man på chans så blir det förstås chansartat, men med rätt resa kan det gå vägen ändå Citat:
2014-06-20, 16:20 | #27 | |
Citat:
Annars fungerar det så att man får poäng per placering i försöken, och de med mest poäng kommer med i finalen Andra tävlingar än v75 har andra regler
2014-06-20, 16:58 | #28 |
Som sagt, på travsport.se finns listor med finalklara.
Man hittar det genom att klicka på Övre raden "Tävlingar" sen klicka i listan som kommer upp nedanför till vänster: "Tävlingsserier & tabeller", sen i listan till höger under: "Relaterade dokument" finns listor för de som är för stunden finalklara. (säger "för stunden" då någon kan kvala in till finalen i det aktuella loppet innan finalen). Det finns olika listor för de vanliga klasserna och Diamantstoet, Kallblod etc. Som Putte64 säger så är det poängen i försöken som avgör om man kan få direktplats till finalen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+10) |
|
2014-06-20, 17:57 | #29 |
Hela resonemanget sätts ju verkligen på sin spets i avd 2 då. Defi's Victory är ju mest streckad på V75 och klar för finalen. Så om han nu inte skulle vilja vinna kunde en gardering löna sig i det loppet....
|
|
2014-06-20, 18:03 | #30 |
|
|
2014-06-20, 20:00 | #31 |
Varför inte 3 Örbäckens Cruella i V75 1?! Lycka till!
|
|
2014-06-20, 20:20 | #32 |
Ja varför inte
3 Örbäckens Cruella (Claes Svensson) borde ha vunnit senast om hon varit i samma form som i vintras. Det är bara konstatera att det är en höst/vinter-häst. Jag kör gärna i ryggar för att utnyttja hennes speed och stämmer det till hundra procent i loppet samtidigt som konkurrenterna inte har sin bästa dag kan vi vinna, säger Claes.
2014-06-20, 22:07 | #33 |
grattis, spiken struken på måndags systemet
grattis, spiken struken på måndags systemet
|
|
2014-06-21, 00:58 | #34 |
3 System...
Avd-1: 1, 2, 3, 5, 9 Avd-2: 5 Defi's Victory Avd-3: 1 Monster Drive Avd-4: 1, 3 Avd-5: 1, 2, 3, 6, 10 Avd-6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10, 11 Avd-7: 2, 5, 6, 12, 13 Totalt: 2000 rader x 1 x 0,50 kr = 1 000,00 Avd-1: 1, 2, 3, 5, 9 Avd-2: 1, 2, 4, 5 Avd-3: 1, 3, 5, 6, 9 Avd-4: 1 Jarl af Solnäs Avd-5: 2, 6 Avd-6: 5, 6 Avd-7: 6 Quirire Totalt: 400 rader x 1 x 0,50 kr = 200,00 Avd-1: 2, 5 Avd-2: 5 Defi's Victory Avd-3: 1, 3, 5, 9, 12 Avd-4: 1, 3 Avd-5: 1, 2, 3, 6, 8 Avd-6: 4 Naglo' del Nord (IT) Avd-7: 2, 5, 6, 12 Totalt: 400 rader x 1 x 0,50 kr = 200,00 Senast redigerad av Klanke den 2014-06-21 klockan 19:10. |
|
2014-06-21, 09:49 | #35 |
Blir två system från och med denna helg då jag fick förfrågan om att göra andelspel till frugans gamla butik då han som gjorde det tidigare tyvärr avled ganska nyligen. (3600 raders)
Där spikade jag Truculent och Jarl Af Solnas eftersom jag är inne på att Truculent kan få loppet bakom Monster Drive och Oasis Bi och Jarl Af Solnas tror jag det blir SOS på. Valde att försöka fälla storfavoriten i andra med att ta med 2 och 11 men kommer bli spik på min egna rad och där gardera Truculent istället. 5 loppet tycker jag ser riktigt klurigt ut så där blir det till att ta med många hästar. En som jag tror kan skrälla i det loppet är Västerbo Collect. Synd att min första tanke i sista avdelningen Alfas Da Vinci blev struken, hade med den på 5 hästar på andelsspelet. Men nu tror jag att Goop tar hem det loppet i kamp med Nescafe Spikar: Truculent/Defi´s Victory och Jarl Af Solnas. Skrällen: Västerbo Collect
Provar på Twitter @Tamuli79 Senast redigerad av Tamuli den 2014-06-21 klockan 09:55. |
|
2014-06-21, 09:55 | #36 |
"Paleo pride gjorde några hostande i morse, han gjorde nån igår när vi körde honom också. Vi ringde till veterinär Nina Lundin och fråga om hon kunde hjälpa oss och kolla honom i halsen. Det gjorde hon och det visade sig att han hade en halsinfektion,så han kommer att bli struken på söndag."
/ http://www.jonasmoberg.com/ |
|
2014-06-21, 10:07 | #37 |
Kul när ens första tanke i loppen blir strukna, nu blev min första tanke i första avdelningen Rombo Di Canonne struken precis som första tanken i sista avdelningen.
2014-06-21, 20:52 | #38 |
2 5 8 10 11
5 1 5 9 12 1 1 2 4 2 4 5 6 7 10 2 6 Inget att kommentera egentligen...ganska uddlöst och trist men kommer att sitta där! |
|
2014-06-21, 21:24 | #39 |
Banned
|
Klanke vi har samma spikar på ditt stora system
sulle_80 (+150) |
2014-06-21, 21:56 | #40 |
|
|
2014-06-21, 21:57 | #42 |
Banned
|
|
2014-06-21, 22:05 | #43 |
Banned
|
Bästa 0 procentare på hela omgång är broslätts rapide, om man nu får utse sånna drag
|
2014-06-21, 22:57 | #44 |
|
|
2014-06-21, 23:03 | #45 | |
Citat:
V75-1: 2.5.7.11 V75-2: 5 spik V75-3: 1.3.5.6.9.11.12 V75-4: 1.3.4.6.12 V75-5: 1.2.4.8 V75-6: 4 spik V75-7: 2.4.5.6.13 2800rader |
||
2014-06-21, 23:06 | #46 |
Hej Travrenen Ett till nöjd nu????
