|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2020-01-21, 22:56 | #2356 |
Och varför i helvete har det tagits väck "a" för amatör i program och startlistor på ATG. Är det för att en amatör inte ska bli diskrimerad genom att han är amatör?
Jag tycker det är en nog så viktig information att tillhandahålla spelarna om vilken nivå tränare/kusk håller till på. |
|
2020-01-25, 14:12 | #2357 |
Hej, är det någon som kan hjälpa mig, jag har ett lag på ATG tillsammans men kan inte lämna in filspel, det står att jag ska godkänna filspel på omgången men hittar inte var?
|
|
2020-01-25, 14:32 | #2358 | |
Administrator
|
Citat:
Går även att ändra i efterhand!
2020-01-25, 16:55 | #2359 |
|
|
2020-01-30, 17:31 | #2360 |
Försöket med gemensam pool för enloppsspelen på vardagsluncherna verkar fungera bra. Från och med lördag utökar ATG detta till att gälla alla tävlingsdagar förutom de där V86, V75 eller GS75 ingår.
|
|
2020-01-30, 22:37 | #2361 |
Och det är bra!
2020-01-30, 22:51 | #2362 |
|
|
2020-03-16, 13:18 | #2363 |
Det kom lite intressanta notiser från senaste bandomarkonferensen nu. Det mest intressanta för oss spelare som de förtydligat i sina instruktioner till domarna. Mycket bra att de tar lite tag i alla de här punkterna tycker jag!
Halvspårskörning – kusken har max cirka 50 meter på sig att bestämma om spårbyte ska ske eller ej. Väntar han/hon längre ska bestraffning utdömas. Rätt till plats vid spårbyte – om ett ekipage går ut eller in i en lucka ska det vara en säkerhetsmarginal på cirka 50 cm både framför och bakom ekipaget, annars är det snäv körning. Kört utanför bangränsen – den som kör på, eller utanför, fler än 3 pinnar ska bestraffas. Om ekipaget skaffar sig en resultatpåverkande fördel genom att passera ett ekipage där plats inte finns ska ekipaget diskvalificeras.
2020-03-16, 14:27 | #2364 | |
Citat:
|
||
2020-03-16, 15:28 | #2365 | |
Citat:
|
||
2020-03-16, 17:08 | #2366 | |
Citat:
Men de kunde ju gärna plocka bort det här understrukna. Annars kan de väl aldrig diska för "vanligt" genande i ledningen t ex i sista kurvan. Om ekipaget skaffar sig en resultatpåverkande fördel genom att passera ett ekipage där plats inte finns ska ekipaget diskvalificeras.
2020-03-16, 18:17 | #2367 | |
Citat:
Kul skulle också, vid varje tävling, använda sig utav ett måldomarteam, som sitter, skit samma var, men inte på banorna och likt VAR bedömer regelöverträdelser centralt. Skulle bli mycket mer proffsigt och rättvist om bara en liten grupp alltid bedömde ksukarnas framfart!
2020-03-16, 18:26 | #2368 | |
Citat:
Låt de aktiva ha mer del istället för att gamlingarna ska bestämma. Tittar man på fotboll (VM2018) blir man som vanligt gråtfärdig. Mvh Uffe
2020-03-16, 18:48 | #2369 | |
Citat:
2020-03-16, 20:00 | #2370 | |
Citat:
Ja, det skulle troligtvis kosta för mycket, det är helt klart, men om man får drömma, så tror jag en slik lösning skulle vara suverän. kanske till och med att pöbeln får vara med i realtid och lyssna på hur man kommer fram till varje bedömning - tala om spänning och att det inte från domarhåll bara är att slänga fram ett skitnödigt och många gånger felaktiga bestraffningar. Att det skulle behöva at så mycket mer tid i anspråk, mellan loppen, tror jag inte på då det, som sagts, är lång tid mellan två löp och att man enkom skulle behöva se på de de tre första placeringarna innan nästa lopp körs. Resten av placeringarna kanske inte behöver komma direkt, vad vet jag? Så länge inte ATG har egna H2H-spel så kan ju de skita i att ha hela resultatlistan klar direkt, eller stör detta kanske på något annat sätt som jag nu inte kommer på? Att det går att få till bättre än vad det nu är är helt klart!