Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-14, 09:07   #16

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Att BBS skulle ut i brons på lördag har varit känt länge. Kanske vill dom kolla av statusen på hästen i ett något tuffare gäng än klass1 innan dom skickar ut han i ett snabbjobb mot tuffingar som ska ge biljett till elitloppet, det är lång tid kvar, ingen häst är klar och det finns nog en plan bakom allt. Så lugna i båten.
Jo, men veckan därpå när de kör på Åby är det 1640a som gäller för bronsdivisionen. Det hade väl varit mer relevant kan jag tycka. Där hade det ju funnits lite möjligheter att göra en imponerande tid.

Men, det är inte jag som matchar, jag är mest orolig för att formtoppen skall ebba ut innan det är dags.
Gammal 2014-04-14, 09:09   #17

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jo, men veckan därpå när de kör på Åby är det 1640a som gäller för bronsdivisionen. Det hade väl varit mer relevant kan jag tycka. Där hade det ju funnits lite möjligheter att göra en imponerande tid.

Men, det är inte jag som matchar, jag är mest orolig för att formtoppen skall ebba ut innan det är dags.
Dom kanske har något annat snabblopp i åtanke? Solvalla mot guldisar? Vad finns det innan elitloppet, dålig koll, men inom V86 borde det väll finnas något?

Senast redigerad av Rickart den 2014-04-14 klockan 14:11.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 09:26   #18

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det jag känner är att BBS startat för tätt om den nu laddas mot Elitloppet. Kunde lika gärna gått ut veckan efter på 1640a och där kört allt vad som går för att bli inbjuden. Kanske har de i åtanke att ge BBS ett lugnt lopp för en gångs skull men de blir svårt att göra mot spelarna. Personligen tycker jag matchningen är något för hård, man vill ju verkligen inte att formen ska bli sämre framåt Elitloppet..
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 10:08   #19

Viroids avatar

Standard

Citat:
Dom kanske har något annat snabbjobb i åtanke? Solvalla mot guldisar? Vad finns det innan elitloppet, dålig koll, men inom V86 borde det väll finnas något?
Det är ett par "uttagningslopp" till på Solvalla. Man har ju kört Kentucky Fibbers och The Onions lopp.

Den 23/4 är det Dartster F:s lopp, 1640a, 100K i förstapris
Den 14/5 är det Meadow Roads lopp, 1609a, 100K i förstapris

14/5 kör också Jägersro ett lopp för alla hästar över 1640a.

21/4 kör Halmstad Yngve Larssons memorial över 1640a, men nu valde han V75 dagen innan istället.

På V75 kör Örebro Gulddivision 1609a den 3/5 och Umåker Gulddivision 1640a den 10/5. Gävle kör sitt "sista chansen" den 17/5 över 1609a.

För BBS Sugarlight finns det väl några fler lopp, men skall ha möta lite motstånd är det inte så många lopp kvar att visa vad man går för.

Senast redigerad av Viroid den 2014-04-14 klockan 10:14. Anledning: Lade till Halmstads lopp
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 10:27   #20

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Laxdasen kommer säkert skrika ut sin gamla klara Uranus de Tyrole som veckans säkraste spets och slutvinnare. Synd att Lotus Elan hamna så långt ut på vingen . Tror den hade haft ruggig chans i det här loppet från spets. Nu kan det bli kamikazekörning för att om möjligt köra in Chapeau i loppet. Vidöppet lopp. Tror att det kan smälla här.
Struntar fullständigt i vad Laxdasar skriker när det gäller V75 och trav!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+10)

Senast redigerad av korpo den 2014-04-14 klockan 12:35.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 12:22   #21

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Två saker som skaver i mitt huvud:

Varför går B.B.S. Sugarlight ut i en bronsdivision över medeldistans om det är Elitloppet som hägrar? Har inte Tore varit tydlig med att det behövs 10-tider på kort distans och några namnkunniga skalper för att komma med dit?

