Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-29, 23:20   #121

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Sydafrika vann totalt 750 000 kr idag... Troligen flerbongar 2 lappar kostade 2000 kr styck med 3 spik på varje lapp.

Norge vann lite över 800 000 kr idag. Insats 0, spikar 0 men geografiskt är det Norge som har vunnit. Hur lyckas man satsa 0 kr och sedan vinna så stort?

Känns lurigt...

Sydafrika är ganska träffsäkra har kolla senaste veckan och de sjöar precis varje dag. De spelar inte med filer utan raka system. För 2000 kr per system, från 0 - 3 spikar beroende på omgång. Undrar lite vad för typ av program de använder sig utav.. Måste vara ruskigt bra
När det gäller utlandsvinnarna så markeras dessa INTE som filinlämnade även om de är det.

För att få reda på om en specifik vinnare från utlandet har använt sig av filinlämning måste man ställa frågan till ATG som sedan tar upp till en vecka på sig att svara på frågan.

Att det inte är samma krav på detaljerad redovisning per automatik från utlandet är bara en i raden av brister med upplägget.

Graden av uppsplittring i "Affes" system har nog minskat en aning pga robotspelsreglerna, men man kan nog lugnt ana att användandet av bulvan-konton är större där än här.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-29, 23:22   #122

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Även om man ofta hör andra åsikter så är reduceringsprogram bara bra ifall man:
1. Vet hur man ska använda det.
2. Är duktig på att analysera vinstchanser.
Risken är annars stor att man istället använder dessa reduceringsprogram helt fel och gör sitt system sämre än vad det varit om man lämnat in ett rakt matematiskt.

Har för mig att man kan prova HPT i 30 dagar gratis. Vill du prova och har frågor så är det bara skriva i min dagbok eller slänga iväg ett PM så kan jag försöka hjälpa dig.
NU såg jag detta. Jag kan tänka mig att testa och tar gärna del av tips
Kikar på det och återkommer. Tack Niklas!
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-29, 23:41   #123

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Så med andra ord har Atg redan ett eget Robotsystem dvs Harry boy!? spelar man några bongar så får man kanske både "feg harry" och galne harry" några rader som ger låga utdelningar och några som ger höga.. Har dock inte provat men kan tänka mig att det är så, Våran harry bemästrar statistik och utifrån hur kollektivet spelar för stunden vid den tidpunkten... Om jag inte tänker fel...

Morsan brukar lira Harry och hon har ju vunnit lite där och här.. Men hon undrar varför man inte kan välja v7 eller v6 när man spelar harry, någon som vet?
Man kan säga att Harry Boy är ett robotspel. Men att jämföra Harry Boy med utlandsspelen är en grov förenkling.

Angående varför man inte kan spela v7 och v6 så vet jag inte. Spelar aldrig Harry Boy så har inga större kunskaper om det.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-29, 23:53   #124
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Man kan säga att Harry Boy är ett robotspel. Men att jämföra Harry Boy med utlandsspelen är en grov förenkling.

Angående varför man inte kan spela v7 och v6 så vet jag inte. Spelar aldrig Harry Boy så har inga större kunskaper om det.
En enkel förklaring borde väl vara att atg vill locka nya spelare till travet, därav erbjuder man inte v6 respektive v7, man vill att "svensson" ska vinna sina 78 sek & tänka att det här var inte så jävla svårt, vi kör en vända till kommande lördag...& sen är man fast i träsket, haha.

Vet såklart inte om det är så, men rimligt är det iaf.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+1), Klanke (+5)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-29, 23:58   #125

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
En enkel förklaring borde väl vara att atg vill locka nya spelare till travet, därav erbjuder man inte v6 respektive v7, man vill att "svensson" ska vinna sina 78 sek & tänka att det här var inte så jävla svårt, vi kör en vända till kommande lördag...& sen är man fast i träsket, haha.

Jo tanken slog mig också och det är väl en rätt rimlig slutsats. Men eftersom jag har så dålig koll så väljer jag att låta det vara osagt.
Sen kan jag tycka att eftersom det krävs ett aktivt val att kryssa i v7 eller v6 så borde det inte vara något större problem då nya spelare vanligtvis inte brukar göra det.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-30, 00:35   #126

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
Tja.. inte så pjåkigt ändå med dd-odds 6.94 och 211 riksdalers insats

1474 riksdaler räcker till mat en månad om man är sparsam...
Jisses, då är du inte stor i maten, får nog räkna 4 ggr det beloppet plus krogpengar ( mat där asså, drickat kommer till haha)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-30, 08:39   #127

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Jisses, då är du inte stor i maten, får nog räkna 4 ggr det beloppet plus krogpengar ( mat där asså, drickat kommer till haha)
Bor ej i storstad och besöker icke krogar --- vi lagar mest mat hemmavid - så det blir en del vilt förståss. Vad gäller drickat läggs nån vinstkrona på 10.2 -- annars finns ju möjlighet trejda tjänster mot lite moonshine...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Flickepojken (+2)
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-30, 09:05   #128

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 102
Standard

Skulle nästan vara lite roligt att se hur mkt omsättningen dyker med om allt utlandsspel stoppas
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-30, 09:23   #129

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
Skulle nästan vara lite roligt att se hur mkt omsättningen dyker med om allt utlandsspel stoppas
De omsättningssiffror som ATG redovisar för företaget är exkl utlandsomsättning, men i de olika streckspelen redovisas utlandsspelet. Exempelvis stor norrmännen för runt 20Mkr till Olympiatravet i lördags då de valde att inte arrangera något eget V75-spel då.

