Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-05, 13:53   #1

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Vinnare Halmstad 5/4

Brioni står i gladoddset 1.25ggr på vinnarspelet på b365. Mötte en hel drös stentuffa motståndare i Frankrike senast och slutade tvåa efter Muelnes du corta (som f ö har 28 millar på kontot). Inget motstånd i närheten av den kalibern här. Har nästan aldrig galopperat. Bara vinner.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-05, 14:15   #2

Stekels avatar

Standard

Såg några fina till.
H2H: Majestic Kronos över Freestone @ 1.80 (Maj Kronos oplacerad senast, men gick i dödens mot hårt motstånd och var med dem i mål. Svanstedt låter inget vidare uppåt på Freestone, dessutom inte startat på ett halvår. Båda ungefär lika stor galopprisk.

Vinnare: Vinnalt Hercule @ 7.00 (Ska laddas för ledning enligt tränare som också säger att han är bra förberedd. Har vunnit 5/9 kortlopp och är en enorm startkatapult som jag aldrig sett missa ledningen. Svanstedt låter samtidigt tveksam på sina chanser med favoriten som har bakspår.
Gammal 2010-04-05, 21:48   #3

Grezeas avatar

Sharp$: 110
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Brioni står i gladoddset 1.25ggr på vinnarspelet på b365. Mötte en hel drös stentuffa motståndare i Frankrike senast och slutade tvåa efter Muelnes du corta (som f ö har 28 millar på kontot). Inget motstånd i närheten av den kalibern här. Har nästan aldrig galopperat. Bara vinner.

Du menar alltså att det är bra värde att lira till 1.25 x pengarna. Känns väl inte riktigt så va. Kan ju mycket väl hända att hästen kanske ramlar eller något och då är det verkligen inte värt att riskera för att vinna så lite.
Grezea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-06, 17:17   #4

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grezea Visa inlägg
Du menar alltså att det är bra värde att lira till 1.25 x pengarna. Känns väl inte riktigt så va. Kan ju mycket väl hända att hästen kanske ramlar eller något och då är det verkligen inte värt att riskera för att vinna så lite.
Vet inte vart du vill komma men ja, jag tycker 1.25 var ett bra odds på det spelet annars skulle jag inte ha postat det. Jag berörde även galopprisken. Risken att "hästen ramlar eller något" värderade jag inte. Du får gärna utveckla det så kanske jag lär mig något.
Gammal 2010-04-06, 17:59   #5

Sharp$: 2499
Standard

Tycker också att 1,25 på en häst att vinna lopp är oerhört lågt, spelar nästan ingen roll om det vore självaste Järvsöfax som stod på linjen.
Finns så många faktorer som kan ställa till det, sjukdom, ätit dåligt, påkörning av annan etc - trots att han kanske är överlägsen.

Sedan i detta fall tycker jag dessutom att han hade ju lite motstånd dessutom, inga dåliga djur ( star running/turnaround ) etc, så oddset var i mina ögon helt klart lågt. Att atg ger 1,10 är ju ett skämt,trots att det är vi spelare som spelat ner den till det.

Grattis dock till vinsten..:-)
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-06, 18:21   #6
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Det hela handlar om att spela ett överodds, att få 1,25 på att brioni ska vinna de loppet ÄR ett överodds. Ni kan likställa det med att han ska vinna 3/4 lopp.

Brioni som nästan aldrig galopperat borde snarare vinna detta lopp i 10/11 gånger, därmed skulle ni få oddset 1.099
Att då få 1,25 är ett överodds. Visst är det lågt, men det hela handlar om att spela till överodds. 1,25 skulle jag ta alla dagar i veckan. Precis som idag på Red hot dynamite.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-06, 18:23   #7

Stekels avatar

Standard

Kollade givetvis vad tränaren sa om dagsform innan jag la vadet, vad gäller påkörning så kan man nästan räkna bort den då det var klart för spets direkt, möjligen överfall från Ludde då som skulle kunna ha ställt till med något. 1.10 skulle jag aldrig spela till.
Gammal 2010-04-06, 18:25   #8

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Precis som idag på Red hot dynamite.
Skulle jag med om det inte var för ihopkörningen innan start. Vann ju lätt dock.
Gammal 2010-04-06, 20:19   #9

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det hela handlar om att spela ett överodds, att få 1,25 på att brioni ska vinna de loppet ÄR ett överodds. Ni kan likställa det med att han ska vinna 3/4 lopp.

