Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-23, 12:33   #1291
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Hej Travvänner..

Jag tänkte prova på tippa för ett bolag. Har ej dragit några större vinster, har satt några 7or genom åren (som mest 7 st runt 70.000kr) men då har jag tippat för 100-250kr. Vill gärna nå sexsiffrig utdelning, därav jag hoppas att vi kan göra detta tillsammans.. Vissa helger kan jag behöva hjälp eftersom jag arbetar vissa helger. Har redan ett par intresserade som är travkunniga.

1. Jag har en tanke att köra 1st system på två bongar, dvs med u-hästar och ett spik. ( Men inget är hugget i sten, eftersom det kan bli olika som tippar vissa omg )

2. Tänkte att andelarna skulle ligga på 50kr och max 6 andelar

3. Skicka gärna er emailadress som pm till mig och ni får en inbjudan

4. Denna tråd kan man även diskutera omgångarna och tycka till på

5. Välkomna till VinnarGänget
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 08:46   #1292
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 908
Sharp$: 5381
Standard

Från DI intervju med VD på ett av Sveriges framgångsrikaste bolag de senaste åren

Klarnas vd Sebastian Siemiatkowski har gjort "alla fel man kan göra som chef


5. När drevet går: var transparent
”I stället för att välja att inte kommentera, inte svara och inte ta kritiken på allvar, när det började skrivas om oss, valde vi att göra tvärtom. Det kändes naturligt att vara transparent, och det visade sig vara mycket uppskattat.


Känns lite tvärtemot ATGs strategi / ledarstil
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+2)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 08:55   #1293
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8312

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Andelsspel får du lägga i tråden som är gjord för det.

Citat:
Ursprungligen postat av AbbeAce Visa inlägg
Hej Travvänner..

Jag tänkte prova på tippa för ett bolag. Har ej dragit några större vinster, har satt några 7or genom åren (som mest 7 st runt 70.000kr) men då har jag tippat för 100-250kr. Vill gärna nå sexsiffrig utdelning, därav jag hoppas att vi kan göra detta tillsammans.. Vissa helger kan jag behöva hjälp eftersom jag arbetar vissa helger. Har redan ett par intresserade som är travkunniga.

1. Jag har en tanke att köra 1st system på två bongar, dvs med u-hästar och ett spik. ( Men inget är hugget i sten, eftersom det kan bli olika som tippar vissa omg )

2. Tänkte att andelarna skulle ligga på 50kr och max 6 andelar

3. Skicka gärna er emailadress som pm till mig och ni får en inbjudan

4. Denna tråd kan man även diskutera omgångarna och tycka till på

5. Välkomna till VinnarGänget
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 10:59   #1294
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ALLT OM TRAV! (här kan man snacka allmänt om allt)


Spartan Kronos och Tumble Dust var idag ute i provlopp på Jägersro. Spartanen glänste på 12.6/1640 m.

http://www.youtube.com/watch?v=DKeBx...ature=youtu.be
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mijo14 (+10)

Senast redigerad av AndyMart den 2016-03-24 klockan 11:08.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 14:59   #1295
 
hakan11241s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 265
Sharp$: 3565
Standard

Solvallastaden


Ja travvänner, vad tror ni om detta då? Drömmar eller kan det bli verklighet?
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle22496607.ab
Själv så blir jag alltid misstänksam om en förening eller liknande kommer åt en sådan här jättesudd med cash. Det kommer nog att vattnas i munnen på pamparna i Hästsportens Hus...
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-24, 18:59   #1296
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
Ja travvänner, vad tror ni om detta då? Drömmar eller kan det bli verklighet?
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle22496607.ab
Själv så blir jag alltid misstänksam om en förening eller liknande kommer åt en sådan här jättesudd med cash. Det kommer nog att vattnas i munnen på pamparna i Hästsportens Hus...
Jag tycker det är jättebra om Solvalla har en finansiell trygghet i ryggen som gör att de inte behöver gå med på nycker och svängningar från de styrande potentaterna. Att de har ett läge där de kan säga till ATG att om de vill anordna spel till Elitloppet så får de slanta. Och passar det inte, så kör vi ändå, utan ert spel. Man kan ju alltid jobba med andra spelbolag, eller starta ett eget på Malta. Kunna säga till ATG att de kan ta sitt j***a lunchtrav vart de vill, för på Solvalla kör man fina onsdagstävlingar.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hatten1 (+10), hatten1 (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 11:22   #1297
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Är det bara hos mig som ATG LIVEs sändning fryser? 3de veckan i rad nu. Kan gå upp till 1 min innan det kommer igång igen.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 12:04   #1298
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 112
Sharp$: 2950
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
Är det bara hos mig som ATG LIVEs sändning fryser? 3de veckan i rad nu. Kan gå upp till 1 min innan det kommer igång igen.
Tredje veckan i rad ? Det har ju hållit på sen dom sjösatte nya sidan,även med den gamla atg.se var det problem till och från, åtminstone hos mig.
joalore är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 12:23   #1299
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joalore Visa inlägg
Tredje veckan i rad ? Det har ju hållit på sen dom sjösatte nya sidan,även med den gamla atg.se var det problem till och från, åtminstone hos mig.
Nä, jag har inte haft problem innan men nu sen 3 veckor tillbaks har det börjat.
Men nu är det löst, installerade webbläsare Opera. Misstänker att mina två chrome och IE är fulla med skit så pallar inte rensa så kör med Opera nu. Rullar på fint sedan jag skrev sist..

