|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-04-11, 09:28 | #1 |
Spelsäkerhet
Nedan finns ett exempel på något som sker dagligen:
Solvalla lopp 6 idag. Ville Karhulahti är försteman hos Stig H. Erik Adielsson kör i detta lopp Stig H:s Blue Star Champion. Ville kör Adams Pace åt Christer Nordmark. Johan Untersteiner är försteman hos Roger Walmann. Örjan Kihlström kör i detta lopp Walmanns Rigatoni. Johan kör Loke Revenue åt Karin Hall. Jag tycker att det här öppnar upp för en hel del lojalitetskonflikter. Just det här loppet ingår i V4 och V65 samt har triospel utöver V/P/T, så det är en del pengar som omsätts också. Är det någon mer än jag som tycker att det är märkligt att det får vara så här?
2014-04-11, 09:40 | #2 | |
Citat:
Tycker inte att det är värre än när en häst bara kör ett prépare-lopp Dessutom tycker jag att det gynnar spelare som uppmärksammar detta, som dig. Det kan du dra nytta av när du spelar. Med lite information från respektive tränare kan det bli riktigt bra. |
||
2014-04-11, 09:49 | #3 | |
Citat:
2014-04-11, 11:02 | #4 |
Ja oavsett hur dom kör så ser det inte bra ut för omvärlden och frågan är om man själv i den sitsen hade ens viljat köra mot sin egen arbetsgivares hästar? Föga roligt om loppet blir så att det ser ut som "stallkörning".
|
|
2014-04-15, 08:22 | #5 | |
Citat:
Hur många ggr kör inte kuskar mot sina huvudarbetsgivare? Ta ett scenario: Guldlopp på skitbana - PdM mot Formula One. ÖK va uppsatt på FO sist, kanske blivit lovad elitloppsstyrning. Ska man då leta konspirationsteorier på hans stryning av PdM. Erik kör åt SHJ mot Bååth. Takter mot Sanity Listan kan göras lång och jag förstår vad du menar, men ska vi då stoppa våra Catchdrivers från att köra åt mer än en tränare? Då tycker jag det är betydligt mer allvarligt att EN tränare tillåts anmäla 3-4 hästar i samma lopp. Lite virrigt såhär på morgonkvisten, men min poäng gick förhoppningsvis fram |
||
2014-04-15, 08:35 | #6 | |
Citat: