|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-04-29, 23:20 | #121 | |
Citat:
För att få reda på om en specifik vinnare från utlandet har använt sig av filinlämning måste man ställa frågan till ATG som sedan tar upp till en vecka på sig att svara på frågan. Att det inte är samma krav på detaljerad redovisning per automatik från utlandet är bara en i raden av brister med upplägget. Graden av uppsplittring i "Affes" system har nog minskat en aning pga robotspelsreglerna, men man kan nog lugnt ana att användandet av bulvan-konton är större där än här.
2014-04-29, 23:22 | #122 | |
Citat:
Kikar på det och återkommer. Tack Niklas! |
||
2014-04-29, 23:41 | #123 | |
Citat:
Angående varför man inte kan spela v7 och v6 så vet jag inte. Spelar aldrig Harry Boy så har inga större kunskaper om det. |
||
2014-04-29, 23:53 | #124 | |
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Citat:
Vet såklart inte om det är så, men rimligt är det iaf. |
|
2014-04-29, 23:58 | #125 | |
Citat:
Sen kan jag tycka att eftersom det krävs ett aktivt val att kryssa i v7 eller v6 så borde det inte vara något större problem då nya spelare vanligtvis inte brukar göra det. |
||
2014-04-30, 00:35 | #126 |
|
|
2014-04-30, 08:39 | #127 |
Bor ej i storstad och besöker icke krogar --- vi lagar mest mat hemmavid - så det blir en del vilt förståss. Vad gäller drickat läggs nån vinstkrona på 10.2 -- annars finns ju möjlighet trejda tjänster mot lite moonshine...
2014-04-30, 09:05 | #128 |
Skulle nästan vara lite roligt att se hur mkt omsättningen dyker med om allt utlandsspel stoppas
|
|
2014-04-30, 09:23 | #129 | |
Citat:
Utlandsspelet 2012 var runt 2,5 miljarder, vilket är ungefär 20% av ATG:s totala omsättning.
2014-04-30, 10:36 | #130 | |
Citat:
Det vore mer intressant att få veta hur mycket av dessa 2500M som är utomnordisk! Och det mest intressanta vore att få veta hur mycket av den utomnordiska omsättnigen "egentligen är nordisk". Man bör även tänka på att den utomnordiska omsättningen tillför väldigt lite till nettot per omsatt krona. Många ggr sämre än inhemsk omsättning. Allt sammantaget så skulle det inte skada travsportens ekonomi särskilt mycket alls att helt slopa vansinnet. Snarare tvärtom. I förlängningen skulle dels en del utomnordisk omsättning hitta hem och framförallt skulle förtroendet för ATG återställas. Att skriva om avtalen är en återvändsgränd. Om man verkligen förändrar intäktsmodellen för alla utlandspartners så att rb-drivet spel försvinner så är chansen minimal att overhead-kostnaderna täcks.
2014-04-30, 10:41 | #131 |
Tycker det låter som en ypperlig livsstil. Leva enkelt och vinna stort
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kyodai (+10) |
|
2014-04-30, 11:05 | #132 | |
Citat:
Själv har jag en liten spelkassa som bara står och stampar på samma ställe känner jag, och när jag förlorar då blir jag så låst och tror att jag inte alls kan vinna. Jag är dock jätte glad att jag har hittat till travet och galoppen! Har aldrig spelat på något innan, köper inte ens triss. Sen satt jag hemma en kväll i december och tänkte att jag ville hitta ett till sätt att tjäna pengar än min ''bara'' min lön, och alla inklusive mig själv har ju sagt att trav är så svårt och förstå så därför så ville jag försöka förstå hur spelet funkade och hur man spelade. Nu när jag vet det så är jag till viss del frälst, hehe, men jag känner att jag måste bevisa något med mitt spelande också, jag ser det inte som en hobby utan mer som ett uppgift typ. Sen att jag gillar att tro på skrällar, ja det är en annan sak |
||
2014-04-30, 11:29 | #133 |
Flickepojken, vi kanske rentav ska ta en fika nån dag o prata lite trav, kanske t.o.m göra en V75:a tillsammans... Var på ön håller du till?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+2) |
|
2014-04-30, 11:37 | #134 |
Hehe, just nu känner jag att jag gärna håller mig till Sharps. Men någon gång i längre fram kanske när jag känner att jag har lite mer att bidra med så kanske man kan slå sina kloka ihop
|
|
2014-04-30, 13:35 | #135 | |
Citat:
Faktum är att ATG får mindre än 5% av omsättningen från all den utländska omsättningen. Resten blir kvar hos respektive partner för att betala skatt i respektive land, bekosta spelet, marknadsföring etc. Man kan på goda grunder anta att rakeback är ganska vedertaget i vissa av de här länderna. Och det här är naturligtvis inte bra, vi är helt ense. Jag tror man behöver lägga ned allt utlandsspel för att ta omtag. Även med sina nordiska partners.