Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-19, 20:37   #346

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 2098
Standard

Kan någon förklara för mig vinnaroddsen på dagens trav Bjerke och eventuella vinnarodds, gäller i alla 5 loppen!!
Vad är det som felar??
doncasanova är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 21:14   #347

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av doncasanova Visa inlägg
Kan någon förklara för mig vinnaroddsen på dagens trav Bjerke
Vad är det som är fel?

Mvh Ulf-Eddie
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 22:54   #348
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Var på väg att posta det där lite tidigare. Fan så skön snubbe alltså.
Har man pengar så vad fan spelar en v7:a hit eller dit för roll
Loket har varit i HOTING i 20 år (tror jag) , Han går innan tävlingarna och kränger lotter. Lita på att de går åt som smör. Ibland talar han om vem som han tror vinner innan loppet och då stiger oddsen på den verklige VINNAREN till mångas glädje. Lite tjatigt när han flera gånger under dagen förklarar vad tvilling och platsspel är för nåt
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 17:25   #349

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Det här är förklaringen till varför hästägande är en sällsynt dålig affär. Låt oss ta ett exempel i form av ett V64-lopp, med hela 25.000 i förstapris. 56.400kr i total prispott. 13 anmälda.

Startavgift för att delta i loppet är 80kr exkl moms per häst, totalt 1.040kr

Kuskar och tränare vill ha provision på prispengarna, 15% i snitt. Totalt 8.460kr

Gästboxhyra 200kr/häst gör 2.600kr

Utselningsavgift 350kr/häst blir totalt 4.550kr

15 mil enkel resa i snitt för hästarna á 50kr/mil i transportkostnad blir 19.500kr

Innan loppet har avgjorts är prispotten urholkad med 36.150kr. Själva förtjänsten för hästägarkollektivet med att tävla i detta lopp är 20.250kr, 1.557kr/häst. Det är långt ifrån en veckas träningsavgifter för en häst. En häst på den här nivån skulle behöva göra runt 100 starter om året för att gå runt om man fick en genomsnittlig andel av priskakan. En svensk travhäst gör inte ens 10 starter om året i snitt.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 18:17   #350

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det här är förklaringen till varför hästägande är en sällsynt dålig affär. Låt oss ta ett exempel i form av ett V64-lopp, med hela 25.000 i förstapris. 56.400kr i total prispott. 13 anmälda.

Startavgift för att delta i loppet är 80kr exkl moms per häst, totalt 1.040kr

Kuskar och tränare vill ha provision på prispengarna, 15% i snitt. Totalt 8.460kr

Gästboxhyra 200kr/häst gör 2.600kr

Utselningsavgift 350kr/häst blir totalt 4.550kr

15 mil enkel resa i snitt för hästarna á 50kr/mil i transportkostnad blir 19.500kr

Innan loppet har avgjorts är prispotten urholkad med 36.150kr. Själva förtjänsten för hästägarkollektivet med att tävla i detta lopp är 20.250kr, 1.557kr/häst. Det är långt ifrån en veckas träningsavgifter för en häst. En häst på den här nivån skulle behöva göra runt 100 starter om året för att gå runt om man fick en genomsnittlig andel av priskakan. En svensk travhäst gör inte ens 10 starter om året i snitt.
Liknande kalkyl kan göras för oss spelare som kollektiv. Gäller att göra det bättre än andra för att klara sig. Men visst är det en väldigt tuff miljö att investera i. Man får hoppas att ägarna får ut andra värden än pengar för att ekorrhjulet ska kunna fortgå.

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-03-21 klockan 18:22.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 18:29   #351

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Liknande kalkyl kan göras för oss spelare som kollektiv. Gäller att göra det bättre än andra för att klara sig. Men visst är det en väldigt tuff miljö att investera i. Man får hoppas att ägarna får ut andra värden än pengar för att ekorrhjulet ska kunna fortgå.
Blev ju negativ jackpoteffekt idag trots alla reportage mm om vad man kunde ha gjort med 50 mkr som ensam vinnare.

Inte nog med 35 procents spelavdrag. Spelbolaget tog dessutom betydligt fler miljoner från 5 rättspoolen idag än vad som tillfördes i 7 rättspoolen. Återigen visade det sig dessutom vilket värdelöst spel V75 är när det inte bara går ett spela i 7 rättspoolen jackpotomgångar. Dom som hade 6 rätt kan knappast känna sig lyckliga över att ha vunnit 65 kr.

