|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-12-19, 07:45 | #1111 |
Tycker hon borde vara avstängd i Norge också !
Hon har väl straffat för något som är mycket värre än orsakat 2 omstarter, då får kusken inte utöva sitt yrke någonstans som straff, slår man någon på käften så blir man stoppad i Sverige, men inte i Norge, bor man i Årjäng tex så är det ju lätt att gå runt straffet genom att satsa på Norge under strafftiden, inget större besvär. Får Nisse Engqvist vara på stallbacken i Norge ? Hoppas inte det Man har bara en chans att göra ett första intryck, det gick inget bra för henne, det började illa och sedan blev det bara värre och värre. |
|
2015-12-19, 12:24 | #1112 |
|
|
2015-12-22, 12:53 | #1113 |
Stjärnkusk hade änglavakt Travkusken Johnny Takter hade änglavakt när han på måndagen kraschade med sin bil på E4 i 110 kilometer i timmen. 57-åringen tappade kontrollen efter att han kört in i ett metallföremål som låg på vägbanan. På sin Facebook-sida skriver Johnny Takter om olyckan: ”Åker bärgningsbil! Körde på en stor tung metalldel från en lastbil på E4:an . Jag totalkvaddade bilen (blev bara skrot). Tur att jag kör i en stor BMW. Bilen slog mellan vägräckena i snurr fem-sex gånger. Jag lovar dom cirka fem sekunderna kändes som en evighet! Så nära döden har jag aldrig varit. Konstig känsla... Kör försiktigt! Man känner sig tacksam. I dag skulle jag vara kvar en stund på jorden. Tack den som skyddade mig. Så nu kommer en av mina vänner Ola Samuelsson och hämtar mig i Klippan. Njut av livet så gott det går mina alla vänner.” Johnny Takter är en av landets mest framgångsrika travkuskar och ligger sjua i den allsvenska kuskligan med 171 segrar 2015. I karriären har han vunnit nästan 3500 segrar. Största segrarna är Elitloppet 2010 med Iceland och Svenskt Travderby 2007 med Commander Crowe. På tisdagskvällen är Johnny Takter uppsatt att köra tio lopp på hemmabanan Jägersro. |
|
2015-12-22, 14:36 | #1114 |
Va var Johnny med i stjärnkusken måste kolla TV4 play !
|
|
2015-12-22, 17:12 | #1115 |
Julen är här!
Företagare ger sina kunder julklappar. Arbetsgivare ger sina anställda julklappar. Men, i travets ankdamm har det varit och är det tvärtom--kunderna/hästägarna ger julklappar och presenter till tränarna, OFATTBART, kan bara hända i travets värld! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+5) |
|
2015-12-22, 20:14 | #1116 |
Man måste vara lite av masochist för att äga en travhäst så det är helt i sin ordning.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-12-27, 18:36 | #1117 |
Va fan två raka inlägg från mig i en travtråd!
Jo jag kolla på sändningen kl 17 och då var det 2 lopp från Paris med. Vinnare/plats och något mer, totalt 7 odds per lopp. Trio-oddsen såg normala ut men alla andra siffror ( 12 olika odds) slutade på siffran noll och det kan fan inte vara möjligt.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2015-12-27, 21:42 | #1118 | |
Citat:
Mvh Uffe |
||
2015-12-27, 21:46 | #1119 | |
Citat:
2015-12-27, 23:50 | #1120 |
Vill minnas att när det var någon "spelkupp" på Östersund så sattes oddsen på samma vis. Därför jag blev lite misstänksam.
http://media.gamblersvardag.se/2014/...19miljoner.jpg
|
2015-12-28, 21:40 | #1121 | |
Citat:
F.ö kollade jag lite på liven idag från Momarken...... Väldigt spännande upplopp när man filmar rakt framifrån!!! Har ju ingen aning hur upploppsstriden är förrän två meter från mål |
||
2015-12-29, 08:53 | #1122 | |
Citat:
2015-12-29, 16:13 | #1123 |
Kan man plussa på trav utan att ha någon som helst kunskap om hästar? Finns det något ställe där alla hästars vinstchans (i %) evalueras av experter så man kan jämföra med hur mycket streckade de är?
|
|
2015-12-29, 16:29 | #1124 | |
Citat:
Så enkelt är det inte. Inte ens de mest initierade experttipsen ställs upp med uppskattad vinstchans per häst. Det vanliga är att hästarna rankas inbördes. Antingen enligt bedömd vinstchans eller bedömt spelvärde ( där experten då har tagit hänsyn till både vinstchans och spel% ). Haken är att de bästa experterna påverkar spelets fördelning så att det mesta av spelvärdet försvinner. Om vi tar V75 som exempel så är spelavdraget 35% ( om det inte är jackpott ). Det blir 6% per lopp. Så mycket bättre än spelarkollektivet måste man alltså vara i snitt för att vinna i längden. Det var det långa svaret. Det korta svaret är: Nej, det går det inte.