Nahar anmäldes till Romme för att han har poängbrist. Efter förlusten igår ståtar han med 810 poäng, men eftersom han sprang bort 1800 poäng på söndagen fick han tillgodoräkna sig dem vid anmälan.
Jag får lite samma feeling gällande B.B.S. Sugarlight som med Friction när han klättrade genom klasserna. Alla skrek Elitloppet, sedan förlorade han ett lopp som megafavorit ( fick gå i dödens har jag för mig) för att sedan vinna igen. Dock kom han ju inte med då.

Det som hade varit intressant är alltså, enligt mig, om han hade fått bakspår och INTE hade blivit släppt till ledningen. Hoppas att de inte knäcker hästen bara för dessa 2 lopp i slutet av maj. Visst det hade varit underbart att se en underdog i Elitloppet som de andra får jaga, askungesagor är alltid härliga. Men jag njuter hellre av hästen lång tid framöver istället för att han blir knäckt. Men de vet säkert vad de gör, bättre än mig i alla fall :-)
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 13:12   #22

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MattiasB75 Visa inlägg
Jag får lite samma feeling gällande B.B.S. Sugarlight som med Friction när han klättrade genom klasserna. Alla skrek Elitloppet, sedan förlorade han ett lopp som megafavorit ( fick gå i dödens har jag för mig) för att sedan vinna igen. Dock kom han ju inte med då.

Det som hade varit intressant är alltså, enligt mig, om han hade fått bakspår och INTE hade blivit släppt till ledningen. Hoppas att de inte knäcker hästen bara för dessa 2 lopp i slutet av maj. Visst det hade varit underbart att se en underdog i Elitloppet som de andra får jaga, askungesagor är alltid härliga. Men jag njuter hellre av hästen lång tid framöver istället för att han blir knäckt. Men de vet säkert vad de gör, bättre än mig i alla fall :-)
Kan aldrig tänka mig att det blir nåt elitlopp för bbs. Skulle den mot förmodan bli inbjuden så tror jag de tackar nej. Väldigt lätt atg köra slut på en häst som utvecklats så snabbt. Det krävs hårdhet för att palla med 2 tuffa heta samma dag.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 14:14   #23

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Kan aldrig tänka mig att det blir nåt elitlopp för bbs. Skulle den mot förmodan bli inbjuden så tror jag de tackar nej. Väldigt lätt atg köra slut på en häst som utvecklats så snabbt. Det krävs hårdhet för att palla med 2 tuffa heta samma dag.
Untersteiner pratar ju öppet om elitloppsdrömmar så tro inte för hårt på dina egna funderingar.
Gammal 2014-04-14, 14:55   #24

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

P.U. får i år koncentrera sig på Harry H vad gäller Elitloppet.
Hoppas Peter rådgör med någon erfaren storloppstränare som Stig H, Petri Puro eller varför inte K.G. Holgersson. De säger säkert, att BBS kan matchas mot världseliten 2015 och senare.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 16:25   #25

Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Untersteiner pratar ju öppet om elitloppsdrömmar så tro inte för hårt på dina egna funderingar.
Vad det gäller trav så tror jag stenhårt på mina egna funderingar
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 17:13   #26

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Det är ett par "uttagningslopp" till på Solvalla. Man har ju kört Kentucky Fibbers och The Onions lopp.

Den 23/4 är det Dartster F:s lopp, 1640a, 100K i förstapris
Den 14/5 är det Meadow Roads lopp, 1609a, 100K i förstapris

14/5 kör också Jägersro ett lopp för alla hästar över 1640a.

21/4 kör Halmstad Yngve Larssons memorial över 1640a, men nu valde han V75 dagen innan istället.

På V75 kör Örebro Gulddivision 1609a den 3/5 och Umåker Gulddivision 1640a den 10/5. Gävle kör sitt "sista chansen" den 17/5 över 1609a.

