|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-05-19, 21:55 | #2476 | |
Citat:
2020-05-21, 01:21 | #2477 |
Mvh Uffe
2020-05-21, 13:47 | #2478 |
Det finns inget som väger tyngre än att samla in egen data tycker jag.
Hitta sexton speldagar med DD2 utan att en enda favorit vann. Inte förvånad. Sånt roar jag mig med :-) Ha en trevlig dag ... |
|
2020-05-21, 19:24 | #2479 | |
Citat:
Ökar eller minskar chansen att favoriten ska vinna DD2 nu när det gått så många som 15 i rad utan favoritvinst?
2020-05-21, 21:48 | #2480 |
Hej och mitt svar är nej, det är inte avsikten att hitta en modell för att spela vinnare och absolut inte följa favoritens prisrörelser, finns inget värde i det, min åsikt.
Utan jag vill mest se fördelningen och om den ligger runt 33% eller 1/3 som någon nämnde och inte 50% chans, mest på skoj. Man kan säkert läsa sig till sådana saker med stats från olika sidor. Men personligen finner jag en tjusning i att se att vissa saker stämmer överens mellan olika spel med samma slumpmässiga mönster och man kan göra parallella jämförelser. MVH |
|
2020-05-21, 23:02 | #2481 | |
Citat:
Det stämmer att DD-loppen inte är särskilt representativa för "alla lopp". De är delvis utvalda för att vara hyfsat jämna. Svårt med statistik....och sånt.
2020-05-22, 14:09 | #2482 | |
Citat:
|
||
2020-05-22, 14:53 | #2483 |
Strappa71 jag för statistik på båda och det slumpa sig så att DD2 fick många förlustsviter.
Som sagt det är mest på skoj och ingen jätte grej. MVH |
|
2020-05-22, 15:24 | #2484 | |
Citat:
Gissar att man nog tvunget måste köra åtminstone kvalloppen med svensk standard-voltstart. Men det finns ju inget som säger att det ena utesluter det andra. Det finns ju inget krav på att de använder ev. start-tarm i exakt alla lopp.
2020-05-22, 15:27 | #2485 | |
Citat:
Ett sätt att få en lite mer användbar statistik är att dela upp loppen per "lopptyp & proposition" hellre än per spelform. Loppen vet ju inte vilken spelform de är med på.
2020-05-22, 15:44 | #2486 |
Vilka betaltjänster är vassast? Jag menar spetsanalyser osv. Jag är inte spuerintresserad av att köpa systemförslag.
|
|
2020-05-22, 15:48 | #2487 | |
Citat:
Jag handlar spelvärde för spetsanalyserna, utrustningstabelerl och intervjuerna. Spelförslagen försöker jag t o m att skilja mig ifrån. De får inte sätta sina spelidéer rätt ut. För då kommer utdelningen bara att bli en bråkdel av "den rätta".
2020-05-22, 16:11 | #2488 | |
Citat:
Första anledningen är att vi redan har en massa olika startmetoder i Sverige. Vi har autostart, och autostart med spårtrappa. Vi autostart i monté är det max tio ekipage bakom bilen, alla i främre ledet. Sedan har vi linjestart om autostart inte kan genomföras. Vi har också voltstart som kan ske med eller flera tillägg om 20 meter vardera. De senare loppens start kan få rätt olika karaktär beroende på hur många hästar vardera tillägg har och hur många de är. Och nu vill alltså Jägersro lägga till en metod till... Den andra anledningen är kostnaderna. Varje kvadratmeter yta på banan kostar pengar att underhålla, belysa och förse med teknik och kameratäckning. Nu har man redan valt att projektera en bana som är 40% längre än de andra banorna, och skall man då ytterligare skapa ytor för tävling kommer det att bli ännu dyrare. Den tredje anledningen är att det blir svårare för spelarna att avgöra om en häst kommer klara av den där starten eller inte. Särskilt bland oerfarna hästar kan det tänkas ha stor betydelse, och en hel del sådana lopp skall ju avverkas varje år, med spel. Precis som Strappa skriver så är det väl tveksamt om man kan låta hästar kvala med den startmetoden, och skall man som spelare förvänta sig att en häst som kvalat i Halmstad med traditionell start skall klara av fransk start i sitt debutlopp på Jägersro?
2020-05-22, 16:24 | #2489 | |
Citat:
Minst skrällvänlig är Avd 1 som har i särklass högst genomsnittlig spelprocent, flest vinnande favoriter och minst antal skrällar.
2020-05-22, 16:35 | #2490 |
Intressant, betalar själv endast för travrelaterade tjänster i form av Travronden och HPT. Hur skiljer sig Spelvärdes intervjuutbud från Travronden/Travronden Spels?
|
|
|