Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-27, 13:00   #376

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
För er som är lite gröna, kan jag ge ett förenklat exempel på hur det kan vara att vara hästägare.

Statistiken visar förenklat, att 70-75 % är en förlustaffär, 15 % går ihop och knappt 10 % går med vinst.

Jag ägde 1989-2008 ca 25 travhästar. De flesta helt eller hälften. Netto kostade detta ca 2,5 mkr. Därtill kommer kostnader för resor till travbanor i Sverige, Finland, Italien och Frankrike. Eftersom hela verksamheten låg i ett AB godkände Skatteverket allt som kostnader.

Visst kunde man haft roligt för de pengarna. Men knappast roligare! Det är roligt, att ränna runt på stallbacken och morsa på tränare, kuskar och skötare och få insider tips. Och träffa traventusiaster på läktare och restauranger. För att inte tala om, när man någon gång fått gå in i vinnarcirkeln. Eller stuckit tidigare från jobbet för att köra 33 mil till Färjestad, där hästen var med i 3 sekunder innan han hoppade. Då var hemresan plötsligt 50 mil lång. Hemma låg sovande hustru och barn.

Idag är hästägaren inte på plats. Man följer hästens lopp på atg.se. Jag kan återkomma om den nya teknikens intåg och publikens uttåg från banorna. Viroid har i inlägg 367 bra idéer om travinfo inför V75.
jag önskar du hade rätt, men det är helt fel att 25% går runt .
Det är tyvärr mycket färre än så
Gammal 2015-03-27, 13:01   #377

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Något jag saknar i det digra informationsflödet är en bra sammanfattande "podcast" eller enkel web-TV sent fredag kväll, förslagsvis då efter att V64 gått i mål. 45-60 minuter där man lopp för lopp lägger samman all information som kommit i veckan. Tidningsintervjuer, men också Twitter, Facebook, bloggar, intervjuer i TV etc. Ett program där man ställer tränare mot väggen om det står en sak i en tidning, och en annan sak i en annan tidning. Finns det någon tidning som rankat väldigt annorlunda? Sist men inte minst, en checklista för vad man skall ha koll på under lördagen. Vilka reser för första gången, vilka är beroende av barfota och vad kan strykningar komma att betyda?

För kvällströtta kan den med fördel gå att lyssna på även på lördagsmorgonen.
Jag har faktiskt haft funderingar på att göra en hemsida som sammanställer all information lopp för lopp och häst för häst, dock krävs det många arbetstimmar varje vecka så man bör nog vara några eldskälar som sysslar med det, kanske 1 som håller i varje avdelning alternativt 1 person som håller koll på varje informationskanal. Däremot är det nog svårt att klämma in tiden att kontakta tränare och liknande.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-27, 13:03   #378

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
För er som är lite gröna, kan jag ge ett förenklat exempel på hur det kan vara att vara hästägare.

Statistiken visar förenklat, att 70-75 % är en förlustaffär, 15 % går ihop och knappt 10 % går med vinst.

Jag ägde 1989-2008 ca 25 travhästar. De flesta helt eller hälften. Netto kostade detta ca 2,5 mkr. Därtill kommer kostnader för resor till travbanor i Sverige, Finland, Italien och Frankrike. Eftersom hela verksamheten låg i ett AB godkände Skatteverket allt som kostnader.

Visst kunde man haft roligt för de pengarna. Men knappast roligare! Det är roligt, att ränna runt på stallbacken och morsa på tränare, kuskar och skötare och få insider tips. Och träffa traventusiaster på läktare och restauranger. För att inte tala om, när man någon gång fått gå in i vinnarcirkeln. Eller stuckit tidigare från jobbet för att köra 33 mil till Färjestad, där hästen var med i 3 sekunder innan han hoppade. Då var hemresan plötsligt 50 mil lång. Hemma låg sovande hustru och barn.

