Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-10, 13:44   #91

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9179
Standard

Upploppet på Eskilstuna är 182 meter. Speedway, självspringande sommarbana.
Lär inte bli några svepningar á la Flemming Jensen. Spets eller dödens lär bli avgörande.
Bakspårshästar på 1640 eller 2140 får det mycket svårt.
Gissar på 4-5 spetsvinster, 1 i dödens och 1-2 från bakspår.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 14:54   #92
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 65
Standard

vad ger ni global on fire för chanser?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 16:17   #93

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75-1 ger mig huvudbry.
Logisk vinnare och tänkbar spik är 1 Claes Boko. Han kommer från åtta raka V75 starter, varav han vunnit 5. Stig H sa inför Åbystarten, att han inte är en sprinter. Han vann ett stayerlopp för exakt ett år sedan. Om man som skattmasen vill hitta något fel så är det hackigt trav ibland. Dessutom måste Erik hitta ut och inte bli inlåst. Claes är en ganska sund spik.
5 Narold Vox är en tveksam andrahandare. Han var hyfsad på Färjestad som trea. Kunde inte ta 20 m på Horton på Östersund. Slog inga lejon senast på Bergsåker - men hade bra tid 14,4 över 2640 m. Kan vinna om Björn spetsar och får sköta tempot.
Flera andra mindre streckade har lika bra chans som 5 Narold. 3 Navigator Sib kommer från två andraplatser bakom Sahara Fairytale. Streckad på 6 %. 2 Sem Jafet är härdad på Vincennes - 10 %. 11 By Air kommer från sex raka starter på V75 och har vunnit två. Måste ha chans - streckad på 4 %. 12 Västerbo H förtjänar också streck eftersom han var bra förra året och årsdebuten sa inget - 6 %.

Sammanfattning: 1 Claes Boko sund spik. Annars streckas 2,3,5,11 och 12.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 16:19   #94

muumiins avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1613

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Vem spetsar i andra? 1 vs 3 men tar sig Tobbe förbi?
Gammal 2014-04-10, 17:25   #95

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JonathanH87 Visa inlägg
Jag struntar verkligen i procenten bara dom vinner!
Med de tankebanorna kan man motivera vilken häst i världen som spik. Bra där!
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 17:41   #96

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-1 ger mig huvudbry.
Logisk vinnare och tänkbar spik är 1 Claes Boko. Han kommer från åtta raka V75 starter, varav han vunnit 5. Stig H sa inför Åbystarten, att han inte är en sprinter. Han vann ett stayerlopp för exakt ett år sedan. Om man som skattmasen vill hitta något fel så är det hackigt trav ibland. Dessutom måste Erik hitta ut och inte bli inlåst. Claes är en ganska sund spik.
5 Narold Vox är en tveksam andrahandare. Han var hyfsad på Färjestad som trea. Kunde inte ta 20 m på Horton på Östersund. Slog inga lejon senast på Bergsåker - men hade bra tid 14,4 över 2640 m. Kan vinna om Björn spetsar och får sköta tempot.
Flera andra mindre streckade har lika bra chans som 5 Narold. 3 Navigator Sib kommer från två andraplatser bakom Sahara Fairytale. Streckad på 6 %. 2 Sem Jafet är härdad på Vincennes - 10 %. 11 By Air kommer från sex raka starter på V75 och har vunnit två. Måste ha chans - streckad på 4 %. 12 Västerbo H förtjänar också streck eftersom han var bra förra året och årsdebuten sa inget - 6 %.

Claes Boko är absolut inte en sund spik som storfavorit .
Inte omöjligt att det blir 3-4e inner. Därifrån har ingen häst 42% vinstchans.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 17:59   #97
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 65
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
Vem spetsar i andra? 1 vs 3 men tar sig Tobbe förbi?
Får jag säga mitt så tror jag 2 spetsar och släpper till 3. Sen är frågan vad Harvey gör.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 18:04   #98

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
I utbetalningsluckan har man aldrig frågat om hästen streckats till 42 %. Dom bryr sig bara om hästen vunnit. Spelar ingen roll "med läpp" eller "100 m".

Min avsikt med inlägget är: Vem vinner V75-1? Jag har motiverat några alternativ.

Jag förstår, att du inte tycker att Claes Boko är en sund spik. Men vem tror du vinner - och varför? Har sett, att du nämnt Orione Spin.
Gammal 2014-04-10, 18:30   #99

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1581
Standard

Odd Fellow

Citat:
V75-1 ger mig huvudbry.

