|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-04-13, 17:55 | #1 |
V75 Romme 20 April
Ser intressant ut på påskdagen.
Chapeau spik med framspår va? Och kolla gulddivisionen, Digital Ink mot Nahar. Även jokrar som Bagley, On Track, Rocky Winner och Labero med. Intressant lopp! Ny duell mellan Asterix Hornline och Västerbo Fantast kanske? Startspåren tror jag avgör mycket p.g.a. de jämna hästarna! |
|
2014-04-13, 18:06 | #2 |
Är ju en V65 med B.B.S Sugarligt i Bronsdivisionen, oavsett vilket spår den får
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndyMart (+1) |
|
2014-04-13, 18:19 | #3 |
|
|
2014-04-13, 18:21 | #4 | |
Citat:
Månprinsen A.M. är ju en rätt duktig kille också :-) |
||
2014-04-13, 19:48 | #5 |
|
|
2014-04-13, 20:04 | #6 |
Ju fler segrar desto närmare en förlust eller vad säger man?
Känns som Constatantisoldi och Mellby Amiral blir bortglömda nu efter allt skrik senaste veckorna. Finns ett par roliga jokrar till. Jätterolig omgång med många stora favoriter och ganska jämnt bakom. Frågan är vilka av de största som vinner då. Snabb revansch för Digital Ink eller är han ännu segare nu? Trafik problem ingen för Månprinsen? Blir kul att se Reckless mot tuffare i sista! |
|
2014-04-13, 20:11 | #7 | |
Citat:
Tror förlusten för denna kommer först i ev försöksheat till Elitloppet. Jag gillar att försöka fälla dom stora men vissa inser tom jag att det inte går. Dessvärre är det tok mycket jobb från torsdag, till måndag lunch så kommer inte lira en krona och bara försöka hinna se det bästa i efterhand på måndag em. Lycka till alla ni som lirar, fin sport! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
persson (+5) |
||
2014-04-13, 20:23 | #8 |
både on track piraten och vendi har 2 v7starter från spår 8a i rad nu. snacka om oflax.
Månprinsen såg riktigt tankad ut sist och jag tror han kliver runt dom lätt denna gången. bbs sugarlight tävlar mot sig själv som formula one gjorde i lördags. Han vinner naturligtvis om han är vid sunda vätskor |
|
2014-04-13, 20:27 | #9 |
Ser rätt favoritbrtonat ut utan att för den delen veta vilka som blir favoriter! Om man ska vara seriös så ser det onekligen bra ut för prinsen och bbs sugarlight
|
|
2014-04-13, 20:29 | #10 | |
Citat:
Men en härlig omgång både sportsligt och spelmässigt. Jag fick 5 startbevakningar, hästar jag tänker lira nästa gång till denna omgång, antalet hör till ovanligheten. Alla fick dock dåliga lägen. Oflax! 1. Queasy är en av dom jag tänkte denna spelar jag på oavsett distans och spår nästa gång.. men 1640m och spår 12 KOM IGEN! haha 2. Rooibos, barfota igen? Spår 12 mot den omöjlige BBS... 3. Lomar visade toppform sist men står ju på samma volt som "de värsta". 4. Liva Liv den enda med bra läge men dock värsta motbudet innanför. Caramella B.F? 5. Reckless härlig typ! möter tuffare och tuffare hästar.. hur långt räcker det? Senast redigerad av jellybelly den 2014-04-13 klockan 20:32. |
||
2014-04-13, 20:58 | #11 |
Lite söndagstankar!
V75 1: Alla laddar för att få rygg på BBS och hänga med till andraplatsen, men Jeepster är snabbast av de där framme och lyckas hålla ut alla andra förutom BBS. Spik på Untersteiner på alla seriösa lappar, kul att fälla favoriter men här är ett fällningsförsök att kasta pengar! 1-3 rak tvilling bör sitta, allt över 2 gånger är bra! Om BBS hoppar (varför skulle den plötsligt göra det?) är Ponziopilato Stra, Constatantisoldi och Mellby Amiral bäst bakom. Roobois är bra, men inte från spår 12... V75 2: Ett svårt lopp på förhand. Venkatesh är väl troligtvis bästa hästen men spår 8 är jobbigt och eftersom den springer på nålar tycker jag man ska gardera. 1,2,3,11 är alla bra hästar som kan utmana den troliga favoriten, dock är loppet svårt och det kan verkligen smälla här, inget värdelös häst med. V75 3: Väldigt intressant lopp som blev mycket bättre än vad alla andra sista chansen lopp varit. Många kommer säkert tro att Inken är överlägsen här, men jag tror tvärtom. Visst, det är en fantastisk häst men detta är inget lopp den bara går ut och vinner, det är yppersta eliten inken ställs mot här. Jag tror mest på Nahar. Det jag tänker mig är att Bergh ställt i ordning Nahar och att den vinner loppet på ett liknande sätt som den vann elitloppet i fjol, från 3e 4e ytter o attack 800 kvar. Tror han är väldigt sugen på att vinna Olympiatravet med Nahar, den hästen passar där! Värst emot tror jag on track och inken är, de har dock dragit nitlotten i spårlottningen och kan få det svårt tack vare det. Tror ändå att det är två såpass bra hästar att det kan vara på linjen med rätt lopp! Skrällar är Traveling, Labero, Bagley och Rocky Winner. V75 4: Fjärde ser faktiskt inte så lätt ut. Månprinsen kanske bara är bäst men den sjabblar ofta med travet och det finns motbud. Hibogubben var kanonfin häromdagen på dubbeln och Stamping har gjort det fantastiskt på v75 förut. Dessutom finns det några norska bubblare med som mycket väl kan vara först på mållinjen. Kallblod är trots allt inte riktigt min sak så jag rekommenderar er inte att följa detta tips.. v75 5: Här tycker jag att det finns en eventuell spik och det är nummer 12 Quadrille som varit ute mot stentuffa hästar på slutet. I lördags mötte den bland annat Castor Boko, Ponziopilato Stra och Sandra Volo. Trodde mycket på den i lördags och jag kan inte gå ifrån det nu, utan jag tror att 12an vinner det här loppet om Örjan lyckas hitta någorlunda rätt position i loppet. Värst emot tycker jag att 2 Caramella BF är som jag gillar skarpt, den har gjort flera bra lopp på slutet och kan mycket väl vinna från exempelvis ledningen om hästen når dit. 14 Xena Brick tror jag blir mycket streckad men eftersom den inte imponerat på slutet tycker jag inte man behöver ha med den. 8 Blended Bellouet har inte heller varit som bäst de senaste starterna. Antingen spikar man Quadrille eller så låser man med Caramella BF. Har man råd med många streck här tar man alla då det ofta smäller i v75 5/stolopp, min tro är dock att detta lopp blir ett undantag. V75 6: När jag såg anmälningslistorna tänkte jag direkt att Chapeau var en stenklar spik, brisar till ledningen och med Erik i vagnen rinner den sedan undan som vanligt. Dock fick den spår 11 och det gör att det blir en favorit i fara. Stig H påstår att den går lika bra bakifrån men jag kan inte riktigt hålla med, tycker den ger sig lättare i slutstriden när den får gå ute i spåren sista 700. Man bör gardera med Rico, Navigator Sib, U Bus och Queasy som är 4 bra hästar. Tror man kommer långt med dessa fem hästar. Letar man outsiders så 1,2,5,7. V75 7: Ärligt talat tror jag att omgångens bästa lås finns här, trots spåren. 1 Asterix Hornline och 12 Västerbo Fantast var helt överlägsna när de möttes senast och jag tror nån av de vinner här. Blir 1an instängd så vinner 12an men kommer Asterix ut tror jag den vinner eftersom den bör få ett lättare lopp än fantasten. Tror ingen annan kan utmana faktiskt, ska isåfall vara Reckless men den går upp i klass här och jag tror inte riktigt den räcker. 9 Askö Q såg fin ut senast som instängd men jag tror man kommer väldigt långt med ett lås på 1-12. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
persson (+10) |
|
2014-04-13, 21:21 | #12 |
Laxdasen kommer säkert skrika ut sin gamla klara Uranus de Tyrole som veckans säkraste spets och slutvinnare. Synd att Lotus Elan hamna så långt ut på vingen . Tror den hade haft ruggig chans i det här loppet från spets. Nu kan det bli kamikazekörning för att om möjligt köra in Chapeau i loppet. Vidöppet lopp. Tror att det kan smälla här.
|
|
2014-04-14, 06:26 | #13 |
Två saker som skaver i mitt huvud:
Varför går B.B.S. Sugarlight ut i en bronsdivision över medeldistans om det är Elitloppet som hägrar? Har inte Tore varit tydlig med att det behövs 10-tider på kort distans och några namnkunniga skalper för att komma med dit? Nahar anmäldes till Romme för att han har poängbrist. Efter förlusten igår ståtar han med 810 poäng, men eftersom han sprang bort 1800 poäng på söndagen fick han tillgodoräkna sig dem vid anmälan.
2014-04-14, 08:48 | #14 |
håller med viroid, verkar lite skumt! om de vill vara med i elitloppet måste de verkligen bevisa det också!
|
|
2014-04-14, 08:52 | #15 |
Att BBS skulle ut i brons på lördag har varit känt länge. Kanske vill dom kolla av statusen på hästen i ett något tuffare gäng än klass1 innan dom skickar ut han i ett snabbjobb mot tuffingar som ska ge biljett till elitloppet, det är lång tid kvar, ingen häst är klar och det finns nog en plan bakom allt. Så lugna i båten.
2014-04-14, 09:07 | #16 | |
Citat:
Men, det är inte jag som matchar, jag är mest orolig för att formtoppen skall ebba ut innan det är dags.
2014-04-14, 09:09 | #17 | |
Citat:
Chips To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Rickart den 2014-04-14 klockan 14:11. |
||
2014-04-14, 09:26 | #18 |
Det jag känner är att BBS startat för tätt om den nu laddas mot Elitloppet. Kunde lika gärna gått ut veckan efter på 1640a och där kört allt vad som går för att bli inbjuden. Kanske har de i åtanke att ge BBS ett lugnt lopp för en gångs skull men de blir svårt att göra mot spelarna. Personligen tycker jag matchningen är något för hård, man vill ju verkligen inte att formen ska bli sämre framåt Elitloppet..
|
|
2014-04-14, 10:08 | #19 | |
Citat:
Den 23/4 är det Dartster F:s lopp, 1640a, 100K i förstapris Den 14/5 är det Meadow Roads lopp, 1609a, 100K i förstapris 14/5 kör också Jägersro ett lopp för alla hästar över 1640a. 21/4 kör Halmstad Yngve Larssons memorial över 1640a, men nu valde han V75 dagen innan istället. På V75 kör Örebro Gulddivision 1609a den 3/5 och Umåker Gulddivision 1640a den 10/5. Gävle kör sitt "sista chansen" den 17/5 över 1609a. För BBS Sugarlight finns det väl några fler lopp, men skall ha möta lite motstånd är det inte så många lopp kvar att visa vad man går för.
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling. Senast redigerad av Viroid den 2014-04-14 klockan 10:14. Anledning: Lade till Halmstads lopp |
||
2014-04-14, 10:27 | #20 | |
Citat:
Helge (+10) Senast redigerad av korpo den 2014-04-14 klockan 12:35. |
||
2014-04-14, 12:22 | #21 | |
Citat:
Det som hade varit intressant är alltså, enligt mig, om han hade fått bakspår och INTE hade blivit släppt till ledningen. Hoppas att de inte knäcker hästen bara för dessa 2 lopp i slutet av maj. Visst det hade varit underbart att se en underdog i Elitloppet som de andra får jaga, askungesagor är alltid härliga. Men jag njuter hellre av hästen lång tid framöver istället för att han blir knäckt. Men de vet säkert vad de gör, bättre än mig i alla fall :-) |
||
2014-04-14, 13:12 | #22 | |
Citat:
|
||
2014-04-14, 14:14 | #23 |
Untersteiner pratar ju öppet om elitloppsdrömmar så tro inte för hårt på dina egna funderingar.