Idag är hästägaren inte på plats. Man följer hästens lopp på atg.se. Jag kan återkomma om den nya teknikens intåg och publikens uttåg från banorna. Viroid har i inlägg 367 bra idéer om travinfo inför V75.
Viroid har räknat på det ekonomiska. https://www.sharps.se/forums/417548-post.html

Citat:
Folk är lite törstigare på sommaren och börjar tuta lite tidigare så omsättningen kan kanske t o m öka lite på nätspelet när flera hinner tappa omdömet.. Jag tror inte att det kommer påverka v75 banorna speciellt mycket heller. Det är inte så ofta man har v75 på sin hemmabana så de flesta intresserade masar sig nog ner i alla fall även om det blir lite senare.
Jag kan se rubrikerna (eller inte) framför mig - SPRITEN RÄDDADE TRAVET
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-27, 13:08   #379

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Jag har faktiskt haft funderingar på att göra en hemsida som sammanställer all information lopp för lopp och häst för häst, dock krävs det många arbetstimmar varje vecka så man bör nog vara några eldskälar som sysslar med det, kanske 1 som håller i varje avdelning alternativt 1 person som håller koll på varje informationskanal. Däremot är det nog svårt att klämma in tiden att kontakta tränare och liknande.
Fixar du det tar jag på mig ett lopp.

Edit. Varje vecka, tröttnar inte

Senast redigerad av putte64 den 2015-03-27 klockan 13:12.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-27, 14:16   #380

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Fixar du det tar jag på mig ett lopp.

Edit. Varje vecka, tröttnar inte
Det går ju iaf att spinna vidare på idéen lite?

EDIT: och kanske se om det finns fler intresserade?

Senast redigerad av boozty den 2015-03-27 klockan 14:18.
Gammal 2015-03-27, 14:48   #381

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Det går ju iaf att spinna vidare på idéen lite?

EDIT: och kanske se om det finns fler intresserade?
Absolut.
7 gubbar aom analyserar och samlar info vore guld.
Även om man gör det ändå, kommer alltid något nytt upp som man inte visste.
Gammal 2015-03-27, 14:55   #382

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Absolut.
7 gubbar aom analyserar och samlar info vore guld.
Även om man gör det ändå, kommer alltid något nytt upp som man inte visste.
Ja lite så jag tänkt med, sen är det ju smidigt att ha allt samlat på samma plats istället som nu när man får leta på 100 olika sidor/ställen för att hitta infon.
Gammal 2015-03-27, 15:17   #383

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Får utlandsspelarna spela efter loppet startat?
Vet inte hur många ggr man sett odds ändras kraftigt efter loppet startat. Nästan alltid åt det håll som loppet ser ut att sluta om man vet hur första 500m utvecklat sig.
Har storfavoriten hoppat i starten och andrahandaren till spets, sjunker andrahandaren ofta från 5,60 till 2,90 i sista "oddsblinket". Ok att några storspelare lägger sina insatser sent och ofta är rätt ute men det känns statistiskt omöjligt att det så ofta blir rätt dessa sena oddsändringar!

I lopp 5 lirade jag tvilling med 9 som utgång, oddset började på 19ggr mot 2an och gick ner till 16ggr 30sek före start. När starten går får 9 en katastrofstart över 1600m, sist invändigt. Oddset gick upp till 27,97. det känns precis som någon lirat efter 500m körda. Nu gick det för fort där framme och 2 & 9 kom in i matchen ändå, så jag är tacksam över det högre oddset.

Men ändå, ruskigt obehagligt om det skulle stämma att det kommer in insatser efter starten gått. Haft den känslan senaste 1,5 året. Var inte alls lika ofta sådana ändringar förr i tiden. Dagens dubbel känns som ett spelform detta förekommer ovanligt ofta på.

Registrerat spel

Datum: Fredag 2015-03-27
Bana: Solvalla, omg. 27
Lopp: 5
Spelform: Tvilling

Hästar: 2, 10
U-hästar: 9 Occasione Font

Vadet gäller startnummer

2 x 100,00 kr Totalt: 200,00 kr

Kvittonummer: A706 6A75 B1D0 1341

Utbetalt: 2 797,00 kr
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-27, 15:49   #384

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Haha, eller den där resan Sthlm-Romme en fredag i november. Hästen som är i desperat behov av poäng startar i lopp 11, lärlingslopp 2640V.