Brioni som nästan aldrig galopperat borde snarare vinna detta lopp i 10/11 gånger, därmed skulle ni få oddset 1.099
Att då få 1,25 är ett överodds. Visst är det lågt, men det hela handlar om att spela till överodds. 1,25 skulle jag ta alla dagar i veckan. Precis som idag på Red hot dynamite.
Jag haller med dig men vill bara papeka att 3/4 inte ar att likstalla med 1,25 i odds utan 1,33. *tar av mig besserwisser-hatten*
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-06, 20:55   #10
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Jag haller med dig men vill bara papeka att 3/4 inte ar att likstalla med 1,25 i odds utan 1,33. *tar av mig besserwisser-hatten*

Det stämmer bra det du säger, skyller på att jag skrev samtidigt som jag höll på att stänga butiken
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-07, 09:25   #11

Standard

" Det hela handlar om att spela ett överodds, att få 1,25 på att brioni ska vinna de loppet ÄR ett överodds "

Håller med om att man skall lira till sk. överodds. Vad säger att just 1.25 är överodds i detta fall, eller i vilket fall som helst egentligen?
Det är ju sin egna värdering i objektet.
Så i detta fall var det överodds för er, dock inte för mig..:-)

En kanske tycker att överodds för objektet ligger på 1,25 samt en annan anser att han har sitt överodds på 1,60 eller annat.

Värdering i ett objekt är högst individuellt och helt enkelt omöjligt att säga vad som är rätt eller fel.
Rätt är ju självklart i det långa loppet för den spelare som klarar av att ta in vinnande spel.
Gammal 2010-04-07, 11:24   #12
Banned

Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Är det verkligen ett överodds med tanke på hur mycket som kan gå fel i trav, känns som att hästen och föraren gör det dom borde men kan fortf bli påkörda eller trängas åt helvete. Kalkylerar man in riskfaktorn hos dom andra ekipagen när det står 1.25?
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-07, 11:46   #13

Stekels avatar

Standard

Okej, frågan har blivit om 1.25 KAN vara ett överodds för ett vinnarspel i ett travlopp. Det ser ut som att jag och KP är de som ser på mest trav av de som kommenterat här inne, så jag sluter mig till att vi är mest rätt ute.

I just fallet med Brioni som reken gällde har påverkande faktorer ör att motivera detta tagits upp.
Gammal 2010-04-07, 12:18   #14
Rob

Sharp$: 3083
Standard

Jag håller med och säger att 1.25 var överodds i detta fall. Det var Brioni som sprang denna gång och ni som inte är så insatta i trav måste tänka på att det absolut inte är ofta 1.25 är spelvärt när det gäller hästar.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-07, 14:10   #15

Standard

" Det ser ut som att jag och KP är de som ser på mest trav av de som kommenterat här inne "
- Må så vara, satt dock själv på Umekers restaurang redan för 2 decennier sedan så visst har man hållit på ett tag inom detta också, vad nu det är värt. Oki Smoke och andra godingar sågs dundra runt ovalen.

Som sagt, du är rätt ute om du anser att 1,25 är bra värde i och det går hem. Ingen kan säga ngt annat om det.
Däremot anser jag fortf. att det inte är ett överodds till att lägga några % av rullen på.
Speciellt i det loppet fanns det ju lite motstånd, trots 1,10 som ATG gav.

Men det är ju det som är det trevliga med spelvärdering, den är högts individuell.
Jag hade inte ens tagit Torvald Palema till 1,25 i det loppet, kanske på gränsen dock...:-)
Svara

td