Utlandsspelet 2012 var runt 2,5 miljarder, vilket är ungefär 20% av ATG:s totala omsättning.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-30, 10:36   #130

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
De omsättningssiffror som ATG redovisar för företaget är exkl utlandsomsättning, men i de olika streckspelen redovisas utlandsspelet. Exempelvis stor norrmännen för runt 20Mkr till Olympiatravet i lördags då de valde att inte arrangera något eget V75-spel då.

Utlandsspelet 2012 var runt 2,5 miljarder, vilket är ungefär 20% av ATG:s totala omsättning.
Men all utlandsomsättning är knappast skapad lika.

Det vore mer intressant att få veta hur mycket av dessa 2500M som är utomnordisk!
Och det mest intressanta vore att få veta hur mycket av den utomnordiska omsättnigen "egentligen är nordisk".

Man bör även tänka på att den utomnordiska omsättningen tillför väldigt lite till nettot per omsatt krona. Många ggr sämre än inhemsk omsättning.

Allt sammantaget så skulle det inte skada travsportens ekonomi särskilt mycket alls att helt slopa vansinnet. Snarare tvärtom. I förlängningen skulle dels en del utomnordisk omsättning hitta hem och framförallt skulle förtroendet för ATG återställas.

Att skriva om avtalen är en återvändsgränd. Om man verkligen förändrar intäktsmodellen för alla utlandspartners så att rb-drivet spel försvinner så är chansen minimal att overhead-kostnaderna täcks.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-30, 10:41   #131

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kyodai Visa inlägg
Bor ej i storstad och besöker icke krogar --- vi lagar mest mat hemmavid - så det blir en del vilt förståss. Vad gäller drickat läggs nån vinstkrona på 10.2 -- annars finns ju möjlighet trejda tjänster mot lite moonshine...
Tycker det låter som en ypperlig livsstil. Leva enkelt och vinna stort
Kyodai (+10)
Gammal 2014-04-30, 11:05   #132

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg

Alla pratar om träsket, inte minst mina vänner och bekanta vill gärna påpeka det. Men för egen del som i går, då hade jag liksom ingen lust alls till att spela men satte ett par dåliga spel på måfå medan man gjorde annat. Men kanske är det så att när man fått smak på riktiga vinster, då kanske man blir hungrig efter mer tänker jag.

Själv har jag en liten spelkassa som bara står och stampar på samma ställe känner jag, och när jag förlorar då blir jag så låst och tror att jag inte alls kan vinna.
Jag är dock jätte glad att jag har hittat till travet och galoppen! Har aldrig spelat på något innan, köper inte ens triss. Sen satt jag hemma en kväll i december och tänkte att jag ville hitta ett till sätt att tjäna pengar än min ''bara'' min lön, och alla inklusive mig själv har ju sagt att trav är så svårt och förstå så därför så ville jag försöka förstå hur spelet funkade och hur man spelade. Nu när jag vet det så är jag till viss del frälst, hehe, men jag känner att jag måste bevisa något med mitt spelande också, jag ser det inte som en hobby utan mer som ett uppgift typ.
Sen att jag gillar att tro på skrällar, ja det är en annan sak
shasha (+10), tomtom2 (+5)
Gammal 2014-04-30, 11:29   #133

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2510
Standard

Flickepojken, vi kanske rentav ska ta en fika nån dag o prata lite trav, kanske t.o.m göra en V75:a tillsammans... Var på ön håller du till?
Flickepojken (+2)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-30, 11:37   #134

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Flickepojken, vi kanske rentav ska ta en fika nån dag o prata lite trav, kanske t.o.m göra en V75:a tillsammans... Var på ön håller du till?
Hehe, just nu känner jag att jag gärna håller mig till Sharps. Men någon gång i längre fram kanske när jag känner att jag har lite mer att bidra med så kanske man kan slå sina kloka ihop
Gammal 2014-04-30, 13:35   #135

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Men all utlandsomsättning är knappast skapad lika.

Det vore mer intressant att få veta hur mycket av dessa 2500M som är utomnordisk!
Och det mest intressanta vore att få veta hur mycket av den utomnordiska omsättnigen "egentligen är nordisk".

Man bör även tänka på att den utomnordiska omsättningen tillför väldigt lite till nettot per omsatt krona. Många ggr sämre än inhemsk omsättning.

Allt sammantaget så skulle det inte skada travsportens ekonomi särskilt mycket alls att helt slopa vansinnet. Snarare tvärtom. I förlängningen skulle dels en del utomnordisk omsättning hitta hem och framförallt skulle förtroendet för ATG återställas.

Att skriva om avtalen är en återvändsgränd. Om man verkligen förändrar intäktsmodellen för alla utlandspartners så att rb-drivet spel försvinner så är chansen minimal att overhead-kostnaderna täcks.
Norge, Danmark och Finland stod tillsammans för c:a 2/3 av omsättningen på 2,5 miljarder. Övriga Europa och världen stod för 1/3, allt enligt ATG:s årsredovisning för 2012.

Faktum är att ATG får mindre än 5% av omsättningen från all den utländska omsättningen. Resten blir kvar hos respektive partner för att betala skatt i respektive land, bekosta spelet, marknadsföring etc. Man kan på goda grunder anta att rakeback är ganska vedertaget i vissa av de här länderna.

Och det här är naturligtvis inte bra, vi är helt ense. Jag tror man behöver lägga ned allt utlandsspel för att ta omtag. Även med sina nordiska partners.

td