V75-1: 2.5.7 V75-2: 1.2.4.5.7.9.10 V75-3: 1.3.5.6.9.11.12 V75-4: 1.3.4.6.12 V75-5: 1.2.4.8 V75-6: 4 spik V75-7: 6 spik 2940rader |
|
2014-06-22, 05:39 | #47 |
Tycker inte det är så konstigt att man gör tidiga system på de första tankarna, gör det själv ibland. Men det beror såklart också på vilken budget man har, spelar man flera system så kan det vara givande att ha ett mindre system som är baserat på de första tankarna då man ibland dribblar bort sig bland all information som ska tas in. Men visst en kunskapsspelare förstår värdet av att vänta in värmningar och sista minuten information innan systemet komponeras.
Gällande denna omgång tycker jag den ser intressant ut och tycker det finns skrällpotential. 1. De stora tipstjänsterna går ganska hårt på 5 Arazi Boko och streckprocenten lär stiga under dagen. Kan ta spets men kan också galoppera och med tanke på det är det ingen jag vill spika i alla fall. Men tycker nog ändå att 2 Mr Chicago är spetsfavoriten och hästen att slå. Jag kommer dock att gardera vidare då loppscenariot alltid är klurigt när Mr Koljini är med i loppen. 8 October Kronos såg lysande ut senast och är en bra häst med hög segerprocent. Om nu ludde dundrar framåt och får svar öppnas loppet upp för skräll och helgardering är inte fel. Nämner framförallt 10 Zinedine Bob som verkligen hittat formen igen och tränaren tycker det ser klart ut. 2. Ny kusk på jättefavoriten 5 Defis Victory är väl det enda som skulle kunna vara ett skäl till att gardera men varför krångla till det? Hästen lär inte förlora än på ett tag. Barfota på 4 Dernier Viking såklart intressant och tidigast om man vill gardera. Favoriten släpps till spets och de andra kör för andrapriset som det låter. 3. Björn Goop har kört både 1 Monster Drive och 5 Oasis Bi och han håller 5 som knapp spetsfavorit och på den infon kan 5 vara en chansspik. Men gillar verkligen 12 Magic Tonight och blir det tempo tror jag den kan vinna. Tarzan hävdar i sin krönika att Walmanns springare är sveriges bästa häst?! Men tyvärr sitter inte sveriges bästa kusk bakom och det drar ner chanserna. 9 Truculent är bra men känns ändå lite bortlottad och det låter inte jättepåställt. Ludde är med även här och skulle det blir bfrom på 4 El Mago Pellini blir jag inte förvånad om han kör offensivt och det kan öppna upp för bakspårshästarna. 4. Anders Svanstedt brukar hålla vad han lovar och det kommer bli full laddning för spets med 3 Valentino Gowan. Detta öppnar upp loppet och även om 1 Jarl Af Solnäs har imponerat och har chans till sos vill jag gardera med tanke på Svanstedts satsning från start. Dessutom är både Takter och Malmqvist offensiva av sig och det luktar verkligen körning här. Tror inte så mycket på bakspåren trots risk för tufft tempo. Sista minuten info får avgöra vilka som får plats på kupongen. 4 Claudius F jätteintressant om barfota rom. 5. Tränaren till 3 Pelican Flyer vill att den ska köras i spets där den går bäst. Denna information tyder på att 2 Nissan Broline inte får en lätt väg till spets. Annars tyckte jag det såg upplagt ut för Untersteiner då den var min favorit i Drottnings Silvias pokal efter en imponerande vinst i försöket. Tycker nog ändå att 2 och 1 Borga Effekt står bra till men kanske kan löna sig att hitta någon roligare streckmässigt? Berghs stallform går inte att bortse ifrån och 8 Kiss Me Kemp är tidig för mig. Springspår på tilläggen är alltid intressanta att hålla ögonen på. 10 Unique Gowan är Svanstedt ganska uppåt på och framförallt 9 Västerbo Collect kan vara en kantboll, är inte så mycket sämre än stallkamraten men bara 1% på strecken. 4 Fleetwood Hanover lär bli ett av skriken och hamnar på 15-20 % till slut? 6. Brons är denna vecka en av godbitarna i omgången. Hög sportlig klass och svårt att förutse troligt loppscenario. Både 6 Acriter och 5 Bar Plombier hoppas kunna köra sig till spets. Men innanför gasar Lugauer med 2 For Pleasure As och han släpper aldrig om han lyckas komma först fram för att överta från den troligt initialt spetsande 3 Line Up du Jape. 4 Naglo Du Nord spikar TT på allt och de kanske vet något om startsnabbheten? Om 4 är spetsaktuell är den såklart extra intressant. För övrigt är 11 Royal Fighter väl bortglömd på de tidiga strecken med tanke på att det kan gå undan här från start. Om skor såklart minus men visad toppform och ingen B.B.S Sugarlight i startlistan denna gång. 7. Snabba sommarbanor gynnar hästarna där framme. I detta lopp har jag svårt att se någon från bakvolten blanda sig i segerstriden. Tror inte de vill offra sina hästar med tidiga avancemang i spåren utan kör nog till slut. Då blir det svårt att ta längder trots lång distans. 2 Nescafé och 6 Quirire såklart givna och framförallt 6 från spets. Men även 1 Bazir Dimanche och 4 Hertig Shim är streckvärda då deras tränare tror på vinstchanser och formen finns bevisligen där. MEN Mr Koljini är även med i detta lopp och trots svårbedömd form kan han kanske köra offensivt och då ställa till det för de där framme. Men lågt spelvärde då han fått extra streck på sig av de som tidigt spikade 15 Alfas Da Vinci . Av de på mellanvolten tycker jag 8 Online D'amour är bäst och gör de om insatsen från näst senast är den intressant som lågprocentare. Bästa spiken: Såklart Defis Victory Möjliga spikar: Oasis Bi, Nissan Broline, Quirire Skrällar: Zinedine Bob, Magic Tonight, Claudius F, Kiss Me Kemp, Västerbo Collect, Royal Fighter, Bazir Dimanche, Hertig Shim och Online D'amour. Senast redigerad av legolasse den 2014-06-22 klockan 06:40. |
|
2014-06-22, 08:23 | #48 |
Lite förvånad över allt snack om Arazi Boko, visst en bra häst i sina bästa stunder, men samtidigt har inte Daniel Ohlsson vunnit med hästen på tio starter nu...och det är ju ingen lysande statistik.
|
|
2014-06-22, 09:49 | #49 |
"Keeping Julia" (avd 6) ligger man halvlågt med denna gången men man var mkt nöjd med hennes insats på Solvalla där hon gick runt 1.11 sista varvet"
|
|
2014-06-22, 09:51 | #50 | |
Citat:
10 Keeping Julia (Johnny Takter) gjorde ett riktigt fint lopp senast, men fick inte samma utdelning som insatsen var värd. Hon har tidigare visat att hon duger bra i klassen och tål också att göra en del jobb själv i loppen. Jag tycker att hon kan vara en liten rysare, säger Flemming Jensen. |
||
2014-06-22, 09:51 | #51 | |
Klart att det är konstigt.
