Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-29, 00:04   #1306
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Problemet ligger inte på/i era datorer, utan hos ATG. Uselt att det inte ens går att streama i lopparkivet, utan att bilden fryser till flera gånger under ett lopp.

Senast redigerad av robust den 2016-03-29 klockan 00:10.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 00:39   #1307

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Problemet ligger inte på/i era datorer, utan hos ATG. Uselt att det inte ens går att streama i lopparkivet, utan att bilden fryser till flera gånger under ett lopp.
Hur kan du då förklara att det funkat klockrent för mig och de flesta jag känner? Tror inte dom har ett tekniskt problem som endast påverkar vissa av deras kunder och det är samma kunder hela tiden?

EDIT: och om så vore fallet så skulle jag lätt logga in och testa nån av deras konton (om nån vill testa) och se om det fungerar för mig, för om det är på konto basis problemet är så skulle det ju inte fungera hos mig på ett "trasigt" konto

Senast redigerad av boozty den 2016-03-29 klockan 00:42.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 06:17   #1308

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Hmm, de låter helt sjukt att 1 kärna ska bli så tungt belastad av nåt så simpelt. Har inte orkat gräva ner mig så hårt i problemet eftersom jag inte upplever det men kan det kanske har något att göra med om man har ett grafikkort som har hårdvaruacceleration för aktuell grafikström? Tänkte tex som h264 och mpeg finns de ju många grafikkort som sköter för att avbelasta cpu.
Jag vet ärligt talat inte vad som är fel. Kikar jag på ATG Play så rullar de loppen klockrent, men tittar jag på samma lopp i lopparkivet så hackar och stannar det.

Och som sagt, jag streamar ganska mycket film från olika källor på datorn utan att ha några som helst problem.
Gammal 2016-03-29, 11:02   #1309

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Inget aprilskämt. Det ser nästan ännu värre ut i början av april när man tittar på de inledande V64 omgångarna i södra Sverige.

Kalmar fredag: Inte ett enda av de ordinarie V64 loppen fulla. Loppet för hästar upp till 1650 tkr 6 anmälda, loppet upp till 850 tkr 6 anmälda (varav ett bar totalt chanslösa, Kemas Magic i princip redan i mål som vinnare), loppet upp till 426 tkr 9 anmälda (hälften utfyllnad).

Färjestad söndag: Inte så illa som Kalmar, men det beror nog mest på att man lagt in lågklassiga lopp med spårtrappa som V6 proppar, mest skräp som är anmält.

Måndag Mantorp: Några enormt intressanta hästar till start men ack så dåligt anmält i de flesta loppen. Kjell P Dahlstöms minne 8 hästar men vilket race. Spartan Kronos, Daley Lovin och Volstead årsdebuterar bl a. Loppet för hästar med max 1,2 mkr fick 6 anmälda hästar. Även det tunna loppet räddas sporsligt i alla fall av att Nadal Broline och Jeppas Maxi årsdebuterar och möter Usain Henna med ett lopp i kroppen. Loppet för hästar med max 600 tkr fick 9 anmälda, loppet för hästar med max 450 tkr hade 15 platser. 12 anmälts. Sikta mot stjärnorna försök 1 fick 6 anmälda hästar.

Sen är det rätt lustigt igen att på fredag kväll körs det breddtrav i Örebro. Flertal lopp massor som inte kom med.

Måndag kväll breddtrav i Bollnäs. Också väldigt välfyllda lopp.

Ska man dra slutsatsen redan att det börjar bli rejält överflöd av väldigt dåliga hästar (breddtravet) men väldig brist på bra hästar ? Alla lopp som är utskrivna för de bättre hästarna har hela mars och nu även i början av april varit väldigt tunt besatta.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 12:41   #1310
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Hur kan du då förklara att det funkat klockrent för mig och de flesta jag känner? Tror inte dom har ett tekniskt problem som endast påverkar vissa av deras kunder och det är samma kunder hela tiden?

EDIT: och om så vore fallet så skulle jag lätt logga in och testa nån av deras konton (om nån vill testa) och se om det fungerar för mig, för om det är på konto basis problemet är så skulle det ju inte fungera hos mig på ett "trasigt" konto
Jag har inte heller haft så värst mycket problem tidigare, men nu funkar det jävligt illa sen några veckor tillbaka. Både hemma och jobbet. Olika datorer, olika nätverk samma konto dock. Från början hade jag problem med streamingen på mobilen, men efter några klagomål till ATG så fixade de problemet (tog några veckor). Nu har samma problem dykt upp via datorn istället?! Vad fan håller de på med?
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 13:44   #1311