2014-04-14, 14:55 | #24 |
P.U. får i år koncentrera sig på Harry H vad gäller Elitloppet.
Hoppas Peter rådgör med någon erfaren storloppstränare som Stig H, Petri Puro eller varför inte K.G. Holgersson. De säger säkert, att BBS kan matchas mot världseliten 2015 och senare. |
|
2014-04-14, 16:25 | #25 |
|
|
2014-04-14, 17:13 | #26 | |
Citat:
Nyhet idag i Solvallas pressmedelande I ett pressmeddelande berättas att Solvalla lovar bort två inbjudningar till Elitloppet, detta till hästar som segrar i gulddivisionen i Örebro den 3 maj och i Gävle den 17 maj. Båda går över 1609 m och vid vinst är man direktkvalificerad. http://www.travronden.se/nyheter/spo...ill-elitloppet "Att man kan kvalificera sig till Elitloppet på det här sättet är så klart ett lyft för både Örebro och Gävles lopp. – Att få vara en del av Elitloppet känns jätteinspirerande. Jag längtar redan nu efter att få erbjuda Örebropubliken den här toppsporten under våra V75-tävlingar, säger Claes Broberg, sportchef på Örebrotravet. – Det här är jätteroligt för Gävletravet och jag tycker också att det är smart att direktkvalificera hästar i toppform. Nahar vann ju motsvarande lopp hos oss förra året och som alla vet segrade han sedan i Elitloppet, säger Mathias Gustafsson, sportchef för Trav Gävleborg." |
||
2014-04-14, 17:17 | #27 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1615Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Citat:
2014-04-14, 17:33 | #28 |
|
|
2014-04-14, 18:20 | #29 | |
Citat:
Det har ju hittills i praktiken fungerat som ett uttagningslopp, men nu kan ju Tore och Klaus peka på loppen och förklara att hästar som springer i de här loppen har lite lättare att få nådiga nicken om prestationen är bra.
2014-04-14, 18:29 | #30 | |
Citat:
Hästen må vara hur kass som helst, vinner den, är den med. |
||
2014-04-14, 19:45 | #31 | |
Citat:
Straffspark för elitloppshästen.
2014-04-14, 20:36 | #32 |
Ja, men det kan ju finnas en heroisk häst i dödens som får stryk med en läpp, eller någon som får tokpress så första 1000 går efter 1.08,8 och sedan håller till tredjeplatsen. Att försöka i uttagningsloppen tycker jag skall vara värt något mer än att vinna en enkel gulddivision i Umeå eller liknande.
2014-04-14, 21:01 | #33 | |
Citat:
Självklart kan andra, icke vinnare bli aktuella i även dessa lopp, precis som i andra lopp. Var just det, bra eller anus om skithästar råka vinna och fyller ut platser i Elitloppsförsöken sen. Nu provas detta upplägg och det visar sig i framtiden. Kan bli bra, likväl som bajsutfyllnad. |
||
2014-04-14, 21:56 | #34 |
Måste kommentera BBS.. Alltså.. det vore totalt urkorkat att ställa upp i Elitloppet med den hästen!
Han är chanslös i sådana sammanhang, iaf iår! Kan absolut lyckas med en elitloppssatsning nästa år, men han har så extremt mycket pengar, segrar och framförallt rutin att hämta i de lägre klasserna! Jag skulle bli oerhört förvånad om jag ser BBS i ett elitloppsförsök!!! |
|
2014-04-14, 22:13 | #35 |
Väntar på lite magi från trav-gudarna, kommer med guld-korn ons-torsdag eller fredag...
|
|
2014-04-14, 22:21 | #36 | |
Citat:
Men det brukar vara ett jävla smörande och rövslickande för att få med sina hästar till Elitloppet. Och så blir någon skitsur i slutänden och skall bojkotta allt och alla. Och det här tror jag både Tore och Klaus är innerligt trötta på. Nu har de skapat lopp där de som aspirerar på Elitloppet faktiskt får gå ut och visa vad de duger till. Jag tror det känns bra för dem att ha det verktyget. Sedan finns väl risken att en "Miranda Lux" vinner ett lopp och får vara med i Elitloppet, men det är väl roligt då att vem som helst kan komma med. Miranda Lux skrällvann ett uttagningslopp till Olympiatravet år 2000 som tioårigt sto med Calle Lindblom i vagnen, och gick sedan ut i Olympiatravet mot bl.a. Varenne och General du Pommeau. Slutade oplacerad, men sprang rekord på distansen.
2014-04-14, 22:23 | #37 | |
Citat:
Håller med samtidigt som jag hellre tar en häst med i försöken som är snäppet under de som kanske har bättre kapacitet, men som har form och det borde de ju få bevisa om loppen blir hyfsade, kan man hoppas - hur många gånger har inte dessa "i sista stunden"-inbjudningar, från när och fjärran floppat?! Som sagt; hellre då en häst som visat form sent april och/eller maj, än en som bara går på rykte och/eller gamla meriter - finns många av dessa genom tiderna...
2014-04-15, 09:29 | #38 |
Blev så glad när jag såg att Vendi fick 8spår och sen blev jag ännu gladare när jag såg att aftonbladet hade rankat den sist!
Har en känsla att Kim kommer gasa från start till mål och då tror jag ingen hinner ikapp. Vendi är grym när hon har bra dagar, men kan ibland tyvärr ha dåliga dagar också. Är iaf en solklar chansspik för mig och kommer nog inte få mer än 5% på sig Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) |
|
2014-04-15, 09:35 | #39 | |
Citat:
ATT Kim ska gasa, skrev han redan i söndags när startlistorna släpptes Tror ingen trott något annat med den hästen/Kim heller efter spårlottningen, var ju en stor förhoppning hos många innan, för att få ett fartfyllt lopp. |
||
2014-04-15, 09:51 | #40 | |
Citat:
2014-04-15, 09:52 | #41 |
V75-5 2 Caramella B.F. blir nog min tidiga chansspik. Gillar hästen skarpt och när värst emot fått dåligt läge så kan det gå...
Sen tjatar jag vidare med Månprinsen, träffade en av ägarna på Dannero efter förra starten, lät bara uppåt (vilket det iofs oftast brukar göra på den hästen). Läget är väl sådär men blir nog till att spika eftersom det känns ganska öppet bakom. BBS är väl nästa favorit som går och vinner, börjar nästan lukta jackpot men det finns några spelvärda lopp i övrigt så kanske kan bli lite utdelning ändå? |
|
2014-04-15, 10:21 | #42 |
Helt underbart när dom drar undan in på upploppet och vinner med 30m
|
|
2014-04-15, 10:28 | #43 | |
Citat:
|
||
2014-04-15, 11:29 | #44 |
Du vet att det är tisdag idag va?
DanielN (+1) |
|
2014-04-15, 13:58 | #45 |
Vendi öppnar på 1, 05 om det behövs. Kommer flyga utanför Lotus Elan. Kan hålla ordentligt länge. Tror hon går under 11 på lördag.. Räcker en bit
|
|
2014-04-15, 14:07 | #46 |
Banned
|
såg nu att någon hade skrivit om det.......
Senast redigerad av trance_error den 2014-04-15 klockan 14:10. |
2014-04-15, 14:59 | #47 |
Lite tidiga tankar :
Avd 1 : Såvida det inte inkommer ngn negativ info om BBS så är det ju årets klaraste spik. Tvilling 1-3 spelas givetvis med om man hör positivt om nr 1. Avd 2: Garderingslopp! En del chanslösa, men bästa hästen från spår 8 gör att det inte blir ngn spik. Goops från perfekt spår 5 kan vara intressant som a-häst! Men krävs nog 5-6 streck i detta lopp Avd 3 : Hoppas Nahar blir favorit här då jag knappt tror ngt alls på den... Digital Ink tror jag är redo att vinna detta från dödens, med den och On track Piraten ska loppet bara vara låst. Möjligen kan Bagley skrälla från perfekt spår..... Men jag spikar min favorit Inken Avd 4 : Månprinsen står byngligt till med innerspår på dubbla tillägg... måste garderas! 12 och 13 värst emot på tillägg, och både 1 och 3 på på start kommer få bra lopp, med dessa fem hästar bör loppet vara låst. Avd 5: Favoriten vann i lördags, nu tror jag på skräll! Passa nr 1 Qvintette! Men för mig blir det helgardering här. Avd 6: Här lär det li strid om spetsen mellan 2 Prey Frontline och 8 Vendi. Kommer ngn av dem enkelt till spets vinner den hästen, men blir det körning gynnar det nr 6 9 och 12. Återigen ett bra 5hästarslås! 12 Queasy tror jag spurtar ner alla till slut. Avd 7: Revanschmöte mellan 1 och 12.... Jens Sjöden har påpekat många ggr hur missgynnsamt spår 12 på 2640 m är, försämrar chansen avsevärt... Senast kunde den hästen köras vaket till spets av Erik A, så blir det inte nu.... Nej Spik på nr 1 Asterix Hornline.. Allt Peter U (som har toppform) ska göra är att hitta ut, sen är vinsten klar! Man kan såklart helgardera här med, men det är för dyrt för min plånbok.... Systemet redan nu: 3 1 5 6 8 10 (utgång 5) 7 1 3 10 12 13 (utgång 10) Alla 15 2 6 8 9 12 (utgång 12) 1 1 utgång ska sitta. Kostnad : 457.50 kr
2014-04-15, 17:58 | #48 | |
Citat:
hälsade Kim också att han kommer köra en 10-tid med Vendi på söndag. Når vi ledningen är loppet över, i dödens är det bara bra segerchans, sade Kim. Nu tuggar han ju om chans med allt och alla hästar men just Vendi kan jag delvis köpa. För ett tag sedan, spikade han sig själv med Livi Barcelona i guld. Senast redigerad av Helge den 2014-04-15 klockan 18:00. |
||
2014-04-15, 20:45 | #49 | |
Citat:
|
||
2014-04-15, 20:51 | #50 |
|
|
2014-04-15, 21:42 | #51 |
Skulle nog inte kalla den överspelad till 4% men nog luktar det Kamikazestyrning och långa sista 100.
|
|
2014-04-15, 21:46 | #52 |
|
|
2014-04-15, 22:55 | #53 | |
Citat:
Om vi utgår från att sannolikheten för att BBS vinner är lika med 1 (vilket den i verkligheten givetvis inte är, oavsett hur bra den är) och därmed "räknar bort" BBS från loppet så innebär det alltså att du anser att det korrekta oddset på att Jeepster slår övriga är 2,00. Ensamt sto, 3 galopper i raden, knappast överlägsen övriga hästar. Dessutom är spår 1 extremt överskattat när det gäller spetskörning. Och om jag inte minns fel är Romme en av de banor där spår 1 är extra missgynnat. Startraketen Eros Tooma har spår 4, vilket är ett mycket bättre spår när det gäller startmomentet. Du kan få spela det hos mig till det dunderfina oddset 2,01 om du vill. Valfri insats... |
||
2014-04-15, 22:57 | #54 |
|
|
2014-04-15, 22:58 | #55 | |
Citat:
|
||
2014-04-15, 23:16 | #56 |
|
|
2014-04-15, 23:18 | #57 | |
Citat:
Håller med om att oddset 2 är lite för dåligt att spela till, men det är inte långt borta... Du kan inte räkna bort BBS från ekvationen, då den är högst delaktig till att Jeepster ska komma 2a... Jeepster är oerhört startsnabb och bör väldigt enkelt hålla ryggen på BBS.. att ngn ska komma utifrån och kunna pressa sig ner i rygg låter väldigt osannolikt.. Nej BBS i spes och Jeepster rygg på denne efter 300 m max stämmer nog iaf i 9 fall av 10... Sen ska Jeepster "bara" hålla undan för resten av fältet, vilket den bör göra efter sin perfekta löpning i ryggen på BBS. Ger du mig 3 ggr pengarna ska jag gärna spela hos dig, inte till 2.01 dock, då hästar är djur och inga maskiner =) Men dagens mest troliga tvilling är det iaf, utan tvekan.
