|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-08-26, 08:04 | #826 | |
Citat:
Vem är det som har sagt att alla 40000 rader måste vara unika? Tvärtom så är högre insats ( som spelas på ett genomtänkt sätt ) lika med ökad möjlighet att gå med vinst. Om sedan hela laget går med vinst ( kräver bra tippare och genomtänkt insatsstrategi! ) så kvittar det fullständigt hur många deltagarna är eller något annat.
2015-08-26, 09:31 | #827 |
Guest
|
Jag upplevde att spelkonstruktörerna blev helt enkelt fega med val av sin spik/ar, när kassorna blev större varje gång. Ibland undrar man om "konstruktören" ens har varit i lopparkivet och kollat runt lite. Man får inte fuska och kopiera andras rader, om man inte har gjort jobbet själv i arkivet. Nu säger jag inte att alla måste göra det, men det är ett bra verktyg för att friska upp minnet lite då och då. Säkert finns det bolag också som vinner, men de kan inte vara många. ATG borde redovisa spelen bättre i de här bolagen, alltså insats versus vinst/förlust. Istället för gröna/röda prickar. Annars är det lurendrejeri.
|
2015-08-26, 09:42 | #828 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Det ligger i människans natur att vi vill bli omtyckta, undvika att folk tycker vi är konstiga, odugliga, och snackar skit om oss.
Därför är det svårt att vara konsekvent i sitt spelande när man börjar spela med andras pengar. Låt säga att du alltid har spelat med 2 "skrällspikar" som har högst 20% av insatsen på sig, och att du alltid har tagit bort "dåliga" favoriter. Frågan nu är om du pallar med det, då 10 andra börjar ifrågasätta vad du gjort. Vinner favoriten får du skit, vinner inte dina spikar får du också skit. Du kanske vet ALLT om spelteori, men det är lätt att bli påverkad av de andra och börja ändra ditt sätt att spela för att SLIPPA få skit. Citat:
2015-08-26, 10:30 | #829 | |
Guest
|
Citat:
Men du har rätt i det du skriver. |
|
2015-08-26, 10:36 | #830 |
Ligger ganska mycket i det. Andras gillande styr väldigt mycket över hur folk agerar. Men på något sett knyter det sig även ofta när insatsen blir högre så länge man inte har råd att förlora mycket i längden.Märker bara på mig själv att jag blir fegare ju högre insatsen blir. Väldigt lätt att det blir allas spik istället för en 20%are i ett annat lopp som man spikar alla dagar i veckan på ett mindre system. Skall man spela tillsammans så gäller det nog att hela laget har ungefär samma synsätt, annars lär det tämligen fort ramla av medlemmar och insatserna varieras från vecka till vecka.
|
|
2015-08-26, 10:48 | #831 | |
Citat:
Däremot blir vissa typer av rader överspelade. Det är dessa man måste våga ta bort. Jag håller med dig om att gardering av t ex Månprinsen förmodligen aldrig blir lönsamt i längden. Men procenten spelar ändå roll. Det finns alltid spelbeslut att ta. T ex om man ska spela ett 3-pottspel överhuvudtaget med en så stor favorit. Beroende på vilket upplägg man har i övriga lopp så är det inte omöjligt att det bästa spelet är att inte spela alls om man inte kan förmå sig att gardera en mega-favorit.
2015-08-26, 11:59 | #832 |
Varför blev inte Örjan bestraffad för vinglandet med Al Dente ?
Helt klart bryter han ju ut, sedan går han iofs tillbaka till innerspåret men då blir det ju lucka för häst att komma mellan. Fattar det inte, Goops häst få ju lucka tack vare ett regelbrott av Örjan! Det kan väl inte domarna missat, kan ju inte bli lucka mellan ledare och dödenshäst om inte någon byter spår vilket man inte får från dessa positioner |
|
2015-08-26, 13:20 | #833 | |
Citat:
Eller spelar man 1 x själv. Mvh Uffe |
||
2015-08-26, 13:54 | #834 | |
Citat:
Men för rena flerisar så har du helt rätt. Idén med lag-spel är ju att sänka radpriset och göra spelet "lättare".
2015-08-26, 17:38 | #835 | |
Citat:
|
||
2015-08-26, 18:23 | #836 |
Senast redigerad av AndyMart den 2015-08-26 klockan 21:21. |
|
2015-08-26, 20:42 | #837 |
Olle!
Du som är en äkta skåning-tror-jag. Vad säger du om "skräp" norrlänningarna som kvalade in på en av Sveriges mest publikovänliga bana. Håller på MFF i övrigt står jag över Skåne och framförallt Malmö, landets 3:e största stad lever på bidrag från andra i landet, KOM IGEN! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shjuve9le (+10) |
|
2015-08-27, 17:47 | #838 |
Ahlsell Derby Classic blir spännande att se på Derbysöndagen.
Heinz Wewering och några till utländska mot det svenska gardet. Förhoppningsvis kör Stig H! |
|
2015-08-28, 10:01 | #839 |
Allt om derbyt. Vem ska dit? |
|
2015-08-28, 15:38 | #840 | |
Citat:
Därför spelar jag inte tillsammans så ofta längre, omedvetet spelar du inte som du skulle gjort själv om det går dåligt med andra ett tag. Numera kör jag bara V75 Tillsammans system när Jägersro kör speciella tävlingar eller om det kan vara en intressant V75a. Derbylördagen är t.ex. en sådan omgång. |
||
|