|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-08-16, 13:56 | #766 |
"Den nya tekniken" var väl ok kan jag tycka även om den i flera lopp ballade ur o ersattes med de fyra första-grafik.
Kan ändå tycka att de skulle kopiera befintlig gammal hederlig teknik från tex Hoosier Park, där enligt amerikansk modell olika nummer har olika färg, delad bild mellan hela fältet (åhh dessa inzoomningar :( ) och lite mer närbild på täten. Visst värmningar skall fortfarande vara olika färger olika lopp vilket förstås skulle ställa till det men men. https://www.youtube.com/watch?v=y3UQI5M8yj4 Att annonsera detta som något nytt känns magstarkt då det har använts i ett årtionde på större banor i nordamerika, men jaja kämpa på ATG. Edit: Sen tycker ju jag att det är tveksamt att ha en egen rad för odds, för mkt info o tar plats i bilden, även där ligger den "gamla" jänkartekniken före imo. Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-08-16 klockan 14:00. |
|
2015-08-16, 13:58 | #767 | |
Citat:
Sedan gillar jag inte alls att man gör flera stora förändringar samtidigt. Om man t ex är riktigt irriterad på nya tiden och får en fråga om vad man tyckte om grafiken så är risken stor att man har en avog inställning redan från start. Vad som haft vilken effekt på spel och publik och tittarsiffror är riktigt svårt ( omöjligt! ) att analysera.
2015-08-16, 14:05 | #768 | |
Citat:
Kmph - sjukligt Nedräkning - knäppt, dessutom kaka på kaka med ovalen och för all del loppet som visas. Positioneringen skulle jag gärna ha längst ned som i klippet från Hoosier Park https://www.youtube.com/watch?v=y3UQI5M8yj4 , men kanske en vanesak. Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-08-16 klockan 14:08. |
||
2015-08-16, 14:26 | #769 |
Det här kändes som ATG's sista hopp.
Det gick inte bra. Schas med Skarplöth & Co. Avskaffa spelmonopolet NU och släpp in andra spelbolag på marknaden så att ATG antingen får höja standarden eller bli utkonkurrerade. |
|
2015-08-16, 14:30 | #770 |
>> AndyMart
Mjo, att försöka konkurrera med Premier League o sociala aktiviteter är ett djärvt grepp, vi får se om produkten duger. Har själv svårt att se det trots att jag gillar trav, inte ens säker på att jag väljer travet före fotbollen i vinter, tidigare har jag iaf följt första delen för att sedan se någon match, och på kvällen är ju inte TV prio ett precis en normal lördag... |
|
2015-08-16, 14:48 | #771 | |
Citat:
km per timme kunde ju vara något om det även angavs så i programmet men det gör det ju inte så varför krångla till det med redundant information? Ovalen har jag aldrig förstått vitsen med, men visst får man se ett litet klipp från ett lopp har den funktion. Sen återigen hur orkar man lansera detta som en jättenyhet, visa upp på mässor etc när det funnits i evigheter over there... snälla ta en titt på befintliga lösningar nästa gång ATG så spar ni massor av vedermödor o pengar. Senast redigerad av ExtremtRik den 2015-08-16 klockan 14:50. |
||
2015-08-16, 14:55 | #772 | |
Citat:
2015-08-16, 15:02 | #773 |
|
|
2015-08-16, 16:42 | #774 |
...eller lagt ut anpassningen på indier...
/ TT Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
|
2015-08-16, 16:42 | #775 |
Strappa? Menar du att ATG investerat 100-150 mlljoner i teknik som endast är avsett att locka nya kunder? Som är upplves mindre viktiga eller t o m ointressant för befintliga?
Då känns det som svårligen motiverade investeringar, speciellt som ATG verkar fullständigt ointresserade av förslag om förbättringar. Skulle dessa kostnader generera 100 miljoner extra per år i bruttoomsättning(Skarplöths mål), får ATG köra i 20 år för att betala av kostnaderna. Låter som en direkt urusel investering i mina ögon om det endast gjorts för nya kundgrupper. Förövrigt så är det ju klarlagt att TROTS en fet mediakampanj kryddad med rejkback a 25kr/100 från kvällstidningarna så tangerades endast omsättningen från 2013.(som var ett katastrofår för ATG förövrigt) Mja, jag är ännu mer skeptisk i dag än innan jag sett satsningen, men hoppas det går bra för sporten behöver framgång. Tror på att ATG släpper halvårssiffrorna kommande vecka och berättar hur framgångsrika dom varit, för att dölja de miserabla siffrorna i går. Men Skarplöth kommer INTE nämna totonetto, eller hur mycket mer prispengar travet får 2016 , trots hyggligt halvårsresultat, för alla pengar är redan intecknade i betalning av studio och positionering. |
|
2015-08-16, 17:54 | #776 | |
Citat:
|
||
2015-08-16, 18:40 | #777 |
Jorma vann sitt första lopp direkt i Finland och tog därmed sin 10 000:e seger
Men han fortsätter direkt med en ny rekordjakt! Flest antal segrar på en dag. Han har nu vunnit 3/3 och har 7 betrodda hästar kvar att köra. Heja Jorma! |
|
2015-08-16, 18:47 | #778 |
4 av 4 nu - otroligt häftigt!
Heja Jorma! |
|
2015-08-16, 19:09 | #779 |
|
|
|