Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-05-24, 08:23   #76

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 1631
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Jag vill...gillar både pappan och mamman.

Det enda som är emot, är namnet... brrr
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
jazboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-24, 09:04   #77

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Insläppet idag

http://instagram.com/p/oXrg77B9Sf/#
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 14:33   #78

Helges avatar

Standard

Grovt bedrägeri bakom måndagens spelstopp

Pressmeddelande • 2014-06-05 14:26 CEST

Ett grovt bedrägeri var anledningen till att ATG i måndags stoppade Plats-spelet på tre lopp i tävlingarna i Gävle och Halmstad.
Det visar det preliminära resultatet av ATGs interna utredning.
– Det finns inga misstankar mot att några oegentligheter har förekommit i de tre loppen. Det här är ett externt brott där en gärningsman har kapat ett bankkonto, säger Magnus Lunner, säkerhetschef på ATG.

Det var i måndags som ATG upptäckte att Plats-spel på totalt 695 000 kronor på tre hästar i tre lopp till tävlingarna i Halmstad och Gävle hade genomförts hos tre olika ombud i Stockholms innerstad. Spelen hade betalats med ett ATG-kort kopplat till ett ATG-konto.
– Normalt är omsättningen cirka 30 000-80 000 kronor på Plats-spelet på dessa lopp. Nu steg omsättningen exceptionellt. Det var ett beteende, ett mönster, som stack ut och därför fattade vi beslut att före start spärra de misstänkta transaktionerna och det aktuella ATG-kontot samt stänga Plats-spelet på de specifika loppen, säger Magnus Lunner.

Utredningen visar att pengarna kom från ett kapat bankkonto. En gärningsman hade kommit över inloggningsuppgifter till ett bankkonto och sedan fört över 700 000 kronor till ett ATG-konto. Därefter har en person gått till tre olika ombud och lämnat in sina spel och betalat med ATG-kortet.
– Vi samarbetar med bank och polis i ärendet. Den drabbade bankkunden har gjort en polisanmälan. Vi kommer nu att tillsammans med polis och den aktuella banken se till att de 700 000 kronorna återförs till ägaren. När detta kommer att ske vet jag inte i dagsläget, säger Magnus Lunner.

De tre aktuella hästarna som alla tillhörde favoriterna slutade bland de tre främsta i respektive lopp. Om spelen hade genomförts så hade det hypotetiska oddset blivit 1,0.
– Denna typ av spel innebär att den egna insatsen blir majoriteten i vinstpoolen varför oddsen blir låga. Du får alltså tillbaka din insats men inte mer. Då en förundersökning pågår vill jag inte spekulera eller föregå polisens utredning om varför gärningsmannen försökt använda ATGs tjänster i brottsligt uppsåt. Jag kan bara konstatera att våra säkerhetsrutiner fungerar, säger Magnus Lunner.
– Jag har fått frågan om man inte får spela stora summor hos ATG. Jo, det får man - men här hittade vi ett beteende som skiljde ut sig och då reagerar vi. Det är en trovärdighetsfråga. För mig är det viktigt att alla våra kunder ska känna sig trygga med att vi upprätthåller en hög säkerhet, säger Magnus Lunner.

Efter de tre loppen i måndags togs Svensk Travsport utökade dopingprov. Analysresultatet av proven är ännu inte klara.
– De loppanalyser som Svensk Travsport har genomfört visar inga tecken på oegentligheter. Detta är ett externt brott som har begåtts och som inte har något med travsporten att göra, säger Magnus Lunner.

--

Till redaktionen: I det pressmeddelande som ATG skickade ut under måndagkvällen uppgavs det att det totala beloppet som gärningsmannen spelade för var 735 000 kronor. Den uppgiften var felaktig. Det rätta beloppet var 695 000 kronor.

För mer information, kontakta
Magnus Lunner, säkerhetschef ATG
Telefon: 08-627 20 06
Mobil: 070-527 20 06
Mail: [email protected]
Gammal 2014-06-05, 14:53   #79

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Så ATG:s säkerhetssystem slår inte till om någon skickar in 700.000kr på sitt ATG-konto? Inte ens om det vanligen är betydligt mindre pengar som rör sig där, och de kommer från ett konto som inte använts förut?

Känns som det är fri entré för alla som vill tvätta skumma pengar den vägen.
Gammal 2014-06-05, 15:25   #80

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 964
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Så ATG:s säkerhetssystem slår inte till om någon skickar in 700.000kr på sitt ATG-konto? Inte ens om det vanligen är betydligt mindre pengar som rör sig där, och de kommer från ett konto som inte använts förut?

Känns som det är fri entré för alla som vill tvätta skumma pengar den vägen.
ATG "ser" inte från vilket konto pengarna kommer när man använder sig av "direktbetalning". Hela den hanteringen sköts numera av PAYEX.

Vad skulle man kontrollera? Spelkonto-innehavaren ( målvakten ) skulle ju vid kontakt säga att allt är ok. Man har ju fått ok av PAYEX.
Gammal 2014-06-05, 15:39   #81

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
ATG "ser" inte från vilket konto pengarna kommer när man använder sig av "direktbetalning". Hela den hanteringen sköts numera av PAYEX.

Vad skulle man kontrollera? Spelkonto-innehavaren ( målvakten ) skulle ju vid kontakt säga att allt är ok. Man har ju fått ok av PAYEX.
Jag vet inte hur vanligt det är att ATG får in 700K på ett konto, eller hur ofta Payex hanterar betalningar på 700K, men jag anar att det inte är något som händer varje vecka. Vid de fall då det kommer in stora betalningar sker det troligen till några få konton med en omfattande spelhistorik. Av det skälet borde den här transaktionen rödflaggats enligt lagen om penningtvätt.