2014-04-15, 23:22 | #58 |
Sist Jeepster startade från innern bakom bil var den chanslös att spetsa.
|
|
2014-04-15, 23:26 | #59 |
LeBanner, Jeepster behöver inte hålla upp ledningen, den ska bara hålla ryggen på BBS som spetsar och det lär vara ganska enkelt att göra. Sedan är tvillingen hemma då Jeepster får en drömlöpning. 4-5 ggr tror jag oddset blir -> in och dega!
|
|
2014-04-15, 23:30 | #60 |
5 ggr degen? Då spelar jag också, kan jag lova...
|
|
2014-04-15, 23:35 | #61 |
Tror faktiskt Jeepster blir väldigt bortglömd.
Ska ge er en till tvilling. 1-12 i sista, vem som vinner vet jag inte, men 1a och 2a är de i mål om Peter hittar ut och Erik inte hoppar! |
|
2014-04-15, 23:38 | #62 |
Alla blir nog bortglömda i det loppet. Andrahandaren kommer ju rensa bort de flesta kupongerna.
|
|
2014-04-15, 23:43 | #63 | |
Citat:
Verymuchkiss Karsk 6 %, tycker synd om människorna som har den med mot detta motstånd. P22 lopp med två startande ekipage blir nästa gång jag lirar den iallafall! |
||
2014-04-15, 23:47 | #64 | |
Citat:
Tror dock att den kommer hålla sig där denna gång... max! |
||
2014-04-16, 00:10 | #65 |
Intressant omgång. Flera hästar är väl klara till finalerna redan. Min häst som jag deläger är med i V75-7. Spännande lopp.
Helge (+100) |
|
2014-04-16, 00:46 | #66 |
|
|
2014-04-16, 14:27 | #67 | |
Citat:
Hoppas på god tur då! Gärna en tvilling på 1-2 för mig tack i v75-7 !
2014-04-16, 15:31 | #68 |
Ja On track Piraten ser väll intresant ut.... eller vad tycker ni??
|
|
2014-04-16, 15:55 | #69 |
|
|
2014-04-16, 15:58 | #70 |
Banned
|
Vad ger folket Traveling Man för chanser?
|
2014-04-16, 23:08 | #71 |
Fredrik Solberg om 3 B.B.S.Sugarlight:
– Vi hade tur med spåret och visst ser det som om han kan vara med där framme igen. Det blir samma utrustning som senast. Det viktigaste för B.B.S.Sugarlight är att han kan hålla formen. Skulle han vinna det här är han klar för final i Bronsdivisionen men det finns också andra möjligheter. Skulle vi bli inbjudna till Elitloppet så tackar vi inte nej. |
|
2014-04-17, 00:07 | #72 | |
Citat:
|
||
2014-04-17, 00:16 | #73 |
BBS S - Straffspark!?.
Primo Valentino vann enkelt senast och har fin form, fint läge, Tony hittar ofta roliga vägar, kan gå.. 3% Digital Ink är I toppskick för dagen. Troligen spik!. Prey F behöver inte spets men jag tror han tar den, riktigt kvick, Uffe oftast med där framme och skicklig som han är. Spets och slut!? Troligen! Risk för klen utdelning... Senast redigerad av Klanke den 2014-04-17 klockan 16:09. |
|
2014-04-17, 01:49 | #74 |
OPQC har jag fått lite "inside" på glöm inte bort den!
2014-04-17, 02:09 | #75 |
Banned
|
|
2014-04-17, 02:16 | #76 |
Banned
|
Spika BBS Sugarlight och gå vidare, finns andra lopp det kan skrälla.
|
2014-04-17, 09:35 | #77 |
Känns lite som reden sitter på leken i guld iaf, han kan avgöra hur loppet urartar sig. Frågan är hur mycket han vill ha med sina kusar till final...
|
|
2014-04-17, 11:45 | #78 |
Systemet i nuläget...
Nahar struken i Guld, Hade ej tänkt ha med honom, Då han ej såg bra ut senast. 1: 3 2: 1,5,8 3: 4,7,8 4: 1,4,9,10 5: 1,2,3,4,5,7,8,9,10,12,14,15 ( Lär ta med alla ) 6: 2,8 7: 4 Vad kan gå fel? Skrällarna är.. Lambero Broline som satt fast senast och Tuxi Titan som ska vara startsnabb och överta ledningen, kanske släppa till Hulte Magnus för att sedan utnyttja openskräck-spåret och överraska till 1% på spelet. |
|
2014-04-17, 14:46 | #79 | |
Citat:
2014-04-17, 14:51 | #80 |
Tycker ni om propositionerna? Står inte kallbloden på främre volten bra inne? Samt bakspårshästarna i loppet med spårtrappa?
2014-04-17, 16:54 | #81 |
Var från början kompisens som sa så när det tillämpades för en del år sedan och jag hakade på..
Det är Open stretch som finns på b.l.a Åby och som vissa kallar snikspåret. Open stretch är ett tilläggsspår på Upploppet som finns på vissa banor..b.l.a.. Åby, Som kompisen genast kallade för Openskräck... Blev lite kaka på kaka men bättre att överdriva än underdriva, Hoppas att det då var givet att förstå. |
|
2014-04-17, 17:05 | #82 |
Varför kompisen kallade det för Openskräck ?
Jo, För han tyckte det var omöjligt att förutse vem som satt var, Eftersom de flesta släppte ledningen. Och som oftast var det ej den hästen som han trodde skulle få openstrechspåret.. Utan en skräll och då blev det openskräck för honom.. Fast han var irriterad, Så skojade han med att det var openskräck som fällde honom. |
|
2014-04-17, 17:26 | #83 |
Förstod att det var openstretch du syftade på men så vitt jag vet så har inte Romme något sådant spår. Kan ju vara så att dom plaserar ut Björn "skräcken" Linder i början av upploppet och på så vis skapa ett openskräck spår.
2014-04-17, 18:22 | #84 | |
Citat:
Nej! Det var jag som snurrat till det och förväxlat Åby idag med Romme på söndag. Så bara jag som yrat till det. |
||
2014-04-17, 18:29 | #85 |
Kan vara att jag är så inne i nuet och försöker att få in 6 rätt på Åby..
Tack för att du rättade mig Lepadd och det gjorde du på ett trevligt vis. Senast redigerad av Trinity den 2014-04-17 klockan 18:30. |
|
2014-04-17, 18:43 | #86 |
De var så lite! tråkigt att räkna fel pga banan lycka till med sexan
2014-04-17, 18:45 | #87 |
Tack! Lepadd
Må du ha 7:an på Söndag. |
|
2014-04-18, 04:15 | #88 |
Tidigt inlämnat, då påskfirandet kommer att ta upp den största delen av helgen.
3 B.B.S.Sugarlight* (1, 10) 1 Chippen Ås (8, 5) 2, 4, 7, 8 1, 10 3, 4, 7, 12 8 Vendi (2, 11) 1, 4, 12 96 rader Och resterna på kontot... 3 B.B.S.Sugarlight* 1, 8 7 Digital Ink 10 Månprinsen A.M. 12 Quadrille 8 Vendi 4, 6 4 rader |
|
2014-04-18, 07:33 | #89 |
Jag har lite känsla för nr3 i sista ( ja, jag vet att KK inte är någon stjärna). Nån som vet hur hästens startsnabbhet är?
|
|
2014-04-18, 09:19 | #90 | |
Citat:
Hoppas nu inte du ändrar dig av nån anledning utan gå på din känsla, det räcker långt! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
monimaker1 (+1) |
||
2014-04-18, 09:47 | #91 |
Suttit och ringt runt idag med och har en del rolig info!
Tycker travdelen på sharps har blivit riktigt dålig om man jämnför med var den varit...Inte samma info längre nu är de bara en massa ''ungtuppar'' som ville visa sig. Visst är de bra info. Men inte alls samma.
2014-04-18, 10:07 | #92 | |
Citat:
|
||
2014-04-18, 10:36 | #93 |
Själv rankar jag upp nr 1 i avd 6
Efter att ha läst i ronden låter ju mycket bra där. |
|
2014-04-18, 10:37 | #94 |
Håller med, tycker Hibogubben känns klart intressant till 8 %. Kan mycket väll krångla på vägen för Månprinsen, innerspåret känns inte optimalt.
|
|
2014-04-18, 10:40 | #95 |
Nr 2 Caramella B.F i avd 5 känns som en spik just nu på strecken
Trodde den skulle bli ganska stor favorit |
|
2014-04-18, 10:41 | #96 |
|
|
2014-04-18, 10:59 | #98 |
Avd-4: Jag gillar när det kommer kallblodslopp på V75 då många verkar ha svårt för dessa och strecka minst halva fältet. Är man som jag från Östersund så har man nästan sett fler lopp med kallblod
Loppet ser i mina ögon inte så svårt ut och man bör kunna gå kort i detta lopp. Vinnaren står nog på dubbla tillägg och jag tror det räcker med två streck. Dessa har en helt annan hårdhet. Har man råd kan det finnas ett tredje streck. 10 Månprinsen A.M. är ett av de bästa kallbloden vi har i Sverige. Med årsdebuten avklarad och ett lite mysigt lopp invändigt tror jag denne är redo för en ny fin säsong. 12 Stamping har gjort det jättebra en tid även om de två senaste loppen ej gett några framgångar. Denna gång ser det lättare ut på pappret. Avslutar ofta vasst. 4 Hulte Magnus är en stark och rejäl typ men möter nu tuffare hästar. Skulle det bli väldiga trafikproblem för de innan nämnda kan denne vara vinnaren. Går man utanför dessa har jag svårt att hitta vinnaren, man kan ju ta alla och därmed sitta helt säkert. Rank: A: 10-12 B: 4-1-7-3-5 C: Övriga utan ordning Senast redigerad av oHYRA den 2014-04-19 klockan 02:00. Anledning: Hade rank på 8, ska vara 7. |
|
2014-04-18, 11:08 | #99 |
läste precis detsamma. har ju presterat bra mot riktigt bra hästar, Men läget känns ju inte bra. bör hamna långt bak därifrån. måste ha riktigt mycket tur tror jag. Min första häst är queasy. den har ju en jäkla formtopp och känns som den är under fin utveckling- lite körning här och han städar av dem över det långa upploppet.
MatsE (+2) |
|
2014-04-18, 11:20 | #100 |
|
|
2014-04-18, 11:34 | #101 | |
Citat:
|
||
2014-04-18, 12:50 | #102 |
Jo det stämmer bra, han går bäst under vintern då han slipper möta hästar som Hallsta Lotus. I detta lopp är det många som rankas ned pga den långa distansen samt att många är benägna att hoppa. Får han några fina ryggar tror jag bara det är Månprinsen som är tuffare. 40 tillägg är så klart tufft för båda dessa men jag räknar med att några av de osäkra där framme gör bort sig så det inte blir så långt fram när de väl ger sig iväg. Hårdheten dessa har tror jag blir avgörande sista 200.
MatsE (+2) Senast redigerad av oHYRA den 2014-04-18 klockan 12:56. |
|
2014-04-18, 14:05 | #103 |
Vad säger ni om Guli Järven med J-O Persson.......
|
|
2014-04-18, 14:09 | #104 |
Hibogubben verkar bortglömd precis som ni nämner. Slog Hulte Magnus förra gången ju och då var det på samma start. Tror mycket på Hibogubben igen!
|
|
2014-04-18, 14:22 | #105 |
Banned
|
|
2014-04-18, 14:27 | #106 |
Jag tror jag inleder med 2 spikar, BBS och Venkatesh. De låter ju väldigt uppåt på Venkatesh och Hultman säger att Örjan kommer köra fram i dödens direkt från start. Därmed blir det ett jobbigt lopp men då jag tror Venkatesh är bästa hästen tror jag också att han grejar det. Får se hur jag gör, men nu är jag lite sugen på att spika!
|
|
2014-04-18, 14:34 | #107 |
Banned
|
Låser avd 3 på Traveling Man och Labero Broline.