http://www.opera.com/sv/download

Glöm inte hämta flash
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-25, 12:43   #1300
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 112
Sharp$: 2950
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
Nä, jag har inte haft problem innan men nu sen 3 veckor tillbaks har det börjat.
Men nu är det löst, installerade webbläsare Opera. Misstänker att mina två chrome och IE är fulla med skit så pallar inte rensa så kör med Opera nu. Rullar på fint sedan jag skrev sist..

http://www.opera.com/sv/download

Glöm inte hämta flash
Japp , nerladdat och klart bara att hålla tummarna nu då att det fungerar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fusbar (+1)
joalore är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-28, 15:23   #1301
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Ganska otroligt, det enda som funkar ok för mig på nya sidan är live sändningarna, kör chrome på win10 pro. Kör hårdvara: i7 6770k, 16gb ram, nvidia gtx980ti och samsung 512gb ssd. Kör liven ca 3h/dygn utan ett enda problem trots att jag sitter på en sketen adsl uppkoppling.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-28, 16:41   #1302
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Ganska otroligt, det enda som funkar ok för mig på nya sidan är live sändningarna, kör chrome på win10 pro. Kör hårdvara: i7 6770k, 16gb ram, nvidia gtx980ti och samsung 512gb ssd. Kör liven ca 3h/dygn utan ett enda problem trots att jag sitter på en sketen adsl uppkoppling.
Det där är ju en ganska "fläskig" dator, garanterat bland de 2-3% snabbaste som använder ATG Live. Kryssar jag i motsvarande konfiguration på Dustin kostar sådana datorer över 20.000kr.
Jag märker också att jag har lite mindre problem om jag inte har något annat än ATG Live igång, men problemfritt är det inte. Jag har en i5 med 8GB minne, ingen SSD och ett Nvidia GD310, Win 7 Pro. Men ALLT annat rullar på rätt så bra, så varför skulle jag gå och köpa en värre dator för att kunna se ATG Live? Jag kan ju utan problem se alla andra playtjänster på den svenska marknaden.

När jag använder ATG Live så går processorfläkten upp i varv, och i princip en av de fyra processorkärnorna går åt för att driva runt bilden. Så gör inte andra playtjänster, och det är väl där problemet ligger. Datorerna orkar inte med att processa grafiken som ATG använder och när alla resurser är på max börjar det att hacka och stanna.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-28, 17:30   #1303
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 551
Sharp$: 7640
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det där är ju en ganska "fläskig" dator, garanterat bland de 2-3% snabbaste som använder ATG Live. Kryssar jag i motsvarande konfiguration på Dustin kostar sådana datorer över 20.000kr.
Jag märker också att jag har lite mindre problem om jag inte har något annat än ATG Live igång, men problemfritt är det inte. Jag har en i5 med 8GB minne, ingen SSD och ett Nvidia GD310, Win 7 Pro. Men ALLT annat rullar på rätt så bra, så varför skulle jag gå och köpa en värre dator för att kunna se ATG Live? Jag kan ju utan problem se alla andra playtjänster på den svenska marknaden.

När jag använder ATG Live så går processorfläkten upp i varv, och i princip en av de fyra processorkärnorna går åt för att driva runt bilden. Så gör inte andra playtjänster, och det är väl där problemet ligger. Datorerna orkar inte med att processa grafiken som ATG använder och när alla resurser är på max börjar det att hacka och stanna.
Har skitdator, kostade < 3000, Windows10. Liven rullar på utan problem och har gjort så sen dag 1.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-28, 19:06   #1304
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Har en gammal dator (bra sån dock) och ADSL här i skogen.
Haha det funkar perfekt



En dag gjorde inte det, jag klagade och fick detta med flera dagars fördröjning..

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-28, 21:56   #1305
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
När jag använder ATG Live så går processorfläkten upp i varv, och i princip en av de fyra processorkärnorna går åt för att driva runt bilden. Så gör inte andra playtjänster, och det är väl där problemet ligger. Datorerna orkar inte med att processa grafiken som ATG använder och när alla resurser är på max börjar det att hacka och stanna.
Hmm, de låter helt sjukt att 1 kärna ska bli så tungt belastad av nåt så simpelt. Har inte orkat gräva ner mig så hårt i problemet eftersom jag inte upplever det men kan det kanske har något att göra med om man har ett grafikkort som har hårdvaruacceleration för aktuell grafikström? Tänkte tex som h264 och mpeg finns de ju många grafikkort som sköter för att avbelasta cpu.

Senast redigerad av boozty den 2016-03-28 klockan 22:08.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td