|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-05-10, 10:11 | #1381 | |
Citat:
Bra ljud, fräscha toaletter, multimediasystem av flygplanstyp där man kan få spelinfo, spela, se i lopparkivet, välja att se domarnas översiktsfilmer från loppen och målfoton. Sedan får man addera mervärde till publiken. Lotta ut merchandise, ha en "enkelradstävling" med ett bra pris, happy hour i baren om du kommer tidigt eller stannar till sista loppet. 295kr/skalle för inträde och program. Lägg till 100-150kr för maten, och ha normala restaurangpriser på tilltugg och dryck.
2016-05-10, 22:20 | #1382 |
Ska framföra det till en vän som är travbanechef på en bana och se vad han anser om det. Kanske hade varit vettigt att göra en undersökning om detta från banornas sida. Jag tycker personligen att det i första hand är informtionsbristen man lider av på banan.
Var bra förslag du kom med iaf! |
|
2016-05-11, 08:23 | #1383 | |
Citat:
|
||
2016-05-11, 14:33 | #1384 |
Läste precis om Stefan Hultman.. hade tänkt att han borde väl vara tillbaka snart men det var tydligen inte bara hjärtinfarkt...
http://www.travronden.se/nyheter/ovr...malt-liv-90133 |
|
2016-05-14, 19:21 | #1385 |
Hej, finns det dom som bara spelar vinnare eller plats, alltså inte system?
Undrar också om det finns en bra sida med statistik över olika hästar, t.ex. löptider för olika banor/sträckor med mera? MVH |
|
2016-05-14, 19:51 | #1386 | |
Citat:
Du får nog vara lite mer specifik i vilken statistik du söker. http://www.qhurth.com/trav/ är en bra gratissida med viss statistik. |
||
2016-05-15, 12:26 | #1387 | |
Citat:
Är väl en skaplig sida med en del nyttig info på. |
||
2016-05-15, 13:02 | #1388 |
Tack för svaren :-)
MVH |
|
2016-05-16, 13:39 | #1389 |
Call Me Keeper och Propulsion klara för Elitloppet
Delicious föll ifrån, Daley med, men nya Redén hästar in ♥ |
|
2016-05-16, 14:53 | #1390 | |
Citat:
2015 års siffror är inte klara, men travet har verkligen blivit en sport reserverad för dem med riktigt stora plånböcker.
2016-05-16, 15:12 | #1391 | |
Citat:
Hur skulle det se ut UTAN dessa stora plånböcker?
2016-05-16, 15:22 | #1392 | |
Citat:
Det är därför det är så viktigt att det inte bara satsas på travet och bredden ute på orten utan även i storstadsregionerna där trots allt finns betydligt större potential att hitta kapitalstarka hästägare även i framtiden. Läs Lutfi Kolgjinis utmärkta krönika i AB i lördags. " På Sveriges näst största bana Jägersro, som är min hemmabana, kör vi som lägst om 12 000 kronor i förstapris. I flera andra lopp är det 20 000 till vinnaren, på V5 med usel omsättning Vi snackar om Sveriges näst största område, Skåne, där man borde satsa. Här borde man naturligtvis satsa för att få folk intresserade. I stället blir det låga prispengar och dåligt spel. Senaste ”satsningen” från Svensk Travsport och ATG för oss aktiva var ynka 1 200 kronor i premie för varje uppfödd häst. Den summan går till hemmabanan. Så om jag föder upp hästar i Skåne går det 1 200 kronor till mitt sällskap. I det här fallet Jägersro. Ingen av oss aktiva förstår vitsen med den här satsningen. Varför kastar man ut de här pengarna och hur ska de komma tillbaka till oss aktiva? Vad är tanken med upplägget? Det här var inte bara att missa en straffspark. Det var till 0ch med att missa bollen. Men jag är inte ett dugg förvånad, för det verkar inte som att någon där uppe på ST begriper hur sporten är uppbyggd. Säger det igen. Den viktigaste satsningen som finns är den på hästägarna. De som håller sporten med hästar och som håller ATG med spelobjekt. Tyvärr verkar ingen i bestämmande position begripa någonting. Definitivt inte Predikanten ... " |
||
2016-05-16, 15:31 | #1393 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Det är oerhört viktigt att de styrande förstår att en genomsnittlig Svenska familj inte kan spara 200000 om året, ens om man prioriterar bort allt annat.
Alltså kan de flesta inte äga en häst på egen hand. Då finns bara olika typer av samägande kvar, men dessa ägare tar man inte om hand på ett bra sätt. Ta bara ideen med att ex. inte alla 10 får ett hästägarkort. De betalar, se till att de känner sig speciella !
2016-05-16, 15:39 | #1394 |
Jag håller med om att travet inte hade hållit samma kvalitet utan de stora plånböckerna. Men är det då så konstigt om 6-700 amatörer varje år slutar?
2016-05-16, 15:50 | #1395 | |
Citat:
Om det ens är en faktor så är det en väldigt liten faktor. Värre är det med alla kostnader som stuckit iväg. Och inte minst, även om det är fult att nämna det, så tror jag att den minskade mängden svarta pengar i omlopp i Sverige nästan helt säkert även påverkat amatörerna.
|