Gör systemet, men lämna inte in det i förväg. Blir din spik struken kanske du inte alls vill spika i det loppet om alla bakom är jämna. Då har du alltså betalat för något du inte vill ha. Är det ok så använd tärningar när du tar ut hästar. Om du skiter i om du förlorar, spela inte Citat:
2014-06-22, 09:56 | #52 |
Kalmar omg. 30
Söndag 2014-06-22 HÄSTAR 1 2, 3, 5, 8, 10 2 5 DEFI'S VICTORY 3 1, 5, 9, 11 4 1 JARL AF SOLNÄS 5 1, 2, 4, 6, 8 6 2, 4, 11 7 1, 2, 6, 11
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2014-06-22, 09:58 | #53 | |
Citat:
|
||
2014-06-22, 09:58 | #54 |
Mr.Chicago, SOLKLAR spik. Finns INGEN som helst anledning till att gardera. Punkt slut.
|
|
2014-06-22, 10:01 | #55 |
Jorma angående:
"5 Bar Plombier (V75-6/DD-1) är en häst med bra styrka som jag gillar. Han är oöm för positioner och han tål att göra grovjobbet själv. Nu har vi ett vettigt utgångsläge och det kommer att bli ett offensivt upplägg. Jag tror på en bra segerchans och han känns som ett sunt spikförslag." Sund spik enligt Jorma alltså! |
|
2014-06-22, 10:03 | #56 |
Reijo Liljendahl är uppåt på två av sina tre hästar.
- 1 Monster Drive (V75-3) håller mycket bra form och har ett perfekt läge. Den här gången kommer han att gå barfota runt om och det är ett litet plus. Jag tror en hel del på honom. - 2 Nescafe (V75-7) är jag väldigt nöjd med för dagen. Det är en stark och rejäl häst och lång distans passar honom perfekt. Jag har svårt att ranka vem som är bästa chansen av Monster Drive och Nescafe, jag hoppas bägge är i segerstriden. |
|
2014-06-22, 10:51 | #57 |
Jag räknar med 4ggr pengarna och att det är Valentino emot:
Registrerat spel Datum: Söndag 2014-06-22 Bana: Kalmar, omg. 14 Spelform: Raket, system: enkelt Lopp Spelform Häst 3 PLATS 8 (Jerns Vendela) 6 PLATS 5 (Defi´s Victory) 8 PLATS 3 (Valentino Gowan) 9 PLATS 2 (Nissan Broline) Vadet gäller startnummer 1 x 100,00 kr Totalt: 100,00 kr Kvittonummer: XXX0 8XX8 9230 944X Bra hästar med chans till låg % i V75-omgången så som jag ser det: Avd 2 7 Young Farmer... har bara varit bäst i sina vinstlopp.(Jag låser med 5:an & kanske 1:an) Avd 4 12 Com Z har varit kanon i regi Lars I. Avd 5 4 Fleetwood Hanover (Flygmaskin) låter det ruggigt uppåt på. Avd 6 7 Eketorpets Tess (Flygmaskin) Låg % och har spurtat sylvasst, nu attackeras det bakifrån? + lillvarning för 8 Online D´Amour i sista... (Glöm inte av att "lira på trav" är ett maraton... se tiden an och gå på era idéer, mestadels.) Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5) |
|
2014-06-22, 11:37 | #58 |
Skummat igenom det och hittar två bra drag idag till pengarna avd5:Jitanes och avd5: Bailey sweet grim lycka till idag!!
|
|
2014-06-22, 11:42 | #59 |
Claudius F i fjärde avdelningen tror jag spurtar ner allihopa om det blir hård körning, vilket det låter som! Min A-häst!
|
|
2014-06-22, 12:06 | #60 |
Spers slut och låga nummer
Registrerat spel Datum: Söndag 2014-06-22 Bana: Kalmar Spelform: V75, omg. 30 Avd Ordinarie hästar 1 1, 2, 5 2 1, 2, 5 3 5 Oasis Bi 4 3 Valentino Gowan 5 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9 6 1, 2, 3, 4, 5 7 6 Quirire Vadet gäller startnummer 315 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 157,50 kr |
|
2014-06-22, 12:07 | #61 |
Jag tror Quirire är omgångens bästa spik.. spets och slut!
|
|
2014-06-22, 12:22 | #62 |
Datum: Söndag 2014-06-22
V7 - endast vinst vid 7 rätt 1 2, 5 (8, 10) 2 5 Defi's Victory (1, 2) 3 1, 9 (5, 12) 4 1, 3, 4, 6, 12 5 1, 2, 4, 8 (5, 6) 6 4, 5 (6, 2) 7 6 Quirire (2, 13) 160 rader x 2 x 0,50 kr Totalt: 160,00 kr |
|
2014-06-22, 12:34 | #63 |
Banned
|
Kan va så o den ska streckas, men rekommenderar att man kollar på senaste loppet Nescafe gjorde på bjerke.
Senast redigerad av trance_error den 2014-06-22 klockan 12:36. |
2014-06-22, 12:36 | #64 |
|
|
2014-06-22, 12:54 | #66 |
Lämnar WO idag. När min mordvinnare i 4e blev struken så lessnade jag totalt. Skiter i det i dag. Lycka till alla.
|
|
2014-06-22, 13:01 | #67 |
Kör ett litet idag:
1,2,5 5 1,5,9 1,3 2,4 2,6 2,6 Tror att det blir en rätt låg utdelning och satsar på det! Endast V7 får det bli! |
|
2014-06-22, 13:30 | #68 | |
V75-6: 10 Royal Fighter nu barfota på 7% jo jag tackar Visserligen bakspår men hästen slog trots allt BBS Sugarlight senast. Måste bara med på min lapp.
