|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-08-24, 08:13 | #811 |
Ta bort den nya grafiken med positioneringsystemet. Det enda jag skulle vilja ha är att dom precis som i Frankrike fryser bilden en kort stund vid målgång, jag tycker att det kan vara svårt att se vem som är först i mål ibland.
|
|
2015-08-24, 08:45 | #812 |
Anledningen att den behövs är att en Wannabe filmregissör APA sitter o klipper in närbilder i loppen hela tiden.
Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-08-24 klockan 08:51. |
|
2015-08-24, 13:25 | #813 |
"En sida som däremot går i graven är Atg Classic. Enligt ATG är sajten för omodern och inte går att utveckla som företaget önskar."
Det tycker jag är tråkigt.Man måste inte ständigt utveckla något som fungerat i decennier.Ingen utvecklar mer eller avskaffar C6-kuvert, "vässbara" blyertspennor eller synålar.Funkar de så funkar de. |
|
2015-08-24, 14:11 | #814 |
Dom vill säkert att man inte ska kunna hämta data från deras sida...
|
|
2015-08-24, 15:10 | #815 |
60 000 tittare i lördags , det är 1000 färre än innan V75-NyaTider . Det blir spännande för Viharsett-pojkarna närmsta månaderna .
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1) |
|
2015-08-24, 15:33 | #816 | |
Citat:
Om jag har förstått det rätt så kommer det att vara minst lika lätt att "screen-scrape"-a på nya atg.se som det var på Classic.
2015-08-24, 16:20 | #817 |
|
|
2015-08-24, 20:13 | #818 |
För en nybörjare är det här med kilometertid frömodligen aningen svårförstått, med lite vana så 'r det greppbart och ganska smart upplägg som gör att man
- kan bedöma hästarna på tillägg kontra start - tider på olika distanser och startmetod man lär sig att vissa banor är snabbare än andra, men ibland är banorna inte så snabba och på vinterhalvåret är tiderna sämre på nästan alla tävlingsdagar. MEN NU TVINGAS ÖGAT TILL ATT KOLLA FARTEN I km / H varför det, totalt onödigt, säger mig inget vi har km tid och det har fungerat sedan urminnes tider, både i loppresultat i deltider för 1a 500 / varv etc och för egen klockning i värmning eller efter galopp Har aldrig inom hästsporten sett km/h, inte i galoppen inte i USA eller Frankrike, saknar titt som tätt mellantider i loppen men aldrig aldrig har jag upplevt att jag saknar hastigheten i km per timme inom travsporten förvirrande och onödigt, |
|
2015-08-24, 21:32 | #819 | |
Citat:
Har sett mph i den nordamerikanska varianten av pos-system. Lika obegripligt det. Precis som du konstaterar så är km/h intressant i ca 1 lopp. Det är så länge det tar innan man "förstår hur fort det verkligen går". Men "förstår" någon verkligen skillnaden mellan 48km/h och 52km/h? Jag tror inte det. Därför är det helt meningslöst att visa momentanhastigheten i något annat än min+sek / km. Tyvärr så styrs det här av direktiv från "högsta ort". Man tror att det är sånt här som behövs för att fler ska "förstå". I själva verket är det ju precis tvärtom. Det är ju i km-tider som kommentatorer och referenter redovisar alla mellantider. Då hade det varit helt perfekt att få se momentanhastigheten i samma enhet. Då skulle fler lära sig snabbare. Om farten ligger runt 10-tempo i ett antal 100 m så SER man ju det. Jag har fått signaler som tyder på att man tyvärr inte tänker ta in särskilt mycket feedback utifrån alls. "Det är så här vi tänker göra."
2015-08-25, 01:29 | #820 |
Bengt Adielsson funderade i en krönika för ett par veckor sedan över vilka som skulle kunna tänkas köra lopp åt Dahlén nu när han är avstängd och avslöjad som en simpel fuskare. Ingves ska då köra Anna Greta imorgon. Riktigt jäkla pinsamt! Prostitution kallar man sådant!
Tycker precis som Eskil Hellberg att alla kuskar borde bojkottat kräket. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+25) |
|
2015-08-25, 06:27 | #821 |
Lite sämre omsättning på V75 bara, så brukar prestigen försvinna. V75-dagarna står för ungefär halva ATG:s omsättning. Det kommer inte tillåtas skaka särskilt länge innan man gör om saker. I våras ordnade man fram ett lördagslopp illa kvickt när jackpothysterin på V75 gjorde att spelarna inte brydde sig längre.
2015-08-25, 06:37 | #822 | |
Citat:
Under sådana förutsättningar tänker jag inte kasta skit på Ingves för att han kör en häst. Det är ju rätt många som kör Nisse Enqvists hästar, ehuru de på pappret tränas av Rolf H Petersson, utan att baktalas för det.
2015-08-25, 18:50 | #824 | |
Citat:
2015-08-25, 19:01 | #825 | |
För mångaCitat:
att göra någon vinst. Eller hur skulle det gå till? Sen spelar nog kändiset inte någon roll. Mvh. Uffe Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
||
|