Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-14, 19:45   #31

Lindvallens avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 4170
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Är ju en V65 med B.B.S Sugarligt i Bronsdivisionen, oavsett vilket spår den får
Tänkte precis starta en ny tråd innan jag läste ditt inlägg då du förstörde det roliga. Tänkte döpa tråden V65 Lördag Romme.

Straffspark för elitloppshästen.
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 20:36   #32

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Behövs ingen nådig nick om man vinner dom guldloppen, då är man inbjuden.
Hästen må vara hur kass som helst, vinner den, är den med.
Ja, men det kan ju finnas en heroisk häst i dödens som får stryk med en läpp, eller någon som får tokpress så första 1000 går efter 1.08,8 och sedan håller till tredjeplatsen. Att försöka i uttagningsloppen tycker jag skall vara värt något mer än att vinna en enkel gulddivision i Umeå eller liknande.
Gammal 2014-04-14, 21:01   #33

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ja, men det kan ju finnas en heroisk häst i dödens som får stryk med en läpp, eller någon som får tokpress så första 1000 går efter 1.08,8 och sedan håller till tredjeplatsen. Att försöka i uttagningsloppen tycker jag skall vara värt något mer än att vinna en enkel gulddivision i Umeå eller liknande.
Vet inte om det framgår - att vinnaren i dessa TVÅ GULDLOPP GÅR VIDARE MED EN DIREKT BILJETT, nytt för i år.

Självklart kan andra, icke vinnare bli aktuella i även dessa lopp, precis som i andra lopp.

Var just det, bra eller anus om skithästar råka vinna och fyller ut platser i Elitloppsförsöken sen.

Nu provas detta upplägg och det visar sig i framtiden. Kan bli bra, likväl som bajsutfyllnad.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 21:56   #34

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Måste kommentera BBS.. Alltså.. det vore totalt urkorkat att ställa upp i Elitloppet med den hästen!
Han är chanslös i sådana sammanhang, iaf iår! Kan absolut lyckas med en elitloppssatsning nästa år, men han har så extremt mycket pengar, segrar och framförallt rutin att hämta i de lägre klasserna!

Jag skulle bli oerhört förvånad om jag ser BBS i ett elitloppsförsök!!!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 22:13   #35

Gyllarens avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1
Standard

Väntar på lite magi från trav-gudarna, kommer med guld-korn ons-torsdag eller fredag...

Gyllaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 22:21   #36

Viroids avatar

Standard

Citat:
Vet inte om det framgår - att vinnaren i dessa TVÅ GULDLOPP GÅR VIDARE MED EN DIREKT BILJETT, nytt för i år.

Självklart kan andra, icke vinnare bli aktuella i även dessa lopp, precis som i andra lopp.

Var just det, bra eller anus om skithästar råka vinna och fyller ut platser i Elitloppsförsöken sen.

Nu provas detta upplägg och det visar sig i framtiden. Kan bli bra, likväl som bajsutfyllnad.
Jodå, det har framgått.

Men det brukar vara ett jävla smörande och rövslickande för att få med sina hästar till Elitloppet. Och så blir någon skitsur i slutänden och skall bojkotta allt och alla. Och det här tror jag både Tore och Klaus är innerligt trötta på.

Nu har de skapat lopp där de som aspirerar på Elitloppet faktiskt får gå ut och visa vad de duger till. Jag tror det känns bra för dem att ha det verktyget.

Sedan finns väl risken att en "Miranda Lux" vinner ett lopp och får vara med i Elitloppet, men det är väl roligt då att vem som helst kan komma med.

Miranda Lux skrällvann ett uttagningslopp till Olympiatravet år 2000 som tioårigt sto med Calle Lindblom i vagnen, och gick sedan ut i Olympiatravet mot bl.a. Varenne och General du Pommeau. Slutade oplacerad, men sprang rekord på distansen.
Gammal 2014-04-14, 22:23   #37

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:

Håller med samtidigt som jag hellre tar en häst med i försöken som är snäppet under de som kanske har bättre kapacitet, men som har form och det borde de ju få bevisa om loppen blir hyfsade, kan man hoppas - hur många gånger har inte dessa "i sista stunden"-inbjudningar, från när och fjärran floppat?!