Digital har ingen toppform än tror det som fäller, möter bättre hästar nu. Och On track får visa lite bättre takter här i sverige i år innan jag tror på honom, vann dock senast med Johny Takter men har ändå ingen känsla denna gång från spår 8. Alltså ett chans lås på 2 och 4. BBS Sugarlight spikas. Bra spår och bästa hästen. Kan bli chansspik på Caramella från bra spår och ej så hårt streckad i dagsläget. Senast redigerad av trance_error den 2014-04-18 klockan 17:43. |
2014-04-18, 14:56 | #108 | |
Citat:
|
||
2014-04-18, 15:24 | #109 | |
Banned
|
Citat:
Sen finns det blod sugare också, som inte bidrar med någonting alls men tar rygg. Finns några sånna här på sharps. |
|
2014-04-18, 15:25 | #110 | |
Citat:
En av de absolut bästa kalliskuskarna och kusken nu utvilad efter semester med andra ord toksugen igen. Gissar att Uffe löser den enda knuten just nu (att komma ut i 2a spår sen e det hästen att slå). |
||
2014-04-18, 17:03 | #111 |
Visst kommer de endel tips via PM... Men finns de inte något sett där man kan göra en grupp/forum som bara vissa har tillträde till?
2014-04-18, 17:04 | #112 |
= Striktare info, bättre återbetalning, mindre skitsnack osv!
2014-04-18, 17:37 | #113 | |
Banned
|
Citat:
Säger inte att jag skulle platsa där men jag kämpar mig gärna upp med tiden isf. Kanske admin kan hjälpa till med det? Senast redigerad av trance_error den 2014-04-18 klockan 17:39. |
|
2014-04-18, 17:48 | #114 | |
Citat:
2014-04-18, 17:53 | #115 | |
Citat:
Där ni kan bjuda in vem ni vill & även kicka vem ni vill! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sandro (+5) |
||
2014-04-18, 18:06 | #116 |
Håller med Migge, öppna ett ATG tillsammans bolag och diskutera där. Då vinner ni väl miljoner specialister som ni är.
Migge (+1) |
|
2014-04-18, 18:23 | #117 |
Nu är jag inne på att Qvintette klarar att hålla spets, isf veckans drag för mig. Vad tror ni?
|
|
2014-04-18, 19:02 | #118 |
Qvintette kan absolut vinna från spets! Farlig till låg procent!
Själv vill jag se BBS Sugarlight göra en topprestation och få en elitloppsinbjudan... Kan riktigt se framför mig i finalen hur Harry H tar spets, släpper till BBS och sedan gör de två upp... målfoto avgör.... Ska bli årets tvillingspel för mig iaf.... (drömma får man göra)
2014-04-18, 20:21 | #119 |
Det är kul när det kommer upp nya kanoner, BBS Sugarlight tror jag hade gjort upp om vinsten även i guld. Senaste loppen är makalösa, går ej att blunda för det. Oavsett vad den har på kontot och att den inte mött det bästa så vinner den på lördag om det inte inträffar olycka.
Månprinsen AM är nästan lika klar, den kommer se ut som ett varmblod jämfört med övriga sista 300 meterna. 5 lopp kvar att tippa, men det kommer ju de flesta också att ha. Ser ganska lätt ut i övriga lopp också. Blir max 1000 kr på 7:an. Istället får vi njuta av fina hästar och spela en liten mångbong och v7. |
|
2014-04-18, 20:26 | #120 | |
Citat:
"On track får visa ättre takter här i Sverige i år innan jag tror på honom"? Skojar du? Han har startat i Sverige två ggr i år, första vann han mot Maharajah som senare vann PDA och i andra starten fick han gå i dödens mot Noras Bean (PDF vinnare) i stentufft tempo och höll ändå bra. Du tar bort denna för att den inte visat tillräckligt och sen låser du på Traveling Man och Labero. Jag tror också mycket på dessa två med tanke på läget för OTP men Traveling och Labero har helt ärligt inte visat ett skit så din teori om att hästar först måste visa fina takter innan du tar med dem faller pladask. |
||
2014-04-18, 21:08 | #121 |
För er som bara vill lägga en / ett par hundringar per V75 omgång och ändå ha stor vinstchans borde gå med i mitt V75 bolag på ATG tillsammans, klicka på länken under denna post om ni är intresserade!
Veckans drag är 12 Quadrille i V75-5 för mig! Veckans säkra är BBS! Veckans avslag får bli Reckless som jag inte tror vinner denna gång! |
|
2014-04-18, 21:24 | #122 |
Rommes upplopp mäter 205m. Finns några meter att speeda på så kanske det dyker upp några bakifrånspurtare.
Första tror ja inte att det gör det. Här ska det nog till ett antal meter galopp för att förhindra favoritseger. Tänker inte spekulera i det utan spikar. 3 Andra är öppnare. Venkatesh låter det väldigt bra på och han är bäst. Kanske promenerar hem det här från dödens. Men chansar och går emot. Tror att han krossar ettan men hoppas på att han blir hetsig och trött och hoppar innan upploppet. Då Kliver Borga Effekt fram och avgör med 100. Tänker inte spika utan leta guldkorn. Om det går riktigt fort vilket jag tror att det kan göra om det blir varmt och skönt så kan diggers komma in i matchen. 5,6,8,12,1,2,4 det pratas om unghäst och inte full form och bla bla men jag tror att Digitalen är huvudet högre än de flesta i det här loppet. Enda hoten ser jag i On Track Piraten och den på strecken tappade Rocky Winner. 7,8,10,4,2,5 Blir för dyrt helt enkelt att gardera Månprinsen. Annars hade jag nog gjort det. Tycker loppet känns öppet och svårt men lutar åt att jag måste spika. Nu blev jag trött i fingrarna. Måste gå och hälla upp en kall. Orkar inte fortsätta men just nu ser systemet ut så här. 3 5 2,7,8,10 1,2,10 1,4,7,12,15 1,2,3,8,9,12 1,10 Totalomvändning i dag. Måste spika i andra för att ha råd att lämna in. Senast redigerad av draken den 2014-04-19 klockan 21:52. |
|
2014-04-18, 22:07 | #123 |
Till er som letar skrällar i avd 5, så gjorde nr 15 Captivating Ås ett riktigt starkt lopp senast, visserligen i ledningen, som den inte kommer att ha nu =) Men som sagt, letar man strumprullare så är den intressant! 2%
|
|
2014-04-18, 22:31 | #124 |
Guest
|
Här är mitt bidrag till söndagen.
Registrerat spel Datum: Söndag 2014-04-20 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 17 Avd Ordinarie hästar 1 3 B.B.S.Sugarlight* 2 1, 5, 8 3 8 On Track Piraten 4 7, 10 5 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14, 15 6 2 Prey Frontline 7 1, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 12 Vadet gäller startnummer 576 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 288,00 kr Kvittonummer: 4D84 58F7 6563 **** |
2014-04-18, 22:43 | #125 |
Ok, Här kommer mitt bidrag - Mycket annat i påsk så det är bara att lämna in nu:
Romme 17 20140420 V75 Avd-1: 3 Avd-2: 1,2,8 Avd-3: 1,2,4,5,7,8 Avd-4: 10 Avd-5: 1 Avd-6: 1,2,3,8,9,12 Avd-7: 1,4,5,6,10,12 System: 1 648 rader * 1 * 0,50 = 324 kr Senast redigerad av oinkk den 2014-04-18 klockan 22:45. |
|
2014-04-18, 22:52 | #126 |
Några av mina tankar om söndagens omgång
Som många andra här inne redan skrivit så blir det spik på B.B.S och sen bara bläddra vidare. Månprinsen vågar jag då iaf inte spika, är ju trots allt 40 m att ta in, antingen så är han helt enkelt bara bäst och rundar dem alla eller så blir det som jag hoppas att han inte grejar det. Just nu så känns det som att gardera med 1 Hibbogubben, 4 Hulte Magnus och 12 Stamping (även om Stamping är betydligt bättre under vintertiden så vill jag inte räkna bort den helt iaf) så är man en bit på vägen i 4:e. (blir nog i slutändan någon häst till iaf) Loppet som jag känner mig mest fundersam över är Avd 5. Antingen blir det en spik på Hankypanky Pagan (var bara min första tanke när jag läste igenom startlistan, har ingen riktig anledning till varför utan var bara en första känsla som sagt var) eller så känns det som att man får måla på ordentligt här. Var först inne på att spika Digital Ink (också första tanken när jag läste startlistorna), men ju mer jag har läst och analyserat det loppet så känns det lite som med Mångubben. Redén har ju de två hästarna på spår 1 och 2 och min tanke är att Traveling Man tar ledningen och får stallkamraten i ryggen, spår 7 för Inken (vingelrisk??). On Track Piraten spikade jag sist och det gick ju inte hem. Men att ha med 1,2,7,8 och sen kanske även gardera med 4,5,10 (Rocky Winner är en personlig favorit) men då känns det ju som att man lika gärna kan ta med alla 9 som är till start (vill inte bara lämna 2 utanför kupongen för när man gjort det har alltid någon av de 2-3 man lämnat utanför vunnit) Så här har man en del jobb kvar att göra känner jag. Spika, ta 4 eller ta alla det är frågan just nu |
|
2014-04-19, 01:34 | #127 |
Här kommer några tankar...
I AVD1 säger magkänslan mig att B.B.S torskar efter 4 raka... Samma sak både i AVD2 och AVD3 då Örjan bränt ALLA 5 gånger han varit favorit på v75 detta året. I AVD4 är det väll Månprinsen bästa hästen, men innerspåret blir nog knepigt för honom och 3 galopper på 10 senaste starterna.... AVD5 känns såklart också skrällbenäget...helmålning om plånboken tillåter....=) I AVD6 är både tränare och kusk är upp om Vendi som kommer gasa på. Rankas som nr2 efter Prey Frontline. I AVD7 känns läget knepigt för Asterix och även detta känns som ett garderingslopp som kan behöva 4,5 streck.... Spiken känns som O.T.P i avd3....och låsen 1,5 i AVD2 och 2,8 i AVD6. Känns inte som en mellanmjölksomgång...."antingen eller" |
|
2014-04-19, 02:16 | #128 |
V75-1 3 B.B.S.Sugarlight
V75-2 5 Borga Effekt V75-3 2, 4, 7, 8 V75-4 10 Månprinsen A.M. V75-5 2, 4, 7, 8, 11 V75-6 2, 3, 6, 9, 12 V75-7 1, 4, 6, 10 400 Rader, 200 riksdaler. Lycka till alla. |
|
2014-04-19, 02:28 | #129 |
Gunnar Melander påstod att han aldrig har haft så mycket krafter kvar i en häst som han hade i Månprinsen sist när han gick i mål, o ändå har han tränat o kört Lapp Nils som hade 97 vinster på 184 starter,faan jag minns att jag ofta kom fel på det om jag spikade Lapp Nils så vann Svinten o tvärtom de hade många hårda duster i Rikstoton förr. Månprinssen är ju en undantagshäst stark o rejäl men lite halvlat i loppena tills han får anfallsorder o då tar han i, bara Kusken emot, vete faan om det är det ens en gång. Spik......