Standard

Bara av ren nyfikenhet, har ni samma problem om ni inte loggar in utan köra dom där 10 minuterna gratis stream man kan köra?
Gammal 2016-03-29, 15:22   #1312
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Bara av ren nyfikenhet, har ni samma problem om ni inte loggar in utan köra dom där 10 minuterna gratis stream man kan köra?
Just nu fungerar allt igen som det ska. Man kan ju börja misstänka att problemen uppstår när alla är uppkopplade mot ATG:s server och rotar i lopparkivet. Kapaciteten räcker helt enkelt inte till. Kvällar innan spelstopp och lördagar har varit speciellt utsatta för min del. Däremot har livestreamen fungerat nästan hela tiden.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 15:37   #1313

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Just nu fungerar allt igen som det ska. Man kan ju börja misstänka att problemen uppstår när alla är uppkopplade mot ATG:s server och rotar i lopparkivet. Kapaciteten räcker helt enkelt inte till. Kvällar innan spelstopp och lördagar har varit speciellt utsatta för min del. Däremot har livestreamen fungerat nästan hela tiden.
Det kan iofs vara förklaringen, jag tittar oftast lopparkiv klockan 6-8 på morgonen men livestreamen går mest hela travet utan probs. Men är de verkligen så många som hinner sitta och kolla lopparkiv precis vid spelstopp? De känns som en syssla man gör långt tidigare i analyseringen?
Gammal 2016-03-29, 19:20   #1314

Moonfalas avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 4885
Standard

Fel på spelbudget på ATG.se

Är det någon annan som har spelbudget på ATG.se som har upptäckt att den inte fungerar som den ska?

Jag har spelbudget som förnyas 22:a varje månad och har att jag ska kunna spela upp 900 i månaden (+ 300 på min makes konto ) men under förra budgetperioden (22 feb - 21 mars) upptäckte jag att helt plötsligt ökade tillgänglig spelbudget med vinster vilket den inte ska göra, ett tag var tillgänglig spelbudget på min makes konto 360 spänn trots en maxbudget på 300. Jag vet inte om det kan ha samband med uppdateringen på Tillsammans-sidan som släpptes samma dag som min budget förnyades, 22 februari men jag har under perioden enbart fått vinster från tillsammans-spel så vet inte om spelbudgeten även ökar från vinster på atg.se

Jag har försökt skriva till ATG.se flera gånger men får bara massa puckade svar
Jag skrev till dem första gången samma dag min budget förnyades 22 mars (eftersom jag inte ville riskera att säga till mitt i budgetperioden när jag hade spelat upp lite av "bonus-pengarna" för att vara säker på att kunna spela i mina tillsammans-lag budgetperioden ut) och då fick jag först ett svar "era spelbudgetar har aktiverats idag och den kan inte sänkas bla bla bla..." och idag fick jag ett nytt svar efter att ha skickat med screenshots som visar hur mitt kvarvarande spelbudgetsbelopp att spela för ökar efter insättning av vinster och svaret sa bara "du kan spela för vinster men inte för mer än totalt 900 per månad..."

Jag svarade naturligtvis igen att jag visst kan spela för mer, det är det som inte fungerar. Enligt ATG.se står detta om spelbudget (och så har den fungerat klockrent fram till förra budgetperioden):
Citat:
Med Spelbudget kan du bestämma en maxgräns för hur mycket pengar du ska kunna spela för hos ATG varje månad. Om du t.ex. sätter 500 kronor som maxgräns kan du bara spela för 500 kronor den månaden, även om du skulle vinna pengar. Om du vill ha möjligheten att spela för dina vinstpengar bör du välja Insättningsbudget istället.
Jag undrar därför om någon annan har märkt av samma fel för jag orkar inte med att förklara för ATG-supporten mer
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 20:08   #1315

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Inget aprilskämt. Det ser nästan ännu värre ut i början av april när man tittar på de inledande V64 omgångarna i södra Sverige.
Inte ens i V75-finalerna blev det fullt i Stoeliten och Silverdivisionen. Det är dags för ST att börja kika på vad som händer, och vad man kan göra åt det. Som det är nu så dör ju spelet också med dessa väldigt till omfånget magra omgångar. Det räcker inte med kanoner om det är halvtomt i alla fält, det lockar inte till streckspel i alla fall.
Gammal 2016-03-31, 10:25   #1316

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Inte ens i V75-finalerna blev det fullt i Stoeliten och Silverdivisionen. Det är dags för ST att börja kika på vad som händer, och vad man kan göra åt det. Som det är nu så dör ju spelet också med dessa väldigt till omfånget magra omgångar. Det räcker inte med kanoner om det är halvtomt i alla fält, det lockar inte till streckspel i alla fall.
Ser inte roligt ut minst sagt vad gäller anmälningarna till V86 loppen nästa onsdag på Solvalla/Jägersro

Jägersro

Vårpokalen för elithästarna: 7 anmälda. Hästar med 268-660 startpoäng.

