Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-14, 12:36   #1

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Fem nya V75-omgångar under året

ATG ordnar extra V75 till pokalloppen, sprintermästaren, uttagningarna till Derbyt och Kriteriet, samt semifinalerna till Breeders Crown.

http://webcache.googleusercontent.co...ient=firefox-a
Gammal 2014-04-14, 12:39   #2

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gillar inte alla extra v75 omgångar alls, och så inför de ännu fler. Blir jobbigt, v75 ska vara en gång i veckan och det är på lördagar.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 13:01   #3

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Gillar inte alla extra v75 omgångar alls, och så inför de ännu fler. Blir jobbigt, v75 ska vara en gång i veckan och det är på lördagar.
Tycker att du skall vara glad, tänk på alla fina jackpoter det ger oss
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 15:19   #4

fusbars avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 302
Standard

Julas va ju det värsta jag varit med om.. 21, 23, 26, och 28 december. Helt galet.
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 15:45   #5

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Tycker att du skall vara glad, tänk på alla fina jackpoter det ger oss
Hur ofta vinner man på en jackpot haha?
Gammal 2014-04-14, 15:49   #6

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Citat:
Finns väl i alla fall några som är väldigt optimala. Åbergskvällen och Elitloppssöndagen är väl sådana dagar som det största streckspelet hör hemma på, men att köra 16 extra V75 som det nu blir är på tok för mycket. Derbyuttaggningarna t ex där 6 rätt på V64 gett mellan 100-200 kr senaste åren är väl ingen bra kväll att lägga in det största streckspelet på.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 16:07   #7

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Finns väl i alla fall några som är väldigt optimala. Åbergskvällen och Elitloppssöndagen är väl sådana dagar som det största streckspelet hör hemma på, men att köra 16 extra V75 som det nu blir är på tok för mycket. Derbyuttaggningarna t ex där 6 rätt på V64 gett mellan 100-200 kr senaste åren är väl ingen bra kväll att lägga in det största streckspelet på.
Håller med dig helt, elitloppssöndagen och åbergskvällen är två givna dagar. Det jag vill säga att det blir på tok för många onödiga V75 omgångar som ATG inför för att höja omsättning när det i själva verket blir tvärtom i det långa loppet.
Gammal 2014-04-14, 16:18   #8

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8377
Standard

Citat:
Man väljer väl själv när man vill spela? Bara för att det blir fler omgångar betyder det inte att man måste spela på dem också
Gammal 2014-04-14, 16:20   #9

AndyMarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Man väljer väl själv när man vill spela? Bara för att det blir fler omgångar betyder det inte att man måste spela på dem också
Har inte sagt någonting om spel överhuvudtaget.

Sporten är problemet, den blir sämre när man kör 4 V75 omgångar under en vecka som det numera körs varje jul.
Gammal 2014-04-14, 16:21   #10

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Fast jag tror han menar att det tar udden utav tillställningen, som om det skulle finnas 4 stycken julaftnar. Magin försvinner om det mjölkas ur liksom. Men klart, för er som vill spela mer och struntar i att bara äta lördagsgodis på lördagar så är det ju julafton hela veckan så att säga
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 17:22   #11

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Brukar reflexmässigt alltid såga allt som kommer från ATG. Van som jag är att de brukar försämra spelvärlden i allmänhet och min värld i synnerhet. Men inte denna gång.

Man ersätter fyra V64-or och en V86-a med V75. Många tycker att 6 lopp är ett för lite och 8 lopp ett för mycket. De blir nöjda. Omsättningen stiger. ATG blir nöjda. Bra beslut!

Det är möjligt att man lite, lite grann urvattnar varumärket V75, men jag tror inte det innebär någon risk. Lördagarna som den Allmänna Speldagen tror jag inte urvattnas i första taget.

Ett steg mot V75 även på onsdagar? Den som spelar får se.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 21:31   #12

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Brukar reflexmässigt alltid såga allt som kommer från ATG. Van som jag är att de brukar försämra spelvärlden i allmänhet och min värld i synnerhet. Men inte denna gång.

