|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-07-23, 11:42 | #646 | |
Citat:
Men naturligtvis får man ha en "mix-kanal" också, inte minst för ombuden. Den kommer säkert locka tittare när det är vettiga tävlingar på flera håll. Den behöver dock inte två intensivt snattrande programledare, utan lokalt ljud och bra grafik som visar var man är räcker långt.
2015-07-23, 12:16 | #647 | |
Citat:
Sen om de vill påminna om spel så kan de ju ha ett vanligt automatiskt ljud "I nästa avdelning börjar V65-spelet". |
||
2015-07-23, 14:58 | #648 | |
Citat:
Han är lagom dålig. Tillräckligt kunnig för att locka spelare att satsa på chanslösa travare. Hittar sällan spelvärda hästar med chans till goda odds. Ju sämre experter i TV, desto bättre för seriösa spelare. Heuer "You must stop looking for winners and start looking for value". Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1) |
||
2015-07-23, 23:14 | #649 |
Kul fast inte kul(!), är att Solvalla, Åby o Jägersro aldrig kommer att komma i närheten av Karlshamns, Ovikens, årjängs mm publiksnitt...o nästa års Lyckselesnitt...
Jag är lite involverad i Lyckseletravet(som ni kanske förstått)...till nästa år så kommer vi att ha ett jubileum(60 års), som jag själv kanske kommer att hålla i på ett hörn...min ide är att bjuda in ett antal kuskar till en kuskmatch och att Olle ska vara prisutdelare där...finns det en sån möjlighet, Olle? |
|
2015-07-23, 23:34 | #650 | |
Citat:
|
||
2015-07-23, 23:38 | #651 | |
Citat:
|
||
2015-07-23, 23:56 | #652 | |
Citat:
Behöver man turistvisum ? Hur skyddar man sig mot alla vilda björnar ? Min längsta resa norrut hittills var till Hässleholm för 22 år sedan. Det var mycket ansträngande. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5) |
||
2015-07-23, 23:59 | #653 |
...mmm...Lotta som är chef över hästveckan jobbar på akuten, så du kommer att vara i säkra händer Olle, jag lovar...
|
|
2015-07-25, 15:21 | #654 | |
Citat:
|
||
2015-07-25, 16:08 | #655 | |
Citat:
|
||
2015-07-25, 17:36 | #656 |
Dags för D'Ones kvallopp och sedan Magic Tonights.
Kan ses här. http://www.thebigm.com/video.aspx?id=252 |
|
2015-07-25, 17:45 | #657 | |
Citat:
Magic Tonight trea i sitt kvallopp, gled bara med och är inkvalad, nästa lopp D'One. / Stall Kenny Mitt bara buffrade men nu är det igång |
||
2015-07-25, 17:53 | #658 |
|
|
2015-07-26, 23:40 | #659 |
Solvalla en måndag för 20 år sedan: Omsättning 5,4 miljoner. Utdelade prispengar 664000:-
Solvalla en fredag i juni 2015: omsättning 9,4 miljoner. Utdelade prispengar 527000:- En som sammanfattar det hela på ett fint sätt. Problemet är att man prioriterar massanställningar av okunnigt folk till ATG-studion och på andra håll inom ATG istället för att ge pengarna till travsporten. "Det som är det stora problemet är att Svensk Travsport inte ser problemen? Eller duckar. Tjänstemännen blir fler och fler inom travsporten dom tjänar så bra så varför försöka förbättra och man knackar varandra på ryggen och höjer lönerna överallt. Pengar som borde gå till travsporten. Alldeles för mycket av omsättningen stannar vid administrationen tyvärr. Saxat från Björn Hammarström: Idag kör Solvalla 10 lopp med ca 643.000kr i prispengar. Några timmar senare under eftermiddagen idag har Mallorca-banan Son Pardo tävlingar. Där körs 8 lopp med en totalt ca 589.000kr i prispengar. Solvalla erbjuder 64.305kr per lopp idag och Son Pardo erbjuder sina aktiva 65.500kr per lopp. Hur kan det komma sig att lilla Mallorca erbjuder sina aktiva mer prispengar än vad stora Solvalla gör? På Mallorca finns inget stort ATG. Det finns inget Kanal75. Det finns heller inget V75 som här hemma kallas ”Världens bästa spel” av vissa. Adminstrationen på Mallorca består av fem (5!) heltidsanställda personer. I Sverige finns det ca 250 personer på ATG, ca 45 personer på ST. Kanal75 har jag ingen koll på hur många som arbetar. En enorm skillnad naturligtvis. Ändå grejar Mallorca att erbjuda större inkomstmöjligheter för de aktiva idag År 2003 så var prispengarna inom Svensk Travsport ca 667 miljoner. Ifjol var de på 726 miljoner. Totalomsättningen 2003 på hästspel i Sverige var på 10,53 miljarder kr. Ifjol nådde omsättningen 12,23 miljarder kr. En omsättningsökning på ca 1,7 miljarder på 11 år har genererat ca 59 miljoner kr mer i prispengar under samma tid. Det är ett stort underbetyg till administrationen. Det kommer helt enkelt ut för lite prispengar till hästägarna från spelomsättningen. Taktiken ST har med att fortsätta förlänga spelavtalet med staten bär inte frukt längre och det är hög tid att ST ändrar sin strategi om svensk hästsport skall kunna fortsätta vara ett av de stora hästsportsländerna i världen. Just idag är Mallorca större. MEN detta är inte det största problemet! Herrarna Skarplöth, Westberg och Tellander har INGET intresse av trav eller travets utveckling, dom sitter på sina positioner och blir mångmiljonärer på sina poster, inom 3 år så jobbar inga av dessa kvar inom travsporten, men dom har "tagit" ut upp mot 100 miljoner i ersättningar, löner och "fallskärmar". Pengar som kunde gått till travsporten på ett bättre sätt! Har väldigt svårt att se va dessa tre har gjort för att förbättra travsporten. Kan inte komma på något konkret. Skarplöth lite ursäktat p g a alla utlandsavtal, tufft att få den starten som ny VD, men tanken om virituella spel kommer bli ATG största fiasko någonsin! Läs: en gamblers vardag så får ni bättre insikt på detta! Herr Westberg VD för Kanal 75 har sett till att produktionerna är sämre idag än den var i början av 2000-talet!! Och kostar idag 5ggr mer än den gjorde på den tiden. Vad Herr Tellander sysslar med mer än vara högavlönad av Travsporten vet jag ej! Det är dags att vi som älskar travsporten tar tillbaka den till OSS som brinner för Travsporten, vi kan inte ha en massa anställda som tänker mer på egen vinning än att travsporten ska börja blomstra igen! Tack för mig!" Senast redigerad av AndyMart den 2015-07-26 klockan 23:45. |
|
2015-07-27, 08:58 | #660 |
Spoiler:
Vore bra om du skrev att det är Björn Hammarström ifrån travnet.se som är källan! Nu får man intrycket av att det är du som har skrivit inlägget. Ovanstående inlägg alltså taget ifrån http://www.travnet.se/hammarstrom/ |
|
|