2014-04-19, 10:03 | #130 |
Registrerat spel
Datum: Söndag 2014-04-20 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 17 Avd Ordinarie hästar 1 3 B.B.S.Sugarlight* 2 1, 8 3 7, 8 4 10 Månprinsen A.M. 5 4, 7, 8, 10 6 2, 3, 10 7 1, 3, 5, 6, 10 Vadet gäller startnummer 240 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 120,00 kr Kvittonummer: Glad Påsk
2014-04-19, 10:49 | #131 | |
Citat:
Månprinsen är ett av världens fem bästa kallblod. Hästen körs för att tjäna miljoner de närmaste åren till ägarna. Senast hade han förstaspår och fick stryk av Guli Järven (som nu står 20 framför), Lomar, Stamping och Höstbo Fredrik. Dessa möter han på söndag igen från förstaspår. Månprinsen fick inte pengar som sjua i mål. Självklart hade han alla krafter kvar i mål. Problemet är, att alla som spelade inte har pengarna kvar. Antingen kör kusken ett förbjudet preparélopp eller som du skriver "kusken emot". Förra året vann Månprinsen varannan start. Jag kan inte mycket om kallblod. Men som spelare och ledare för V75 bolag måste jag "ta ställning". Hur ska jag behandla omgångens näst största favorit? Vi spelar på ekipage - inte bästa hästen. För undvikande av missförstånd vill jag ha sagt, att inlägget ovan inte vänder sig mot SuperFinnen - som drar rätt slutsats. Vi spelare satsar på söndag 90 miljoner kronor. Vi tolererar inte, att kusken kör för framtida miljoner till ägarna! |
||
2014-04-19, 11:02 | #132 |
Kommentarer till favoriterna:
B.B.S: Sugarligh är nog inte lönt att försöka fälla. Glider till spets och de andra har gett upp redan på förhand. Känns inte som att någon vill gå upp och trycka. Venkatesh får man försöka fälla. Kapabel häst, men det krävs inte mycket strul från läget för att något ska hända. Digital Ink tycker jag är fel favorit. Här är jag inne på att On Track Piraten laddas för spets och vinner. Takter brukar inte såsa i loppen utan kör för vinst. Månprinsen vill jag fälla, men går det? De här loppen brukar vinnas av favoriten. Fetter'n T.G. var jag sugen på, men den ska tydligen bara få lopp i kroppen och är därmed ointressant. Få se hur vi gör. Hankypanky Pagan ser ut att ha en vettig chans. Kan man prova att spika om man vill täcka någon/några favoriter. Prey Frontline i spets blir svårslagen, men det kan bli rejäl körning mellan den Uranus De Tyrole, Rico Follo och Vendi. Missar Prey ledningen så kan det bli ett kul lopp. Asterix Hornline - konkurrenterna vet vad som gäller och håller den faststängd. |
|
2014-04-19, 11:08 | #133 |
tänk om B.B.S har en sämre dag. En ganska så fin bronsdivision får jag säga...
Senast redigerad av Klanke den 2014-04-19 klockan 23:23. |
|
2014-04-19, 13:03 | #134 |
Asterix Hornline - konkurrenterna vet vad som gäller och håller den faststängd.[/QUOTE]
Kanske kan bli svårt med tanke på att Klaus Kern är med i loppet.. |
|
2014-04-19, 15:45 | #135 |
Dags att börja tänka på påskfirande med familjen så efter mycket om och men och övervägande fram och tillbaka blev det iaf följande system inför imorgon:
Registrerat spel Datum: Söndag 2014-04-20 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 17 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 3 B.B.S.Sugarlight* (7, 1) 2 1, 3, 5, 8, 10 (9, 2) 3 7 Digital Ink (8, 2) 4 1, 4, 6, 10, 11, 12 (7, 3) 5 7 Hankypanky Pagan (4, 2) 6 2, 3, 4, 8, 9, 12 (1, 10) 7 1, 4, 5, 6, 10, 12 (3, 9) Vadet gäller startnummer 1 080 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 540,00 kr Kvittonummer: |
|
2014-04-19, 19:37 | #137 |
1 2 3 4 10 (någon måste ju vara kvar när den sviker...)
2 5 8 9 2 7 8 (kan vara så lätt att Reden bara vinner) 1 10 (enligt bra info (telefonkontakt med Bosse) så kör Hibogubben så länge lampan lyser...) 2 4 7 (tre bästa med framspår och Bergh bra stallform...) 9 (som jag räknat på det (Kim) så kör de loppet i halsen på 9an+Björn) 10 (Bästa hästen och när Marcus o Björn kivats klart, så vinner Örjan med...hals) Glad Påsk! Senast redigerad av mijo14 den 2014-04-19 klockan 19:45. |
|
2014-04-19, 20:11 | #138 |
Gav frugan ett litet påsk uppdrag och det var att göra ett V75-system för 144 kr.
Visste nämligen att hon skulle gardera B.B.S och eftersom jag inte kan göra det själv med tanke på hur mycket jag tror på den imorgon så kändes det bra att hon gör det åt mig istället (hon använder ju av mina spelpengar så blir min vinst i så fall, skulle hon vinna så får hon en slant att shoppa för hehe) Här är hennes bidrag imorgon och helt otänkbart är det ju verkligen inte, tycker personligen det såg helt ok ut. Är väl spiken i Avd 2 som man blev lite fundersam på men men.... Registrerat spel Datum: Söndag 2014-04-20 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 17 Avd Ordinarie hästar 1 3, 4, 7 2 1 Chippen Ås 3 4, 7, 8, 10 4 10 Månprinsen A.M. 5 4, 6, 7, 9 6 2 Prey Frontline 7 1, 2, 6, 7, 9, 10 Vadet gäller startnummer 288 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 144,00 kr Kvittonummer: |
|
2014-04-19, 20:54 | #139 | |
Citat:
2014-04-19, 21:57 | #140 |
Guest
|
Registrerat spel
Datum: Söndag 2014-04-20 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 17 Avd Ordinarie hästar 1 3 B.B.S.Sugarlight* 2 1, 5, 6, 8 3 7 Digital Ink 4 1, 2, 4, 6, 7, 10, 12, 13 5 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 6 4 Rico Follo 7 7 Buba Boko Vadet gäller startnummer 480 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 240,00 kr Kvittonummer: 0F8A 9B95 2D61 **** |
2014-04-19, 22:15 | #141 |
Spikar BBS och Venkatesh, najs att sitta kvar efter 2 om båda vinner då man fyller upp resten av loppen lite bättre!
|
|
2014-04-19, 22:25 | #143 |
|
|
2014-04-19, 22:34 | #144 |
Nu är det ju faktiskt så att det är väldigt ovanligt att man vinner i guld i sin första start.
Har för mig att det var någon i höstas, men innan det pratar vi på Copiads tid. Alldeles för stor favorit. Länge sen Lennartsson var i vinnar-cirkeln på v75. Tycker dock att v75-2 står mellan 1 och 9. Kanske tillomed spik på 9an. Möter ju löss denna gång. Tränaren har ju varit nöjd på slutet (Har Ögat supit till igen, då han tippar den sist). |
|
2014-04-19, 22:34 | #145 |
|
|
2014-04-19, 22:40 | #146 |
traveling man spetsar och piraten får överta, förhoppningsvis relativt enkelt. Sen är loppet över. Inken kan ju försöka gå i andra spår, men men...
|
|
2014-04-19, 22:41 | #147 |
Venkatesh vinner aldrig haha...
2014-04-19, 22:42 | #148 |
|
|
2014-04-19, 22:43 | #149 |
Trav är ju trav. Traveling man spetsar och piraten får gå utvändigt ett bra tag innan den får överta ledningen. Piraten får inken utvändigt, vilket öppnar upp för lågprocentarna.
|
|
2014-04-19, 22:45 | #150 |
Vart inte alls så som jag tänkte igår....
Senast redigerad av MatsE den 2014-04-20 klockan 10:18. |
|
2014-04-19, 22:51 | #151 |
spikar också bbs och piraten på lilla systemet, på stora som ensam blir det hanky panky.
|
|
2014-04-19, 22:56 | #152 |
Spår 8
Klass 2 på romme favoriten vinner 12% av gångerna Blir andra spår Vingelrisk Dödens? Endast andra V75 loppet? Möter bättre hästar Jämnt lopp
2014-04-19, 23:15 | #153 | |
Citat:
Bättre hästar håller jag inte med om. Jag tror på hög vinstchans och spikar, du får mer än gärna göra tvärtom! |
||
2014-04-19, 23:16 | #154 |
Guest
|
Bara för att Melander säger att Digital Ink har en bit kvar till toppform, så ska man ta allt sånt prat med en nypa salt. Tyckte den såg kanonfin ut förra gången, förlorade mot en smygkörd. Och om Digitalen kommer till spets så släpper man knappast till OTP.
|
2014-04-19, 23:26 | #155 | |
Citat:
OTP är snabbare ut än Digitalen och därför tror jag den kommer få överta! |
||
2014-04-19, 23:26 | #156 |
Var länge inne att spika b.b.s sugarlight och visst kan det bli att den vinner men skulle favoriten ha en sämre dag så lär många om inte 80% av lapparna hamna i papperskorgen. Vill man vinna mycket pengar får man inte spela som kollektivet utan man måste gå emot strömmen. i avd1 tror jag Constatisoldi kan vara lösningen, riktigt fin häst som bör vara långt framme här. Jepster får rygg ledaren som sämst? Amiralen är spurtstark.. avd2. Peter får revanch här istället med Drogba!? avd3 Öppet lopp. Travelling man kan rinna undan till ett glatt odds. avd4 Normalt vinner väl Månprinsen men innespåret på tillägg känns lurigt. Spets och slut för Hibogubben har vunnit 7 av 10 från spets och står riktigt bra inne! avd5. Alla eller en som det känns. Caramella b.f är riktigt bra och lär få en bra resa i den främmre träffen. Vi chansspikar! avd6. Vendi lär gasa med Kim, kommer att kosta. Quesy kommer att gynnas ++, i avd7 Reckless blir svårslagen från spets..
Systemet.. avd1. 1-2-3-10 avd2. 1-5-6-8-9 avd3. 2-4-7-8-10 avd4. 1-10 avd5. 2 Caramelle b.f avd6. 2-8-12 avd7. 1-6-10-12 = 1200 kr andelarna kostar 50 kr styck ni är varmt välkomna jag har två platser kvar... Senast redigerad av Klanke den 2014-04-20 klockan 00:08. |
|
2014-04-19, 23:50 | #157 |
Digitalen kan nog svara ut i morgon om de vill. Tror nog det viktigaste är att komma till finalen så möjligt att de släpper OTP före sig.. I finalen kommer han att vara i toppform och vara riktigt bra även om jag tror att Harry vinner som han vill om spåret blir någorlunda. Noras från spets emot.
|
|
2014-04-20, 00:02 | #158 | |
Guest
|
Citat:
AndyMart (+1) |
|
2014-04-20, 03:27 | #159 |
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Från Barcelona
Lycka till
2014-04-20, 06:58 | #160 |
|
|
2014-04-20, 08:32 | #161 |
5 Rocky Race (avd:6) struken nu precis.
|
|
2014-04-20, 08:58 | #162 |
Välkommen tillbaka till Sharps!
Nu saknas bara Fulsprit så är allt som vanligt Själv går jag på ett dygnspass idag, så nada spel, får titta imorgon em. Lycka till alla! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+2) |
|
2014-04-20, 09:42 | #163 |
Ni på västkusten - vad spelar Sveriges bäste travtippare Sören Englund idag?
|
|
2014-04-20, 09:44 | #164 |
SS påar med JOPs drag. Jag har inte SS. Vad säger han om kallisarna idag?
|
|
2014-04-20, 10:04 | #165 |
Vad tror ni andra om Pojke kronos idag?
Ser intressant ut i mina ögon iallafall: -Skoryck -2 lopp i kroppen -möter "endast" silverhästar -luktar överpace -fav dist -2% |
|
2014-04-20, 10:11 | #166 |
tror en del på den idag den har helt klart kapacitet för att vinna en bra dag, om inte vendi kommer till spets då är nog loppet över.
|
|
2014-04-20, 10:24 | #167 |
|
|
2014-04-20, 10:25 | #168 | |
Citat:
kommer Lotus elan att prova framåt? Isåfall kan det bli en lång första sväng för Vendi. Kan/vill Prey frontline ta emot Vendi? Om Vendi får spets efter en ordentlig körning, Kommer 3,9,11,12 bara låta Kim få rinna undan? Intressant lopp hur som helst. |
||
2014-04-20, 10:32 | #169 | |
Citat:
|
||
2014-04-20, 10:33 | #170 |
|
|
2014-04-20, 10:58 | #171 |
|
|
2014-04-20, 11:06 | #172 |
V75-1 3
V75-2 5, 8 V75-3 8 V75-4 1, 6, 10 V75-5 2, 4, 11, 12 V75-6 2, 9 V75-7 1, 6 96 rader x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr |
|
2014-04-20, 11:10 | #174 |
|
|
2014-04-20, 11:24 | #175 |
|
|
2014-04-20, 11:28 | #176 |
Utility Bus står det ska gå med skor runt om, stämmer det?