Man ersätter fyra V64-or och en V86-a med V75. Många tycker att 6 lopp är ett för lite och 8 lopp ett för mycket. De blir nöjda. Omsättningen stiger. ATG blir nöjda. Bra beslut!

Det är möjligt att man lite, lite grann urvattnar varumärket V75, men jag tror inte det innebär någon risk. Lördagarna som den Allmänna Speldagen tror jag inte urvattnas i första taget.

Ett steg mot V75 även på onsdagar? Den som spelar får se.
Jag vet inte hur det ser ut som i resten av sverige men här i mellansverige där jag jobbar som spelombud blir "dom hästtokiga" sjukt less på extra v75, man hinner helt enkelt inte läsa på tillräckligt. Lite av magin med spel som v75 är att man redan på måndag börjar surra startlistor med kunderna och magin försviner om man kör v75 så många dagar runt en helg där folk dessutom egentligen inte har tid att plugga trav. Håll extra dagarna till stora travdagar som tex elitloppssöndagen och skippa utländska v75 omgångar alternativt kör dom dagar som inte konkurerar med dom svenska omgångarna (tex söndagar).

Det är mycket trist att dom inte värnar mer om deras starka varumärke V75.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 07:57   #13

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Vissa extra v75or tycker jag är bra.. och eftersom många stordagar har så tycker jag sprintermästaren är en självklarhet, samt kungakannan!

Men att dom lägger in v75 under uttagningsloppen är totalt efterblivet och jag kan inte förstå att dom tänker så kortsiktigt! Blir riktigt besviken faktiskt!

Inför någon form av v75stopp nu!
om dom nu gödslar med så många extra v7or kan dom ju lika gärna lägga in de på alla onsdagar!
varför inte lägga v75 på ALLA VECKANS DAGAR!! tänk minst 30 miljoner varje dag i omsättning!? prisa gud! inshallah!
är det ett sånt förslag man blir befordrad och får rejäl löneförhöjning på ATG må tro ?

Senast redigerad av alle den 2014-04-15 klockan 07:58.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 08:08   #14

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Vissa extra v75or tycker jag är bra.. och eftersom många stordagar har så tycker jag sprintermästaren är en självklarhet, samt kungakannan!

Men att dom lägger in v75 under uttagningsloppen är totalt efterblivet och jag kan inte förstå att dom tänker så kortsiktigt! Blir riktigt besviken faktiskt!

Inför någon form av v75stopp nu!
om dom nu gödslar med så många extra v7or kan dom ju lika gärna lägga in de på alla onsdagar!
varför inte lägga v75 på ALLA VECKANS DAGAR!! tänk minst 30 miljoner varje dag i omsättning!? prisa gud! inshallah!
är det ett sånt förslag man blir befordrad och får rejäl löneförhöjning på ATG må tro ?
Håller med fullständigt!!

Det enda man kommer fixa är nya jackpottar, försökslopp är väl bland det tråkigaste som finns att spela till. Favoriten blir nästan alltid släppt till ledningen och alla jagar ryggen som tar dem vidare som tvåa.

Usch och blä!!
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-19, 14:38   #15

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

ATG gör vad dom kan för att påvisa att omsättningen på hästar inte sjunker.
Att fixa och trixa genom olika initiativ som innebär ökad omsättning totalt är normalt, MEN
det riskerar att utmynna i en betydligt lägre snittomsättning på v75, samt en allt snabbare resignation från småspelarna, enär de omgångar som får extra v75 statistiskt sett är oerhört favoritbetonade, vilket leder till mindre total återbäring till småspelarna.
För det är storspelarna som tar hand om pengarna när det vankas jackpot.

Vilket i sin tur leder till att den största spelökningen sker hos rejkbackdrivna utomnordiska samarbetspartners enär dom ökar omsättningen när jackpot föreligger.
Då går dessutom en oproportionerligt stor del av vinsterna utomlands, vilket i förlängningen kommer att innebära allt lägre omsättning i Sverige och därmed ännu lägre pengar till hästsporten.

Men vi har inte sett några startlistor ännu, SÅ kanske lyder ATG/ ST mina råd och lägger in fler dubbelklasslopp och skriver ut bättre proppar som ger jämnare startfält just på v75, men jag är skeptisk.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td