Utkörd efter 2 omstarter����

Den hemresan va inget rolig

Edit: tilläggas att det va kvällstrav
Jag var i Romme på kvällstrav 4 ggr och vann! Vinnartavlorna hänger i garaget!

Då var det lätt att åka hem. Kompisarna ringde och grattade.
En gång flög jag Concorde kl 10.30 från London och landade samma morgon kl 9 i New York. (6 timmars tidsfördröjning åt rätt håll.) Resorna från Romme kändes likadana.
Men det är tvärtom, när krakarna startgalopperar eller än värre blir utkörda!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-27, 16:00   #385

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg

I lopp 5 lirade jag tvilling med 9 som utgång, oddset började på 19ggr mot 2an och gick ner till 16ggr 30sek före start. När starten går får 9 en katastrofstart över 1600m, sist invändigt. Oddset gick upp till 27,97. det känns precis som någon lirat efter 500m körda. Nu gick det för fort där framme och 2 & 9 kom in i matchen ändå, så jag är tacksam över det högre oddset.

Men ändå, ruskigt obehagligt om det skulle stämma att det kommer in insatser efter starten gått. Haft den känslan senaste 1,5 året. Var inte alls lika ofta sådana ändringar förr i tiden. Dagens dubbel känns som ett spelform detta förekommer ovanligt ofta på.
Man hör de här iakttagelserna/anklagelserna rätt ofta numera. Alltför ofta för att man ska kunna avfärda det utan vidare. Men det måste göras en ordentlig undersökning för att man ska kunna avgöra om detta faktiskt förekommer. Fast man har ju läst om spelare som själva uppger att de kunnat spela efter start.

Den oddsrörelse du beskriver är kraftig men det odds som visas 30 sek före start är med viss fördröjning. Hur stor fördröjningen är vet jag inte. Men den har betydelse.

Frågan är hur stor omsättningen är vid det tillfället? Hur mycket av omsättningen kommer in under sista minuten? Osv.

En seriös undersökning skulle kunna innebära att man följer ett på förhand bestämt antal lopp. Man noterar noga hur utvecklingen varit under loppets första 500 meter eller kanske bara loppets första 10 sekunder. Detta jämförs med oddsnivå och omsättning vid två tidpunkter. Förslagsvis det som visas vid start och slutnivån.

Skulle mygel pågå kan det inte vara särskilt svårt att finna ett mönster. Kombinationen händelseutveckling/oddsutveckling/omsättningsnivå kan inte vara alltför svår att analysera.

Men det är en hel sådan här undersökning man vill se! Enstaka iakttagelser är för svåra att bedöma om man inte själv var där. Jag har inte heller sett någon samlad sammanställning av suspekta händelser.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+10)
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-27, 16:10   #386

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Måste vara så det går till!

Kolla loppet här hemma, snabbt som fan i en concorde till New York. Sen när man landat är det bara att logga in via laptopen och göra sitt vinnarspel..
mackpeter (+3)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-28, 10:00   #387

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Vad är detta med tävlingar redan klockan 10.00 på helger? Är det temporärt eller permanent? Hur, var när... lixom?
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-28, 10:45   #388

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Måste vara så det går till!

Kolla loppet här hemma, snabbt som fan i en concorde till New York. Sen när man landat är det bara att logga in via laptopen och göra sitt vinnarspel..
Du är rolig Basse!

Jag seglade en gång från Kobe i Japan till Hawaii. Ett dygn var det 31 mars i två dagar (passerade datumlinjen). Har någon av er jobbat 32 dagar en månad och bara fått betalt för 31 dagar?

Eftersom jag gillar att fira mycket kom jag på att fira nyårsafton Bicentennial år 2000 på Samoa. Fortsatte till Tokyo och fira där. Vidare till Moskva, London, Los Angeles och Fidji. En flaska skumpa vid 12-slaget på varje plats. Självfallet eget jetplan.

Det får väl bli drömmen, när man tar en stor jackpot på V75.
Basse (+3)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-28, 12:09   #389

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-28, 12:31   #390

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Ludde ryter till i dagens krönika på Aftonbladet.

Migge (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td