Sen skriver Lars I Nilsson att de har siktat på detta loppet sen elitloppet med Traculent i V75-3. Jag chansspikar.
Senast redigerad av linfre den 2014-06-22 klockan 13:33. |
||
2014-06-22, 13:37 | #69 | |
Citat:
"Barfotabalansen senast var ett plus, men hur det blir den här gången vet jag inte förrän efter värmningen." |
||
2014-06-22, 13:39 | #70 | |
Tack Helge, avvaktar värmningen och tar beslut då
||
2014-06-22, 13:44 | #71 |
Avd1risk att det blir tokörning mellan Lindblom Olsson Ludde som säger att han skall köra offensivt Mr Chikago ej vunnit sen Åke flyttade Arazi Boko ej vunnit på länge med Daniel se upp med Zinedine Bob o Jaguar Broline
|
|
2014-06-22, 13:49 | #72 |
Ser ut som en rätt överkomlig omgång. Finns många spikar att välja bland, så det gäller att det skräller i rätt lopp. Vi testar så här:
1) 2,3,5,8,9,10,11 2) Spik 5 - Ingen som vill tävla! 3) 1,3,5,6,9,10,12 4) Spik 1 - Runt om! 5) 1,2 6) Spik 5 - Bra chans! 7) 1,2,4,6,8,11,13 |
|
2014-06-22, 13:59 | #73 |
så här får det bli idag:
Registrerat spel Datum: Söndag 2014-06-22 Bana: Kalmar Spelform: V75, omg. 30 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2, 3, 4, 5, 11 (8) 2 5 Defi's Victory (2, 11) 3 1, 5, 9, 10 (12) 4 1 Jarl af Solnäs (3, 6) 5 1, 2, 4, 6, 8, 9, 12, 14 (10) 6 5 Bar Plombier (6, 2) 7 2, 4, 6, 11 (13) Vadet gäller startnummer 640 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 320,00 kr Kvittonummer: Och andelssystemet: 1) 2-3-5-8-11 2) 2-5-11 3) 9 Truculent 4) 1 Jarl Af Solnas 5) 1-2-6-8-9-12-14-15 6) 2-3-5-6-7-11 7) 2-4-6-11-12
2014-06-22, 14:01 | #74 |
BOLAGSSYSTEMET;
1 1, 2, 5, 8, 10, 11, 12 2 5 Defi's Victory 3 1, 5, 9, 12 4 1, 4, 6, 11, 12 5 1, 2, 4, 6 6 2, 5, 6, 11 7 6 Quirire 2240 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 1 120,00 kr |
|
2014-06-22, 14:05 | #75 |
1: 2,5,8,10,11
2: 5 3: 5 4: 1,3,9 5: 1,9 6: 11 7: 2,3,5,6,8,11 Lycka till! |
|
2014-06-22, 14:10 | #76 |
Mitt bolagssystem:
1) 1,2,3,5,7,8,10,11,12 2) 5 3) 1,3,5,9,12 4) 1 5) 1,2,8,9 6) 2,5,6,7 7) 1,2,6,13 1 440:-. Håller tummarna för att några här på Sharps tar hem en rejäl slant! Lycka till med era kuponger! |
|
2014-06-22, 14:14 | #77 |
Registrerat spel
Datum: Söndag 2014-06-22 Bana: Kalmar Spelform: V75, omg. 30 Avd Ordinarie hästar 1 2, 5, 7, 10, 11 2 5 Defi's Victory 3 1, 5, 9, 12 4 1, 3, 4, 6, 12 5 2 Nissan Broline 6 2, 4, 5, 6, 12 7 1, 2, 5, 6 Vadet gäller startnummer 2 000 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 1 000,00 kr Kvittonummer: Lycka till alla |
|
2014-06-22, 14:16 | #78 |
Torskkkk
Senast redigerad av astockel den 2014-06-22 klockan 14:35. |
|
2014-06-22, 14:22 | #79 |
Det fick bli så här
Kalmar Omg 30, 2014-06-22 Ordinarie Reserver V75-1) 2, 5, 10 (8, 11) V75-2) 5 (1, 2) V75-3) 1, 9, 12 (5, 3) V75-4) 1, 3, 4, 6, 9, 12 (11, 8) V75-5) 1, 2, 4, 6, 8 (14, 15) V75-6) 3, 4, 5 (2, 7) V75-7) 6 (2, 1) 810 rader x 1 x 0,50 kr = 405,00 kr 2014 TSN: xx Lycka till alla |
|
2014-06-22, 14:23 | #80 | |
Citat:
När du ändå garderar i avd 6 tar du inte med 4 och 7 efter insatserna närmast... ...AMAZING! |
||
2014-06-22, 14:24 | #81 |
Testar en liten Plats på Rica Neo
|
|
2014-06-22, 14:25 | #82 |
inleder med att prova på en liten tvilling
Registrerat spel Datum: Söndag 2014-06-22 Bana: Kalmar, omg. 14 Lopp: 5 Spelform: Tvilling Hästar: 2, 4, 11 U-hästar: Vadet gäller startnummer 3 x 20,00 kr Totalt: 60,00 kr Kvittonummer:
2014-06-22, 14:25 | #83 |
1-2,10,12
2-4,5 3-1,5,9,11 4-6 5-2,3,4 6-2,3,4,5,6,7,11 7-1 Lycka till nu allihopa så kör vi strax |
|
2014-06-22, 14:26 | #84 |
Registrerat spel
Datum: Söndag 2014-06-22 Bana: Kalmar Spelform: V75, omg. 30 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 2, 10, 11 (8, 1) 2 5 Defi's Victory (4, 1) 3 5, 9 (1) 4 1 Jarl af Solnäs (3) 5 1, 4, 7 (3, 2) 6 3, 5, 11 (6, 4) 7 2, 5, 6, 8, 9 (4, 12) Vadet gäller startnummer 270 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 135,00 kr Kvittonummer: |
|
2014-06-22, 14:28 | #85 |
Registrerat spel
Datum: Söndag 2014-06-22 Bana: Kalmar Spelform: V75, omg. 30 Avd Ordinarie hästar 1 2, 5, 8, 12 2 5 Defi's Victory 3 5, 9 4 1 Jarl af Solnäs 5 1, 2, 4, 8 6 4, 5, 11 7 2, 6 Vadet gäller startnummer 192 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 96,00 kr Denna lilla kan räcka idag
2014-06-22, 14:30 | #86 | |
Registrerat spel 1
2, 5, 10 (3) 5 Defi's Victory (4) 9 Truculent (5) 1, 3, 4, 6, 9, 12 (11) 1, 2, 4, 10 (8) 1, 2, 4, 5, 6, 7, 11 (8) 1, 2, 6 (13) Registrerat spel 2 2, 5, 10, 12 5 DEFI'S VICTORY 1, 5, 9, 11, 12 1, 3, 4, 6, 9, 12 2, 4 2, 4, 5, 6, 11 6 QUIRIRE
2014-06-22, 14:31 | #87 |
Kör på dessa!
