|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-04-14, 19:45 | #31 | |
Citat:
Straffspark för elitloppshästen.
2014-04-14, 20:36 | #32 |
Ja, men det kan ju finnas en heroisk häst i dödens som får stryk med en läpp, eller någon som får tokpress så första 1000 går efter 1.08,8 och sedan håller till tredjeplatsen. Att försöka i uttagningsloppen tycker jag skall vara värt något mer än att vinna en enkel gulddivision i Umeå eller liknande.
2014-04-14, 21:01 | #33 | |
Citat:
Självklart kan andra, icke vinnare bli aktuella i även dessa lopp, precis som i andra lopp. Var just det, bra eller anus om skithästar råka vinna och fyller ut platser i Elitloppsförsöken sen. Nu provas detta upplägg och det visar sig i framtiden. Kan bli bra, likväl som bajsutfyllnad. |
||
2014-04-14, 21:56 | #34 |
Måste kommentera BBS.. Alltså.. det vore totalt urkorkat att ställa upp i Elitloppet med den hästen!
Han är chanslös i sådana sammanhang, iaf iår! Kan absolut lyckas med en elitloppssatsning nästa år, men han har så extremt mycket pengar, segrar och framförallt rutin att hämta i de lägre klasserna! Jag skulle bli oerhört förvånad om jag ser BBS i ett elitloppsförsök!!! |
|
2014-04-14, 22:13 | #35 |
Väntar på lite magi från trav-gudarna, kommer med guld-korn ons-torsdag eller fredag...
|
|
2014-04-14, 22:21 | #36 | |
Citat:
Men det brukar vara ett jävla smörande och rövslickande för att få med sina hästar till Elitloppet. Och så blir någon skitsur i slutänden och skall bojkotta allt och alla. Och det här tror jag både Tore och Klaus är innerligt trötta på. Nu har de skapat lopp där de som aspirerar på Elitloppet faktiskt får gå ut och visa vad de duger till. Jag tror det känns bra för dem att ha det verktyget. Sedan finns väl risken att en "Miranda Lux" vinner ett lopp och får vara med i Elitloppet, men det är väl roligt då att vem som helst kan komma med. Miranda Lux skrällvann ett uttagningslopp till Olympiatravet år 2000 som tioårigt sto med Calle Lindblom i vagnen, och gick sedan ut i Olympiatravet mot bl.a. Varenne och General du Pommeau. Slutade oplacerad, men sprang rekord på distansen.
2014-04-14, 22:23 | #37 | |
Citat:
Håller med samtidigt som jag hellre tar en häst med i försöken som är snäppet under de som kanske har bättre kapacitet, men som har form och det borde de ju få bevisa om loppen blir hyfsade, kan man hoppas - hur många gånger har inte dessa "i sista stunden"-inbjudningar, från när och fjärran floppat?! Som sagt; hellre då en häst som visat form sent april och/eller maj, än en som bara går på rykte och/eller gamla meriter - finns många av dessa genom tiderna...
2014-04-15, 09:29 | #38 |
Blev så glad när jag såg att Vendi fick 8spår och sen blev jag ännu gladare när jag såg att aftonbladet hade rankat den sist!
Har en känsla att Kim kommer gasa från start till mål och då tror jag ingen hinner ikapp. Vendi är grym när hon har bra dagar, men kan ibland tyvärr ha dåliga dagar också. Är iaf en solklar chansspik för mig och kommer nog inte få mer än 5% på sig Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) |
|
2014-04-15, 09:35 | #39 | |
Citat:
ATT Kim ska gasa, skrev han redan i söndags när startlistorna släpptes Tror ingen trott något annat med den hästen/Kim heller efter spårlottningen, var ju en stor förhoppning hos många innan, för att få ett fartfyllt lopp. |
||
2014-04-15, 09:51 | #40 | |
Citat:
2014-04-15, 09:52 | #41 |
V75-5 2 Caramella B.F. blir nog min tidiga chansspik. Gillar hästen skarpt och när värst emot fått dåligt läge så kan det gå...
Sen tjatar jag vidare med Månprinsen, träffade en av ägarna på Dannero efter förra starten, lät bara uppåt (vilket det iofs oftast brukar göra på den hästen). Läget är väl sådär men blir nog till att spika eftersom det känns ganska öppet bakom. BBS är väl nästa favorit som går och vinner, börjar nästan lukta jackpot men det finns några spelvärda lopp i övrigt så kanske kan bli lite utdelning ändå? |
|
2014-04-15, 10:21 | #42 |
Helt underbart när dom drar undan in på upploppet och vinner med 30m
|
|
2014-04-15, 10:28 | #43 | |
Citat:
|
||
|