Anser att du helt glömt bort 9 Odd Fellow. Han är en gudabenådad stayer 2 raka. Rygg på 2 Sem J är inte helt fel på slutvarvet om Jorma kan hålla ryggen från start. Odd Fellow går alltid 12 sista varvet även om det är 2-3-4 spår på vägern. Sen kan han avsluta 10 sista femhundra. Oavsett hur fort det gått.

Är det någon som är understreckad i lopp 1 så är det 9 Odd Fellow.
runforhome är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 18:35   #100

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Kan också tillägga att det finns viss chans att han kan komma ut lite beroende på hur Peter gör med Sem Jafet. Odd Fellow eller Good As Princess som startar bakom är ju inte några startraketer direkt. Kanske hinner de inte täppa igen.
Gammal 2014-04-10, 18:39   #101

Standard

Citat:
I utbetalningsluckan har man aldrig frågat om hästen streckats till 42 %. Dom bryr sig bara om hästen vunnit. Spelar ingen roll "med läpp" eller "100 m".

Min avsikt med inlägget är: Vem vinner V75-1? Jag har motiverat några alternativ.

Jag förstår, att du inte tycker att Claes Boko är en sund spik. Men vem tror du vinner - och varför? Har sett, att du nämnt Orione Spin.
Jag tycker loppet ser rätt så öppet ut. Tror väl inte så värst mycket på att Orione Spin skulle gå o vinna utan de ända jag kommenterade va spetsanalysen.
Det finns många relativt jämnbra hästar som kanske är snäppet sämre än Claes Boko men som har chansen till bättre lopp.
Gammal 2014-04-10, 20:01   #102

Standard

Tacksam för konstruktiv kritik på mina idéer i V75-7. Och "sharpt tänkande".

Om man spikar blir det 5 Maverick Man, som vunnit alla sina fyra starter, varav ett 3-årslopp med 100' i förstapris. Detta är en oerfaren favorit
10 Archangel Am har hoppat fem gånger och vunnit fem - varav ett V75. Skall med - inte spik.
Alla övriga har vunnit. 1 och 2 får svårt. 3 och 4 radar upp segrar. Samma sak med 6 på Kalmar. 8 bortlottad. 9 har vunnit två lopp i år på Valla men fick stryk av 10 på Färjestad med 20 m. 11 radar upp segrar - nu hemmabana. 12 har tänt till i år hos Robban Bergh.

Sammanfattning: Min rank A 5-10, B 4-3-11-12-6, C 9-8-2-1
Gammal 2014-04-10, 21:39   #103

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Vad hände med Dante Boko i senaste starten ?
Såg ut som att han inte ville vara med i loppet. Såg inte trött ut sista 150.
Någon som vet ?
Han blev stänkrädd, nu kommer han gå med mask så han slipper få stänket på sig.

Samt detta "hade lite problem med halsen senast faktiskt. Lite slem som sätter ned dem direkt." som stod i Blaskan nu.

Senast redigerad av Helge den 2014-04-11 klockan 09:46.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 22:13   #104

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runforhome Visa inlägg
Spår nio för Odd Fellow är ett hyfsat bra spår. Startsnabbhet är inte Odd Fellows bästa gren. Det gäller bara för Jorma att helst inte släppa ner någon mellan sig och 2 Sem jafet. Kan Odd Fellow sen få gå i rygg på 2:an typ sista varvet och att de inte sitter allt för långt bak.
Sen tror jag att det blir överpace vilket gynnar Odd Fellow. Öppnar de under 10 första fem så inte mig emot.
Så jag tror att Odd Fellow har en god chans åtminstone till en hyfsad placering, seger ? varför inte.

Betänk att Odd Fellow inte förlorat på dagens distans i år. Första starten krossade han Oolong och Global Mazarine och vann åkandes med 20 m.
Sist visade han prov på sitt eminenta löphuvud. Avgjorde i god tid innan linjen med en mäktig spurt sista 500. Det gick i 10 fart med 3-spår i sista kurvan
Han har även i år fungerat med barfotabalansen vilket gjort sitt till.

Håller med i det mesta men du vet att det är 2014 nu och en öppning under 1.10 inte automatiskt innebär att bakspårshästarna får chansen och/eller bjuds in i loppet - överpace i dagens läge och bra bana är 1.07-1.08, första 500...

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 22:41   #105

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Och som TobyTyke sa; Sundbyholmstravets upplopp mäter endast 182 meter - detta är ett av de kortaste i landet för åretruntbanorna...

Blir mycket speedway och det skall till "extrem" överpace på nedåt 1.07-1.08 för att bjuda in de kusar som sitter i fjärde ytter och sämre...

Offensiva kuskar från bakspår förordas på de kusar som plockas med från bakspår...

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td