Treåringstoppen för ston: 7 anmälda hästar

Loppet för hästar upp till 595 tkr: 13 anmälda (15 platser)

Ston upp till 405 tkr: Precis fullt om jag ser rätt

Solvalla

Solvallaserien för 4-åringar: 10 anmälda

Fyraårsloppet för ston: 7 anmälda

Treårsloppet: 7 anmälda

Treårsloppet för ston: 6 anmälda

Solvallaloppen som är V86 proppar har mellan 80-100 tkr i förstapris.
Gammal 2016-03-31, 14:07   #1317

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Fick mail från ATG!

"Hej,

Återkoppling av resultatet från panelundersökningen om nya ATG.se.

I januari och februari genomförde vi en undersökning om nya hemsidan med kundpanelen och ett slumpmässigt urval med nya spelare på ATG.se som inte spelat på den tidigare versionen av ATG.se. Totalt är det nästan 2 000 som deltagit i undersökningen från kundpanelen och urvalet. Ett gediget underlag att använda för utveckling och förbättringar av nya hemsidan!

Vi vill passa på att tacka alla er som deltagit och kommit med förslag och önskemål till utveckling. Allt detta är ovärderlig information för oss. Vi har redan använt oss av flera förslag och gjort en del uppdateringar av hemsidan. Mer om det nedan.

Generell nöjdhet

Upplevelsen av nya hemsidan visar sig till viss del vara beroende på om man har en tidigare spelerfarenhet av hemsidan eller inte. De som bara upplevt den nya hemsidan är mer nöjda än de som har spelat via tidigare version av ATG.se eller Classic.

Nöjdhetsfrågan hade en sex-gradig skala, där 1=Inte alls nöjd och 6=Mycket nöjd. Kundpanelens medelbetyg hamnar på 3,3 medan nya spelare är mer nöjda och ger ett medel på 4,36.

De som svarade 1-3 på nöjdhetsfrågan fick en följdfråga om vad som inte upplevs bra. En indelning av fritextsvaren visar att merparten upplever att den nya hemsidan inte är lika användarvänlig, man upplever den rörig och saknar vissa funktioner.

Exempel på fritextsvar som kommit in är:

”Man hittar inte. Känslan av att det inte är överskådligt. Att man missar information.”

”Stökigt, och väl gömda undermenyer. Mer tydliga startlistor, resultat, skoinfo, programförändringar är att föredra.”

”Gärna enklare att byta spelform. Sen är det som med allt annat nytt, tar lite tid att vänja sig”

”Jag tyckte det var omständligt att hitta spellistan med hästarna”

Något som påverkar nöjdheten är till stor del att man inte hittar det man söker lika snabbt som man gjorde innan. För att bättre förstå vad det är ni söker men inte hittar, hade vi en specifik fråga om detta. Dessa svar använder vi nu när vi planerar framtida förändringar kring sökbarhet och navigering.

Omställningen och förändringen är som nämnts störst för er som har erfarenhet av den gamla hemsidan. Är man van att ha information på ett ställe och en viss utformning och det sker en förändring så känner man inte igen sig i det nya. Det har gett en negativ upplevelse för fler av er. Medan många av er som använt den tidigare också har upplevt en positiv känsla av den nya hemsidan. För nya spelare upplevs den nya hemsidan intuitiv och användarvänlig.

Allt detta är något som vi tar till oss. Och resultatet visar komplexiteten att bygga en bra hemsida som från start matchar olika behov och önskemål. Det som vissa tycker är bra och lätt att använda tycker andra är krångligt och inte uppfyller deras behov. Därför är detta ett långsiktigt och strukturerat utvecklingsarbete för oss som kommer att ske i nära dialog med er som använder hemsidan. Vi kommer successivt att göra anpassningar och uppdateringar som så långt som möjligt ska matcha olika behov och önskemål. Vår ambition och strävan är att alla kundgrupper ska vara nöjda med nya hemsidan.

Förbättrad startsida

För att förbättra sökningarna och förenkla navigeringen kommer vi till att börja med arbeta med att anpassa startsidan efter behov och önskemål. Vi kommer att testa och utvärdera olika informationsvyer för olika kundgrupper. Det kommer att ge oss stöd i vad en specifik användare av hemsidan önskar och vi kan utforma navigeringen utifrån det.

Förändringar som redan skett

Efter genomförandet av undersökningen har vi satt en plan för utvecklingsarbetet. En del av detta arbete är redan genomfört. Bland annat hittar du programförändringar längst ner på sidan under respektive startlista och du får alla förändringar på banan den aktuella dagen.