Nästa del jag funderar över är varför man blåser av spelet så sent. Spelen har enligt ATG lagts ett par timmar innan spelstopp, och då från ett konto som fått in 700K under dagen, och som inte brukar hantera de beloppen. Åtta minuter innan start stoppades spelet i det första av loppen som man spelat till.

Jag tycker mig se en viss aningslöshet hos ATG, även om man agerade rätt. Mardrömmen hade enligt mig varit om man låtit spelen vara, ett eller flera av spelobjekten bränt, och gigantiska pengar betalats ut till glada spelare som gått emot. Nästa gång har man kanske inte tur, om man inte skärper till sig lite.
Gammal 2014-06-05, 16:12   #82

Standard

Citat:
Jag vet inte hur vanligt det är att ATG får in 700K på ett konto, eller hur ofta Payex hanterar betalningar på 700K, men jag anar att det inte är något som händer varje vecka. Vid de fall då det kommer in stora betalningar sker det troligen till några få konton med en omfattande spelhistorik. Av det skälet borde den här transaktionen rödflaggats enligt lagen om penningtvätt.

Nästa del jag funderar över är varför man blåser av spelet så sent. Spelen har enligt ATG lagts ett par timmar innan spelstopp, och då från ett konto som fått in 700K under dagen, och som inte brukar hantera de beloppen. Åtta minuter innan start stoppades spelet i det första av loppen som man spelat till.

Jag tycker mig se en viss aningslöshet hos ATG, även om man agerade rätt. Mardrömmen hade enligt mig varit om man låtit spelen vara, ett eller flera av spelobjekten bränt, och gigantiska pengar betalats ut till glada spelare som gått emot. Nästa gång har man kanske inte tur, om man inte skärper till sig lite.
Och framförallt att inte tjuvarna spred ut spelen. Med mindre summor på fler hästar så hade spelen säkert fått stått. Och det verkliga bedrägeriet inte upptäckts förrän långt senare. Jag tvivlar på att ATG hade stoppat någon från att spela 5k plats på ett större antal hästar.

I det här fallet så kunde ju alla se vilka hästar det rörde sig om och det är inte ens säkert att ATG-säk "upptäckte" det själva även om de aldrig skulle erkänna något annat. T ex skulle det kunnat ha kommit in frågor om vad det är som på gång...osv.
Gammal 2014-06-05, 16:44   #83

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

Att lägga så stora belopp på en häst är väl knappast lönt? Oddsen lär väl hamna på 1.0
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 16:45   #84

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
Att lägga så stora belopp på en häst är väl knappast lönt? Oddsen lär väl hamna på 1.0
Om det inte är så att insatsen inte är ens egna pengar. Då är man nog glad över att få ut sitt stöldgods via ATG.
Gammal 2014-06-05, 16:47   #85

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fusbar Visa inlägg
I det här fallet har de ju stulit 700K, och omsatt det till spelbongar á 5K stycket. Med odds 1,00 är de fortfarande värda 5K/st och kan lösas in hos vilket ombud som helst mot kontanter, förutsatt att ombudet har pengarna i kassan.
Gammal 2014-06-05, 16:58   #86

Standard

Citat:
I det här fallet har de ju stulit 700K, och omsatt det till spelbongar á 5K stycket. Med odds 1,00 är de fortfarande värda 5K/st och kan lösas in hos vilket ombud som helst mot kontanter, förutsatt att ombudet har pengarna i kassan.
Det borde inte gå...men tydligen har ATG alltid erbjudit möjligheten att betala med ATG-kortet UTAN att behöva vinstbevaka bongen.

Och då faller en del av bitarna på "plats" över hur tjuvarna hade tänkt sig det hela.

Å andra sidan lämnar det ju fältet öppet för alla möjliga varianter av utpressning mot spelare som vinner större summor och låter dessa ligga kvar på ATG-kontot!
Gammal 2014-06-06, 10:39   #87

Helges avatar

Standard

Yannick Gingras, ledaren av Meadowlands kuskliga, gjorde ett oerhört sympatiskt intryck när han var här under Elitloppshelgen. Han fick vinna ett lopp med Spark Rick, men var självklart besviken efter Mavens insats i Elitloppet. Men hans helhetsintryck av sitt första besök i Sverige verkar ha varit enastående. Klippet från Meadowlands intern-tv är den bästa reklam svensk travsport kan få. Det kan ni se här.
/Lindbergs veckobrev, vecka 23

http://www.youtube.com/watch?v=O9fHQsEnseI
Gammal 2014-06-06, 10:45   #88

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Tack vännen.
Stängde ner First Aid Kit direkt

Citat:
Yannick Gingras, ledaren av Meadowlands kuskliga, gjorde ett oerhört sympatiskt intryck när han var här under Elitloppshelgen. Han fick vinna ett lopp med Spark Rick, men var självklart besviken efter Mavens insats i Elitloppet. Men hans helhetsintryck av sitt första besök i Sverige verkar ha varit enastående. Klippet från Meadowlands intern-tv är den bästa reklam svensk travsport kan få. Det kan ni se här.

putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-06, 11:47   #89

Viroids avatar

Standard

Citat:

En fullastat plan med amerikanska travturister till nästa års Elitlopp kanske kan vara något?
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-07, 10:27   #90

crossbows avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8832
Standard

Jämtlands Stora Pris bilaga
http://www.e-magin.se/v5/viewer/file...?gKey=fkg7rbfk

td