Som sagt; hellre då en häst som visat form sent april och/eller maj, än en som bara går på rykte och/eller gamla meriter - finns många av dessa genom tiderna...

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 09:29   #38

Grogg12s avatar

Sharp$: 432

Standard

Blev så glad när jag såg att Vendi fick 8spår och sen blev jag ännu gladare när jag såg att aftonbladet hade rankat den sist!

Har en känsla att Kim kommer gasa från start till mål och då tror jag ingen hinner ikapp. Vendi är grym när hon har bra dagar, men kan ibland tyvärr ha dåliga dagar också.

Är iaf en solklar chansspik för mig och kommer nog inte få mer än 5% på sig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 09:35   #39

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grogg12 Visa inlägg
Blev så glad när jag såg att Vendi fick 8spår och sen blev jag ännu gladare när jag såg att aftonbladet hade rankat den sist!

Har en känsla att Kim kommer gasa från start till mål och då tror jag ingen hinner ikapp. Vendi är grym när hon har bra dagar, men kan ibland tyvärr ha dåliga dagar också.

ATT Kim ska gasa, skrev han redan i söndags när startlistorna släpptes
Tror ingen trott något annat med den hästen/Kim heller efter spårlottningen, var ju en stor förhoppning hos många innan, för att få ett fartfyllt lopp.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 09:51   #40

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grogg12 Visa inlägg

Låter bra med lite startrusning för mitt drag i det loppet, som är Uhlan Noir. Nu med lopp i kroppen.
Gammal 2014-04-15, 09:52   #41

Sharp$: 9847
Standard

V75-5 2 Caramella B.F. blir nog min tidiga chansspik. Gillar hästen skarpt och när värst emot fått dåligt läge så kan det gå...

Sen tjatar jag vidare med Månprinsen, träffade en av ägarna på Dannero efter förra starten, lät bara uppåt (vilket det iofs oftast brukar göra på den hästen). Läget är väl sådär men blir nog till att spika eftersom det känns ganska öppet bakom.

BBS är väl nästa favorit som går och vinner, börjar nästan lukta jackpot men det finns några spelvärda lopp i övrigt så kanske kan bli lite utdelning ändå?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 10:21   #42

Grogg12s avatar

Sharp$: 432

Standard

Citat:
ATT Kim ska gasa, skrev han redan i söndags när startlistorna släpptes
Tror ingen trott något annat med den hästen/Kim heller efter spårlottningen, var ju en stor förhoppning hos många innan, för att få ett fartfyllt lopp.

Helt underbart när dom drar undan in på upploppet och vinner med 30m
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 10:28   #43

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Lite söndagstankar!

V75 1: Alla laddar för att få rygg på BBS och hänga med till andraplatsen, men Jeepster är snabbast av de där framme och lyckas hålla ut alla andra förutom BBS. Spik på Untersteiner på alla seriösa lappar, kul att fälla favoriter men här är ett fällningsförsök att kasta pengar! 1-3 rak tvilling bör sitta, allt över 2 gånger är bra!
Om BBS hoppar (varför skulle den plötsligt göra det?) är Ponziopilato Stra, Constatantisoldi och Mellby Amiral bäst bakom. Roobois är bra, men inte från spår 12...

V75 2: Ett svårt lopp på förhand. Venkatesh är väl troligtvis bästa hästen men spår 8 är jobbigt och eftersom den springer på nålar tycker jag man ska gardera. 1,2,3,11 är alla bra hästar som kan utmana den troliga favoriten, dock är loppet svårt och det kan verkligen smälla här, inget värdelös häst med.