Likaså med Vendi? |
|
2014-04-20, 11:32 | #177 |
Haha rookie ... Inte anmält ennu ju ...måste tippat trav länge hsha
2014-04-20, 11:32 | #178 |
Guest
|
|
2014-04-20, 11:35 | #179 |
Faaaaaaan Peking ankan ströken...
2014-04-20, 11:37 | #180 |
Registrerat spel
Datum: Söndag 2014-04-20 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 17 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 3 B.B.S.Sugarlight* (2, 1) 2 1, 2, 4, 5, 8, 9 (10, 3) 3 8 On Track Piraten (7, 2) 4 1, 4, 10 (7, 2) 5 2, 4, 7 (8, 1) 6 9 Utility Bus (8, 1) 7 1, 2, 4, 6, 9, 10, 12 (3, 7) Vadet gäller startnummer 378 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 189,00 kr Kvittonummer: EF0C E824 xxxx cccc |
|
2014-04-20, 11:38 | #181 | |
Citat:
Jörgens 1a är också en rolig skräll ide i det loppet! ' |
||
2014-04-20, 11:40 | #182 |
Vad gäller V75-6 blir det rusning från start över sprinterdistans. Dvs ganska säkert överpace. 2 är stor favorit och Ulf kör mot spetsen från bästa spåret. 7 är blixtsnabb ut - Torbjörn viker sig inte. 8 ägare/tränare gastar "om inte Kim tar ledningen får han aldrig mer köra hästen". 4 med Ingves är heller inte oäven från start. De franska hästarna 1 och 3 kan jag inte.
Om 2 trasslar sig ut från vinnarhålet eller annat bra förlopp kan han vinna. 3 vinner lopp i parti och minut - kan jag inget om 4 kan vinna 6 distansen? 7 bra men viker sig nog på det långa upploppet 8 jätteskrik 9-årigt vinsnabbt sto möter hingstar/valacker - senaste V75 vinsten för över ett år sedan mot ston 9 jättetidig med Björn Goop får bra start i rygg på 2 10 ursäkta ni som tror på den - har inte visat form ännu i år 11 passande distans med stjärnkusk - bortlottad 12 superform med stjärnkusk Jag har streckat 2,8,9,12. Känner mig på intet sätt säker. |
|
2014-04-20, 11:42 | #183 |
Silver är riktigt roligt...Men asså vinner inte bara vendi? Kommer ihåg ett lopp där hon var streckad på 4 % och slog twigs tiffany genom att gasa så som jag inte sett förrut. Stenhård den där märren asså
2014-04-20, 11:53 | #184 |
Kommer gå i överljudsfart. Kanske t o m en lus som Chapeau kan bli intressant i dag. Brukar vara favorit mot sådant här gäng. Totalt tappad på strecken i dag.
|
|
2014-04-20, 11:56 | #185 |
|
|
2014-04-20, 11:57 | #186 | |
Citat:
Även om jag streckar Vendi tror jag att Utility Bus vinner. |
||
2014-04-20, 11:59 | #187 |
Går Vendi bfro?
|
|
2014-04-20, 12:01 | #188 | |
Citat:
Senast redigerad av dzeno den 2014-04-20 klockan 12:11. |
||
2014-04-20, 12:01 | #189 |
Japp .. Alla pratar om möter hingstar hit och dit. Är inte så stor skillnad. Har man ett bra sto spelar de ingen roll... Visst fuxsto kan va jävliga men njaa
2014-04-20, 12:02 | #190 |
2014-04-20, 12:03 | #191 |
|
|
2014-04-20, 12:05 | #192 |
Tjänstefel att spika BBS asså 80%.....
2014-04-20, 12:10 | #193 |
Hade stor pengar på odds från 20 och 30 gånger pengarna. Hade spelat överallt där jag kunde. Trodde aldrig den skulle orka hela vägen in. Jobbade in den som en riktig dåre. Lillis klass på mitt jobbande
Lillis (+50) Senast redigerad av NicklasJ den 2014-04-20 klockan 12:15. |
|
2014-04-20, 12:14 | #194 |
Satt i bilen påväg till match...Satt bara och hoppades reden inte skulle få lucka....
2014-04-20, 12:20 | #195 |
|
|
2014-04-20, 12:20 | #196 |
Vad gör man med BBS. Säkert mest streckad sedan Järvsöfaks. Allt annat rensar bra. Men undrar om de andra inte har sådan respekt för den så han får promenera hem det från spets. I O F sig kanske de tror att han ska få en inbjudan till elitloppet så han kanske kör i överljudsfart hela vägen. Hästen är otroligt bra men ju fler raka segrar desto närmare en förlust.
|
|
2014-04-20, 12:22 | #197 |
Funderar på samma..KAN någon ta sig förbi? Eros? Örjan?
2014-04-20, 12:24 | #198 |
Sören spikar BBS och Månprinsen och Han kör med Pray F mot ett koppel hästar på ddn!
mackpeter (+2) |
|
2014-04-20, 12:26 | #199 |
|
|
2014-04-20, 12:29 | #200 |
För mycket jobb denna vecka för att det ska vara värt att lira idag. Missat alldeles för mycket och dessutom ingen jackpot så inga problem att hoppa över. Om jag spelar har jag svårt att tänka mig att jag spikat varken BBS eller Venkatesh. Chansen för låg utdelning är väl rätt stor. Mycket avgörs i första två loppen.
|
|
2014-04-20, 12:35 | #201 |
Ser onekligen inte så intressant ut om man jagar stora pengar men blev lite halvsvårt i går så kanske kanske.
|
|
2014-04-20, 12:36 | #202 |
|
|
2014-04-20, 12:36 | #203 |
Nicklas ett par vinnare har du väl ändå? tack pfh.
|
|
2014-04-20, 12:40 | #204 |
1 1, 2, 3
2 1, 5, 6, 8, 9 3 2, 4, 7, 8, 10 4 1, 10 5 2 CARAMELLA B.F. 6 2, 8, 12 7 1, 6, 10, 12 1800 RADER x 1 x 0,50 KR Totalt: 900,00 kr Draget: Caramella b.f Skrällar: Constatisoldi avd1. Appetizer avd2. Quesey avd6 Bedövaren: Rocky Winner avd3 |
|
2014-04-20, 12:40 | #205 |
Ja men han släpper ju... om örjan kommer förbi kan han tänkas svara..?
2014-04-20, 12:41 | #206 |
|
|
2014-04-20, 12:43 | #207 |
börjar med en liten v4
Registrerat spel Datum: Söndag 2014-04-20 Bana: Romme, omg. 13 Spelform: V4 Avd Ordinarie hästar 1 9 Ajax Ibra 2 5, 6, 8, 9 3 7, 9, 11 4 5, 6, 7, 13 Vadet gäller startnummer 48 rader x 1 x 2,00 kr Totalt: 96,00 kr |
|
2014-04-20, 12:47 | #208 |
|
|
2014-04-20, 12:51 | #209 |
Vendi gör alltid stordåd när det gäller något (Elitloppshelgen, hemmaplan etc.) vad nu det beror på... Måste vara havren? Nu står en plats i finalen sista helgen i maj på spel. Tror havren är matad med c-vitamin idag!
|
|
2014-04-20, 12:54 | #210 | |
Citat:
Gör ingenting långa stunder och helt plötsligt lovar tränaren 11-tid och från ingenstans gör den det! Fingertoppskänslan är enorm där... |
||
2014-04-20, 13:05 | #211 |
Här kommer mina heta
1)3 2)10 3)8 4)7 5)7 6)2 7)5 Har garderat kring dessa med många flerbongar, men detta är stommen |
|
2014-04-20, 13:13 | #212 |
Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 1511Smaks komplott Stats: 60 - 71 - 5 ROI: 106.57% Vinstprocent: 45.80% |
Får säga att Kim va minst sagt positiv om Vendi,s chanser i tv12,s Lunchtravet.
"går en tio tid, vinner från ledningen, top3 från dödens, mossar ledaren från dödens" |
2014-04-20, 13:36 | #214 |
Har inte BBS tjänat lite väl snabba pengar? Visst tiderna kan inte förnekas men ändå. För en månad sen hade han bara hälften av vad han har nu..? Har lite svårt att motivera mig att spika honom på nära 80%..
|
|
2014-04-20, 13:36 | #215 |
1) Spik 3
2) 1,8 3) Spik 8 4) 1,3,4,6,10 5) 2,4,7,8,12,14,15 6) Spik 2 3) 1,2,4,5,6,10,12 |
|
2014-04-20, 13:45 | #216 |
Nerverna har lugnat ner sig lite nu, stabil 2-0 (?) och bra bolltrollande, så nu kanske man kan koncentrera sig lite på dagens trav.
Har någon hört Takters funderingar kring starten i guld? |
|
2014-04-20, 13:48 | #217 | |
Citat:
Jag kör med spik på BBS och Hanky Panky Pagan och går helt och hållet på intrycket. Tyvärr är HPP favorit ifrån spår 7, vilket jag inte trodde den skulle bli. Heja mina spikar! |
||
2014-04-20, 14:04 | #218 |
V75(...för 5 personer a 100:-)
AVD1:3 AVD2:2,8 AVD3:2,5,7,8 AVD4:2,7,10,12,13 AVD5:7 AVD6:1,2,8,9,12 AVD7:1,4,6,9,10 1000r. |
|
2014-04-20, 14:09 | #220 |
gogogogo millions
V75 BANE 20.04.2014 V75-1: 3 V75-2: 1,2,3,4,5,6,8,9,10 V75-3: 2,7,8,10 V75-4: 1,10 V75-5: 1,4,7 V75-6: 8,9 V75-7: 1,2,3,4,5,6,10,12 Beløb pr. række: Antal rækker: TOTAL: 0,50 kr. 3456 1.728 kr. Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S |
|
2014-04-20, 14:10 | #221 |
Rigatoni ser rätt bra ut i dag
|
|
2014-04-20, 14:16 | #222 |
1) 3
2) 8 3) 7 4) 1,4,10,13 5) 1,2,4,7,8,10,12 6) 8,9,11,12 7) 1,2,4,5,6,8,10,12 |
|
2014-04-20, 14:22 | #223 |
Lycka till alla! |
|
2014-04-20, 14:23 | #224 |
2, 3, 4, 5, 7
4 Primo Valentino 4, 5, 8 1 Hibogubben 2, 3, 4, 7 8 Vendi 4 O.P.Q.C. Grundsystemet med A hästarna som spikar!
2014-04-20, 14:25 | #225 |
Mitt bolagssystem (fegissystem)
1) 3 2) 5,8,9 3) 7,8 4) 1,2,4,10.12 5) 1,2,4,7,8,10 6) 2,8,9,12 7) 1,6,10,12 Kostar 1440 kr |
|
2014-04-20, 14:28 | #226 |
money, money, money....lot of funny
Registrerat spel Datum: Söndag 2014-04-20 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 17 Avd Ordinarie hästar 1 10 Mellby Amiral 2 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 12 3 5 Bagley 4 1 Hibogubben 5 1, 2, 3, 6, 8, 9, 10, 12, 14, 15 6 8 Vendi 7 10 Random Shot Vadet gäller startnummer 100 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 50,00 kr Kvittonummer: 6502 E008 xxxx xxxx |
|
2014-04-20, 14:29 | #227 | |
Registrerat spel 1
1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 12 (6) 8 Venkatesh (5) 7 Digital Ink (8) 7, 10 (1) 1, 2, 3, 4, 7, 8, 10, 12, 14 (15) 1, 2, 3, 4, 8, 9, 11, 12 (6) 10 Random Shot (1) Totalt: 720,00 kr Registrerat spel 2 3 B.B.S.SUGARLIGHT* 1, 2, 5, 6, 8, 9, 12 7 DIGITAL INK 1, 7, 10 1, 2, 4, 7, 8, 12, 14 2, 8 1, 3, 6, 10 Totalt: 588,00 kr
2014-04-20, 14:29 | #228 |
Finns inget värde att spika BBS:en. Stora kallblodsfavoriter vinner typ alltid och förra loppet blev preparé. On Track Piraten är Sveriges bästa häst och vinner detta om han slipper dödens, antagligen vinner han oavsett.
