|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-04-30, 12:23 | #31 | |
Citat:
|
||
2014-04-30, 12:33 | #32 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zamora_79 (+1) |
||
2014-04-30, 12:36 | #33 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2014-04-30, 12:42 | #34 |
Ingen häst är egentligen speciellt snabb ut i V86-7. Är absolut inte hundra men jag håller Trust Launcher som spetsfavorit. Travronden håller Certification som spetsbud men senast dessa två startade i samma lopp, 15 Oktober på Jägersro, från spår 4 och 6 så va Certification en längd bakom i starten och alltså inte ens nära att ta sig förbi.
Senast redigerad av NicklasJ den 2014-04-30 klockan 12:45. |
|
2014-04-30, 12:55 | #35 |
Skrev ju igår att jag tycker att 75% eller 76% just nu är för mkt för en fyra åring som möter äldre hästar.. Men samtidigt så tycker jag att motståndet ser lättare ut idag och därför väljer jag själv att spika den trots den höga procenten. det är ju ingen av dom här hästarna som har visat något, jo kanske Rocky men bricka 12 när ludde har bricka 5 och får överta spets. mm NÄ.Varför göra det svårare bara å bläddra vidare å jobba in skrällarna i dom andra loppen, kan ju bli bra betalt ändå. Eller?
|
|
2014-04-30, 13:00 | #36 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2014-04-30, 13:00 | #37 |
|
|
2014-04-30, 13:08 | #38 |
Archangel Am har galopperat 45,5% av starterna. Jag tycker dock att man kan uttyda av årets lopp att han blivit klart säkrare. Min analys av dagens galopprisk ligger vid ungefär 15-18%. Det ger inte så stora marginaler över för hästen som just nu är spelad till 76% vid felfri avgång.
Om vi gör en snäll kalkyl med 15% galopprisk så måste hästen vinna ca 89,5% av de gångerna han inte galopperar för att bära sina 76%. |
|
2014-04-30, 13:12 | #39 |
Håller med och utnämner Prawns till omgångens mest överstreckade. Tycker inte han visat rätta formen på slutet och dessutom ingen ledning så nää schaas.
1. Här tror jag allra mest på favoriten som är en kanon. Att han vilat tror jag inte spelar någon större roll utan stor chans att Takter dundrar runt på topptid och elitloppsinbjudningarna haglar! Om nu favoriten skulle komma bort av någon anledning tycker jag 1 Photo Princess är motbudet. Nu ska de köra ett snällt lopp säger dem men kommer hursomhelst vara sist in i första sväng. Blir det körning tror jag de sämst är tvåa i alla fall. 2 Onirique tredje häst på trolig tidig ledning. 2. 9 Ruhuna Tea blir dyngfavorit och inget att säga om det. MEN jag kommer att gardera. Visst blir det körning vinner favoriten men min känsla är att Örjan inför kommande Kungapokalskval inte kommer att ge sig fram i dödens utan köra till slut. Då kan faktiskt någon där framme slinka undan och rensa bra. 5 Poochai tror jag kan få tidig ledning och då blir den svårslagen om Erik får sänka tempot. 7 Charrua Forlan har inga kval att tänka på och räknas också på formen. 3. Öppet värre enligt mig och det är bara att strecka på. 1,4,8 mest streckvärda i nuläget. Anser inte att 5 Samson Kaski är en bra favorit och förhoppningsvis blir inte (ibland tokige) Takter släppt till ledningen och då blir det torsk. 4. Försök till diamantstoet och strecklistan tycker jag överensstämmer ganska bra med hästarnas chanser på förhand. Jag kommer helt klart gardera favoriten då andra förutsättningar nu med voltstart. Ganska stor favorit och det finns roliga motbud. 3 Monas Ragazza den allra roligaste som nog vunnit senast med tidigare lucka. 