V75 3: Väldigt intressant lopp som blev mycket bättre än vad alla andra sista chansen lopp varit. Många kommer säkert tro att Inken är överlägsen här, men jag tror tvärtom. Visst, det är en fantastisk häst men detta är inget lopp den bara går ut och vinner, det är yppersta eliten inken ställs mot här. Jag tror mest på Nahar. Det jag tänker mig är att Bergh ställt i ordning Nahar och att den vinner loppet på ett liknande sätt som den vann elitloppet i fjol, från 3e 4e ytter o attack 800 kvar. Tror han är väldigt sugen på att vinna Olympiatravet med Nahar, den hästen passar där! Värst emot tror jag on track och inken är, de har dock dragit nitlotten i spårlottningen och kan få det svårt tack vare det. Tror ändå att det är två såpass bra hästar att det kan vara på linjen med rätt lopp!

Skrällar är Traveling, Labero, Bagley och Rocky Winner.

V75 4: Fjärde ser faktiskt inte så lätt ut. Månprinsen kanske bara är bäst men den sjabblar ofta med travet och det finns motbud. Hibogubben var kanonfin häromdagen på dubbeln och Stamping har gjort det fantastiskt på v75 förut. Dessutom finns det några norska bubblare med som mycket väl kan vara först på mållinjen. Kallblod är trots allt inte riktigt min sak så jag rekommenderar er inte att följa detta tips..

v75 5: Här tycker jag att det finns en eventuell spik och det är nummer 12 Quadrille som varit ute mot stentuffa hästar på slutet. I lördags mötte den bland annat Castor Boko, Ponziopilato Stra och Sandra Volo. Trodde mycket på den i lördags och jag kan inte gå ifrån det nu, utan jag tror att 12an vinner det här loppet om Örjan lyckas hitta någorlunda rätt position i loppet. Värst emot tycker jag att 2 Caramella BF är som jag gillar skarpt, den har gjort flera bra lopp på slutet och kan mycket väl vinna från exempelvis ledningen om hästen når dit. 14 Xena Brick tror jag blir mycket streckad men eftersom den inte imponerat på slutet tycker jag inte man behöver ha med den. 8 Blended Bellouet har inte heller varit som bäst de senaste starterna.

Antingen spikar man Quadrille eller så låser man med Caramella BF. Har man råd med många streck här tar man alla då det ofta smäller i v75 5/stolopp, min tro är dock att detta lopp blir ett undantag.

V75 6: När jag såg anmälningslistorna tänkte jag direkt att Chapeau var en stenklar spik, brisar till ledningen och med Erik i vagnen rinner den sedan undan som vanligt. Dock fick den spår 11 och det gör att det blir en favorit i fara. Stig H påstår att den går lika bra bakifrån men jag kan inte riktigt hålla med, tycker den ger sig lättare i slutstriden när den får gå ute i spåren sista 700. Man bör gardera med Rico, Navigator Sib, U Bus och Queasy som är 4 bra hästar. Tror man kommer långt med dessa fem hästar. Letar man outsiders så 1,2,5,7.

V75 7: Ärligt talat tror jag att omgångens bästa lås finns här, trots spåren. 1 Asterix Hornline och 12 Västerbo Fantast var helt överlägsna när de möttes senast och jag tror nån av de vinner här. Blir 1an instängd så vinner 12an men kommer Asterix ut tror jag den vinner eftersom den bör få ett lättare lopp än fantasten. Tror ingen annan kan utmana faktiskt, ska isåfall vara Reckless men den går upp i klass här och jag tror inte riktigt den räcker. 9 Askö Q såg fin ut senast som instängd men jag tror man kommer väldigt långt med ett lås på 1-12.
5 % på Quadrille just nu, jag blir rik på lördag!
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 11:29   #44

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
5 % på Quadrille just nu, jag blir rik på lördag!
Du vet att det är tisdag idag va?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DanielN (+1)
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 13:58   #45

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

Vendi öppnar på 1, 05 om det behövs. Kommer flyga utanför Lotus Elan. Kan hålla ordentligt länge. Tror hon går under 11 på lördag.. Räcker en bit
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td