Registrerat spel Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 3, 4, 5, 7, 10, 12 2 5 Borga Effekt (8) 3 8 On Track Piraten (2) 4 10 Månprinsen A.M. (1) 5 1, 2, 4, 7, 8, 12 6 2, 8, 9 7 1, 6, 10, 12 432 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 216,00 kr
2014-04-20, 14:29 | #229 |
TVILLING
V75 BANE 20.04.2014 LØB 5 1. 3 2. 7,10 Indskud: Antal rækker: Total Indskud: 300 kr. 2 600 kr. Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S |
|
2014-04-20, 14:30 | #230 |
3,7
1,5,6,8,9,10,12 7,10 10 7,12,13 8 1,4,10 |
|
2014-04-20, 14:30 | #231 |
Registrerat spel
Datum: Söndag 2014-04-20 Bana: Romme, omg. 13 Lopp: 5 Spelform: Tvilling Hästar: 1, 5 U-hästar: Vadet gäller startnummer 1 x 194,00 kr Totalt: 194,00 kr snacka om fel spel |
|
2014-04-20, 14:33 | #232 |
Synd, där försvann chansen till högre utdelning idag
2014-04-20, 14:33 | #233 |
Dagens säkraste spik gjorde sin plikt!
Flickepojken (+2) |
|
2014-04-20, 14:38 | #234 |
|
|
2014-04-20, 14:39 | #235 |
Tveksamt. Kan bli skaplig men inte hög. Nästan alla hade med den.
|
|
2014-04-20, 14:42 | #236 |
Registrerat spel
Datum: Söndag 2014-04-20 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 17 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 3 B.B.S.Sugarlight* 2 4, 5, 6, 8 3 2, 7, 8 4 10 Månprinsen A.M. 5 1, 2, 4, 7 6 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 12 7 1, 2, 4, 5, 10 Vadet gäller startnummer 1 920 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 960,00 kr Kvittonummer: ED22 6A28 3A2F XXXX |
|
2014-04-20, 14:47 | #237 |
Blev över miljonen en gång fast både Gidde Palema och Järvsöfaks vann som typ 90%are så än finns det chans till laxar. Jobbar in 12an nu så är rätt många borta
|
|
2014-04-20, 14:49 | #238 |
VINDER/PLADS
V75 BANE 20.04.2014 Løb 6 Vinder: 5 Beløb pr. række: 750 kr. Vinder i alt: 750 kr. Plads: 5 Beløb pr. række: 750 kr. Plads i alt: 750 kr. Antal rækker: TOTAL: 2 1.500 kr. Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S |
|
2014-04-20, 14:52 | #239 |
Blev en DD
1: 9,12 2: 4 Lycka till! |
|
2014-04-20, 14:56 | #240 | |
Citat:
|
||
2014-04-20, 14:57 | #241 |
Ensam i tredjespår sista 700 och ändå vinner han enkelt
Största skämtet någonsin att Venkatesh skulle vinna från åttondespåret, med favoritsumparen Örjan och deras på förhand givna taktik att sätta sig i dödens. Var ju kall 500 kvar
2014-04-20, 14:58 | #243 |
|
|
2014-04-20, 15:02 | #246 |
Registrerat spel
Datum: Söndag 2014-04-20 Bana: Romme, omg. 13 Lopp: 7 Spelform: Vinnare Hästar: 8 On Track Piraten Vadet gäller startnummer 1 x 300,00 kr Totalt: 300,00 kr Kvittonummer: ' |
|
2014-04-20, 15:06 | #247 |
Bara en flerbongar kvar till 7 rätt
3)8 4)1'7'9 5)7 6)2 7)5 |
|
2014-04-20, 15:06 | #248 |
Står han i 3.60 vid start kommer även jag spela honom. Digital Ink totalt överspelad även om han kan vinna. Inte motiverad favorit
2014-04-20, 15:10 | #249 |
V5
V75 BANE 20.04.2014 V5-1: 7 V5-2: 1,2,3,4,7,9,10 V5-3: 1,4,7,10,12 V5-4: 8,9 V5-5: 1,6,10,12 Beløb pr. række: Antal rækker: TOTAL: 5 kr. 280 1.400 kr. Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S |
|
2014-04-20, 15:12 | #250 |
VINDER/PLADS
V75 BANE 20.04.2014 Løb 7 Vinder: 7 Beløb pr. række: 1.000 kr. Vinder i alt: 1.000 kr. Antal rækker: TOTAL: 1 1.000 kr. Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S |
|
2014-04-20, 15:19 | #251 |
Takker Digital :-) det kører jo på dagen :-)
|
|
2014-04-20, 15:20 | #253 |
Fan. Blev man black direkt eller?
|
|
2014-04-20, 15:21 | #254 |
Ed You av alla
|
|
2014-04-20, 15:22 | #257 |
Vet inte varför Johan ville svara On Track Piraten.
|
|
2014-04-20, 15:22 | #258 |
Oj oj oj nu blev Stöt-Bergh glad!! Med på V75 och allt!
|
|
2014-04-20, 15:22 | #259 |
|
|
2014-04-20, 15:24 | #260 |
Black på allt. Lycka till. Lägger ner för dagen
|
|
2014-04-20, 15:25 | #261 |
|
|
2014-04-20, 15:26 | #263 |
Bästa hästen vinner inte alltid...
men extremt nära dött lopp. Trav är trav. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+2) |
|
2014-04-20, 15:27 | #264 |
Sprite du klagade på att spika Venkatesh. Hur kan du då spika OTP med samma förutsättningar?
|
|
2014-04-20, 15:31 | #267 | |
Fyfan, tror jag har haft marginalen med mig på ett målfoto genom alla år jag sysslat med trav. Helt otroligt
2014-04-20, 15:31 | #268 |
synd om OTP...hade lätt vunnit detta lopp från ledninge.. samma med förra.. att spåren avgör så mkt
2014-04-20, 15:33 | #269 |
Jag är en jävla dåre som kör Plats på Järvsö Rune men så får det bli
|
|
2014-04-20, 15:34 | #270 | |
Citat:
1. Bättre läge - 7e spår mot 8e spår 2. Bättre kusk - Örjan har ännu inte vunnit med någon av sina 7 favoriter på V75 i år... 3. Bättre taktik - OTP körde för ledning, Venkatesh körde för dödens
2014-04-20, 15:34 | #271 |
|
|
2014-04-20, 15:37 | #272 |
Nu ska myskoxarnabut
Hoppas på 1'7'9 |
|
2014-04-20, 15:41 | #274 |
Sedan vinner your anus 6'e
Klanke (+2) |
|
2014-04-20, 15:43 | #276 |
Helt otroligt vilken dålig kusk Gunnar Melander är!
Klanke (+2) |
|
2014-04-20, 15:44 | #277 |
|
|
2014-04-20, 15:46 | #279 |
Fan att den hann fram.
|
|
2014-04-20, 15:47 | #281 |
Melander ger 20 meter från start, sitter kvar trots att han sa han skulle vara offensiv. Går för sent och får gå i fjärde och vinner på foto när han ska vinna med 20 meter med normal kusk.
Hatten av för hästen men Melander kan aldrig vinna Elitkampen! ALDRIG! |
|
2014-04-20, 15:48 | #282 | |
Bara för att jag skrev det så satt självklart nästa lopp på målfoto
2014-04-20, 15:48 | #283 |
Men…Järvsö Rune då.
Skojar bara såklart! Nu tar vi nästa hehe Senast redigerad av Flickepojken den 2014-04-20 klockan 15:51. |
|
2014-04-20, 15:57 | #284 |
En dåres försvarstal...
2014-04-20, 15:59 | #285 |
Gunnar han måste diska sig själv,låta kuskar köra storloppen med Månprinssen,ska bli spännande o se när han börjar rycka skorna på hästen,
2014-04-20, 16:01 | #286 |
Varför fortsätter denna otroligt negativa anda mot varandra i travdelen? Jag svarade på någons invändning varför jag spikade OTP men inte Venketesh och får skit av dig.
Och NÄR ska admin försöka sätta stopp för detta genom att ge väldigt korta avstängningar för sådant här redan innan det eskalerar och jag kallar honom för något han egentligen förtjänar?
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2014-04-20 klockan 16:02. |
|
2014-04-20, 16:04 | #287 | |
Banned
|
Citat:
Senast redigerad av trance_error den 2014-04-20 klockan 16:09. |
|
2014-04-20, 16:05 | #288 | ||
Citat:
Citat:
Riktigt snyggt bägge två!
2014-04-20, 16:07 | #289 | |
Citat:
|
||
2014-04-20, 16:08 | #290 |
Någon som har en grym DD att bjuda på?
|
|
2014-04-20, 16:10 | #291 |
8-4
2014-04-20, 16:12 | #293 | |
Citat:
Både spår 7 och 8 är skitspår, spikar bara stridsvagnar som dagens Digital Ink eller riktigt startsnabba hästar från dessa lägen. Risken är annars för stor att hamna långt bak i fältet. Takter och Kihlström är båda toppkuskar men Örjan är väl den vassaste? Tror inte att årets V75-statistik har satt sig i huvudet. Respekterar fö dina åsikter, såg att det var lite irritation nyss. |
||
2014-04-20, 16:13 | #294 |
Joakim sandström Och tomas Dahlborg kommer nu ge info i våran nystartade travgrupp på facebook! Just nu 5 medlemmar med sandro som är påväg in. Börjar ta sig. Snyggt KLANKE är du sugen skicka PM!
2014-04-20, 16:15 | #296 |
Örjan är inte bättre än Johnny just nu, det kan du inte påstå efter hans styrningar den senaste veckan!
|
|
2014-04-20, 16:16 | #297 |
Spelar Vendi mot 3,9 med tror lite på AskÖ Q
2014-04-20, 16:16 | #298 |
11-4 rak DD ren chansning
|
|
2014-04-20, 16:18 | #299 |
|
|
2014-04-20, 16:19 | #300 |
DD: Testar 2-1. Prey om den kommer till ledningen eller om Robban svarar ut Kims häst. Asterix ifall Peter lyckas ta sig ut. Lång distans så det kan bli en lucka.
|
|
2014-04-20, 16:19 | #301 |
Bra initiativ måste jag säga, blir så mycket lättare att hålla koll där och dela info ist för att bläddra igenom 17 sidor med snack om så mycket annat än själva omgången
2014-04-20, 16:19 | #302 |
2014-04-20, 16:21 | #303 |
Här är dubbeln
DDI) 9-12 DDII) 10-12 Odds ca 30 ggr Bra tvillingspel också. |
|
2014-04-20, 16:21 | #304 |
Bara mackulera....Raffe lirar Vendi..
2014-04-20, 16:22 | #305 | |
Citat:
Jag tog även i beaktning att Venketesh hade 36% mot OTP 29%. Tror faktiskt inte att Venketesh hade vunnit sitt lopp mer än 1 gång på 10 med förutsättningar och kusktaktiken. OTP tror jag hade vunnit oftare än han förlorat om han hade hittat spetsen.
2014-04-20, 16:22 | #306 | |
Citat:
Han måste ha kört som Klaus Kern? Mitt åsikt grundar sig på hans styrningar i ett ngt längre perspektiv! |
||
2014-04-20, 16:25 | #308 |
Flickepojken (+5) |
|
2014-04-20, 16:26 | #309 |
2014-04-20, 16:28 | #310 |
OPQC eller Random Shot så sitter dubbeln. Så sjukt bra Vendi var, tur jag inte tog med den.
Kan inte ens få 5 nu då jag låste detta på 2 o 9 fast jag var så sugen på att ta med Chapeau, valde Labero istället! |
|
2014-04-20, 16:29 | #311 |
11-2,4 på DDn iaf. klåpade mig på v75-systemet. har med den på mitt lilla men icke på det stora = IDIOT!
|
|
2014-04-20, 16:30 | #312 | |
Banned
|
Citat:
Lägger dig på ignore nu, är allergisk mot dig. Senast redigerad av trance_error den 2014-04-20 klockan 16:33. |
|
2014-04-20, 16:31 | #313 |
Hur fan gör jag de? Letat o Letat...
