|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-05-06, 07:30 | #1366 |
Jippodagarna behövs för att banorna ska kunna visa upp sig, frågan är om det är så många banor som vill visa upp sig i det skick dom är idag?
Det är nog bara att inse att det måste hittas en lösning på hur man ska kunna få live spelaren att kliva ur soffan och besöka banan annars kommer travsporten dö. Ett första steg tycker jag att minska inträdet till max 50kr. Dagar med 150+ kr inträde är svårmotiverad för många att besöka om man inte får något extra ut av besöket och i dagsläget får man inte det. |
|
2016-05-06, 07:30 | #1367 | |
Citat:
2016-05-06, 07:40 | #1368 | |
Citat:
Isf blir det tummen ner (igen) för ATGs IT satsningar. En drömscenario vore ju om dom kunde släppa app för AppleTV samt Nvidia shield och liknande produkter som baseras på Android. Hade varit grymt smidigt att kunna köra sändningarna på shielden... |
||
2016-05-06, 08:31 | #1369 | |
Citat:
"Just nu är det en så kallad beta, alltså att den testas, men inom kort ska den finnas tillgänglig i App Store och även för Android." |
||
2016-05-06, 08:38 | #1370 |
Saxat från Di...
Rune Anderssons kamp fortsätter Uppdaterad 2016-05-03 10:39. Publicerad 2016-05-03 10:33 För ett år sedan meddelade finansmannen Rune Andersson att han skulle ta upp kampen med spelbolaget ATG. Men startsträckan har varit längre än väntat. Det skriver Idrottens Affärer. Det nya spelbolaget ska vara baserat på Malta och förutom Rune Andersson är bland annat riskkapitalisten Bosse Lundqvist involverad i projektet. Spelbolaget kommer vara inriktat på travspel och blir därmed en direkt konkurrent till ATG. "Jag föder upp hästar och har tävlingshästar och hästbranschen i Sverige har i dag 30.000 anställda, att jämföra med stålbranschen som är hälften så stor. Hästnäringen blöder varje år, och mitt i all denna katastrof plockar staten ut 1,3 miljarder kronor per år – alltså i en förlustbransch! Det är helt barockt. Jag har bråkat med de här frågorna i tio år, men eftersom ingenting händer ser jag ingen annan utväg än att starta ett konkurrerande bolag", säger Rune Andersson till Idrottens Affärer. Enligt Rune Andersson är målsättningen med det nya bolaget inte personlig vinst utan att förändra statens inställning. Bolaget kommer ha samma återbetalning till spelarna som ATG har men eftersom bolaget är baserat på Malta betalar de betydligt lägre skatt och kan därmed ge tillbaka mer till svensk hästsport. Rune Andersson säger att han länge kämpat för att Svensk Travsport själva ska etablera ett bolag på Malta och på så vis slippa betala hundratals miljoner i skatt. "Jag räknar inte med att vi kommer att kunna ta mer än säg 10-12 procent av marknadsandelarna, i alla fall inte till en början. Målsättningen är att få till stånd vettiga villkor i Sverige, och i så fall minskar betydelsen av vårt bolag. Travsporten ska ha en anständig skattesats så att hästnäringen kan må bra. Det är inte minst viktigt för landsbygden", säger Rune Andersson till Idrottens Affärer. Enligt Rune Andersson har startsträckan varit längre än vad han trott och en lansering lär inte ske förrän sista kvartalet 2016. http://www.di.se/artiklar/2016/5/3/r...mp-fortsatter/ |
|
2016-05-06, 09:47 | #1371 | |
Citat:
2016-05-06, 10:25 | #1372 |
Jag var också på Jägersro igår och visst var det oerhört mkt folk där. Det stora flertalet verkade dock hålla sig till gratismat, gratis toapapper från Edet och glass och karuseller. Tvivlar starkt på att det föddes en massa nya spelare där. Trots den stora mängden människor var det inga problem med kö till spelluckorna, det var helt fritt utomhus i höjd med mållinjen. En kul jippodag förvisso men utan mervärde.
2016-05-06, 10:36 | #1373 |
Kan ni sätta in pengar på atg? Får bara tekniskt fel
|
|
2016-05-06, 10:39 | #1374 |
|
|
2016-05-06, 11:05 | #1375 | |
Citat:
Som förväntat var det svårt att komma igång. Det är nämligen inte "barra". Prognosen att ta 10-12 av marknadsandelarna tror jag är oerhört högt räknat. Det ökade "värde" man får av ett lägre spelavdrag äts snabbt upp om majoriteten av motståndarna är "medvetna spelare". Jag har mycket svårt att se hur det här ska bli en succé för vare sig spelare, travsporten eller, för all del, för Rune själv.
2016-05-06, 11:06 | #1376 |
"inom kort" = inte riktigt där än för Andriod.
2016-05-06, 11:10 | #1377 | |
Citat:
Ju mer man har spenderat....desto mer vinner man!
2016-05-06, 16:37 | #1378 | |
Citat:
Det ja säger, bygg om kör rakt fram bygg så man kan sitta ovanför och åka med på sidan om, gör det amazing |
||
2016-05-07, 17:03 | #1379 |
ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt)
Varför blev Mercedes Balogh petad på* Food M?
Skickat från min iPhone med Tapatalk Senast redigerad av sigh den 2016-05-07 klockan 17:14. |
|
2016-05-10, 07:47 | #1380 |
Ja det vore ett drömscenario men eftersom jag inte kan komma på vad det är man ska göra för att motivera högre inträde och vad dessa mervärden ska vara som man sen ska skryta om så får jag kasta in handduken och säga sänk inträdet. Hoppas du har bättre ideer än mig =)
|
|
|