|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2015-03-27, 09:01 | #361 |
|
|
2015-03-27, 09:08 | #362 |
Ja, men det är inte lätt idag att hitta exklusiv information till V75 loppen med tanke på atgs bevakning. Har man på både 4an och atg live under timmarna innan V75 så är det ju bl a två olika reportrar (ofta Per Skoglund i 4an och Matteus eller Robin i atg live) som springer runt på stallbacken och fiskar efter nyheter. Många drar ju ett likhetstecken mellan den alltmer omfattande infon och de sjunkande utdelningarna på V75 spelet. Det är nog troligt att det har visst samband. Det är ju inte så många år sedan senaste nytt V75 infon bestod av en halvtimmes försändning några timmar innan loppen och sen fick man vänta till framåt kvällen för att kunna se dom. Lite längre sedan det inte fanns något atg live alls, men inte jättemånga år sedan det heller. På den tiden fick man nöja sig med travrondens fredagstidning som sista minuten info.
|
|
2015-03-27, 09:20 | #363 |
|
|
2015-03-27, 09:36 | #364 | |
Citat:
Modell USA då, allt redovisas på ATG. Från Stig H's krönika idag. |
||
2015-03-27, 09:50 | #365 |
Det är nog ett nödvändigt steg att ta. Då kunde dom dessutom lägga mindre fokus på att jaga runt efter utrustningsinfo på stallbacken.
Det optimala vore att man redan vid anmälan uppgav hovbeslag, huvudlag och vagntyp och att detta sedan skulle gälla. Om inte fick man inte starta. Klimatet i Sverige gör det nog svårt, så följande känns mer realistiskt. 1. Senast en timme innan spelstopp ska hovbeslag, huvudlag och vagntyp registreras (bara hovbeslag som registreras idag) och detta får sedan inte ändras (idag kan dom ändra hovbeslag ända till defileringen). Infon ska direkt den registreras synas i startlistorna på atg.se samt sedan i historiken. 2. Om det sker plötsliga väderomslag kan man besluta (domare, veterinärer) att tidigare anmäld utrustning får ändras. Detta skulle innebära ytterligare ett lyft för spelsäkerheten och spelarna skulle kunna ta del av infon utan att behöva sitta och kolla atg live mm flera timmar innan spelstopp i jakten på avgörande utrustningsändringar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) |
|
2015-03-27, 10:32 | #367 |
Något jag saknar i det digra informationsflödet är en bra sammanfattande "podcast" eller enkel web-TV sent fredag kväll, förslagsvis då efter att V64 gått i mål. 45-60 minuter där man lopp för lopp lägger samman all information som kommit i veckan. Tidningsintervjuer, men också Twitter, Facebook, bloggar, intervjuer i TV etc. Ett program där man ställer tränare mot väggen om det står en sak i en tidning, och en annan sak i en annan tidning. Finns det någon tidning som rankat väldigt annorlunda? Sist men inte minst, en checklista för vad man skall ha koll på under lördagen. Vilka reser för första gången, vilka är beroende av barfota och vad kan strykningar komma att betyda?
För kvällströtta kan den med fördel gå att lyssna på även på lördagsmorgonen.
2015-03-27, 10:47 | #368 | |
Citat:
|
||
2015-03-27, 11:02 | #369 | |
Citat:
Sedan gör jag också hellre saker ute under sommaren än att sitta framför en dator, men det spelar ingen roll om klockan är 14:30 eller 16:30. Snarare är det så att den senare tiden krockar mer med familjelivet för min del än den tidigare. V75 är ju inte klart förrän framåt 19... Då vill jag inte sitta framför datorn en enda lördag, oavsett vilken årstid det är.
2015-03-27, 11:38 | #370 |
För er som är lite gröna, kan jag ge ett förenklat exempel på hur det kan vara att vara hästägare.
Statistiken visar förenklat, att 70-75 % är en förlustaffär, 15 % går ihop och knappt 10 % går med vinst. Jag ägde 1989-2008 ca 25 travhästar. De flesta helt eller hälften. Netto kostade detta ca 2,5 mkr. Därtill kommer kostnader för resor till travbanor i Sverige, Finland, Italien och Frankrike. Eftersom hela verksamheten låg i ett AB godkände Skatteverket allt som kostnader. Visst kunde man haft roligt för de pengarna. Men knappast roligare! Det är roligt, att ränna runt på stallbacken och morsa på tränare, kuskar och skötare och få insider tips. Och träffa traventusiaster på läktare och restauranger. För att inte tala om, när man någon gång fått gå in i vinnarcirkeln. Eller stuckit tidigare från jobbet för att köra 33 mil till Färjestad, där hästen var med i 3 sekunder innan han hoppade. Då var hemresan plötsligt 50 mil lång. Hemma låg sovande hustru och barn. Idag är hästägaren inte på plats. Man följer hästens lopp på atg.se. Jag kan återkomma om den nya teknikens intåg och publikens uttåg från banorna. Viroid har i inlägg 367 bra idéer om travinfo inför V75. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+50) |
|
2015-03-27, 12:01 | #371 | |
Citat:
Det är väl inte givet att folk skulle stanna hemma om V75 körs senare på lördagen på sommaren eller rent av på kvällen om övriga travbanor som har lördags V75 under sommaren skulle göra ett lika bra arrangemang. Det skulle tom kunna locka dit ännu fler. |
||
2015-03-27, 12:15 | #372 | |
Citat:
Utkörd efter 2 omstarter Den hemresan va inget rolig Edit: tilläggas att det va kvällstrav |
||
2015-03-27, 12:21 | #373 | |
Citat:
Svart hästägarhumor!
2015-03-27, 12:33 | #374 | |
Citat:
2015-03-27, 12:45 | #375 |
Folk är lite törstigare på sommaren och börjar tuta lite tidigare så omsättningen kan kanske t o m öka lite på nätspelet när flera hinner tappa omdömet.. Jag tror inte att det kommer påverka v75 banorna speciellt mycket heller. Det är inte så ofta man har v75 på sin hemmabana så de flesta intresserade masar sig nog ner i alla fall även om det blir lite senare.
|
|
|