|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-03-15, 18:58 | #1276 | |
Citat:
Det är dock inte bara anmälningssystemet som är med och stjälper. V86 Xpress kommer ju på besök var och varannan vecka med förhöjda prispengar, och då är väl V64 med högst ordinära prispengar inte så intressant längre. När det sedan betalas ut transportbidrag till V75 så åker man hellre dit och tävlar om OK pengar och mindre risk, i alla fall om man har en häst som duger. Hästägarna ställer krav på att det måste bli lite bättre balans mellan utgifter och intäkter. Ytterligare en faktor är att ST har ett belöningssystem för banor som fyller sina lopp med många hästar. Det gör att man lockar med breda proppar och prisskalor. Det är ju ingen hejd på hur många 15-hästarslopp det körs. Om man nöjde sig med 12 hästar skulle det bli fler hästar över till de andra loppen. En sak till. Breddlopp skall köras för hästar som inte kommer med. Att Halmstad kör breddlopp på lördag är rätt galet med tanke på hur det ser ut i loppen i söder. Lägg in breddloppen i kalendern med en veckas varsel när det behövs, dvs när det börjar bli många tvångsstrukna. Nu planerar man ju för breddloppen upp till ett år i förväg, och så kör man vare sig man behöver eller ej.
2016-03-15, 19:04 | #1277 |
Olle du glömde beskriva dagens, tisdag 15, Jägersrofält ?
För många tävlingar Hd Kr J , riksspel varannan dag funkar inte, möjligen sommarmånaderna. |
|
2016-03-16, 10:15 | #1278 | |
Citat:
Nästa tisdag V64 tävlingar på Axevalla med Jägersro som saxbana. 4 av 6 lopp som är tänkta som V64 lopp på Axevalla halvfulla och i det femte krävdes 20 poäng för att komma med. Ett av loppen fylldes precis. På Jägersro inget lopp fullt om jag såg rätt. Lunchtrav i Östersund samma dag. Där fylldes loppen men tyvärr i stort sett bara med skräphästar med max några hundra startpoäng. Jag vill inte minnas att det var så illa förra året i mars....... |
||
2016-03-17, 10:04 | #1279 |
Nästa onsdag xpresstrav på Åby/Solvalla. Man lyckades i princip fylla loppen, men det var inte mycket mer, och inte direkt att man hoppade i taket när man såg anmälningslistorna. Det är dock hård konkurrens om hästarna i Mellansverige nästa vecka med dubbla V75 omgångar på fredagen i Karlstad och på söndagen i Borlänge. Onsdag xpress och V75 har ju propositioner som innebär konkurrens om hästarna i samma klasser. I morgon är det sista anmälningsdag till långfredagens V75a i Karlstad och på söndag till Borlänge. Hoppas det blir fina lopp för påskhelgen har i alla fall jag äntligen tid att kolla på trav så mycket jag önskar.
|
|
2016-03-17, 11:35 | #1280 | |
Citat:
|
||
2016-03-18, 23:02 | #1281 |
Finns gott om dåliga hästar i södra Sverige också. Halmstads breddtrav i morgon måste vara bland det sämsta som körts i södra Sverige på mycket länge rent sportsligt. Hade ju annars varit ett trevligt alternativ för oss som inte har koll på travet i Norge.
|
|
2016-03-19, 00:25 | #1282 | |
Citat:
Kan någon dessutom förklara för mig varför vissa lopp har prisskalor som inkluderar alla startande? Jag antar att breda prisskalor är en av grundvalarna i breddtrav men känns poänglöst när ett lopp till exempel har åtta startande där den sämst placerade hästen får en femtedel så mycket i prissumma som vinnaren. Det är ju i princip gratis pengar (2000 kr - startavgift) för den som har en travhäst som gjort ett godkänt kval och kan ta sig runt banan. |
||
2016-03-19, 12:37 | #1283 | |
Citat:
2016-03-19, 12:58 | #1284 |
Haha, jag vet men ändå. Man ska inte få pengar för att komma sist. Det är min åsikt iallafall, oavsett om det gäller breddtrav eller inte.
|
|
2016-03-19, 14:49 | #1285 | |
Citat:
Det är inget unikt problem för breddtravet, utan ett faktum när loppen inte blir fyllda.
2016-03-19, 15:48 | #1286 | |
Citat:
|
||
2016-03-20, 09:58 | #1287 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Hittade denna sida för gratis reducering av travsystem mm.
Måste vara ett jättelyft för de som intr redan har ett betalprogram. http://www.speltjanst.se/
2016-03-20, 10:28 | #1288 | |
Citat:
|
||
2016-03-20, 11:06 | #1289 |
vadå
Copema kostar 100 kr per år - det är mindre än vad inlämningsavgiften är i totomat !! har man inte råd med det programmet kanske man skall spela DD tvilling trio , inte de stora riksspelen med reducerade system Visst det finns mer avancerade program för reducering men det stora flertalet tippar inte för så stora belopp att de har nytta av de mer avancerade varianterna alternativt har inte kunskap att sätta upp vettiga reduceringsregler, det är lätt att reducera bort sig men A och O är att ranka rätt, gardera o spika rätt lopp, Själv kör jag poäng, sedan med "effekthästar" där tex 2 av 5 eller 1 av 3 skall vinna. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+5) |
|
2016-03-23, 11:29 | #1290 |
V86 nästa onsdag. Då kommer alla prata om Nuncios årsdebut. Dock blev det inte mycket att hurra över i övrigt. Total katastrof får man väl kalla anmälningarna till V86 loppen på Bergsåker som nu kommer lyfta in flera ramlopp på V86 och därmed försämra den sporsliga klassen radikalt.
Anmälningar till Bergsåkers fyra V86 lopp nästa onsdag Norrlands Grand Prix: 5 hästar Norrlands elitserie: 7 hästar, varav en med 144 poäng Stayerloppet med 15 platser: 9 anmälda, varav 4 chanslösa med 0-17 poäng Kallblodsloppet: Blev precis fullt. Därmed också väldigt ojämnt. 10 av 15 ser chanslösa ut. |
|
|