Dock överbetalt på 7 rätt idag känns det som om man trodde på favoritomgång. De tre största favoriterna vann och om man byggde sitt system på det var ju inte 7 rätt svårt att finna med garderingar i de andra 4 loppen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 18:41   #352

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7915
Standard

Är väl en minst lika stor del av omgången att avgöra om man tror att det blir utdelning eller inte. Ger sällan mera för att man själv ser spelvärden som inte finns.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-24, 23:29   #353

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 2502
Standard

Rickard Hansson ‏@RickardCharles 5 timför 5 timmar sedan
V64 Direkt kommer att göras om fr.o.m. måndag 31 mars, uppger en källa. Har inte mer detaljer nu, kollar under morgondagen. #trav #kanal75

https://twitter.com/hashtag/kanal75?src=hash
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-25, 04:48   #354

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
En svensk travhäst gör inte ens 10 starter om året i snitt.

Nu får du väl ändå ge dig?
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-25, 05:51   #355

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Nu får du väl ändå ge dig?
Ge mig rörande vad?
Gammal 2015-03-25, 06:28   #356

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ge mig rörande vad?
Jag är rätt så ny här, men det mesta du skriver tycker jag är väldigt intressant att läsa och det är väldigt nyttig och bra info för mig. Men jag tycker ditt senaste inlägg var väldigt överdrivet och felaktig. Jag kanske har fel.

För gör man en undersökning, får man väl endast undersöka med dem som går under termen om vad man undersöker i. Hästar som deltar och är fria från skador. Jag kan ha fel, men i mina ögon startar en häst väl ca 15 ggr per år. Sen är väl hästägande i grund och botten en rolig och gemensam sak, om man inte går in för det i att tjäna pengar.
Och gör man det, måste det väl finnas något bra att investera i? Men vi ska inte glömma ordet "investering". Är inte dom flesta investeringarna en risk? eller något personer gör för att dom har intresse i vad dom investerar i?
Jag håller med dig, fast jag måste ändå sätta ner foten ibland.

Ha en bra dag och fortsätt med ditt arbete, det uppskattas faktiskt av mig enormt. Men eftersom vi lever i demokrati, ville jag bara höras lite.
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-25, 07:36   #357

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Citat:
Jag är rätt så ny här, men det mesta du skriver tycker jag är väldigt intressant att läsa och det är väldigt nyttig och bra info för mig. Men jag tycker ditt senaste inlägg var väldigt överdrivet och felaktig. Jag kanske har fel.

För gör man en undersökning, får man väl endast undersöka med dem som går under termen om vad man undersöker i. Hästar som deltar och är fria från skador. Jag kan ha fel, men i mina ögon startar en häst väl ca 15 ggr per år. Sen är väl hästägande i grund och botten en rolig och gemensam sak, om man inte går in för det i att tjäna pengar.
Och gör man det, måste det väl finnas något bra att investera i? Men vi ska inte glömma ordet "investering". Är inte dom flesta investeringarna en risk? eller något personer gör för att dom har intresse i vad dom investerar i?

Ha en bra dag och fortsätt med ditt arbete, det uppskattas faktiskt av mig enormt. Men eftersom vi lever i demokrati, ville jag bara höras lite.
Skulle inte tro det.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+2), draken (+2)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-25, 08:53   #358

Viroids avatar

Exclamation

Citat:

Travronden tittade på antal starter per häst för några veckor sedan. Delade inte tagit hänsyn till skadade hästar utan mätt antal hästar på tränarnas träningslistor som var tre år eller äldre, och sedan sett hur många starter de gjort. I flera länder tävlar hästarna dubbelt så ofta som i Sverige.

Det var dock inte essensen i det jag skrev, utan det handlade om hur mycket pengar hästägarkollektivet lägger ned för att starta hästarna i ett lopp. Efter att de extra tävlingskostnaderna är tagna återstår inte särskilt mycket att betala träningsavgiften med.

Om det som kommer ut från ett system där spelet omsätter 14-15 miljarder är kaksmulor så tröttnar människor på att vara hästägare. Ett rimligt mål torde ju vara att i alla fall hälften av kostnaden för att ha en häst i träning kom tillbaka till kollektivet i form av prispengar.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-27, 08:51   #359

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Ronden börjar med senaste nytt inför V75 imorgon, det var på tiden, bra!

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-27, 08:58   #360

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Härligt. Då får man lite mervärde till för dom drygt 2000 kr man pröjsar för ronden varje år.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td