8,10,14 också aktuella framförallt 14 då såklart om det blir bf rom som Helge tipsade om. 5. Lurigt lopp att analysera. Tycker inte att favoriten är en bra favorit och väljer helt klart att gå emot. Min första häst är 4 O´Malleys Tös som är en bra häst med bra läge. Men det som talar emot är loppscenariot. Möjligt att det blir rygg eller i dödens på Luddes och då kan det bli tuffare. Men kan vara en chansspik i ett svårt lopp. Annars är väl 1 Best Well roligast på strecken då man inte riktigt vet kapaciteten och tränare låter uppåt. 6. 10 Sloppy Joe tycker jag är omgångens bästa spik. Med tanke på att den inte är jättefavorit och har stor chans att vinna. Har visat att han är tuff och kan avgöra på egen hand. De övriga två mest streckade tror jag mindre på. 1 blev jag inte allt för imponerad av sist och blir över från start. 4 kan väl bli lite tuff om bestämma för mycket i spets men tror inte Adielsson gör om Rédens misstag från senast utan kör i tid. (Sorbet hade vunnit med 100 meter om mer offensiv!!!) Värst emot tror jag 9 Chocolate Day är. Jorma har den som luring i sina egna tips och då utländska hästar ofta blir undervärderade tror jag som sagt den är värst emot. Bra platsodds och tvilling om inte annat. 7. Ludde spets och slut? Ja det mesta talar för det. Hemmabana, ludde i spets på snabba sommarbanor, motståndet är inte mycket att hänga i julgranen direkt. Men gigantisk favorit och har galopperat förr men tidig spets och lång distans känns som två faktorer som talar till favoritens fördel och minskar g-risken. 12 Rocky Egedal näst mest streckad och inget att säga om det då bra häst i sammanhanget. Lås på dessa kanske inte är helt fel då Luddes ändå är så mycket mer streckad. 8. Form och loppscenario brukar avgöra denna typen av årgångslopp. Stundande kval väntar och räkna inte med några offensiva styrningar. 1 Katla Celeber är väl ändå draget i loppet. Stall Walmann har länge hyllat hästen men det har inte lossnat. Nu finns det ändå en liten chans till spets (2 kryper ner i rygg) och då tror jag vinsten kan komma. Men mest troligt är ändå att 2 Neona Princess tar spets och får bestämma. Körning till slut och de där framme gör upp om det. 5 Mellby Briolett såklart intressant då det ryktas om ghostvagnen. 3,4 tror jag mindre på men har iofs lägena. 10 Single Sock roligast av övriga och kanske kan överraska till glatt odds om det nu mot förmodan skulle bli lite tryck i loppet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gyllaren (+5) |
|
2014-04-30, 13:24 | #40 | |
Banned
|
Citat:
Sen kan man va lite snällare på V86 eftersom det är många lopp men skulle den inte vinna så rensar det grymt bra, då hela Sverige spikar den. Jag ser värde att gardera där iaf. Andra rankade hästen på insatsprocenten ligger på 8%, sånn stor skillnad mot Luddes tycker jag inte att det är med förutsättningarna. 9,5 ggr mer streckad alltså. Senast redigerad av trance_error den 2014-04-30 klockan 13:35. |
|
2014-04-30, 13:35 | #41 |
Ska man ta hela potten måste man kanske spela offensivt!?
avd1. 8 Staro Bobcat avd2. 5-7-9-11 avd3. 5 Samson Karski avd4. 10-13 avd5. 2-5 avd6. 1-5-6-9-10-12 avd7. 5 Achangel Am avd8. 2-3-4-5 = 100 kr |
|
2014-04-30, 14:10 | #42 |
Seven Jersey just nu streckad på 6% men är favorit hos nätbolagen och ger vinnaroddset 4gånger på både Unibet och Bet365 som motsvarar 25%.
Senast redigerad av NicklasJ den 2014-04-30 klockan 14:11. |
|
2014-04-30, 14:14 | #43 |
Solvalla / Jägersro Tr 10 20140430 V86
Avd-1: 3,5,9 Avd-2: 9 Avd-3: 3 Avd-4: 2,6,10,14 Avd-5: 2,3,4,5,7,10 Avd-6: 6,9,10 Avd-7: 5 Avd-8: 2,3,4 System: 1 648 rader * 1 * 0,25 = 162 kr Såhär blir det idag. God tur
2014-04-30, 15:32 | #44 |
|
|
|