2.10.11.12 4.5 1.9 3 1.2 4.5 6 2.4.5.8.10.11 4.5.6.10 1.5.12 3 2 5 6 |
|
2014-06-22, 14:35 | #91 |
jag fattar inte Torbjörn vad e det för kusk .... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! gärna om han kan sluta o köra hästar igår svek han med stor favorit v641 o idag han svarade inte alls jensen häst skit vad e det för svag kusk
|
|
2014-06-22, 14:36 | #92 |
Banned
|
Registrerat spel
Datum: Söndag 2014-06-22 Bana: Kalmar Spelform: V75, omg. 30 Avd Ordinarie hästar 1 2, 5, 7, 8, 12 2 5 Defi's Victory 3 9 Truculent 4 1 Jarl af Solnäs 5 1, 2, 4, 8 6 1, 2, 4, 5, 6, 12 7 6 Quirire Vadet gäller startnummer 120 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 60,00 kr Kvittonummer: |
2014-06-22, 14:37 | #93 |
Sistaminutentips...
2 5 8 10 11 12 5 1 5 6 9 12 1 3 4 6 11 1 2 3 4 10 4 6 AB2E 4C28 3094 1241 BÖRJADE OPTIMALT!!! |
|
2014-06-22, 14:37 | #94 |
Trist att åka på en första reserv igen, men det gick ju inte att räkna ut att Jansson skulle släppa spets till Flemming, men inte till Luddes tidigare i loppet.
|
|
2014-06-22, 14:37 | #95 |
Ja, du kan såklart ha rätt men jag tror mer på de fyra jag har med. 4 och 7 har imponerat men det har även de jag har med gjort. Hade jag tagit fler hade de varit givna, men nu hade jag inte råd med Naglo och Untersteiners men reserver är de iallafall
Voltstart (+1) Senast redigerad av AndyMart den 2014-06-22 klockan 14:39. |
|
2014-06-22, 14:39 | #96 |
slänger in en V5 eftersom man rök på V7 i första
Registrerat spel Datum: Söndag 2014-06-22 Bana: Kalmar, omg. 14 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 1, 5, 9, 10 2 1 Jarl af Solnäs 3 1, 2, 6, 9, 12 4 5, 6, 7, 11 5 2, 6 Vadet gäller startnummer 160 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 160,00 kr Kvittonummer:
2014-06-22, 14:47 | #97 |
Måste runda av kontot lite.
Registrerat spel Datum: Söndag 2014-06-22 Bana: Kalmar, omg. 14 Lopp: 6 Spelform: Tvilling Hästar: 5, 7 U-hästar: Vadet gäller startnummer 1 x 188,00 kr Totalt: 188,00 kr |
|
2014-06-22, 14:48 | #98 | |
Citat:
Jag ryggar dig med V5-spel, men spikar annorlunda och kör Joker denna gång. Då orkar jag inte redovisa systemet, då det blir en massa skrivande(Jobbigt). Mina bedövare är 12 Com Z, 4 Fleetfoot H., 7 Eketorpets Tess och 8 Online D´Amour... |
||
2014-06-22, 14:51 | #99 |
Samma som jag har kört. Hoppas Uhrberg kommer bra på det från sjunde.
AndyMart (+1) |
|
2014-06-22, 14:51 | #100 |
Flemming visade direkt vart skåpet ska stå. Tror att han vinner DD1 också med någon av sina.
|
|
2014-06-22, 14:56 | #103 |
Oj vad nära 10an var att ta plats. synd på den.
|
|
2014-06-22, 14:57 | #104 |
Alltså helvete... Förra gången ger jag avslag på denna att den inte har tillräckligt med rutin och så spikar man idag. Pisseskit!
|
|
2014-06-22, 14:57 | #105 |
Fan också va blöt Defis Victory var när den för första gången inte fick något gratis.
2014-06-22, 14:58 | #106 |
skönt att ha med den på 3 på andelsspelet, synd man missade första bara...
2014-06-22, 15:00 | #107 |
2014-06-22, 15:02 | #108 |
|
|
2014-06-22, 15:03 | #109 |
|
|
2014-06-22, 15:03 | #110 |
Är med!
Blir svettigt i slutet med 3 spikar nu dock, Nissan Bar Quirre
2014-06-22, 15:05 | #111 |
|
|
2014-06-22, 15:05 | #112 |
Inte alls omöjligt att Flemming tar 3 raka
2014-06-22, 15:05 | #113 | |
Registrerat spel V5
9 Truculent 1, 3, 4, 6, 9, 12 4 Fleetfoot Hanover* 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 1, 2, 6
2014-06-22, 15:13 | #114 |
V5:
1) 1,5,8,9,12 2) Spik 1 3) 1,2,4,6,8,10,11,14 4) Spik 5 5) 2,4,65 |
|
2014-06-22, 15:13 | #115 |
|
|
2014-06-22, 15:15 | #116 |
Kom igen nu Oasis Bi!