Nu finns också mer banfakta. Den hittar du via en länk längst ner på sidan under respektive startlista. Exempelvis kan du läsa om banans, längd, bredd, hur långt upploppet är samt hur du hittar dit. På sidan finns även lite historisk kuriosa om banan.

I vyn Spela Live kan man numera se mer information om varje hästs senaste starter på samma sätt som i den vanliga startlistan. Informationen visas genom att man klickar på hästnamnet i listan. Vi kommer även göra det möjligt att se denna vy via mobilen.

Mer förändringar kommer att ske löpande. Är du nyfiken på alla förändringar som görs, så kommer du att kunna läsa om dem direkt på hemsidan under https://www.atg.se/hjalp/nytt-pa-atg-se.

Enloppsspel i live-sändningsvyn

Vi avslutade undersökningen med att stämma av hur många av er som uppmärksammat den nya spelmöjligheten av Vinnare, Plats, V&P, Tvilling och Trio i live-sändningsvyn. Hela 59% av er i kundpanelen har uppmärksammat detta och 61% av de som uppmärksammat den har också testat att spela på enloppsspel via denna vy.

Som du kunde läsa om ovan har det skett en del förändringar i denna spelvy som en följd av fritextsvar som kommit in.

Avslutningsvis

Stort tack för denna gång och på återhörande med en ny undersökning framöver.

Med vänliga hälsningar

Tobias Melin
Analytiker
ATG"
Gammal 2016-04-01, 14:17   #1318

Standard

På tal om bristande resurser från ATG så läste jag precis denna nyhet:

Proact sätter datacenter på spel

Lagringsleverantören Proact har anlitats när ATG investerar i en ny it-plattform för sin spelverksamhet. Proact kommer att hjälpa ATG att förnya datacentret, samt stå för support.

Den nya molnanpassade plattformen har komponenter från Cisco, Netapp och VMware, och en viktig nyhet är att all aktiv datalagring kommer att ske med flashminne istället för konventionella roterande hårddiskar.

– ATG är ett gott exempel på hur en privat molnlösning kan ge ett starkt och flexibelt stöd för verksamheten och samtidigt uppfylla mycket höga krav på tillgänglighet och prestanda, säger Lena Eskilsson, Sverige-vd på Proact.
Gammal 2016-04-04, 07:55   #1319

Sharp$: 5434
Standard

Ny start tid V75 Elitloppet !

starttiden blir 15,15 på elitloppslördagen enl travronden . fredagen sidan5

men är det en permanent ändring ?

ATG säger att man inte kan kommentera !

men vore det en enstaka ändring av starttid vore det väl självklart att man kommenterade eller hur . ATG har beslutat på Solvallas begäran att ...... pga ....... tillfälligt flytta starttiden ....

jag tror att det ör en permanent ändring som kommer from ..... kanske maj eller from elitloppet. Men de, ATG, är inte beredda att kommunicera det utåt ännu , kritiken har varit massiv från alla på den sena starten, någon större succe har det´inte heller varit, V75 kanske lite plus men övrigt tappar, sitter inga "gubbar" i affären och skvallrar när lunchtravet går, då är man hemma sedan flera timmar, spelbutikernas dödsstöt, och samkörning med Hockeyn blev det intet av.

Vore skönt att få lite mer normalt lördagsliv igen, att önska är väl fritt eller måste man Boosta drömmarna ?
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-04, 08:34   #1320

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Ny start tid V75 Elitloppet !

starttiden blir 15,15 på elitloppslördagen enl travronden . fredagen sidan5

men är det en permanent ändring ?

ATG säger att man inte kan kommentera !

men vore det en enstaka ändring av starttid vore det väl självklart att man kommenterade eller hur . ATG har beslutat på Solvallas begäran att ...... pga ....... tillfälligt flytta starttiden ....

jag tror att det ör en permanent ändring som kommer from ..... kanske maj eller from elitloppet. Men de, ATG, är inte beredda att kommunicera det utåt ännu , kritiken har varit massiv från alla på den sena starten, någon större succe har det´inte heller varit, V75 kanske lite plus men övrigt tappar, sitter inga "gubbar" i affären och skvallrar när lunchtravet går, då är man hemma sedan flera timmar, spelbutikernas dödsstöt, och samkörning med Hockeyn blev det intet av.

Vore skönt att få lite mer normalt lördagsliv igen, att önska är väl fritt eller måste man Boosta drömmarna ?
Det är väl just efter elitloppet och tre månader framåt som den stora fördelen med senare starttid bör komma. På sommaren befinner sig de flesta utomhus på dagtid. Ska man gå tillbaka till den gamla tiden känns 1 september mycket mer optimalt .
Svara

td