|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-04-27, 22:18 | #2431 | |
Citat:
Jag kan ha fel. Men jag tror att det krävs en särskild ( och särskilt dyr! ) licens från Betfair för att ens programvara ska få samla in data ( till skillnad mot att visa live-data som är till för betting. Men genom att använda BA's möjlighet att skriva data till Excel skulle du kunna skriva något VB-skript som samplar den data du vill spara.
2020-04-28, 00:31 | #2432 |
|
|
2020-04-28, 13:05 | #2433 |
Tack Strappa71, toppen ska kolla upp det ...
:-) |
|
2020-04-30, 21:29 | #2434 |
Stall Zet-grundaren Bengt Ågerup får inte sitt tvistemål prövat i Högsta förvaltningsdomstolen.
Det betyder att kammarrättens dom står fast – han är skyldig att betala 1,5 miljarder kronor. https://www.travronden.se/nyheter/sp...PX1bSamA%3D%3D |
|
2020-05-01, 13:01 | #2435 |
Jag har en excelfil med data atg omsättning ** på nu har jag summerat april
V64 V86 V75 GS75 Och V65 fredag ( kom med för att det var mkt solvalla ett tag ) April förra året omsatte man 681 miljoner I år blev det 977 miljoner på spelformerna ovan, vilket ju är de stora spelen Plus 43 % ** ja jag har ju utdelning odds streckprocent vinnarnummer också, sedan snart 10 år tillbaka |
|
2020-05-01, 16:04 | #2436 | |
Citat:
2020-05-01, 16:50 | #2437 | |
Citat:
Men den del som går till Norsk/Dansk/Finsk travsport är nog mycket betydelsefull där för att ge lite intäkter då deras travsport är helt nedstängd, våra grannländers travsport har det kämpigt sedan länge. det är en begränsad mängd företag som ökar sin omsättning och får nya kunder i kaoset vi har nu. Många kommer nog återgå till sportspel när det kommer igång igen, men får ATG lite nya kunder långsiktigt är det positivt för travsporten långsiktigt. tänk om man stängt ner allt som i våra grannländer |
||
2020-05-02, 10:50 | #2438 | |
Citat:
Eller en liten ökning? Eller lite vad som helst? Klart det är bättre att det tävlas än att det inte tävlas. Men då så väldigt många parametrar är så långt ifrån allt annat lika skulle jag vilja säga att nyttan av omsättningstittning är mindre än vanligt ( och då är det mestadels meningslöst och ibland skadligt ändå ). Obs. Inget personligt alls i detta. Jag svarar alla som gör såna här upptäckter likadant. Om travsporten hade fått välja mellan att hästägarnas ekonomiska situation utanför travvärlden fått vara intakt eller kaos och en möjlig liten ökning av kundstocken på sikt är jag helt bombsäker på vad de skulle välja.
2020-05-08, 14:58 | #2439 |
Hej ...
Finns det någon gammal bok eller webbsida som beskriver hur man gjorde förr i tiden. Tiden innan simulationer, datorer och internet. Hur gjorde man reducerade system, måste finnas färdiga mallar att följa. Samt hur fördela man olika kategorier, favoriter, medel, skrällar. Lite nyfiken och vill ha lite att utforska i Corona tider ... MVH |
|
2020-05-08, 17:17 | #2440 | |
Citat:
Man använde sig av ett annat sätt att redovisa streckfördelningen på den tiden men min känsla är att favoriterna generellt var mindre spelade än idag eftersom folk satt mer på sin egen kammare och funderade istället för att ta del av kollektiva tips. Det fanns så klart tidningar, men de hade ju sällan särskilt många rätt så där fick man försöka läsa motiveringarna till ett tips och sedan avgöra om de var rätt ute eller inte. Stockholmstidningarna hade verkligen usel koll på hästarna ute i landet, så visst kunde man som spelare ha ett övertag om man åkte runt i sin region och såg mycket trav. Man fick också ta med sig att det var generellt sett sämre banunderlag, sämre utrustning och ingen utrustningsinfo. Det var lite mer slump än idag, även om man suttit på biblioteket och läst lokaltidningarnas info och gjort sin läxa.
2020-05-08, 18:14 | #2441 | |
Citat:
|
||
2020-05-08, 18:37 | #2442 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+1) |
||
2020-05-08, 19:59 | #2443 | |
Citat:
2020-05-09, 13:42 | #2444 |
"Överdomstolen beslutar att verkställigheten av det av ST beslutade körförbudet och
anmälningsförbudet tills vidare skall avbrytas. Överdomstolen beslut gäller omedelbart och går inte att överklaga". Beslut om Gocciadoros överklagan på beslutet tidigare i veckan... Av Gocciadoros överklagandeskrift framgår att han anser att ST:s utredning inte är fullständig. Detta kan inte tolkas på annat sätt än att han har för avsikt att inkomma med kompletteringar till den av ST gjorda utredningen. Han hemställer även att överdomstolen håller muntlig förhandling i ärendet. Det kan för närvarande inte anges tidsåtgång för dessa kompletteringar och utredningsåtgärder och det är oklart när en muntlig förhandling kan äga rum. Det finns risk för att åtminstone anmälningsförbudet kommer att vara verkställt innan överdomstolen kan pröva överklagandet i sak. På grund härav finns särskilda skäl att förordna att verkställigheten tills vidare skall avbrytas |
|
|