Goooooooooooop!!! Senast redigerad av Voltstart den 2014-06-22 klockan 15:18. |
|
2014-06-22, 15:16 | #118 |
V5
1) 1,3,5,6,9,12 2) 1 3) 1,2 4) 2,4,5,6,7 5) 1,2,6,13 240:-. Lycka till! |
|
2014-06-22, 15:19 | #119 |
sikke ussel monster var
Senast redigerad av barner den 2014-06-22 klockan 15:21. |
|
2014-06-22, 15:19 | #121 |
vad f-n händer, alla betrodda sviker och bara låg% som vinner, inte en lätt omgång idag...
2014-06-22, 15:22 | #122 |
|
|
2014-06-22, 15:22 | #123 |
Jag hoppas på jackpot tills nästa vecka nu
|
|
2014-06-22, 15:23 | #124 |
Mindre än 1000 system kvar av drygt 1.2 milj inlämnade, här finns väl knappast någon som är kvar.....eller?
4,6 o 4% på vinnarna, inte så konstigt att nästan alla har åkt all världens väg redan nu Senast redigerad av tomtom2 den 2014-06-22 klockan 15:24. |
|
2014-06-22, 15:23 | #125 |
|
|
2014-06-22, 15:24 | #126 |
|
|
2014-06-22, 15:25 | #127 |
|
|
2014-06-22, 15:27 | #128 |
Ska jag skicka ett paket badskum. Kan vara skönt i dessa tider..
Senast redigerad av hanscrispi den 2014-06-22 klockan 15:30. |
|
2014-06-22, 15:30 | #129 |
Ja, tack! Å lite nya badankor, allt har åkt ut nu!
Flickepojken (+2) |
|
2014-06-22, 15:34 | #130 |
Klev av nyss på 4 streck totalt jävla mörker kan verkligen inte med reven
|
|
2014-06-22, 15:34 | #131 |
Vaddå? Har Nybrink suttit i ditt och kört loppen?
Helge (+3) |
|
2014-06-22, 15:35 | #133 |
fint värde.. kul och sitta med 0 rätt
|
|
2014-06-22, 15:38 | #134 |
samma här på mitt egna system
2014-06-22, 15:38 | #135 |
|
|
2014-06-22, 15:38 | #136 |
2 rätt så här långt, men gott om tid att torska och sluta på 4 rätt....
|
|
2014-06-22, 15:39 | #137 |
Testar vinnarspel på Global Oasis och hoppas på körning mellan dem där framme.
|
|
2014-06-22, 15:39 | #138 |
|
|
2014-06-22, 15:42 | #139 | |
Citat:
V75-1: 2 Mr Chicago (res 5–3) V75-2: 5 Defi’s Victory (res 1–10) V75-3: 1 Monster Drive (res 5–12) V75-4: Alla tolv hästar (res 8–4) V75-5: Alla 15 hästar (res 8–10) V75-6: 6–5–2–4–7–10–11–12–1 (res 9–8) V75-7: 6 Quirire (res 15–2) 1 620 rader/810 kronor Nja,men nu fick Nybrink rätt med Jarl af solnäs!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Tobbe-Travkarl den 2014-06-22 klockan 15:45. |
||
2014-06-22, 15:42 | #140 |
OJ, titta en favorit som vann som man garderat.
hahahaha |
|
2014-06-22, 15:43 | #141 |
Den spiken satt, men det har jag ingen glädje av nu.
|
|
2014-06-22, 15:46 | #142 |
ska vi inte ta och fortsätta med lite skrällar nu, så vad sägs om 9 Västerbo Collect i nästa
2014-06-22, 15:51 | #143 | |
Citat:
|
||
2014-06-22, 15:51 | #144 |
Nu ska Nissan Broline eller Kiss me Kemp vinna detta för att ha chans på 6 rätt.
|
|
2014-06-22, 15:54 | #145 |
Jag tror att 4 Fleetfoot Hanover kan vara någonting alldeles extra...
Registrerat spel Datum: Söndag 2014-06-22 Bana: Kalmar, omg. 14 Lopp: 9 Spelform: Trio 1:a 4 Fleetfoot Hanover* 2:a 1, 2, 5, 6, 8, 10, 11, 14 3:a 1, 2 Vadet gäller startnummer 14 kombinationer x 2,00 kr Totalt: 28,00 kr Kvittonummer: XXX8 8XX2 1AF4 920X |
|
2014-06-22, 15:55 | #146 |
Avslutar med dessa spel;
100 V/P på Fleetfoot Hanover. DD: (Min favoritspelform) Royal Fighter ALLA x50 kr & 2, 6, 11 2, 6 x100 kr |
|
2014-06-22, 15:55 | #147 |
Stallformen säger spela Berghs djur. Så det gör vi då.
1:a 8 Kiss Me Kemp 2:a 1, 2, 4, 5, 6 3:a 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 14 Spelform: Tvilling Hästar: 2, 4, 5 U-hästar: 8 Kiss Me Kemp |
|
2014-06-22, 15:55 | #148 |
Registrerat spel
Datum: Söndag 2014-06-22 Bana: Kalmar, omg. 14 Lopp: 9 Spelform: Trio 1:a 1, 4 2:a 1, 2, 4, 7, 9 3:a 1, 2, 7, 9, 12 Vadet gäller startnummer 29 kombinationer x 2,00 kr Totalt: 58,00 kr Kvittonummer: |
|
2014-06-22, 15:57 | #149 |
Du får ursäkta, men aldrig i livet att jag skulle låta Jennifer Tillman förvalta 700 spänn i ett V75 lopp, det är hon alldeles för dålig som kusk för.....
|
|
2014-06-22, 15:58 | #151 |
Då är det ju tur att det är jag som spelar.
MikaF (+5) |
|
2014-06-22, 15:59 | #152 |
avslutar med detta spel
Registrerat spel Datum: Söndag 2014-06-22 Bana: Kalmar Spelform: Dagens Dubbel, omg. 344 Avd Ordinarie hästar 1 5, 7 2 6 Quirire Vadet gäller startnummer 2 x 50,00 kr Totalt: 100,00 kr Kvittonummer:
2014-06-22, 16:00 | #153 |
et lille spil på The editor
Flickepojken (+2) |
|
2014-06-22, 16:00 | #154 |
|
|
2014-06-22, 16:00 | #155 |
Har du aldrig hört om könskvotering?