För BBS Sugarlight finns det väl några fler lopp, men skall ha möta lite motstånd är det inte så många lopp kvar att visa vad man går för.

Nyhet idag i Solvallas pressmedelande

I ett pressmeddelande berättas att Solvalla lovar bort två inbjudningar till Elitloppet, detta till hästar som segrar i gulddivisionen i Örebro den 3 maj och i Gävle den 17 maj.

Båda går över 1609 m och vid vinst är man direktkvalificerad.

http://www.travronden.se/nyheter/spo...ill-elitloppet

"Att man kan kvalificera sig till Elitloppet på det här sättet är så klart ett lyft för både Örebro och Gävles lopp.

– Att få vara en del av Elitloppet känns jätteinspirerande. Jag längtar redan nu efter att få erbjuda Örebropubliken den här toppsporten under våra V75-tävlingar, säger Claes Broberg, sportchef på Örebrotravet.

– Det här är jätteroligt för Gävletravet och jag tycker också att det är smart att direktkvalificera hästar i toppform. Nahar vann ju motsvarande lopp hos oss förra året och som alla vet segrade han sedan i Elitloppet, säger Mathias Gustafsson, sportchef för Trav Gävleborg."
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 17:17   #27

muumiins avatar

Sharp$: 1615

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Nyhet idag i Solvallas pressmedelande

I ett pressmeddelande berättas att Solvalla lovar bort två inbjudningar till Elitloppet, detta till hästar som segrar i gulddivisionen i Örebro den 3 maj och i Gävle den 17 maj.

Båda går över 1609 m och vid vinst är man direktkvalificerad.

http://www.travronden.se/nyheter/spo...ill-elitloppet

"Att man kan kvalificera sig till Elitloppet på det här sättet är så klart ett lyft för både Örebro och Gävles lopp.

– Att få vara en del av Elitloppet känns jätteinspirerande. Jag längtar redan nu efter att få erbjuda Örebropubliken den här toppsporten under våra V75-tävlingar, säger Claes Broberg, sportchef på Örebrotravet.

– Det här är jätteroligt för Gävletravet och jag tycker också att det är smart att direktkvalificera hästar i toppform. Nahar vann ju motsvarande lopp hos oss förra året och som alla vet segrade han sedan i Elitloppet, säger Mathias Gustafsson, sportchef för Trav Gävleborg."
Tycker detta är kanon! Både för sporten och elitloppet!
Gammal 2014-04-14, 17:33   #28

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
Tycker detta är kanon! Både för sporten och elitloppet!
Spännande tänk! Hoppas det blir bra så inte rena skitkusar kvalar in men
bara ge tummen upp för idéen, kan vara något. Eller så blir det anus ..hehe.
Gammal 2014-04-14, 18:20   #29

Viroids avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Spännande tänk! Hoppas det blir bra så inte rena skitkusar kvalar in men
bara ge tummen upp för idéen, kan vara något. Eller så blir det anus ..hehe.
Det där tror jag kan bli bra om man håller i inbjudningarna lite. Då kommer många känna sig manade att försöka.

Det har ju hittills i praktiken fungerat som ett uttagningslopp, men nu kan ju Tore och Klaus peka på loppen och förklara att hästar som springer i de här loppen har lite lättare att få nådiga nicken om prestationen är bra.
Gammal 2014-04-14, 18:29   #30

Helges avatar

Standard

Citat:
Det där tror jag kan bli bra om man håller i inbjudningarna lite. Då kommer många känna sig manade att försöka.

Det har ju hittills i praktiken fungerat som ett uttagningslopp, men nu kan ju Tore och Klaus peka på loppen och förklara att hästar som springer i de här loppen har lite lättare att få nådiga nicken om prestationen är bra.
Behövs ingen nådig nick om man vinner dom guldloppen, då är man inbjuden.
Hästen må vara hur kass som helst, vinner den, är den med.
Svara

td