|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-12-17, 16:51 | #1096 | |
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndyMart (+5) |
||
2015-12-17, 19:43 | #1097 |
Varför erbjuder vi öresfonden för spel till FORUS ? Sällsynt märkligt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5) |
|
2015-12-17, 20:35 | #1098 | |
Citat:
2: Rent tekniskt sker spel till norska Forus i Sverige. Svenska staten beskattar det spelet som allt annat. Sedan betalar ATG en summa av nettot på detta spel till norska Rikstoto som tack för att de ställt upp med tävlingarna som vi kunnat spela till. Det är precis som när utlandet spelar till oss. Det spelet sker i respektive land och beskattas där.
2015-12-18, 14:40 | #1099 |
Månprinsen A.M. nobbar Sverige Det har stormat en hel del kring svenske kallblodsstjärnan Månprinsen A.M. och ägaren AnnaMaria Öberg. Som en konsekvens av ägarinnans tillträdelseförbud på svenska travbanor kommer svenska travpubliken inte få se Gunnar Melanders stjärna nästa år. – Det blir konsekvensen efter det som har hänt, säger AnnaMaria Öberg till op.se Månprinsen A.M. är en av svensk travsports allra största stjärnor. Nu försvinner han från de svenska travbanorna. Anledningen är att AnnaMaria Öberg var med i en skandal på Dannero då hon gav sig på en kusk efter en incident där hennes sambo Gunnar Melander var inblandad. Straffet för tilltaget blev drygt nio månaders tillträdelseförbud på svenska travbanor. – Det är det mest korkade som jag någonsin har gjort. Jag gjorde bort mig totalt både där och dagarna efter, säger AnnaMaria Öberg. Tillträdelseförbudet sträcker sig till 1 juni och fram tills dess finns andra tankar än start i Sverige för hästen. – Det är ju en konsekvens efter det som har hänt. Han kommer bara att starta Norge. Gunnar har planerat tre lopp med honom på Bjerke. Bland annat Jacob Meyers Memorial. Det är ett lopp som jag drömt om att få vinna. Det är helt och hållet Gunnar som bestämmer matchningen och Månprinsen har ju också två delägare till som är med på upplägget, säger Öberg. När op.se ställer frågan om man vill straffa svensk travsport nekar ägarinnan. – Det här handlar inte om något straff. Vi är ett team som åker runt och tävlar. Det är viktigt för honom att ha med mig, Gunnar och resesällskapet Nordmåne A.M. Det här är ingen sak som ska generera pengar. Det är en speciell häst och en stjärna som har krav och då måste vi uppfylla dem. Jag förstår att många blir ledsna som inte får se honom tävla i Sverige, men vi gör det här för hästens skull. Det här beslutet står fast. Före 1 juli så kan han inte tävla i Sverige. |
|
2015-12-18, 15:18 | #1100 |
Haha som en konsekvens slipper vi ett antal bottenutdelningar, inte fel.
Och så slipper Prinsen stångas mot di andra i Elitkampen, behöver inte missgynna honom i längden. Alla Nöjda |
|
2015-12-18, 19:39 | #1101 | |
Citat:
Är det nån häst som drar folk till banorna så är det Månprinsen. En stor förlust för svensk travsport vill jag påstå, men kanske bra för hästen. Jag tror han kan ta ytterligare ett kliv i utvecklingen nu när han regelbundet får möta värdigt motstånd i Norge. |
||
2015-12-18, 19:48 | #1102 |
Sen kan jag tycka det är förjävligt att A-M pissar på svensk travpublik bara för att hon själv har gjort bort sig. Prinsen behöver inte henne där för att kunna tävla. Hade räckt med att skicka med Gunnar matsäck och bensinpengar, men det här beslutet säger det mesta om vad det är för slags fruntimmer. Rabiat klimakteriekossa med kontrollbehov.
|
|
2015-12-18, 19:58 | #1103 | |
Citat:
Hon verkar ju ha sansat sig lite efter de vansinnigt korkade uttalandena hon gjorde dagarna efter "skandalen" iallafall. Vi får väl hoppas att hon lärt sig något också, och att det inte enbart är ett spel för gallerierna.
2015-12-18, 20:10 | #1104 | |
Citat:
Tycker mest det är trist för travsporten i Sverige. Finns två hästar som är enormt viktiga ur PR synpunkt, det är Nuncio och Månprinsen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+1) |
||
2015-12-18, 20:25 | #1105 | |
Citat:
2015-12-19, 01:35 | #1106 |
Hur fan kan ni nämna en kuse ur fuskrasen "kallblod" samma jävla dag eeler vecka som Nuncio o Food Money
|
|
2015-12-19, 01:37 | #1107 |
Både AM o Manprinsen här på forumet överskattar/överdriver Månprinsens betydelse, sen är det ju inte för en evighet heller utan bara 1 Juni
|
|
2015-12-19, 01:46 | #1108 |
Ja precis, för kallbloden brukar inte gå hem i stugorna. Järvsöfaks var också obetydlig antar jag? Vilken jävla pajaskommentar...
Senast redigerad av Manprinsen den 2015-12-19 klockan 01:49. |
|
2015-12-19, 01:56 | #1109 |
Varmblod som kallas kallblod betackar jag mig för.
Tack o lov vi slipper Månprinsen o AM utan att specifikt peka ut den. |
|
2015-12-19, 02:26 | #1110 | |
Citat:
Kallblodssporten är en gammal hederlig svensk tradition, därför är kallblodsstjärnor populära bland folket. Dom ger bra PR åt sporten och lockar åskådare till banorna. Det betyder inte att folk tror att dom travar lika fort som varmbloden eller att det är samma typ av hästar. Just nu har vi två rätt klara folkkära stjärnor och publikmagneter inom svensk travsport. Nuncio bland varmbloden och Månprinsen A.M bland dom kallblodiga. Hoppas poletten trillade ner nu och hissen åkte ända upp. |
||
|