2014-06-22, 16:06 | #156 |
Bra tidigt drag av Draken. Tog iaf en tvilling.
Senast redigerad av mackpeter den 2014-06-22 klockan 16:11. |
|
2014-06-22, 16:10 | #159 |
Jag tror Lugauer har bra chans med 2 FPA, perfekt läge och riktigt bra häst, dock har spår 2 riktigt minus i statistiken av någon konstig anledning. Hade det varit ett eller åtminstone ett halvt varv längre hade jag nog lagt min röst ( och mina pengar) på Bar Plombier
|
|
2014-06-22, 16:11 | #160 |
|
|
2014-06-22, 16:12 | #161 |
Gärna skräll tack i detta lopp!!! För att bli ensam på 6 rätt..
|
|
2014-06-22, 16:13 | #162 |
Och sen blir det ett "skrällplatsspel" på 3 Line up du Jape
|
|
2014-06-22, 16:15 | #163 |
DD med lite olika insatser
1) 4,5 2) 1,2,6 |
|
2014-06-22, 16:17 | #164 | |
Citat:
Spelmässigt måste jag bara lira tvilling med 7 Eketorpets Tess som utgång. Sto och hårdare emot, men spurtar som en demon bakifrån varje gång. "När Fantomen rör sig står blixten stilla" är vad jag hoppas på. Utmärkt platsspel när övrig kört sig möra, då jag hoppas på rejäl körning. Väntat på detta lopp hela dagen! |
||
2014-06-22, 16:18 | #165 |
|
|
2014-06-22, 16:18 | #166 | |
Citat:
Rak DD 2-6 till 15 ggr. Kanske även 2-13 till 50 ggr. |
||
2014-06-22, 16:19 | #168 | |
Citat:
|
||
2014-06-22, 16:20 | #170 |
Det sved. Skulle ta betalt på skitet men det sved rejält mycket mer än det smakade om man säger så. Västerbo skit
mackpeter (+3) |
|
2014-06-22, 16:22 | #171 |
Japp du kan såklart ha helt rätt! Alltid svårt att vinna från bakspår men jag hoppas Tillman hittar någorlunda rätt för då tror jag ekipaget kommer över upploppet. Körning där framme blir det med antingen Bar Plombier eller Acriter i dödens.
mackpeter (+5) |
|
2014-06-22, 16:23 | #172 |
|
|
2014-06-22, 16:24 | #173 |
Vilken underbar öppning... Nu ska här blåsas förbi över upploppet! 7 eller 11?
Redigering: Grattis AM! Senast redigerad av Voltstart den 2014-06-22 klockan 16:26. |
|
2014-06-22, 16:24 | #174 |
Kunde spela när dom sprungit 500 meter redan, bra bra!
sirlarsson (+3) |
|
2014-06-22, 16:26 | #175 |
SÅDÄRJA!!
|
|
2014-06-22, 16:26 | #176 |
Vissa inlägg önskar man att man aldrig skrev, GRATTIS Andy
Flickepojken (+2) |
|
2014-06-22, 16:26 | #177 |
Götttt!!
Registrerat spel Datum: Söndag 2014-06-22 Bana: Kalmar Spelform: Dagens Dubbel, omg. 344 Avd Ordinarie hästar 1 7, 11 2 12, 13 Vadet gäller startnummer 4 x 10,00 kr Totalt: 40,00 kr Nu håller jag tummarna! |
|
2014-06-22, 16:26 | #178 |
|
|
2014-06-22, 16:26 | #179 |
snyggt
2014-06-22, 16:27 | #181 |
Snygg AndyMart! Och jag hade med 11 på lappen... nu tar vi 5 rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Tobbe-Travkarl den 2014-06-22 klockan 16:28. |
|
2014-06-22, 16:28 | #182 |
Lite flyt nu i sista så kan det bli fina pengar!
150 mot 2,6 och 50 mot resten! |
|
2014-06-22, 16:29 | #183 | |
Citat:
GRATTIS - det här var du värd! |
||
2014-06-22, 16:30 | #184 |
|
|
2014-06-22, 16:33 | #185 |
|
|
2014-06-22, 16:34 | #186 |
|
|
2014-06-22, 16:35 | #187 |
Vore trevligt med en vinst till Online D'Amour nu. Krävs dock att de kör lite mot varandra på framvolten. Annars blir de svårslagna.
|
|
2014-06-22, 16:38 | #188 |
Nu får vi ta å jobba in 1.Bazir Dimanche så får man en fin dubbel och V5a
|
|
2014-06-22, 16:42 | #189 |
|
|
2014-06-22, 16:44 | #191 |
V5
1-5,6,11 2-1,6 3-2,3,4 4-4,6,11 5-1,6 DD 1-2,3,4,6,7,11 2-1 |
|
2014-06-22, 16:51 | #192 |
4 rätt på v75 underbart jävla dåligt! Nu kickar vi igång fotbollen istället
|
|
2014-06-22, 16:51 | #193 |
|
|
2014-06-22, 16:52 | #194 |
Blev en bra dag iallafall, fyra femmor och 150 kr på dubbeln! Trevlig lördag med bra lopp förutom sista som var urtråkigt!
Tamuli (+5) |
|
2014-06-22, 16:52 | #195 |
5 här
2014-06-22, 16:53 | #196 |
|
|
2014-06-22, 16:53 | #197 |
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, dagens sömnpiller, bra betalt med 100k för ett träningsjobb....
|
|
2014-06-22, 16:54 | #198 |
|
|
2014-06-22, 16:56 | #199 |
|
|
2014-06-22, 16:58 | #200 |
|
|
2014-06-22, 16:59 | #201 |
|
|
2014-06-22, 17:01 | #202 |
Tänkte mest på loppscenariot med att ingen skulle gå fram tidigt och pressa upp tempot. Var inte min mening att spela bror duktig utan mer kommentera loppscenariot. Har full respekt för spelet på Online D'amour som jag också hade lite skrällvarning på.
|
|
2014-06-22, 17:03 | #204 | |
Citat:
... Takters stryrning var av den sämre skolan oavsett... garanterat toppchans på 3:e platsen om han går ut när frågan ställs och som den såg ut vet man aldrig om andraplatsen heller... så överdrivet starkt gick inte Nescafe över upploppet... Lallarstyrning, för den sov han bort... |
||
2014-06-22, 17:05 | #205 |
Sätter tre spikar och lyckas ändå inte få sju rätt. Det är fan IG.. Satans Reven i guld sabbar allt!