2014-04-20, 16:33 | #314 |
Banned
|
|
2014-04-20, 16:34 | #315 |
Japp det ska jag.
Flickepojken (+1) |
|
2014-04-20, 16:34 | #316 |
|
|
2014-04-20, 16:34 | #317 |
Dagens drag nu!!
500 på OPQC samt 4-3,9 tvilling mindre summa
2014-04-20, 16:36 | #318 |
Registrerat spel
Datum: Söndag 2014-04-20 Bana: Romme, omg. 13 Lopp: 11 Spelform: Vinnare Hästar: 10 Random Shot Vadet gäller startnummer 1 x 100,00 kr Totalt: 100,00 kr Kvittonummer: 07A6 6EE6 98A1 9045 |
|
2014-04-20, 16:37 | #319 |
Tror jag tar en tequila efter Tequilan...
ordningsföljden enligt klippet: http://www.youtube.com/watch?v=qq6iEKVLzWY |
|
2014-04-20, 16:38 | #320 |
Förresten är det inte många som uppskattar er proffs som hela tiden tycker alla lopp är så lättlästa och har så bra ideer på förhand men ändå aldrig får en krona på era spel. Sopor.
|
|
2014-04-20, 16:39 | #321 | |
Citat:
Venkatesh som spik tyckte jag var ett MEGAAVSLAG, spår 8, travosäker, hästar som kan göra lite vad som, och spår8+travosäker. Brogade för tuff resa, eller gallop. On Track Piraten, hade jag som spik i höstas eller somras eller när det var, när den var ospelad, gick hårt på vinnare och ganska hårt som tvilling med Yarrah. För den är snabbsnabb från start. Men här, trodde jag på ledning för traveling man, och riktig hårdkörning för framhästarna. Trodde inte på något sätt att OTP skulle få ledning, utan få gå hårt ut i spåren. Så jag hade, 2,5,7. Ledning Spurtskräll Stark Respekterar dina tips i övrigt och tar dom ofta i åtanke i mina spel. Tack och skål i solen
2014-04-20, 16:42 | #322 |
Limiterad på travet på Bet365. Någon annan som varit med om samma sak?
|
|
2014-04-20, 16:44 | #323 |
tvilling 10-2 200
tvilling 10-4 50
2014-04-20, 16:44 | #324 |
|
|
2014-04-20, 16:46 | #325 |
Har lirat
2014-04-20, 16:48 | #326 | |
Citat:
|
||
2014-04-20, 16:50 | #327 | |
Citat:
KURVA! |
||
2014-04-20, 16:56 | #328 |
Kvinnor kan och Jorma kan också!
Mycket snack här men vem vann något? Inte jag på min DD iaf. |
|
2014-04-20, 16:58 | #329 |
Black. Får bli övertid igen asså
2014-04-20, 16:58 | #330 |
|
|
2014-04-20, 16:59 | #331 | |
Citat:
Synd att de kanske försvinner i och med detta men det är inte helt oväntat. Jag kom för flera månader sen med ett förslag till admin att man ska kunna rangordna inläggen i forumtrådarna efter antal sharps de fått och inte bara efter tid, vilket skulle underlätta otroligt i travtrådarna men detta har det inte hänt något med.
2014-04-20, 17:02 | #332 |
|
|
2014-04-20, 17:02 | #333 |
Dom 2 mest streckade hästarna vinner..... Ger ändå 1.3 mille... Många som pratar om att "Nej nu blir det inga pengar" när en favorit vinner.. Man jagar oftast fel..
|
|
2014-04-20, 17:03 | #334 |
Dagens två största megafavoriter vann. Resten inte alltför svåra (utom för mig, som missade hit och dit). Ändå miljonutdelning. V75 är ett fantastiskt spel.
|
|
2014-04-20, 17:06 | #335 | |
Citat:
Ed you 6 i min rank Corleone 7 De var riktigt svåra att hitta!
2014-04-20, 17:08 | #336 |
Det var inga svåra vinnare förutom Ed You egentligen. Där har du utdelningen. de flesta hade slutat strecka innan de kom fram till den. Men trav är trav. Blir det överljudsfart i loppen kan alla vinna som inte hinner med i början. Krutet torrt på slutet. Håller bara sin fart när de andra är trötta
|
|
2014-04-20, 17:08 | #337 |
|
|
2014-04-20, 17:12 | #338 |
Registrerat spel
Datum: Söndag 2014-04-20 Bana: Romme Spelform: V75, omg. 17 Avd Ordinarie hästar 1 3 B.B.S.Sugarlight* 2 1, 2, 5, 8, 12 3 7, 8 4 10 Månprinsen A.M. 5 2, 4, 7, 12 6 11 Chapeau* 7 1, 10 Vadet gäller startnummer 80 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 40,00 kr Kvittonummer: 85C8 828A 7463 9445 Utbetalt: 524,00 kr Den här var nästan bra |
|
2014-04-20, 17:19 | #339 |
1,3 mille var ganska dålig betalt med tanke på att fem av hästarna som vann var streckade på 2, 2, 5, 13 och 16%.
Jämför med V86 i onsdags som gav 5,3 mille där en enda häst som vann inte var topp 4 på strecken i sin avdelning. Och på den vinnaren var det Björn Goop upp för första gången. Jag tycker 1,3 mille var dåligt betalt på dagens rad med tanke på att det var tre riktiga storskrällar och ett reducerat system brukar oftast ha råd med 1-2 såna skrällar men inte tre stycken
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv Senast redigerad av Sprite den 2014-04-20 klockan 17:20. |
|
2014-04-20, 17:19 | #340 |
Menar du ditt inlägg, där du kallar Chapeau för "lus"?
Eller där du tycker att man trots allt kan strecka honom ändå? I vilket fall hoppas jag, att du streckade Chapeau i så fall. Själv streckade jag de som var tvåa och trea i mål. Samt gick på allt orealistiskt dösnack om Vendi. |
|
2014-04-20, 17:22 | #341 | |
Citat:
mackpeter (+3) |
||
2014-04-20, 17:44 | #342 |
Storfavoriten vann, det är inte så ofta vi ser så stora favorit på v75.
Näst största favoriten vann också Sedan var det Goop * 2 Ulf O Jorma och Erik, dvs de vanliga vinnarkuskarna, inte sällan är det lika bra att kolla kuskar och strunta i hästarna Ganska bra betalt på den V7an, med tanke på att det var en V6 när nu favoriten vann avd 1 men visst det gäller hitta dom - det gjorde inte jag |
|
2014-04-20, 17:45 | #343 | |
Citat:
2014-04-20, 17:48 | #344 | |
Citat:
Att placera ut personer beroende på vilken generation dom tillhör vore synnerligen korkat! |
||
2014-04-20, 17:55 | #345 |
Tror att rätt många som spelar reducerade system typ Joker och HPT garderade minst en av de stora och där förlorade mycket krut i systemet. Ed You tror jag inte att jag hade streckat på alla så även om jag trodde att jag hade chans idag så var jag hästmil ifrån.
Totalt chanslös egentligen hur mycket jag än försöker tro att jag var nära i tanken. Den sista hade jag med på ett system men gjorde totalt fel idag. Kände att jag kanske hade chans i dag men istället för att lägga fokus på ett bra system så blev det 6 skitsystem utan inbördes täckning. Jaja inte så mkt back iaf. Nya tag nästa vecka. |
|
2014-04-20, 17:59 | #346 |
Okej jag tänkte inte så långt,men hur ska det förbättras eftersom många har hoppar av här..
2014-04-20, 18:36 | #347 | |
Citat:
Först och främst skall inläggen handla om trådens ämne - här V75. Bra inlägg innehåller ny kunskap eller info om ett lopp. För två omgångar sedan ringde muumiin runt och fick bra info (någon vann och ett par skrällar var nära vinst). Det var generöst att delge oss sharpsare detta. Varulv har lämnat värdefull info. Ibland har han fått osaklig kritik från avundsjuka och när han blottat sig lite väl mycket. Helge, NicklasJ och flera andra besitter stor kunskap och drar ofta rätt slutsatser. Men det sakliga störs av tramsinlägg. Ibland under påtaglig inverkan av alkohol eller annat. Ibland av känslor - t ex förluster, bortkörningar osv. Bland störningsmomenten finns tips som bygger på drömmar och förhoppningar. Utan någon saklig förankring. Att betygsätta genom att dela ut av egna sharps är ett bra sätt. Tyvärr kan man inte låta ADM dra bort sharps på dåliga inlägg. ADM får stänga av den/de som gör övertramp på personlig integritet mm. Den här sidan blir bra om vi anstränger oss att dela med oss och vara generösa med saklig info och synpunkter på V75 loppen. Och avstå från osakliga aggressiva påhopp. |
||
2014-04-20, 19:35 | #348 |
Jag är bland de mest okunniga här och den mest flamsiga kanske, men jag tycker att det utrymmet borde få finnas. Sen får man la ta det faktum att folk suckar åt en eller klickar bort en på hide.
Hursomhelst jag vill i regel inte ha vinnare utsagda till mig utan vill helst lära mig och hitta dem själv, vilket fallerar emellanåt. Men grundinställningen här borde vara att Jag vill ha Allt, Du/Ni vill ha Allt så låt oss ta Allt Tillsammans! Vi är en grupp som vill vinna emot systemet låt oss stötta varandra i det och diskutera hur vi alla kan bli bättre. Sen ska jag försöka tramsa mindre Fan hur svårt kan det vara liksom! Nu tar vi dem! Hehe Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+3) |
|
2014-04-20, 19:57 | #349 |
|
|
2014-04-20, 20:34 | #350 | |
Citat:
Mindre seriöst: Men det måste ju också vara roligt att spela. Likaväl som att ha koll på och analysera börsföretagen kan man göra samma sak med V75. Min erfarenhet är att den som har kunskap vinner i längden (utom dom som har en massa tur en gång). Samtidigt som man letar information måste man tycka det är intressant och kul. Det är inget fel att vara barnslig - tramsig. Men i grunden seriös. Och absolut inte sårande mot någon. När man streckar skall man även göra det med känsla. Jag har stor erfarenhet både vad gäller spel, hästar och kuskar. Men jag streckar gärna ett ekipage, där kusken heter Oscar, hästen har med Toscana eller något med Italien i namnet. Sånt trams behöver inte vara fel. Jag skrev en gång här: Min kompis frågade på lördag morgon sin dam - som fortfarande låg kvar i sängen - Älskling, jag har råd med ett streck till i avd 6. Vilken skall jag ta? Hon sa, har du tänkt på sex. Han la till sex och vann 29 000 kr. Så åkte dom på kärlekssemester till nåt varmt land. Flickepojken - du har en kul signatur och det där söta katteländet. Du skall inte alls tramsa mindre. V75 är roligt. Visst tar vi dom! Hehe |
||
2014-04-20, 20:36 | #351 |
......
Senast redigerad av draken den 2014-04-21 klockan 11:21. |
|
2014-04-21, 00:49 | #352 | |
Citat:
Jämför sedan detta med hur lite det behövs för att utdelningen ska dra iväg om någon av de två största ( eller varför inte båda! ) förlorar. De som försökte fälla Månprinsen idag var inte fel ute. Det stod i programmet att den skulle vinna knappt om den skulle vinna alls. Gunnar får nämligen sömnproblem om han brukar en häst så att den vinner med mer än huvud och hals.
2014-04-21, 17:35 | #353 | |
Citat:
Jobbat hela helgen och inte sett trav på 4,5 dag! Därmed inte heller hunnit läst forum. Jag vill gärna vistas i öppna forum, där alla är välkomna. Lite tjusningen och ett sätt att få fler intresserade för sporten, inte sluta sig i egna forum/grupper. Nu gör vi det ändå men inte så officiellt. Önskar er lycka till, hur ni än gör. Jag avstår, tycker det är en tråkig utveckling. Hälsar ÄNTLIGEN ledig Senast redigerad av Helge den 2014-04-21 klockan 17:38. |
||
|