|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-01-19, 10:57 | #1156 | |
Citat:
2016-01-19, 11:13 | #1157 |
Om man spelar reducerade system ? har ofta + 100 kuponger !
I reducerade system får man ofta 50 kuponger som kostar 2 - 10 ´kronor, chansen att vinna på en enskild kupong är ganska liten, men det blir mycket att betala om man skall vara med i lotteriet. eller har man kanske ngt special fär oss filinlämnare, tex vi får ett kupongnummer och sedan -001 -002 - 003 -004 osv på alla kuponger avstår - börjar tröttnar på tokerierna, back to basic. |
|
2016-01-19, 11:46 | #1158 | |
Citat:
/Ronden Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
||
2016-01-19, 14:22 | #1159 | |
Citat:
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle22114267.ab
2016-01-19, 14:47 | #1160 | |
Citat:
2016-01-19, 14:49 | #1161 |
Tillsammans är det ju direkt FEL att inte ha boost, på all form av andelsspel blir ju Boost väldigt vettigt, men på filinlämning är det ju korrekt, då filinlämning är för de något vassare spelarna som försöker spela ett mer matematiskt korrekt vad, och därmed aldrig skulle betala en krona för boost.
Man får vara tacksam för att ATG inte tar något ur v75-potten, utan har detta som ett rent tilläggslotteri. Men katastrofalt dåligt att inte ha det på Tillsammans. |
|
2016-01-19, 15:34 | #1162 | |
Citat:
|
||
2016-01-19, 16:11 | #1163 |
Utan att ha haft tid att räkna på det så är den spontana känslan att det är STORT EV- att köra med boost vilket då borde avskräcka "de något vassare spelarna som försöker spela ett mer matematiskt korrekt vad" så antagandet är väl inte helt taget ur luften att den typen av spelare inte är målgrupp för detta spel. Däremot andelsspel och harry boy lär ju använda sig av detta flitigt vilket troligen är huvudmålgrupperna vad jag kan förstå.
|
|
2016-01-19, 16:22 | #1164 | |
Citat:
|
||
2016-01-19, 16:26 | #1165 | |
Citat:
Med det säger jag inte att det är för dyrt eller att det tar 20 år, det var bara ett exempel. Men jag tror inte dom utesluter en kundgrupp bara för att dom känner för det utan det lär nog ligga en anledning bakom? |
||
2016-01-19, 16:29 | #1166 | |
Citat:
"Sett över ett år, så ser vi, att vi kommer att ha ett vinstavdrag på 50 procent, säger Sten Andersen till Trav365."
2016-01-19, 17:20 | #1167 |
Ser ut som ett ganska smart grepp. Jag var skeptisk när jag läste om det först för ett par månader sedan, men nu när jag ser upplägget för de som torskat och att man vinner ganska ofta ser det bra ut. Ett sätt som ger kassa spelare/harryspelare ännu ett sätt att få en smula tillbaka. Det är bra för deras fortsatta spelande. Speciellt under perioder när det ofta är jackpott på femmor är det viktigt att mata de behövande lite (nåja, skenbart iallafall).
Även bra för att hålla intresset igång och att ha bongen kvar i handen och kanske lite på sikt få andra intresserade i och med att man plockar upp torskbongen senare på kvällen för att kolla om man ändå lyckades få upp något ur "torskhinken". Självklart inget "seriösa" spelare kommer ägna sig åt. Det kommer väl bli ett jävla gapande på det här precis som det var om virtuella race men spelare som inte är målgruppen ska ge fan i att lägga in tyckande ur eget perspektiv i sånt här. Låt vara om man ser det som en på sikt omsättningsminskande manöver då, men det är jag övertygad om att det här inte är.
2016-01-19, 18:57 | #1168 | |
Citat:
"Det handlar om en prioriteringsfråga vid lansering. Vi kommer utvärdera kontinuerligt och det är inte omöjligt att det kommer vid en senare tidpunkt". |
||
2016-01-19, 19:21 | #1169 |
Här är jag glad över att jag hade helt fel i hur Boost ska finansieras. Ingen "allmän avgift" från V75-potten.
Men jag tror inte vanliga omsättningen kommer att bli helt "orörd". Låt säga att vi har en spelare som spelar V75 för 500 kr idag. Kommer den boost-spelaren att öka sin insats till 500+50 = 550kr ? Eller kommer spelaren spela 454+46 = 500 kr? Sanningen ligger naturligtvis någonstans däremellan. Men Boost-omsättningen kommer absolut inte att bestå av en "ren ökning". Utan snarare mestadels av flyttad omsättning á la Virtuell Racing.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2016-01-19 klockan 20:06. |
|
2016-01-19, 19:24 | #1170 | |
Citat:
Om det i praktiken handlar om "flyttad omsättning" så är det absolut något som även påverkar spelare utanför målgruppen! På sikt är alla pengar som omsätts utanför de vanliga spelpoolerna omsättningshämmande. "Lottköpare" är inte särskilt trogna kunder. När nästa fluga dyker upp hoppar man snabbt vidare.