Man kan bara trösta sig med dubbeln.. Men som vanligt när man ska jämna ut kontot så blir det inga större vinster. |
|
2014-06-22, 17:09 | #206 |
Provstartstvilling:
Registrerat spel Datum: Söndag 2014-06-22 Bana: Kalmar, omg. 14 Lopp: 12 Spelform: Tvilling Hästar: 2, 5, 9, 10, 12, 13 U-hästar: 5, 9 Vadet gäller startnummer 9 x 5,00 kr Totalt: 45,00 kr Kvittonummer: XXX0 2XX2 D4F0 900X |
|
2014-06-22, 17:10 | #207 |
Samma här ganska rätt ute totalt sett men spikade jättefavoriten på allt och nästan skämskudde på efter det då det såklart var läge att gå emot. Men hade jag fått infon om Veijos offensiva taktik hade det vart ett annat läge. Men dubbeln räddade iaf upp det lite.
|
|
2014-06-22, 17:24 | #208 | |
Citat:
|
||
2014-06-22, 17:28 | #209 |
Ja scenariot va väl det mest troliga..
|
|
2014-06-22, 17:33 | #210 |
Så dj-kla tråkigt... incidenten mitt i loppet avgör fullständigt utgången. (Innan dess ska ju villigt påtalas att Åsa:s val, att välja invändigt istället för 3:e ut med mest kapabla hästen, är en stor gåta.):
Registrerat spel Datum: Söndag 2014-06-22 Bana: Kalmar, omg. 14 Spelform: V3 Avd Ordinarie hästar 1 2, 4, 6, 8, 13 2 9, 10, 12, 13 3 9 Ojos del Salado Vadet gäller startnummer 20 rader x 1 x 10,00 kr Totalt: 200,00 kr Kvittonummer: XXXE AXX6 B2F8 100X V3 är mitt favoritspel! |
|
2014-06-22, 17:39 | #211 | |
Citat:
|
||
2014-06-22, 17:43 | #212 |
Nej. När det gått sakta så kan du ju räkna med att alla andra också har krafterna kvar. Om då ledaren + dödenshästen dessutom anses vara av de mer kapabla så kan man förmoda att det kommer gå undan sista 500 och då är det inte ovanligt att det är bättre att sitta kvar än att gå ut i spåren.
Senast redigerad av NicklasJ den 2014-06-22 klockan 18:31. |
|
2014-06-22, 17:48 | #213 | |
Citat:
Senast redigerad av Voltstart den 2014-06-22 klockan 17:49. |
||
2014-06-22, 20:38 | #214 |
|
|
2014-06-23, 09:00 | #216 |
Ni som hade Jaguar Broline på V75-1,vilket ju var flera, kan ni berätta hur ni analyserade fram den?
Försöker lära mig och förstå men fattar inte. Flemming sade inget i intervjuerna som visade att man skulle se upp för den. Tyckte inte jag såg något i senaste starten heller, den hade då bra spår och galopperade. |
|
2014-06-23, 10:52 | #217 |
Det jag vet om Flemming är att han är minst sagt en försiktig general, skall man lyssna på vad han säger så behöver man inte strecka någon utav hans hästar........... På sista tiden har han vunnit med dom han legat lågt med och inte vunnit när han trott på lite chans.
|
|
2014-06-23, 11:02 | #218 | |
Citat:
Det viktigaste med tränarintervjuerna är hur hästen tränat och vilken utrustning hästen utrustas med, värdera vinstchansen kan man göra på ett bättre sätt själv. Sen finns det såklart vissa tränare som är pålitliga, lämnar t.ex. Stig H klartecken då är det bara att spika, tyvärr lämnar han inte klartecken så ofta.. |
||
2014-06-23, 11:15 | #219 | |
Citat:
Surfade runt efter Jaguar Broline och då hittade jag en amerikansk analys där de valt ut Jaguar och där det stod att hästen är stark och tål att göra en del. Det hade kanske gett mig en liten hint. http://v75usa.com/ Man kanske måste surfa runt och försöka hitta mer om varje häst istället för att lita för mycket på intervjuerna? Men det är ju över 70 hästar att sätta sig in i och surfa efter uppgifter om för varje V75-omgång...måste ta flera timmar varje dag vid sidan av ett heltidsjobb? Senast redigerad av shasha den 2014-06-23 klockan 11:18. |
||
2014-06-23, 11:18 | #220 |
Har du lopparkivet så kan du på egen hand kolla hästarna där.
|
|
2014-06-23, 15:05 | #221 | |
Citat:
Därmed kunde vilken tipsidiot som helst - inkl mig själv - inse att loppet var svårlöst. Det var väl bara Zjanti River och Rica Neo, som var chanslösa. Den som lyssnade på Vass eller Kass hörde, att Jennifer Tillman underströk att Jaguar Broline var ett MÅSTE på kupongen (liksom October Kronos). I atg.se och i TV sa Lennart Forsgren, att avd 1 är svårlöst. Han föreslog att strecka många - inkl Jaguaren. Nu blev ju loppet överpacat i början. Favoriterna hoppade. Joker Stursk och October kördes som om två hästtjuvar stulit dem. I exakt rätt ögonblick kör Flemming Jensen. Bra exempel på kuskseger. Han visade åter i avd 2 prov på sin körförmåga med en trög men stark häst Even's First Boy, som slog de två betydligt bättre - men här slutkörda - motståndarna. Analysen säger, att loppet har svaga favoriter, är svårlöst och skall garderas. Jaguaren är absolut ingen spik. |
||
2014-06-23, 18:23 | #222 | |
Citat:
Får nog börja läsa på lite i tid så kanske det går bättre i spelandet. Brukar titta i lopparkivet men gör inte en häst en helt fantastisk prestation, så att även en novis som jag fattar att den ska med, då verkar nästan varenda häst ha en chans. Jag har ofta svårt att skilja dem åt. Åh andra sida lär jag mig massor utifrån vad alla skriver här på Sharps så jag kanske lär mig med tiden. |
||
|